Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Alexej.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 332, komentářů celkem: 430035, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 571 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Ekrazit

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116767842
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Tak ještě jeden pokus (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Neděle, 27. leden 2013 @ 23:04:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No já si nemyslím, že peklo je nějaké místo, ale preferuji spíš popis pomocí stavu duše. U hříchem nemocného člověka jsou jen dvě možnosti - buď přijme Bohem nabídnutý lék, tj. Krista, nebo ho nepřijme. Ti první se v Kristu z nemoci léči, ti druzí ne. Ti první jsou "na cestě do nebe", ti druzí pak "na cestě do pekla". V okamžiku smrti ti první mohou buď přímo vejít do společenství s Bohem (tj. svatí - k Bohu nevejde nic nesvaté), nebo pokračují ve své cestě. PC tu mluví o celnicích, což není očistec. i ti druzí pokračují ve své cestě, na jejímž konci je peklo. Takže peklo je reálný osud (a ne hrozba) pro mnohé lidi (otázku andělů nechme stranou). Potud se alespoň v základním konceptu shodneme. Otázkou pak je, jaká je podstata (smysl, funkce) pekla, kam reálně mnozí přijdou. Ty věříš, že jde o retributivní trest bez konce. Já věřím, že jde o restorativní trest konečný. A moje víra není výsledkem nějakého uvažování, ale už prostého biblického textu. Ty pasáže a úvahy jsem už opakoval mockrát, ale pokud to bude potřeba, zopakuji znovu.

Obviňuješ mě z toho, že ignoruju Písmo. V čem přesně? Uvědomuješ si vůbec, že právě ty ignoruješ mnohá svědectví Písma o tom, že kdo nepřijme Krista, nebude spasen (a to už nemluvím o totožných výrocích z tradice církve - sám jsi potvrdil, že křesťané dlouho věřili, že kdo Krista nepřijme nebude spasen)? Vy jste vyvinuli nauku o anonymních křesťanech atp. Samozřejmě hraje rozum a intelekt svoji roli. Ale tak tomu je vždy a u všeho. Copak ty nepoužíváš intelekt, abys přijal nauku o Trojici a ne možnost, že Bible si více méně odporuje a mluví jednou o jednom Bohu, jindy minimálně o dvou?

Svobodná volba, aby byla opravdu svobodná, vyžaduje plnou informovanost ve smyslu vědění. Pokud před na někoho umírajícího na vážnou chorobu položím dvě lahvičky, z nichž v jedné bude lék a v druhé jen voda, nebude jeho volba skutečně svobodná, dokud nebude vědět, co je kde a jaké bude mít volba následky. Možná dá na intuici, možná si je bude sáhodlouze prohlížet, možná se bude řídit radou druhých, z nichž to ale také nikdo neví, neboť oni mohou maximálně tak věřit. A navíc Bůh nejedná se všemi stejně. Mnohým lidem v minulosti dal velmi silné vodítko ohledně toho, ve které lahvičce je co. Je-li Bůh spravedlivý - a já věřím, že ano - pak přece nemůže jednoho vyléčit, protože zvolil správně na základě indicií, které mu poskytl, a druhého nechat zemřít, když mu nedal stejně silné indicie. Kolik lidí bylo vystaveno tak mocnému působení Boha jako třeba přesvatá Bohorodice? Nedělá mi nejmenší problém věřit v její bezhříšnost, protože ona věděla. Kolika lidem se Pán zjevil tak jako Pavlovi, Mojžíšovi? Kolik lidí mělo možnost mluvit s Ježíšem, když chodil po zemi? Přesto moje víra není jen nějakým plodem racionálního uvažování. Svědčí pro ni i moje osobní (subjektivní, neověřitelné) zkušenosti přímo s Bohem. Když jsem toto poselství Evangelia objevil, začal jsem Ho skutečně milovat.

Ten tvůj argument o katastrofických důsledcích šíření víry v univerzální spásu je naprosto chybný. Taková ŘKC o té své nauce o pekle káže stovky let. A jaký je výsledek? Kromě spousty křivd (právě nauka o věčném zatracení stála za myšlenkou, že jakékoli prostředky jsou správné, pokud zabrání šíření nějakého nevhodného učení). Já a všichni univerzalisté, které znám, Boha milujeme, i když se nebojíme, že pokud bychom ho odmítali, budeme věčně trpět. Právě univerzalismus dává prostor pro skutečnou lásku k Bohu. Zkusím jen dva příměry - miluje svoji ženu opravdověji ten, kdo jí nezahybá, protože se bojí, že by na to přišla, nebo ten, kdo tak nečiní, protože ji miluje a něco takového je s jeho láskou neslučitelné? Je čestnější člověk, který nekrade, protože se bojí, že by ho mohli chytit, nebo ten, kdo tak nečiní, protože miluje druhé a nechce jim ublížit? A jestli si myslíš, že staleté kázání o pekle posunulo lidstvo nějak blíže Bohu, pak asi žiješ na jiné planetě než já. Já kolem sebe vidím lidi, kteří na celé Evangelium kašlou. A pak také znám a vidím lidi (a na GS to může být případ Nematemne), kteří Evangelium odmítají právě proto, že se chybně domnívají, že to vaše peklo je jeho součástí. Ukaž mi jediného člověka, který Krista miloval a opustil ho, když uvěřil v univerzální spásu.

A kázat Evangelium má smysl i v případě, že věřím ve spásu všech. Zaprvé je život v pravdě s Bohem kvalitativně lepší než ve lži bez něj. Zadruhé je jasné, že zkušenost pekla, která na mnohé čeká, je něco tak úděsného, že je pro každého lepší vyhnout se jí. O Kristu tedy lidem říkám, protože je mám rád a chci, aby se už teď radovali s Bohem a z Boha a aby je nepotkalo to peklo.


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy