Re: Brutální zkouška mé víry - vzpomínáš? (Skóre: 1) Vložil: Elo v Sobota, 26. leden 2013 @ 13:20:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Nazdar, Slávko, ver, že osobne je mi veľmi sympatické tvoje zanietenie za vec, ktorej si uveril. Ja som to dávno pochopil tak, že ty nepopieraš peklo ako reálnu hrozbu, ale jednako veríš, že napokon keď príde "na lámanie chleba", v pekle nebude nikto, pretože ak sa všetci zoznámia so skutočnosťou Boha, ktorý je zosobnená láska, všetci sa mu napokon poklonia a uznajú svoj omyl, ktorého sa dopustili viacmenej v neviere, alebo v slabej viere, či v nevedomosti, či v omyle a pod. Ak sa nemýlim, zdá sa mi, že tiež veríš, že je reálne je to, čo mi nazývame očistec, teda nejaké prechodné morálne očisťovanie, aby napokon všetci sa dostali do neba... A veríš tomu, pretože veríš, že Ježiš Kristus zomrel za všetkých, a teda to "peklo" vytrpel za nich, a preto všetci napokon môžu byť spasení, a peklo sa zruší. Dobre som ťa teda pochopil?
NO jednako ja na toto nechcem, a ani nemôžem povedať "Amen!", pretože je to podľa mňa len jedna z mnohých racionalistických konštrukcií, ktoré sa zdajú naozaj logické, ale len za určitých predpokladov /viery v to, či ono.../. Ja však nie som si istý splnením skutočnosti tých predpokladoc, pretože ani Písmo, ani tradícia apoštolská nedáva takúto záruku. A to, že jestvuje niekoľko ľudí, ktorí tak nejako podobne usudzujú ako si ty uveril, to beriem tiež ako ich ľudskú racionálnu /nevyhnutne obmedzenú/konštrukciu. Ja jednoducho /opakovane, aj v minulosti som to tvrdil/ tvrdím, že pravdu o pekle treba prijať tak, ako je povedaná v Písme, a ako to aj poväčšine všetky cirkvi prijali: že peklo je nielen reálna hrozba, ale že v ňom aj sú už teraz mnohí, predovšetkým padlí anjeli, ale aj ľudia. Ak je to takto zjavené, som presvedčený, že človek to nemá právo racionalisticky prepracovávať, pretože sa môže sakramenstsky pomýliť, a dokonca uviesť mnohých do tragického omylu /Vieš si predstaviť, aký to môže mať následok na život mnohých, ak by naozaj uverili, že vlastne niet pekla, všetci napokon pôjdu do neba, a teda načo nejaké odriekanie, prikázania, morálka sa a pod.?/ Ľudí treba brať reálne a neidealizovať si ich podľa seba. Ak to teda Boh tak zjavil, ako zjavil, tak to treba prijať, a hlásať. A nechať ostatné ne Neho. Pretože tam môže byť naozaj ten jeden háčik, ktorý si vo svojom racionalizme nepochopil, a ktorý som ti práve naznačoval: "Ako je nebo nad zemou, tak sú moje cesty nad vašimi..." Tým som myslel fakt, že nám nie je všetko známe, a zrejme na tomto svete ani nebude. A ty si trúfaš v takejto delikátnej veci spoliehať sa len na svoj rozum... A čo ak nám naozaj všetkým chýba tá jedna "súčiastka" preto, aby sme veci videli a chápali a hodnotili ako to vidí, chápe a hodnotí Boh?... Práve toho sa bojím, že to tak je, a preto radšej slepo verím Božiemu zjaveniu, než akokoľvek prešpekulovanému ľudskému rozumovaniu /a všetko jedno či logikou súcitu, či psychológie, či predsatáv o Bohu, či čo.../. Pochopil si?...
Jednoducho som presvedčený, že je neprípustné, a veľmi riskantné vynášať iné tézy, ako vyniesol Boh v Písme, ako to prijala Cirkev, ktorej vrím, že ju ustanovil Boh a vystrojil vo veciach viery neomylnosťou v takýchto podstatných veciach ako je aj táto vec, ako to dosvedčujú viacerí mystické osoby, ktoré sú hodnoverné, napokon ako to Boh aj niektorým ľudom dal poznať, keď v rámci ich klinickej smrti sa mali možnosť vrátiť odtiaľ. A nevidím v tom ani nijaký rozpor, ktorý by mi spochybňoval Boha takého, aký je , teda ako Láska, pretože verím, že nikto nebude v pekle tak, že byto bolo nespravodlivé, či z "nedopatrenia", alebo pre chyby iných, a nie svoje. Verím, že v pekle môžu byť len tí, ktorí vedome a dobrovoľne, teda v plnej slobode odmietli Boha, uvedomujúc si,čo urobili, a voči komu to urobili. Verím dokonca, že Boh dáva každému šancu možno ešte v okamihu smrti aspoň na okamih možnosť rozhodnúrť sa pre Neho, či proti Nemu. Boh teda naozaj človeka a jeho slobodu berie celkom vážne, a preto je možné a logické veriť, že peklo je nielen teoretická hrozba, ale aj realita. A pravidlá, ktoré dal, sú jasné: pre čas pozemského života. Verím preto, že ak človek žil v omyle, či v totálnej nevedomosti, môže to v okamihu smrti zvrátiť, a povedať Bohu "Odpusť!". Ale skúsenosť hovorí jasne, že sú aj vyslovení odporcovia Boha, ako boli démoni, že sú aj ľudskí démoni, satanisti, ľudia, ktorí vedome nechcú s Bohom mať nič, ktorí vedome radšej sa zaväzujú žiť so Satanom, v jeho mene pádhajú satanské praaktiky a zlo a pod. Boh predsa stvoril človeka slobodného, a nebude ho podľa mňa ťahať proti jeho vôli "za uši" do neba, keď on nechce, a chce ísť inde, kde "Boha niet"... Nemyslíš...
Skrátka: ľudská logika vie pochopiť a odôvodniť jeden, aj druhý postoj /ten tvoj/. Ale ten druhý /tvoj/ postoj je naozaj založený na predpokladoch tvojej /či iných/ súkromnej viery, ktorá nie je naopzaj ničím podľa mňa garantovaná, a spolieha sa iba na svoj ľudksý rozum, ktorý je z prirodzenosti obmedzený...
|
| Nadřazený |
|