|
Právě je 588 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116723007 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 19. srpen 2012 @ 11:15:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ..." Vyjádřila svůj nesouhlas s upálením?"...
A ústy koho to měla udělat?
Navíc Konkordátem Wormským byla rozdělena moc státní od moci církevní a z
principu jedna strana do záležitostí druhé neměla co zasahovat.
Kdyby ses alespoň tročičku namáhal seznámil s tehdejší realitou (když už ji chceš kritizovat)!
Tehdejší papež o procesu s nějakým Husem neměl ani zdání. Řešily se existenční záležitosti církve (papežské schizma). K dohodě mezi papežem a koncilem došlo až dva dny před upálením Husa. A až od tohoto dne (4. července 1416) uznává církev legitimitu Kostnického koncilu.
Prakticky byl Hus vyšetřován a souzen neplatným (nelegitimním koncilem) a přesto se katolická církev na to nevymlouvá, neuhýbá před odpovědností. Protože i ta část biskupů, kteří soudili Husa, byla součástí římskokatolické církve. I když tehdy nebyli v jednotě s papežem Řehořem XII.
..." stále jsi mi neodpověděl, proč byl Hus upálen."...
Cožpak já ho upálil, abych se z toho nyní zodpovídal?
Historická realita té doby byla taková, že stát se řídil světskými zákony císařa Zikmunda. A tyto zákony umožňovaly světskému soudu eliminovat nebezpečí herezí až do odsouzení heretika na smrt. Proto poukazuji na mentalitu tehdejších lidí, na jejich myšlení, kde toto pro ně bylo normální. Vždyť toto ani zdaleka není ojedinělý případ a zdaleka se netýká jen myšlení katolíků. Kalvín je proslulý popravami jinověrců (neušetřil ani vlastního přítele), také veškerý protestantský svět té doby má na svědomí mnohé (v očích dnešního člověka) nespravedlivé zločiny.
Podobně tortula patřila k běžnému způsobu výslechů a nebyla vnímána tehdejšími lidmi jako něco nelidského a odsouzeníhodného.
Zde je vidět, že pokřivenost člověka ani křesťanství neodstraní ihned, ale potřebuje k tomu mnoho generací. Z velkého odstupu však účinek křesťanství patrný je. Euroatlantská civilizace má právě křesťanské kořeny a jen v ní je respektována svoboda svědomí. V zemích. kde byly civilizace jiné (starší i mladší od křesťanské) se dneska nerespektuje svoboda svědomí a život se tam často podobá spíš peklu. Proto je takový tlak imigrantů na Evropu a Ameriku.
|
| Nadřazený |
|
|
|