|
Právě je 551 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: Dzehenuti Mikim rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116731544 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příběh Nematemne (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 12. srpen 2012 @ 19:34:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ve Vikipedii to vysvětlují následovně:
Ve SZ má toto slovo význam vyjmutí věci z lidského užívání a obětování bohům, podobně jako hebrejské cherem.
V NZ to slovo znamená, že se někdo zapřísahá nebo „zaklíná“, tj. přivolává na sebe boží trest, pokud by něco nesplnil, např. Sk 23,12.
V listech svatého Pavla už se užívá v pozdějším smyslu vyloučení či „klatby“ vůči lidem, kteří se zřekli nebo odcizili evangeliu, například Ga 1,8.
V judaismu je dnes cherem vyloučení z účasti na bohoslužbách, o němž rozhoduje místní obec.
Formulace „Anathema sit!" (doslova překládáno jako „Buď proklet!" či „Ať je proklet!", ovšem ve významu „Buď vyobcován!" či „Buď vyloučen ze společenství Církve!") vyjadřuje, že se bludař zastáváním Církví odmítnutého bludu sám vyděluje z církevního společenství, které tímto způsobem hájí a vyjadřuje orthodoxii.
Není to aktivní svolávání zla na dotyčného člověka ve smyslu proklínání
či okultního zaklínání, nýbrž negativní konstatování o volním
rozhodnutí a svévolném vydělení se dané osoby ze společenství Církve a z
její víry, kterou Církev od počátku zastává
|
| Nadřazený |
|
|
|