Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Zikmund.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 322, komentářů celkem: 430005, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 594 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
cizinec

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116713019
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Co je ještě církev? (Skóre: 1)
Vložil: berkin v Pátek, 11. srpen 2006 @ 22:40:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Náš drahý a milovaný Olin má velmi zvláštní přístup ke sdělování informací, který se vyznačuje neobvykle dynamickými změnami vlastního obsahu. posuďte sami ukázku z jeho diskuse s Pastýřem: Olin: Ale po letech se to začalo horšit a pak jednou napadl slovně, ale velmi urážlivě jednu sestru ze staršovstva. V tu chvíli jsem ho vyrazil.
  Pastýř: rád bych se jen zeptal. V Tvé pravomoci je "vyrážet" lidi ze sboru? Olin: Ne. Taky byl formálně vyloučen staršovstvem.
Ale mě je proti srsti schovávat se za kolektivní rozhodnutí, takže jsem ho ústně vyrazil okamžitě, jakmile jsem se o tom dozvěděl. Kdyby mi to starší neschválili jednomyslně, tak bych to vzal zpět. V klíčových a rizikových situacích je podle mě lepší, když na sebe "někdo" vezme osobní zodpovědnost, pravomoc-nepravomoc.
Alespoň je pak jasné, kdo za to může.
  Pastýř: Já si ovšem nemyslím, že staršovstvo je od toho, aby formálně potvrdilo to, že se pastor rozhodl někoho z fleku "vyrazit". Ve většině církví by nikdo nemohl být vyloučen za to, že něco proti někomu řekl. Nehledě k tomu, že v takovém případě musí být dodržen nejen "hmotně-právní" předpoklad, ale i náležitý "procesní" postup. Olin: Hehe!
Vidíš, z čeho děláš závěry!

Nevím, co je to půlroční kázeň, jinak všechno ostatní jsme již absolvovali v průběhu roku a půl před tím. Tvému poslednímu bodu -vyloučení s písemným důvodem říkám správně "formální vyloučení". A od toho tu staršovstvo je.
  Pastýř: Takže Oline, pokud tomu správně rozumím: Doslechl ses, že ten člověk něco řekl proti sestře ze staršovstva. Pak jste jej rok a půl napomínali: mezi čtyřma očima, před svědky, z úřadu pastora, a pak jsi jej z fleku "vyrazil"?
Jak mám tedy chápat Tvá slova: „takže jsem ho ústně vyrazil okamžitě, jakmile jsem se o tom dozvěděl.“

  Olin: Děláš závěry zcela bez relevantních informací (jako obvykle).

1/ On neřekl něco proti staršímu. On ublížil ženě, která se mu dlouho snažila pomoci a vždy ho hájila. Top je velký rozdíl. Nebudu tu ovšem uvádět, jak.

2/ Dopustil se celé řady různých povážlivých skutků, které jsme taky dlouhodobě řešili napomínáním, domluvou, atd.

3/ Tohoto posledního skutku se dopustil těsně poté, co jsem ho navštívil a sdělil mu, že se mi jeho chování sice dlouhodobě nelíbí, a že s ním nesouhlasím, nicméně proti němu nechceme (ani já) vystupovat formálně kázeňsky, protože máme naději, že se to změní. V podstatě jsem mu dal - po poradě ve staršovstvu, novou milost. A v zápětí přišel nový problém.

4/ Nikomu nedovolím, aby urážel své bratry, s nimiž chodí ke stolu Páně, a kteří jsou jeho spoluslužebníky. (to, co tu ty děláš tak lehce, se v žádné církvi jistě nesmí. to si můžeš dovolit akorát na netu)

5/ Jakmile jsem se to dozvěděl, šel jsem za ním a oznámil mu své rozhodnutí, že bude vyloučen. Návrh na vyloučení jsem pak předložil staršovstvu. Vzhledem k pořádku, který vládl v našem sboru, bylo třeba osobního rozhodnutí každého ze starších zvlášť, aby to platilo.

6/ V neděli jsme toto rozhodnutí předložili sboru. Žádná samozřejmost, že to bude přijato, ale fakt, že se za toto rozhodnutí postavili starší i veřejně, mělo velkou váhu.
  Takže nejprve byla verze, že ten kdosi urazil sestru ze staršovstva a Olin ho okamžitě vyrazil, a posléze se dozvídáme, že sestra nebyla starší sboru a teprve až jakmile se to Olin dozvěděl, tak ho vyrazil. Tímto tvárným přístupem k faktům se dá v jeho funkci říci cokoliv a kdykoliv to neplatí, protože Olin, jak nám zde ukazuje, v tom umí chodit. Při takovém jednání je takovému vůdci sboru věru velmi obtížné cokoliv vytknout a ještě těžší je to obhájit před sborem, notabene má-li před sborem autorita tak velkou váhu, že schválí všechno, co mu předloží, jak jsme slyšeli.  


| Nadřazený

Re: Co je ještě církev? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 11. srpen 2006 @ 23:02:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Oline,

formálně se zde snažíš vystupovat proti autoritářství, chceš dokonce sloužit těm, kteří jsou autoritou nějak poznamenáni a nabízíš jim osobní návštěvu. Jedním dechem však jsi schopen přiznat, že jsi někoho vyloučil ze sboru až s dodatečnou a formální podporou staršovstva (kontext možné ověřit výše) slovy: „v tu chvíli jsem ho vyrazil.“ Když jsem se zeptal, zda k tomu máš pravomoc, odvětil jsi slovy: „v klíčových a rizikových situacích je podle mě lepší, když na sebe "někdo" vezme osobní zodpovědnost, pravomoc-nepravomoc.“(kontext je opět možné ověřit, abych Ti nekřivdil). Avšak ani odpovědnost na sebe nemůže vzít „někdo“ bez předem definované pravomoci.

Je zvláštní, že tak závažnou záležitost, kterou Písmo nazývá vydáním satanu, považuješ za nutné okamžitě, bezpodmínečně a sám řešit, podporu hledat až dodatečně, a to navíc tehdy, dostal-li jsi, pokud to správně chápu, tuto informaci jen zprostředkovaně: „takže jsem ho ústně vyrazil okamžitě, jakmile jsem se o tom dozvěděl.“

Když se to snažíš zmírnit, uvádíš, že byl dotyčný napomínán i před tím. Sám však doznáváš, že šlo o zcela jiné věci, resp. o jiné osoby. Dotyčný kritizoval, jak uvádíš, Tebe. Dokonce byl, dle Tvých slov, ujištěn, že proti němu nechcete (ani ty) vystupovat formálně kázeňsky.

Když jsem Ti popsal určitý kodifikovaný postup v mé denominaci, vycházející z Písma, Ty jsi jím pohrdl slovy: „Pod tvůj popis se může schovat cokoli, jak správný postup, tak odporný alibismus.“

Pokud bych chtěl ale jednat stejně, jako to činíš Ty, pak bych nyní žádal jméno a adresu dotyčného a tvrdil bych, že ho za jeho zády pomlouváš a poškozuješ. Také, stejně jako to činíš Ty, bych mohl tvrdit, že pokud on sám nepřizná, že pomlouval, a tím hřešil, že se to nedá považovat za dokázané. Nepovažuji to však za správné ani moudré a jsem toho dalek.

Považuji za přirozené, že si každý sbor a církev může řešit své věci svým způsobem, pokud tím nezasahuje do jiných církví, své způsoby nevnucuje druhým a nepřelézá ohrady. Pak je to jistě její věc, jde o zodpovědnost jejího vedení a jejich členů, oni se budou zodpovídat, a doufám, že to nyní uznáš i Ty.

Nadále v lásce a úctě,

Tvůj Pastýř


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.14 sekundy