Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ovoce katolického živ (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 19. září 2010 @ 14:35:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | oko,
jak vidím, snažíš se věci posunout někam jinam.
1) Co z tohoto můžeš s čistým svědomím tvrdit o součesném papeži?
Vrátím diskusi pro přehlednost tam kam patří. Počátkem toho vlákna je cizincovo:
"A pak je otázka: Když je daná organizace skutečná církev, tak neobstojí hříšník ve shromáždění spravedlivých. Když je organizace jen lidská sebranka, tak si parchanta klidně zvolí za svého vůdce." K tomu jsem připojil "A ještě mu předají "apoštolskou posloupnost"" K tomu jsi napsal, že by to jistě bylo možné u lidské organizace. Na to jsem odpověděl: "A protože se to v řkc dělo ( to zvolení si parchanta), vyplývá z toho, že je to lidská organizace." V Kristově církvi by se nic takového nemohlo stát. A není to otázka selhání jednotlivců, jejich hříšnosti. Je to otázka systému - ten řkc systém takovéto věci běžně umožňuje - protože to je lidská organizace. Církev Kristova, napojena na svou Hlavu, má rozpoznání a páky nastavené tak, že parchanti se do vedení nedostanou. "
Čili odbýt tuto záležitost otázkou, co z toho mohu s čistým svědomím tvrdit o současném papeži je opravdu pouze pokus věc odbýt. Já nehovořím o současném papeži, moc ho neznám. Hovořím o systému, který umožňuje takové excesy jaké zde v historii byly, a který ukazuje na to, že se jedná o lidskou organizaci. Tvůj pokus vypadá, jakoby jste udělali za minulosti tlustou čáru. Jenže vy jste žádnou tlustou čáru za minulosti neudělali, naopak hrdě se k ní hlásíte.
Takže otázka zní: žádný z vašich papežů a biskupů nikdy v historii nebyl parchant ?"...což by podle tvých vlastních slov bylo možné u lidské organizace?
2) Ty se opovažuješ rozhodovat, koho Kristus pověří řízením viditelné církve, nástupcem Petrovým? Ty znáš Boží záměry? Cožpak si Kristus nezvolil právě Petra, který ho zapřel? Komu bylo více odpuštěno, více miluje (L 7,47).
Kristus k řízení církve žádné nástupce Petrovy nepotřebuje. Používá k tomu svého nástupce - Ducha svatého a jeho dary vedení, které uděluje vybraným posvěceným nádobám. Do rozhodování o řízení vašeho spolku mi opravdu nic není. Boží záměry aspoň rámcově znám. Nepověří vedením místní církve ani společenství církví neznovuzrozené lidi nesoucí ovoce těla a spadající pod Boží hněv. Bůh není sám proti sobě. Příkladem Petra ospravedlňovat papeže-parchanty jako že si je Bůh dosadil je argumentace zcela mimo mísu.
3) Opravdu se nemůže stát, aby opravdový biskup byl špatným člověkem? Nebyl i Jidáš opravdovým apoštolem, kterého si vyvolil právě Kristus?
Ne, v Kristově církvi se to stát nemůže. V lidských organizacích může. Jidáš opravdovým apoštolem nebyl. Byl Ježíšovým učedníkem. Z učedníků se stali apoštolové až sesláním Ducha svatého a přioblečením moci z výsostí o Letnicích: Když se s nimi sešel, přikázal jim: „Neopouštějte Jeruzalém, ale očekávejte Otcovo zaslíbení, o kterém jste mě slyšeli mluvit. 5Jan křtil vodou, ale vy budete brzy pokřtěni Duchem svatým....Přijmete ale moc Ducha svatého přicházejícího na vás a budete mými svědky v Jeruzalémě, v celém Judsku, v Samaří a až na konec světa.“ Apoštolové byli posláni, aby svědčili o Kristu, o jeho umučení a vzkříšení. U toho už Jidáš nebyl. Toto apoštolství nikdy neměl.
4) Církev stojí na Kristu, nikoli na papeži a biskupech. To by zde už dávno nebyla.
Zajímavý posun, oko. To je dobře. Ještě nedávno jsi zde tvrdil, že stojí na lidech - na Petrovi a jeho nástupcích.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ovoce katolického (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 22. září 2010 @ 12:49:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." žádný z vašich papežů a biskupů nikdy v historii nebyl parchant ?"...což by podle tvých vlastních slov bylo možné u lidské organizace?"...
To jsou ale tvá slova, nikoli má. Já naopak tvrdím, že se klidně může stát, že se mezi pastýře církve z dopuštění Božího dostane parchant.
..."Církev Kristova, napojena na svou Hlavu, má rozpoznání a páky nastavené tak, že parchanti se do vedení nedostanou. "...
To tvrdíš přesný opak, než apoštol Pavel. Ale co na tom, že mluvíš převrácené věci, když ono to tak dobře a líbivě zní...:
(Sk 20,28-30) Dbejte tedy na sebe i na celé stádo, nad nímž vás Duch Svatý
ustanovil biskupy, abyste pásli Boží církev, kterou získal svou
vlastní krví.
Já totiž vím, že po mém odchodu mezi vás vstoupí draví vlci,
kteří nebudou šetřit stádo.
I z vás samotných povstanou muži, kteří budou mluvit
převrácené věci, aby strhli učedníky za sebou. ..." Kristus k řízení církve žádné nástupce Petrovy nepotřebuje."... Jestli potřebuje, nebo nepotřebuje, to vůbec neřeším. Důležité je, že to tak ustanovil, že nejenom o nástupce Petra, ale o každého jednotlivého křesťana stojí a určuje mu jeho službu uvnitř církve. Kristus lidi potřebuje. Bez nich by nebyla ani církev. ... "Boží záměry aspoň rámcově znám. Nepověří vedením
místní církve ani společenství církví neznovuzrozené lidi nesoucí ovoce
těla a spadající pod Boží hněv. Bůh není sám proti sobě"... Opravdu znáš? Přesto si Kristus (sám proti sobě ) zvolil Jidáše za svého apoštola. Tolik bys uznat mohl. Maličký červ chce radit Bohu, co je proti jeho zájmům! Jak úsměvné! |
]
|
|