Já přece netvrdím, že je Bůh nespravedlivý. Bible nám v oběti Ježíše ukazuje něco velmi zvláštního, a to sice to, že i nespravedlnost z našeho pohledu může být součástí Božího plánu a milosrdenství. Vražda Ježíše byla nespravedlivá i v době, kdy k ní došlo - byla to vlastně justiční vražda. Byl to ale Boží syn, kdo tou "nespravedlností" trpěl. V mnoha případech nedohlédneme na konec celého procesu, ale tady díky zmrtvýchvstání vidíme, že naše posuzování je neplatné. Často jsme v situci, kdy by evangelia končila popravou, protože Bůh už nezřídka neukazuje, jak to bylo (bude) dál. Kdyby evangelia končila popravou, zdálo by se nám to nespravedlivé. Jenže právě tady Bůh ukázal i konec a najednou vidíme smysl a dobrý účel té nespravedlnosti.
Dalším dobrým důvodem pro křesťanství je konečný osud lidí. Asi jsi si všiml, že věřím, že Písmo učí univerzální spásu skrze Krista pro všechny. Když jsem uvěřil (a bylo to v islámské zemi, jak jsem tu už psal) v Boha, pochopitelně jsem porovnával křesťanství s islámem. Tehdy jsem univerzální spásu viděl jen jako možnost a přikláněl jsem se k tomu, že nespasené čeká druhá smrt (anihilace). Korán naopak jednoznačně učí věčné utrpení nespasených. Teoreticky si dovedu představit svoji konverzi k islámu právě jen v případě, kdy by mi někdo ukázal, že Bible učí také o nekonečném utrpení nějakých nespasených lidí, protože pak by Bible dělala z Boha lháře, neboť on v ní opakovaně tvrdí, že chce spasit všechny (všechno) a dokonce i to, že tak učiní.
|