Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 174, komentářů celkem: 429715, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 581 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

rosmano
Mikim
cernof
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116613589
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Spasení (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Čtvrtek, 14. květen 2009 @ 14:45:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Ahoj oko.

  Na tom prvním příběhu Honzy a druhém příběhu Petra jsem ti chtěl popsat ty hlavní rozdíly.

  Obrácení Petra nazývám obrácení, tak jako ty. Obrácení člověka není znovuzrození. V tomhle se tedy shodnem.

  Taky můžeš vidět, že lidi jsou všude tak nějak stejní, v tom taky nevidím rozdíl.

  Dále se určitě shodnem v tom, že Petr je křesťan.

  Ty rozdíly vidím jinde než ty. Popíšu ti rozdíly jak je vidím já, jak jsem na ně narážel, když jsem uvěřil Ješíši a bibli, jen pár, aby to nebylo dlouhé, pár nejdůležitějších.

  1. Rozhodný okamžik.

  Oba příběhy končily rozhodnými okamžiky.

  Pro římského katolíka jsou dva důležité rozhodné okamžiky - křest miminka a smrt těla. Teprve při smrti těla se dozví, jak to všechno je - jestli má věčný život, nebo ne, jestli je spasen, nebo ne.

  Římský katolík je od křtu miminka křesťanem a při smrti těla se dozví, jestli má věčný život a je spasen, případně na jako dlouho půjde do očistce.


  Pro křesťana existuje jen jeden tenhle okamžik - bez ohledu na to, že ho třeba někdo nedokáže datovat do nějaké vteřiny. Tenhle okamžik se jmenuje a opisuje různými slovy - spasení, přijetí věčného života, nové narození, přechod ze smrti do života a podobně.

  Je dobré vědět, že tenhle okamžik nedělá člověk - pojmy jako obrácení, uvěření, pokání, hledat pokoj s Bohem atd. jsou věci, "které dělá člověk". Být spasen, narodit se znovu němůže člověk udělat sám. Na to je potřeba živý Boží dotyk. A na ten živý Boží dotyk jsou nejčastěji potřeba dvě věci - obživené Boží slovo, kterému člověk uvěří a vyznání víry v Ježíše Krista zmrtvýchvstalého. Do té doby člověk není křesťanem a není spasen a nemá věčný život, nezná Boží hlas a nemá Boží ujištění, křesťanem se stává v té chvíli, kdy uvěří slovům bible, a ta slova vyzná.
 
  Čili znovuzrozením jako křesťané nazýváme to, co dělá Bůh v odpověď na víru jeho slovu a vyznání tohoto slova. Je to něco mnohem víc, než obrácení, nadšení atd. co dokáže udělat člověk nebo jeho duše. A to co bůh dělá je nové srdce, na kterém jsou napsané jeho zákony. To pak člověk pozná, protože se následně chová jinak, ne proto, že by si to usmyslel, ale proto, že se něco stalo.


  2. Osobní víra Bohu, osobní setkání s Bohem

  V prvním příběhu vůbec nebyla potřeba, není to věc ani důležitá, ani podstatná. Pokud chybí, tak si toho lidé stejné víry uprostřed záplavy "správných" pojmů jako eucharistie, přímluva, kněz, zpověď, církev atd. ani nevšimnou.

  Ve druhém příběhu je naprosto nezbytná. Bez osobní víry v záchranu a přístup k Bohu skze Ježíše a bez přímé komunikace s Bohem je nemožné zažít znovuzrození.

  3. Znovuzrození.

  Pro katolíka je biblický pojem znovuzrození přímo spojen s tím když byl jako miminko pokřtěn. Nemůže si to žádným způsobem ověřit, jen si svůj křest zpětně vykládá k různým životním událostem podle nauky, kterou v ŘKC pochytil.

  Když se vedle sebe postaví dva lidé, z nichž jeden byl jako nemluvně pokřtěn v kostele a druhý ne a oba byli stejně vychovaní, nepoznáš mezi nimi rozdíl. Jsou stejní zvenku jako zevnitř.

  Pro katolíka je tohle jeden ze základů víry a je to vlastně největší zábrana proti tomu, aby se skutečně znovuzrodil. Na tobě je to krásně vidět stejně, jako to bylo vidět na mne.


  V tomhle je křesťanské znovuzrození jiné. Znovuzrození znamená proměnu jádra člověka, výměnu srdce, výměnu charakterových hodnot. Člověk, který je znovuzrozen to uvnitř pozná - podle mnoha věcí, mimo jiné také podle toho, že slyší v tom novém duchu Boží hlas. Což je pro člověka, který celý život komunikoval s Bohem skrze prostředníky (jako jsem byl třeba já) a rozjímal denně nad tajemstvími v růžencích poněkud šokující zážitek.

  V církvi se znovuzrozený člověk od neznovuzrozeného také pozná. Pro člověka, který neprožil tu výměnu srdce se křesťanství dřív nebo později stane buď neunesitelnou sestavou příkazů a zákazů které nedokáže splnit a unést, nebo totální volností bez morálních hodnot.

  4. Ponoření do Krista

  Nejspíš se shodneme v tom, že ponoření do Krista, pohřeb a smrt,  kterou máme společnou s Kristem je právě ponoření do vody v tom vzácném jménu Ježíš.

  Možná už je trochu víc jasné proč neděláme ponoření do vody bez té osobní zkušenosti s Bohem, které říkáme nové narození.

  Petr je klasickým příkladem toho, kdy člověk byl pokřtěn (dokonce dvakrát, jednou "platně" římskokatolicky a podruhé zcela platně baptisticky) přesto, že nebyl znovuzrozen. Pro takového člověka je to děsný zmatek. Myslí si, že je křesťan, chtěl by dělat věci jako křesťani a nejde mu to.  Výsledkem je často rozpolcený člověk a často zanevření na křesťanství všeho druhu.

  Nebo v některých případech, pokud je člověk duševně silný, je inteligentní a dokáže se natřít dostatečně silnou "křesťanskou" vrstvou, okolo sebe má lidi bázlivé, může to duševní člověk dotáhnout až na velkého pastora a lidem to přijde nápadné až velmi pozdě (zažil jsem takové případy).

  Mým cílem není kastovat lidi na "znovuzrozené" a "neznovuzrozené", ale když někoho křtíme ve vodě, dáváme dobrý pozor na některé věci, které křičí o tom, "kdo bydlí uvnitř toho těla, které jde pod vodu". Jestli je to nový člověk spolu se starým, kterého je potřeba pohřbít, nebo jen ten starý, jehož pohřeb bez nového života nic neřeší.




  Tyhle věci už jsme diskutovali, ale připadalo mi lepší je prezentovat na konkrétním příkladě, který jsem zažil. Podotýkám, že to nebyl příklad první, sám mohu vydat svědectví podobné jako Petr (s tím rozdílem, že jsem celkem vzorový slušňák :-) a podobné jsi mohl číst od dalších lidí, kteří znovuzrození prožili.



| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.16 sekundy