Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pojmenovaný problém je už čás (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 30. leden 2009 @ 09:59:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Pán Ježíš určitě mluvil o duši člověka. Ale docela určitě tím neměl na mysli to, co ty (rozum, cit, vůle, emoce, rozhodování, myšlenky a pod). Měl tím na mysli NESMRTELNOU DUŠI, ve které dá - li k tomu člověk souhlas si Bůh učiní svůj příbytek. Ta, která bude buď spasena, nebo zavržena.
(J 14,23) Ježíš mu odpověděl: "Jestliže mě někdo miluje, bude
zachovávat mé slovo; a můj Otec ho bude milovat a přijdeme k
němu a zřídíme si u něj příbytek.
(Mt 12,43-45) "Když pak nečistý duch vyjde z člověka, chodí po suchých
místech a hledá odpočinek, ale nenachází.
Tehdy řekne: 'Vrátím se do svého domu, odkud jsem vyšel.' A
když přijde, nalezne ho prázdný, vymetený a ozdobený.
Potom jde a přibere k sobě sedm jiných duchů, horších než
je sám. Pak vejdou dovnitř a bydlí tam a poslední věci toho
člověka jsou horší než první. Tak tomu bude i s tímto zlým
pokolením."Lidská duše je tedy příbytkem ducha, (žádný rozum cit vůle a pod). Rozum, cit, vůle, emoce, rozhodování, myšlenky a pod. jsou jen vnějšími projevy lidského ducha. Pro každého skutečného křesťana je podstatným okamžik smrti, okamžik plného setkání s Kristem. Proto své mrtvé nezahrabáváme jako psy, ale ukládáme je do země, jako poklady. Lidskému tělu projevujeme úctu, poněvadž je nedílnou součástí každého člověka a i když podléhá porušení, jednou bude mít také účast na spáse. Říkáš - li tomuto kult smrti, prosím. V otázce spásy si už udělej jednou jasno.Spása je výsledkem spolupráce Boha a člověka. To vyplývá z Bible naprosto jednoznačně. Bůh ten svůj díl práce odvedl dokonale, každý může být spasen. Záleží to na tom, jak odvedeme ten náš podíl spolupráce, jak naplníme to, k čemu jsme byli určeni. To je ten závod, o kterém mluví Pavel(Ž 12,1) Proto i my, obklopeni takovým oblakem svědků, odložme každou
zátěž i hřích, jenž nám tak snadno bývá překážkou, a s
vytrvalostí běžme závod, který leží před námi.
Zatímco ty, v situaci závodníka na trati vykřikuješ, že jsi už zvítězil. Nejsi sám sobě směšný? (Mt 24,13) A protože se rozmnoží nepravost, láska mnohých vychladne.
Kdo však vytrvá až do konce, ten bude spasen!!!Jsi si tak jistý, že tvoje láska nevychladne? Z čeho čerpáš jistotu? Je to biblické? (1. K 10,12) Proto ať ten, kdo se domnívá, že stojí, dá pozor, aby
nepadl.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pojmenovaný problém je už (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pátek, 30. leden 2009 @ 11:15:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko,
z toho, cos napsal, je evidentní, že nemáš, jak se říká, ani páru o tom, co je duše člověka. Protože právě to, co tvoří duši člověka(rozum, cit, vůle, emoce, rozhodování, myšlenky), jsi jako součásti (složky) duše odmítl. A nazval jsi duší to, co Bible nazývá duchem člověka. Svůj příbytek má trojjediný Bůh, který je Duch, v duchu člověka - jak jinak, že. To, že se pak z ducha šíří do srdce, které tvoří tři složky duše (mysl, city a vůle) plus svědomí (jedna ze tří součástí lidského ducha), kde si Kristus činí svůj domov, jak se modlil apoštol Pavel ve 3. kaptitole Efezským (v. 17a), je třeba právě pro spásu naší duše, nikoli pro věčnou spásu. Jistý si může být křesťan věčnou spásou, na spáse duše musí spolupracovat s Bohem nevoli, jak ke psáno, uvádět ve skutečnost své spasení/svou záchranu. To se však odehrává až po našem znovuzrození z Ducha(z Boha. Tož tak.
willy |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pojmenovaný problém je už (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pátek, 30. leden 2009 @ 15:01:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jak je římskokatolickým zvykem, pleteš páté přes deváté, mícháš nesouvisející věci dohromady. Dobře ti to napsal willy. Jen už tedy stručně
- To, že "člověk" není "duše a tělo" ale "duch, duše a tělo" bylo jedno z překvapení římskokatolíka, když se "dá na křesťanství". U katolíků se o duchu člověka neučí, a ze tvých zmatků ve výše uvedených názorech je to také vidět, že se to neučí až dodnes. Nezbývá, než znovu napsat: Zjisti si něco o znovuzrození, o duchu člověka, o rozdílu mezi duchem člověka a duší člověka.
- co se týče duše, napsal jsem tam rozum a vůle, protože jsem si myslel, že budeš alespoň respektovat katechismus KC, co se týče duše. Bylo to takové použití katolických pojmů, abys rozuměl, o čem píšu. No, nepovedlo se. Příště budu psát v normálních pojmech.
- je s podivem, že ty jako člověk, který své spasení nemáš vyřešeno a nevíš jesli jsi nebo nejsi spasen, radíš lidem, kteří své spasení vyřešeno mají a vědí, jestli jsou nebo nejsou spaseni, že si mají v otázce spasení udělat jasno. Nejsi sám sobě směšný?
Jinak jsem ti vysvětlil dost a víc ti napsal velmi dobře Willy. Ale tvé zmatené přispěvky mě ukazují, že sem napíšu článek o základech křesťanství, pokání z
mrtvých skutků a víry v Boha, učení o křtech, vkládání rukou, vzkříšení z mrtvých a o
věčném soudu, aby se ty římskokatolické zmatky, bludy a nejistoty uvedly na pravou míru.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pojmenovaný problém j (Skóre: 1) Vložil: Elo v Pátek, 30. leden 2009 @ 15:30:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Chlapci, nechem sa miešať, len pripomeniem, že si treba uvedomiť, že cirkvi sa medzi sebou líšia aj trochu odlišným používaním určitých pojmov a slov. Aj v rámci väčších cirkví ako KC, PC a EC a pod. sa môžu jednotlivé teológické školy líšiť v terminológii, ba v chápaní niektorých vecí, a pritom nemusia byť v blude . Dôležité je snažiť sa pochopiť pojem, teda vlastný výynam povedaného, a nie je potrebné vnucovať tomu druhému svoju terminoplógiu. To je - s prepáčením - choroba nezrelých ľudí, ktorí nerozumia "cudzej reči", teda nie sú za slovami druhého pochopiť ich plný zmysel, a preto sa budú donekonečná hádať o slová... Biblia v žiadnom prípade sa nemusí chápať ako odborná príručka psychológie človeka. V nej často slová ako duch, duša, telo, život sa používajú počas celej biblickej histórie v rôznych významoch v závislosti od doby /Starý, Nový zákon.../ dokonca aj autorov...
|
]
|
|