Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Klaudie.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 214, komentářů celkem: 430068, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 557 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

gregorios777
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116838232
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: My, Vy? Pochybné je se Bohu neodevzdat! (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 29. duben 2020 @ 17:03:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Věčné spasení záleží ale na dvou hlavních věcech:

1.)  Na Bohu, který se smilovává.

2.)  Na člověku, který činí pokání a který po spasení touží.

Ani jedno nesmí chybět.

  Pak chápu, proč ve tvém podivném náboženství pořád vylučuješ ze spásy mentálně zaostalé oligofreniky. 

  To je ale tvůj problém, problém tvých výmyslů.


Bůh nás nikoho nespasí bez nás, z pouhého svého rozhodnutí.

  To je možné, nevím. 

  Ale třeba někoho z vás spasí, tak jako spasil svatého Pavla, který se taky evangeliu vzpíral. To přeci nemůžeš vědět? Spousta lidí v ŘKC byla spasená, i když se evangeliu vzpírala a posmívala se záchraně, která je v Pánu Ježíši Kristu.


Očekává od nás adekvátní postoj našeho srdce: nikoli pýchu, ale pokoru, nikoli naše holedbání se vlastní svatostí, ale pokání, lítost nad tím, co jsme v životě pokazili.

  No a jak jsi na tom Stando teď s postojem srdce?

  Buduješ si svaly a očekáváš, že budeš spasen za svoje zásluhy a napravování sama sebe, nebo už máš spíše tu pokoru?


V Kristu máme jistotu - v sobě však jistotu mít nemůžeme - nevíme totiž, jak se sami doopravdy zachováme v budoucnosti.

  Konečně v tom zmatku něco rozumného.

  Tohle by si měl každý uvědomit. nejlépe na začátku života, ne až na jeho konci. 

  Bůh dokonce říká: "Prokletý je muž, který spoléhá na člověka, tělo pokládá za svou sílu a jeho srdce se odvrací od Hospodina.  Bude jako jalovec v pustině, neuvidí, když přijde dobro, usídlí se na vyprahlých místech v pustině, v solné, neobydlené zemi. Požehnaný je muž, který spoléhá na Hospodina a jehož nadějí je Hospodin. Bude jako strom zasazený u vody, zapustí své kořeny u potoka; nebojí se, když přijde žár, jeho listí bude zelené; neobává se ani v roce velkého sucha, nepřestává nést ovoce."

  Pokud si člověk uvědomí tuhle základní věc, může to být pro něj pomoc, aby hledal Boha, spoléhal na něj, věřil mu.


  
Ani překladatelé studijního překladu Bible však nenašli odvahu nazvat toto plnou jistotou spásy, ale zvolili správně raději slovo "důvěra", které je vyjádřením naděje spasení.

  To je Stando tím, že překladatelé bible překládají křesťanské učení. Vaše náboženské klikyháky ve stylu "plných jistot spásy" a podobné nesmysly se nevyskytují ani v písmu, ani v běžném životě. 

  O tom už jsem ti psal: Kdyby bylo písmo římskokatolické, nebo z jiného náboženství, bude plné vašich kliček, podmínek, vylučování, jistot a nejistot v sobě, vašich podivných jistot a nejistot spásy, vašich spekulací o lidech a spekulací co asi v budoucnu. 

  Že je ale písmo svaté křesťanské a židovské, je spíš o Bohu a o životě s ním, o Pánu Ježíši Kristu, o to, co Bůh udělal a jak žili lidé s Bohem, komu a co věří a na co spoléhají a vaše nápady o spasení za vytrvání a ještě v dobrém či o nějakých podivných plných jistotách spasení jsou písmu cizí. Tím pádem jsou cizí i překladatelům písma.



  Zkus se někdy zamyslet, pokud už je pro tebe slovo "spasení" synonymem slova "Záchrana". Kdybys třeba spadl do studny, přijeli hasiči a vytáhli tě, co bys říkal lidem okolo? Chodil bys po sousedech a říkal bys jim: "Mám plnou jistotu spasení hasiči ze studny"? 

  Myslím, že pokud by ses vyjadřoval takto, tak i na té Moravě tě zkusí zkontaktovat s psychiatrem, jestli by ti nepomohl. 

  A kdybys spadl do studny a hasiči tě vytáhli, taky bys snad docela normálně řekl: "Hasiči mě zachránili". Nebo ne?

  V normálním životě se nikdo nevyjadřuje nesmyslně, hloupě, mluvou popletených náboženství ve stylu "mám plnou jistotu spasení". 

  I křesťané, když svědčí o životě, říkají normálně: Ježíš nás zachránil. Vysvobodil z deprese, temnoty, beznaděje. Uzdravil z nemocí. Zbavil nás lži, zlodějny.

  

Vzkříšeného člověka totiž nepoznáváme očima, smysly - ale srdcem.

  Ano, o tom jsem psal, Stando. 

  Nepsal jsem o těle, psal jsem o člověku.

  Člověk se smrtí nezmění, ani vzkříšením. 

  Jestli byl ten člověk zloděj a umře, tak se nezmění smrtí, že by přestal být zlodějem. 

  Jestli je člověk hříšník a umře, nepřestane být smrtí hříšníkem.

  A hříšník umře, po smrti půjde ten hříšník na soud a bude na tom soudu ten hříšník spravedlivě souzen, lze bez větších problémů snadno dopředu odhadnout výsledek toho soudu, jen tak logicky.


  V písmu se píše jasně a přímo, jak dopadnou hříšníci na soudu. 

  Jestli je tedy člověk hříšník a nehodlá to do smrti změnit, může mít plnou jistotu pro den soudu, jak to s ním jistě na soudu dopadne. 

  Pak se podle toho může zařídit: Buď se obrátí k Bohu, pokoří se, přijme milost v Ježíši a přestane být hříšníkem, nebo si vyrobí nějaké učení, ve kterém hříšníci přeci jen nějak projdou spravedlivým soudem a budou při tom spasení, učení, které sice příjemně lechtá sluch, však odvádějící člověka od skutečné reality - a navíc je takové učení v rozporu jak se svědectvím písma, tak s logikou života.

  Toník


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.16 sekundy