Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Zikmund.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 322, komentářů celkem: 430005, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 585 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
ivanp
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116711651
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Pravdivost, poctivost, upřímnost - Re: Dekonverze od k (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Středa, 20. únor 2019 @ 07:38:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
//Jestli dobře rozumím, ta píšeš o nějakém stavu v církvi, kdy je rozvod (a další věci světa jako modlářství, homo vztahy a pod) braný jako "normální" doporučované řešení, je to tak?

Oficiálně patrně ne. Ale přicházejí takové rady od jejich představitelů, i se to toleruje na úrovni řadových členů. Ovšem toto také nesouvisí se samotným tématem, ale maximálně tak mou motivací se tím zabývat. Rozumím, co k tomu píšeš.

//nedávno jsi psal, že myšlenky a nápady se dají rozsoudit dovedením do důsledků.  A důsledek je tento [obohu.cz] [obohu.cz]:

Měl bych z toho trochu obavy. 

//Věříš tomu slovu? Bereš ho tak, jak je napsané?

Věřím, ale zároveň věřím, že Bůh má moc odpouštět naše hříchy (viz níže, příběh cizoložnice).

//A uvažuješ tak, že lidé žijící v druhém manželství cizoloží?

Toníku, působí to na mne, jako by ses otázkami snažil udolat fakt, že opravdu je celkem v Písmu napsané, že takoví budou nazváni cizoložníky. Věříš takovému slovu? Je jich tam dost, mám je opakovat?

//Pokud dojde k rozvodu, proč ho považovat po 40 letech za jedno selhání za cizoložníka?

Tak považuj za cizoložníky všechny, bude-li to tak pro Tvou představu jednodušší. Příběh Ježíš a cizoložnice - také ji přistihli jednou a byla nazvána cizoložnicí. Tady jsem vycházel spíše z Tvé klasifikace, že jedná krádež nemusí z člověka ještě dělat zloděje.

Jan 8:3  Tu k němu zákoníci a farizeové přivedou ženu, přistiženou při cizoložství; postavili ji doprostřed
4  a řeknou mu: "Mistře, tato žena byla přistižena při činu jako cizoložnice.
5  V zákoně nám Mojžíš přikázal takové kamenovat. Co říkáš ty?"
6  Tou otázkou ho zkoušeli, aby ho mohli obžalovat. Ježíš se sklonil a psal prstem po zemi.
7  Když však na něj nepřestávali naléhat, zvedl se a řekl: "Kdo z vás je bez hříchu, první hoď na ni kamenem!"

Tady máš odpověď i na to mé výše:

Celkově vnímám u Tebe tendenci jít na věc oklikou. Místo, abys v Písmu hledal, jak je nazván člověk, který se konkrétně zachová, tak se skrze výklad možných důsledků snažíš ta jasná slova zpochybnit:

"Pokud je tedy její muž naživu, bude prohlášena za cizoložnici, oddá-li se jinému muži. Jestliže však manžel zemře, je svobodná od zákona, takže nebude cizoložnicí, když se oddá jinému muži."

Jak jinak té větě v češtině rozumíš než tak, jak to víceméně popisuji stále dokola? Když tvrdím, že je to napsané v NZ jasně, jak je možné, že o tom tolik křesťanů polemizuje? V čem je to nejasné. Bylo by to jasnější, kdyby se to týkalo jiného tématu, kde třeba 50% čechů neselhává? Tady totiž začínám hledat vysvětlení - ne v nejasnosti takových veršů samotných.


| Nadřazený

Pravdivost, poctivost, upřímnost - Re: Dekonverze od k (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Středa, 20. únor 2019 @ 11:14:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku, ještě jsem si vzpomněl, co jsi asi měl na mysli tímto:

//nedávno jsi psal, že myšlenky a nápady se dají rozsoudit dovedením do důsledků.

Nejsem si jistý, v jaké přesně souvislosti jsem to tehdy napsal, ale vím, že tento postup používám, pokud nejde zvolit jiný. Např. chtěl bych navrhnout hypotézu jak vysvětlit, proč Bůh nemohl stvořit svět bez zla. Nebo proč na nové zemi už zlo (ani pláč, ani bolest) nebude. A proč to tak nemohlo být už nyní. A takových otázek je více. Klidně mi to dohledej, v jaké souvilosti jsem tak psal.

Ale určitě jsem tak nepsal na zcela jasný verš, který v podstatě svou strukturou a sdělením ani alternativy a výklady nepřipouští - pochopitelně mimo výkladů evidetně falešných, nepravdivých a značně umělých.

Takže bych byl napříště rád, kdybys mé myšlenkové postupy laskavě napasovával na oblasti, na které se skutečně hodí a kde bych je zřejmě použil, nebo kde aspoň dávají smysl. Je to v krátké době podruhé, co jsi něco podobného udělal a mám za to, že ani jednou správně. Opravdu myšlenky a nápady se dají rozsoudit dovedením do důsledků. Ale nikdy jsem netvrdil, že takto můžeme rozsuzovat třeba verše, navíc takové, které v sobě jednaznačně nemají zahrnutou složku obrazného vyjádření. Mohli bychom pak třeba říci, že pokud je pravda, že kdo nevěří Pánu Ježíši, tak se celou věčnost bude pálit v ohni, a jelikož takových lidí je více než 99%, tak to přece není možné... ano, takto někteří uvažují, a pak třeba dospějí k názoru, že je více cest k Bohu - nebo prostě vymyslí jiné řešení popírající Boží slovo - např. univerzalismus (já toto vyřešil tak, že druhá smrt je nevědomost, ale možná se taky pletu - jen ukazuji princip a zároveň potenciální škodlivost takového uvažování).

Už je to trochu OT, ale chtěl jsem to přeci jen trochu uvést na pravou míru a dovysvětlit - pokud Ti to opravdu nebylo jasné před tím. Když to tam takto vytrhneš z kontextu, tak je to poněkud zavádějící, zejména pro náhodné čtenáře, kteří mé starší příspěvky neznají, nebo nejsou sami schopni rozlišit ty velmi podstatné nuance.


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 3.39 sekundy