Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo nežízní, ať nechodí ... (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 31. říjen 2016 @ 11:24:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Toníku, vysvětloval jsem ti to už mnohokrát. I s příslušnými odkazy na místa v Písmu, kterých se to týkalo.
Pak se nediv, že mi někdy dojde trpělivost, protože jsi hluchý a slepý.
Ve zkratce:
"Nové srdce" člověk obdrží v okamžiku, kdy se stane Božím dítětem, v okamžiku, kdy ve křtu oblékne Krista. Je to jen Izaiášův řečnický obrat - ve skutečnosti je lidské srdce v tom okamžiku Bohem proměněno, uzpůsobeno k vnitřnímu životu Božího dítěte s Bohem. To je vlastnost, kterou člověk od přirozenosti nemá. Jenom pokřtění mají skrze Krista přímo přístup k Otci v plnosti duchovního sdílení se - tedy odlišným způsobem, než nepokřtění..
Člověk je tedy v tomto okamžiku křtu Bohem disponován k životu s Bohem "nadstandardním způsobem" - nadpřirozeně, disponován Bohem nad své přirozené možnosti. Zda tento dar od Boha, tuto svou novou příležitost také využije, je věcí už druhou, věcí další. Lidské srdce je tedy ve křtu disponováno pro vnitřní život s Bohem, určeno k duchovnímu růstu - ale růst v Bohu toto lidské srdce musí neustále dál. Kdo neroste, automaticky duchovně upadá.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo nežízní, ať nechodí . (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 01. listopad 2016 @ 06:29:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, tvoje výmysly o něčem, co osobně neznáš, co jsi nezažil a co je pro tebe "jen řečnický obrat" (a ještě si při tom pleteš proroky), jsi mi vysvětloval mnohokrát. Taky jsi mi vysvětloval tvoje postoje, které si promítáš do druhých, tvou situaci.
Oboje není tak složité, aby nešlo pochopit.
Tady v diskuzi jsem se ptal na tvoje slova "Bůh ti nepromění srdce bez tvé spolupráce.", kterými ses proti těm tvým předchozím slovům o svátosti křtu miminek vymezoval. Zajímalo mne, proč se zase tak statečně a urputně vymezuješ proti tomu, co sis před tím tak pracně a nepravdivě vymyslel o svátosti křtu.
Taky jsem se ptal, jestli jsi tvoje výmysly o křtu či o svátosti křtu někdy konfrontoval s realitou, jestli jsi na to měl odvahu.
Nemusíš mi vysvětlovat znovu a znovu, co sis vymyslel. To, že nereaguju na tvé posté opakované výmysly a znovu v klidu pokládám otázky, kterým se statečně vyhýbáš, neznamená, že si nečtu tvé příspěvky.
Ve svátosti křtu se samozřejmě nic takového, co sis ty vymyslel (nebo ti to vymyslel někdo jiný), nestalo. Potkal jsem stovky lidí, kteří prošli svátostí křtu a jejich srdce vůbec nebylo disponováno pro vnitřní život s Bohem, stejně tak jako svátostí křtu miminek nebylo disponováno pro život s Bohem ani moje srdce. Nebylo disponováno pro život s Bohem ani jinou svátostí nebo jiným lidským výmyslem. Pokud se takoví lidé snažili o vnitřní život s Bohem, došli jen rozčarování. I tady na GS sis mohl přečíst, za dobu, co jsi tu byl, svědectví desítek lidí, kteří prošli svátostí křtu a k vnitřnímu životu s Bohem je to nedisponovalo. Byla tady dokonce i svědectví lidí, kteří prošli skutečným křtem a k vnitřnímu životu s Bohem je to také nedisponovalo. Ani křest ve vodě totiž nic takového neumí, natož pak svátost křtu.
Kdyby tě tedy zajímala realita a ne výmysly, mohl jsi tvoje výmysly s realitou dávno konfrontovat.
Zato jsem potkal mnoho lidí (a i tady bylo několik jejich svědectví), jejichž srdce bylo disponováno pro vnitřní život s Bohem přesně tím, co ve svém kázání říká pan Kodet:
A to říká Kodet moc dobře. Jestli alespoň jemu věříš, ať je ti to k užitku.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo nežízní, ať necho (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 01. listopad 2016 @ 08:44:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Izaiáš není výjimkou mezi proroky ve zvěstování o uzdraveném (Bohem proměněném) lidském srdci.
(Iz 57,15) ... neboť takto mluví ten, jenž je vznešený a vyvýšený, jehož sídlo je věčné
a jehož jméno je svaté. „Jsem vznešený a svatý ve svém sídle, ale jsem
se zkormouceným a zkrušeným člověkem, abych oživil ducha zkrušených,
abych oživil zkormoucená srdce.....
..."Nejdůležitejším okamžikem mého života je když jsem položil tu svojí hlavu na Ježíšovo srdce. "...
Dávno před tímto lidským krokem Kodeta k Bohu provedl už Bůh svůj první krok směrem ke člověku a už dávno předtím proměnil Kodetovo srdce, aby ono vůbec bylo schopno tímto způsobem se Bohu otevřít. Tedy nejdříve kvalitativní změna lidského srdce Bohem - pak až následně lidská odpověď. Bůh vždycky jedná jako první.
Ale tobě je zbytečné zatím cokoli vysvětlovat: (Iz 44,18) Nevědí, nechápou, neboť jejich oči nedokáží vidět a jejich srdce rozvažovat....
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo nežízní, ať n (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 02. listopad 2016 @ 06:44:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tedy nejdříve kvalitativní změna lidského srdce Bohem - pak až následně lidská odpověď. Bůh vždycky jedná jako první.
Samozřejmě, Stando. Tomu rozumíš dobře. Přesně tak se to děje. To jsem ti popisoval i v jiném příspěvku zde.
Jen ta kvalitativní změna nemá nic společného se svátostí křtu. Nebo je to spíše nepřímá úměra: Čím víc svátostí, tím větší tvrdost člověka proti Božímu zásahu, tím více se člověk vzpírá živému vztahu s Bohem a tím víc lpí na lidských výmyslech. O čemž tu svědčíte vy nejlépe a nejnázorněji, to také není potřeba vysvětlovat.
Ale tobě je zbytečné zatím cokoli vysvětlovat: (Iz 44,18) Nevědí, nechápou, neboť jejich oči nedokáží vidět a jejich srdce rozvažovat....
Stando, vaši situaci znám dobře. Je vidět, že dokážeš dobře vybrat a je dobře, že jsi tu tak upřímný a upřímně tu popisuješ, co žijete. Mně to opravdu popisovat a vysvětlovat nemusíš, zažil jsem vaši situaci na vlastní kůži, prošel jsem jí až do dna.
Ti, kdo vytvářejí tesané modly, jsou všichni marnost a jejich vzácnosti jim neprospějí. Jsou jejich svědky: Nic nevidí ani nevědí - jsou jim k zahanbení. Kdo by formoval boha nebo odlil modlu, když mu to nijak neprospěje? Hle, všichni jeho společníci se budou stydět.
Řemeslníci jsou jen lidé. Ať se všichni shromáždí, ať se postaví. Budou se bát a stydět spolu.
Kovář dělá sekeru, pracuje s uhlím a formuje ji kladivy. Dělá to svou silnou paží, navíc hladoví, až je vysílený, nepije vodu a je unavený. Tesař roztáhl míru, vyznačuje modlu rudkou, upravuje ji dláty a kružidly ji vyznačuje. Zhotoví ji jako napodobeninu muže, jako krásného člověka, aby ji usadil v domě. Pokácel si cedry nebo vzal cypřiš či dub, který si nechal vyrůst mezi lesními stromy. Vysadil vavřín a déšť mu dá vzrůst. Pak to je člověku k topení -- vzal z toho, aby se zahřál, také zatopí a napeče chléb; také udělá boha a bude se klanět: Zhotovil si tesanou modlu, aby se před ní rozprostíral tváří k zemi. Polovinu toho spálil v ohni: Tedy na polovině upeče maso, sní pečeni a nasytí se. Také se zahřeje a řekne: Výborně, zahřál jsem se a užil jsem si tepla! A z toho, co zbylo, udělal boha, svoji tesanou modlu. Bude se před ní rozprostírat tváří k zemi, klanět se a modlit se k ní: Vysvoboď mě, protože jsi můj bůh!
Nic nevědí a ničemu nerozumějí, protože zalepil jejich oči, aby neviděli, a jejich srdce, aby nerozuměli.
Nepřijde mu to na mysl, nemá poznání ani rozum, aby si řekl: Polovinu toho jsem spálil v ohni, také jsem napekl na řeřavém uhlí chléb. Upeču maso a sním ho, ze zbytku mám zhotovit ohavnost a před dřevěným špalkem se mám rozprostírat tváří k zemi? Sytí se popelem, svedená mysl ho odklání stranou. Nevysvobodí svou duši ani si neřekne: Není to, co je v mé pravici, falešné?
To je samozřejmě velmi věrně popsaná situace lidí v náboženství soch, obrazů a pověr. Je určitě zbytečné, abys mi zatím vysvětloval vaši situaci, kterou jsem žil také.
Ale odpovědět na otázky bys mohl.
Zeptal ses toho Kodeta, kdy Bůh změnil jeho srdce, kdy ho disponoval ke vztahu s ním? Pokud ne, tak se ho zeptej.
Zeptal ses nějakého člověka, který zažil křest, co se při křtu stalo? Pokud ne, tak se zeptej, bude ti to k užitku.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo nežízní, (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 02. listopad 2016 @ 11:21:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, neodbíhej k řemeslům, drž se tématu.
Já se nemusím nikoho ptát, mám svou zkušenost, své poznání.
Shodli - li jsme se na tom, že Bůh začíná vždycky jako první, nejinak je tomu i v případě proměnění lidského srdce, kdy v okamžiku křtu spolu s Kristem umírá člověk podle těla (Ř 6,8) a lidské srdce je Božskou mocí (Mt 28,18-19) proměněno - nyní je schopno kráčet v novotě života.
Ř 6,4) Jsme s ním tedy skrze křest pohřbeni do smrti, abychom tak
jako byl Kristus vzkříšen z mrtvých Otcovou slávou, i my mohli
začít chodit v novotě života.
Právě zde se mluví o proměně lidského srdce, o novém narození z vody a z Ducha (J,3,5). Je to naprosto nová schopnost člověka (dar od Boha), - schopnost žít intimně s Bohem už v tomto pozemském životě.
Tento dar jsme ovšem dostali za účelem budování lidského srdce v Bohu (tak nějak, jako když ti někdo věnuje stavební místo k postavení rodinného domku).
Nejdůležitejším okamžikem mého života je když jsem položil tu svojí hlavu na Ježíšovo srdce. Jinými slovy, kdy jsem si Ježíše zvolil za svého Pána, zachránce a za svého přítele. Kdy jsem prijal to pozvání být Ježíšovým přítelem a vstoupil jsem do důverného vztahu s ním. To proměňuje život. Tam začíná tryskat Duch svatý, tam dojde k tomu přeskocení té jiskry mezi námi.
To říká Kodet opravdu moc dobře. A evidentně ví, o čem mluví. Hovoří ovšem za sebe, za svoji osobu, ze subjektivního pohledu křesťana prožívajícího svůj vztah s Bohem. Hovoří ovšem už o budování svého srdce, nehovoří o tom, co bylo předtím, o kroku Boha, aby tohoto jednou (až doroste ve víře) byl vůbec schopen. Nehovoří ani o svém vedení ve víře rodiči když byl dítětem, nehovoří o postupném dospívání až do dospělosti víry, nehovoří o postupném svém "učení se dávat Bohu" - což se děje postupně po malých krůčcích. Hovoří až o Kodetovi v dospělosti víry, o "hotovém" křesťanovi, který patří Kristu. I toto rozhodnutí člověka formuje, i toto buduje lidské srdce správným směrem. Ale kdyby se lidské srdce už předtím nevybudovalo do tohoto stavu, nikdy by nebylo schopno takové životní rozhodnutí udělat.
Podle mého poznání Bůh buduje lidské srdce, pak člověk ve spolupráci s Bohem buduje své srdce dále (např. skrze modlitbu, půst, almužnu). A mimo to i Bůh buduje toto lidské srdce dál i způsoby nadpřirozenými - např. skrze svátosti.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo nežíz (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 03. listopad 2016 @ 06:46:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Toníku, neodbíhej k řemeslům, drž se tématu.
??
Já se nemusím nikoho ptát, mám svou zkušenost, své poznání.
No, to ovšem vysvětluje, proč píšeš o bohorovnosti.
Škoda, že nám někdy tvou zkušenost nenapíšeš. Zajímala by mne, bylo by to určitě zajímavější, než když tu píšeš tvé spekulace a výmysly o něčem, s čím zkušenost nemáš, nebo když děláš mluvčího někomu jinému.
To říká Kodet opravdu moc dobře. A evidentně ví, o čem mluví. Hovoří ovšem za sebe, za svoji osobu, ze subjektivního pohledu křesťana prožívajícího svůj vztah s Bohem. ... Odkdy pak jsi mluvčí pana Kodeta?
Jestli budeš mít příležitost, Stando, tak se pana Kodeta zeptej na to, o čem skutečně mluví a proč to, o čem mluví říká v přímé souvislosti s evangeliem proroka Ezechiela.
Podle mého poznání Bůh buduje lidské srdce, pak člověk ve spolupráci s Bohem buduje své srdce dále (např. skrze modlitbu, půst, almužnu).
A napíšeš nám někdy, jak sis vybudoval tvou spoluprací s Bohem to tvé srdce, co sis na něm vybudoval a jak jsi to udělal?
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo n (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 04. listopad 2016 @ 07:32:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pravděpodobně napíšu.
|
]
|
|