|
Zaznamenali jsme 120361055 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Sobota, 27. únor 2016 @ 18:52:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Čeho nejsi pánem, to nemůžeš nikomu dát, protože to v rukou nemáš. A co nemáš, nemůžeš logicky ani darovat.
Stando, děkuji Ti, že jsi mi zase o kus víc poodhalil to, čemu vlastně věříš. Chápu to tak, že to, co píšeš, tomu také věříš. Podle toho, co pak píšeš dál, mi to přijde, jako by Tvůj život sestával jen z jednotlivých hříchů, kterým otročíš. Já to vidím jinak. Já chápu, že mě Bůh stvořil ke svému obrazu, jako svobodnou bytost. Můj předek Adam mě i ostatní lidi uvedl do otroctví satana, tím že poslechl Evu a ta satana. Koho poslouchám, tomu patřím. Toto ovšem nebyl cíl Boha s člověkem. Člověk se v Adamovi minul cíle, což se v Písmu nazývá hřích. Všichni lidé se tedy rodí do otroctví hříchu a satanovi. A právě z tohoto otroctví mě Ježíš vykoupil. Jednou pro vždy. Pro sebe. Na mě je jen to, jestli chci změnit majitele a toho poslouchat. A já jsem tuto nabídku přijal, protože otročení hříchu už se mi hnusilo. Můj život, své tělo, duši a ducha, které mi byly darovány, jsem i se všemi svými hříchy a svázanostmi odevzdal Kristu. To, co je Ti darováno a svěřeno do Tvé péče, přece můžeš odevzdat. Nebo Ty neneseš za svůj život zodpovědnost? Ty neneseš odpovědnost za své hříchy, že je nemůžeš Bohu odevzdat? Bohu křesťan neodevzdává přece jen své hříchy, ale vše co má a za co nese odpovědnost: své tělo s jeho údy, svou duši s jejím rozumem, vůlí a city, a svého ducha, který to vše obživuje. To vše já Bohu odevzdal, aby to naplňoval a proměňoval svým Duchem.
Ale v takovém případě logicky nejsi schopen se celý a úplně vydat Bohu - patříš totiž určitou částí své osobnosti pornografii ....
Ty to tak možná máš, ale mě z toho všeho Ježíš vykoupil pro sebe. Jsem teď jeho vlastnictví. Proto se také nebojím, že nebudu spasen. Vím komu patřím. |
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 28. únor 2016 @ 09:27:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." To vše já Bohu odevzdal, aby to naplňoval a proměňoval svým Duchem."...
Pokud tě uspokojují jalová plytká hesla, kterými se ohlupuješ, žij si v nich.
Všechno, co my lidé děláme, děláme jenom částečně, jenom nedokonale. I naše odevzdání se Bohu je přímo úměrné naší schopnosti se Bohu vydat. Do jisté míry se Bohu vydáváš, ale drží tě tvoje svázanosti - tvá sbírka známek, tvoje auto či jiné hobby, nezdravý vztah k majetku, u někoho jeho závislost na cigaretě či na sexu. To všechno mohou být špagáty, které tě svazují, které ti brání se Bohu vydat úplně.
(Mt 19,16-26) A hle, přišel k němu jeden muž a řekl mu: "Dobrý mistře,
co dobrého mám udělat, abych měl věčný život?"
On mu však řekl: "Proč mě nazýváš dobrým? Nikdo není dobrý,
jen jediný - Bůh. Chceš-li ale vstoupit do života, dodržuj
přikázání."
Zeptal se ho: "Která?" Ježíš řekl: "'Nezabiješ, nezcizoložíš,
nebudeš krást, nevydáš křivé svědectví,
cti svého otce i matku' a 'budeš milovat svého bližního jako
sám sebe.'"
Ten mladík mu řekl: "To všechno jsem dodržoval odmalička. Co
mi ještě schází?"
Ježíš mu řekl: "Pokud chceš být dokonalý, jdi, prodej svůj
majetek, dej ho chudým a budeš mít poklad v nebi. A pojď,
následuj mě."
Když ale mladík uslyšel tu řeč, smutně odešel. Měl totiž
mnoho majetku.
Ježíš tedy řekl svým učedníkům: "Amen, říkám vám, že pro
boháče je nesnadné vstoupit do nebeského království.
A říkám vám znovu: Je snadnější, aby velbloud prošel uchem
jehly, než aby boháč vešel do Božího království."
A když to jeho učedníci uslyšeli, nesmírně nad tím žasli a
říkali: "Kdo tedy může být spasen?"
Ježíš však na ně pohlédl a řekl: "U lidí je to nemožné, ale
u Boha je možné všechno."
|
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 28. únor 2016 @ 12:33:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, když řeknu: "Ježíš mne vykoupil. Celý svůj život jsem tedy odevzdal Bohu", tak, jak je to pro mne jediné logické, jediná rozumná reakce na to, co udělal Ježíš, tak co je to pro tebe? Je to pro tebe taky jen "plytké heslo"?
Podle čehou soudíš, že se Bylina ohlupuje jalovými plytkými hesly? Podle tvé vlastní zkušenosti? Nebo jak jsi na to přišel, když ne z toho, co žijete vy a z toho, co tu otevřeně popisuješ? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 29. únor 2016 @ 20:38:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bylina: ..." To vše já Bohu odevzdal, aby to naplňoval a proměňoval svým Duchem."...
Oko: Pokud tě uspokojují jalová plytká hesla, kterými se ohlupuješ, žij si v nich.
Myslivec: Oko, pokud je takové prohlášení pro tebe jalovým a plytkým gestem, tak veškerý křesťanský argument vůči tobě je zcela zbytečný a vůči tobě zbývá jen důrazné varování. Pokud jako křesťan špiníš tento způsob svědectví, nebezpečně se přibližuješ urážce Ducha! Jestli budeš dále tímto způsobem špinit, netvrď o sobě že jsi křesťan. |
]
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 27. únor 2016 @ 20:21:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Jenže toto jsou oblasti víry, se kterými se většina z vás ještě ani nesetkala, nad kterými jste nepřemýšleli, a které mnozí z vás ani nepochopí.
To máš vyjímečně pravdu. Věci, které v poslední době píšeš, s těmi jsem se nesetkal, a to ani mezi neznabohy: Například jsem v životě nepotkal člověka, který by odpuštění v Pánu Ježíši považoval za "laciné". Ty jsi první. Ani mne nenapadlo přemýšlet, že by to odpuštění bylo "laciné", a to ani když jsem nebyl křesťan a neznal Boha. A díky tobě a diskuzi jsem zjistil, že je vás takových dokonce více a že protestanti mají na "laciné odpuštění" dokonce celou teologii, protože jich zřejmě bylo více takových, kterým odpuštění v Pánu Ježíši připadalo z jejich pohledu "laciné" podobně, jako tobě.
Ne, že by mě to nějak obohatilo, nic užitečného to nebylo, ale taky mne to neochudilo.
Odevzdat můžeš jenom to, co máš v rukách, co vlastníš. Čeho nejsi pánem, to nemůžeš nikomu dát, protože to v rukou nemáš. A co nemáš, nemůžeš logicky ani darovat.
A jak jsi na tom ty, Stando?
"Já tedy držím opratě spřežení svého života a já určuji s konečnou platností, kudy pojede. " a jindy zase: "To já sedím na kozlíku a držím opratě spřežení svého života v rukou. Ale kočí nebývá pánem spřežení, jeho cestu určuje ten, komu zrovna slouží. Kdybych já osobně neřídil svůj život (nedržel opratě svého života v rukou), nemohl bych se ani rozhodnout jít za Kristem"
Tebe se tedy to, co teď píšeš, netýká, když pevně držíš opratě tvého života a s konečnou platností rozhoduješ, kudy pojede. Chápu tě dobře?
Pokud se tě tedy toto netýká a ty pevně držíš opratě tvého života, tak nejsi otrokem žádného hříchu. Je to tak?
Byl jsi někdy otrokem nějakého hříchu?
Jinak děkuju za další ukázku tvého uvažování. Uvedl jsi další radikální rozdíl mezi tím, jak uvažuješ ty ve tvém světě a tím, co jsme zažili a jak uvažujeme my. |
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 28. únor 2016 @ 09:42:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Já tedy držím opratě spřežení svého života a já určuji s konečnou platností, kudy pojede. " a jindy zase: "To
já sedím na kozlíku a držím opratě spřežení svého života v rukou. Ale
kočí nebývá pánem spřežení, jeho cestu určuje ten, komu zrovna slouží.
Kdybych já osobně neřídil svůj život (nedržel opratě svého života v
rukou), nemohl bych se ani rozhodnout jít za Kristem"
Tebe se tedy to, co teď píšeš, netýká, když pevně držíš opratě tvého
života a s konečnou platností rozhoduješ, kudy pojede. Chápu tě dobře?
Pokud se tě tedy toto netýká a ty pevně držíš opratě tvého života, tak nejsi otrokem žádného hříchu. Je to tak? ........
Jako už tradičně, tvé uvažování je zase zcestné. Při životě ve lžích snad ani jiné už být nemůže.
Každý z nás rozhoduje kudy v životě pojede. Proto neseme za svůj život plnou odpovědnost a jednou z něj budeme Bohu vydávat účet. Kdyby tomu bylo jinak a my si v životě nemohli volit, nemohli bychom být Bohem ani souzeni. Každý z nás je někdy více poslušen Boha, jindy zase zvolí špatně a zhřeší. Pak to v pokání napravuje. Tedy to už jen někdo. Jiní se zase domnívají, že jim Bůh všechny hříchy už odpustil i bez pokání a že nyní stačí odpuštění jenom jaksi "přijmout" A tak si opakují do zblbnutí: "Přijímám, přijímám, přijímám ....!"
Nakonec tomu nesmyslu i věří...
..."Byl jsi někdy otrokem nějakého hříchu?"...
Jsem hříšník. Každý hřích více či méně (podle své závažnosti) uvádí člověka do otroctví.
|
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 28. únor 2016 @ 12:50:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jsem rád, že píšeš svoje osobní zkušenosti a že se na dotaz takto otevřeně přiznáš k tomu, co žiješ. Ale opět: Pokud podle toho, co žiješ, posuzuješ druhé, pleteš se. Ne všichni žijí to, co vy.
Kdyby tě zajímalo něco z našeho života, tak se zeptej. Napíšeme ti to. Hodně se liší od toho, co žijete vy.
No a na to se ptám. Proto se ptám na tvůj život a jsem rád, když z něj alespoň střípky napíšeš.
Když takto každý z vás rozhoduje a "pevně držíte opratě spřežení vašeho života a určujete s konečnou platností, kudy pojedete", tak už nejsi otrokem žádného hříchu, ne? Nebo jsi otrokem nějakého hříchu a přesto s konečnou platností určuješ, kudy pojedeš? Pokud jsi otrokem nějakého hříchu, jak to děláš, že s konečnou platností určuješ, kudy pojedeš, když jsi otrokem?
A ty někoho takového znáš? To je někde tam u vás v ŘKC? Někdo okolo Kodeta nebo tak? To je pro mne novinka, opět další věc z vašeho světa, o které jsem ještě neslyšel. To budou asi ti z vás, co je pro vás odpuštění v Pánu Ježíši "laciné"? Nebo co je to za skupinu tam od vás? Nebo je to zase nějaká extra skupina, co se vylíhla ve tvé hlavě?
Jsem hříšník. Každý hřích více či méně (podle své závažnosti) uvádí člověka do otroctví.
Stando, už jsem si zvyknul, že když ti položím jednoduchou otázku na tvůj život, utečeš do obecných frází.
Snad jsi neporozuměl, na co jsem se ptal? Tak to to vysvětlím znovu.
Nebo nechceš odpovědět? Stačí napsat, "nechci odpovědět", pochopím to.
Tak ještě jednou:
Jsi teď otrokem nějakého hříchu?
Nebo ty sám držíš opratě spřežení tvého života a určuješ s konečnou platností, kudy pojede?
Nebo to zvládneš oboje najednou, být otrokem hříchu a ještě s konečnou platností určovat, kudy půjde tvůj život?
Jinak už jsi blízko k realitě, když píšeš: " Každý hřích více či méně (podle své závažnosti) uvádí člověka do otroctví" V realitě, ve skutečnosti, je to tak, že " každý, kdo činí hřích, je otrokem hříchu." Jen někteří lidé si to ve své pýše na sebe sama neuvědomují a oblbují se prázdnými frázemi o své "svobodě" hřešit.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Laciná milost? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 28. únor 2016 @ 18:23:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko: Myslivec: Ty rozhoduješ kudy v životě pojedeš? Takže se jednou rozhoduješ jet k Pánu, podruhé zase od Něho pryč. Jak se ti to hodí. Uvědomuješ si vůbec, že tím, že přiznáváš, že o tom rozhoduješ ty, nedáváš Pánu vůbec žádnou možnost rozhodovat za tebe, za tvou tupou, ubohou a hříšnou bytost, která si ve své pýše myslí, že vlastní sebe sama, a jede si kudy chce, k Pánu i od Pána. Tfuj Oko, předtím si lzte jen odplivnout, tomu se totiž říká zrada a pokoušení Boha. To píšeš o sobě a praktikách v řk. Vlezeš za lhářem do zpovědní bedny, a ten ti řekne, "Bůh ti odpustil hříchy", a za pokání se pomodli. Po odpuštění- pokání! Vždyť právě v praktikách řk, je odpuštění bez pokání! pokání je jen NÁSLEDUJÍM doplňkem PO odpuštění.
Jsi to ty Oko, co si každý den a do zblbnutí opakuje Pane já se TI odevzdávám, odevzdávám, odevzdávám a ono nic, a nic a nic.
Kdybys se konečně Kristu ODEVZDAL jednou a provždy, tak bys věděl, že odpuštění se neděje jen podle toho tvého "jaksi", věděl bys, že odpuštění se DĚJE V KRISTU, KTERÉMU SI ODEVZDAL VŠECHNO. Tím, že se Kristu cele odevzdáš, jsi Jeho majetkem, odevzdáváš mu tedy i svůj hřích, který Kristus vzal na Sebe a odpustil, čímž je hřích před Otcem zahlazený. To je to tvoje trapně" jaksi". které zde užíváš vždy, když se bavíš o tom, cos ke tvé škodě ještě nikdy nezažil.
Svojí duchovní nezkušeností zde již působíš notně trapným dojmem Oko. Tvá snaha okecávat a kamuflovat tvoji duchovní nezkušenost je průhledná, a tvoje slova jsou často kontroverzní. Přestaň se ztrapňovat, a uč se naslouchat těm co Ducha na rozdíl o tebe mají, ví o čem píšou, ví proč ti to píšou a myslí to s Tebou dobře. Přiznej si konečně, že za to čím jsi, vděčíš převážně své snaze a síle, a že tvůj vztah k Pánu je jen na úrovni náboženských představ, bez pravdy Ducha. Oko, nic na tobě není patrnější než to, že znásilňuješ víru Krista, že si Krista přetváříš k obrazu svému. Toto tvoje fanatické znásilňování víry u tebe dosáhlo již takové úrovně, že se to některým diskutujícím jeví jako něco nechutného a odporně zarytého. A to víš, že duch antikrista ti bude lhát, že tvá fanatická zarytost, je tvá "pevnost a stálost" ve víře? Až na ty tvoje duchovní krize a neustále opakující se neúspěšné odevzdání. Tam už ta zarytost u tebe tak nefunguje, což? Ve znásilňování víry, a propagace antikristovy nevěstky, tam jo, tam si zarytej na sto procent, ale aby ses dokázal odevzdat Kristu jednou provždy, na to seš pěkný měkouš..
|
]
|
|
|
|