|
Právě je 563 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116651660 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: V čem se i Spurgeon mýlil - aneb vzepřeme (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 21. květen 2015 @ 10:41:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Hlavně že jsi porozuměl smyslu, jak to myslím. Rozumím, že to může vyvolávat nesprávnou asociaci Božího souhlasu se hříchem.
Osobně však, vzhledem k vědomí toho,že Bůh je absolutním Pánem nad každou událostí ve vesmíru, nemohu nalézt vhodnější slovo, než právě "dovolil". Snad ještě "dopustil"?
Jedná se o to, že se zde střetávají dva naprosto nezávislé a někdy protichůdné rozměry:
1.) Boží svrchovanost nad každou událostí. 2.) Boží respekt ke svobodné lidské volbě.
Chce - li Bůh zachovat možnost svobodné lidské volby (jakékoliv volby), musí někdy do určité míry kvůli člověku sám sobě omezit svoji svrchovanost. |
| Nadřazený |
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: V čem se i Spurgeon mýlil - aneb vzepřeme (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 21. květen 2015 @ 10:45:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ještě mě napadlo: Bůh takto dovolil (dopustil) už i prvním lidem zhřešit.
My dneska tento hřích paradoxně nazýváme "šťastná vina", protože díky tomuto prvotnímu hříchu se nám projevila nesmírná velikost Boží lásky.
Kdyby první lidé nezhřešili, nebylo by potřeba Vykupitele a na nás by se neměla jak zjevit Boží láska. |
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: V čem se i Spurgeon mýlil - aneb vzep (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Čtvrtek, 21. květen 2015 @ 16:22:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: V čem se i Spurgeon mýlil - aneb (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 21. květen 2015 @ 17:49:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bylino, Oko v podstatě řekl, že ke zjevení boží lásky je třeba zhřešit. To je něco takového je jako syčení hada v ráji. Je dobře patrné jaký duch inspiruje Oka k takovým zvráceným úvahám.
Byla to v prvé řadě boží láska, kterou svým hříchem první lidé zradili, a je to právě hřích, který nás od Boha lásky odděluje. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: V čem se i Spurgeon mýlil - aneb vzep (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Čtvrtek, 21. květen 2015 @ 17:12:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Oko, termín "šťastná vina" je hodně nešťastný. To nebyla žádná šťastná vina, byla to hnusná, ošklivá vzpoura...byl to sobecký hřích, bylo to fuj a fuj...podívej se kolem, smrt, války, násilí, pýcha, smilstvo, sodomie,...to všechno je důsledek té viny. Ta vina byla hříchem a přívlastek šťastná je demagogický. Oko, ono je sice psáno, komu se hodně odpouští hodně miluje, ale aby byla vidět Boží láska nebylo třeba našeho hříchu. Situace, máš dvě děti, jeden je spořádaný druhý je grázl milovat budeš oba stejně, ano v hříšných očích láska ke grázlovi je větší a lépe zjevená, ale to jsou lidské oči. Tvůj termín šťastná vina mi připomíná, zde někým citovaný pseudokalvinistický blud, že člověk musel zhřešit, protože jinak by nebyl oslaven Kristus, ale člověk tím, že nepadl do hříchu. To je totálně úchylné myšlení, Bůh si na lidském hříchu nehoní svoje ego, on nepotřebuje náš hřích, aby se zjevila Jeho láska. Vždyť o tom mluví Pavel v Římanech. Pán s tebou Jirka
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: V čem se i Spurgeon mýlil - aneb (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 21. květen 2015 @ 17:39:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V termínu "šťastná vina" se jasně ukazuje sobectví a neláska. "Šťastná to vina která nám dala takového spasitele". Bohu jde o nás, a proto i evangelistům a kristovcům jde v duchovním boji o záchranu duší, a sebe přitom vydávají v zmar.
Ve "šťastné" terminologii jde hlasatelovi pouze o sebe a své SOBECKÉ ŠTĚSTÍ. Pranic mu nezáleží na tom, že pro tu "šťastnou vinu" existují zatracené duše, existuje nezměrná lidská bolest, Kristus přibitý na kříži. Mno, když je toto pro někoho štěstí. A co mu je vlastně do těch druhých. Vždyť on má to své "šťastné" katolické nebe jenom pro sebe.
Kde se rozhojnil hřích,tam se rozhojnila boží milost. A Kristus který za tuto milost zaplatil, se při placení určitě ˇšťastně" necítil! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: V čem se i Spurgeon mýlil - aneb (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Čtvrtek, 21. květen 2015 @ 19:45:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Máš pravdu Jirko, Boží láska se nám nezjevila v Ježíši Kristu proto, aby Bůh sám sobě a nám dokázal, že je borec, ale proto abychom poznali, že nás miluje a že je možné a žádoucí se vrátit domů. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: V čem se i Spurgeon mýlil - aneb (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 22. květen 2015 @ 08:33:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nijak svým tvrzením přece neobhajuji hřích.
Jen jsem poukázal na úžasnost Boží lásky k lidem, která i zlo hříchu dokázala transformovat do díla naší záchrany.
Žádné: "coby, kdyby", ale jen prosté vyjádření reality, prosté vyjádření skutečného stavu. Boží krok ke spasení lidstva je bezprecedentní. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: V čem se i Spurgeon mýlil - a (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Pátek, 22. květen 2015 @ 11:52:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano Boží láska k nám je nepochopitelná. Je to totiž Boží Láska. Jsem ale přesvědčen, že nebylo třeba lidského pádu, aby byla zjevena. I bez lidského pádu by byl Bůh stejně milující a my bychom Jeho lásku vnímali. Ano, díky lidskému pádu byla zjevena velmi názorně. |
]
|
|
|
|