Re: Re: Re: Re: Re: Re: Omyly a zklamání v ŘKC (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 31. březen 2015 @ 09:28:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | I když jsi v textu položil otázky opravdu jenom dvě, tvůj způsob verbální komunikace vyžadoval ode mne reakcí více. Třeba tu, že skutečnost, že Pán nás švihá (a tím vychovává) máš v Písmu - i když to zde umíněně a vytrvale ( a pro mě nepochopitelně) stále popíráš.
..." Co jsi očekával od biřmování ty, jak jsi ho prožil a co konkrétně se biřmováním změnilo ve tvém životě?"...
Biřmován jsem byl za hluboké totality a kdybych si to zpětně mohl zopakovat, kladl bych ještě daleko větší důraz na přípravu k tak významné duchovní události, jako je toto přijetí svátosti křesťanské dospělosti. Myslím si, že v této oblasti má katolická církev stále ještě obrovské rezervy. Touto svátostí člověk obdrží nesmírné množství darů pro křesťanský život, ale musí být disponován tyto dary přijat a umět použít. Dokázat zapomenout na sebe a dát se Bohu k dispozici - to se člověk musí cíleně naučit, protože z vlastní přirozenosti to nedokáže. Tato schopnost je přímo úměrná růstu víry.
Jistěže i u mě byla v okamžiku přijetí této svátosti dobrá vůle žít takto s Bohem, ale míra mé dispozice k tomu nebyla tehdy ještě nikterak veliká. Nebyl jsem duchovně dospělý a přes tehdy půlroční přípravu dostatečně připravený.
Jako když nevycvičenému chcípákovi oblečeš Boží zbroj a do ruky dáš meč Ducha. Ruku s mečem ani neudzdvihne a pod tíhou zbroje klesá. Tak nějak to možná bylo tehdy i se mnou.
Ale to jsem poznal až později, až zpětně.
Od samotného přijetí svátosti
jsem si nesliboval žádná viditelná znamení, žádné ohnivé jazyky nad
hlavou, ani žádné mimořádné pocity. Byl jsem tehdy jaksi přesvědčen, že vše se odehrává jen v rovině ducha
a na vlastní tělo jsem zapomněl. A to bylo chybou jak od těch,kteří mě
připravovali, tak i chybou mojí. Svátost totiž přijímá celý člověk -
tedy nejen lidský duch, ale i jeho tělo. A kdyby si toto katolíci o svém
těle lépe uvědomovali, měli by ke svému tělu větší úctu a vyvarovali by
se třeba lépe z úcty k Bohu i prohřeškům proti vlastnímu tělu.
Ale Bůh své dary dává prozíravě a se svým záměrem a už je zpravidla nebere zpět. Takže když dozrála plnost času i u mne, tak pro mě Boží zbroj postupně přestala být těžká a k neunešení, ale stala se mi naopak prospěšnou. Ale nebylo to bez úsilí a námahy i z mé strany! I když hlavní vedení, podstatnou režii mého života měl stále v rukou Bůh ( a díky za to, jinak bych dopadl velice špatně!).
Jsem pevně přesvědčen, že jsou ještě i další dary, které jsem tehdy při biřmování obdržel a které na své "rozbalení" teprve čekají. Bůh má s námi úžasnou trpělivost.
Biřmování tedy nejen nějak změnilo, ale hlavně stále ještě mění můj život. Stále tato Boží milost trvá a postupně buduje celého člověka blíže k Božímu obrazu.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Omyly a zklamání v ŘKC (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 31. březen 2015 @ 11:58:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Píšeš o seslání Ducha a přitom ani nevíš co to je modlitba ducha. Oko, ty lžeš sám sobě o sobě! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Omyly a zklamání v ŘKC (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 31. březen 2015 @ 18:30:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Stando, nezarazilo Tě někdy, když jsi četl Skutky apoštolů, že se tam píše o tom, že lidé slyšící evangelium přijímali Ducha svatého na základě víry v Ježíše hned, bez půlroční rozumové přípravy a vyučování? A že se to ve většině případů projevovalo tím, že Ti lidé se začali modlit v jazycích a hlasitě chválit a oslavovat Boha? Byl jsem svědkem několika biřmování, ale nic takového se tam tehdy nedělo. Jen mazání olejem jak ve Starém zákoně. Říkám Ti to pořád, vy v té vaší náboženské organizaci žijete ze zákona a ne z Ducha. A biřmování je jen nábožný obřad(nikde nepopsaný v NZ) a ne křest v Duchu svatém. Když ale Tobě dělá dobře vědomí, že jsi svým úsilím "Ducha svatého" zasloužil a pan biskup ho do Tebe vložil, za to, že jsi se tak pilně připravoval. Takže asi moje slova nepřijmeš a budeš dál lpět na vašem nábožném obřadu. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Omyly a zklamání v ŘKC (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 02. duben 2015 @ 11:39:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hlasitě chválit a oslavovat Boha umím ( a také to dělám) - a modlitbu v jazycích k normálnímu životu nepotřebuji. V počátcích církve bylo potřeba těchto viditelných znamení kvůli účinnějšímu hlásání evangelia, kvůli seznámení se pohanů s novým učením. Duchovně se mohu budovat i jinými účinnějšími způsoby modlitby, než je modlitba právě v jazycích, která potřebuje dalšího člověka s darem tyto jazyky vykládat.
Pro nás už těchto viditelných znamení netřeba, evangelium pro nás není neznámé. A pokud chceš mluvit cizími jazyky, musíš sám zabrat špónu a pracně se jich naučit. Křesťanský Bůh totiž vůbec nemá rád lidskou lenost.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Omyly a zklamání v ŘKC (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 03. duben 2015 @ 12:40:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Opět mimo mísu. Jak můžeš posuzovat modlitbu v jazycích, když jsi nikdy nezažil? Je to stejně trapné, jako kdybys říkal něco o jízdě ve Ferrari, přestože jsi v něm nikdy ani neseděl. Kdybys aspoň znal Písmo, tak bys neříkal takové hlouposti, že k tomu, aby ti byla k užitku, potřebuješ výklad. Výklad je potřeba jen pro užitek ostatních. Modlitba v jazyku je především pro osobní budování. Nebo nerozumíš jednoduchému slovu Písma: Kdo se modlí v jazyku, modlí se Bohu? Nebo: kdo se modlí v jazyku, buduje sám sebe....To by se Ti přece mělo líbit - Ty jsi tak pracovitý a rád se buduješ. Jenže to nemáš, tak to musíš druhým pohanět. Uvědom si ale, že haníš Boží dar. Ty máš místo modlitby v jazyku mantru Zdrávas. Ta Tě prý vede k Bohu. Tady je vidět rozdíl mezi apoštolským učením a učením ŘKC. Apoštol doporučuje modlitbu v jazyku pro osobní budování a sám je v tom jiným příkladem, kdežto Ty jsi už mnohem dál než apoštolové. Ty už Boží dary nepotřebuješ. Ty máš Zdrávas a co je víc? Tak s ním pilně lez po tom vašem Jákobově žebříku. Jen se se pak nediv, že se po něm nedostaneš do nebe. Cesta do nebe je Kristus a jeho dary. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Omyly a zklamání v ŘKC (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 31. březen 2015 @ 23:29:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Třeba tu, že skutečnost, že Pán nás švihá (a tím vychovává) máš v Písmu - i když to zde umíněně a vytrvale ( a pro mě nepochopitelně) stále popíráš.
To sis mne s někým popletl. Já tu píšu pod nickem Cizinec.
Já samozřejmě chápu, že vás Hřích švihá nemocemi a tím vás vychovává. K čemu vás tím vychovává můžete snado poznat sami. Pokud vám váš pán dovolí se nad tím zamyslet.
Teď k tématu.
Touto svátostí člověk obdrží nesmírné množství darů pro křesťanský život, ale musí být disponován tyto dary přijat a umět použít.
Jaký konkrétní dar jsi tou svátostí obdržel ty? Pokud to bylo nesmírné množství darů, jistě dokážeš pár konkrétních darů uvést. Nemusíš všechny, které jsi obdržel, aby to nebylo moc dlouhé. Stačí když vyjmenuješ tak pět, deset těch darů, co jsi obdržel.
Od samotného přijetí svátosti jsem si nesliboval žádná viditelná znamení, žádné ohnivé jazyky nad hlavou, ani žádné mimořádné pocity.
To je dobře. To bys byl asi zklamaný, kdybys něco takového očekával. A taky bys musel být trochu podivín nebo neznat praxi ŘKC.
Víme tedy, co jsi neočekával.
Co konkrétně jsi tedy od přijetí té svátosti očekával?
Naplnilo přijetí té svátosti tvé očekávání, nebo jsi byl zklamaný?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Omyly a zklamání v ŘKC (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 02. duben 2015 @ 11:41:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokud bys nebyl duchovně slepý a hluchý - už jsem ti odpověděl: Nebyl jsem zklamaný, ale potřeboval jsem v průběhu času v některých oblastech dospět.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Omyly a zklamání v ŘKC (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 03. duben 2015 @ 08:36:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, jestli odpovídáš ještě v nějakém jiném threadu, tak budu rád, když mi dáš odkaz.
Díky za odpověď na jednu otázku, byť opět s tvou haldou lží.
Nebyl jsi tedy zklamaný.
Co ty ostatní otázky, těch sis nevšiml? |
]
|
|