Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Petr a Pavel.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 4, článků celkem: 16173, komentáře < 7 dní: 308, komentářů celkem: 395892, adminů: 60, uživatelů: 5073  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 153 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
108460787
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O Bož (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Neděle, 19. říjen 2014 @ 11:34:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za obsáhlý komentář. Asi by bylo lepší, kdybys rovnou odpověděl na těch šest otázek. Takto si musím odpovědi lovit z textu a hrozí riziko, že něco špatně pochopím. Takže:


Tady tě chápu správně. Sám uvádíš příklady, kdy jsi zhřešil. U toho cizoložství upozorňuji, že se to týká i chtivého pohledu. Navíc pěkně říkáš, že už samotný záměr hřešit je stejně blbý jako dokonaný hřích. Pokud je cizoložství hřích, ze kterého jsi byl uzdraven, mohl jsi vyhovět mé prosbě, abychom ho pro účel debaty považovali za tebe se dosud týkající.


I tady tě chápu správně.


Opět ti rozumím správně.


Zase správně.


I tady správně. Někdy tě Bůh zastaví a jindy ne.


Význam slov je důležitý a je třeba domluvit se na významu. Já bych klidně použil spojení "Boží plán" či "Boží záměr", ale je pro mě absurdní představa, že tento plán a záměr není totožný s Boží vůlí. "Záměr" je to, čeho chceme dosáhnout. "Plán" je způsob, jakým dosáhnout záměru. "Vůle" je to, co chceme. Pouze duševně nemocný či mentálně retardovaný může mít rozpor mezi vůlí, plánem a záměrem. Mou vůlí je mít v létě a na podzim domácí zeleninu z naší zahrádky. To je něco, co chci a čím si určím záměr. No a pak naplánuju kroky, které musím podnikmout, aby se záměr uskutečnil. Teď je období zrýt zahradu a přidat do půdy kompost a hnůj. Pak přijde nákup semen, předpěstování některých rostlin (papriky, rajčata), pak vysetí a setba, pak plení zalévání, ochrana před slimáky atp. Protože jsem člověk, nemohu vše ovlivnit a můj plán se nemusí plně uskutečnit.

No a co Bůh podle tebe? Stvoří Adama a Evu a do zahrady šoupne strom a vydá zákon:"Nesmíte z něj jíst!" Už v ten okamžik ví, že oni pojedí a jaké to bude mít důsledky. Byl hřích prvních lidí součástí plánu Boha, jehož konečným záměrem je to, aby Bůh byl vše ve všem? Podle mě ano. Nešlo o nějaký záložní plán jako u tebe pro případ, že ti servery zatopí voda. Pokud Bůh ví, co se stane, nepotřebuje plány pro alternativy, které se nestanou. Je nesmysl domnívat se, že Bůh má plán, o kterém ví, že nevyjde - zvláště když má moc naplnění plánu zařídit. Takže na scénu přichází tvoje prapodivná představa, že Boží plán či dokonce záměr není zcela v souladu s jeho vůlí. Hřích není v souladu s Boží vůlí a tak Bůh vše stvoří a naplánuje tak, že každičký člověk kromě jednoho (nebo podle katolíků dvou) v historii hřeší. Bůh chce, aby všichni lidé po roce cca  30 byli spaseni v krvi beránkově. No a tak sestoupí do zapadlé provincie Říma, nezařídí, aby kromě křesťanských autorů cosi kloudného o Ježíšovi napsal jediný římský či židovský soudobý historik, jedinou zprávu (evangelia) nechá napsat s vnitřními rozpory a ještě ke všemu se nepostará o nepřerušený přenos té zprávy. A hlavně - stanoví si naprosto nenutnou podmínku, že ta spása se bude týkat jen těch, kteří uvěří. To vůbec nebylo nutné - budeš-li dlužit peníze a já to za tebe zaplatím, tvůj dluh je smazán bez ohledu na to čemu věříš. Dále se kromě pár vybraných jedinců ani nenamáhá dát každému člověku řádně najevo, že má něčemu uvěřit. Jenže Písmo říká úplně něco jiného, ale to jsem ti už ukázal víckrát.

Jsem prostě přesvědčen, že prezentuješ boha, který je buď psychopat (dělá a plánuje věci v rozporu se svou vůlí - nechci mít na zahradě zeleninu a tak dělám vše pro to, aby tam byla), nebo hlupák (chci mít na zahradě rajčata a tak tam vysadím jen banánovníky), nebo bezmocný (chci mít ta rajčata, ale nezabráním tomu, že přijdou kroupy a vše potlučou).


| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O Bož (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 19. říjen 2014 @ 20:14:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Mně, díky Bohu, Bůh nikdy možnost cizoložit nedal.  ...- Pokud se někdo "zbaví hříchu"
tak, že se v každém okamžiku svého života rozhoduje,
jestli se opije nebo ne, tak pro mne ten člověk
není "svobodný člověk", ale alkoholik."...

Cítím, že se v realitě naprosto míjíme.
Já se nikdy v životě neopil. Přesto mám přímo doma vinný sklípek a volný přístup do něho.  Přiznám se, že nikdy jsem ani neměl touhu se opít, není pro to rozumný důvod.

 O tom je svoboda.
Mám naprostou svobodu v jednání. Mohu jít do sklípku a zpít se do němoty v každém okamžiku mého života a nikdo mě v tom nemůže zabránit - jenom já sám si stavím své mantinely.

Rozhodnout se pro dlouhodobý cíl a naplňovat jej znamená z vlastního rozhodnutí přijmout i nějaká omezení, která z toho vyplynou.
Rozhodnout se pro jednu ženu pro celý život znamená zříci se z dalších několika miliard žen jiných žen. Možnost cizoložit sice jako jedna z možností stále zůstává, ale kvůli rozhodnutí se pro lásku zůstane nevyužita.

Jako Slávek, když chce mít vlastní zeleninu ze zahrady, tak musí zorat, pohnojit, zasít, obdělávat.  Jeho rozhodnutí pro konečný cíl jej také v mnohém omezí (např. nemůže nadlouho odjet do zahraničí) - ale neomezí jeho svobodu. On sám se pro cíl rozhodl a omezení bere jako součást naplnění a uskutečnění cíle.
Když v něčem zalajdačí, úroda nebude a cíle nedosáhne.
Ovšem možnost odcestovat do zahraničí mu i tak jako jedna z možností zůstává stále. Jen ji, kvůli volbě svého cíle mít vlastní zeleninu, z vlastní vůle nevyužije.

Je to o žebříčku hodnot, čemu dáme přednost.

Není to o tom, že by Slávek neměl svobodu odjet do zahraničí.

A stejně je to v životě i s hříchem.
Není to o tom, že bychom neměli svobodu zhřešit. Tato varianta nám jako jedna z možností zůstává stále - i tehdy, když ji nevyužijeme.


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.93 sekundy