Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 15. listopad 2012 @ 21:24:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Svoboda v rozhodování mi zůstane i v nebi. Nemusím se vzdávat možnosti zhřešit. Když dozraji pro nebe, budu podoben Kristu, budu mít přirozenost Kristovu. A
Boží přirozenost je sama v příkrém rozporu s hříchem. Jakýkoli hřích
bude proti mé nové přirozenosti v Kristu. Aniž by přitom byla nějak
dotčena moje osobní svoboda. Svoboda osobnosti je totiž naprosto nezbytná k vytváření vztahu lásky mezi člověkem a Bohem - i mezi bližními.
Ano, přesně takhle funguje Boží přirozenost, Stando. Nepotřebuje "svobodu" hřešit aby byla schopná projevit lásku. Očekáváš dobře to, co opravdu existuje a v čem se liší uhlí od diamantů.
Přeji ti a modlím se za tebe, abys včas dozrál pro nebe a přijal tu přirozenost Kristovu. Z vlastního rozhodnutí. Svobodného. Určitě tě Bůh nezmanipuluje, když nebudeš chtít.
I když určitě jsi manžel, myslíš, že se vždycky
také chováš ke své ženě jako dokonalý milující manžel? Bez vlastního
sobectví, pohodlnosti a pod? Že už není co zlepšovat, co napravovat?
Zkus se na to zeptat své ženy!
Jak jsi na to přišel, oko? Když jsem manžel, jsem manžel. Někdy si vzpomeň a svatební slib a představ si, že ho někdo bere vážně. Že když se rozhoduje, jestli bude manžel, rozhoduje se jestli slíbí to, co je v tom slibu obsaženo. I já jsem se tak kdysi rozhodoval.
Toníku prosím tě, srovnej si to v hlavě. Takže ty prý už znáš výsledek svého života! Takže
ten Kristův soud po smrti už bude pro tebe jen taková nadbytečná
formalita? Výsledek znáš už nyní! Tak k čemu další soud, vždyť by to
bylo jen divadlo pro efekt!
Stando, srovnej si to v hlavě. Jaký další soud? Je jen jeden soud. Věčný soud. Soud o životě a smrti. O věčném životě a věčné smrti.
Výsledek mého soudu po smrti leží nedaleko odsud. Občas se tam na něj chodím s vděčností podívat, jen kytičky nenosím.
Kristův soud na konci časů s těmi, kteří Ježíše nepřijmou pro mne nebude nadbytečná formalita. Protože znám Pánovu hrůzu, modlím se za všechny, kteří se na ten soud chystají. A zvlášt se modlím za ty, kteří o Boží bázni nemají ani šajnu, nevědí, že všichni zhřešili a ztratili slávu Boží, že odplata za hřích je smrt a darem je život věčný a namachrovaně si myslí, že až přijde čas, bude Bůh muset spravedlivě uznat, že si zaslouží nebe, že mají nárok na nebe.
Jako ten jeden člověk v tom videu Good-o-meter.
Navíc to pro mne nebude vůbec formalita. Jestli to apoštol nepopletl, (jako že věřím, že ne) a dává mi jeho slovo dost silnou logiku, tak na tom soudu bude pro mne docela velmi zajímavá situace, která bude mít daleko do formality. Jestli tam fakt budeme soudit ty policajty, bude to dost zajímavé.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 16. listopad 2012 @ 07:45:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." rozhoduje se jestli slíbí to, co je v tom slibu obsaženo. I já jsem se tak kdysi rozhodoval."...
A nikdy snad nenastala situace, že jsi se slibu zpronevěřil? Ani v nejmenším? Byla tvá láska, úcta a věrnost k manželce vždycky perfektně dokonalá? Bez stínu vlastního sobectví a zcela nezištná?
Pak ti gratuluji.
Já se tomu musel nědy i dost pracně učit. A učím se stále.
..." Je jen jeden soud."...
Tak si to v hlavě srovnej. Nahoře tvrdíš, že jsi prošel jakýmsi osobním soudem. To je první soud, který podle tebe už proběhl a jehož výsledek znáš.
Taky přiznáváš, že po smrti všichni projdeme Kristovým soudem, kde budou dobří křesťané ospravedlněni. Ještě žiješ, ještě jsi jím tedy neprošel. To je druhý soud - po naší smrti.
Takže to o tom prvním soudu, to je skutečně nesmysl. Znovuzrození v Kristu je darem, nikoli ještě soudem.
Hezký článek o těch policajtech. Pokusím se ti ukázat slabinu ve tvých úvahách. "Amen, amen, říkám vám: Kdo slyší mé slovo a věří Tomu,
který mě poslal, má věčný život a nepřijde na soud, ale již
přešel ze smrti do života. (J 5,24).
Pokud si dobře vzpomínám, už dříve jsme se shodli na tom, že význam tohoto místa (nepřijde na soud) znamená, že před Kristovou soudnou stolicí nebude odsouzen (nikoli, že si tam ani nestoupne a jeho život nebude posuzován, co udělal dobrého i zlého), ale že před Kristovou soudnou stolicí bude ospravedlněn. Tímto Kristovým soudem musíme projít všichni lidé bez výjimky. Tak to učí apoštol Pavel.
Pokud se domníváš, že jsi slyšel slovo a uvěřil Kristu - a že tedy tím už spadáš do kategorie těch, co před Kristovou soudou stolicí nebudou odsouzeni, tato "jistota" věčného spasení stojí celá jen na tvojí víře v Krista. Vydržíš opravdu ve víře? Zakolísá tvoje víra v Krista a začneš se topit jako Petr, když kráčel po vlnách.
Sám posuď, zda je tvoje uvěření Kristu základem dostatečně pevným, aby jsi mohl už dneska s jistotou tvrdit, že budeš po smrti spasen.
Tam, kde ty máš jistotu, tam měl apoštol Pavel předběžnou opatrnost. Jak vidíš, do tvé jistoty spásy měl opravdu daleko.
Raději své tělo tužím a podrobuji do služby, abych snad,
když kážu druhým, nebyl sám vyřazen.
(1 Kor 9,27).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 16. listopad 2012 @ 08:38:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tak si to v hlavě srovnej.Nahoře tvrdíš, že jsi prošel jakýmsi osobním soudem. To je první soud, který podle tebe už proběhl a jehož výsledek znáš.
No, já to srovnané mám. Snad si to někdy srovnáš i ty.
Já výsledek svého soudu znám. Všichni zhřešili a ztratili slávu Boží. I já. Odplata za hřích je smrt. Svou odplatu jsem dostal. A ten, kdo umřel, toho je potřeba pohřbít.
Taky přiznáváš, že po smrti všichni projdeme Kristovým soudem, kde budou dobří křesťané ospravedlněni. Ještě žiješ, ještě jsi jím tedy neprošel. To je druhý soud - po naší smrti.
Nic takového nepřiznávám, to je hloupost! To sis vymyslel.
Není žádný "první" a "druhý" soud. I když vy to tak popleteně v katechismu máte, jestli vám to teda už odminula nezrušili, tak proto se ti to plete. To slovo "Soukromý soud" jsem ti tam napsal proto, že to znáš z katechismu.
Ale nejsou dva soudy. Je jeden soud o věčnosti. V písmu je ten soud velmi kvalitně popsaný a Ježíš svoje učedníky a apoštoly z písma vyučoval, takže i dnes můžeme vědět, jak to se soudem je. Křesťané prochází stejným soudem, ale na rozdíl od pohanů jím prochází za života tady na zemi.
Po smrti jistě všichni projdete věčným soudem - pokud Krista nepřijmete za života a nestanete se křesťany, pokud nedozrajete pro nebe. Nevím, jestli jsi někdy četl slova Ježíše o křesťanech:
Amen, amen, pravím vám, že kdo slyší mé slovo a věří tomu, kdo mne poslal, má věčný život a nejde na soud, ale přešel ze smrti do života.
To je jen jedno z mnoha slov Ježíše na dané téma. Představ si, že to, co Ježíš řekl, je opravdu pravda, že tomu rozuměl, když to říkal, že věděl o čem mluví a řekl to, co chtěl říct a neřekl to, co nechtěl říct.
Zkus si přestat ta slova vykládat a začni je poslouchat, věřit jim. jestli na to máš svobodu a můžeš se tak rozhodnout.
Takže to o tom prvním soudu, to je skutečně nesmysl.Znovuzrození v Kristu je darem, nikoli ještě soudem.
Samozřejmě, povídačky o nějakém prvním a druhém soudu jsou nesmysl, souhlasím. Nic takového jako dva soudy není. Je jeden soud.
Samozřejmě že znovuzrození v Kristu, dar věčného života, je darem a nikoliv soudem. Alespoň tomuhle snad rozumíš. A je snad logické, že dar věčného života musí následovat až po soudu.
Jaký smysl by dával věčný soud uprostřed věčného života?
Nesmysl.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 16. listopad 2012 @ 13:13:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku vidím, že ti některé věci stále nedochází.
Tedy tvrdíš, že už jsi soudem prošel a že už tě žádný další soud nečeká?
Prosím o jasnou odpověď, zda jsem dobře rozuměl.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pátek, 16. listopad 2012 @ 13:22:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ga 2:19 Vždyť já jsem skrze Zákon umřel Zákonu, abych žil Bohu. S Kristem jsem ukřižován: To byl ten soud, kterým byl odsouzen každý věřící v Krista! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 16. listopad 2012 @ 15:01:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tedy tvrdíš, že už jsi soudem prošel a že už tě žádný další soud nečeká?
Ano.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 17. listopad 2012 @ 08:05:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku,
pak ale hlásáš docela jiné "evangelium", než apoštol Pavel:
(2 Kor 5,10) My všichni se přece musíme ukázat před Kristovou soudnou
stolicí, aby každý dostal odplatu za to, co dělal v těle,
podle toho, co vykonal, ať už to bylo dobré nebo
zlé.
(Ř 14,10-12) Ty pak, proč soudíš svého bratra? Anebo ty, proč pohrdáš
svým bratrem? Všichni se přece postavíme před Kristovou soudnou
stolicí.
Vždyť je napsáno: "Jakože jsem živ, praví Pán, skloní se
přede mnou každé koleno a každý jazyk vzdá chválu Bohu."
A tak každý z nás bude sám za sebe skládat účet Bohu. (2 Tim 4,1-4) Proto tě před Bohem a před Pánem Ježíšem Kristem, který
má soudit živé i mrtvé, zapřísahám při jeho příchodu a jeho
království:
Kaž Slovo; buď připraven vhod i nevhod, usvědčuj, kárej a
napomínej se vší trpělivostí a učením.
Neboť nastane čas, kdy nebudou snášet zdravé učení, ale budou
si podle vlastních chutí shromažďovat učitele lechtající
jejich sluch.
Odvrátí uši od pravdy a uchýlí se k bájím.
(Mt 12,35-37) Dobrý člověk vynáší z dobrého pokladu svého srdce to dobré a
zlý člověk vynáší ze zlého pokladu zlé.
Ale říkám vám, že z každého prázdného slova, které lidé
řeknou, budou skládat účty v soudný den.
Svými vlastními slovy totiž budeš ospravedlněn a svými
vlastními slovy budeš odsouzen." (Mt 7,2) Jakým soudem totiž soudíte, takovým budete souzeni, a jakou
mírou měříte, takovou vám bude zase odměřeno.
(1 Pt 1,17) Nazýváte-li Otcem Toho, který bez ohledu na osobu soudí
každého podle jeho díla, prožijte čas svého pobytu zde v
bázni.
(Jk 2,12) Takto tedy mluvte a takto jednejte - jako ti, kdo mají být
souzeni podle zákona svobody.
(Žd 10,30) Známe přece Toho, který řekl: "Má je pomsta, já odplatím,"
praví Pán, a znovu: "Pán bude soudit SVŮJ LID."
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 18. listopad 2012 @ 12:48:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, jistě mám jiné evangelium než vaše nevangelium skutkařské. Naše evangelium není o člověku a jeho vytrvalosti, jeho víře a dobrotě, ale je o Ježíši Kristu, který byl odsouzen za mnohé, zemřel a byl pohřben. Ale Smrt ho neudřžela.
Asi tě to nebude zajímat, když si stále meleš svojí, ale tomu, co jsi z písma svatého napsal, dost věřím.
Věřím, že až přijde Pán Ježíš pro svůj lid, nastane vzkříšení nebo proměna živých (těch, co přešli ze smrti do života, těch, co patří Pánu). A ti, co patří Pánu dostanou od svého Pána odměnu, mzdu, výplatu za to, co ve svém životě udělali, budou skládat účet za svoji práci, za to co udělali a správu života.
Potkal a studoval jsem mnoho učení, včetně skutkařského nevangelia a doufání v Královnu nebes v hodině Smrti, evangelického "když už je milost můžeme si hřešit jak chceme" či hnuťovíráckého "Bůh je tu pro nás aby nám sloužil a my se měli dobře". Takže i o svůdcích něco vím.
Věřím, že nemáme soudit (lidi), abychom nebyli souzeni (to je napsáno před Matouš 7,1). Naopak máme velmi dobře rozsuzovat (věci a všelijaká učení). To je jedna z věcí, kterou si taky o mne meleš svojí a nepravdivě: Nikdy jsem svojí vinu a své modlářství nesváděl na druhé a nesoudil je za to, přesto, že vím kdo přesně mne tomu učil, kdo mi šel přikladem. Od prvního okamžiku, kdy mi Bůh ukázal mojí vinu vím, že to byla moje vina. Nemusím se nějak přemáhat a někomu odpouštět: Vím, že ti, co v žijí uprostřed doufání v materie žijí stejnou bídu, jakou jsme žili my.
Věřím, že i když za nás Ježíš zemřel, máme žít jako bychom měli jít na soud (v Boží bázni). Ale protože jsem zažil Boží bázeň a vím, jaká je odplata, jde mi to "samo", tohle jsou věci, které Bůh dal do mého srdce. Při novém narození - před tím tam nebyly, ani jsem si je nedokázal představit. Nemusím přesvědčovat svoje srdce, že věci mají být podle písma a příkazu Ježíše a apoštolů: V mém srdci je napsáno totéž, co Ježíš a apoštolové říkali.
Nakonec věřím, že ti, kteří nejsou od Pána souzeni (nepatří Pánu) budou souzeni spolu se světem, až Smrt i moře vydají své mrtvé (ty, kteří nepřešli ze smrti do života) a bude soud národů.
Na konci toho dne, který začíná polnicí a vzkříšením živých.
Pokud na mém evangeliu vidíš něco rozdílného proti tvému evangeliu, jistě to tak bude.
Tady v tom threadu jsem ti psal: Ježíš je pro křesťany Spasitel a Pán a tak ho očekávají. Až do času. A ten Spasitel a Pán zasedne toho dne jako soudce národů, protože ho Bůh ustanovil za soudce. A národy ho tak očekávají. Mnozí vědí o soudu.
Je důležité, jestli je člověk živý (přešel ze smrti do života, nežije ve hříchu ke smrti a ví jaký je rozdíl mezi životem a smrtí) nebo je mrtvý (a život ještě nepoznal).
Každý ten stav má svoje očekávání: Buď záchrany, nebo soudu.
A já ti přeju, abys přešel ze smrti do života a mohl jsi tak kromě Židům 9,27 prožít i Židům 9,28.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 19. listopad 2012 @ 08:50:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Evangelium učí hodně jasně, že i ten, kdo přešel ze smrti do života, bude postaven před Kristovu soudnou stolici, musí projít Kristovým soudem. Každý z nás vydá účet.
Pokud jsi tedy tvrdil, že už jsi soudem prošel a že další soud už nebude, hlásáš "jiné evangelium". To se nedá nic dělat, to nelze nijak tolerovat.
Zásluhou Krista lze přejít ze smrti do života už v životě pozemském (skrze křest a následný život podle Boha v církvi) - ale stále lze také znovu tento život ztratit hříchem ke smrti. Takže není zde ještě žádná jistota věčného spasení, všechno stále závisí od naší věrnosti přidržovat se v životě Krista. Když padneme třeba na poslední chvíli, můžeme ztratit všechno.
Ono to není tak lehké takhle zcela padnout, člověk pro takové věci musí postupně dozrát. Odpad od Boha bývá postupný, jak chládne vztah a lidská láska.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 19. listopad 2012 @ 09:37:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Evangelium učí hodně jasně, že i ten, kdo přešel ze smrti do života, bude postaven před Kristovu soudnou stolici, musí projít Kristovým soudem. Každý z nás vydá účet.
Určitě se Stando shodneme na tom, že máme jiné evangelium než vy. Jsem rád, že alespoň tohle je ti z diskuze trochu jasné. Obsahem naší víry a evangelia není naše spoléhání, naše vytrvalost, naše skutky, naše neomylnost ale obsahem naší víry jsou slova Ježíše Krista a jeho skutek.
A Ježíš říkal:
Nesuďte, abyste nebyli souzeni. Neodsuzujte a nebudete
odsouzeni. Odpouštějte a bude vám odpuštěno.
Jakým soudem totiž soudíte, takovým budete souzeni, a jakou
mírou měříte, takovou vám bude zase odměřeno.
Kdo slyší mé slovo a věří Tomu,
který mě poslal, má věčný život a nepřijde na soud, ale již
přešel ze smrti do života.
Říkám ti, že mluvíme o tom, co známe, a
svědčíme o tom, co jsme viděli, ale naše svědectví
nepřijímáte. Jestliže nevěříte, když jsem vám říkal pozemské věci, jak
uvěříte, budu-li vám říkat nebeské?
Nikdo nevystoupil do nebe, jen ten, kdo sestoupil z nebe,
Syn člověka, který je v nebi. A jako Mojžíš vyzdvihl hada na poušti, tak musí být
vyzdvižen Syn člověka, aby žádný, kdo věří v něho, nezahynul, ale měl věčný život.
Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jednorozeného Syna,
aby žádný, kdo věří v něho, nezahynul, ale měl věčný život. Bůh totiž neposlal svého Syna na svět, aby svět odsoudil,
ale aby svět byl skrze něho spasen.
Kdo v něj věří, není souzen, ale kdo nevěří, je již odsouzen;
neboť neuvěřil ve jméno jednorozeného Božího
Syna.
A toto je ten soud, že světlo přišlo na svět, ale lidé si
více oblíbili tmu nežli světlo, protože jejich skutky byly
zlé. Každý, kdo koná zlo, totiž nenávidí světlo a nepřichází ke
světlu, aby jeho skutky nebyly odhaleny. Ale kdo koná pravdu, přichází ke světlu, aby jeho skutky
byly zjeveny, že jsou vykonány v Bohu.
A Ježíš taky říkal:
Přišel jsem na tento svět k soudu: aby ti, kteří nevidí, viděli a ti, kteří vidí, aby oslepli.
A
uslyšeli to někteří z farizeů, kteří byli s ním, a řekli mu:
"Jsme snad
i my slepí?"
Ježíš jim řekl:
"Kdybyste byli slepí, neměli byste
hřích; teď ale říkáte: 'Vidíme,' a proto váš hřích zůstává."
A když něčí hřích zůstává, ještě nepřešel ze smrti do života, byť si mokré uhlí stokrát namlouvá, že je diamant.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 19. listopad 2012 @ 19:51:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Obsahem naší víry a evangelia není naše spoléhání, naše
vytrvalost, naše skutky, naše neomylnost ale obsahem naší víry jsou
slova Ježíše Krista a jeho skutek."...
O kousek níž tvrdíš zase pravý opak:
"Spoléhat na Ježíšovo slovo mi vydrželo asi dvacet let a věřím, že mi to ještě nějakou věčnost vydrží."
..."obsahem naší víry jsou
slova Ježíše Krista a jeho skutek"...
Slova Ježíšova nejsou slovy tvými, ty je můžeš jen s vírou přijmout. Ale naše víra je vždycky poznamenaná lidskou nedokonalostí. Znovu připomínám Petra, kráčejícího po vlnách.
Kristův skutek také není skutkem tvým a ty z pohledu člověka na Kristův skutek můžeš zase jen nedokonale spoléhat.
Co je však dokonalým na Kristově skutku je to, že i my se můžeme ve křtu s Kristem přímo ztotožnit - obléknout Krista a očistit se tak od svých hříchů. Dále je dokonalým na Kristově skutku zpřítomnění jeho oběti napříč dějinami, kdy se nám sám dává za pokrm, který nás vede k životu věčnému.
(J 6,53-58) Ježíš jim řekl: "Amen, amen, říkám vám: Nebudete-li jíst
tělo Syna člověka a pít jeho krev, nemáte v sobě život.
Kdo jí mé tělo a pije mou krev, má věčný život a já ho
vzkřísím v poslední den.
Neboť mé tělo je opravdu pokrm a má krev je opravdu nápoj.
Kdo jí mé tělo a pije mou krev, zůstává ve mně a já v něm.
Jako mě poslal ten živý Otec a já žiji skrze Otce, tak ten,
kdo jí mne, bude žít skrze mne.
Toto je ten chléb, který sestoupil z nebe. Ne jako vaši
otcové jedli manu, a zemřeli. Kdo jí tento chléb, bude žít na
věky." Toto je ta pravá skála, na které staví křesťan svůj život.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 19. listopad 2012 @ 20:56:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, už jsem ti mnohokrát psal, podle sebe nesuď ostatní. To, že ty jsi v nějaké situaci ještě neznamená, že v ní jsou ostatní.
Pokud jde o mne, tak opravdu spoléhám na Ježíšovo slovo a nespoléhám na svoje spoléhání.
Předpokládám tedy, že to, co píšeš, píšeš o sobě, protože se mnou tvé psaní nesouvisí a na moje příspěvky nereaguješ. Budu tedy odpovídat na to, co o sobě píšeš.
Prozraď mi: Pokud Ježíšův skutek ještě není tvůj skutek (ještě jsi ten Boží dar nepřijal a dáváš to tu najevo bezpočtem způsobů) a i vy se ve křtu můžete ztotožnit a Ježíšem:
PROČ TO PRO BOHA NEUDĚLÁTE ?????
Tvůj postoj absolutně nedává logiku.
Pokud víš, že to můžeš udělat, co ti brání, abys přijal Krista a dal se pokřtít v jeho jménu a skutečně to udělal? Proč nepřijmeš to zpřítomnění jeho oběti tak, aby ten skutek byl i tvým skutkem a byl jsi tím skutkem zachráněn a nemusel jsi spoléhat na svoje spoléhání ale spoléhal jsi na Krista?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 20. listopad 2012 @ 10:17:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."nespoléhám na svoje spoléhání."...
Pokud spoléháš na Ježíšovo slovo (nebo spoléháš na cokoli jiného) - spoléháš přece ty, je to tvoje spoléhání. Není to spoléhání nikoho jiného.
Tolik mi říká můj selský rozum.
..." i vy se ve křtu můžete ztotožnit a Ježíšem"...
Já oblékl Krista hned sedmého dne po svém narození. Jako výlučný dar od Boha, bez jakékoli vlastní zásluhy.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 19. listopad 2012 @ 21:06:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Stando.
Ještě bych ti chtěl napsat jednu důležitou věc poté co jsme si psali, k poslednímu verši z těch, co jsi jmenoval.
(Žd 10,30) Známe přece Toho, který řekl: "Má je pomsta, já odplatím,"
praví Pán, a znovu: "Pán bude soudit SVŮJ LID."
Jestliže dobrovolně hřešíme poté, co jsme přijali jasné poznání pravdy, nezůstává již více oběť za hříchy, nýbrž jakési hrozné očekávání soudu a žár ohně, který bude stravovat odpůrce.
Kdo pohrdl Mojžíšovým zákonem, umírá bez slitování na základě svědectví dvou nebo tří svědků.9Uvažte,
oč horšího trestu bude hoden ten, kdo pošlapal Syna Božího, a krev
smlouvy, jíž byl posvěcen, měl za nečistou, a Ducha milosti potupil?
Neboť známe toho, kdo řekl: ‚Mně náleží pomsta, já odplatím.‘ A opět: ‚Pán bude soudit svůj lid.‘
Věřím docela hodně i tomu slovu. Pokud někdo pozná pravdu o Ježíšově krvi, o jeho oběti, o jeho milosti a Ježíše odmítne a třeba se i vysmívá, Ježíš jasně říká, že ten člověk už je odsouzený. Snad ani on už pak nepůjde na soud (Ježíš říká "moje slovo ho bude soudit v poslední den"), ale to už je vedlejší, protože to žádná radostná zpráva není.
Ty teď víš všechno o Ježíšově oběti, o jeho moci, o spasení a věčném životě, o soudu a druhé smrti, o křtu a vzkříšení, o doufání a spoléhání křesťanů.
Chtěl jsem ti jen napsat: Buď opatrný a zdrženlivý v rozhodování a ve výrocích na dané téma a rosmysli si, na co použiješ svou svobodu. Pokud jí v daném tématu máš.
Určitě tady je dost lidí, kteří se za tebe budou modlit. A já se za tebe budu taky modlit.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pondělí, 19. listopad 2012 @ 21:16:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jestliže dobrovolně hřešíme poté, co jsme přijali jasné poznání pravdy, nezůstává již více oběť za hříchy, nýbrž jakési hrozné očekávání soudu a žár ohně, který bude stravovat odpůrce.
Podle tohoto verše má jmenovec jedinou naději - totiž, že se ho netýká, protože nepřijal jasné poznání pravdy. Vzhledem k tomu, že tu všemožně pravdě odporuje, pak ji - doufejme - nepoznal. Jestli ji však poznal a tutlá to tu, pak ho skutečně čeká soud, který mu nezávidím, a modlitby za něho by v takovém případě nebyly vyslyšeny! Tož tak. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 20. listopad 2012 @ 18:32:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Toníku.
Víš, svoboda je ten nejvzácnější dar od Boha, který člověk dostává.
Proto si jí náležitě cením a jen díky této mé svobodě jsem schopen sám z vlastní vůle také milovat.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Willy v Úterý, 20. listopad 2012 @ 19:00:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ... svoboda je ten nejvzácnější dar od Boha, který člověk dostává.
Neboť tak Bůh miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v Něho věří, nezahynul, ale měl život věčný.
Obávám se, že svoboda, co se týče vzácnosti daru, rozhodně nesnese srovnání s Pánem Ježíšem Kristem! Už proto ne, že spolu s Ním, tj. s Tím, Jehož neušetřil, nám Bůh daroval všechno, tzn. i svobodu. Mimo Krista nic skutečného neexistuje, neboť skrze Něho a pro Něho Bůh všechno stvořil a On je skutečností všech pozitivních věcí ve vesmíru - tedy i svobody.
No, a fakt, že výše zmíněná slova napsal člověk, který žádnou skutečnou svobodu nemá, jsou pro něho spíše ostuda, hanba a lež - tedy nic dobrého. O milování - tedy skutečném milování kohokoliv - nemluvě, protože láska jde ruku v ruce s pravdou, ne se lží. Tož tak. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 17. listopad 2012 @ 00:09:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | A nikdy snad nenastala situace, že jsi se slibu
zpronevěřil? Ani v nejmenším? Byla tvá láska, úcta a věrnost k manželce
vždycky perfektně dokonalá? Bez stínu vlastního sobectví a zcela
nezištná?
Nebyla, Stando, nebyla. Proč by měla být? Nejsem tu ten namachrovaný co si převrátil slova písma a "věří si že to vydrží v dobrém až do smrti" a Bůh pak bude muset na soudu uznat, že má nárok po Smti na spásu. Na to jsou tu jiní, co si tak fandí a že je jich tu takových dost.
Proto právě uzavíráme manželskou smlouvu. To je právě ta věc, kterou stále nějak nemůžeš pochopit, když sis převrátil evangelium na "kdo vytrvá v dobrém až do smrti ten... má snad nějakou naději".
Proto jsem i s Bohem uzavřel smlouvu.
Nejsem už na věci svého života sám, tak jako ten, co odejde a nikdo ho nehledá. Nežiju už život ve svobodě, která ve skutečnosti znamená nezávislost a bezcitnost. A vysvětloval jsem ti to mnohokrát.
Vzpoměl jsi na ten svatební slib? "...V dobrém a ve zlém až do smrti.." se slibuje, pomatuješ? Smlouva není jako to nevangelium "svoboda a láska co vytrvá jen v dobrém a když to jde špatně tak šup s tebou do pekla".
To ale není Bůh a není to svoboda.
Mám svojí ženu, které mne podrží v těžkostech a jsem za ní Bohu vděčný. A že jich se mnou prožila dost, stejně jako Bůh. A já zase mohu podržet jí, když má těžkosti ona. A díky Bohu máme ještě takový provázek, říkáme mu trojpramenný provázek, protože jsme oba křesťané. A tím provázkem jsme přivázaní k nebi.
Ne za nohu, jak by sis to představoval, ale za srdce.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 18. listopad 2012 @ 09:31:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Nebyla, Stando, nebyla. Proč by měla být?"...
No přece proto, že jsi to slíbil, že jsi se pro to jednou už rozhodl. Jak to, že to nestačilo a zpronevěřil ses - když na druhé straně tvrdíš, že se znovu rozhodovat pro to, že jsi manžel už nemusíš? A najednou ses rozhodnout musel - a rozhodl ses špatně?
(Podobně jako ses kdysi rozhodl pro Krista).
Vytrvat v dobrém až do smrti není převrácenám evangeliem, ale skutečným (Mt 24,13; Mk 13,13 atd.)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 17. listopad 2012 @ 00:34:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Pokud se domníváš, že jsi slyšel slovo a uvěřil Kristu - a že tedy tím už spadáš do kategorie těch, co před Kristovou soudou stolicí nebudou odsouzeni, tato "jistota" věčného spasení stojí celá jen na tvojí víře v Krista. Vydržíš opravdu ve víře? Zakolísá tvoje víra v Krista a začneš se topit jako Petr, když kráčel po vlnách.
Sám posuď, zda je tvoje uvěření Kristu základem dostatečně pevným, aby jsi mohl už dneska s jistotou tvrdit, že budeš po smrti spasen.
Ne, Stando, to se nedomnívám. Tohle jsme ti myslím také vysvětlovali.
V téhle věci je rozdíl proti tomu, jako to máte vy a co žijete.
Nevěříme ve svojí víru a nespoléháme na velikost svojí víry a svoji vytrvalost, jako to máte tam u vás. Naším základem, tím, na čem stojí náš život, není člověk jako to máte v ŘKC.
Jestliže vy spoléháte na sebe, svou vytrvalost, svou víru a svoje uvěření, neberu vám to. Ale jsi-li toho schopen, neposuzuj naši sutuaci podle toho, co jsi se v ŘKC naučil.
Ten pevný Boží základ už stojí a ten základ rozhodně není člověk.
My jsme uvěřili Ježíši. Věříme jeho slovu, spoléháme na jeho slovo. Ježíšovo slovo je pravda, ať si o tom myslíš co chceš a vykládáš jak chceš, ať se s kým chceš shodneš na nějakém svém překroucení toho slova. A to slovo je zároveň skutek, to slovo se naplní, stane se, děje se, je.
Ježíš je základem tak pevným, že mohu s jistotou tvrdit, že nás zachránil. A křesťanská církev nestojí na těle a krvi (už víš, co v písmu, pro tehdejší posluchače, znamenalo "krev"?) ale na Božím zjevení.
A myslím, že už jsem ti psal, že Ježíš není Rumplcimprcampr, aby jeho slovo bylo soustavou kliček a háčků, do kterých se člověk zamotá a neustále musí přemýšlet kde je ještě jaký háček. Na jeho cestě nezabloudí ani ten nejhloupější.
I v tom se právě liší od kliček a háčků všelijakých andělských náboženství, od různých pověr. Pro ty kličky a háčky, do kterých ses svou "svobodou" a "podmínkami" zamotal je pro tebe slovo Ježíše tak těžko přijatelné a potřebuješ si ho neustále vykládat.
Psal jsem ti dříve, že Bůh neposlal svoje slovo aby si ho lidi vykládali. Zkus si někdy to slovo číst, poslouchat ho, věřit mu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 18. listopad 2012 @ 10:04:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."NEVĚŘÍME VE SVOJÍ VÍRU
a nespoléháme na velikost svojí víry a svoji vytrvalost, jako to máte tam u vás."...
..."MY JSME UVĚŘILI JEŽÍŠI
Věříme jeho slovu, spoléháme na jeho slovo."...
Když jsi Toníku UVĚŘIL JEŽÍŠI, není to náhodou právě TVOJE VLASTNÍ VÍRA ???
Vlastní spoléhání na Ježíše je právě tímto obsahem tvojí vlastní víry.
Tento rozpor z virtuálního světa snad už ani není třeba dál komentovat. Jak se stane, že člověk přirozeně inteligentní může v argumentaci takto fatálně selhávat?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 18. listopad 2012 @ 22:10:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Vlastní spoléhání na Ježíše je právě tímto obsahem tvojí vlastní víry.
Stando, opravdu nevím, jak se stane, že se tolik zamotáš do vlastních slov, kliček, háčků a sítí.
Ne, moje vlastní spoléhání na Ježíše opravdu není obsahem mojí vlastní víry.
Kdyby tě někdy zajímalo, co je obsahem mé víry, zeptej se, rád ti to povím. Nebo si to přečti v mých příspěvcích.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 19. listopad 2012 @ 08:39:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Kdyby tě někdy zajímalo, co je obsahem mé víry, zeptej se, rád ti to povím."...
Tvoje typická výmluva, která se opakuje vždy, když jsi argumenty "zahnán do kouta". O naší víře zde mluvíme, zde je tedy to pravé místo, čas i prostor, abys vysvětloval.
..."MY JSME UVĚŘILI JEŽÍŠI Věříme jeho slovu, spoléháme na jeho slovo."..."...
Pokud ti zbylo alespoň trošičku zdravého úsudku, měl bys uznat, že
stejně všechno, na čem stavíš, je spoléhání na Ježíšovo slovo - čili pořád jen tvoje vlastní víra.
Podobně se na Ježíšovo slovo spoléhal i Petr, kráčející po vlnách.
Víme ale, jak dlouho mu to vydrželo. :-)
Nejsi v tomto ale sám, podobně nevěrní býváme všichni. Jen někteří z nás si to stále odmítají přiznat.
Proto my katolíci nestavíme jen na svojí víře, ale svou víru vyživujeme a posilujeme konkrétními milostmi - svátostmi, ustanovenými Kristem. Eucharistie - jeho tělo a krev je pravou skalou pro naši víru.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 19. listopad 2012 @ 09:58:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tvoje typická výmluva, která se
opakuje vždy, když jsi argumenty "zahnán do kouta". O naší víře zde
mluvíme, zde je tedy to pravé místo, čas i prostor, abys vysvětloval.
Lež pro mne není argument, oko. Těžko si můžeš myslet, že mne lží zaženeš do kouta. To je od tebe fakt naivní představa.
Také bych řekl, že to je tvoje typická výmluva když se nezajímáš o druhé, nečteš, co píší a jen pouštíš svůj gramofon. Já jsem psal co je obsahem naší víry v příspěvku, na který jsi odpovídal. Ty jsi moje slova ignoroval a napsal jsi o mne lež, kterou se mi i nadále snažíš vnutit. Protože tohle tvoje chování už znám, vím, že nemá smysl dále psát, pokud ignoruješ, co píšu.
V žádném případě nestavím na svém spoléhání na Ježíšovo slovo. Takový nesmysl! Proč stále dokola opakuješ nesmysly? Proč ignoruješ, co ti píšu?
Už jsem ti psal: POkud o druhém napíšeš nepravdu, dá se to pochopit. Pokud nepravdu tvrdošíjně opakuješ, stává se ta nepravda lží. Nepiš tedy o mne lži, Stando. Myslím, že ti to není k užitku.
Pokud mi nerozumíš, nechápeš, co píšu, tak se třeba zeptej. Tomu se říká diskuze.
Spoléhat na Ježíšovo slovo mi vydrželo asi dvacet let a věřím, že mi to ještě nějakou věčnost vydrží. Spoléhat na mne mi obvykle vydrží pár hodin až dnů.
Jak to hezky napsa apoštol:
Neboť pravá obřízka jsme my, kteří sloužíme v Duchu Božím, chlubíme se Kristem Ježíšem a nespoléháme na sebe, ačkoli já bych mohl spoléhat i na sebe.
Zdá-li se někomu jinému, že může spoléhat na sebe, já tím víc: "pokřtěn" sedmého dne, z rodu Římskokatolického, z kmene Pobělohorského, katolík z katolíků, jde-li o Svátosti - praktikující, jde-li o horlivost - pronásledovatel církve i židů, jde-li o spravedlnost, která je v Zákoně, byl jsem bez úhony.
Ale cokoliv mi bylo ziskem, to jsem pro Krista uznal za ztrátu. A
opravdu také pokládám všechno za ztrátu pro nesmírnou vzácnost poznání
Krista Ježíše, svého Pána.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 19. listopad 2012 @ 19:34:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."V žádném případě nestavím na svém spoléhání na Ježíšovo slovo. "...
Pak si ale sám protiřečíš:
..."MY JSME UVĚŘILI JEŽÍŠI Věříme jeho slovu, spoléháme na jeho slovo."..."...
Naše spoléhání je přece jen spoléháním lidským - a tedy nedokonalým a nestálým. Stejně jako naše víra.
Proto ti to také vytýkám a i apoštol na to správně upozorňuje.
Ty říkáš: " Spoléhat na Ježíšovo slovo mi vydrželo asi dvacet let a věřím, že mi to ještě nějakou věčnost vydrží."
..." Pokud mi nerozumíš, nechápeš, co píšu, tak se třeba zeptej."...
Tak na čem tedy dopravdy stavíš svůj život?
Tvoje spoléhání na cokoli by to být nemělo - to je základem jen z písku.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 19. listopad 2012 @ 20:42:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tak na čem tedy dopravdy stavíš svůj život?
Zajímá tě to, Stando? Přečteš si to, když ti odpovím? (I když jsi v deseti předchozích příspěvcích to co jsem psal ignoroval co píšu?)
Určitě Stando nestavím svůj život na mém spoléhání. A přiznám se, že jen těžce chápu, jak tě taková hloupost mohla napadnout... Asi zas nějaký úlet těch smyček a kliček, do kterých se snažíš zamotat. Ty snad stavíš svůj život na svém spoléhání? To bys byl větší úleťák, než bych si myslel.
I když po tom, co jsi se mne snažil přesvědčit, že "Izáijáš nepsal o Ježíši" a že "bez svobody hřešit nedokážeš projevit lásku" bych se už ničemu moc nedivil.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 20. listopad 2012 @ 10:09:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proč se zdržuješ uhýbáním a raději hned neodpovíš na jasnou otázku?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 20. listopad 2012 @ 13:08:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Protože jsem na tvoji otázku několikrát odpověděl a ty jsi mojí odpověď docela ignoroval.
Nevím, k čemu ti n-tá stejná odpověď bude?
Chceš li ji si přečíst, tady je:
Věřím Ježíši. Věřit Ježíši pro mne znamená věřit jeho slovu. Spoléhat se na jeho slovo, na to, co Bůh řekl. Svůj život tedy stavím na Božím slově.
Stačí takto?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 20. listopad 2012 @ 18:29:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Na vysvětlení tvých názorů mi to stačí,
ale pro život křesťana by to přece jen bylo pořád trochu málo.
I tak děkuji.
I Petr věřil Ježíši, spoléhal na jeho slovo.
A chvilku se zdálo, že mu to dokonce i stačí. Pár vteřin kráčel i po vodě - než se začal topit. A vytáhla ho z vody, zachránila - ruka Pána, nikoli jeho slovo, na kterém Petr předtím stavěl.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 20. listopad 2012 @ 19:23:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Snad budeš tedy vědět, na co spoléhám.
Pokud je to podle tebe "málo" tak je to legrační. A pobíhání po posvátných kopcích, nábožné rituály, mnohaslovné modtlitby, rozporcované mrtvoly, "dávání na mše", doufání v kdejakou materii podle bude asi "hodně".
Radši mám to málo, Boží slovo a společenství svatých s Bohem. To "hodně" s radostí oželím a ponechám ho těm, kteří o něj stojí.
Je dobře, že víš, že Petra Ježíš zachránil, když mu Petr věřil - to je moc hezký příběh. Petra nezachránilo jeho spoléhání, jeho věření, jeho věření v jeho spoléhání ani jeho spoléhání na svoje spoléhání ani žádná jiná pitomost. Ježíš tedy poctil Petrovu víru.
Snad se ti tedy alespoň trošku přiblížilo to, čemu křesťané věří a na co spoléhají, v čem je jejich naděje a jistota.
Někdy si přečti, co o Božím slově napsal Petr, který s ním měl zkušenost. Zkus si to přečíst a věřit tomu co napsal a ne si to vykládat. Píše to o křesťanech ale taky o lidech, kteří se nad Slovem uráží.
Víte přece, že jste ze svého marného životního způsobu
předaného od otců nebyli vykoupeni pomíjejícími věcmi, totiž
stříbrem nebo zlatem, ale drahou krví Krista jakožto beránka bez úhony a poskvrny.
Ten byl vybrán předem, před založením světa, ale zjeven byl
až v těchto posledních časech pro vás, kteří skrze něj věříte v Boha, jenž ho vzkřísil z mrtvých a
dal mu slávu, aby tak vaše víra a naděje směřovala k Bohu.
Když jste poslušností pravdě skrze Ducha očistili své duše k
nepředstírané bratrské lásce, milujte vroucně jedni druhé z
čistého srdce. Nejste přece znovuzrozeni z pomíjivého semene, ale z
nepomíjivého, skrze živé a na věky zůstávající Boží slovo.
Vždyť: "Veškeré tělo je jako tráva a všechna lidská sláva
jako květ trávy. Tráva uschla a její květ opadal, ale Pánova řeč zůstává navěky."
A to je to slovo, jímž vám
bylo vyhlášeno evangelium.
Odložte tedy všechnu zlobu, každou lest, pokrytectví, závist
i všechno pomlouvání a jako čerství novorozenci se dožadujte neředěného mléka
Božího slova, abyste jím rostli - pokud jste ovšem okusili, jak laskavý je Pán.
Když přicházíte k němu, k živému kameni, zavrženému lidmi,
ale vyvolenému a vzácnému před Bohem, budujte se i vy jako živé kameny v duchovní dům, svaté
kněžstvo k přinášení duchovních obětí vzácných Bohu skrze
Ježíše Krista.
Proto také v Písmu stojí: "Hle, pokládám na Sionu úhelný
kámen vyvolený a vzácný a ten, kdo v něj věří, nebude nijak
zahanben." Vám věřícím je tedy vzácností, ale nepovolným je to
"Kámen zavržený staviteli, jenž se stal hlavním kamenem
klenby" "Kámen úrazu a skála pohoršení," totiž těm, kdo se nad
Slovem uráží a jsou nepovolní, k čemuž také byli určeni.
Vy jste však "vyvolený rod, královské kněžstvo, svatý národ,
lid získaný k vlastnictví," abyste vyhlašovali ctnosti Toho,
který vás povolal ze tmy do svého podivuhodného světla. Kdysi jste nebyli lidem, ale nyní jste lid Boží;
nedocházeli jste milosrdenství, ale nyní jste milosrdenství
došli.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 23. listopad 2012 @ 09:17:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Radši mám to málo, Boží slovo a společenství svatých s Bohem. To "hodně" s radostí oželím a ponechám ho těm, kteří o něj stojí."...
Boží slovo a společenství svatých s Bohem mají i judaisté.
Kvůli tomu bys ještě vůbec nemusel být ani křesťanem.
Tobě evidentně vůbec nedochází, jaký je skutečný rozdíl mezi Starou smlouvou a mezi Novou smlouvou, ve které mají žít křesťané!
Jestliže "to hodně" s radostí oželíš, pak pohrdáš Kristovými dary (svátostmi), určenými výhradně pro život v církvi.
Pohrdáš mocí Boha, který proměňuje k dokonalosti.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pátek, 23. listopad 2012 @ 16:52:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko,
proč se tu vyjadřuješ k věcem, o kterých nemáš ani tušen?! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Willy v Úterý, 20. listopad 2012 @ 19:32:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ale pro život křesťana by to přece jen bylo pořád trochu málo.
A co ty víš o životě křesťana?!:-( |
]
|
|