Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: J (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 08. červen 2012 @ 09:24:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Toníku hodně komická argumentace. ..
Stando,
to přece nebyla žádná argumentace. To bylo upozornění, dotaz.
Pokud v článku píšeš o rozumu, v diskuzích že Bůh je nejvyšší rozum, píšeš o logice ...
To, že si pleteš "Logos" a "Rozum", to by se dalo při tvém zmatku pochopit. Ale když už tedy takto píšeš o "logice", proč se neřídíš zákony logiky? Proč nazýváš logikou něco, co jí není?
Pokud používáš logiku, řiď se zákony logiky a pak se můžeme bavit na úrovni logiky.
Logika není o tom, že musí být dlouhý příspěvek. Je o tom, že se člověk řídí určitými pravidly. Například v tom, že pokud při nedostatku informací pro logický závěr nějaký závěr vynáší, neříká mu "logický závěr" ale říká například: "já věřím", "myslím si", "chtěl bych aby bylo" či cokoliv jiného.
Pokud si navíc "logicky" tvojí "logikou" s nedostatkem informací a minimální snahou porozumět dovozuješ něco o mne osobně, jsi vedle jak ta jedle. A stejně se chováš k písmu, na což tě tu mnozí upozorňují.
Toník
My všichni přece máme jen jednoho společného Otce v nebi. To už ti vypadl i takový naprostý základ křesťanského povědomí?
P.S. I tento tvůj nevyřčený předpoklad není pravdivý. Společného Otce v nebi mají ti, kdo se narodili z toho Otce. Všichni toho Otce společného nemají. Základ křesťanského povědomí je ten, že se člověk musí narodit znovu, z Boha: To je hned třeba na začátku evangelia Jana. To je také to, proti čemu tu neustále oponuješ.
Pokud vycházíš ze špatných předpokladů, logicky dojdeš ke špatným závěrům, podobně, jako když logiku nepoužíváš a závěry vymýšlíš bez podkladů.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 10. červen 2012 @ 10:52:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Tvůj logický závěr je mylný. Z bodu 1) a 2) nemůžeš
logicky odvodit bod 3), k němu totiž není dostatek informací. Stejně
kvalitní je totiž:"...
Ahoj Toníku. Tak právě toto je způsob vyjadřování, kterému se říká argumentace.
..." Všichni toho Otce společného nemají. Základ křesťanského povědomí je ten, že se člověk musí narodit znovu, z Boha:"...
I toto je znovu tvou argumentací - i když v zásadě zase chybnou.
Všichni lidé mají společného Otce v nebi. Jsou přece stvořeni k Božímu obrazu a dítě je obrazem svého otce! Všichni bez rozdílu jsme vyšli z Otcova náručí - jen On je dárcem života.
Problémem je, že lidé se od vyhnání z ráje dodnes rodí jako potomci vyhnanců (vyděděnců) z ráje. Tedy bez jakéhokoli nároku na dědictví po Otci. Po přirozenosti sice synové, ale synové vyhnaní, vyděděnci s údělem otroků hříchu.
Znovozrozením při ponoření do Krista ve křtu nás Otec pro zásluhy Krista od hříchů očistí, znovu přijímá za své uznané děti už i s nárokem na dědictví ( Otec nás prohlašuje za své uznané děti:
A tak už nejsi otrok, nýbrž syn, a když syn, tedy z moci Boží i dědic. (Gal 4,7)
Po smrti pak, Otcem oslaveni (už "zletilí"), bude všechno, co nyní má Otec také našim dědictvím. Včetně Boží slávy:
Chci říci: Pokud je dědic nezletilý, ničím se neliší od otroka, ač je pánem všeho.(Gal 4,1).
Toníku škoda, že tvoje averze vůči čemukoliv, co napíšu, ti brání nezaujatě posoudit pravý stav věcí. To je přece důležité, nikoli snad to, kdo z nás má v diskusi zrovna navrch, a jak proto vypadáme v očích ostatních.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 10. červen 2012 @ 13:40:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, oko, nemám averzi proti čemukoliv, co napíšeš. Avarzi mám pouze tehdy, když mi nutíš svoje převrácené představy o mne. Pokud píšeš o sobě, jsem docela v klidu.
Všichni lidé mají společného Otce v nebi. Jsou přece stvořeni k Božímu obrazu a dítě je obrazem svého otce!
I toto je názor, ale neodpovídá realitě.
Je rozdíl mezi tím, když někdo něco udělá, když někdo něco někomu daruje a když se někdo někomu narodí.
Když udělám sám svojí kresbu, sochu či fotku, tak mi jistě bude podobná. Při mých schopnostech ta fotka o kus více než kresba.
Ale ta fotka není moje dítě, nenarodila se mi.
(Je tohle pro tebe "argumentace"? To by sis představoval pro "diskuzi"?)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 11. červen 2012 @ 07:58:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je to ovšem argumentace "od věci".
Těžko popřít, že lidé nejsou nikým jen tak uděláni (jako obrázek nebo fotka), že lidé se jenom rodí.
A lidé se pořád rodí jako obraz Boha ve světě viditelném.
Bez Boží vůle, bez Božího tvořivého ducha (ruach) by žádný člověk nevznikl. Jen Bůh je dárcem života, jen on nás stále udržuje při životě.
Jen člověk zaslepený nevidí tuto naprostou závislost, a může popírat Boží otcovství pro lidi i v rovině přirozené.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 11. červen 2012 @ 19:36:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Bůh člověka neporodil a nepočal, ale učinil, stvořil ho. Stvořil ho od počátku jako muže a ženu, učinil člověka ke svému obrazu.
Já jsem se podle přirozenosti nenarodil Bohu, ale narodil jsem se mým rodičům. Znám svojí mámu a svého tátu. Byli to lidé. Jejich rodiče taky byli lidé. A tak až k Adamovi, který byl člověk učiněný Bohem, stejně jako Eva.
U Ježíše to bylo jinak. Ježíš neby stvořený Bohem, ale byl zrozený z Boha. Z nějakého důvodu ten rozdíl křesťané chápou a to tak, že se byli schopni mnoho let hádat nad touto jednoduchou věcí až jí dokonce dali do kréda: "Věřím v jednoho Pána Ježíše Krista, jednorozeného Syna Božího, který se zrodil z Otce přede všemi věky. Bůh z Boha, Světlo ze Světla, pravý Bůh z pravého Boha, zrozený, ne stvořený, jedné podstaty s Otcem, skrze něho všechno je stvořeno."
Opravdu je tak složité pochopit, že Bůh je podle přirozenosti pro lidi stvořitel? Jen člověk opravdu zaslepený a zamotaný do svých konstrukcí nevidí tak jednoduchou a jasnou věc.
Ježíš se pak narodil z Boha. Prvorozený z mnoha bratří, kteří mají stejného otce a stejnou matku: Těch, kteří se také narodili z Boha a byli přičleněni k Božímu lidu. Ti jsou spolu všichni bratři a sestry.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 11. červen 2012 @ 21:50:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." U Ježíše to bylo jinak. Ježíš neby stvořený Bohem, ale byl zrozený z Boha."...
Toníku. Už s tou svojí povrchností prosím přestaň. Opusť ten svůj virtuální svět.
Ježíš (Bůh) se narodil z Otce přede všemi věky. Vztah otcovství a vztah synovství je u Boha nadčasový, neváže se k žádnému časovému okamžiku.
Ježíš (člověk) se narodil Marii z Ducha svatého před zhruba 2000 lety. Prvorozeným z mnoha bratří se člověk Ježíš stal po svém zmrtvýchvstání. Všichni, kteří byli ponořeni (většinou ve křtu) do Ježíšovy smrti a zmrtvýchvstání a vytrvali v dobrém až do konce, se stali Ježíšovými bratry.
Naši lidští rodičové jsou nám rodiči jen podle těla. Každá lidská duše má však pořád svůj počátek v Bohu.
Duši nemáme z lidských rodičů, ale z Boha.
Proto všichni lidé (i nekřesťané) máme všichni jednoho nebeského Otce. Přesně toto apoštol Pavel vysvětluje pohanským Řekům:
(Sk 17,22-30) Pavel se tedy postavil uprostřed Areopágu a řekl: "Muži
athénští, vidím, že jste v každém ohledu velice nábožní lidé
.
Když jsem tu totiž procházel a pozoroval, co uctíváte,
našel jsem také oltář, na kterém je napsáno: 'Neznámému bohu'.
Koho tedy uctíváte nevědomě, toho vám já
zvěstuji.
Bůh, který stvořil svět i všechno, co je v něm, ten, který
je Pánem nebe i země, nebydlí v chrámech udělaných rukama.
Ani si nedává sloužit lidskýma rukama, jako by něco
potřeboval, protože on dává všem život i dech i
všechno.
A učinil z jedné krve celý lidský rod, aby přebývali na
celém povrchu země; vyměřil jim uložené časy a hranice jejich
přebývání,
aby hledali Pána, zda by se ho snad mohli dotknout a nalézt
ho, ačkoli není daleko od žádného z nás.
Jím totiž žijeme, hýbeme se a trváme, jak to řekli i
někteří z vašich básníků: 'Vždyť jsme jeho potomstvo.'
Když tedy jsme Boží potomstvo, nesmíme se domnívat, že by
božská bytost byla podobná zlatu, stříbru nebo kameni, výtvoru
lidské zručnosti a důvtipu.
Bůh ale přehlédl časy této nevědomosti a nyní přikazuje
lidem, aby všichni všude činili pokání, ...
|
]
|
|