|
Právě je 559 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: rosmano Willy ivanp
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116727875 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsou (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 06. červen 2012 @ 21:39:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Toníku hodně komická argumentace.
My všichni přece máme jen jednoho společného Otce v nebi. To už ti vypadl i takový naprostý základ křesťanského povědomí?
Pokud bych měl logicky argumentovat stylem, abych vyloučil "logickou chybu" jakou mi zrovna vyčítáš, musely by mé komentáře být mnohem delší a zbytečně nudné. Pokud hovořím s křesťany, předpokládám, že jsou si vědomi, že máme jen jednoho společného Otce v nebi a proto se můžeme nazývat bratry.
Ohradil jsi se proti tomu, že by jsi neprožíval společenství s anděly a svatými v nebi. Můžeš to vysvětlit? Přes mé urgence stále mlčíš jako hrob.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: J (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 08. červen 2012 @ 09:24:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Toníku hodně komická argumentace. ..
Stando,
to přece nebyla žádná argumentace. To bylo upozornění, dotaz.
Pokud v článku píšeš o rozumu, v diskuzích že Bůh je nejvyšší rozum, píšeš o logice ...
To, že si pleteš "Logos" a "Rozum", to by se dalo při tvém zmatku pochopit. Ale když už tedy takto píšeš o "logice", proč se neřídíš zákony logiky? Proč nazýváš logikou něco, co jí není?
Pokud používáš logiku, řiď se zákony logiky a pak se můžeme bavit na úrovni logiky.
Logika není o tom, že musí být dlouhý příspěvek. Je o tom, že se člověk řídí určitými pravidly. Například v tom, že pokud při nedostatku informací pro logický závěr nějaký závěr vynáší, neříká mu "logický závěr" ale říká například: "já věřím", "myslím si", "chtěl bych aby bylo" či cokoliv jiného.
Pokud si navíc "logicky" tvojí "logikou" s nedostatkem informací a minimální snahou porozumět dovozuješ něco o mne osobně, jsi vedle jak ta jedle. A stejně se chováš k písmu, na což tě tu mnozí upozorňují.
Toník
My všichni přece máme jen jednoho společného Otce v nebi. To už ti vypadl i takový naprostý základ křesťanského povědomí?
P.S. I tento tvůj nevyřčený předpoklad není pravdivý. Společného Otce v nebi mají ti, kdo se narodili z toho Otce. Všichni toho Otce společného nemají. Základ křesťanského povědomí je ten, že se člověk musí narodit znovu, z Boha: To je hned třeba na začátku evangelia Jana. To je také to, proti čemu tu neustále oponuješ.
Pokud vycházíš ze špatných předpokladů, logicky dojdeš ke špatným závěrům, podobně, jako když logiku nepoužíváš a závěry vymýšlíš bez podkladů.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 10. červen 2012 @ 10:52:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Tvůj logický závěr je mylný. Z bodu 1) a 2) nemůžeš
logicky odvodit bod 3), k němu totiž není dostatek informací. Stejně
kvalitní je totiž:"...
Ahoj Toníku. Tak právě toto je způsob vyjadřování, kterému se říká argumentace.
..." Všichni toho Otce společného nemají. Základ křesťanského povědomí je ten, že se člověk musí narodit znovu, z Boha:"...
I toto je znovu tvou argumentací - i když v zásadě zase chybnou.
Všichni lidé mají společného Otce v nebi. Jsou přece stvořeni k Božímu obrazu a dítě je obrazem svého otce! Všichni bez rozdílu jsme vyšli z Otcova náručí - jen On je dárcem života.
Problémem je, že lidé se od vyhnání z ráje dodnes rodí jako potomci vyhnanců (vyděděnců) z ráje. Tedy bez jakéhokoli nároku na dědictví po Otci. Po přirozenosti sice synové, ale synové vyhnaní, vyděděnci s údělem otroků hříchu.
Znovozrozením při ponoření do Krista ve křtu nás Otec pro zásluhy Krista od hříchů očistí, znovu přijímá za své uznané děti už i s nárokem na dědictví ( Otec nás prohlašuje za své uznané děti:
A tak už nejsi otrok, nýbrž syn, a když syn, tedy z moci Boží i dědic. (Gal 4,7)
Po smrti pak, Otcem oslaveni (už "zletilí"), bude všechno, co nyní má Otec také našim dědictvím. Včetně Boží slávy:
Chci říci: Pokud je dědic nezletilý, ničím se neliší od otroka, ač je pánem všeho.(Gal 4,1).
Toníku škoda, že tvoje averze vůči čemukoliv, co napíšu, ti brání nezaujatě posoudit pravý stav věcí. To je přece důležité, nikoli snad to, kdo z nás má v diskusi zrovna navrch, a jak proto vypadáme v očích ostatních.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 10. červen 2012 @ 13:40:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, oko, nemám averzi proti čemukoliv, co napíšeš. Avarzi mám pouze tehdy, když mi nutíš svoje převrácené představy o mne. Pokud píšeš o sobě, jsem docela v klidu.
Všichni lidé mají společného Otce v nebi. Jsou přece stvořeni k Božímu obrazu a dítě je obrazem svého otce!
I toto je názor, ale neodpovídá realitě.
Je rozdíl mezi tím, když někdo něco udělá, když někdo něco někomu daruje a když se někdo někomu narodí.
Když udělám sám svojí kresbu, sochu či fotku, tak mi jistě bude podobná. Při mých schopnostech ta fotka o kus více než kresba.
Ale ta fotka není moje dítě, nenarodila se mi.
(Je tohle pro tebe "argumentace"? To by sis představoval pro "diskuzi"?)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 11. červen 2012 @ 07:58:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je to ovšem argumentace "od věci".
Těžko popřít, že lidé nejsou nikým jen tak uděláni (jako obrázek nebo fotka), že lidé se jenom rodí.
A lidé se pořád rodí jako obraz Boha ve světě viditelném.
Bez Boží vůle, bez Božího tvořivého ducha (ruach) by žádný člověk nevznikl. Jen Bůh je dárcem života, jen on nás stále udržuje při životě.
Jen člověk zaslepený nevidí tuto naprostou závislost, a může popírat Boží otcovství pro lidi i v rovině přirozené.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 11. červen 2012 @ 19:36:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Bůh člověka neporodil a nepočal, ale učinil, stvořil ho. Stvořil ho od počátku jako muže a ženu, učinil člověka ke svému obrazu.
Já jsem se podle přirozenosti nenarodil Bohu, ale narodil jsem se mým rodičům. Znám svojí mámu a svého tátu. Byli to lidé. Jejich rodiče taky byli lidé. A tak až k Adamovi, který byl člověk učiněný Bohem, stejně jako Eva.
U Ježíše to bylo jinak. Ježíš neby stvořený Bohem, ale byl zrozený z Boha. Z nějakého důvodu ten rozdíl křesťané chápou a to tak, že se byli schopni mnoho let hádat nad touto jednoduchou věcí až jí dokonce dali do kréda: "Věřím v jednoho Pána Ježíše Krista, jednorozeného Syna Božího, který se zrodil z Otce přede všemi věky. Bůh z Boha, Světlo ze Světla, pravý Bůh z pravého Boha, zrozený, ne stvořený, jedné podstaty s Otcem, skrze něho všechno je stvořeno."
Opravdu je tak složité pochopit, že Bůh je podle přirozenosti pro lidi stvořitel? Jen člověk opravdu zaslepený a zamotaný do svých konstrukcí nevidí tak jednoduchou a jasnou věc.
Ježíš se pak narodil z Boha. Prvorozený z mnoha bratří, kteří mají stejného otce a stejnou matku: Těch, kteří se také narodili z Boha a byli přičleněni k Božímu lidu. Ti jsou spolu všichni bratři a sestry.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 11. červen 2012 @ 21:50:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." U Ježíše to bylo jinak. Ježíš neby stvořený Bohem, ale byl zrozený z Boha."...
Toníku. Už s tou svojí povrchností prosím přestaň. Opusť ten svůj virtuální svět.
Ježíš (Bůh) se narodil z Otce přede všemi věky. Vztah otcovství a vztah synovství je u Boha nadčasový, neváže se k žádnému časovému okamžiku.
Ježíš (člověk) se narodil Marii z Ducha svatého před zhruba 2000 lety. Prvorozeným z mnoha bratří se člověk Ježíš stal po svém zmrtvýchvstání. Všichni, kteří byli ponořeni (většinou ve křtu) do Ježíšovy smrti a zmrtvýchvstání a vytrvali v dobrém až do konce, se stali Ježíšovými bratry.
Naši lidští rodičové jsou nám rodiči jen podle těla. Každá lidská duše má však pořád svůj počátek v Bohu.
Duši nemáme z lidských rodičů, ale z Boha.
Proto všichni lidé (i nekřesťané) máme všichni jednoho nebeského Otce. Přesně toto apoštol Pavel vysvětluje pohanským Řekům:
(Sk 17,22-30) Pavel se tedy postavil uprostřed Areopágu a řekl: "Muži
athénští, vidím, že jste v každém ohledu velice nábožní lidé
.
Když jsem tu totiž procházel a pozoroval, co uctíváte,
našel jsem také oltář, na kterém je napsáno: 'Neznámému bohu'.
Koho tedy uctíváte nevědomě, toho vám já
zvěstuji.
Bůh, který stvořil svět i všechno, co je v něm, ten, který
je Pánem nebe i země, nebydlí v chrámech udělaných rukama.
Ani si nedává sloužit lidskýma rukama, jako by něco
potřeboval, protože on dává všem život i dech i
všechno.
A učinil z jedné krve celý lidský rod, aby přebývali na
celém povrchu země; vyměřil jim uložené časy a hranice jejich
přebývání,
aby hledali Pána, zda by se ho snad mohli dotknout a nalézt
ho, ačkoli není daleko od žádného z nás.
Jím totiž žijeme, hýbeme se a trváme, jak to řekli i
někteří z vašich básníků: 'Vždyť jsme jeho potomstvo.'
Když tedy jsme Boží potomstvo, nesmíme se domnívat, že by
božská bytost byla podobná zlatu, stříbru nebo kameni, výtvoru
lidské zručnosti a důvtipu.
Bůh ale přehlédl časy této nevědomosti a nyní přikazuje
lidem, aby všichni všude činili pokání, ...
|
]
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsou (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 06. červen 2012 @ 21:54:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."k záchraně"... není ještě samotná záchrana.
Vyznání ústy k záchraně směřuje, ale vyznání ústy neuskutečňuje samozné znovuzrození do Božího dítěte, samotné spasení.
Nezachraňuje vyznání ústy, ale zachraňuje osoba Kristus.
Až ve křtu, ponořením spolu s Kristem do jeho smrti a vzkříšení jsme zachráněni - znovuzrozeni a jsou nám smyty hříchy (Kol 2,10-14).
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: J (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 08. červen 2012 @ 09:33:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko, to Slovo je Kristus.
To je to slovo víry, které kážeme:
Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém
srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen. Srdcem se totiž věří ke spravedlnosti a ústy se vyznává ke
spasení.
Vždyť Písmo říká: "Žádný, kdo v něho věří, nebude zahanben." Není totiž rozdílu mezi Židem a Řekem, neboť tentýž Pán
všech je bohatý ke všem, kdo ho vzývají. Neboť "každý, kdo by vzýval jméno Pána, bude spasen."
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 10. červen 2012 @ 09:49:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ústy vyslovíš slovo, "Slovo" (s velkým písmenem) je zase osoba Krista. Osobu ústy nevyslovíš. Pokud toto nerozlišuješ, jsou to jen hrátky se slovíčky.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 10. červen 2012 @ 12:04:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Vidíš, oko.
A křesťané vyznávají Ježíše Krista jako Pána už dva tisíce let a není to pro ně jen hrátka se slovíčky, ale realita života.
Spasen je člověk vyznáním Ježíše jako Pána. Když člověk vyzná nějaké jiné slovo, je mu to ke spasení málo platné.
Spravedlnost je z konkrétní víry konkrétnímu slovu, z víry v Ježíše Krista, spasitele. Když člověk věří někomu jinému, je mu to ke spravedlnosti také málo platné.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 11. červen 2012 @ 07:49:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Spasen je člověk vyznáním Ježíše jako Pána"...
Takové vyznání víry vede ke spasení, ale samotné spasení ještě nečiní.
Člověka spasí až ten Kristus (kterého zavolal) tím, že je člověk poslušen Kristových slov a stane se ve křtu jeho učedníkem (Mt 29,19).
Až obléknutím Krista ve křtu (Gal 3,27) jsou člověku odpuštěny hříchy (Kol 2,10-14) a stává se z něj znovuzrozený člověk (J 3,5) který může chodit s Bohem v novotě života (Ř 6,3-7) už jako Boží dítě.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 11. červen 2012 @ 19:42:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Takové vyznání víry vede ke spasení, ale samotné spasení ještě nečiní.
Samozřejmě, že člověka zachraňuje Ježíš. On je ten Spasitel, On je ten, koho vyznáváme.
Ve skutečnosti člověka nespasí "až" Kristus z nějakého lidského nápadu. Ježíš "už" člověka spasil.
My občas říkáme namyšleně: "Přijali jsme Ježíše". Ono to tak ve skutečnosti není. Bylo to tak, že Ježíš přijal nás, my jsme jen řekli na jeho přijetí: "Ano, díky, Ježíši".
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 13. červen 2012 @ 06:42:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Ježíš "už" člověka spasil. "...
Ježíš už člověka vykoupil.
To je podstatný rozdíl.
Spasení je třeba přijmout způsobem života s Bohem a poslušností Bohu. To, jak prožijeme svůj život, bude teprve rozhodovat o naší věčné spáse.
|
]
|
|
|
|