Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lidská svoboda a svoboda křesťana (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 17. červen 2011 @ 20:45:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ..." "hrozný omyl" nazval i slova apoštola Pavla o tom, že ústy vyznání Ježíše Krista se děje spasení. "...
Opravdové rozhodnutí vůbec nepopírám, může být, ale je uskutečněno, skutečně dovršeno až v okamžiku naší smrti.
Náš život se totiž skládá z celé šňůry dílčích rozhodnutí, která posunují člověka blíže k Bohu, nebo ho od Boha vzdalují. Vyznáním ústy se ještě nemusí dít vůbec nic. Tvé tvrzení je jen polopravdou, překroucením původních Pavlových slov. Cožpak to opravdu nevidíš?
Co tedy říká? "Blízko tebe je slovo; ve tvých ústech a ve
tvém srdci." - to jest to slovo víry, které kážeme:
Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém
srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen.
Srdcem se totiž věří ke spravedlnosti a ústy se vyznává ke
spasení.
Vždyť Písmo říká: "Žádný, kdo v něho věří, nebude zahanben." Křest je záchranou vnější, stáváš ze z milosti dítětem Božím - a to je ti málo? Vždyť právě to je ten nejlepší start pro záchranu vnitřní, pro budování vztahu s Bohem, úměrnému našim okamžitým schopnostem. Život není stagnace, ale představuje změnu, růst! |
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lidská svoboda a svoboda křesťana (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 18. červen 2011 @ 13:41:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tvé tvrzení je jen polopravdou, překroucením původních Pavlových slov. Cožpak to opravdu nevidíš?
Které mé tvrzení je polopravdou? Zas jen tvoje výkřiky do prázdna. Je snad nepravdou, že srdcem se věří ke spravedlnosti a ústy vyznáním se děje spasení? Co přesně myslíš? Proti čemu už zase oponuješ?
Abys měl s námi trochu více pokoje a nemusel se pořád ohrazovat proti tomu, co píšeme: Můžeš to třeba brát tak, že víra Ježíši Kristu a slovům apoštolů je taková naše soukromá úchylka, specialita křesťanské spirituality, je to náš soukromý projev zbožnosti a nijak nesouvisí s učením vaší "církve". Když to budeš brát tak jako třeba bereš spiritualitu lidí, kteří hltají všelijaká zjevení krásných paní, můžeš se třeba poučit a i trochu porozumět lidem, kteří Ježíši a apoštolům v těchto věcech věří.
Moc ti vlastně nerozumím: To, že je Královna nebes jediná prostřednice k Bohu a orodovnice u Boha ti nedělá problém, ohrazovat se nemusíš a naopak to tvrzení vysvětluješ jako že je v pořádku. Ale proti tomu, že srdcem se věří ke spravedlnosti a ústy vyznáním se děje spasení se musíš ohrazovat stále dokola, co jen jsi tady na GS.
Oko, nejsme to my, kdo ta slova apoštola Pavla špatně pochopil. My jsme ta slova pochopili, přijali a prožili ve vlastním životě. To ty máš s nimi nějaký problém a dost vážný, když je považuješ za "hrozný omyl" a stále se musíš ohrazovat kdykoliv je někdo napíše nebo jim věří a svědčí o tom, jak to slovo působí.
Zkus se nad tím zamyslet, alespoň trochu.
Křest je záchranou vnější, stáváš ze z milosti dítětem Božím - a to je ti málo?
Ne, to mi není málo. Proč by mělo být? Psal jsem někdy byt jen náznakem něco takového?
Křest byla pro mne velmi dobrá zkušenost - ta dočasná záchrana od vnějších věcí pro tento život na zemi byla moc důležitá, i když jsem tomu předtím nerozuměl. Ale mnohem důležitější pro mne bylo nové narození, ta věčná záchrana k životu, záchrana vnitřního člověka srdce. Bez ní bych ani ten křest nepřijal.
Život není stagnace, ale představuje změnu, růst!
No, samozřejmě!
Jenže aby mohlo něco růst, musí to nejprve počít a pak se narodit. Před tím nemá co růst.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lidská svoboda a svoboda křesťana (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 18. červen 2011 @ 15:24:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Polopravdou je tvé tvrzení ("ústy vyznání Ježíše Krista se děje spasení."- které podsouváš Pavlovi), tu druhou polovinu, co jsi při tom vynechal, jsem v předcházejícím komentáři zvýraznil tučně.
Znáš můj pohled: Písmo učí zcela jasně, že křest je znovuzrození z vody a z Ducha, znovuzrození do dítěte Božího, obléknutí Krista. Křest je záchrana, jako ti, co byli skrze vodu zachráněni při potopě. Křest je zemřít spolu s Kristem a být vzkříšen spolu s Kristem už jako nový člověk, křest je obřízka srdce, která nebyla udělaná rukama, ale kterou způsobilo odpuštění hříchů při křtu. Odpuštění hříchů pro Kristovy zásluhy, které bylo způsobeno obléknutím Krista, přibitím našeho dlužního úpisu na kříž.
Křest tedy není žádná "zkušenost", je to nezasloužený dar věčného života ze zásluh Kristovy oběti, nikoli ze zásluh našich. Ke křtu tedy není potřeba nijak "duchovně dorůst", protože bez křtu se stejně nikdo živý neznovuzrodil. Máš pravdu, že nejdřív je třeba se narodit (z vody a z Ducha), až pak může následovat duchovní růst.
|
]
|
|