Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Filip.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 12, článků celkem: 15448, komentáře < 7 dní: 519, komentářů celkem: 343642, adminů: 60, uživatelů: 4862  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 52 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
JirkaB
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Biblické køesťanství, teologie a baptisté
·Živé vysílání vysílání konference Neboj se, toliko vìø
·Koho budete volit pøi letošních eurovolbách?
·Ať se jdou homosexuálové zastøelit, hlásá americký baptistický pastor.
·Nepøelezeš
·Dobrá zpráva pro každého ètenáøe
·Odpovìï Pavla Steigera na recenzi Aleše France knihy „Svou slávu nikomu nedám“
·Problémy laického fundamentalismu I
·E. S. Williams: Fenomén nového kalvinismu
·Nesuïte, abyste nebyli souzeni

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
99119809
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Nepřihlášeného podivná psychologie
Kritika bludů

poslal Nemohouci1

Vložil: Tomas v Pátek, 24. květen 2019 @ 02:20:33 CEST (100 čtenářů)
Více... | 231 bytů | 4 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Je tzv.
Zamyšlení

poslal BohemianAnonymus

Davidova hvězda – Wikipedie

4M. 24:17 " . . . Vyjdeť hvězda z Jákoba, a povstane berla z Izraele . . ."

Zj. 22:16 "Já Ježíš poslal jsem anděla svého, aby vám svědčil o těchto věcech v církvích. JÁ JSEM KOŘEN A ROD DAVIDŮV, A HVĚZDA JASNÁ A JITŘNÍ."
BA
Vložil: Tomas v Pátek, 24. květen 2019 @ 02:19:46 CEST (87 čtenářů)
Více... | 3 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Podnět
Kritika bludů

poslal myslivec

Tímto článkem chci upozornit na rouhání.

Vložil: Tomas v Pátek, 24. květen 2019 @ 02:18:21 CEST (36 čtenářů)
Více... | 4218 bytů | komentáře? | Skóre: 0



Teologie: Bible a nesmysly
O Bibli

poslal vatatu

     Bible obsahuje i pár "NESMYSLŮ", to v pravém slova smyslu "NESMYSL".

         Židům 10,26-27
  ,,Jestliže totiž poté, co jsme poznali pravdu, vědomě pokračujeme v hříchu, nezbývá nám už žádná oběť za hříchy, ale jen hrozné očekávání Božího soudu, kdy zuřící oheň pohltí jeho odpůrce." (nbk)
  ,,Jestliže svévolně hřešíme i potom, když jsme už poznali pravdu, nemůžeme počítat s žádnou obětí za hříchy,ale jen s hrozným soudem a ‚žárem ohně, který stráví Boží odpůrce‘."(ek.)
  ,,Neboť jestliže dobrovolně hřešíme poté, co jsme přijali jasné poznání pravdy, nezůstává již více oběť za hříchy, nýbrž jakési hrozné očekávání soudu a žár ohně, který bude stravovat odpůrce."(čsp)
     Pravda je Ježíš a ten kdo v něho věří, ten již nehřeší, protože uvěřil v jednorozeného syna Božího, který snímá hříchy světa.
  Kdyby chtěl člověk "DOBROVOLNĚ" hřešit, tak by to mohl učinit pouze jediným způsobem, to tak, že by "DOBROVOLNĚ" přestal věřit v Ježíše.
   Je totiž jenom jediný spravedlivý Boží skutek, který může člověk udělat, je to VĚŘIT V JEŽÍŠE. Všechny ostatní skutky jsou pak zahrnuty v této SPRAVEDLNOSTI BOŽÍ.
  Pro člověka totiž nejde o DOBRÉ a ZLÉ skutky, to je smrt, ale jde o VÍRU V JEŽÍŠE, to je život.
  Těm, kdo v něho věří, se Ježíš postará o všechno, o Boží skutky, o svatost, o radost, a tím o život věčný.
    Kdo věří v Ježíše již nehřeší,a ani hřešit nemůže, ani dobrovolně, protože SYN BOŽÍ JEJ CHRÁNÍ, A TEN ZLÝ SE HO ANI NEDOTKNE.
   Každý, kdo tvrdí, že skrze víru v Ježíše je možné dobrovolně hřešit, usiluje o SPRAVEDLNOST ZE SKUTKŮ, a zatím nepoznal SPRAVEDLNOST Z VÍRY..
Vložil: Tomas v Pátek, 17. květen 2019 @ 08:35:29 CEST (514 čtenářů)
Více... | 38 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Eucharistie je jedinému bohu Svatému Duchu odporná a činí Vás hrozny vinice země
Kritika bludů

poslal Dzehenuti

  • Můj Bůh není trojicí ale je Bohem Izraelským a to jediným - Svatým Duchem přišlým na zem jako Ježíš. Tento článek slouží jako varování aby se ti co jsou na pochybách navrátili k tomu co je psáno ve Svatém písmu, neklaněli se modlám a falešným kněžím. 

  • Bůh je Duch, Bůh je jediný, Bůh je Svatý..... Jediný Bůh je Svatý Duch 


  • 52Židé se mezi sebou začali hádat: "Jak nám tenhle může dát jíst své tělo?"53Ježíš jim ale řekl: "Amen, amen, říkám vám: Nebudete-li jíst tělo Syna člověka a pít jeho krev, nemáte v sobě život. 54Kdo jí mé tělo a pije mou krev, má věčný život a já ho vzkřísím v poslední den. 55Mé tělo je opravdu pokrm a má krev je opravdu nápoj.56Kdo jí mé tělo a pije mou krev, zůstává ve mně a já v něm.57Jako mě poslal živý Otec a já žiji skrze Otce, tak ten, kdo jí mne, bude žít skrze mě.58Toto je ten chléb, který sestoupil z nebe. Ne jako když otcové jedli manu, a zemřeli. Kdo jí tento chléb, bude žít navěky."59Toto vše řekl, když učil v synagoze v Kafarnaum.60Mnozí z jeho učedníků, kteří to slyšeli, si tehdy řekli: "To jsou těžká slova. Kdo to může poslouchat?"61Ježíš v nitru poznal, že jeho učedníci kvůli tomu reptají, a tak jim řekl: "Tohle vás uráží?62A co kdybyste viděli Syna člověka vystupovat tam, kde byl dříve?63Duch je ten, kdo dává život; tělo nedokáže nic. Slova, která vám mluvím, jsou Duch a jsou život.64Někteří z vás ale nevěří." (Ježíš totiž od počátku věděl, kteří nevěřili a kdo ho zradí.)65Potom dodal: "Proto jsem vám řekl, že ke mně nikdo nemůže přijít, není-li mu to dáno od Otce."66Mnozí z jeho učedníků kvůli tomu odešli a už s ním nechtěli nic mít.67"Chcete odejít i vy?" zeptal se Ježíš tehdy svých Dvanácti.68"Pane, ke komu bychom šli?" odpověděl mu Šimon Petr. "Ty máš slova věčného života69a my jsme uvěřili a poznali, že ty jsi ten Svatý Boží!"70"Vyvolil jsem si vás dvanáct," řekl jim na to Ježíš; "jeden z vás je ale ďábel."71A to řekl o Jidáši, synu Šimona Iškariotského. Ten ho měl zradit, ačkoli byl jedním z Dvanácti. 


  • Jak nebeský chléb tak krev jsou symbolem ducha a života. Nechali jste se oklamat a věříte, že pijete skutečnou krev Kristovu a pojídáte jeho tělo…

  •  Přitom jediný Bůh – Svatý Duch varuje před pojídání krve !!!. Copak nevíte co je psáno : 

  • "První člověk, Adam, se stal živou duší," ale ten poslední Adam se stal obživujícím duchem.46Nejdříve však není to duchovní, ale to přirozené, teprve potom to duchovní.47První člověk byl z prachu země, druhý člověk je z nebe.48Jaký byl ten z prachu země, takoví jsou ti pozemští, a jaký ten nebeský, takoví i nebeští.49Jako jsme nesli obraz toho, kdo byl z prachu země, tak poneseme i obraz toho nebeského. 50Říkám vám, bratři, že tělo a krev nemůže mít podíl na Božím království a smrtelnost nemůže mít podíl na nesmrtelnosti. 


  • Nic jste nepochopili a eucharistií jste jak hrozny vinice země nasáty krví Ježíše a krví svatých !!! 14A hle, spatřil jsem bílý oblak a na tom oblaku seděl jakoby Syn člověka. Na hlavě měl zlatou korunu a v ruce ostrý srp.15Z chrámu vyšel další anděl a volal mocným hlasem na toho, který seděl na oblaku: "Napřáhni srp a žni, neboť nadešla hodina sklizně. Sklizeň země dozrála!"16Tehdy ten, který seděl na oblaku, mrštil svůj srp na zem a země byla sklizena.17Z chrámu, který je v nebi, pak vyšel další anděl a také on měl ostrý srp.18A od oltáře vyšel ještě další anděl, který měl moc nad ohněm, a zavolal mocným hlasem na toho, který měl ostrý srp: "Napřáhni svůj ostrý srp a skliď hrozny vinice země, neboť její hrozny dozrály!"19Tehdy ten anděl vrhl svůj srp na zem, sklidil víno země a vhodil je do velikého lisu Božího hněvu. 20Ten lis byl šlapán venku za městem a z lisu tekla krev až po uzdy koní na šestnáct set honů daleko.
Vložil: Tomas v Středa, 15. květen 2019 @ 00:04:41 CEST (213 čtenářů)
Více... | 16 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Nemluvím o vás všech, já znám ty, jež jsem si vyvolil...
Zamyšlení

poslal Dzehenuti

Tak trochu si lámu hlavu s tou patou... Objasnil by mi to někdo ? 

1 Před svátkem Minutí pak Ježíš, věda, že přišla jeho hodina, aby z tohoto světa přešel k Otci, zamilovav si své vlastní, kteří byli ve světě, miloval je až do konce.
2 A když nadešla večeře a ďábel již byl vpustil do srdce Júdy Šimonova, Iskarióty, to, aby ho vydal,
3 [Ježíš,] věda, že mu Otec dal do rukou všechny věci a že od Boha vyšel a k Bohu odchází,
4 se zvedá od večeře a odkládá šatstvo, a vzav lněnou roušku, opásal se;
5 potom nalévá do umyvadla vody a počal mýt nohy učedníků a vytírat je tou lněnou rouškou, jíž byl opásán.
6 Přichází tedy k Šimonu-Petrovi a ten mu praví: Pane, ty míníš mýt mé nohy?
7 Ježíš odpověděl a řekl mu: Ty teď nevíš, co já konám, poznáš to však později.
8 Petr mu praví: Nikdy mé nohy nikterak mýt nebudeš. Ježíš mu odpověděl: Neumyji-li tě, nemáš se mnou podílu.
9 Šimon-Petr mu praví: Pane, nejen mé nohy, nýbrž i ruce i hlavu.
10 Ježíš mu praví: Kdo je vykoupán, nemá zapotřebí leč nohy si umýt, jinak je celý čist; a vy čisti jste, ale ne všichni.
11 Znal totiž toho, jenž ho vydával; pro tuto příčinu řekl: Ne všichni jste čisti.
12 Když tedy umyl jejich nohy a vzal své šatstvo, řekl jim, usadiv se zase: Víte, co jsem vám učinil?
13 Vy mě oslovujete Učitel a Pán, a říkáte tak dobře, neboť tím jsem.
14 Umyl-li jsem tedy vaše nohy já, Pán a Učitel, jste i vy povinni navzájem si nohy mýt -
15 ano, dal jsem vám příklad, abyste i vy jednali podle toho, jak jsem učinil já vám.
16 Věru, věru, pravím vám: Nevolník není větší než jeho pán, ani vyslanec větší než ten, jenž ho poslal.
17 Víte-li tyto věci, jste blaženi, činíte-li je. 
18 Nemluvím o vás všech, já znám ty, jež jsem si vyvolil, ale aby bylo splněno Písmo: Ten, jenž se mnou požívá chléb, pozvedl svou patu proti mně.
Je mi jasné naplnění proroctví viz Žalm 41:9 ale proč zrovna pata ?
Vložil: Tomas v Pátek, 10. květen 2019 @ 08:53:41 CEST (336 čtenářů)
Více... | 24 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Izajáš 53 - Kdo je trpící služebník a kdo o něm mluví?
Kritika bludů

poslal JiriBrei


Že to, co je zapsáno v Ješajáhú/Izajáš 53, nemluví národy zastoupené svými králi, jak to vykládá například Izák ben Abraham Troki v Chizuk emuna (Posílení víry) v kapitole 22 (http://www.chizukemuna.estranky.cz/clanky/22.-trpici-sluzebnik-jezis--iz-52-53-.html), říká Ješajáhú 52:15: „Králové kvůli němu zavřou ústa, protože uvidí to, co jim nebylo vyprávěno“ (Český studijní překlad). Se zavřenými ústy se nedá mluvit, o to lépe se však se zavřenými ústy dá soustředit na to, co bude probíhat. Králové mají mlčet, dívat se a z viděného pochopit to, co dříve neslyšeli (Ješajáhú 52:15). To, co mají se zavřenými ústy sledovat a z čeho se mají poučit, je pospáno dále v Ješajáhú 53. Ten, kdo mluví, nejsou králové, ale prorok Ješajáhú, jako jeden z Izraelitů. Proto užívá zájmeno „naše“, které tam označuje to samé společenství jako v Ješajáhú 52:10, 55:7 59:12.13, 63:17, 64:5. Ješajáhú se ztotožňuje s jednotlivými Izraelity.
Vložil: Tomas v Sobota, 27. duben 2019 @ 22:24:06 CEST (799 čtenářů)
Více... | 4154 bytů | 74 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Krev smíření
Úvod do křesťanství

poslal rosmano

Skrze krev získává člověk smíření s Bohem.
Je to krev, která získává pro člověka smíření.
Pamatujme, obzvlášť teď o Velikonocích, co Bůh pro nás úžasného učinil. Skrze Ježíšovu prolitou krev můžeme mu být blízci, žít ve smíření s Ním a nakonec mít podíl na Jeho slávě v nebi. Díky Bohu !

Levitikus 17:

Když by kdokoliv z domu izraelského nebo z příchozích, kteří pobývají mezi nimi, jedl jakoukoliv krev, obrátím svou tvář proti tomu, kdo by jedl krev, a vyhladím jej zprostřed svého lidu. 11Neboť život těla je v krvi a já jsem vám ji dal na oltář k získání smíření pro vás, neboť je to krev, která získává pro člověka smíření. 


  • Římanům 5, 10Jestliže jsme my, Boží nepřátelé, byli s Bohem smířeni smrtí jeho Syna, tím spíše nás smířené zachrání jeho život.

  • 2. Korintským 5, 18To všecko je z Boha, který nás smířil sám se sebou skrze Krista a pověřil nás, abychom sloužili tomuto smíření.
  • Neboť v Kristu Bůh usmířil svět se sebou. Nepočítá lidem jejich provinění a nám uložil zvěstovat toto smíření.
  • Koloským 1, 20aby skrze něho a v něm bylo smířeno všechno, co jest, jak na zemi, tak v nebesích – protože smíření přinesla jeho oběť na kříži.
  • Židům 2, 17Proto musel být ve všem jako jeho bratří, aby se stal veleknězem milosrdným a věrným v Boží službě, a mohl tak smířit hříchy lidu.
  • Římanům 5, 9Tím spíše nyní, když jsme byli ospravedlněni prolitím jeho krve, budeme skrze něho zachráněni od Božího hněvu.
  • Židům 9, 7Do druhé části stánku vcházel jen jednou za rok sám velekněz, a to nikdy bez krve, kterou obětoval za sebe i za přestoupení lidu.
  • Židům 9, 12A nevešel do svatyně s krví kozlů a telat, ale jednou provždy dal svou vlastní krev, a tak nám získal věčné vykoupení.
  • 18Proto ani první smlouva nebyla uzavřena bez vylití krve;
  • když Mojžíš všemu lidu oznámil všecka přikázání podle zákona, vzal krev telat a kozlů, vodu, červenou vlnu s yzopem a pokropil knihu Zákona i všechen lid. A řekl jim:
  • „Toto je krev smlouvy, kterou s vámi uzavřel Bůh.“
  • Podobně pokropil krví i stánek a všecko bohoslužebné náčiní.
  • Podle zákona se skoro vše očišťuje krví, a bez vylití krve není odpuštění.
  • To, co je jen náznakem nebeských věcí, bylo nutno očišťovat takovým způsobem; nebeské věci samy však vyžadují vzácnějších obětí.
  • Vždyť Kristus nevešel do svatyně, kterou lidské ruce udělaly jen jako napodobení té pravé, nýbrž vešel do samého nebe, aby se za nás postavil před Boží tváří.
  • Není třeba, aby sám sebe obětoval vždy znovu, jako když velekněz rok co rok s cizí krví vchází do svatyně;
  • jinak by musel trpět mnohokrát od založení světa. On se však zjevil jen jednou na konci věků, aby svou obětí sňal hřích.

  • Židům 10, 19Protože Ježíš obětoval svou krev, smíme se, bratří, odvážit vejít do svatyně
  • cestou novou a živou, kterou nám otevřel zrušením opony – to jest obětováním svého těla.
  • Máme-li tedy tak velikého kněze nad celým Božím domem,
  • přistupujme před Boha s opravdovým srdcem a v plné jistotě víry, se srdcem očištěným od zlého svědomí a s tělem obmytým čistou vodou.
  • Držme se neotřesitelné naděje, kterou vyznáváme, protože ten, kdo nám dal zaslíbení, je věrný.
  • Mějme zájem jeden o druhého a povzbuzujme se k lásce a k dobrým skutkům.

  • Zjevení Janovo 12, 11Oni nad ním zvítězili pro krev Beránkovu a pro slovo svého svědectví. Nemilovali svůj život tak, aby se zalekli smrti


Díky Bohu za Jeho nesmírný, nevyslovitelný dar.
Vložil: Tomas v Pátek, 12. duben 2019 @ 09:17:29 CEST (1349 čtenářů)
Více... | 128 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Otázky pro ženaté křesťany
Partnerství

poslal Nepřihlášený

Vložil: Tomas v Pátek, 12. duben 2019 @ 09:17:02 CEST (1691 čtenářů)
Více... | 1832 bytů | 185 komentáře | Skóre: 0



Teologie: I mluvil jsem dnes se Svatým Duchem a ten mi řekl
Svědectví

poslal Dzehenuti

Sepisoval jsem dnes nějaké verše, které potvrzují že Bůh je jediný - Svatý Duch zde jsou verše které jsem vypisoval : 


1Přednímu zpěváku na gittejský nástroj, žalm Davidův.
2Hospodine Pane náš, jak důstojné jest jméno tvé na vší zemi! Nebo jsi vyvýšil slávu svou nad nebesa.
3Z úst nemluvňátek a těch, jenž prsí požívají, mocně dokazuješ síly z příčiny svých nepřátel, abys přítrž učinil protivníku a vymstívajícímu se.
4Když spatřuji nebesa tvá, dílo prstů tvých, měsíc a hvězdy, kteréž jsi tak upevnil, říkám:
5Co jest člověk, že jsi naň pamětliv, a syn člověka, že jej navštěvuješ?
6Nebo učinil jsi ho málo menšího andělů, slávou a ctí korunoval jsi jej.
7Pánem jsi ho učinil nad dílem rukou svých, všecko jsi podložil pod nohy jeho:
8Ovce i voly všecky, také i zvěř polní,
9Ptactvo nebeské, i ryby mořské, a cožkoli chodí stezkami mořskými.
10Hospodine Pane náš, jak důstojné jest jméno tvé na vší zemi! 

1Přednímu z kantorů, žalm Davidův.
2Nebesa vypravují slávu Boha silného, a dílo rukou jeho obloha zvěstuje.
3Den po dni vynáší řeč, a noc po noci ukazuje umění.
4Neníť řeči ani slov, kdež by nemohl slyšán býti hlas jejich.
5Po vší zemi rozchází se zpráva jejich, a až do končin okršlku slova jich, slunci pak rozbil stánek na nich.
6Kteréž jako ženich vychází z pokoje svého, veselí se jako udatný rek, cestou běžeti maje.
7Od končin nebes východ jeho, a obcházení jeho až zase do končin jejich, a ničeho není, což by se ukryti mohlo před horkostí jeho.
8Zákon Hospodinův jest dokonalý, očerstvující duši, Hospodinovo svědectví pravé, moudrost dávající neumělým.
9Rozkazové Hospodinovi přímí, obveselující srdce, přikázaní Hospodinovo čisté, osvěcující oči.
10Bázeň Hospodinova čistá, zůstávající na věky, soudové Hospodinovi praví, a k tomu i spravedliví.
11Mnohem žádostivější jsou než zlato, a než mnoho ryzího zlata, sladší než med a stred z plástů.
12Služebník tvůj zajisté jimi osvěcován bývá, a kdož jich ostříhá, užitek hojný má.
13Ale poblouzením kdo vyrozumí? Protož i od tajných očisť mne.
14I od zúmyslných zdržuj služebníka svého, aby nade mnou nepanovali, a tehdyť dokonalý budu, a očištěný od přestoupení velikého.15Ó ať jsou slova úst mých tobě příjemná, i přemyšlování srdce mého před tebou, Hospodine skálo má, a vykupiteli můj. 
15Ale někteří z nich pravili: Skrze Belzebuba, kníže ďábelské, vymítá ďábly.
16A jiní pokoušejíce, znamení od něho hledali s nebe.
17Ale on znaje myšlení jejich, řekl jim: Každé království samo v sobě rozdělené pustne, i dům rozdvojený padá.
18Jestližeť jest pak i satan proti sobě rozdělen, kterakž stane království jeho? Nebo pravíte, že já skrze Belzebuba vymítám ďábly.
19Jestliže já skrze Belzebuba vymítám ďábly, synové vaši skrze koho vymítají? Protož oni soudcové vaši budou.
20Pakliť prstem Božím vymítám ďábly, jistěť přišlo k vám království Boží. 
22Tehdy přiveden k němu ďábelstvím posedlý, slepý a němý. I uzdravil jej, tak že ten slepý a němý i mluvil i viděl.
23I děsili se všickni zástupové a pravili: Není-liž tento ten Syn Davidův?
24Ale farizeové to uslyševše, řekli: Tento nevymítá ďáblů než skrze Belzebuba, kníže ďábelské.
25Ježíš pak znaje myšlení jejich, dí jim: Každé království rozdělené samo proti sobě spustne, a každé město neb dům proti sobě rozdělený nestane.
26A jestližeť satan satana vymítá, proti sobě rozdělen jest. Kterak tedy stane království jeho?
27A vymítám-liť já ďábly skrze Belzebuba, synové vaši skrze koho vymítají? Protož oni soudcové vaši budou.
28Pakliť já Duchem Božím ďábly vymítám, přišloť jest jistě mezi vás království Boží.   

1Veselte se spravedliví v Hospodinu, na upříméť přísluší chválení.
2Oslavujte Hospodina na harfě, na loutně, a na nástroji o desíti strunách, žalmy zpívejte jemu.
3Zpívejte jemu píseň novou, a huďte dobře a zvučně.
4Nebo pravé jest slovo Hospodinovo, a všeliké dílo jeho stálé.
5Milujeť spravedlnost a soud, milosrdenství Hospodinova plná jest země.
6Slovem Hospodinovým nebesa učiněna jsou, a duchem úst jeho všecko vojsko jejich.
7Onť shrnul jako na hromadu vody mořské, a složil na poklad propasti 

1Takto praví Hospodin: Nebe jest mi stolice, a země podnože noh mých. Kdež ten dům bude, kterýž mi vzděláte? Aneb kde bude místo odpočívání mého?
2Nebo všecko to ruka má učinila, a stojí všecko, praví Hospodin. I však na toho patřím, kdož jest chudý a skroušeného ducha, a třese se před slovem mým. 

16Nebo ne nějakých vtipně složených básní následujíce, známu učinili jsme vám Pána našeho Jezukrista moc a příchod, ale jakožto ti, kteříž jsme očima svýma viděli jeho velebnost.
17Přijalť zajisté od Boha Otce čest a slávu, když se stal k němu hlas takový od velebné slávy: Tentoť jest ten můj milý Syn, v němž mi se zalíbilo.
18A ten hlas my jsme slyšeli s nebe pošlý, s ním byvše na oné hoře svaté.
19A mámeť přepevnou řeč prorockou, kteréžto že šetříte jako svíce v temném místě svítící, dobře činíte, až by se den rozednil, a dennice vzešla v srdcích vašich,
20Toto nejprvé znajíce, že žádného proroctví písma výklad nezáleží na rozumu lidském.
21Nebo nikdy z lidské vůle nepošlo proroctví, ale Duchem svatým puzeni byvše, mluvili svatí Boží lidé. 

6Oni pak sšedše se, otázali se ho, řkouce: Pane, v tomto-li času napravíš království Izraelské?
7I řekl jim: Neníť vaše věc znáti časy aneb příhodnosti časů, kteréž Otec v moci své položil.
8Ale přijmete moc Ducha svatého, přicházejícího na vás, a budete mi svědkové, i v Jeruzalémě, i ve všem Judstvu, i v Samaří, a až do posledních končin země.
9A to pověděv, ani na to hledí, zhůru vyzdvižen jest, a oblak vzal jej od očí jejich.
10A když za ním v nebe jdoucím pilně hleděli, aj, dva muži postavili se podlé nich v rouše bílém,
11A řekli: Muži Galilejští, co stojíte, hledíce do nebe? Tento Ježíš, kterýž zhůru vzat jest od vás do nebe, takť přijde, jakž jste spatřili způsob jeho jdoucího do nebe. 

1O duchovních pak dařích, bratří, nechci, abyste nevěděli.
2Víte, že jste byli pohané, kteříž k modlám němým, jakž jste bývali vedeni, tak jste chodili.
3Protož známoť vám činím, že žádný v Duchu Božím mluvě, nezlořečí Ježíši, a žádný nemůže říci Pán Ježíš, jediné v Duchu svatém.
4Rozdílníť pak darové jsou, ale tentýž Duch,
5A rozdílná jsou přisluhování, ale tentýž Pán,
6A rozdílné jsou moci, ale tentýž jest Bůh, kterýž působí všecko ve všech.
7Jednomu pak každému dáno bývá zjevení Ducha k užitku.
8Nebo někomu dána bývá skrze Ducha řeč moudrosti, jinému pak řeč umění podlé téhož Ducha.
9Jinému pak víra v témž Duchu, jinému darové uzdravování v jednostejném Duchu.
10Někomu pak divů činění, jinému pak proroctví, jinému pak rozeznání duchů, jinému pak rozličnost jazyků, jinému pak vykládání jazyků.
11Ale to vše působí jeden a týž Duch, rozděluje jednomu každému obzvláštně, jakž ráčí.
12Nebo jakož tělo jedno jest a mnoho má oudů, ale všickni ti jednoho těla oudové, mnozí jsouce, jedno tělo jsou: tak i Kristus. Poté jsem byl venku a přejímal jsem.  A jediný Bůh Svatý Duch mi řekl ať napíši toto : Tak jako strom má jeden kmen a mnoho větví, tak jako svícen má jeden podstavec a mnoho ramen……….je jeden Svatý duch a jedno tělo, to je má Svatá církev. Já Svatý Duch jsem tím kamenem stavitelským, jsem to já kdo má sedm rohů, sedm očí, sedm duchů, sedm hvězd vycházející z jednoho Svatého Ducha.
Vložil: Tomas v Středa, 10. duben 2019 @ 02:18:03 CEST (161 čtenářů)
komentáře? | Skóre: 0



Teologie: Literární postavy jako narativní kategorie v biblickém textu Ex 2,1–22
Studijní materiály

poslal karels

Literární postavu v textu vytváří povahové rysy, kterými je charakteristická, a ty jsou roztroušeny v celém příběhu. Povahové rysy se mohou v textu objevit jen jednou (popis zevnějšku postavy), nebo se opakují (jméno postavy).
Vložil: Tomas v Úterý, 02. duben 2019 @ 10:53:40 CEST (239 čtenářů)
Více... | 15505 bytů | 2 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Narativní kategorie času v biblickém textu Ex 2,1–22
Studijní materiály

poslal karels

Čas v literárním díle nabývá různých podob. Rozlišuje se čas vypravování (čas vypravěče), který je dán volbou a použitím kompozičních prostředků, a čas vyprávěný (někdy označován jako čas syžetový nebo čas fabulární).
Vložil: Tomas v Úterý, 02. duben 2019 @ 10:47:45 CEST (246 čtenářů)
Více... | 16639 bytů | 2 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Pravdivost Bible
O Bibli

poslal karels

Bible je soubor starověkých textů, které křesťanství a zčásti i judaismus považují za posvátné a inspirované Bohem. Proto se nazývá také Písmo svaté (latinsky Scriptura sacra nebo Scriptura sancta) nebo krátce jen Písmo.

Vložil: Tomas v Úterý, 05. březen 2019 @ 10:34:09 CET (1920 čtenářů)
Více... | 2624 bytů | 271 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Výklad veršů vybraného biblického oddílu textu: Exodus 2,1–22
Studijní materiály

poslal karels

Kniha Exodus označovaná někdy též jako 2. kniha Mojžíšova, je druhá kniha Tóry neboli Pentateuchu a zároveň i Starého zákona. Kniha vypráví o odchodu Izraelitů z Egypta pod vedením Mojžíše a jejich putování pouští.

Vložil: Tomas v Čtvrtek, 28. únor 2019 @ 08:07:54 CET (587 čtenářů)
Více... | 19554 bytů | 36 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Základní principy textové kritiky Pentateuchu
Zajímavosti

poslal karels

Hebrejský text, který máme v našich Biblích (BHS) jako hlavní čtení, nemusí být původní text, jak se možná domníváme. Hebrejský text Starého zákona vychází především z textu Biblia Hebraica Stuttgartensia (BHS), která je založená na masoretském textu (MT), dalšími svědky pro rekonstrukci původního znění hebrejského textu jsou Svitky od Mrtvého moře (DSS), Septuaginta (LXX) a Samaritánský Pentateuch (SP).
Vložil: Tomas v Čtvrtek, 03. leden 2019 @ 11:59:26 CET (167 čtenářů)
Více... | 5699 bytů | komentáře? | Skóre: 0



Teologie: Synové Zebedeovi. Marek 10, 35—45.
e-Kni*****

poslal Nepřihlášený

Vložil: Tomas v Neděle, 30. prosinec 2018 @ 00:59:53 CET (444 čtenářů)
Více... | 27697 bytů | 20 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Jan Heller – Symbolika čísel a její původ
Zajímavosti

poslal karels

Rád bych v několika statích pověděl něco o symbolice čísel a osvětlil především její původ, v dalších pak připojil něco k symbolice některých čísel, která se častěji vyskytují nejen v Bibli a křesťanské tradici, ale i jinde. Symbolika čísel nepatří do nejstarších náboženských představ. V náboženství přírodních národů ji nenajdeme. Začíná se vyskytovat až na určitém, poměrně vyvinutém kulturním stupni, kdy už člověk zná písmo a je schopen tak vysokého stupně abstrakce, aby si pro číslo vytvořil samostatný pojem – tedy nejen už „jeden kámen“ či „jeden strom“, nýbrž „jednička, dvojka“ jako taková. Je to zároveň období, kdy člověk začíná se složitější architekturou a jejím poměřováním a kdy tedy začíná čísla i více užívat.

Vložil: Tomas v Neděle, 28. říjen 2018 @ 11:42:28 CET (742 čtenářů)
Více... | 59837 bytů | 36 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Co jsou judaisté zač? Jak jsou na tom judaisté?
Zamyšlení

poslal Vota

BohemianAnonymous napsal: Kdybys četl Talmud, tak zjistíš, co jsou judaisté zač.

rosmano napsal: Kdybys četl Novou smlouvu, tak zjistíš, jak na tom jsou judaisté.
Vložil: Tomas v Čtvrtek, 04. říjen 2018 @ 11:25:26 CEST (2530 čtenářů)
Více... | 3929 bytů | 336 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Různé užití hebrejského vav
Studijní materiály

poslal karels

Hebrejské písmo je písmo, jímž se zaznamenává hebrejština, jidiš a ladino. Vav je páté písmeno hebrejské abecedy. Článek si vzal za cíl vysvětlit, že hebrejské vav je mnohem víc významově různorodé, než aby znamenalo prosté „a“. ​

Vložil: Tomas v Pátek, 28. září 2018 @ 20:49:19 CEST (568 čtenářů)
Více... | 6614 bytů | 5 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Pán Bůh v Bibli vyznává: „Nikdy tě neopustím a nikdy se tě nezřeknu“
O Bibli

poslal karels

Bible je soubor starověkých textů, které křesťanství považuje za posvátné a inspirované Bohem. Proto se nazývá také Písmo svaté (lat. Scriptura sacra nebo Scriptura sancta) nebo krátce jen Písmo.

Vložil: Tomas v Čtvrtek, 27. září 2018 @ 11:12:10 CEST (825 čtenářů)
Více... | 2880 bytů | 40 komentáře | Skóre: 0




Stránka vygenerována za: 1.35 sekundy