Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Pavla.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 17072, komentáře < 7 dní: 97, komentářů celkem: 451002, adminů: 60, uživatelů: 5309  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 445 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Syntezator

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
129395905
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Používání Masoretského textu Starého zákona je nezodpovědné a duchovně nebezpečn
O Bibli

poslal demagog

Pojďme společně zabývat rozdíly mezi Masoretským textem (MT) a řeckou Septuagintou (LXX) a prozkoumat legimitu jejich kanonického užívání v případě MT a neužívání v případě LXX.

Vložil: Tomas v Pátek, 13. červen 2025 @ 00:37:36 CEST (135 čtenářů)
Více... | 7419 bytů | komentáře? | Skóre: 0



Teologie: Nesmyslnost římskokatolického konceptu Bohočlověka
Katolicismus

poslal ekrazit

Předně: Písmo o „Pravém Bohu a pravém člověku“ nic nepraví.

K Bibli nelze beztrestně nic přidávat, ani z ní ubírat. 

Deuteronomium 13, 1 Všechno, co vám přikazuji, budete bedlivě dodržovat. Nic k tomu nepřidáš a nic z toho neubereš.
Jeremjáš 26, 2 „Toto praví Hospodin: Postav se na nádvoří Hospodinova domu a mluv proti všem judským městům, která se přicházejí klanět do Hospodinova domu, všechna slova, která jsem ti přikázal, abys jim mluvil; neubereš ani slovíčko.
Vložil: Tomas v Středa, 04. červen 2025 @ 08:53:19 CEST (1397 čtenářů)
Více... | 15598 bytů | 193 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Zemřela Panna Maria, nebo nezemřela?
Katolicismus

poslal oko

Kolik lidí, tolik různých názorů:



3.) Nauka o neposkvrněném početí říká, že „Panna Marie byla už od začátku svého života, tedy už od chvíle, kdy byla počata,    osvobozená od PRVOTNÍHO HŘÍCHU. Zbytek lidstva dědí lidskou podstatu nakaženou hříchem. ... Ale Marie byla ze zvláštní  MILOSTI uchráněna jakékoliv poskvrny prvotním hříchem.“.

4.)   V Bibli se ale nikde nepíše, že Marie byla uchráněna od dědičného hříchu.  Naopak se z ní dozvídáme, že přinesla oběť na usmíření hříchů, kterou od matek vyžadoval Mojžíšův zákon. Tak sama dala najevo, že je hříšná. New Catholic Encyclopedia uvádí: „O neposkvrněném početí se v Písmu nikde přímo nemluví... Je to nauka, kterou vytvořila církev.“.


Vložil: Tomas v Neděle, 01. červen 2025 @ 12:27:59 CEST (332 čtenářů)
Více... | 8875 bytů | 10 komentáře | Skóre: 0



Teologie: 4. teze: Satan je původem polní zvíře
O Bibli

poslal demagog

Zlo se neobjevilo samo od sebe, ale bylo zakomponováno do stvoření jako možnost volby – ne jako chyba systému, ale jako prostor pro svobodné rozhodnutí člověka důvěřovat Bohu nebo nedůvěřovat. Satan není produkt Boží chyby, ale důsledek Boží lásky a respektu ke svobodné vůli.

Vložil: Tomas v Čtvrtek, 17. duben 2025 @ 10:29:58 CEST (755 čtenářů)
Více... | 5032 bytů | 39 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Qua vadis povolaní?
Svědectví

poslal Nepřihlášený

Kniha života byla již před hříchem! To je velmi důležité si uvědomit. Kniha života je Boží plán, který hřích narušil, ale nezničil jenom oddálil, a tento Boží plán dojde naplnění tak jako tak. Jenom s tím rozdílem, že něčí jména v knize života nebudou a na jejich místech se objeví jiná nová jména.


Chceš aby v knize života bylo tvoje jméno? 
Zjednodušeně je kniha života Boží projekt o počtu lidstva, kteří se měli narodit z vůle Boží na počátku, což se nestalo, a kteří se proto z vůle Boží narodí (znovuzrodí) v době hříchu. 
Vložil: Tomas v Neděle, 13. duben 2025 @ 17:54:58 CEST (434 čtenářů)
Více... | 9037 bytů | 3 komentáře | Skóre: 0



Teologie: 2. Teze: Genesis je záznamem historických událostí
Biblická archeologie

poslal demagog

jak kniha genesis chápe sebe samu? Správné stanovení žánru knihy je nezbytným předpokladem správného výkladu jejího poselství. Vono je totiž paradoxem, že ze všech biblických knih právě a pouze Genesis klade největší důraz na to, že se jedná o písemně zaznamenaný popis, vyprávění, prožitých události. 

Vložil: Tomas v Neděle, 13. duben 2025 @ 17:51:42 CEST (503 čtenářů)
Více... | 5645 bytů | komentáře? | Skóre: 0



Teologie: V Písmu jasně stojí, že je Kristus pravým Bohem a pravým člověkem
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

V Písmu jasně stojí, že je Kristus pravým Bohem a pravým člověkem,
to když se tam jasně píše, že Slovo, které je Bůh, se stalo tělem.
Jakým tělem? Přece tělem člověka neboli člověkem.
Co tím chce Jan říci?
Vložil: Tomas v Čtvrtek, 27. únor 2025 @ 09:54:15 CET (742 čtenářů)
Více... | 2381 bytů | 6 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Ježíš je Bůh. A kdo je Bůh Ježíše Krista ?
Zamyšlení

poslal rosmano


Ježíš je Bůh.

Taková tvrzení tady zaznívají, například Toník (Cizinec), Danny, a asi i další.
Kdo je potom Bůh Ježíše Krista ? Který je Jeho hlavou ?  
Ten není Bůh ?

Zaznívají zde také posměšné narážky na "vaše porcování a pitvání kristů a bohů".
Vložil: Tomas v Čtvrtek, 27. únor 2025 @ 09:53:34 CET (1078 čtenářů)
Více... | 4082 bytů | 26 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Bileám Numeri 22
Dotazy čtenářů

poslal JirkaB

Jak chápete souvislost veršů 20 a 22?

Vložil: Tomas v Pátek, 31. leden 2025 @ 01:30:07 CET (1009 čtenářů)
Více... | 7235 bytů | 43 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Co znamená, že Syn je JEDNO s Otcem?
Zamyšlení

poslal Nepřihlášený

Ježíš v dialogu s židy v jednu chvíli říká:

"Já a Otec JEDNO JSME"

Co to znamená?

Leccos naznačuje už reakce židů:

"Jsi člověk a tvrdíš, že jsi Bůh."
Vložil: Tomas v Středa, 22. leden 2025 @ 08:34:10 CET (926 čtenářů)
Více... | 6363 bytů | 83 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Mikim má aramejský text Matoušova evangelia, jaký svět neviděl
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

Zdejší bludný soudruh mikim se neustále a rád odkazuje na jakýsi text Matoušova evangelia, údajně napsaný v aramejštině, v jaké prý byl údajně původně Matouš napsán.

Akorát že takový text vůbec neexistuje.


Vo co tu tedy gou??
Vložil: Tomas v Pondělí, 20. leden 2025 @ 00:20:08 CET (603 čtenářů)
Více... | 4108 bytů | 5 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Věřit v Boha, věřit v Ježíše. Proč ale věřit v pouhého člověka?
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

Ježíš říká zajímavé povzbuzení:

"Vaše srdce ať se nechvěje úzkostí! Věříte v Boha, věřte i ve mne!"

On, podle různých bludařů pouhý člověk, nás vybízí, abychom věřili stejnou vírou v něj, podle nich údajného pouhého člověka, stejně jako věříme v Boha, Hospodina. Proč??

Vždyť samo Písmo nás vyzývá, abychom se nespoléhali na žádného člověka, který je pomíjející tvor, ale pouze na Boha, Hospodina, protože zachránit nás může jedině Bůh, ne žádný člověk:
Vložil: Tomas v Pondělí, 20. leden 2025 @ 00:18:31 CET (609 čtenářů)
Více... | 6634 bytů | 19 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Věděl Ježíš něco o tom, že by něco stvořil?
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

Věděl Ježíš něco o tom, že by něco stvořil?

Samozřejmě, jinak by to o něm nevěděli jeho učedníci, jeho apoštolové. Ale oni to moc dobře věděli a zapsali to, a nemohli to vědět od nikoho jiného než od svého Pána a Mistra -Ježíše Krista.
Vložil: Tomas v Pondělí, 20. leden 2025 @ 00:13:45 CET (562 čtenářů)
Více... | 1723 bytů | 13 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Hospodinu, Bohu svému, se budeš klanět, a proto se klaníme Ježíši Kristu
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

Vyznavači "dvou Pánů" a "dvou Spasitelů" říkají, že se klaní dvěma Pánům a že uctívají dva Pány a Spasitele,
přitom Ježíš Kristus jasně říká, že nelze sloužit dvěma Pánům.

A přesto se my, křesťané, klaníme Bohu Otci i Ježíši Kristu, i když přitom stále platí:


"Hospodinu, Bohu svému, se budeš klanět a jeho jediného uctívat."
Vložil: Tomas v Pondělí, 20. leden 2025 @ 00:08:48 CET (491 čtenářů)
Více... | 5914 bytů | 18 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Co znamená LOGOS v Janově Prologu?
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

Zastánci stoicismu nebo řeckého platonismu, jako třeba rosmano, se opírají o pohanská učení, že logos je pouhá myšlenka nebo úmysl. Ano, něco podobného tvrdí platonici a další pohanští myslitelé, kteří neznají poselství Bible a evangelia, podobně jako třeba zmíněný rosmano a jeho klony.

Apoštol Jan ale odkazuje primárně na něco jiného:
na Boží stvořitelské slovo "Na počátku" neboli v knize Genesis:

"Na počátku stvořil Bůh nebe a zemi.
Země byla pustá a prázdná a nad propastnou tůní byla tma. 
Ale nad vodami se vznášel Duch Boží.
I řekl Bůh: "Buď světlo!" A bylo světlo.
Viděl, že světlo je dobré, a oddělil světlo od tmy."
Vložil: Tomas v Pondělí, 20. leden 2025 @ 00:06:29 CET (367 čtenářů)
Více... | 12726 bytů | 1 komentář | Skóre: 0



Teologie: Duch je Duchem Otce i Syna a vychází z Otce i ze Syna
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

Ano, Otec je počátkem všeho, dokonce i Syna a Ducha. Ne časovým nebo materiálním počátkem, ale principiálním, jakožto počátek a hlava vztahů Otce, Syna a Ducha, protože i Otec i Syn i Duch jsou stejně od věků, stejně věčně a v Božství rovni.

V této jejich stejnosti je však i různost: někdo jiný je Otec, někdo jiný je Syn, někdo jiný je Duch.
A Syn má původ v Otci, ne Otec v Synu, i když Otcem je Otec jedině díky Synu, a tedy věčně, stejně jako Syn z Otce a díky Otci.
A podobně i Duch: má sice počátek v Otci, ale má spolupočátek i v Synu, protože vše, co je Otce, je i Syna, a vše, co činí Otec, činí i Syn: tedy i Otec i Syn dává Ducha. Ale Otec ho nedává proto, že ho dává Syn, ale Syn ho dává proto, že ho dává Otec. To je hierarchie božských vztahů v Trojici.

A co to dokazuje?
Vložil: Tomas v Pondělí, 20. leden 2025 @ 00:04:52 CET (433 čtenářů)
Více... | 5191 bytů | komentáře? | Skóre: 0



Teologie: Kdo slouží dvěma Pánům, neslouží Bohu jedinému
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený


Vložil: Tomas v Pondělí, 20. leden 2025 @ 00:00:17 CET (373 čtenářů)
Více... | 4814 bytů | 2 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Zemřel Ježíš, nebo Bůh?
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

Zemřel Ježíš, nebo Bůh?
Na kříži zemřel Ježíš, který je Bůh.

Nejsou dva: Ježíš A Bůh,
ale je jen jeden: Bůh, který se stal člověkem Ježíšem a je člověkem Ježíšem. A člověkem Ježíšem je Bůh, tzn. že Bůh stáním se člověkem nepřestal být Bohem.

Podle křesťanské víry v Ježíši nejsou dvě osoby: osoba člověka Ježíše a osoba Boha, ale osoba Boha se stala člověkem, Ježíšem, a je jen jedna jediná osoba a jen jeden jediný subjekt: subjekt Boží, osoba Boha, která ke své věčné přirozenosti Boží přivzala časnou přirozenost lidskou, aby ji učinila také věčnou díky své Boží přirozenosti, která je této osobě Boží trvale a věčně vlastní a primární.

Můžeme tedy směle říci:
na kříži zemřel Bůh, ovšem v tom, co je smrtelné, tedy v lidství,
ale nikoliv v tom, co je nesmrtelné, neboli v Božství.
Ale pokud se stal při vtělení člověkem, musel přijmout lidství se vším všudy, tedy i se smrtelností a se smrtí, jinak by se nestal zcela člověkem, ale jen něčím z člověka a tedy ne člověkem celým, jako takovým.
Tím se ale zároveň nezrušilo Božství Boha, které stále, i po vtělení, zůstalo totéž a stejné a nezměněné. A stejně tak se tím nezrušila ani nesmrtelnost Boha, vlastní jeho Božské přirozenosti.

Člověkem se tedy stal subjekt Boha, Bůh sám, osobně.
V Božství je tento jeden a jediný subjekt nesmrtelný,
ovšem v lidství, které přijal při početí v Marii, se stal dobrovolně smrtelným:
na kříži umírá Bůh, ovšem v lidství a lidským způsobem,
aby vzkříšením udělil svému lidství moc Božství a přemožením světa, satana a smrti učinil pomíjivé a smrtelné lidství nesmrtelným a nepomíjejícím.

Aby Bůh spasil lidství, lidskou přirozenost, stal se člověkem.
A aby se skutečně autenticky a opravdově stal člověkem, musel ji přijmout se vším, co je jí vlastní, tedy i se smrtelností.
Ale on ji poté obohatil tím, co je zase jemu věčně vlastní a lidské přirozenosti samé o sobě zase cizí: nesmrtelností a věčným životem atd.

Takže zemřel Bůh, ale v lidství.
Vstal z mrtvých Bůh, ale v lidství.
A nakonec přijal toto lidství do své slávy, do Božství, do kterého ho přijal už v okamžik početí lidské přirozenosti, jakou přijal z ženy Marie.


Bůh tedy zemřel, i když je nesmrtelný, protože přijal smrtelnou přirozenost.
A zemřel Ježíš, protože on je ten Bůh, který se stal člověkem, aniž by přestal být Bohem.
A nesmrtelný zemřel v tom, co je smrtelné, aby smrtelné učinil svojí mocí nesmrtelným:
Bůh se stal časným, aby se časné stalo věčným.
Bůh se stal smrtelným, aby se smrtelné stalo nesmrtelným mocí navěky Nesmrtelného.

Nesmrtelný Bůh tedy umírá ve smrtelném, aby smrtelné učinil nesmrtelným,
protože v tom nesmrtelném, Božím, je stále týž a neměnný, nesmrtelný a Boží.
Vložil: Tomas v Neděle, 19. leden 2025 @ 23:58:54 CET (491 čtenářů)
Více... | 5451 bytů | 9 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Bůh se nezměnil v člověka, ale stal se jím a zůstal stále Bohem
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

Ano, Bůh je neustále stejný, tentýž Bůh. Bůh se nemění. 
A nezměnil se ani tehdy, když se stal člověkem.
Protože tím nepřestal být Bohem, který je neustále stejný a týž.
Ten, který je stále týž a stále stejný, přivzal ke své Boží přirozenosti přirozenost lidskou, aniž by pozbyl tu svojí Boží.
Proto můžeme říci, že v lidství, které přijal, se nám OSOBNĚ zjevuje sám Bůh,
který stvořil člověka.

Vložil: Tomas v Neděle, 19. leden 2025 @ 23:57:57 CET (512 čtenářů)
Více... | 6375 bytů | 1 komentář | Skóre: 0



Teologie: Kdo je vlastně tím Spasitelem?
Zamyšlení

poslal Nepřihlášený

Z Písma víme, že Spasitel je Hospodin, ale Spasitelem je i Syn - Kristus - Ježíš.

Z Písma víme, že Životem je Hospodin, ale také Syn - Kristus - Ježíš.

Z Písma víme, že Dárcem života je Hospodin, ale také Syn - Kristus - Ježíš.

Z Písma víme, že Pánem je Hospodin, ale také Syn - Kristus - Ježíš.
Vložil: Tomas v Neděle, 19. leden 2025 @ 23:57:17 CET (489 čtenářů)
Více... | 5101 bytů | 10 komentáře | Skóre: 0




Stránka vygenerována za: 0.37 sekundy