 |
Právě je 253 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 112096135 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
poslal Nepřihlášený Dogma o Trojici a
Bible
Boží Slovo je základem pro
porozumění o tom, zda trojiční dogma má zásadní podporu v
Písmu. Je také obecným jevem, že Písmu se vzala nejvyšší
autorita.
2.Petr.1:21 Neboť
proroctví nikdy nebylo proneseno z lidské vůle, nýbrž unášeni
Duchem Svatým mluvili lidé poslaní od Boha.
2.Tim.3:16, Veškeré
Písmo je vdechnuté Bohem a
je užitečné k učeni, k usvědčovaní, k napravovaní, k výchově
ve spravedlnosti, Poznámka: Zdroj: https://antytrynitarianie.pl/dogma-o-trojici/
|
poslal Mikim Článek je pro ty co si snad ještě myslí, že by někdy Ježíš pil kvašené víno...
|
Teologie: Ježíš Kristus vs Apoštol Pavel a jeho učeni
|
poslal Mikim Kopíruji zde tento článek ve kterém autor vysvětluje jak se liší učeni ap Pavla s Pánem Ježíše Kristem.
https://www.vanguardngr.com/2021/08/jesus-christ-vs-paul-the-apostle/ #mce_temp_url#úvod vynechán, google překlad...
|
Teologie: Střípky katolické III.3.
|
poslal oko Není to chléb, který se dostává do těla, ale chléb věčného života, který udržuje podstatu naší duše. (sv. Augustin).
|
Vložil: Tomas v Úterý, 20. prosinec 2022 @ 09:38:53 CET (112 čtenářů)
Více... | 2947 bytů | komentáře? | Skóre: 0
|
Teologie: Ježíšův barák a oblečení kněží podle Mojžíše???
|
poslal Frantisek100 11Přišel
do svého vlastního, ale jeho vlastní ho nepřijali.
·
12Těm
pak, kteří ho přijali a věří v jeho jméno, dal moc stát se Božími dětmi.
·
13Ti se
nenarodili, jen jako se rodí lidé, jako děti pozemských otců, nýbrž narodili se
z Boha.
·
14A
Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu,
jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy.
Pán Ježíš přišel na svět chudý. To odpovídá i místo, kde se narodil.
Měl snad nějaký osobní majetek?
Jeden zdejší křesťan napsal:
To, že měl Ježíš svůj dům, ví každý, kdo
se dostal ve čtení až k Ježíšově službě v Kafarnaum. Tak nezamlouvej, že Ty jsi se na dům ve 30 nezmohl (a
já také ne), když už jsi měl blbé hemzy.
Zajímavé. Tak měl dům. Ale neměl paláce a zlato jako papež a ostatní hodnostáři.
Co mně však překvapilo je tvrzení katolíka Martina:
To je tvá mouková nedostatečnost. Ty
předspisy ohledně liturgických úkonů nejsou přeci dílem židovských vůdců jak
píšeš. Z Bible musíš vědět a čteš to v Exodu, že předpisy stanovil Mojžíšovi
Hospodin
Já nediskutoval o občanské
společnosti, ale o nažízení stanovená Bohem. Ale tvůj rozum to nebere...Píšeš,
že vzorem pro Církev měl být Ježíš a židovští vůdci. A v tom je tvá mouková
nedostatečnost. Ty předspisy ohledně liturgických úkonů nejsou přeci dílem
židovských vůdců jak píšeš. Z Bible musíš vědět a čteš to v Exodu, že předpisy
stanovil Mojžíšovi Hospodin a ty zde drze hodíš odbočku a začneš plácat
hovadiny o pravdě Jana Husa. Tymísto abys byl svědkem zdravé víry životní
moudrosti se zde denně koupeš v diskusních sračkách a nemám jiný vhodný a
razantnější výraz jen abys dokázal jaký jsi vlastně náboženský hlupák a
nevzdělanec.
Takže Bůh nařídil, aby se kněží tak výrazně lišili od Pána Ježíše??
Pak není divu, že i jejich učení je jen podvod na lidech.
Přestávám rozumět křesťanství. Kde je pravda???
|
Teologie: Nesmrtelné tělo Ježíše Krista?
|
poslal gregorios777 Ježíš prý byl nesmrtelný a vzdal se toho pouze na tři dny....
|
Teologie: Bible není dílem božím?
|
poslal Nepřihlášený II. Inspirace a pravda Písma svatého (citace z katechismu)
105 Bůh je autorem Písma svatého. „Co bylo Bohem zjeveno a je v Písmu svatém obsaženo a vyjádřeno, bylo zaznamenáno z vnuknutí Ducha svatého. Svatá Matka Církev
totiž považuje podle apoštolské víry všechny knihy jak Starého, tak i Nového zákona se
všemi jejich částmi za posvátné a kanonické, protože jejich původcem je Bůh, neboť byly
sepsány z vnuknutí Ducha svatého, a jako takové byly Církvi předány. 106 Bůh inspiroval lidské autory posvátných knih. „K sepsání posvátných knih si však
Bůh vybral a použil jich s jejich schopnostmi a silami, působil v nich a skrze ně, aby jako
praví autoři zapsali všechno to a pouze to, co on chtěl.“76 107 Inspirované knihy učí pravdě. „Protože tedy všechno, co tvrdí inspirovaní autoři neboli svatopisci, se musí považovat za tvrzení Ducha svatého, je třeba uznat, že knihy
Písma svatého učí spolehlivě, věrně a bez omylu pravdu, kterou chtěl mít Bůh zaznamenanou v Písmu svatém pro naši spásu.“
|
Teologie: Hrubý seznam vypuštěných novozákonních veršů v Překladu Nového světa
|
poslal redifon (1) BK Mt. 17,21 "Toto pak pokolení nevychází, jediné skrze modlitbu a půst." PNS - (str. 1238)
(2) BK Mt. 18,11 "Přišel zajisté Syn člověka, aby spasil to, což bylo zahynulo." PNS - (str. 1239)
(3) BK Mt. 23,14 "Běda vám zákoníci a farizeové, pokrytci, že zžíráte domy vdovské, a to pod zámyslem dlouhého modlení, protož těžší soud ponesete." PNS - (str. 1246)
(4) BK Mk. 7,16 "Má-li kdo uši k slyšení, slyš." PNS - (str. 1266)
(5) BK Mk. 9,44 "Kdež červ jejich neumírá, a oheň nehasne." PNS - (str. 1270)
(6) BK Mk. 9,46 "Kdež červ jejich neumírá, a oheň nehasne." PNS - (str. 1270)
(7) BK Mk. 11,26 "Nebo jestliže vy neodpustíte, ani Otec váš, kterýž v nebesích jest, odpustí vám hříchů vašich." PNS - (str. 1273)
(8) BK Lk. 17,36 "Dva budou na poli; jeden bude vzat a druhý opuštěn." PNS - (str. 1313)
(9) BK Lk. 23,17 "Musil pak propouštívati jim jednoho v svátek." PNS - (str. 1322)
(10) BK J. 5,4 "Nebo anděl jistým časem sstupoval do rybníka a kormoutil vodu. Protož kdož nejprvé sstoupil po tom zkormoucení vody, uzdraven býval, od kterékoli nemoci trápen byl." PNS - (str. 1332)
(11) BK Sk. 8,37 "I řekl Filip: Věříš-li celým srdcem, slušíť. A on odpověděv, řekl: Věřím, že ježíš Kristus jest Syn Boží." PNS - (str. 1370)
(12) BK Sk. 15,34 "Ale Sílovi se vidělo, aby tu zůstal." PNS - (str. 1381)
(13) BK Sk. 24,7 "Ale přišed hejtman Lyziáš s mocí velikou, vzal ho z rukou našich." PNS - (str. 1394)
(14) BK Sk. 28,29 "A když on to propověděl, odešli Židé, majíce mezi sebou hádky mnohé." PNS - (str. 1400)
(15) BK Ř. 16,24 "Milost Pána našeho Jezukrista se všemi vámi. Amen." PNS - (str.1419)
Pramen: Svaté Písmo, Překlad nového světa, přeloženo z revidovaného anglického vydání z roku 1984 Revidováno 1997, Vydání z roku 2008 Vydavatelé: WATCHTOWER BIBLE AND TRACT SOCIETY, Brooklyn, New York, U.S.A. rdf
|
Teologie: Zamyšlení nad listem Filemonovi
|
poslal Nepřihlášený
Píše:
„ačkoliv bych ti mohl v Kristu směle nařídit, pro lásku raději
prosím.“No
ty vado. Se mi zdá, že ten chlap neví, kdo je, co dělá, co to
způsobí, a příliš si o sobě myslí.
|
Vložil: Tomas v Pondělí, 15. listopad 2021 @ 11:09:45 CET (2100 čtenářů)
Více... | 2334 bytů | 2 komentáře | Skóre: 0
|
Teologie: Ezechiel 34 aneb Kdo je Mesiáš
|
poslal luteran Ezechiel 34 byl citován v jedné z diskuzí ve vztahu k Mesiáši a Jeho charakteru a roli.
Tato kapitola má čtyři části:
(1) Ve verších 1-10 je Hospodinova stížnost na nevěrné pastýře Izraele: "Běda pastýřům Izraele, kteří pasou sami sebe. Což pastýři nemají pást ovce?" atd.
(2) Ve verších 11-22 pronáší Hospodin, že On sám zasáhne a stane se pastýřem svých ovcí a bude o ně pečovat: "Hle, já sám vyhledám své ovce a budu o ně pečovat. ... Já vykonám soud mezi ovcí a ovcí." atd.
(3) Ve verších 23-24 mluví Hospodin o ustanovení svého služebníka "Davida", který bude pastýřem Božích ovcí. "Ustanovím nad nimi jednoho pastýře, který je bude pást, Davida, svého služebníka. Ten je bude pást a ten bude jejich pastýřem."
(4) V závěrečných verších 25-31 popisuje Hospodin, jaký přínos a prospěch a požehnání pro ovce to bude mít. "Uzavřu s nimi smlouvu pokoje a odstraním ze země dravou zvěř..." atd.
|
Teologie: Komunikační šum a jeho vliv
|
poslal Frantisek100 V Markově evangeliu je uveden tento příběh:
·
47A
když nastal večer, byla loď daleko na moři a on jediný na zemi.
·
48Spatřil
je zmožené veslováním, neboť vítr vál proti nim; tu k nim před svítáním kráčel
po moři a chtěl jít dál kolem nich.
·
49Když
ho uviděli kráčet po moři, vykřikli v domnění, že je to přízrak;
·
50všichni
ho totiž viděli a vyděsili se. On však na ně hned promluvil: „Vzchopte se, já
jsem to, nebojte se!“
·
51Vstoupil
k nim na loď a vítr se utišil. I byli celí ohromení úžasem.
Ale tento příběh je i jinde:
U Matouše:
·
24Loď
byla daleko od země a vlny ji zmáhaly, protože vítr vál proti ní.
·
25K
ránu šel k nim, kráčeje po moři.
·
26Když
ho učedníci uviděli kráčet po moři, vyděsili se, že je to přízrak, a křičeli
strachem.
·
27Ježíš
na ně hned promluvil a řekl jim: „Vzchopte se, já jsem to, nebojte se!“
·
28Petr
mu odpověděl: „Pane, jsi-li to ty, poruč mi, ať přijdu k tobě po vodách!“
·
29A on
řekl: „Pojď!“ Petr vystoupil z lodi, vykročil na vodu a šel k Ježíšovi.
·
30Ale
když viděl, jaký je vítr, přepadl ho strach, začal tonout a vykřikl: „Pane,
zachraň mne!“
·
31Ježíš
hned vztáhl ruku, uchopil ho a řekl mu: „Ty malověrný, proč jsi pochyboval?“
·
32Když
vstoupili na loď, vítr se utišil.
Ale i u Jana:
·
16Když
nastal večer, sestoupili jeho učedníci k moři,
·
17vstoupili
na loď a jeli na druhý břeh do Kafarnaum. Už se setmělo, a Ježíš s nimi stále
ještě nebyl.
·
18Moře
se vzdouvalo mocným náporem větru.
·
19Když
veslovali asi pětadvacet nebo třicet stadií, spatřili Ježíše, jak kráčí po moři
a blíží se k lodi; zmocnil se jich strach.
·
20On
však jim řekl: „Já jsem to, nebojte se!“
·
21Chtěli
jej vzít na loď, a hned se loď ocitla u břehu, k němuž jeli.
Událost se stala ve stejnou dobu po zázraku s chleby. Matouš a Jan u této události byli přítomni. Marek
ji znal jen z vyprávění Petra, kterého na cestách doprovázel. Matouš však
popisuje, jak se zachoval Petr. Jan
tuhle událost nezmiňuje. Ale u Marka bych spíše předpokládal, že se Petr
Markovi o této události zmíní. Nezmiňuje se. Třeba se Petr za svoje jednání
styděl. Marek tak nedostal od Petra celé informace.
A tady vidíme, že autoři evangelií byli ovlivněni i osobními
pocity. To je mi sympatické, než tvrzení, že autorům vše diktoval Duch Svatý. Prostě
psali tak lidé, které měli svoje pocity. A jistě je k tomu pudilo i něco nadpřirozeného
a Božího. Ještě štěstí, že psali oni
sami a nepsali to lidé, kteří vše slyšeli "z druhé ruky". To by pak sdělení
díky komunikačnímu šumu těžko odpovídalo skutečnosti. Lukáš a Marek sice psali
to, co slyšeli od jiných, ale tady šlo v té době ještě o přímé účastníky, kteří
si události s Pánem Ježíšem pamatovali dost živě.
Na jednom školení z
etické výchovy jsem zažil zajímavý pokus.
Lektorka nám přečetla nějaký příběh. Než ho začala číst,
poslala za dveře čtyři dobrovolníky, kteří příběh tak nemohli slyšet. Pak
vybrala jednoho z nás, který měl přečtený
příběh reprodukovat tomu, kdo byl za dveřmi
a byl pozván do třídy. Pak tento člověk měl, to co slyšel, reprodukovat dalšímu za dveřmi . A on pak byl v roli reprodukovat obsah
dalšímu, kdo by za dveřmi. Když jsme slyšeli, jak je původní příběh interpretován
třetím účastníkem, hodně jsme se nasmáli. Obsah už s tím, co nám na začátku přečetla
lektorka, souhlasil jen málo. Tohle je onen komunikační šum.
Je štěstí, že evangelia a Nový zákon se zachovaly v písemné
podobě, protože jinak by došlo k velkému zkreslení.
Udělejte si někdy takový pokus a hodně se nasmějete a uvědomíte si, jakou roli hraje komunikační
šum.
|
Teologie: Vychází ze Staré smlouvy smlouva Nová - anebo rabínský judaismus?
|
poslal redifon Vždy jsem měl za to, že ze Staré smlouvy vychází smlouva Nová. Považoval jsem to za přirozené. Nikdy jsem nad tím neuvažoval. Bral jsem to jako axiom, že dvěma body prochází jediná přímka. Pak ale na tyto stránky zavítal ze synagogy jeden konvertita k judaismu a začal zde prosazovat tezi nadřazenosti judaismu nad křesťanstvím, které označoval jako bludné, a fanaticky napadat našeho Pána Ježíše Krista i víru v něj.
Proto jsem byl nucen, v obraně své víry, se podívat na rabínský judaismus podrobněji, ačkoli mne do té chvíle vůbec nezajímal a neměl jsem s ním jakýkoli problém. Náhle jsem musel řešit problém: Co přirozeně navazuje na Starý Zákon: Nový Zákon - či rabínský judaismus?
Starozákonní bohoslužba je popsána mj. v 3. knize Mojžíšově. Chrámová bohoslužba je popsána v 3 knize Mojžíšově, 16. kapitole. A židovská bohoslužba je charakterizována třemi entitami: stánkem úmluvy, později chrámem, veleknězem a obětí.
A je to bohoslužba věčná, jak praví tento text:
3M. 16,34 "A bude vám to ustanovením věčným k očišťování synů izraelských, ode všech hříchů jejich, každého roku jednou. I učinil Mojžíš tak, jakž jemu byl přikázal Hospodin." (BK)
To je naprosto stěžejní text. Hospodin v 3M. resp. 3M, 16 ustanovil bohoslužbu,a dále zaručuje Izraeli, že tato bohoslužba potrvá potrvá na věky. (3M. 16,34).
Čas plynul, chrám Šalamounův byl zničen, poexilní proroci skončili Malachiášem, a v Izraeli už nebyl nikdo, kdo by národu zjevil Hospodinovu vůli.
A potom došlo ke golgotské události, která změnila svět.
J. 19,30 "A když okusil Ježíš octa, řekl: Dokonánoť jest. A nakloniv hlavy, ducha Otci poručil." (BK)
A v tento okamžik Spasitelovy smrti, skončila Stará smlouva a současně vznikla Nová smlouva, smlouva vyššího typu, smlouva univerzální, určená všem, v níž se Kristus stal NOVÝM veleknězem (Žd. 4;14,15), NOVÝM chrámem, ve kterém přebývá plnost božství (J. 2,19-21; Kol. 2,9) i NOVOU obětí (Žd. 7,27; Žd. 9,28; 1J. 2,2) - a to při dodržení ustanovení (3M. 16,34)!!!
Tento začátek nové éry byl doprovozen nadpřirozenými událostmi:
1) Tma od hodiny šesté do hodiny deváté (12-15 hod) (Mt. 27,45; Mk. 15,33; Lk. 23,44)
2) Roztržení chrámové opony (Mt. 27,51; Mk. 15,38; Lk. 23,45)
3) Zemětřesení v Jeruzalémě, při kterém se hroby otvíraly, mnozí zesnulí vstali a ukázali se mnohým (Mt. 27;51-53)
Tyto události nebyly Židy správně vyhodnoceny, zřejmě proto, že jejich myšlení bylo už zatíženo nenávistí k Pánu Ježíši Kristu, tedy vpravdě barabášovským myšlením, které vyústilo až ve vraždu Spasitele:
Ukřižuj! (Mt. 27; 22,23; Mk. 15; 13,14; J. 19,15) Propusť nám Barabáše! (Mt. 27; 20,21,26; Lk. 23,18; J. 18,40)
Ale Kámen, který stavitelé zavrhli, stal se kamenem úhelným (Ž. 118,22; Mt. 21,42; Mk. 12,10; Lk. 20,17; 1Pt. 2,7)
Židé Pána Ježíše Krista zavrhli (Ž. 118,22; Mt. 21,41; Mk. 12,10; 1Pt. 2,7), následně si pak na soudu zvolili zločince Barabáše (J. 18,40), čímž přivolali za tento odporný zločin zlořečení na sebe i své děti (Mt. 27,25), a pak Spasitele zabili (Sk. 3,15; 5,30; 1Tes. 2,15).
V prvních dvou textech (Sk. 3,15 a Sk. 5,30) použili kraličtí význam "zamordovali", který je přesnější, protože Pán Ježíš byl odsouzen PROTI římskému právu, na nátlak Židů, a tedy byl ZAVRAŽDĚN, protože na Kristově kříži měl podle římského práva viset Barabáš!!!
A zlořečení Židů za Spasitelovu smrt "Krev jeho na nás . . ." (Mt. 27,25) se s Židy potáhne až do druhého příchodu Pána Ježíše v moci a síle na tuto zem, kdy Židy zachrání před úplným vyhlazením. Tehdy Židé uvidí, koho bodli (Zach. 12,10) a budou nad ním kvílit, jako nad prvorozeným. Což ovšem potvrzuje skutečnost, že se vina Židů, kterou na sebe přivolali (Mt. 27,25), přenáší z pokolení na pokolení. Je velice zvláštní, že Pána Ježíše bodl římský voják (J. 19,34), ale Písmo za tento čin přisuzuje Židům (Zach. 12,10).
Židé volali:
J. 19,15 "Oni pak zkřikli: Vezmi, vezmi, ukřižuj jej. Řekl jim Pilát: Krále vašeho ukřižuji? Odpověděli přední kněží: Nemámeť krále, než císaře." (BK)
Tím ovšem nad sebou, jako duchovní autoritu uznali římského císaře - a toho se až do druhého Spasitelova příchodu v moci a síle, nezbaví. To samozřejmě mělo neblahé následky. Odmítli Božího Syna a uznali nad sebou vládu císaře. A Hospodin jim vyhověl: Císař skutečně po 40 letech přišel!!!
Spasitel světa, Pán Ježíš Kristus, za svého pozemského působení byl chrámem i veleknězem:
Izajáš 53, 5 Jenže on byl proklán pro naši nevěrnost, zmučen pro naši nepravost. Trestání snášel pro náš pokoj, jeho jizvami jsme uzdraveni.
Proroctví o Beránkovi Božím:
Exodus 12, 46 Musí být sněden v témž domě. Z jeho masa nevyneseš nic z domu; žádnou jeho kost nezlámete. Jan 19, 33 Když přišli k Ježíšovi a viděli, že je již mrtev, kosti mu nelámali, Jan 19, 36 Neboť se to stalo, aby se naplnilo Písmo: ‚ Ani kost mu nebude zlomena.‘
Podivuhodné vyplnění starozákonního proroctví!!!
Matouš 12, 7 Kdybyste věděli, co znamená ‚milosrdenství chci, a ne oběť‘, neodsuzovali byste nevinné. Jan 5, 15 Ten člověk šel a oznámil Židům, že je to Ježíš, kdo ho uzdravil. Jan 5, 16 A proto Židé začali Ježíše pronásledovat, že takové věci dělal v sobotu. Mt. 23; 37,38 "Jeruzaléme, Jeruzaléme, mordéři proroků, a který kamenuješ ty, kteříž byli k tobě posíláni, kolikrát jsem chtěl shromážditi dítky své, tak jako slepice shromažďuje kuřátka svá pod křídla, a nechtěli jste. (30) Aj, zanecháváť se dům váš pustý." (1Kr. 9,7) (BK)
Kdyby Židé měli ducha Božího, pak by se Boha ptali, kde je nyní chrám, velekněz i oběť, když to všechno nevidíme, ale z Písma víme, že to všechno musí nutně existovat???
Anebo jinak: V co NOVÉHO, se velekněz, chrám i oběť modifikovali a kde to lze nalézt???
A dostali by od Boha asi tuto odpověď:
Ježíš Kristus je NOVÝM chrámem (J. 2,19-21), ve kterém přebývá plnost božství (Kol. 2,9). Dále to, že Pán Ježíš Kristus je NOVÝM veleknězem (Žd. 4;14,15) i NOVOU obětí (Žd. 7,27; 1J. 2,2).
A tato NOVÁ bohoslužba tedy NOVÁ SMLOUVA, se neomezuje jen na židovský národ, ale je určena celému světu.
Židé, nerespektujíce bohoslužebná ustanovení v 3M. 16, resp. v 3M. 16,34, si vytvořili náboženství PARALELNÍ, náboženství vlastní, dle svých představ, ve kterém hradbu, kterou Kristus zbořil, zase obnovili, což znamená, že se znovu uzavřeli do ghetta a obnovili nepřátelství, které Kristus na kříži zrušil (Ef. 2; 14,15).
Paul Johnson, autor knihy "Dějiny židovského národa" (Rozmluvy Řevnice, ISBN 80-85336-31-6) na str. 212 praví, cituji:
"Donin znal Talmud dobře, dokázal se rabína ptát na všechny ty pasáže z Talmudu, k nimž měli nebo mohli mít křesťané námitky (představovaly jen mizivou část celku): šlo v nich o urážku Krista (Ježíš se topil v Pekle ve vroucích výkalech), či o rouhání se Bohu Otci (plakal nebo byl poražen v debatě), popřípadě se v nich zakazovalo Židům stýkat s křesťany."
Moje pozn. K tématu: Gittin, 57a
* * *
André Lemaire, "Dějiny hebrejského národa" (vydavatelství ERM Podlipného 17 Praha 8, ISBN 80-901477-6-3), na str. 108 praví:
"V Palestině i v diaspoře (obzvlášť v Babylonii) se judaismus po r. 70 stal v zásadě judaismem farizejské strany."
Matouš 12, 24 Když to slyšeli farizeové, řekli: „On nevyhání démony jinak než ve jménu Belzebula, knížete démonů.“ Matouš 23, 2„ Na stolici Mojžíšově zasedli zákoníci a farizeové. Matouš 12, 14 Farizeové vyšli a smluvili se proti němu, že ho zahubí.
Tak to je jen pár reprezentativních výroků, týkajících se farizeů. Je zřejmé, že nenávist farizeů, potažmo rabínských judaistů ke Spasiteli trvá dodnes, čehož neklamným důkazem je i působení onoho konvertity k judaismu zde, na Granosalis.
Závěrem, ustanovení věčné je Bohem garantováno. Člověk je nevěrný, ale Bůh zůstává věrný (2Tm. 2,13). Princip věčné bohoslužby, tedy chrám - velekněz - oběť musí být za všech okolností zachován.
Židé po r. 70 však tento princip porušili, vytvořili si své vlastní PARALELNÍ náboženství, nerespektujíce věčné ustanovení zakotvené v (3M. 16,34), tedy náboženství, které je směsí Božích i lidských ustanovení. Tuto bohoslužbu tedy Bůh nevytvořil, ani nepožehnal, a to proto, že obsahuje lidské prvky, které jsou jako dílo lidské nutně zatíženo chybami. Taková bohoslužba tedy nemůže být Bohu milá, protože je fakticky založena na vzpouře proti Bohu. A z těchto důvodů nemůže být rabínský judaismus v žádném případě křesťanství nadřazen.
redifon
|
Teologie: Nestalo se, co se stát mělo
|
poslal Nepřihlášený A řekl jim: „Amen, říkám vám, že někteří z těch, kdo tu stojí, rozhodně nezakusí smrt, dokud nespatří, jak Boží království přišlo v moci.“
Amen, amen, pravím vám: Kdo věří ve mne, i on bude činit skutky, které já činím, a ještě větší, neboť já jdu k Otci.
|
Teologie: Náboženský turista
|
poslal Nepřihlášený Re: Pán Ježíš byl zarmoucen tvrdostí jejich srdce (Skóre: 1) Vložil: Vota v Neděle, 04. červenec 2021 @ 20:20:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu)
Povídačky zapšklé křesťanské babičky. Frantisek100, vemte rozum do hrsti, vybavte si alespoň něco, co opravdu víte o judaismu a Židech, je-li vůbec co, než křesťanské pohádky o sladkém Ježíškovi a o zlých zlých Židech, a podívejte se na ten "příběh" znovu, znalýma a poctivýma a rovnýma očima.
A hlavně ještě nepřidávejte k tomu své hloupé poznámky, když ani nevíte, co Žid všechno o šabatu smí a nesmí. Prej se o šabatu nesmí žádné činnosti, prej se nesmí léčit. Takové hlouposti mají křesťané ze svých pobožných textů? Dávno jsem se přesvědčil, že křesťanská písma fabulují.
Rozum do hrsti. Náboženský turista (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 05. červenec 2021 @ 13:56:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu)
K věci, nimrode :) Kde je v Tóře o šabatu zakázáno léčit? Kde je v Tóře o šabatu zakázáno uzdravit člověka? Kde je v Tóře o šabatu zakázáno zachránit život? Kde je v Tóře o šabatu zakázáno ochránit život? Kde je v Tóře o šabatu zakázáno konat jakoukoliv činnost? Kde je to všechno o šabatu zakázáno v rabínských opatřeních?
Pokud zde jen plácáte nesmysly z křesťanských písem a lžete o Židech a judaismu, pro znalého člověka jste jen za pitomce :) A to jistě jste Vy více, než ostatní. Z pohledu nauky křesťanské víry nejste ani křesťan, nimrode. Kam jen dal tehdá wollek své oči :) Musí být Vámi hodně zklamán. ] Re: Náboženský turista (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 05. červenec 2021 @ 15:43:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu)
K věci, nimrode :)Kde je v Tóře o šabatu zakázáno léčit? Kde je v Tóře o šabatu zakázáno uzdravit člověka? Kde je v Tóře o šabatu zakázáno zachránit život? Kde je v Tóře o šabatu zakázáno ochránit život? Kde je v Tóře o šabatu zakázáno konat jakoukoliv činnost? Kde je to všechno o šabatu zakázáno v rabínských opatřeních?
Nimrode, ukažte jak jste vzdělaný, co víte z Tóry, co víte o židovství, o tom, co Židé učí, a dávno dávno dávno před tím Ježíškem učili, a porovnejte to s křesťanskými texty o Ježíškovi. Zatím tu jen dokazujete, že jste pouhopouhý fanatik, sektář, hlupec, nevzdělanec, který si toliko vymýšlí naprosto uhozené hlouposti jako například to s knihou života, knihou smrti a knihami skutků. Na normální vzdělanou a praktickou debatu nemáte. Pro mne jste prostě jen břídil a ani ne křesťan. ] Re: Náboženský turista (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 06. červenec 2021 @ 11:42:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, vím co se Vás týká nimrode a co se Vás dotýká. Vy prostě nejste schopen diskuze k tématu.
|
Teologie: Křtem mám být pokřtěn, a jak jsem svírán, dokud se nedokoná!
|
poslal Dzehenuti - Lukáš 12 49 - 50
- 49„Oheň jsem přišel uvrhnout na zemi; a jak
chci, aby se již vznítil! 50Křtem mám být pokřtěn, a jak jsem svírán, dokud
se nedokoná!
- O jaký křest se jedná...přeci Ježíše už pokřtil Jan Křtitel.
- Dle mého jde o nedobrý překlad a správně by mělo být :
- 49Oheň jsem přišel hodit do země a jak chci,
aby již byl zapálený! 50Ale mám být ponořený ponořením a jak jsem spolu držený - až pokud to nebude
splněno!
- Ježíš mluvil o svém ponoření do Otce. Nemluvil tedy o konkrétním křtu ale o ponoření se do Otce, které přišlo po smrti na kříži.
|
Teologie: Komu patří hlas vycházející z trůnu ???
|
poslal Dzehenuti 5I vyšel z trůnu hlas, řkoucí: Chvalte Boha našeho všickni služebníci jeho, a kteříž se bojíte jeho, i malí i velicí.
Komu patří hlas vycházející z trůnu ???
|
poslal Nepřihlášený Jestliže hřích andělů nemůže být odpuštěn, pak je tomu tak pro neodvolatelný charakter, který má jejich rozhodnutí, a ne pro nedostatek nekonečného Božího milosrdenství. „Po pádu už nemají možnost litovat, tak jako už nemohou litovat lidé po smrti.“
|
poslal Nepřihlášený
Bůh se plně zjevil tím, že poslal svého vlastního Syna, v němž navždy ustanovil svou smlouvu. Syn je definitivním Slovem Otce, takže po něm už nebude žádné jiné zjevení.
Jan 1, 1-5 Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo bylo Bůh. To bylo na počátku u Boha. Všechno povstalo skrze ně a bez něho nepovstalo nic, co jest. V něm byl život a život byl světlo lidí. To světlo ve tmě svítí a tma je nepohltila.
|
poslal Nepřihlášený V evangeliích se různé osoby velmi často obracejí na Ježíše oslovením „Pane“. Tento titul vyjadřuje úctu i důvěru těch, kteří přicházejí k Ježíšovi a očekávají od něho pomoc a uzdravení. Pod vlivem Ducha svatého toto oslovení znamená uznání Ježíšova božského tajemství. Při setkání se zmrtvýchvstalým Ježíšem se stává klaněním: „Pán můj a Bůh můj!“ (Jan 20,28). Dostává onen nádech lásky a náklonnosti, kterým se bude vyznačovat křesťanská tradice: „Pán je to!“ (Jan 21,7).
1 Petrův 24,25 On ‚na svém těle vzal naše hříchy‘ na kříž, abychom zemřeli hříchům a byli živi spravedlnosti. Jeho rány vás uzdravily. Vždyť jste ‚bloudili jako ovce‘, ale nyní jste byli obráceni k pastýři a strážci svých duší.
|
poslal Nepřihlášený Proč však Bůh nestvořil tak dokonalý svět, aby v něm nemohlo existovat žádné zlo? Bůh ve své nekonečné moci by mohl vždy stvořit něco lepšího. Nicméně Bůh ve své nekonečné moudrosti a dobrotě chtěl svobodně stvořit svět, který je „na cestě“ ke konečné dokonalosti. V Božím plánu toto postupné zdokonalování s sebou nese, že se objeví některé bytosti a jiné vymizí, s něčím dokonalejším přichází i něco méně dokonalého, příroda se někdy zvelebuje a jindy ničí. Tak tedy zároveň s fyzickým dobrem existuje i fyzické zlo potud, dokud stvoření nedosáhne své dokonalosti.
Římanům 8,22 Víme přece, že veškeré tvorstvo až podnes společně sténá a pracuje k porodu.
|
|
|