Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 207, komentářů celkem: 429748, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 560 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

gregorios777
Syntezator
Frantisek100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116639619
přístupů od 17. 10. 2001

Povzbuzení: Děkuji, že jsi i kamarád
Vloženo Pátek, 09. leden 2009 @ 06:33:39 CET Vložil: Olda

Zamyšlení poslal Nepřihlášený

Chodím do nepříliš velkého sboru, kde zhruba polovinu osazenstva tvoří Američani a polovinu Češi. Chvály jsou proto občas smíšené s tím, že se zpívá anglicky i česky. Právě minulou neděli seděla za piánem dívčina z USA a pronesla modlitbu, která se mne hluboce dotkla. Podotýkám, že se mne dotkla proto, že byla pronesena česky a pokud by se takto modlil Čech, nevyznělo by to tak. Rovněž podotýkám, že nejsem vůbec stoupencem tzv. „přátelské evangelizace“ ani představa Ježíše jako mladíka, který chodí na diskotéky a raduje se z dnešních církevních „House party“, mi není blízká. Odpuzuje mne!

Ta dívčina řekla velmi prostě: „děkuji Ti, že nejsi jenom Spasitel, ale taky Kamarád.“ Kamarád… napadlo mne. Celý svůj křesťanský život jsem znal Boha především jako Pána a Spasitele, ale kamaráda…? Není to skoro rouhání? Ale to slovo znělo z úst Američanky úplně jinak, než kdyby jej použil český teenager. Kamarád… kamarád…. Je Ježíš můj kamarád? Viděl bych raději jméno přítel, ale to je dnes zdevalvované. Může být někdo, kdo je Soudce, Pán, Zákonodárce, Lev, Oheň stravující, Strach Jákobův… vůbec můj kamarád?

Ve svém životě se nezřídka potýkám s pocitem viny. Když se mi něco nezdaří, nepovede, vidím za tím Boží nepožehnání. Buď jsem zhřešil nebo jsem se málo snažil. A vím, že to místy má svoji souvislost. Bůh nás přísně vychovává. Zažil jsem jeho pomoc, vyslyšení modliteb i požehnání. Aniž bych si to uvědomoval, bylo to v skrytu mého srdce obvykle na rovině „odměna“ a „trest“. Chováš se dobře, požehnám ti, selžeš-li, potrestám tě. Obvykle jsem se snažil Boha respektovat, ale snad tisíckrát jsem ho zarmoutil a tisíckrát přijal odpuštění. Kázal jsem na pasáže, kterým se jiní vyhýbali, protože byly těžko stravitelné a snažil jsem se na nich ukázat nejen Boží svrchovanost, ale i lásku. Nikdy jsem ale nekázal na téma Ježíš, náš přítel. Ne, že bych to nevěděl. Ale právě to, že jsem viděl jak různá hnutí, která utíkají před Boží bázní a činí si ze svého Pána „brášku“, který s nimi půjde vždy a všude. Uvažovat tímto směrem mne proto silně odrazovalo… Můj bývalý biskup to trefně označoval, že pro některé je Otec jako taťulda ze Spejbla a Hurvínka.

Znovu jsem si tedy položil otázku: je Ježíš, přestože je Pán, Vládce, Mstitel a Soudce, také můj kamarád? A kdo je to vlastně kamarád? Mám přátele, kamarády, ale oni nejsou mými pány… Když jsem nad tím dnes znovu zvažoval, pak mne napadlo, zda je nějaký kamarád mým nadřízeným. Asi ano. Nemám sice mezi vedoucími dlouholeté rodinné přátele, ale kamarády snad ano. Vzpomněl jsem si, jak jsem svému vedoucímu nahlásil jeden svůj průšvih. Zarazilo mne, že to vyslechl, nebyl sice nijak nadšen, ale pak to jednoduše přikryl. Nebyla to z mé strany vědomá chyba, prostě lidské opomenutí, snad i trochu šlendrián. Máme podobný přístup k Bohu a věříme v jeho odpuštění? Spoléhám se, že když udělám chybu a přiznám se, že to také jednoduše přikryje a smaže a že mi nebude připomínat vyznané věci?

On není cizí, rozumí, chápe. Vždyť se v Kristu rozhodl stát našim blízkým příbuzným. Je nám nejen Otcem, ale v Kristu podle těla i bratrem. Zřejmě není tím, kdo své ovce vede skrze permanentní pocit viny a nedostatečnosti. Jednoduše věřím, že ten, kdo za mně položil svůj život v těle jako mám já, je – ani se mi to nechce moc napsat – i kamarád.

A pak mne napadlo, zda jsme v církvi i kamarádi, nebo jsme jen bratry a sestrami. Znám rodiny, kde jsou sourozenci, kteří spolu moc nemluví. I jako děti se někdy moc „nekamarádí“. Je kazatel, pastor, správce sboru… také náš kamarád nebo je to vztah vlažný, odtažitý nebo dokonce pracovní, či vztah na rovině nadřízený – podřízený? Ježíš je samozřejmě především Pán a Spasitel, ale je i kamarád. Kamarád (nerozlišuji nyní slovo kamarád a přítel) je ten, koho vždy rád vidím, kdo mne neustále nepeskuje, nesnaží se mne „dostat“ nebo odhalit. Nehledá v našem vztahu ani svůj prospěch. Kamarád ale dokáže také „vyčinit“, ale vždy je to z jeho úst přijatelnější než z úst toho, kdo kamarádem není. Obvykle napomenutí kamaráda bereme vážně.

Zamyslel jsem se. Ten někdo, kdo stvořil svět, roztáhl nebesa, stvořil zemi ale i peklo, ten kdo se stal člověkem, novorozencem… kdo přemohl smrt, satana a kdo přijde v moci, kdo všechno může…, to je i kamarád? Pak ale mohu odložit úzkost a nedověru, kamarád mě má rád. Co, miluje mne! Dokonce je rád, když s ním mluvím, když se mu svěřuji. A když přijdou těžké věci a nic se neděje, nepřestává být kamarádem. Neopustil, nenechal ve štychu, i když se to tak může jevit, není nezúčastněn. Nechápu sice, proč někdy dělá to, či ono. Proč někdy dopouští tak těžké zkoušky. Proč nechá své přátele věznit, umírat… Ale je to stále kamarád.

Dovedu si představit, že Kristovo „kamarádství“ je zneužitelné v ústech „brášků“, kteří si z Boha nic nedělají, ale proč zacházet do opačného extrému. Před přítelem nic nemusím tajit, nemusím z něj mít panický strach, ale i jako přítele si jej mohu vážit. Pána respektovat musím, přítele mohu a chci. Zvláště toho, kdo se pro mne všeho vzdal, zaplatil za mne celý můj hřích a dokonce se zavázal, že se o mně postará a vezme mne jednou k sobě domů, navždy. Nedovedu si to představit, nechápu to, ale toužím po tom…

Dříve, kdyby mi řekl, pojď!, neváhal bych ani minutu. Dnes mám rodinu a zdráhal bych ji zde nechat bez zaopatření, beze mne. Ale kdyby řekl, pojďte!, pak nemám nic, co by mne tu drželo. Církev se od svého počátku modlila, přijď! Nějak se nám to vytratilo. Myslím, že s láskou se dá očekávat jen na toho, koho milujeme. A jestliže ho již tolik nemilujeme, pak ho již ani neznáme a už tolik po jeho příchodu neprahneme. Pane Ježíši, děkuji Ti, že jsi i kamarád! Přijď!


"Děkuji, že jsi i kamarád" | Přihlásit/Vytvořit účet | 21 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Děkuji, že jsi i kamarád (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 09. leden 2009 @ 08:37:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hezký článek.
Ale upoutalo mě toto tvrzení a vůbec si nejsem jist, že je pravdivé.

..."Ten někdo, kdo stvořil svět, roztáhl nebesa, stvořil zemi ale i peklo, ten kdo se stal člověkem,"...


Stvořil Bůh opravdu i peklo?

Jaký k tomu máte postoj?



Re: odpověď Oku! (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Pátek, 09. leden 2009 @ 12:11:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko:

Stvořil Bůh opravdu i peklo?

Jaký k tomu máte postoj?


Standa:

Protože nejsem římský katolík, ale křesťan, tak můj postoj je biblický.

Viz:

Ptám se: A kde se bere tmářská víra v peklo, kde je plno hrůzy, nářku a trápení? (Skóre: 1)

Vložil: Standa v Pátek, 11. květen 2007 @ 12:34:10 CEST
 
Kazatel 9,5  Živí totiž vědí, že zemrou, mrtví nevědí zhola nic a nečeká je žádná odměna, jejich památka je zapomenuta.

Kazatel 9,6 
Jak jejich láska, tak jejich nenávist i jejich horlení dávno zanikly a nikdy se již nebudou podílet na ničem, co se pod sluncem děje.

Kazatel 9,10
  Všechno, co máš vykonat, konej podle svých sil, neboť není díla ani myšlenky ani poznání ani moudrosti v říši mrtvých, kam odejdeš.


1. Šeól. Hebrejské "šeól", které se nachází ve Starém zákoně 65x, se překládá hlavně jako "hrob", "podsvětí", "peklo" nebo "propast". Jestliže si vezmeme biblickou konkordanci, rychle zjistíme, že pro hebrejské "šeól" přeložené jako "peklo" by se stejně dobře hodil výraz "hrob". Hrob je vlastně říše mrtvých, místo pobytu mrtvých. Mrtví jsou v hrobě ve stavu nevědomí (Kaz 9,5.6.10) a čekají na vzkříšení (Da 12,2; J 5,28.29).

Termín "šeól" se pouze jednou vyskytuje v mimobiblické literatuře, a to v elefantinských papyrech, kde má význam "hrob", tedy místo, kam se ukládají mrtví.

Společným údělem všech lidí je, že na konci života sestupují do šeólu a jsou připojeni ke svým otcům (Iz 14,9-15; Gn 25,8; Jb 3,11-21). Sem sestupují všichni živí (Ez 31,14.15; Iz 38,18). Nemohou tam chválit Boha (Ž 6,6) ani vyprávět o jeho milosrdenství a věrnosti (Ž 88,12; 30,10).

Jak spravedliví (např. Jákob podle Gn 37,35), tak bezbožní lidé (např. Kórach, Dátan a Abíram podle Nu 16,30.33; Ž 55,16; Př 9,18) sestoupili do šeólu (v ČEP přeloženo jako "podsvětí"), tj. do země jako do svého hrobu. Jb 17,13-16 obrazně popisuje palestinský hrob (šeól). Je to jako postel ve tmě, kde je plno prachu, červů a rozkladu. Při vzkříšení povstanou všichni lidé ze svých hrobů (J 5,28).

V Ž 16,10 vyjadřuje David hlubokou důvěru v Boha těmito slovy: "V moci podsvětí (šeól) mě neponecháš." To znamená, že Bůh své věrné nevydá zkáze, nenechá je v podsvětí (tj. v hrobě). Vzkříšením před nimi otevře cestu radosti a naděje.

Termín "šeól" ve vztahu k smrti neznamená ve Starém zákoně nic jiného než místo, kde spí nebo odpočívají mrtví (Jb 17,13; Iz 38,18).

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Biblický rozbor pekla, věčného ohně a druhé smrti (Skóre: 1)

Vložil: Standa v Pátek, 11. květen 2007 @ 09:51:27 CEST

Biblický rozbor pekla, věčného ohně a druhé smrti

Peklo.

Biblicky je peklo místem a způsobem trestu a záhuby věčným ohněm při druhé smrti; záhubou těch, kdo odmítli Boha a nabídku spasení v Ježíši Kristu„. (13)

Peklo je překladem hebrejského slova šeol nebo řeckého výrazu hades. Tyto výrazy se obecně týkají hrobu, kde mrtví spravedliví i bezbožní očekávají vzkříšení ve stavu nevědomí (viz kapitola 25). Protože současná představa pekla se velmi liší od toho, co znamená hebrejský a řecký výraz, mnoho moderních překladů se vyhýbá slovu peklo„ a pouze přepisuje hebrejské slovo jako šeol„ a řecké jako hades„.

Naproti tomu řecké slovo gehenna, které se někdy překládá jako peklo„, označuje místo trestu ohněm pro nekající. V Bibli tedy peklo„ nemá vždy stejný význam - a zanedbání tohoto důrazu často vedlo k velkému zmatku.

Gehenna je odvozeno z hebrejského Ge Hinnom, údolí syna Hinómova„ - rokle na jižní straně Jeruzaléma. Na tomto místě Izrael pořádal pohanské obřady spalování dětí Molochovi (2Pa 28,3; 33,1.6). Jeremjáš předpověděl, že kvůli tomuto hříchu Hospodin z tohoto údolí učiní údolí vraždění„, kde budou pohřbena těla Izraelců. Až pro ně nebude místo, stanou se zbývající těla pokrmem nebeskému ptactvu„ (Jr 7,32.33; 19,6; Iz 30,33). Jeremjášovo proroctví nepochybně vedlo Izrael k tomu, že se díval na Ge Hinnom jako na místo soudu nad bezbožnými, místo ošklivosti, trestu a hanby. (14) Pozdější rabínská tradice jej pokládala za místo pro spalování zdechlin a odpadků.

Ježíš se zmiňoval o ohni Hinómu jako o obraze ohnivého pekla (např. Mt 5,22; 18,22). Tak oheň v údolí Hinóm představoval stravující oheň posledního soudu. Prohlásil, že jde o zkušenost následující po smrti (L 12,5) a že peklo zničí tělo i duši (Mt 10,28).

Jaká je podstata pekelného ohně? Budou lidé v pekle hořet navěky?

2. Zkáza bezbožných. Podle Písma Bůh zaslíbil věčný život pouze spravedlivým. Mzdou hříchu je smrt, ne věčný život v pekle (Ř 6,23).

Písmo učí, že bezbožní budou vymýceni„ (Ž 37,9.34); svévolníci zahynou (Ž 37,20; 68,2). Nebudou navždy žít ve stavu vědomí, ale budou sežehnuti (Mal 3,19; Mt 13,30.40; 2Pt 3,10). Budou zničeni (Ž 145,20; 2Te 1,9; Žd 2,14), hříšníci vymizí ze země„ (Ž 104,35).

3. Věčný trest. Když Nový zákon mluví o trestu bezbožných, používá výrazy trvající na věky„ a věčný„. Tyto výrazy jsou překladem řeckého slova aionios a vztahují se na Boha i na člověka. Abychom se vyhnuli nepochopení, nesmíme zapomenout, že aionios není absolutním výrazem; jeho význam určuje předmět, kterého se týká. Takže když Písmo používá aionios ( trvající na věky„, věčný„) o Bohu, znamená to, že jeho existence nekončí, protože je nesmrtelný. Když se však toto slovo vztahuje na smrtelné lidi nebo na věci podléhající zkáze, znamená dobu, po kterou člověk žije nebo daná věc existuje.

Ju 7 například říká, že města Sodoma a Gomora nesla 'trest věčného ohně'. Přesto tato města dnes nehoří. Petr říká, že oheň proměnil tato města v popel, protože byla odsouzena k záhubě (2Pt 2,6). Věčný„ oheň hořel do té doby, než všechno shořelo a potom vyhasl (viz také Jr 17,27; 2Pa 36,19).

Podobně, když Kristus odsuzuje bezbožné do věčného ohně„ (Mt 25,41), tento oheň spálí bezbožné neuhasitelným ohněm„ (Mt 3,12). Uhasne tehdy, až nebude nic, co by hořelo. (15)

Když Kristus hovořil o 'věčných mukách' (Mt 25,46), nemyslel tím věčné trestání. Měl na mysli, že věčný život„ [ze kterého se radují spravedliví] bude trvat po nekonečné věky věčnosti; a trest [který stihne bezbožné] bude také věčný - ne však věčným trváním vědomého utrpení, ale trestem, který je úplný a konečný. Údělem těch, kdo takto trpí, je druhá smrt. Tato smrt bude věčná, protože z ní nebude ani nemůže být žádné vzkříšení. (16) Když Bible hovoří o věčném vykoupení„ (Žd 9,12) a o věčném soudu„ (Žd 6,2, kral.), týká se to věčného důsledku vykoupení - nejedná se o nekonečný proces vykoupení a soudu. Stejným způsobem, když Písmo mluví o věčném nebo věčně trvajícím trestu, pak má na mysli důsledky a ne proces tohoto soudu. Smrt, která postihne bezbožné, bude konečná a věčná.

4. Mučeni na věky věků. Způsob, jakým Písmo používá výraz na věky věků„ (Zj 14,11; 19,3; 20,10) také přispěl k závěru, že potrestání satana a bezbožných bude pokračovat po celou věčnost. Ale stejně jako v případě slova věčný„ - předmět, ke kterému se vztahuje, určuje i význam slova na věky„. Když je spojen s Bohem, má absolutní význam - protože Bůh je nesmrtelný; když se vztahuje na smrtelné lidi, má omezený význam.

Biblický popis Božího trestu nad Edómem dává dobrý příklad takového použití. Izajáš říká, že Bůh tuto zemi obrátí v hořící smolu, která nevyhasne v noci ani ve dne„ a kouř z ní bude stoupat věčně. Po všechna pokolení zůstane v troskách, nikdo už nikdy skrze ni neprojde.„ (Iz 34,9.10) Edóm byl zničen, ale dnes již nehoří. Věčně„ tedy trvalo do jeho úplného zničení.

Z celého Písma vyplývá, že slovo věčně„ má svá omezení. Starý zákon říká, že otrok by měl sloužit svému pánu provždy„ (Ex 21,6), že malý Samuel měl zůstat v chrámu navždy„ (1S 1,22) a že Jonáš byl v břiše velryby navěky„ (Jon 2,7). Nový zákon tento termín používá podobným způsobem: například apoštol Pavel radí Filemonovi, aby přijal Onezima navěky„ (Fm 15). Ve všech těchto případech navždy„ znamená tak dlouho, jak člověk žije„.

Ž 92,8 říká, že budou bezbožní navždy vyhlazeni. A když Malachiáš prorokoval o velkém závěrečném ohni, řekl: Hle, přichází ten den hořící jako pec; a všichni opovážlivci i všichni, kdo páchají svévolnosti, se stanou strništěm. A ten přicházející den je sežehne, praví Hospodin zástupů; nezůstane po nich kořen ani větev.„ (Mal 3,19)

Jednou všichni bezbožní - satan, padlí andělé a nekající lidé - budou zničeni ohněm, jak kořen, tak i větve. Již nebude dále existovat smrt nebo hades (viz kapitola 25). I tu Bůh zničí na věky (Zj 20,14).

Tak Bible velice jasně říká, že trest je věčným ne trestání - je to druhá smrt. Z tohoto trestu neexistuje vzkříšení; jeho důsledky jsou věčné.

Arcibiskup William Temple měl pravdu, když prohlásil: Jednu věc můžeme říct s jistotou: je třeba vyloučit věčné trápení. Kdyby lidé nepřijali řeckou a nebiblickou představu přirozené nezničitelnosti duše člověka a nečetli s takovou představou ve svých myslích Nový zákon, pak by z něj (z Nového zákona) odvodili víru ne ve věčné trápení, ale víru v zánik těla i duše. Je to oheň, který je nazýván věčným; věčný není život, který je do něj uvržen.„ (17)

Požadavkům spravedlnosti se učinilo zadost tím, že byl vykonán plný trest podle Božího zákona. Nyní nebesa a země vypravují o Hospodinově spravedlnosti.

5. Princip trestu. Smrt je konečným trestem za hřích. V důsledku svých hříchů ti, kdo odmítli spasení, které Bůh nabízel, zemřou navěky. Někteří páchali hřích očividně a měli přímo ďábelské potěšení, když někomu způsobili utrpení. Jiní žili poměrně klidným, mravným životem a jejich hlavním proviněním bylo, že odmítli spasení v Kristu. Je správné, že je stihne stejný trest?

Kristus řekl: Ten služebník, který zná vůli svého pána a přece není hotov podle jeho vůle jednat, bude velmi bit. Ten, kdo ji nezná a udělá něco, zač si zaslouží bití, bude bit méně. Komu bylo mnoho dáno, od toho se mnoho očekává, a komu mnoho svěřili, od toho budou žádat tím více.„ (L 12,47.48)

Nepochybně ti, kteří se nejvíce bouřili proti Bohu, budou trpět více než ti, kdo takto nejednali. Měli bychom však pochopit jejich závěrečný trest ve světle Kristovy druhé smrti„, kterou prožil na kříži. Právě tam Kristus trpěl pro hříchy světa. Bylo to strašlivé oddělení od jeho Otce, které způsobil hřích, jež bylo příčinou jeho utrpení. Byla to duševní muka, která nelze popsat. Tak to bude i se ztracenými hříšníky. To, co zaseli, sklidí nejen během svého života, ale i při konečné zkáze. V Boží přítomnosti vina, kterou pociťují kvůli svým spáchaným hříchům, způsobí, že budou nepředstavitelně trpět. A čím větší je jejich vina, tím mučivější bude i jejich utrpení. Satan, podněcovatel a původce hříchu, bude trpět nejvíce. (18)


Očištění země. Když apoštol Petr popisoval den Hospodinův, kdy budou vymazány všechny stopy hříchu, řekl: V něm nebesa s velikým hukotem pominou, základy pak žárem se rozpustí a země i díla, která jsou na ní, shoří.„ (2Pt 3,10, Hejčl)

Oheň, který zničí bezbožné, očistí zemi od poskvrnění hříchem. Z trosek této země Bůh vytvoří nové nebe a novou zemi, neboť první země a první nebe pominuly„ (Zj 21,1). Z této čištěné, znovu stvořené země - věčného domova vykoupených - Bůh navždy odstraní pláč, bolest a smrt (Zj 21,4). Nakonec bude tedy odstraněno prokletí, které hřích přinesl (Zj 22,3).

Při pohledu na přicházející den Hospodinův, v němž bude hřích a nekající hříšníci zničeni, říká Petr všem: Jak svatě a zbožně musíte žít vy, kteří dychtivě očekáváte příchod Božího dne.„ Svou naději založil na zaslíbení Kristova návratu, proto prohlásil: Podle jeho slibu čekáme nové nebe a novou zemi, ve kterých přebývá spravedlnost.
Proto, milovaní, očekáváte-li takové věci, snažte se, abyste byli čistí a bez poskvrny a mohli ten den očekávat beze strachu před Božím soudem.„ (2Pt 3,11.13.14)











]


Re: Re: odpověď Oku! (Skóre: 1)
Vložil: Bogus v Pátek, 09. leden 2009 @ 19:47:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Zjevení Janovo 20:12
A uviděl jsem mrtvé, velké i malé, jak stojí před trůnem, a byly otevřeny knihy. Byla otevřena i jiná kniha, to jest kniha života. A mrtví byli souzeni podle svých skutků, zapsaných v těch knihách.
13 A moře vydalo mrtvé, kteří v něm byli, i Smrt a Hádes vydali mrtvé, kteří v nich byli, a každý byl souzen podle svých skutků.
14 A Smrt a Hádes byli uvrženi do ohnivého jezera. To je ta druhá smrt: ohnivé jezero.
15 A kdo nebyl nalezen zapsán v knize života, byl uvržen do ohnivého jezera.

... všimni si:

"A uviděl jsem mrtvé, velké i malé, jak stojí před trůnem.."
"A mrtví byli souzeni podle svých skutků, zapsaných v těch knihách."
"A moře vydalo mrtvé, kteří v něm byli, i Smrt a Hádes vydali mrtvé, kteří v nich byli, a každý byl souzen podle svých skutků."
"A Smrt a Hádes byli uvrženi do ohnivého jezera. To je ta druhá smrt: ohnivé jezero."

"A kdo nebyl nalezen zapsán v knize života, byl uvržen do ohnivého jezera."


Otázky:

1) Jak mohou mrvtní stát před trůnem a být souzeni?
2) Jak muže někdo zemřít znova (druhá smrt), jeli už jednou mrtev a není?
3) Jak je možné hodit smrt a hádes do ohnivého jezera?


]


Re: Re: Děkuji, že jsi i kamarád (Skóre: 1)
Vložil: Nasinec v Pátek, 09. leden 2009 @ 14:47:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
protože nejsem Standa, ale křesťan (protože římskej katolík), tak můj postoj je biblický a ne adventistický.

Ptám se: A kde se bere tmářská nevěra v peklo, kde je plno hrůzy, nářku a trápení?
Odpovídám: ve smýšlení, který se povyšuje nad Boží slovo:

MT 8,12, MT 13,41-50, Luk 16,19-31 ad.

jinak peklo nelze brát jako "něco stvořenýho", ale jako "něco", co je "negováním stvořenýho" svým postojem vzpoury a odmítáním Boha. peklo není místo ale stav a to stav těch, který se rozhodli proti Bohu. vždyť všechno, co Bůh stvořil,  bylo dobrý - i andělé i lidé, ale někteří z těchto se rozhodli PROTI a tak peklo je v nich: je to naprosté oddělení od Boha a jeho balženosti. a je-li peklo "v nich", pak se projevuje i např. v těle člověka...



]


Re: Re: Děkuji, že jsi i kamarád (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Pátek, 09. leden 2009 @ 15:40:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
      Hospodin znajíc budoucnost jíž před stvořením zajisté věděl kam tohle stvoření povede, věděl o pádu člověka dříve než jej stvořil, věděl o tom, kam budou uklizené bytosti Jemu neposlušné, věděl, že tyto bytosti budou prožívat věčná muka jako odměnu za svůj padlý život. Věděl to dříve než se naplnily slova "a Hospodin viděl, že všechno, co učinil, je velmi dobré" což z hlediska Hospodinové znalosti budoucnosti není vůbec pravda, protože stvoření jenž skonči věčným utrpením byť jedné stvořené bytosti je dle mne Jeho prohrou a nelze toto stvoření nazývat jako velmi dobré, ale jako mizerné.
      To tedy pro ty co věří ve věčné utrpení.


]


Re: Re: Děkuji, že jsi i kamarád (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pátek, 09. leden 2009 @ 19:38:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj oko.

  Slovo Peklo se používá v několika základních významech jak mezi lidmi, tak v bibli. Jsou různá "pekla" a tak je vezmu popořádku. Je to jen můj názor, nemyslím, že by tohle téma bylo nějak důležité.

  1. Peklíčko s čerty, ve kterém vládne ďábel a trápí lidi, teplíčkem a mariášem
- stvořili démoni za vydatné asistence náboženství jako výsměch, aby zdiskreditovali biblickou zvěst a odvedli lidi od pravdy.

  2. Peklo jako trest pro vzbouřené démony a jejich spolupracovníky
- Tohle je místo výkonu konečných soudů. V bibli popisované pojmy (česky) jako pekelný oheň, pekelný trest, ohnivé jezero, ohnivá pec nebo propast. Toto je místo, které vytvořil Bůh a Bůh mu plně vládne celou historii. Je to také místo, ze kterého není úniku. To je místo, kterého se démoni i lidé (poprávu) bojí.

  3. Peklo a království pekla jako opozice Království nebes.
- tohle není fyzické stvořené místo, ale označení mocností, "sféry vlivu" tady na zemi. Je to sféra vlivu, kde je vládcem a otrokářem hřích, ostatní jsou poddaní.
 

 


]


Re: Re: Re: Děkuji, že jsi i kamarád (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pátek, 09. leden 2009 @ 19:47:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Sorry, nedopsal jsem.

  4. Peklo jako vězení

- opět stvořené "místo", kde čekají andělé a lidé na soudy a výkon jejich rozsudku. Někdy se také označuje jako podsvětí, říše mrtvých. Opět místo pod plnou Boží kontrolou. Místo, které nemá vysloveně negativní nádech, ale za konec těch, kteří se tam ocitnou, bych ruku do ohně nedal ...


]


Re: Děkuji, že jsi i kamarád (Skóre: 1)
Vložil: isim v Pátek, 09. leden 2009 @ 14:17:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pěkný článek.

isim



Re: Děkuji, že jsi i kamarád (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 09. leden 2009 @ 16:43:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Četl jsem takovou úvahu.

Všechno, co stvořil Bůh bylo dobré. Peklo není dobré. Bůh tedy peklo asi nestvořil. Peklo může být výtvorem padlých andělů.

Peklo je jistě stav, ale je to také místo. Zavržení budou trpět i se svými skutečnými těly.

Nechápu Standovy představy o tom, že mrtví nic necítí (špatná interpretace Kazatele). Stačí se zamyslet nad podobenstvím o boháči a Lazarovi.

Nebo Ježíšova argumentace, že Bůh je přece Bohem živých.



Re: Re: Děkuji, že jsi i kamarád (Skóre: 1)
Vložil: Bogus v Pátek, 09. leden 2009 @ 20:10:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
jj ... přesně tak.

Apropos .. jak můžeme lidkým rozumem vědět, že peklo z Božího pohledu není dobré??

Odpověď: Nemůžeme ....


Ono "dobré" pro Boha ještě notně neznamená "dobré" pro lidi.

Když malé dítě dostane na zadek protože je drzé ... je to dobré nebo ne?
Nebo když je nějaký zloděj a vrah odsouzen do basy ... je to dobré nebo ne?

Záleží, koho se zeptáme ....


]


Re: Re: Děkuji, že jsi i kamarád (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Pátek, 09. leden 2009 @ 22:06:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Všechno co bylo, je a bude má počátek v Bohu. Tedy i peklo, pokud je jeho existence reálná a pokud ovšem nějaký Bůh je. Myslet si, že peklo (spíš bych se zaměřil na Ohnivé jezero, protože ve světle Jezera peklo bledne) nebylo v Hospodinovém plánu, znamená myslet si, že Hospodin nemá své stvoření ve své moci, že neví jak se bude stvoření vyvíjet, že tvor jehož Hospodin stvořil je schopen Jeho stvoření narušit.


]


Re: Re: Re: Děkuji, že jsi i kamarád (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 10. leden 2009 @ 12:20:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslet si, že peklo (spíš bych se zaměřil na Ohnivé jezero, protože ve světle Jezera peklo bledne) nebylo v Hospodinovém plánu, znamená myslet si, že Hospodin nemá své stvoření ve své moci, že neví jak se bude stvoření vyvíjet, že tvor jehož Hospodin stvořil je schopen Jeho stvoření narušit.

Nemyslím si, že je to správný závěr. Bůh dal svému stvoření svobodu i ve tvoření. Vytvořil atomovou bombu Bůh, nebo člověk?

Bůh bude mít nakonec sice ve všem poslední slovo, ale ta svoboda pro stvoření tu stále je.


]


Re: Re: Re: Re: Děkuji, že jsi i kamarád (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Sobota, 10. leden 2009 @ 20:55:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
   Na Boha můžeš hledět dvěma způsoby. Buď nezná budoucnost, stvoří svobodnou bytost a pak se diví jak se to jeho velmi dobré stvoření zvrtlo, potom, ano, nebral bych Jej zas tak tolik k zodpovědnosti za vývoj ve stvoření, odpovědnost na Něm by byla v tom, že spustil určitou mašinerii nevěda jak se bude vyvíjet, která by mohla skončit katastrofálně, což věčné utrpení katastrofální určitě je, protože lépe by bylo kdyby takový Bůh raději nic nedělal, anebo alespoň tak, aby nemohlo dojít k tomu, aby vědomé bytosti prožívali  vědomé utrpení.
   V druhém pohledu vidím Boha jako bytost znající budoucnost, jenž stejně jako projektant má nejprve nápad ve své hlavě, zvažuje pro a proti, hledí na to, jak bude stvoření vypadat, co přinese, jak se bude vyvíjet a potom umožní vznik tohoto stvoření, potom tento Bůh ještě před stvořením věděl, že lide vymysli spoustu utrpení, věděl, že někteří budou muset prožívat věčnost v utrpení a přesto umožní vznik tohoto stvoření, potom je tento Bůh zodpovědný za vše co se v tomto světě stane, tedy i za vznik atomové bomby. V tomto světě je svoboda bytosti iluzi, protože, jestli Bůh vidí za rozhodnutí člověka, potom toto rozhodnuti musí být z něčeho "vypočitatelné", tedy určené.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji, že jsi i kamarád (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 10. leden 2009 @ 21:05:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nematemne,

díky Bohu, že tvé vidění Boha je úplně mimo realitu. Takový Bůh by ani nemohl být skutečným Bohem.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji, že jsi i kamarád (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Sobota, 10. leden 2009 @ 21:19:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
     Souhlasím s tebou. Ale není to mé vidění Boha. Jako ty jsem také přesvědčen, že Bůh takový není. Jen jsem poukázal na to co by mohlo plynout z toho, kdyby Bůh znal budoucnost a umožnil vznik stvoření na jehož konci je věčné utrpení.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji, že jsi i kamarád (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 10. leden 2009 @ 21:45:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobře, Nematemne,

není to tedy tvé vidění Boha, a je dobře, že Bůh takový není. V každém případě Bůh je vševědoucí a samozřejmě budoucnost zná. Nemůže však nést odpovědnost za to, co (zejména po pádu) člověk dělal. To člověk se jednou bude zodpovídat Bohu za všechno, co dělal. Bůh nemá být komu odpovědný, protože nad Ním už nikdo není. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji, že jsi i kamarád (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Pondělí, 12. leden 2009 @ 14:39:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
   Možná, že Bůh není nikomu zodpovědný, ale nemyslím si že tomu tak je. Řekl bych že má zodpovědnost, před sebou sama a hlavně vůči tomu co vytvořil.


]


Re: Děkuji, že jsi i kamarád (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 09. leden 2009 @ 23:03:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dt 32,22 Mým hněvem se vznítil oheň, až do nejhlubšího podsvětí šlehá, pohltí zemi i to, co se z ní těží, sežehne základy hor.

Mt 25,41 Potom řekne těm na levici: 'Jděte ode mne, prokletí, do věčného ohně, připraveného ďáblu a jeho andělům!


Že by si, Oko, ďábel připravil peklo sám pro sebe?



Re: Re: Děkuji, že jsi i kamarád (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 10. leden 2009 @ 12:22:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Že by si, Oko, ďábel připravil peklo sám pro sebe?

Přesně tak, nejen pro sebe, ale i pro některé své služebníky mezi lidmi. Vždyť je to jeho volba.


]


Re: Re: Re: Děkuji, že jsi i kamarád (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 10. leden 2009 @ 14:01:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To, že je ďábel Bohem odsouzený nepřítel a skončí v jezeře ohně, vím, ale do dneška jsem nevěděl, že je také naprostý sadomasochistický šílenec, který si sám připravil svůj osud a konec, když chtěl a stále chce vládnout jako bůh lidem a mít svůj trůn pokud možno ještě nad Božím trůnem. To, že je odsouzený pro svou vzpouru proti Bohu, nebyla jeho volba. Jeho volbou byla jeho vzpoura, nikoliv soud za ni. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Děkuji, že jsi i kamarád (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 11. leden 2009 @ 17:37:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejenom ďábel měl možnost volby (a zvolil život bez Boha), také každý z nás má stejnou možnost. Nenajdou se i mezi námi sadomasochističtí šílenci?


]


Stránka vygenerována za: 0.23 sekundy