Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 190, komentářů celkem: 429731, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 538 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116623687
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformaci
Vloženo Pondělí, 15. prosinec 2008 @ 16:12:42 CET Vložil: Olda

Ekumenismus poslal Elo

Papežský kazatel O. Cantalamessa pronesl v pátek dopoledne již druhé adventní kázání ke Svatému otci a jeho spolupracovníkům z římské kurie. V rámci Roku sv. Pavla si vzal za námět své promluvy opět učení tohoto svatého apoštola, tentokrát jeho slova z listu k Filipanům: „V čem jsem dříve viděl pro sebe prospěch, to považuji nyní kvůli Kristu za škodu.. Pro něj jsem se všeho zřekl a považuji to za bezcenný brak, abych mohl získat Krista a byl s ním spojen“(Flp 3,16).


Z listů apoštola Pavla plyne, že postavení Krista resp. vztah k osobě Krista je ústřední a reprezentativní pro celé Pavlovo myšlení a to ještě více nežli jeho nauka o ospravedlnění skrze víru. Podle O.Cantalamessy by se Rok sv. Pavla mohl stát prozřetelnostní příležitostí k tomu, aby se skončilo období diskusí a sporů, které se pojí spíše s minulostí než s přítomností, a otevřela se tak nová kapitola, pokud jde o využití myšlenkové přínosu apoštola Pavla. Smyslem napsání jeho listů, řekl papežský kazatel, zajisté nebyla snaha poskytnout budoucím generacím cvičiště pro rozvíjení jejich teologického důvtipu, nýbrž budovat víru společenství, které bylo tvořeno spíše prostými a nikoli sečtělými lidmi.

Myslím, že nastal čas pokusit se překročit Reformaci i Protireformaci. To, oč dnes, na začátku třetího tisíciletí běží, není totéž, co na začátku druhého tisíciletí, kdy došlo k rozdělení mezi Východem a Západem, ani to, o co běželo v polovině druhého tisíciletí, kdy se v západním křesťanství vytvořilo rozdělení mezi katolíky a protestanty.
Jen jako příklad stačí uvést, že problémem už není Lutherova otázka, jak osvobodit člověka z pocitu viny, který jej svírá, ale to, jak znovu ukázat dnešnímu člověku pravý význam hříchu. Jaký smysl má dnes diskutovat k tom, „jak dojde ospravedlnění bezbožník“, když je dnešní člověk přesvědčen, že nepotřebuje žádné ospravedlnění a pyšně – slovy Jean Paul Sartra - prohlašuje: »Já sám se obviňuji a jenom já sám si mohu odpustit, já člověk«.
Domnívám, že všechny staleté diskuse mezi katolíky a protestanty kolem víry a skutků vedly k tomu, že jsme ztratili z obzoru hlavní bod Pavlova poselství a nezřídka přenášeli pozornost z Krista na nauku o Kristu, což v praxi znamená z Krista na lidi, na teologie Apoštol klade ve známé pasáži listu Římanům důraz na to, že jsme ospravedlnění nikoli vírou, nýbrž vírou v Krista; nejsme ani tak ospravedlněni milostí, nýbrž milostí Kristovou. Akcent je na Kristu spíše než na víře a na milosti.

Apoštol Pavel, který ve zmíněném listu Římanům nejprve vykresluje lidstvo v jeho všeobecném stavu hříchu a pádu, s neuvěřitelnou odvahou prohlašuje, že tato situace je nyní radikálně změněna, „protože je vykoupil Kristus Ježíš“ (
Řím 3,24), tedy – jak praví na jiném místě – „poslušností jednoho člověka“ (Řím 5,19). Tvrzení, že tato spása přichází z víry, nikoli ze skutků, je sice velmi důležité, ale druhotné, nikoli prvotní.“ „Apoštolovo poselství o ústředním postavení Krista je velice aktuální. Mnozí totiž dnes dávají osobu Krista do závorky. Není součástí žádné ze tří nejživějších oblastí dialogu mezi církví a světem. Je nepřítomen v dialogu mezi vírou a filosofií, protože filosofie se zabývá metafyzickými pojmy a nikoli historickými skutečnostmi, jakou je právě osoba Ježíše z Nazareta. Není přítomen v dialogu s vědou, s níž lze diskutovat pouze o existenci nebo neexistenci Boha Stvořitele, případně o jeho plánu podléhajícím evoluci. A nevyskytuje se ani v mezináboženském dialogu, který se zabývá tím, co mohou různá náboženství ve jménu Božím konat společně pro dobro lidstva.
Málokterý věřící by dnes na otázku, čemu věří, odpověděl: »Věřím, že Kristus zemřel kvůli mým hříchům a vstal z mrtvých pro mé ospravedlnění«. Spíše by odpověděl: »Věřím v existenci Boží a v život věčný«. Pavel a celý Nový zákon však přece praví, že vírou, která zachraňuje, je pouze víra v Krista, který zemřel a vstal z mrtvých: „Jestliže tedy ústy vyznáváš, že Ježíš je Pán, a v srdci věříš, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen.“ (
Řím 10,9).

O.Cantalamessa pak zmínil konverzi prof. Francise Collinse, biologa, který stál v čele vědců, kteří roku 2000 rozluštili lidský genom. Ten na letošním zasedání Papežské akademie věd hovořil o své duchovní cestě a poukázal právě na ústřední postavení osobního vztahu ke Kristu, pokud jde o víru v Boha jako takovou.

Zdroj: http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=10539

"O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformaci" | Přihlásit/Vytvořit účet | 60 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformaci (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Pondělí, 15. prosinec 2008 @ 19:33:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pavel a celý Nový zákon přece praví, že vírou, která zachraňuje, je pouze víra v KRISTA, ktorý zemřel a vstal z mrtvých:
"Jesliže tedy ústy vyznáváš, že Ježíš je Pán, a v srdci věříš, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen."

AMEN



Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformaci (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Úterý, 16. prosinec 2008 @ 00:02:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Jojo, je to tak. Jaká víra když není čemu věřit? Co jsem jako informatik vždycky nesnášel byla otázka: "Jsi věřící?". Když ti někdo odpoví ano nebo ne, víš stejně, jako před položením otázky.

  Existuje jedna jediná věc, která se dá věřit a tou je slovo. Nejde někomu věřit boty, kalhoty nebo klobouk. A to je právě to, co jako křesťané věříme: Slovo Ježíše Krista.

  Řekl bych, že tohodle člověka z ŘKC dřív nebo později vyloučí. Pokud teda je v ŘKC.


]


Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformaci (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Úterý, 16. prosinec 2008 @ 02:16:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hm, hm...


]


Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformaci (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 15. prosinec 2008 @ 19:38:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to pravda. V dnešní době problém reformace a protireformace bledne. Hlavním problémem naší civilizace je konzumní materialismus, konzumní praktický ateismus. Z něho plyne relativizace těch nejzákladnějších lidských hodnot a morální úpadek.

Člověk není jen tělo. To nejdůležitější na něm není vidět.

Na důrazu osobního vztahu s Kristem bychom se mohli shodnout snad všichni. Katolíci i protestanti.


Ještě chci některé upozornit, že mezináboženský dialog se nezabývá spojováním náboženství, to je nesmysl. Zabývá se tím, co mohou různá náboženství ve jménu Božím konat společně pro dobro lidstva.



Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformaci (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 15. prosinec 2008 @ 20:22:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

píšeš:
Ještě chci některé upozornit, že mezináboženský dialog se nezabývá spojováním náboženství, to je nesmysl. Zabývá se tím, co mohou různá náboženství ve jménu Božím konat společně pro dobro lidstva.

Žádné náboženství nemůže nic konat ve jménu Božím, poněvadž Bůh nanávidí náboženství a nemá s ním nic společného. Proto tedy ani nemůže vykonat nic dobrého pro lidstvo!

Pán Ježíš Kristus přece nepřišel začít nějaké náboženství. Náboženským vůdcům své doby říkal většinou slova soudu a běda, které si "za rámeček" nedali. Proto ho také vedle dalšího nenáviděli a nechali Ho zabít, nevěda, že tím naplňují Boží plán.

Člověka stvořil Bůh pro sebe, aby Ho vyjadřoval a ne aby člověk konal něco pro sebe - pro lidstvo.

Náboženství jsou vynálezem Satana pro lidi, aby je ve jménu konání dobra odvedl od Boha a Božího věčného záměru.

Ach jo.

willy


]


Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformaci (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Úterý, 16. prosinec 2008 @ 07:32:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Amen.

I.


]


Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformaci (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 16. prosinec 2008 @ 10:15:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Náboženství jsou vynálezem Satana pro lidi...

Willy
opět matení pojmů. Každý z nás si pod pojmem NÁBOŽENSTVÍ představuje jiný obsah. Podívej se do významového slovníku, ať se bavíme o stejných věcech.

Pokud se budeme držet jazyka Bible (třeba kralické, ať netvrdíš, že ji katolíci pozměnili) obsak slova "náboženství" je zřejmý.

(Jk 1,26-27)
Má-li někdo z vás za to, že je zbožný, a přitom nedrží na uzdě svůj jazyk, ale klame své srdce, jeho náboženství je marné.
Čisté a neposkvrněné náboženství před Bohem a Otcem je toto: navštěvovat sirotky a vdovy v jejich soužení a zachovávat sám sebe neposkvrněného od světa.



Ovšem je naprosto zřejmé, že apoštol Jakub tomuto nerozumněl tak dobře, jako Willy a nechal se ovládnout satanem. A že si toho ani Duch svatý nevšiml a takový blud se dostal do Písma!



]


Re: Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformaci (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 16. prosinec 2008 @ 10:17:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě že máme reformátory, kteří střeží čistotu víry!


]


Re: Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformaci (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 16. prosinec 2008 @ 12:03:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

 já vím, že je v Kralické Bibli použito slovo náboženství tam, kde já dávám přednost slovu zbožnost stejně jako překlad NS KMS.

Domnívá–li se někdo, že je zbožný, a přitom nedrží na uzdě svůj jazyk, klame své srdce; jeho zbožnost je marná. Zbožnost čistá a neposkvrněná před Bohem a Otcem je toto: navštěvovat sirotky a vdovy v jejich soužení a zachovávat se neposkvrněným od světa.

Mimochodem slovo náboženství nebo náboženský v překladu NS KMS nenajdeš vůbec.

Co si tedy pod slovem náboženství představuješ ty? Já měl za to, že jsi toto slovo použil ve smyslu jako je řečeno např. "velká světová náboženství" jako je islám, budhismus, judaismus apod. Ve stejném (tomto) smyslu jsem toto slovo použil já ve svém komentáři.

Tož tak.

willy



]


Re: Re: Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformaci (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 16. prosinec 2008 @ 17:03:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy
proto mluvím o tom, že nemá smysl se hádat o slovíčka, když pro každého mají jiný obsah.

NS KMS pro mě není argument, víc by mě zajímalo, co říká třeba Vulgáta.

Vezmeme - li Roháčkův překlad, je to podobné.

Ak sa niekomu medzi vami zdá, že je nábožný, a nedrží svojho jazyka na úzde, ale zvodí svoje srdce, toho náboženstvo je márne.
Čisté náboženstvo a nepoškvrnené u Boha a Otca je toto: navštevovať siroty a vdovy v ich súžení a seba ostríhať nepoškvrneného od sveta.



Náboženství je vztah k tomu, co má člověk na prvním místě důležitosti v životě. Mohou být pohanská, ale může to být i opravdový vztah ke skutečnému Bohu. Tohle všechno se označuje jako náboženství. Takhle vnímá pojem "náboženství" většina lidí a domnívám se, že takhle ho vnímal ve své době i Jakub.

Také Pavel mluví o židovském náboženství, aniž by ho zpochybňoval.
(Sk 26,5-7)
Ti mě od počátku dobře znali (kdyby chtěli vydat svědectví), že jsem žil podle nejpřísnější sekty našeho náboženství jako farizeus.
A nyní tu stojím, vydán soudu kvůli naději toho zaslíbení, které Bůh dal našim otcům.
Dvanáct našich pokolení ustavičně slouží Bohu dnem i nocí v naději, že dojdou k tomu zaslíbení. Kvůli této naději mě Židé žalují, králi Agrippo!

Uvědom si, že židovské náboženství není pohanské, ale je také od Boha. I když odmítli Mesiáše.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformaci (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 16. prosinec 2008 @ 20:48:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

nechci se hádat a nehádám se o slovíčka.

Pavel v tebou zmíněné pasáži z 26. kap. Skutků sice mluví o své náboženské minulosti, ale Filipským (3:4b-11) na toto téma napsal: Zdá–li se někomu jinému, že může spoléhat na sebe, já tím víc: obřezán osmého dne, z rodu izraelského, z kmene Benjamínova, Hebrej z Hebrejů, jde-li o Zákon - farizeus, jde-li o horlivost -pronásledovatel církve, jde-li o spravedlnost, která je v Zákoně, byl jsem bez úhony. Ale cokoliv mi bylo ziskem, to jsem pro Krista uznal za ztrátu. A opravdu také pokládám všechno za ztrátu pro nesmírnou vzácnost poznání Krista Ježíše, svého Pána. Pro něho jsem se všeho zřekl a pokládám to za hnůj, abych získal Krista a byl nalezen v něm, nemaje svou spravedlnost, která je ze Zákona, ale tu, která je z víry v Krista/Kristovy, tu spravedlnost, která je z Boha na základě víry, a abych poznal jej a moc jeho vzkříšení i účast na jeho utrpeních. Připodobňuji se jeho smrti, zda bych nějak nedospěl ke vzkříšení z mrtvých.

Tož tak.

willy



]


Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformaci (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Úterý, 16. prosinec 2008 @ 22:10:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Vidím to stejně, Willy. To, co mají běžní lidé jako obsah slova náboženství (abychom už dali nějakou definici toho slova) je vynález nečistých duchů. Náhražka reality. Asi jako dudlík pro miminko - miminko to nepozná, až po nějaké době, kdy po cucání dudlíku zjistí, že má stejně hlad. Pak obyčejně zavolá po opravdovém jídle.

  Tragédie náboženství je v tom, že miliony lidí cucají ten Jediný Pravý dudlík až k smrti, ale v žádném případě by nepřiznali, že mlíčko neteče. Ale to je vlastně jeden ze základních principů náboženství. Ucucat se k smrti hladem.


]


Re: Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformaci (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 16. prosinec 2008 @ 22:30:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji za komentář, Cizinče,

na to s tou náhražkou jsem zapomněl respektive jsem se k tomu ještě nedostal, ale je to prostě tak. Tak jako mají modly nahradit Boha, tak má náboženství nahradit pravou zbožnost coby živý vztah s živým Bohem neboli bez Boha, Jeho milosti a pomoci se dobrat jakéhosi vylepšení, zdokonalení a zušlechtění své vlastní osoby. Ale právě tohle má Bůh v ohavnosti a nemá s tím nic společného, poněvadž nic takového nechce.

Pavel psal církvím v Galacii (1:4-5) o Pánu Ježíši Kristu jako o Tom, který dal sám sebe za naše hříchy, aby nás vysvobodil*nebo: aby si nás vybral z tohoto přítomného zlého věku podle vůle našeho Boha a Otce, jemuž buď sláva na věky věků. Amen.

Tím přítomným zlým věkem měl na mysli kromě jiného právě i náboženství, z něhož byl sám Pánem Ježíšem vysvobozen a měl pro ně příznačné hodnocení - ztrátu a hnůj (Fp 3:8) a rád se ho zřekl ve prospěch poznání Pána Ježíše Krista, moci Jeho vzkříšení a účast na a Jeho utrpeních (v. 10), aby dospěl ke vzkříšení z mrtvých (v. 11).

Tož tak.

willy


]


by som nepovedal, ci to nie je skor naopak ... (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Úterý, 16. prosinec 2008 @ 17:46:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko: V dnešní době problém reformace a protireformace bledne

by som nepovedal, ci to nie je skor naopak ...  Odkedy sa v krestanskych spolocenstvach zastavila reformacia a bol vyhnany Duch Svaty tym, ze krestania uverili ekumenicko-new age tezam o vytvoreni jednej super cirkvi ... zbory sa stali vlaznymi a formalnymi s minimalnym dopadom na duc***** okolia ... coho nasledkom je okom spominany ateizmus a konzum.

Je sranda ze krestania si nevsimnu, ze umerne vzniku tej "jednotnej" a "viditelnej" ekumenickej organizacie de facto riadenej z Rima sa v narode a okoli nemeni vobec nic a vsetko ide tak ako slo. Je to ta ista Sodoma. Je hrozne, ako su krestania naivni a ako chcu byt slepi. Vymenili Boziu Moc a Ducha Svateho za ekumenicky katolicizmus s vyhliadkou na spajanie sa s ostatnymi nabozenstvami ... :-)))

Povedzte mi, ako chcete mat bez Ducha Svatho a tymto sposobom dosah na okolie ?


Pozri:





]


Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformaci (Skóre: 1)
Vložil: isim v Úterý, 16. prosinec 2008 @ 10:36:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Také i zde jsou dobré věci.

isim



Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformaci (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Úterý, 16. prosinec 2008 @ 17:46:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ake?


]


Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformaci (Skóre: 1)
Vložil: isim v Středa, 17. prosinec 2008 @ 04:47:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Autor, - papežský kazatel mluvil, o osobní víře v Krista, to je určitě dobré.

A pak zde naráží na reformaci i protireformaci. Chápu to tak, že naráží na ty vzájemné boje mezi katolíky a protestanty. To si myslím, že také stojí za zmínku.

isim


]


Re: Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformaci (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Středa, 17. prosinec 2008 @ 09:42:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
O osobnej viere v Krista hovori kazdy psychotronik. To nie je argument.


]


Re: Re: Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformaci (Skóre: 1)
Vložil: isim v Středa, 17. prosinec 2008 @ 13:55:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je pravda. Není to však jediná věc, je tam toho více.

isim


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformaci (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Středa, 17. prosinec 2008 @ 17:41:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
aka?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformac (Skóre: 1)
Vložil: isim v Čtvrtek, 18. prosinec 2008 @ 05:16:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Například toto:

...Smyslem napsání jeho listů, řekl papežský kazatel, zajisté nebyla snaha poskytnout budoucím generacím cvičiště pro rozvíjení jejich teologického důvtipu, nýbrž budovat víru společenství,...

isim


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protirefo (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Čtvrtek, 18. prosinec 2008 @ 09:52:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
neviem, svojho casu som mal v rukach nieco ako "tabulku" ktora sa skladala asi zo 320 políčok. V kazdom policku bola časť nejakého frázovitého vyroku a ked si tie políčka čítal v lubovolnom poradí, mohol Ti z toho výjst aj 2 hodinový prejav plný fráz. Islo ale o to, ze si rozpraval, dokonca ked si cital jednotlive políčka v akomkolvek poradí, prejav mal aky-taky zmysel.

Treba rozoznavat medzi frazami a medzi realnymi skutkami. Tam je totiz v rk hlboky a priepastny rozdiel.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Proti (Skóre: 1)
Vložil: isim v Pátek, 19. prosinec 2008 @ 07:34:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V tom máš zřejmě pravdu, ale myslím si, že to přeci jen neplatí u všech.

isim


]


Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformaci (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Středa, 17. prosinec 2008 @ 15:11:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Napadli vás niekedy myšlienky, že sústredením sa na vzájomné boje medzi kresťanmi
- strácame veľa energie na nie celkom užitočný cieľ
- obnovujeme niekedy aj staré rany, ktoré už boli skoro zahojené
- namiesto na podstatu kresťanstva, ktoré je v živote s Kristom a pre Neho a pre jeho ciele, sa zameriavame na niečo celkom iné
- neustále v sebe živíme negatívny vzťah k iným kresťanom, kým kristus nás vyzáva skôr k pozitívnemu /láska, odpustenie.../
- diabol sa veľmi teší nášmu zanieteniu proti iným kresťanom, lebo on najradšej rozdeľuje a oslabuje všetko, čo je Kristovo
/skúste mi pomôcť nájsť, prosím,  možno ešťe aj iné dôvody.../
.
Na miesto toho by sme mohli možno:
- hľadať a uvedomovať si čo nás všetjko spája a čo máme spoločné
- čo máme síce rozdielne, ale dalo by sa to využiť aj pre dobro druhého a tak navzájom sa obohatiť
- zamerať našu energiu na pokresťančenie sveta okolo nás, a spoločne sa radiť ako na to...
- učiť sas navzájom dobrým skúsenostiam, napr. aký druh modlitby, aká skúsenosť z duchovného života, aký prístup v apoštoláte, v evanjelizácii pomohol mne, môjmu spoločenstvu, môjmu kamošovi
- ako by sme najlepšie vyplnili Kristovu vôľu vyslovenú pred koncom "aby všetci jedno boli...", teda aj ked nie formálne v jednej cirkvi, ale aby svet videl, že tí, ktorí ešte nedávno viedli vojny proti sebe, dnes spolupracujú. apomáhajú si, počúvajú sa, prijímajú sa aj vo svojej rozdielnosti---
/skúste, prosím, doplniť, čo sosm zabudol.../
.




Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformaci (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Středa, 17. prosinec 2008 @ 17:40:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
elo to nie je boj z krestanstvom, to je boj s katolicizmom. Ten bude trvat az do konca .... Hadam si nemyslis ze biblicke krestanstvo a rimsky katolicizmus nieco vobec spaja ... :-)

pozri:




]


Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformaci (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Čtvrtek, 18. prosinec 2008 @ 03:46:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vidíš Gojím, ten katolicizmus to má? chudák , ťažké: Vieš kto všelikto s ním už bojoval? Pohanskí gécki filozofi ako Celzus, neoplatonici, judaisti, gnosticizmus, elkasaiti, chliasti, marcionisti, manichejci, monarchiáni, patripasiáni, montanisti, sabeliáni, ariáni, Julián Odpadlík, monofyziti, nestoriáni, donatisti, barbari, apolinaristi, cisári, ikonoborci atď. A to len v prvých storočiach... A vidíš, KC stojí, dokonca skoro až prekvitá - na niektorých miestach... Gojime, naozaj to máš ťažké. Ak už chceš bojovať s katolicizmom, naozaj "ťažko ti bude kopať proti ostňu" - to povedal Ježiš Pavlovi. Pavol to pochopil. No ty to asi atak skočro nepochopíš. Kiež by ti ježiško dal namiesto iných darčekov tento...


]


Re: Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformaci (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pátek, 19. prosinec 2008 @ 08:09:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
S tym suhlasim a nechapem preco proti tomuto systemu niekto bojuje (silou, mocou) ked :

1. Selma ma moc uzdravit si svoju smrtelnu ranu

(Rímskokatolícka cirkev bezohľadne vládla 1260 rokov, pričom si udržala absolútnu nadvládu nad národmi. Toto obdobie má jasný začiatok a končí sa „smrteľnou ranou“: Rímskokatolícka cirkev utrpela smrteľnú ranu v roku 1798, keď bol pápež Pius VI odvezený ako zajatec do Francúzska na Napoleonov príkaz ...... Smrteľná rana je zahojená: 7. júna, Rím – Od 11. hodiny dnešného doobedia je na svete o jeden nezávislý suverénny štát viac. V uvedenom čase si premiér Mussolini… a kardinál Gasparri, pápežský Minister zahraničných vecí, zastupujúci pápeža Pia XI, vymenili ratifikačné listiny k dohodám podpísaným v Lateránskonm paláci 11. februára. Týmto jednoduchým aktom vnikol nezávislý Vatikánsky štát“. New York Times, 7. júla 1929 pozn.gojim: 11. je v okultnom svete jeden z najsilnejších symbolov)

2. Bude tu do konca sveta


poznamka: „Veľmi obdivujem pápeža Jána XXIII. Cítim, že priviedol na svet novú dobu“. Billy Graham, Chicago Tribune, 8. júna, 1963



Podrobne info:




]


Re: Re: Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformaci (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pátek, 19. prosinec 2008 @ 08:28:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gojimeko, blížia sa Vinoce, apoň prestaň rozvíjať svoje adventistické bludy, ktoré ktosi vymyslel a ktoré sú úplne, ale úplne vedľa. Vaše pani Whiteovej nemusíš všetko veriť. Je jasne dokázané, že mnoho jej proroctiev sas nesplnilo, a teda je naozaj falošná prorokyňna, no vy ste na jej základe zmenili niektoré odveké kresťanské učenia /o duši, o sobote a i./, ktoré v Cirkvi platili jeden a pol tisícročia...
.
Tá vaša 1260-ročná doba  je vyfantazírovaná, aby vám zapadla do vašej koncepcie. Cirkevné dejiny ste si prekrútili, ako vám to vyhovuje. Tých smrteľných rán zažila Cirkev viac-krát, najhoršie bolo približne 10. storočie, potom obdobie dvoj- i troj-pápežstva, a občas aj predtým, ked cisári príliš zasahovali. Už aj predtým niektorí pápeži boli väznení kvôli cisárom. V oibdobí francúzskej revolúcie Cirekv okrem svojho centrta v podstate vo svete prekvitala, najmä v misiách, bolo mnoho svätých. A odvtedy sa jej stav v podstate vylepšuje, až na prechodnú pokoncilovú krízu. Ono celé dejiny sú zmesou dobra aj zla. V tomto sa Cirekv neodlišuje od nikoho. Tvoria ju ľudia, a je okrem toho že je Božia, aj ľudská, a všetko ľudské a historicy podmienené ju zasahuje... Nezhadzuj sa aspoň ty takými pavedeckými domnienkami.
.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformaci (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pátek, 19. prosinec 2008 @ 08:44:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
nie som adventista ...

okrem toho, vasi papezi ak boli vo vezeni, urcite nie kvoli evanjeliu ale kvoli tomu ze prehrali boj o moc a svetovladu ...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformac (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pátek, 19. prosinec 2008 @ 10:57:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aj ked nie si, v niektorých veciach máš tie isté názory ako oni, či jehovisti. Kto vynašiel prvý tú teóriu o 1260-tich rokoch a na čom sa to zakladá?...
.
My máme viacerých pápežov mučeníkov ešte z čias prenasledovania Cirkvi pred Konštantínom, a potom kvôli tomu, že naozaj sa vzopreli proti svetským kniežatám, keď títo príliš zasahovali a bojovali za slobodu Cirkvi. Keď bude posledný súd, budeš vidieť a pochopíš všetky súvislosti dejín, Dovteda urobíš, Gojim, lepšie ak zachováš Kristvo "Nesúďte, aby vás neposúdzovali. Lebo akým súdom súdiš iných, takým aj vás posúdia"... Petra a jeo nástupcov ustanovil Pán nie na posudzovanie, ale na rešpektovanie /"Čo zviažeš na zemi... Kto vás počúva, mňa počúva, kto vami pohňrda, mnou pohŕda"... No ty zrejme tieto časti Evanjelia vynechávaš pre istotu, aby tvoja koncepcia mohla prežívať, že?.../


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protirefo (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pátek, 19. prosinec 2008 @ 11:05:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
mne je jedno kolko to bolo rokov a neratam to. Dolezite je, ze sa to splnilo do bodky, podla proroctiev tykajucich sa selmy. O papezoch mucenikoch za evanjelium neviem, viem len o prehratych vojnach rimskeho katolicizmu so slobodomurarstvom v boji o svetsku a politicku moc.

Co sa tyka Tvojich tvrdeni o Petrovi, su smiesne a nebiblicke. Pasaze z Pisma ste prekrutili, sfalsovali a upravili na obraz vodcu rimskej monarchie.

Pozri:

Základ cirkve     Petr a papežství     Byl Petr opravdu zakladatelem papežství?     Traja protipápeži     Pápeži nie sú apoštoli


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Proti (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pátek, 19. prosinec 2008 @ 12:42:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gojim, poznáš príslovie: Kto chce nabiť psa...  V dejinách, aj cirkevných, je tak veľa rozmanitosti, že tam sa dá vždy nájsť na potvrdenie wsvojej teórie čosi... Také sú mnohé vaše "dokazy" so bodky...
.
"...tvrdeni o Petrovi, su smiesne a nebiblicke. Pasaze z Pisma ste prekrutili..."
- Mal by si sa kontrolovať, čo hovoríš. Môže byť jasnejšie slovo o Petrovi ako tieto? - "A ja ti hovorím: Ty si Peter, tj.Skala, a na tejto skale postavím svoju Cirkev a brány pekelné ju nepremôžu. Tebe dám kľúče od kráľovstva nebeského. Čokoľvek zviažeš na zemi, bude zviazané i na nebi, čokoľvek rozviažeš na zemi, bude rozviazané i na nebi." /Matúš 16 kap., 18 - 19/. Len vy ich obchádzate, ani nečítate, a ak čítate, interpretujete ich /hoci tvrdíš, že doslova/ nejako zvláštne...len aby ste sa vyyhli ich priamemu a pôsovnému významu, ktorý je doslovne úplne jasný..


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i P (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pátek, 19. prosinec 2008 @ 18:11:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
hm, ako ten text o Petrovi aj vsetky ostatne si vytrhol z kontextu celeho zmyslu deja. Dalej neprihliadas vobec na to co sam Peter o "kamenoch a skalach" pise a toboz nie na logiku povodneho greckeho textu.

Jednoducho povedane, klames az sa z huby prasi. :-))) Ale ved co ine Ti na obhajobu vaseho choreho ucenia zostava, ze?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pátek, 19. prosinec 2008 @ 19:30:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Keď si, Gojim, taký veľmi múdry, tak to zdôvodni s tým Petrom a Evanjeliom. Takéto všetobecné zahmlievacie rečičky, to je iba pekne vyzerajúca demagógia. Spomenuté Evanjelium o Petrovi je v kontexte, ktoré sa inak nedá chápať, len ten kto to silou mocou chce...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Refor (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Sobota, 20. prosinec 2008 @ 08:11:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ano, ved tym je katolicizmus typicky, z jasnych slov evanjelia urobili "zahmlievacie recicky" ... a pravdu ma len vasa tradicia. To su typicke znamky sektarstva.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat R (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 20. prosinec 2008 @ 08:34:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gojíme
Jenže jako typický sektář se tu naopak projevuješ ty. Všichni podle tebe lžeme a překrucujeme, ale nikdy jsi to nebyl schopen nijak dokázat.

Zřejmě nejsi schopen konkrétní racionální argumentace, v diskusi se omezuješ jen na všeobecná urážející tvrzení (oko lže, hnusné lži, lživé učení a pod.). Jsi schopen nazvat hnusnou lží i prostý výrok z Písma, kterým ti dokazuji ujetost tvých názorů.

Tvé názory jsou totiž neobhajitelné, umělá konstrukce má trhliny na všech stranách. Samo Písmo dokazuje jak jsi vedle. A když už nevíš, jak dál, tak neodpovíš, necháš to "vyšumnět", ale nepoučíš se z toho.

Zameť si tedy nejdřív před vlastním prahem. Vzpomeň na trám a třísku.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat R (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Sobota, 20. prosinec 2008 @ 09:00:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Inac, mohol by si mi vysvetlit, kde berie vasa sekta tu nejapnu drzost a preco ukradla krestanom vyraz "Cirkev" a este si tam napise aj velke C ? Co vy mate s krestanstvom ako spolocne, ved vam je Biblia dobra iba na to aby ste klamali okolie ze ste "krestanska cirkev" ale inac ju mozte v podstate zahodit do kosa ....  

Nijaka sekta okrem vas, toto nerobi. Toto si nedovolia ani jehovisti a ani Mormoni, hoci su to velmi pocetne organizacie. Kazdy chape svoje prirodzene hranice kam patri ale vy ste isli daleko za ne a cez infiltraciu sa snazite menit biblicke zbory na svoj obraz. Nepoznam tak zakernu sektu (mimo satanizmu) ktora by si dovolila upravovat a falsovat Bibliu na "svoj obraz" a predkladat ju krestanom pod nazvom "ekumenicky preklad" .... Najhorsia a najzakernejsia sekta na svete ste prave vy. 

Pokial sa obuvas do jehovistov, oni su tiez sie uplne mimo ale vacsina z nich zije na rozdiel od vas velmi prikladny moralny zivot a urcite sa nesnazia skrze zakerne lži o ekumenizme infiltrovat biblicke krestanstvo. To nerobia ani mormoni a ani ine sekty ... 



  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překon (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Sobota, 20. prosinec 2008 @ 09:01:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko: nikdy jsi to nebyl schopen nijak dokázat.

Dokazov je mnoho, mna na to ani moc netreba :-))) Len ak chce byt niekto slepy, nepomoze nijaky dokaz, ze?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překon (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 20. prosinec 2008 @ 11:24:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Naše církev se nazývá Církví už 2000 let. Kolik let ta tvoje? Kdo tedy komu co ukradl?

Já se do nikoho neobouvám, ani do jehovistů, fandím každému, kdo žije příkladným životem. Jen jsem se odvážil vyslovit svůj názor, že pokud někdo nevěří v božství Ježíše Krista, tak je problematické ho nazývat kristovcem - křesťanem.

Ještě nikdy jsi nedokázal, že bychom v něčem klamali. Říkáš, že důkazů je dost, ale neuvedeš ani jeden. Protože víš, že neobstojí, každá tvoje lež se dá lehce vyvrátit Písmem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas př (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 21. prosinec 2008 @ 11:59:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
co ze? Kolko rokov ma katolicizmus? 2000? A to od kedy? :-))))))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat R (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Sobota, 20. prosinec 2008 @ 14:14:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
NO ale  ja ťa, Gojim, priamo vyzývam, na základe Evanjelia mi vysvetli úplný zmysel slov Krista Mt, 16,18-19, hoci aj v celom kontexte, ako sa ti páči, a môžeš použiť aj celú Bibliu, a tradícii sa ani nedotknúť... Včuľ buď múdry...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překon (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 21. prosinec 2008 @ 06:08:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
nie, ani ma nepohne, ako Ti povedal raz BA, tu Ti pomoct nie je mozne ...  Pravda je velmi vzacny Bozi dar pre ludi ktori ju skutocne hladaju a su aj ochotni zaplatit cenu. Mnohi ktori vysli z vasho prostredia boli za nu prenasledovani, stvani alebo priamo zabijani ...   

Clovek ktori chce byt slepy, ktori sa vedome denno-denne ruha zivemu Bohu a sliape po Kristovej obeti, ktori miluje prekrutene demonske zjavenia nemoze uvidiet tak jednoduchu pravdu, ze Mt 16-18 nema s monarchiou rimskeho papezstva vobec nic spolocne.



k teme:





 

 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas př (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pondělí, 22. prosinec 2008 @ 11:28:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Ciže Gojime, najlepšia obrana je útok, že?... A namiesto priamej odpovede demagogické zahmlievanie, to je tvoj štýl. Aspoň pre blížiacim sa sviatkom narodenia Pána by si mohol zmeniť ten štýl...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je ča (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pondělí, 22. prosinec 2008 @ 12:30:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je sviatok vasho pana ale urcite nie biblickeho Jezisa Krista ...


]


Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformaci (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 17. prosinec 2008 @ 19:48:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gojím doplnil.

Pokusím se mu nastavit zrcadlo.

(Mt 5,43-48)
"Slyšeli jste, že bylo řečeno: 'Budeš milovat svého bližního a nenávidět svého nepřítele.'
Já vám však říkám: Milujte své nepřátele! Žehnejte těm, kdo vás proklínají, konejte dobro těm, kdo vás nenávidí, a modlete se za ty, kdo vás pomlouvají a pronásledují,
abyste byli synové svého Otce, který je v nebesích. Vždyť on dává svému slunci vycházet na dobré lidi i na zlé a posílá déšť na spravedlivé i nespravedlivé.
Když totiž milujete jen ty, kdo milují vás, jakou máte odplatu? Nedělají snad i celníci totéž?
A když zdravíte jen své bratry, co mimořádného děláte? Nedělají to snad i celníci?
Buďte tedy dokonalí, jako je dokonalý váš Otec, který je v nebesích."



]


Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformaci (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 17. prosinec 2008 @ 19:50:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zapomněl jsem zvýraznit slovo "pomlouvají".


]


Re: Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformaci (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pátek, 19. prosinec 2008 @ 08:11:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
to si zabudol celkom dobre, lebo sam iste tusis ze to pomluvy nie su. :-)))


]


Re: Re: Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformaci (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 20. prosinec 2008 @ 08:36:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Domnívám se, že Matouš hovoří jasně a zřetelně.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformaci (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Sobota, 20. prosinec 2008 @ 10:38:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
aj ja ... :-)))


]


Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformaci (Skóre: 1)
Vložil: isim v Pátek, 19. prosinec 2008 @ 07:58:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jistě je to špatné soustředit se jen na boje. - Nevidět nic jiného než chyby druhých, být zaujatý a nepřístupný vůči bližnímu, to vše je jistě velmi špatné. Byli jsme povoláni k něčemu jinému.

isim


]


Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformaci (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pátek, 19. prosinec 2008 @ 08:17:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Upraveny ekumenicky preklad Biblie, rok 2020. Citat z Matúša 23:1

Vtedy hovoril Ježiš zástupom a svojim učeníkom: Na stolicu Mojžišovu posadili sa zákonníci a farizeji.  Čokoľvek by vám hovorili, konajte a zachovávajte. Jistě je to špatné soustředit se jen na boje. - Nevidět nic jiného než chyby druhých, být zaujatý a nepřístupný vůči bližnímu, to vše je jistě velmi špatné. Byli jsme povoláni k něčemu jinému.

:-)

k teme:






]


Re: Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformaci (Skóre: 1)
Vložil: isim v Pátek, 19. prosinec 2008 @ 19:46:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Někdo se skutečně zaměřuje jen na ty "boje."

isim


]


Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformaci (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 19. prosinec 2008 @ 11:18:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
isime,

mám (všetečnou) otázku. K čemuže (jinému) jsme to tedy vlastně povoláni? Děkuji za odpověď.

willy


]


Re: Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformaci (Skóre: 1)
Vložil: isim v Pátek, 19. prosinec 2008 @ 19:49:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nepokládej všetečné otázky, Willy.

isim


]


Re: Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformaci (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Neděle, 21. prosinec 2008 @ 19:26:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Což takhle willy, k budování království pokoje, i když je těžké jej vytvořit. (Bojovnost nám jde bohužel mnohem lépe ) Ježíš často mluvil o pokoji - pokud se nemýlím i když v Písmu nalezneš i jiná Jeho slova. Myslím, že záleží na tom, co koho osloví a jak si jeho slova vyloží . . .   Já osobně,bych dal přednost  budování pokoje a soud ponechal Bohu.
H.


]


Re: Re: Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformaci (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 21. prosinec 2008 @ 20:25:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Honzo,

pokoj není něco, co by se dalo nebo mělo budovat. Pán Ježíš je náš pokoj a On dává pokoj, poněvadž je knížetem pokoje. Co se týče Království, to je Boží nebo Kristovo (Nebes) a je všude tam, kde je a vládne Král - Pán Ježíš Kristus (L 17:21) a to je mezi lidmi nebo uvnitř věřících.

Ale abychom se dostali k odpovědi na mou otázku. Věřím tomu, že svaté povolání, jímž jsme byli povoláni (2Tm 1:9, Ř 8:28) je zaznamenáno v Ef 1:4-6 On si nás v něm vybral před založením světa, abychom byli svatí a bez poskvrny před jeho tváří v lásce, když nás podle/v  lásce podle zalíbení/rozhodnutí své vůle předurčil skrze Ježíše Krista k tomu, abychom se stali jeho syny nebo: pro sebe k přijetí za syny; ke chvále slávy jeho milosti, kterou nás obdařil,tzn.: učinil účastníky své milosti;  ve svém milovaném Synu. Neboli jako Boží děti - synové jsme povoláni k tomu, abychom vyjadřovali našeho Otce. Přičemž naším nejstarším a prvorozeným (ve vzkříšení) bratrem je náš Pán Ježíš Kristus, jemuž budeme připodobněni - Ř 8:29-30: Neboť ty, které předem poznal, také předem určil, aby byli připodobněni obrazu jeho Syna, tak aby on byl prvorozený mezi mnoha bratřími; které předem určil, ty také povolal; a které povolal, ty také ospravedlnil, a které ospravedlnil, ty také oslavil.

To znamená, že svatým povoláním je být jako On - jako Ten, který je Obrazem neviditelného Boha - a to v životě a přirozenosti, nikoliv v Božství!, jako zvětšení a rozšíření Trojjediného Boha pro Jeho vyjádření, které bude ve věčnosti završeno Božím svatým městem - Novým Jeruzalémem = Božskolidským sloučením, smíšením a sjednocením, sestoupivším z nového nebe na novou zemi.

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformaci (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Neděle, 21. prosinec 2008 @ 21:12:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"pokoj není něco, co by se dalo nebo mělo budovat."

Blahoslaveni tvůrci pokoje . . . . Mat. 5;9

H.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protireformac (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 21. prosinec 2008 @ 23:09:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Honzo,

ty máš nějaký vlastní překlad Mat. 5:9? Možná sis to přeložil doslova z nějakého angl. překladu, kde je použito slovo "peacemakers" neboli mírotvorci, tvořitelé nebo tvůrci pokoje, jak jsi napsal ty. V českých překladech je v drtivé většině použit níže uvedený výraz.

Blahoslavení ti, kdo působí pokoj, neboť oni budou nazváni Božími syny. NS KMS

Blaze těm, kdo působí pokoj, neboť oni budou nazváni syny Božími. ČEP

Blahoslavení pokojní, nebo oni synové Boží slouti budou. BK

Blaze těm, kdo působí pokoj, neboť oni budou nazváni Božími syny. NBK

Blahoslavení, ktorí pôsobia pokoj, lebo oni sa budú volať synmi Božími. Roháček

Působit pokoj mohou jenom ti, kdo ho mají respektive ti, kdo HO mají jako svůj pokoj, který rozhoduje/vládne v jejich srdcích (Ko 3:15).

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Protirefo (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Pondělí, 22. prosinec 2008 @ 11:23:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 A změnil jsem tím podstatně smysl vyřčeného? 
H.

Dovol mi však otázku, kterou jsi sám nahodil, Ty sám, máš Jeho pokoj v srdci, vládne Tvému srdci ?   Ptám se Tě proto, že v tvých komentářích cítím i něco jiného. Sice dobře cituješ Písmo ale nemohu se zbavit dojmu, že mnohdy jsou to jen slova a fráze. Chybí jim pokora před Bohem i před bližním. Prostě, kdyby to co říkáš, jsi měl opravdu v srdci, možná by si více vážil slova.
Třeba je to jen můj zkreslený pohled a pokud tomu tak je, přijmi i mou omluvu.
Honza


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O.Cantalamessa: Je čas překonat Reformaci i Proti (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 22. prosinec 2008 @ 14:13:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Inu, Honzo,

možná ne podstatně, ale přece jen změnil. Jde o to, že je rozdíl mezi tím pokoj tvořit a pokoj působit. Já např. sám sebe nepovažuji za toho, kdo by mohl pokoj tvořit, neboť to není v mé molci. Chci však pokoj působit tím, že dám prostor ve svém srdci Tomu, Kdo je můj pokoj, aby skrze mne působil Jeho pokoj, který tak přechází ze mne na ty, s nimiž přijdu do kontaktu. Občas zažívám v práci, jak můj pokoj nebo třeba i radost přechází na ty, jimž sloužím. To pak vždy vzdávám chválu Pánu, neboť je to Jeho dílo a sláva a pak se z toho radujeme spolu s Pánem.

Ano, v mém srdci je Jeho pokoj a já chci, aby rozhodoval a vládl tím, že mám či nemám v tom, co říkám či dělám, v duchu Kristův pokoj - viz např. 2K 2:12-13. Jsem si vědom toho, že to na tebe může působit jen jako slova a fráze, ale v tom případě ti ze srdce přeji a modlím se, aby jsi poznal z vlatní zkušenosti, o čem tu píšu, a poznal tak skutečnost této záležitosti v Kristu.

Nemusíš se omlouvat, já proti tobě nic nemám, Honzo. Pravda je, že tvůj pohled byl trochu zkreslený, ale můžeš věřit Bohu za to, že pokud v něčem smýšlíš jinak, nežli On, pak ti to zjeví a dá ti milost, pokoříš-li se, tvé smýšlení změnit (Fp 3:15b-16) tak, aby odpovídalo smýšlení Jeho. Tož tak.

willy


]


Stránka vygenerována za: 0.41 sekundy