Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 205, komentářů celkem: 429746, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 567 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Willy
cizinec
Frantisek100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116638022
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Církev podle Grega
Vloženo Pátek, 17. říjen 2008 @ 16:44:49 CEST Vložil: gojim

Sekty poslal pastýř

Pravá církev dle Grega:

-         nesmí se nijak jmenovat,

-         nesmí se scházet v budově k tomu postavené,

-         nesmí mít řád ani ústavu,

-         nesmí se nijak sama organizovat,

-         musí být jediná ve městě,

-         nesmí mít v čele studované teology…



Pokud něco takového existuje, musí to být hrozné. V takové organizaci musí vládnout „duchovně“ silný jedinec, který je 100% veden Duchem svatým a sám má to jediné, pravé a nefalšované apoštolské učení. Nelze se proti němu v ničem odvolat, protože každá pravidla jsou jen lidská, a protože garantem správně rozeznané pravdy je vždy on sám. Taková církev ovšem může mít z dlouhodobé perspektivy pouze jednoho člena…


Podobná témata

Zajímavosti

"Církev podle Grega" | Přihlásit/Vytvořit účet | 67 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pátek, 17. říjen 2008 @ 17:04:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pastyr: Taková církev ovšem může mít z dlouhodobé perspektivy pouze jednoho člena…

To je pravda, ale nie je to mensie zlo ako zekumenizovany zbor typu AC, riadeny priamo z Arcibiskupstva ?



Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Cernaveverka v Čtvrtek, 06. listopad 2008 @ 10:58:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty se taky již jdi léčit, ty duševně degenerovaný antikatolický úchyle. Trpíš takovou paranoiou že potřebuješ skotské střiky a koňské dávky Meprobamatu.


]


Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 17. říjen 2008 @ 17:13:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Milý Pastýři,

nevím s jakými motivy si psal tento svůj článek, ale mohu s tebou sdílet svědectví mně velmi blízkého bratra o místní církvi v hlavním městě Tajwanu, Taipej, v níž je kolem 30 tisíc svatých, z nichž některé jsem měl možnost osobně poznat. Tož tak.

willy



Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 17. říjen 2008 @ 19:24:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Smím se zeptat, jak se tito svatí schází? Určí si vžy datum bohoslužby? Kdo ho určí? Kdy se vysluhuje Večeře Páně a kdo určí datum?

Děkuji.

P.


]


Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 17. říjen 2008 @ 20:03:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Scházejí se každý den Páně (neděle) v 15 disktriktech po více zhruba 1000 svatých (1/3 ve stejné době evangelizuje) a 2x (možná víckrát) do roka si pronajmou stadion, kde se sejdou všichni. Večeře Páně je na každém setkání v den Páně, na těch společných má kulatý placatý nekvašený chléb, který je lámán, v průměru několik metrů. Rádo se stalo.

w.


]


Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 17. říjen 2008 @ 20:11:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A liší se nějak od denominace kromě toho, že nemají název?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 17. říjen 2008 @ 20:35:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Samozřejmě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 17. říjen 2008 @ 20:57:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mohl bys tedy - myslím to vážně - popsat, co dělá denominaci denominací. Nemyslím nyní Grgových 120 nových přikázání, ale skutečné "gro" tohoto učení. Pomohl bych Ti otázkami.

1) Nalézá toto učení - krom apoštolské církve - nějaké své historické předchůdce?

2) Lze souhlasit s tím, že toto učení řílá, že co Bible přímo nepopisuje, to zakazuje?

3) Jakou mají knihy Leeho krom Písma v hnutí úlohu? Resp. je možné dospět ke stejným závěrům bez četby této literatury?

Děkuji.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 18. říjen 2008 @ 20:40:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Pastýři,

denominaci dělá denominací především a hlavně to, že se nějak jmenuje. V Bibli pro to nenajdeme oporu, neboť tam jsou označeny místní církve jako církve ve městě, domě nebo regionu (Galatským). A protože jí to jméno dal člověk, jedná se o něco, nad čím ten člověk vládne, tak jako člověk vládne svým dětem, jimž dal jméno nebo psovi, jehož je pánem tím, že mu dal jméno. A vládně-li tam člověk nemůže tam vládnout a zaujmout prvenství Pán Ježíš Kristus - Hlava Církve, jíž žádné jméno nedal, aby jí mohl dát své jméno (Zj 3:12), až přijde čas svatby jako Ženich.

Ad 1) Nalézá toto učení - krom apoštolské církve - nějaké své historické předchůdce? Ano, v epištolách NZ.

Ad 2) Lze souhlasit s tím, že toto učení řílá, že co Bible přímo nepopisuje, to zakazuje? NE.

Ad 3) Jakou mají knihy Leeho krom Písma v hnutí úlohu? Resp. je možné dospět ke stejným závěrům bez četby této literatury?
Pánova obnova není hnutí - je to prostě to, co říká. Je obnova Církve, církví Pána Ježíše ve všem tak, aby byla a byly opět tím, čím byla/y na počátku, než došlo k úpadku, aby si připravil nevěstu a mohl se pro ni vrátit a spolu s ní coby svou armádou přišel porazit Antikrista, ukončit jeho království a ustanovit Jeho Království. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 18. říjen 2008 @ 20:50:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zapomněl jsem k Ad 3) Jakou mají knihy Leeho krom Písma v hnutí úlohu - nevím, jestli umím na tuto otázku odpovědět. Mohu jen vydat svědectví, že jsem mnohé z toho, co v nich čtu, měl zjeveno už předtím a ony mi jsou jen potvrzením toho, co jsem už prožil, jen možná do větší hloubky prožitku/výšky zjevení a s významem a smyslem, které jsem do té doby neviděl, a s porozuměním, které jsem neměl, protože mi nebylo dáno tolik "kutat" v Písmu. Tož tak.

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 21. říjen 2008 @ 13:02:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Pastýři,

Nový Zákon obsahuje kolem 500 různých příkazů a pokynů. Ty se ale netýkají věčné spásy, ale možnosti vstupu do Království Krista na zemi (1000 let).


]


Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pátek, 17. říjen 2008 @ 18:53:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Ten seznam neni kompletni. Jeste jsi zapomnel dodat, ze takova cirkev:

- ma vratneho (ktery do shromazdeni vpousti pouze zeny v satku)
- evangelizuje tak, ze ma shromazdeni pod sirym nebem (jak v takovem pripade funguje vratnej, to nevim)
- nema zadnou registraci nebo ICO (a tudiz asi ani spolecnej bankovni ucet, takze vsechny prispevky jdou asi do kapsicky primo sefovi... nebo vratnymu... coz ostatne muze bejt jedna a tataz osoba).
- nepouziva zadne nastroje, ani nezpiva zadne predem zkomponovane pisne
- nevede zadnou psanou agendu krome seznamu vdov
- prijima cleny z jinych mest pouze na zaklade pohovoru a doporucujiciho listu
- sve cinovniky si ZASADNE nevoli

Jeste bych si urcite na neco vzpomnel, ale nepochybuju, ze nam to Greg vsechno sam pripomene.

Aviaf



Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 17. říjen 2008 @ 20:42:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Opět Aviafe,

ty body, které uvádíš (kromě pasáží v závorkách) jsou zcela v souladu s Písmem Nové Smlouvy. Co je na tom v nepořádku? Snad to, že denominace, včetně metodistů to dělají PROTI Písmu NS a NAODPOR (Ř 16,17-18 - přesný popis dění v denominacích) apoštolskému učení?

Ať si to každý, kdo chce, porovná s Písmem NS, s jeho zjevením a potom ať to jím rozsuzuje.


]


Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 17. říjen 2008 @ 21:10:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě bych doplnil:

- Bible se smí předčítat toliko ze svitků,

- vedoucí sborů musí nosit plášť a na misijních cestách jej zapomínat,

- jíst se musí toliko neomytýma rukama,

- učedníci musí mít špinavé nohy,

- shromáždění musí být jen pod širým nebem, případně v horní místnosti domu,

- na misii se musí jezdit jen lodí,

- vedoucí se musí volit losem,

- s ohledem na místní Židy je třeba se nechat obřezat,

je naopak zakázáno:
 
- mít plomby v zubech,

- nosit sluneční brýle,

- používat kosmetiku a holit si vousy nebo nohy....

a mnoho dalších věcí nutných k plnému posvěcení


]


Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 17. říjen 2008 @ 21:24:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


:-))))))

Pastýři,

to jsem nikdy netvrdil. Ale pro zasmání dobré....


]


Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 17. říjen 2008 @ 21:50:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč myslíš, že je to jen pro zasmání. Copak to není v Písmu?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 19. říjen 2008 @ 18:51:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Jistě, že je to v Písmu, Pastýři, avšak je to tebou schválně překroucené.


]


Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Sobota, 18. říjen 2008 @ 22:41:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
ty body, které uvádíš (kromě pasáží v závorkách) jsou zcela v souladu s Písmem Nové Smlouvy.

Jak se ti svym prispevkem snazil vysvetlilt Pastyr, "soulad s Pismy" je zvlast v tvem pripade dosti kluzka kategorie. Uz jsme se o tom bavili mnohokrat. Napriklad o cirkevnich budovach se v Bibli pise "stejne casto" jako o cirkevnich vratnych (tj. ani jednou). Presto se tvoje predstava "souladu s Pismy" v techto tvou vecech diametralne lisi.

Pokud jde o tvuj pristup k Pismu, tak ja u tebe zkratka nevidim nejakou uprimnou snahu zkoumat, hledat a nachazet, co vlastne v tom Pismu stoji, ale spis urputne usili reinterpretovat Pismo podle toho, abysis "legalizoval" (tvuj termin) zavery, kteres mas uz davno pred tim, nez Bibli otevres. Proto tva predstava prave Cirkve Berankovy neni primarne "v souladu s Pismy", ale v souladu s Watchmanem Nee, a Bible uz se pak na to nejak napasovala.

Sorry, ale uz pred nejakou dobou jsem se prestal domnivat, ze tvuj zpusob cteni Bible by pro me mohl byt v necem prinosem, protoze mam za to, ze ti ve vykladu chybi jakakoli konsistence - tedy krome konsistentni snahy nachazet v Bibli to, co tam chces najit (viz tvoje distinkce mezi vselidovymi a okresnimi proroky, a dalsi).

Aviaf


]


Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: AdamS v Neděle, 19. říjen 2008 @ 19:15:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proto tva predstava prave Cirkve Berankovy neni primarne "v souladu s Pismy", ale v souladu s Watchmanem Nee, ...

Nemluvě o Písmech, Gregova představa o Církvi není v souladu ani s Watchmanem Nee.

To, co tu prezentuje, jsou jeho vlastní vývody, do nichž se snaží zakomponovat z jiných zdrojů to, co mu do nich zapadá. Zpětně se mu pak zdá, že takhle to přece učí, dejme tomu, W.N.

Když se pak někdo dívá na W.N. skrz Grega, vidí velice zkreslený a zdeformovaný obraz.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 19. říjen 2008 @ 20:39:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Adame,

já vím velmi dobře, co učí W.Nee. A proto netvrdím, že patřím k němu (on patří mně), protože s ním ve všem 100% nesouhlasím. Poslouchám však pokyn Písma - všeho zkuste a dobrého se držte.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 19. říjen 2008 @ 20:48:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu,

takhle ohavně farizejského jsem tě ještě nezažil. Málem jako ten v chrámě s tím publikánem. Co se to s tebou stalo?

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 20. říjen 2008 @ 09:38:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Willy,

nechápu tyto tvé subjektivní pocity....


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: AdamS v Neděle, 19. říjen 2008 @ 20:57:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
já vím velmi dobře, co učí W.Nee ...

Dost sebevědomé tvrzení. Závěry, které předkládáš, o tom nijak nesvědčí. Mohl jsi číst některé spisy, ale to ještě neznamená, že velmi dobře víš, co učí. Podobně velmi dobře to "ví" např. i tebou zmiňovaní samozvaní "znalci" Venc, Hanola apod.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 20. říjen 2008 @ 09:46:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Adame,

četl jsem všechny spisy W.Nee i W.Lee, které zde vyšly v češtině a mnohé i vícekrát. Spisy W.Nee jsem četl dokonce ještě v době, kdy ty jsi ještě ani nebyl Božím dítětem.

Je pravda, že jsem ještě nečetl spisy W.Nee, které ještě v češtině či slovenštině nevyšly. A považuji tyto spisy za věroučně a duchovně nejčistší, z toho, co na světě existuje. Zejména proto, že W.Nee má stále v centru pozornosti Kristův KŘÍŽ.

100% však jeho spisy nejsou, protože nebyl apoštol. A navíc měl Boží poznání v dané době a v daném rozsahu, podle míry víry, kterou dostal. Bůh však stále více rozšiřuje světlo obnovy.

 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: AdamS v Pondělí, 20. říjen 2008 @ 10:17:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Spisy W.Nee jsem četl dokonce ještě v době, kdy ty jsi ještě ani nebyl Božím dítětem.

Touto větou o sobě odhaluješ zajímavou věc. Pokud něco nepoměřuješ svým tzv. "darem rozlišováním duchů", zdůrazňuješ vnější věci, např., jak dlouho je někdo Božím dítětem.

Je-li někdo déle Božím dítětem, musím k němu samozřejmě přistupovat s respektem, avšak neznamená to, že takový člověk automaticky zná lépe Boží věci a že je zralejší v Pánu.

Cožpak takový Venc nečetl W.N. ještě dříve než ty? Setkal jsem se s ním jednou v životě a první, co mi řekl, bylo, že četl W.N. ještě než jsem se já narodil! Nepřipomíná ti to něco? Prosím, nežij ve stejném omylu a sebeklamu.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 20. říjen 2008 @ 17:00:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Adame,

nevím, proč sem pleteš Vence, který ani nebyl Božím dítětem (na rozdíl od nás dvou).

A i když neznamená, že starší bratr v Pánu musí být automaticky zralejší v Pánu, patří to mezi důležité "vnější" věci. Jsou i důležité vnější věci. Váš důraz na vnitřní věci je správný, ale příliš jednostranný. Je to druhý extrém soustředění na vnější věci. Vůbec si neuvědomujete, že třeba právě jedna vnější věc, může mít tak rozhodující význam, že ji nepřebije jakákoli vnitřní věc.

Ta věc je tak důležitá, že např. 12 apoštol, náhradník Jidáše - Matěj, musel být vyvolen pouze z těch, kteří byli s Pánem Ježíšem již od křtu Janova. A takoví tam byli jen dva.

Také Štěpán byl prvotina Achaie, a jako takovému mu byla Pavlem svěřena autorita (1Kor 16,15-16).

Jestliže dnes Bůh skrze skupinu věřících mužů založí nový místní sbor, je automatické, že ten sbor je pod autoritou tohoto, řekněme "apoštolského výboru".

Starší sboru nemůže být nováčkem v Pánu (1Tim 3,6).

Takže stáří v Pánu hraje v Písmech důležitou roli. Už jen proto, aby každý věděl, komu má být podřízen. Tedy pokud je ten starší bratr dobrým pastýřem v Pánu. Prvotiny v Pánu hrají vždy velkou roli v Pánově plánu - to je vidět v celém Písmu SZ i NZ.

Tím jsem ale vůbec nechtěl poukázat na zralost kohokoli z nás dvou. Pouze jsem odpověděl na tvoji poznámku o mém sebevědomí, že znám učení W.Nee. Říkám jen, že jsem ho četl, když jsi ještě nebyl duchovně na světě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: AdamS v Pondělí, 20. říjen 2008 @ 17:29:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vůbec si neuvědomujete, ...

Opět se pouštíš do kategorických hodnocení, která ti nepřísluší.

Vraťme se ale k tématu. To, kdy jsi nějaké spisy četl, nevypovídá přímo nic o tvé znalosti či pochopení.

O tom vypovídá tvůj, zde prezentovaný, myšlenkový systém.

Promiň, nechci tě zkoušet, ale jak bys ve stručnosti třeba někomu neznalému popsal jádro služby W.N.?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 20. říjen 2008 @ 18:59:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Adame,

jádro služby W.Nee spočívá v jeho třídílné knize "Duchovní člověk", což považuji za jeho nejcennější spis. Konkrétně učení o kříži, o zapření duše a nesení kříže. To je také jádro všeho, od kterého nelze nikdy ustoupit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 20. říjen 2008 @ 22:19:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu,

tohoto díla (Duchovní člověk) si také nesmírně cením a možná jsem ho ještě neocenil, jak se patří, ale Adam se ptal, co bys řekl neznalému člověku a vskutku nevím, jak by se právě s touto zásadní částí učení "popral", poněvadž je nejobtížněji vysvětlitelná, lidsky pochopitelná a přijatelná pro většinu lidí včetně věřících. V evangeliích ji Pán svěřuje sice jak učedníkům, tak zástupům, ale obávám se, že tak jako nebyla tato část učení Pána Ježíše většinově přijata v Jeho době, nebude tomu jinak ani dnes. Ke škodě těch, kteří tuto část zvěsti Spasitele a Pána Ježíše Krista nepochopili, nepřijali anebo je jim bláznovstvím.

Faktem zůstává, že slovo kříže je totiž bláznovstvím těm, kteří hynou, ale nám, kteří jsme zachraňováni/na cestě spásy, je mocí Boží. (1K 1:18)

Kéž je skutečně prožívanou mocí Boží těm, kteří jsou na cestě spásy. Amen.

willy


]


Duchovní člověk a jádro služby W.N. (Skóre: 1)
Vložil: AdamS v Úterý, 21. říjen 2008 @ 23:59:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem rád, že jsi odpověděl. Přečti si, prosím, nyní můj příspěvek bez předsudků. Snad alespoň trochu pomůže některé věci osvětlit. Omlouvám se za jeho délku.

O KNIZE DUCHOVNÍ ČLOVĚK

Nepřekvapuje mě, že jsi uvedl právě „Duchovního člověka“. Tento spis patří k nejrozsáhlejším a nejznámějším dílům Watchmana Nee. Řadí se do jeho ranného období a je ovlivněn nejen autorovým vhledem do Písma a jeho duchovní zkušeností, ale rovněž spisy a názory jiných autorů, zejména Jessie Penn-Lewisové a Evana Robertse. Zabývá se tématy jako jsou tři složky člověka (duch, duše a tělo), rozdílem mezi duší a tělem, subjektivním aspektem kříže, působením Ducha Svatého, tělesným, duševním a duchovním člověkem nebo duchovním bojem. Mnohým již přinesla světlo do mnoha duchovních otázek.
Je však dobré si uvědomit, že sám Watchman Nee v pozdějších letech došel k rozhodnutí, že by se ve vydávání této knihy nemělo pokračovat. Viděl určitá úskalí. Zaprvé, četba této knihy může některé čtenáře vést do nezdravé duc*****sti a sebezahledění. Zadruhé, může vést k nezdravému „duchovnímu“ individualismu a podivínství.  

V roce 1940 například prohlásil: Možná bych měl trochu zkritizovat i sám sebe. Kniha Duchovní člověk byla vydána jako výsledek vnějších nároků … V té době lékař prohlásil, že mi zbývá pouze několik měsíců života, a tak jsem dostal myšlenku, že sepíšu to, čemu jsem se naučil od Pána. (Původně jsem zamýšlel napsat obsáhlý výklad Bible …) Rozhodl jsem se, že tuto knihu již nebudu vydávat. To neznamená, že na Duchovním člověku je něco špatného. Problém je, že kniha je příliš úplná; obsahuje teologii a odpovědi. Výsledkem je, že se stává něčím neduchovním – v tom tkví problém. Bůh touží po zlomených, nikoli krásných nádobách. Bůh nechce vidět knihu či kázání tak úplné, že v nich člověk může najít všechny odpovědi, aniž by potřeboval Ducha. Pán zná lidské slabosti obsažené v každé knize a každém kázání. Proto potřebujeme vedení Ducha Svatého zevnitř …“ (Collected Works of Watchman Nee, sv. 45, kap. 145).
 
V roce 1948 řekl: „Mnoho duchovních věcí nemůžeme rozebírat či analyzovat. I kdyby to někdo dokázal, může tak činit jen omezeně. Já sám však nevím do jaké míry. Jakmile člověk překročí určitou hranici, dotkne se smrti. Jestliže dítě někomu rozřízne srdce, protože je zvědavé, jak takové srdce vypadá, způsobí člověku smrt. Knihu Duchovní člověk jsem napsal pod tlakem nemoci. Mé ponoření se do témat obsažených v knize bylo popichováním na hraniční čáře (jako na frontové linii mezi dvěma zeměmi ve válce). Jestliže se někdo snaží tato témata studovat či rozebírat, překročil hraniční čáru a výsledkem nebude nic než smrt… (Collected Works of Watchman Nee, Spiritual Judgment and Examples of Judgment, kap. 45)


OJÁDRU SLUŽBY WATCHMANA NEE

Vraťme se ale k tématu. Mnozí si myslí, že jádrem služby W.N. je vedení k individuální duc*****sti nebo boj proti denominacím. Myslím, že nejlepší bude nechat zaznít jeho vlastní slova, která snad tuto mylnou představu rozptýlí:

„Věřím, že Bůh má dnes jen jedno dílo. Je to poselství z listu Koloským 1,18, kde se říká, že Bůh si přeje, aby Kristus zaujal ve všem první místo. Základem všeho je smrt, vzkříšení a nanebevzetí Krista. Není jiné duchovní skutečnosti než Kristus. To je Boží „přítomná pravda“. Co tedy děláme dnes? … Naším dílem je vytrubovat signál Božím dětem k návratu k  ústřednímu Božímu záměru, aby braly Krista jako střed všeho a aby braly jeho smrt, vzkříšení a nanebevzetí jako základ všeho. To je poselství listu Koloským 1 a 3. Známe postavení církve v Novém zákoně. Uvědomujeme si, že toto postavení je vznešené a duchovní … Bůh nám dnes ukazuje, že bychom měli vše přivést zpět k ústřednímu Božímu záměru. Naším dílem dnes je návrat k biblickému základu církve. Veškerá Boží pravda má svůj počátek u církve. Pavel byl nejdříve připojen k církvi v Antiochii. Potom byl vyslán z církve v Antiochii. Výchozím bodem všech pravd, které dnes kážeme, je církev. To je naše dílo a to je naše svědectví. Různé méně závažné pravdy bychom měli kázat méně. Měli bychom však dělat vše, co je v našich silách, abychom lidem ukázali, že Pán je hlavou všeho. Nejsme zde proto, abychom rozvraceli církve. Nikoliv, jsme zde proto, abychom se navrátili k počáteční práci apoštolů… Děkujeme Bohu, že se můžeme dotýkat velkolepého Božího záměru. Musíme se pokořit a ponížit a zapřít sami sebe. Musí nám být jasné, že naším dílem dnes není pouze zachraňovat duše nebo pomáhat druhým k duc*****sti. Náš cíl je skutečně nanejvýš velkolepý a slavný. Díky Bohu, že můžeme znát Boží „přítomnou pravdu“ … Kéž se na nás naplní Boží vůle.“ (Boží vítězové, str. 132-133)

„Církev je Boží cíl. Bůh tento cíl klade před člověka. Bůh touží po tom, aby měl nakonec Nový Jeruzalém. Božím záměrem je mít v každém městě církev, která představuje Nový Jeruzalém, jako jeden díl celku. Dokud Nový Jeruzalém nesestoupí z nebe, je Božím cílem mít miniaturu Nového Jeruzaléma v každém městě. Znamená to, že Bůh touží mít v každém městě církev, aby vyjadřovala Jeho věčnou vůli. Od začátku dokonce je nejdůležitějším dílem, které chce Bůh vykonat, vybudovat Tělo Kristovo … Místní církev je miniaturou velkolepé Boží církve, zmenšeným modelem Nového Jeruzaléma. Božím cílem je získat církev, Tělo Kristovo, Nový Jeruzalém …“ (The Assembly Life, úvod)

A ještě jeden citát, který jsem tu kdysi uváděl, ale v rámci tématu je nanejvýš vhodný:

Již jsme uvedli, že naše dílo je duchovní a důraz klademe na život. Je nám jasné, že Bůh chce, abychom v místních církvích projevovali život Krista. Skutečností našeho díla je tedy Kristus, a vnějším vyjádřením našeho díla je místní církev… Na co jsme zaměřeni? Spočívá naše dílo v kázání Krista jako Pána, nebo ve výzvách k odchodu z denominací? Skutečně se obávám, že v každém místě jsou bratři, kteří mají před Bohem omezené chápání a omezenou duchovní zkušenost, a mají pouze trochu vědomostí o vnějších věcech jako křest, pokrývání hlavy a denominace, a vyčerpávají se veřejným přetřásáním těchto záležitostí. Tím uvádějí nezasvěcené do neporozumění a vzbuzují v nich domněnky, že zdůrazňujeme pouze tyto vnější věci a že nevyvyšujeme Ježíše Krista jako Pána. Víme, že ten, kdo následuje Pána, jistě neopomíjí tyto vnější záležitosti. Neznamená to však, že každý, kdo tyto vnější praktikuje, musí nutně plně následovat Pána. Kvůli nevědomým bratrům musíme znovu a znovu zdůrazňovat, že ačkoliv v tyto vnější věci věříme, naše svědectví, to, čím se odlišujeme od druhých, nespočívá v těchto vnějších věcech.“ (The Collection of Newsletters, 12. číslo)

Nakonec chci požádat tebe (i případné čtenáře tvých příspěvků), abys střízlivě porovnal obsah a tón uvedených citátů s tím, co zde předvádíš. Já osobně takovým porovnáním docházím k závěru, že službu a učení W.N. prezentuješ pokřiveně, a rovněž musím pochybovat o tvém tvrzení, že „víš velmi dobře, co učí W.N.“


]


Re: Duchovní člověk a jádro služby W.N. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 23. říjen 2008 @ 20:53:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Adame,

byl to právě "Duchovní člověk", který jsem v samizdatovém vydání z dob komunismu četl někdy začátkem 90-let, kdy ještě ani vydavatelství Proud nebylo v ČR.

Ta kniha skvěle potvrdila naše zkušenosti s Pánem, které jsme měli do té doby. A vždy zůstane základem duchovního života pro každého Kristova učedníka. Zejména I. a II. Díl.

W.Nee se snažil před svou případnou eventuální smrtí předat to nejlepší a nezbytné, a to se mu také podařilo. Sláva Pánu za to.






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 20. říjen 2008 @ 14:05:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gríšo, v čem nesouhlasíš s Neem? Sem jako na trní.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 20. říjen 2008 @ 17:32:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Eleazare,

v čem nesouhlasím? Např. v jeho přístupu ke křtu v Duchu svatém (prý se dnes již nepraktikuje, protože proběhl hromadně o Letnicích, pravdu zde však mají letniční). V jeho přístupu k charismatům - darům Ducha (prý již dnes nejsou třeba).

Nesouhlasím ani se způsobem vedení shromáždění, kdy např. všichni postupně čtou z nějaké duchovní knihy, což úplně blokuje práci Ducha svatého a zarmucuje Ho - je to lidmi organizovaný způsob. Také nevědí nic o tom, že Bůh právě také skrze charismata (aktuální Boží Slovo) nás vede po cestě Boží vůle.

Avšak snad nejhorší věc, kterou bych vytkl učení W.Nee, je počátek toho, co bych nazval "odpor k doktrínám". Tuto "doktrínu" pak později vzal W.Lee a rozvinul ji do obludných rozměrů a podle toho také ve svých doktrínách dopadl. Doktríny prý nejsou důležité a odvádějí prý od Pána.

No, Písmo jen v epištolách 1Tim, 2Tim a Tit snad v jedné třetině veršů zdůrazňuje důležitost zdravého učení (doktrín). Apoštol Jan pak jasně zdůtazňuje, že, kdo nezůstává a přestupuje učení kristovo, NEMÁ Boha, ani Otce ani Syna. A Pán Ježíš sám váže lásku k Sobě, poslušností Jeho příkazů, slov, učení, doktrín.

Další věc, je, že W.Nee moc dobře zná učení o pokrývání hlavy, i s tím, že dokonce nepovažuje církev, kde se to nepraktikuje za Církev Boží, ale jedním dechem dodává, že sestry musí mít před tím, než to začnou praktikovat o této věci nejdříve duchovní zjevení. Takto podané, by to znamenalo, že i kdyby měly všechny sestry s duchovním zjevením o této věci pokryté hlavy, stále a vždy by bylo mnoho sester, které o tom duchovní zjevení mít nebudou, takže tento apoštolský příkaz nebude nikdy splněn.

Ale v Písmu není nic o tom, že o tom musí mít sestry nejdříve duchovní zjevení. Je tam jen:"Každá žena (ať má nebo nemá zjevení, vdaná či svobodná), modlící neb prorokující s nepokrytou hlavou, ZNESVĚCUJE (ZNEUCŤUJE) SVOJI HLAVU."(1Kor 11,5). Všimni si, že tam je KAŽDÁ žena.


]


Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 19. říjen 2008 @ 19:32:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Aviafe,

na proroky jsem ti již odpověděl několikrát. Naposledy jsi, pokud vím, již nereagoval.

Tvé výhrady vůči mému výkladu Písma opravdu sedí, když máš za to, že ženy byly apoštolskami a že věčná spása bude univerzální (!!!). Tyto a další podobné bludy tě diskvalifikují z vážných výkladů Písma, protože je evidentní, že Duch Boží tě nevede a nevyučuje.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Neděle, 19. říjen 2008 @ 20:04:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Naposledy jsi, pokud vím, již nereagoval.

No, jak jsem napsal posledne: v urcitej moment jsem si rekl: "mam se snazit racionalne argumentovat s clovekem, kterej veri, ze televize vysila negativni vysokofrenkvencni vlny, ktere mu ale pres zrcadlo neublizi?" A odpovedel jsem si, ze by to asi nemelo cenu. Ale Buh ma porad dost sily te uzdravit. At ti zehna.

Aviaf


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 20. říjen 2008 @ 09:49:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Aviafe,

že televize vysílá vysokofrekvenční vlny, to ví každý televizák nebo fyzik. Že ty vlny nejsou příliš košér, to se ví také. A s tím zrcadlem bych do toho nešťoural, protože na to nemáš senzory, kterými bys to vnímal. Tam ti opravdu nic nemohu dokázat. Tím méně ty mně.


]


Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 17. říjen 2008 @ 20:36:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


No, Pastýři,

body, které jsi uvedl jsou v pořádku - jsou zcela v souladu s Písmem Nové Smlouvy. Pamatuji se na jedno tvé kázání, kde jsi uváděl, že Boží Slovo je svící tvým nohám.

Ale to již dnes už asi neplatí, že?



Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 17. říjen 2008 @ 20:43:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Jinak ti, Pastýři, na tomto místě (již potřetí, protože nereaguješ) blahopřeji k výstupu z denominace. :-)


]


Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 17. říjen 2008 @ 21:12:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já jsem z denominace nevystoupil.


]


Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 17. říjen 2008 @ 21:20:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zatím.:-)


]


Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 17. říjen 2008 @ 21:29:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Pastýři,

no dobře, byl jsi z denominace odejit. Ale svým způsobem jsi z ní vlastně vystoupil, potože jsi musel vědět, kam tvá "vzpoura" povede...

Takže díky Bohu, nyní již nejsi ve DVOU (= Církev Boží + denominace, církev lidská) církvích, ale pouze v jedné, tedy v Církvi znovuzrozených.

Jinak Pastýři - brzo sem vložím článek o rozdílech mezi deniminací a Církví Boží. A podle toho to bude snadno rozeznatelné i pro ty, kteří dosud nechápou ten rozdíl, takže za denominaci považují všechna společenství.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 18. říjen 2008 @ 00:02:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu, dobře víš, že procesu denominalice moc fandím a vždy nadřadím denominaci před hnutím. Mám rád právní jistoty, řád, právo a spravedlnost a vzpoura je mi cizí...



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Eliana v Sobota, 18. říjen 2008 @ 12:46:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pastýři, zažil jsi toho práva a spravedlnosti v denominaci hodně? Já jsem byla v jedné denominaci a v jedné nedenominaci, nehodnotím, co je správné nebo lepší, ale vím ze zkušenosti, že když dojde na autoritářský přístup a manipulaci ze strany vedoucího, tak je řadovému členu, ještě ke všemu  jenom ženské, ústava platná jak mrtvému zimník.
I s napomínáním podle Písma lze leckdy v těchto případech dojít  pouze k nejbližším dveřím...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 18. říjen 2008 @ 18:31:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Eliano,

je těžké pro mne odpovědět. Můj postoj je takový, že člověk neodolatelně tíhne ke zlému a proto je třeba jej omezit. Řád a právo dávají jasné mantinely. Ovšem vymahatelnost práva je věc jiná. Záleží, jak je nastaven celý systém. Řkc má třeba velmi propracované právo, ale papeže není možné volat k odpovědnosti ani jej soudit za trestný čin, protože jeho autorita je nad zákonem. Ale pokud je v řádu zakotveno, že povolání autority rozpoznává církev na základě vlastností dle listu Tim a Tit, je to odlišné než když je v ústavě jen dosazení shora na základě loajality. Je tudíž "právo" a "právo". Lidé jsou tudíž (včetně nás) úplně stejně špatní. I já bych určitě autoritu v dobré vůli zneužíval, kdybych k tomu měl příležitost. Proto musí být autorita podřízena veřejné kontrole. Jiná je ústava KS, jiná CB a jiný je CIC.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Colin v Sobota, 18. říjen 2008 @ 20:24:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Eliano, když jsi byla v té denominaci a nedenominaci, jednala jsi s vedoucími toho i onoho spravedlivě a držela ses práva?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Eliana v Sobota, 18. říjen 2008 @ 21:28:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak ty určitě jsi nebo jsi byl vedoucí. :-)

V jednom případě jsem nemohla se svým vedoucím jednat vůbec nijak, protože tento člověk, jak mi bylo řečeno jeho "podvedoucím", nemluvil se ženami. Za půl roku, co jsem v tom společenství vydržela pod jeho vedením (byla jsem tam už před ním), se mnou mluvil jednou, přes překladatele a ve třetí osobě. Kráčel ke mně, celá jsem se chvěla radostí, pastor ke mně promluví! Řekl: " Zeptej se jí, kde je její manžel." Tomu jsem porozuměla i se svou chabou angličtinou. Po mé odpovědi opět odešel. Dvakrát si pozval skupinu služebníků na koberec a měl k nám monolog, na který nám nedal možnost reagovat. Nedlouho poté, co nás vytěsnil (nebyla jsem sama, bylo nás více), odešel i on sám.

Ne, myslím, že jsem k vedoucím nebyla vždy spravedlivá, učím se si jich v lásce vážit, ale ne vždy se mi to daří. Uvědomuju si, že je jejich práce těžká. Ale nic z mého jednání, ať spravedlivého nebo naopak, nemělo a nemohlo mít na tyto lidi takový dopad, jako mělo jejich jednání na mě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 18. říjen 2008 @ 21:42:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Eliano,

to vypadá spíš jako jednání vedoucího hypermarketu zahraničního obchodního řetězce ke své zamněstnankyni.:-)

Buď ráda, že to máš za sebou a modli se za své budoucí starší, aby dbali sami na sebe i na stádo, v němž je Duch Svatý staršími ustanovil, a byli stádu (dobrým) přikladem. Amen.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Colin v Sobota, 18. říjen 2008 @ 22:53:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Eliano, ty si děláš humor!

Pokud teda nekecáš, můžeš nějak rozumně vysvětlit, jak ses dostala do takové společnosti?!? Já se snad počůrám....

Někde tady jsem četl, jak hledáš církev. I já vím, jak je to nepříjemné období.  Až ji najdeš - aby to nebyl pro tebe kulturní šok! Lidi tam s farářem normálně mluví. I ženy. Všude. Viděl jsem už mnoho. mnoho církví. Všude to tak bylo. Akorát v jedný církvi prý ženy nesměli mluvit na bohoslužbách. Ale tam zas neměli ty vedoucí. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Eliana v Neděle, 19. říjen 2008 @ 18:45:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nekecám, čestné křesťanské. :-)

Dostala jsem se tam tak, že jsem se obrátila a v mém dosahu nebyla žádná jiná církev. Když jsem tam přišla, byl tam český pastor a ten se bavil se ženami normálně, ale s některými až moc a proto musel pro hřích odejít a pak nastoupil tento misionář.

Opravdu mi jeho blízký spolupracovník řekl, že se nebaví se ženami, ale přesné důvody neznám, v učení to snad nebylo, možná osobní důvody, aby nepřišel do pokušení? On se ale vlastně moc nebavil s nikým, jednal většinou pouze se svými vyvolenci.
 Řadoví členové měli možnost s ním mluvit vždy jednou za tři týdny jedno odpoledne v týdnu, pokud si sehnali  tlumočníka, 
 v kanceláři umístěné za dvěma dveřmi a jednou mříží, přičemž alespoň jedno z toho bylo často zamčené a zvonek tam nebyl, takže ještě bylo třeba sehnat na něj mobil. Když člověk překonal všechny překážky, zřejmě zjistil, že rozhovor probíhá podle osvědčené šablony tohoto služebníka: 1.přednes, co máš na srdci 2. můj monolog, který vše uvede na pravou míru 3. A ven!
Takže nevím, jestli této možnosti vůbec někdo někdy využil. :-)




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Colin v Neděle, 19. říjen 2008 @ 19:46:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jo, tak to už vypadá trochu obyčejněji. Nad tvým předchozím popisem situace jsem málem umřel smíchy. Takhle to vypadá, že jste tam měli pěknýho exota! Hele, v církvi, když je moc veliká, se "duše" nedostane tak snadno k "papeži", ale na Moravěnce drahé jsou i katoličtí faráři svým "duším" k dispozici, a to jich mají celé dědiny. Tak velké církve, aby to byl problém, tam snad nejsou. Aby církve normálně fungovaly, nesmí být postaveny na kamaradenschaftu, musí tam být jistá míra oficiality, kdy je pastor pastorem. Ale to pastorování by se mu mělo vrazit do služby, ne na kazatelnu. Kázat totiž plnému kostelu umí kdekdo, kdo má na to vzdělání, a ještě více lidí to chce, i když je vzdělání nepolíbilo. Ale sloužit lidem už každý intelektuál neumí a ještě méně lidí chce. Až najdeš nějakou přístupnou církev tak ji prosím nehodnoť podle své věrouky, protože nikdo není povinen myslet si to, co ty, ale podle toho, jestli s těmito lidmi - myslím vedení - je možný normálně žít a přitom Pánu sloužit.
 
Colin 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Eliana v Neděle, 19. říjen 2008 @ 20:09:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen pro doplnění, k té velikosti. Při nástupu tohoto pastora navštěvovalo bohoslužby kolem 50 lidí (doufám, že nepřeháním, přesně jsem to nepočítala) a po jeho odchodu jich tam zbylo 15. Říkalo se tam tomu tehdy, že Nevěsta se očišťuje. :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Colin v Neděle, 19. říjen 2008 @ 20:18:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-))) Která nevěsta je ta čistá? Ta co má těch 15 lidí nebo ta co má oněch 35? To mi neni jasný. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Eliana v Neděle, 19. říjen 2008 @ 20:47:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No to je jasné, přece nevěsta jsou ti, co tam zůstali, ne těch pár odpadlíků.
 Taky si vzpomínám na jedno kázání, které jsem tam slyšela těsně před svým odchodem. Bylo o tom, že se má chodit každou neděli na bohoslužbu, žádné absence, protože Ježíš si přijde pro církev, ne pro jednotlivce. Takže kdyby přišel zrovna v neděli a člověk by zrovna neseděl na své židličce a šel by "za církev", tak smůla... :-((


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Colin v Neděle, 19. říjen 2008 @ 21:24:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ježíš má, myslím, smysl pro humor. Přijde tedy v sobotu, posbírá adventisty, v ostatních kostelích najde jen zavřeného faráře - an si připravuje kázání, a řekne: - Kde máš církev brachu?! Tys ji rozfofroval? Mazej ven, mezi pokrytce...zítra už nic nebude. Posbírá všechny bible (podle jednoho ze známých popisů vytržení) a zmizí stropem, na obláček.

O tom, že křesťan má chodit každou neděli poctivě do kostela, což je jeho stěžejní způsob evangelizace, káže často i zdejší katolický farář. A četl jsem, že to kázal i Moody. Je to dost běžný. A mě se tu lidi diví, proč já, člen káes, jdu v neděli spíš do katolického kostela, než do místní cébéhá nebo blízké káes. Prý ze stejných důvodů.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Eliana v Pondělí, 20. říjen 2008 @ 11:10:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-))))))))))))))



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 20. říjen 2008 @ 14:01:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A zaco byl ten misionář placenej, když s nikym nekomunikoval a na všecko měl "negri"?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Eliana v Pondělí, 20. říjen 2008 @ 23:18:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No toť otázka. To by ses musel zeptat někoho jiného.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 18. říjen 2008 @ 19:45:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Pastýři,

to píšeš jen proto, že nevíš, že denominace je skutečná vzpoura proti Božímu zjevení v Písmech.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 18. říjen 2008 @ 19:59:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslíš ten verš, já se hlásím k Leemu a já jenom k Neemu?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Sobota, 18. říjen 2008 @ 21:53:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ales, prosim nechaj ho  ... Ked raz budu uz len same cisto purpurove zbory, rad kupis manzelke klobuk a pojdes pozriet Grega, nie ?  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 19. říjen 2008 @ 11:33:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Nemyslím žádný verš, Pastýři,

já se nehlásím k nikomu z lidí a k nikomu tké nepatřím. Kdybych patřil, stal bych se součástí místních sborů, které uznávají učení W.Nee (nejbližší je ve Stuttgartu).

My nepatříme Neemu ani apoštolu Pavlovi. Pavel i Nee jsou jen služebníci, KTEŘÍ PATŘÍ NÁM!!! (1Kor 3,22-23). A my patříme Kristovi a Kristus Bohu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 19. říjen 2008 @ 19:33:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Pastýři,

to sice fandíš, ale zde jde o to, že Písmo tomu nefandí vůbec, naopak to nazývá skutky těla. Máš rád právní jistoty, řád a právo, ale NE BOŽÍ, ale lidské.


]


Re: Re: Církev podle Grega (Skóre: 1)
Vložil: Cernaveverka v Čtvrtek, 06. listopad 2008 @ 10:51:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nenech se bratře milý rouhači jako je Pastýř znepokojovat dobře je o nich psáno že JIŽ MAJÍ SVOU ODMĚNU!



]


Re: Církev podle Grega, společenství sobě rovných (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Sobota, 18. říjen 2008 @ 03:50:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V takovém spolku nemusí vládnout silný jedinec.
V takovém místě nikdo nevládne, všichni jsou si ROVNI tak jako my když jsme byli dětmi na pískovně jsme si všichni dělali hrady a bábovičky a nikdo nepřikazoval druhému jak má stavět.
Vedení Duchem svatým se vyznačuje také tolerantností. Nikdo není nadřazen (ale může být pokročilejší a tedy schopný poradit kde je potřeba).
Vlídnost zajisté nedovolí, aby někdo přikazoval, ani to není v plánu  a zvyku. Může jen laskavě upozorňovat, a vlídně doporučovat, To je plně biblické.



Re: Re: Církev podle Grega, společenství sobě rovných (Skóre: 1)
Vložil: Colin v Sobota, 18. říjen 2008 @ 20:19:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Však to taky v církvi jako na pískovišti chodí! Dva si něco staví, třetí jim to rozšlape. :-)


]


Re: Re: Církev podle Grega, společenství sobě rovných (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 18. říjen 2008 @ 23:42:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To není biblické, církev stojí na Petrovi Mt 16,18! a jeho nástupcích, kteří mají klíč od nebe a pekla! Mohou upečenou mouku kdykoliv oživit v boha a zpřitoměním jej mohou zase usmrtit. Skrze to pak mohou odpouštět hříchy. To nikdo z dětí nedokáže!


]


Re: Re: Re: Církev podle Grega, společenství sobě rovných (Skóre: 1)
Vložil: Cernaveverka v Čtvrtek, 06. listopad 2008 @ 10:57:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobře je o Tobě ty hnusný rouhači psáno KDO SE ROUHÁ PROTI DUCHU SVATÉMU TOMU NEBUDE ODPUŠTĚNO V TOMTO VĚKU ANI V BUDOUCÍM. Jsi ostuda křesťanů, i s odpornými výplody svého chorého fašistického mozku, kterými tu tapetuješ ty žroute katolíků a židů. Ale naštěstí VEZMEŠ SVOJI ODMĚNU, ty shnilý plode na charismatickém stromě 3:o))))=



]


Stránka vygenerována za: 0.42 sekundy