Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 164, komentářů celkem: 429705, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 581 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

ivanp
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116611333
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: Křesťanská společenství a prvotní církev
Vloženo Neděle, 28. září 2008 @ 00:01:18 CEST Vložil: Olda

Charismatici poslal Alan

V době, kdy jsem byla aktivním členem Křesťanského společenství (dále jen KS), jsem si při pročítání Nového zákona a zejména epištol často s hrdostí říkala, s jakou úspěšností se přibližujeme podobě prvotní církve, zvlášť když jsem se podívala k bratrům evangelíkům či katolíkům, kteří – viděno příslušníkem KS – ve své zkostnatělosti ztratili jiskru Božího Ducha.

Dnes se na tyto myšlenky dívám poněkud s rezervou a např. v katolické církvi, která je konec konců nejpřímějším pokračovatelem církve prvotní, nacházím mnoho prvků, jež jsou způsobu života prvních křesťanů bližší (např. forma Večeře Páně a vůbec celá liturgie bohoslužby). Nicméně se musím přiznat, že snahu alespoň se prvotní církvi přiblížit přeci jen vidím více v KS než u tradičních církví. Myslím si ale, že je to dáno jednak důrazem na jedinečnost Božího Slova, jednak ,mladostí‘ tohoto společenství, které je tudíž oproštěno od jakéhokoli dědictví předků a které se zarputile brání jakékoli tradičnosti (ale postupem doby si všímám, že ani toto pevné předsevzetí není cele naplňováno a již po deseti letech svého trvání vzniká jistá tradice a složitá struktura sboru.

A tak když čtu v soudobých stanovách KS termíny jako staršovstvo, kolegium pastorů, vyšetřovací komise, revizní komise, rada KS, zní mi v uších ještě nedávno proklamované: Boží církev nesmí být institucí, pryč s duchem institucionalismu).

Zřejmě žádná církev či jakákoli jiná organizace se stále propracovanějším a svazujícím pravidlům nevyhne. Podívejme se tedy na dvě, ve své době velice mladé křesťanské pospolitosti blíže.

Krátké představení Křesťanského společenství

Křesťanská společenství oficiálně vznikla v roce 1990 zaregistrováním se jako občanské sdružení „Křesťanská společnost Maniny“. Název plyne z části Prahy-Holešovic, které se říká Na Maninách. Tam sídlil sbor ČCE, v němž za značného přispění tehdejšího vikáře Dana Drápala nastalo v osmdesátých letech duchovní obrození a odklon od tradičnosti evangelické církve. Pražský sbor KS po revoluci rychle rostl a dnes má kolem tisíce členů. Také v mnohých městech republiky začaly vznikat sbory stejného názvu a učení. (Almanach KS)

KS patří k mnoha denominacím tzv. charismatického hnutí, dávajícího důraz na dary Ducha Svatého, jako např. mluvení v jazycích, prorocký dar aj. Za jedinou autoritu, podle které se snaží řídit svůj duchovní i osobní život, považují příznivci tohoto hnutí výhradně a pouze Bibli.

Pokus o srovnání některých rysů KS a prvotní církve

Není jednoduchý úkol srovnávat dvě tak časově a kulturně odlišné křesťanské komunity, jakými jsou na začátku našeho letopočtu prvotní církev a o bezmála dvě tisíciletí později vzniknuvší církev zvaná Křesťanská společenství. Tyto dvě církve jsou zasazeny do zcela odlišného prostředí, a tak zatímco se první křesťané museli potýkat s hladovými lvy v arénách a sami v sobě se zmatkem, co vůbec být následovníkem Krista znamená, čelí příslušníci KS na asfaltu mezi paneláky nevybíravým poznámkám a gestům pohrdání kolemjdoucích, kterým je s nadšením přednášena ona ,radostná zvěst‘. Ovšem při bližším pohledu se můžeme ptát, jestli náhodou nenajdeme více podobností nežli rozdílů. Přestože postavu Ježíše Krista vnímá jedna strana jako člověka z masa a kostí, který právě před chvíli opustil tento svět, a pro druhou Kristus představuje spíše bytost duchovní, božskou, obě církve v něm vidí Božího syna, svého Pána, jehož obětí na kříži mohou dojít spásy – to je věčného života v Boží blízkosti. Obě také vidí veliký význam ve vytváření společenství věřících a obě se vylučují ze ,zkaženého pohanského světa‘. Obě jsou ve své době mladé a obě mnohými nazývány sektou.

Podívejme se ale na tato dvě společenství blíže:

Vzpomeňme třeba hned neděli. Členové KS jako i ostatní dnešní křesťané se naštěstí nemusí scházet brzy ráno či večer po práci a ještě k tomu tajně, jak tomu bylo v prvních dnech křesťanství, kdy za den Páně byl určen den jeho vzkříšení, který byl ovšem zároveň dnem pracovním, ale již místo shromažďování v sobě nese jisté podobnosti. Z historie se dozvídáme, že se „Jeruzalémští scházeli i nadále v chrámu, pravděpodobně v místech Ježíšových vystoupení, v Šalamounově síni.“ (Kř. bohoslužba str. 17). Krom tohoto, jistě nejvýznamnějšího místa, také – zřejmě díky zatím nenashromážděným pozemským statkům, a díky pronásledování – slavili své bohoslužby ,po domech‘. Existují rovněž spekulace nad pronajímanými školami, ovšem podle Chadwicka nepotvrzené. Zde se opět setkáváme s rysem daným hlavně stářím společenství. Ani KS vlastní prostory z pravidla nemá, ke společné oslavě Hospodina dobře poslouží prostory divadla, jídelna základní školy či dokonce házenkářská hala. Samozřejmě nemohu opomenout „skupinky“ – malá shromáždění během týdne, která se odehrávají v bytech členů. Nevím, do jaké míry je absence kostelů či modliteben dána finanční situací a do jaké míry to demonstruje protest proti tradičnosti těch církví, které ve svých prosezených kostelních lavicích upevňují svou sevřenou tradičnost. Možná tím chtějí KS i poukázat na to, že Bůh se může a má oslavovat kdekoli. Ale není ani vyloučené, že i ona potřebují nějakých 300 let k výstavbě prvních ,bazilik‘.

Co se týče obsahu bohoslužeb, i zde jsou podobnosti a rozdíly. Jak nám bylo dáno vypátrat z dochovaného materiálu, první křesťané v neděli nejprve slyšeli čtení z prorockých nebo apoštolských spisů, o nichž pak předák shromáždění promluvil. Následovala modlitba uzavřená polibkem pokoje. Po přípravě chlebů a směsi vína s vodou vysluhovali diakoni tento pokrm shromážděným. (Kř. bohoslužba, str 18).

Bohoslužba v KS probíhá poněkud odlišně. Nejprve je chvíle modliteb následovaná Večeří Páně, kterou zahajuje několik vyznání (že účastník věří v Ježíše Krista, v jeho spásnou moc, odříká se hříchů aj.). Pak křesťané přistupují k podávání chleba a vína, při čemž je sdílená víra v Kristovu přítomnost v těchto darech. To celé je však jakoby mimo vlastní shromáždění, které fakticky začíná až poté. Chvály – písně k Boží oslavě doprovázené kytarou a jinými nástroji, čtení pasáže z Bible, na níž pak navazuje kázání jako ústřední moment shromáždění, modlitby a opět chvály – to je náplní bohoslužby. Mrzí mě, že zrovna v tomto bodě se KS prvotní církvi příliš nepřiblížilo. Vyhrazení až téměř bezvýznamného místa Večeři Páně je značným ochuzením bohoslužeb a celého duchovního života křesťana. Naproti tomu ona ,nejzkostnatělejší‘ katolická církev si tuto jiskru v bohoslužebném řádu dokázala uchovat, a ona také je většinou tím, co nespokojené členy KS a jiných protestantských církví na katolickém pojetí křesťanství nejvíce přitahuje.

Ovšem naopak v takové otázce darů Ducha, jak je máme představené v Skutcích 2. kapitole či 12. kapitole 1. Korintským, jistě KS a jiné charismatické proudy ve srovnávání s prvotní církví obstojí.

Také již ve zmíněném pronásledování prvních křesťanů můžeme najít paralely k životu KS. Ne že by vláda na tzv. „káesáky“ štvala policii (pokud samozřejmě bereme v úvahu pouze dobu porevoluční), ale odsuzování druhých za bláznivé ,pánbíčkářství‘ tyto křesťany značně od ostatní společnosti izoluje. S pronásledováním je zde ale přítomný ještě jeden, možná výraznější prvek, a to pohled na ostatní populaci jako na pohany, kteří si zvolili zatracení, a tudíž není radno s nimi jakkoli vnitřně souznít. Tak jako první křesťané žili pospolu – ba přímo ve společném vlastnictví majetku – a čelili tak nástrahám zlého světa, v atmosféře KS je silně pěstované výlučné, spíše na duchovní rovině vnímané, vydělování se z této společnosti a považování všech nespasených za hříšníky směřující do zahynutí.

Oproti tomu vnímání židovského lidu je spíše odlišné. Prvotní církev byla považována za židovskou sektu, ač sami křesťané ze Židů, kterých se to týkalo, se spíše vnímali jako nositelé víry v očekávaného a již zjeveného Mesiáše. Dlouho trvalo, než se samo křesťanství vnitřně vypořádalo s židovským dědictvím: „Křesťané, kteří byli Židy podle rasy a zachovávali Zákon…mohou být nalezeni i po třech stech let. Zůstávali však izolováni. Jejich židovští bratři v nich spatřovali zrádce, nežidovští křesťané, kteří je záhy vyloučili, nemohli zachovávání Zákona považovat za křesťanské…“ (A History of Christianity, str. 15)

Po dvou tisících let trpí KS a jemu podobní až platonickou láskou k Izraeli a ke všemu židovskému. Je si vědomo židovských kořenů křesťanství a hrdě se k nim hlásí. Na druhou stranu je to ale vztah jako k méněcennému bratrovi, kterému musí být ukázaná ta správná cesta, a tak charismatické proudy vynakládají značnou energii na evangelizaci židovského lidu.

Dalo by se říci, že obecně v učení KS a ostatních charismatických církvích zaznívají více než kde jinde slova Ježíšova, Pavlova a dalších apoštolů. Ne že by se v jiných církvích z kazatelny biblické pravdy nehlásaly, ale celkově život člena KS je převážně řízen samotným zdrojem – Božím Slovem – a ne tlustými knihami katechismů a breviářů. Ovšem i zde je nutno doznat, že tak černobílé to také není, neboť již výklad regulí správného křesťanského života – byť předávaný jen ústně – už vlastně představuje základy takovéhoto katechismu. A je zřejmě jen otázka času, kdy se zrodí malá knížečka učení KS, kterou budou další generace kreativních křesťanů zdokonalovat a nafukovat.

Dalo by se najít ještě spoustu shod a rozdílů. Již jsem ale dávno opustila přesvědčení, že KS se jako jedno z mála církví nejvíce blíží prvotní církvi. Vždyť všechny církve se snaží o tutéž věc – být co ,nejsprávnější‘ Božím lidem. Například reformní církve vznikly právě pokusem o očištění a navrácení se k začátkům. Katolická církev si zase zakládá na své kontinuitě. A odvažuji se říci, že na každou církev bez rozdílu se postupem doby usazuje ,nános‘ tradice a dědictví předešlých generací. Je to nezvratitelný proces, který ovšem nemusí být na škodu. Pokud se pod touto vrstvou neudusí to podstatné a ústřední, přináší to naopak obohacení společenství a rozmanitost křesťanstva jako takového.

A vůbec již samotný fakt, že i po dvou tisících let různých vnějších i vnitřních nástrah se podařilo ve většině církví ono klíčové jádro – spásnou oběť Ježíše Krista – zachovat, považuji za největší Boží zázrak v dějinách.

Použitá literatura:

Salajka M.: Křesťanská bohoslužba, Blahoslav, 1985
Chadwick O.: A History of Christianity, London 1995
Almanach –
Křesťanské společenství Praha 1998
Stanovy Křesťanských společenství Česká Republika


Kateřina Piskačová

www.getsemany.cz


"Křesťanská společenství a prvotní církev" | Přihlásit/Vytvořit účet | 16 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Křesťanská společenství a prvotní církev (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 28. září 2008 @ 07:57:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dnes se na tyto myšlenky dívám poněkud s rezervou a např. v katolické církvi, která je konec konců nejpřímějším pokračovatelem církve prvotní, nacházím mnoho prvků, jež jsou způsobu života prvních křesťanů bližší (např. forma Večeře Páně a vůbec celá liturgie bohoslužby).


rk je najpriamejsim pokracovatelom krestanstva? Vy ste sa zblaznili ,a v com konkretne? nepomylili ste sa, nie je neviestka skor najpriamejsim pokracovatelom babylonskeho spiritizmu ? Prosim teda clenov cb aby rozmyslali a zacali sa vedome branit pred myslienkovou infiltraciou rimskeho katolicizmu.  

Poprosim teda pasaz z Biblie, ktora hovori prvotnych krestanoch v suvislosti s praktizovanim transubstanciacie, vzyvanie marie, hostie, modleni sa k zomrelym, klananim sa k obrazom (idolatrie) a prekrucani desatora. Clanok povazujem za veľmi klamlivy, ktoreho ulohou je stoj co stoj dat rimsky katolicizmus do polohy krestanstva, a nasledne spojit evanjelikalnu cirkev a babylonsku modlosluzbu do jedneho celku ... Nepamatam si dobu kedy bolo krestanstvo obludnejsie a rafinovanejsie infiltrovane ako dnes ...  

pozri:





Re: Křesťanská společenství a prvotní církev (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 28. září 2008 @ 11:34:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Křesťanské společenství bylo již od počátku svého vzniku "říznuto" okultismem Hnutí víry a to mu zůstalo dodnes....



Re: Křesťanská společenství a prvotní církev (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Neděle, 28. září 2008 @ 22:50:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
katolické církvi, která je konec konců nejpřímějším pokračovatelem církve prvotní,

  No, přes ten úvodní blábol je to docela hezký článek.

  S KS Praha jsem se potkal na začátku a pomatuju si na tu výlučnost. "To je dobře, že kážete Ježíše, že se modlíte za uzdravení, že přijímáte křest v Duchu svatém, že máte rádi Izrael, že ... Ale proč to neděláte s námi??" Pčičemž v tom "s námi" bylo spíše poznat "proč nejste u nás v té nejlepší církvi na světě"?

  Výlučnosti jsem si za dvacet let předtím užil dost, a navíc nejlepší církev v té době byla ta naše :-), takže jsem KS Praha poznal nakonec jen z vyprávění ...



Re: Re: Křesťanská společenství a prvotní církev (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Neděle, 28. září 2008 @ 23:22:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, Cizinče, že šlo o něco jiného,


KS byla silně protidenominační díky učení Dereka Prince. Denominace, pomníky Božích doteků, byly špatné, stály nad nimi “nečistí duchové denominací” a tak bylo třeba vytvořit nedenominační nedenominaci typu jeden sbor jedno město (podobně to mají s diecézemi i katolíci). Takto uvažoval i W. Nee, když vytvořil svoji nedenominaci typu jeden Neeho sbor jedno město. Všichni, kdo jsou proti denominacím, nakonec vytvoří denominace a myslí si, že když svoji denominaci nijak nepojmenují, že to nebude denominace, ale nedenominace. Podobné učení zde zastávají Greg a Willy, ale oba vědí, jak ta “nejnedenominačnější nedenominace” má správně vypadat a tak se nikdy nedohodnou a vytvářejí dvě odlišné nedenominace a ač mají totožné učení, diskutují o minimálních rozdílech, které cítí jako nepřekonatelné. No a vy jste – ačkoliv co jste učili a učíte je mnohdy vzdálené tomu, co učí jiné křesťanské církve – tvrdili, že jste rádi, když je ve městě více různých sborů, že to nevadí a váš Saša řekl, že vidí jednotu na principu dirigenta a orchestru. To bylo pro charismatiky Princovského ražení neslýchané rouhání, protože oni chtěli na základě charismatických zkušeností sjednotit pod svojí apoštolskou patronací sbory v městě do jedné instituce. A najednou jsou tu jiní charismatici, kteří tomu tak nevěří. To bylo nepochopitelné! Dodnes, když vás Život víry kritizoval, si myslím, že to nebylo pro vaše učení prosperity, zdraví a duchovního boje. To jejich Margies a Prince v podstatě učili také. Problém byl v nauce o církvi a také vztahu ke katolíkům. Měli jste stejné učení, ale nepřipojili jste se k té pravé nedenominační nedenominaci, povstávající z údolí suchých kostí, jak jim bylo dáno povstat. :-§

Pastýř



]


Re: Re: Re: Křesťanská společenství a prvotní církev (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Neděle, 28. září 2008 @ 23:51:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Jedna církev, jedno město? To jako že by se sešlo třeba 1 200 000 lidí každou neděli na Strahovském stadionu? To učení jsem párkrát slyšel ale nikdy nepochopil. Ale určitě je to to Jediné Pravé a Správné Učení, protože to ani Jinak Není Možné.

  Rozumný počet církví pro naše město (15 000 lidí ve městě + asi 10 000lidí v okolí) je tak 50, ideální tak 200. Jedna církev tady byla dlouho, a neřekl bych, že bylo k něčemu dobré to, že je "jedna".


  Pokud si pomatuju na tu kritiku, tak jen jednu kritiku, od šéfredaktora ŽV, o nějaké "velké" tehdejší evangelizaci. Evangelium bylo málo evangelium, výzva nebyla výzva, služebníci nebyli služebníci, organizace nebyla dobrá ... Zkrátka z té kritiky jasně vyplynulo, že ten redaktor ví o kus líp, jak se evangelizace dělá, než to dělá ta naše nejlepší církev na světě. Což si dokážeš představit, jak mě naštvalo :-) Ale stejně jsem pak ŽV odebíral...


  Ale já jsem za KS vděčný. Protože kážou evangelium. Ta jedna církev v našem městě, co tu dlouho byla jedna (jak si alespoň všichni mysleli), byla právě KS. A těch několik dalších církví po republice, několik desítek křesťanů tady ve městě, v okolí i dál po zemi a několik stovek lidí oslovených evangeliem (a teď fakt myslím opravdové evangelium, t.j. Boží moc ke spasení každému, kdo věří) je pro mne dost dobrým svědectvím.


]


Re: Re: Re: Re: Křesťanská společenství a prvotní církev (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 29. září 2008 @ 18:37:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem napjat, která že je to ta vaše nejlepší církev na světě. Nešlo by ji i pro nás neznalé pojmenovat jejím názvem, abychom se dostali alespoň trochu do obrazu?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Křesťanská společenství a prvotní církev (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 29. září 2008 @ 19:59:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to církev všech svatých, jejíž hlavou je Ježíš Kristus. Ale je tu ještě jedna, jejíž hlavou je papež. Tu samozřejmě na mysli nemám :-) Už jsi v obraze?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťanská společenství a prvotní církev (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 29. září 2008 @ 21:10:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Má to jednu chybu. (Mt 16,18-19)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťanská společenství a prvotní církev (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 29. září 2008 @ 23:25:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslíš ty verše: "Ty jsi Papa, to jest Papež a na Tobě samotném vystavím svoji církev. Tvá moc bude plná, svrchovaná, univerzální a přímá a propůjčím Ti charisma neomylnosti.  Budeš vládnout církvi i národům a nad kým se smiluješ, nad tím se smiluji i já a koho zavrhneš, toho zavrhnu i já. Nikdo Tě nebude smět soudit ani odvolat a až do skonání věků bude Tvůj úřad sdílen dalšími Papeži." ?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Křesťanská společenství a prvotní církev (Skóre: 1)
Vložil: runa v Pondělí, 29. září 2008 @ 20:56:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, to je právě ono, církev jako denominace žádná, možná uspěje ta , která umyje svuj šat v krvi Beránka - a přestane omlouvat své přestoupení- a vydávat je za správné nebo ukazovat na to, že všude jsou chyby , ano všude jsou chyby i já je dělám-proto potřebuji Krista - a nebo můžu říkat .- někteří dělaj horší věci a nebo můžu říkat nemůžeš bibli brát tak doslova. každý jsme zodpovědní sám za sebe .mým cílem je poukazovat na věci , co třebujou opravu- ne hledat , která církev je lepší.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťanská společenství a prvotní církev (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 29. září 2008 @ 21:24:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Víš, ale Kristus církev založil. A to církev s pevnou strukturou, určil, co má kdo dělat.

Musíš si uvědomit, co znamená brát Bibli doslova. Neviset na slovech, ale na jejich smyslu. Ani ty, ani žádný jiný neberete Bibli slovo od slova, ale měli byste hledat pravý smysl uvedeného místa. I když hlasitě proklamujete pravý opak, že vám nečiní potíže brát Bibli slovo od slova.

Srovnej:
5. Mojžíšova 23,14 Mezi svým nářadím budeš mít kolík. Než si venku dřepneš, vyhrabeš jím důlek a své výkaly zase přikryješ.

Komu z nás by nečinilo problém brát uvedené místo doslova a chovat se podle pokynů Bible?
Kdo z nás plní tento příkaz Bible slovo od slova? Myslím, že ani Gojím ne - i když se mi k tomu odmítl vyjádřit. Veřejně by tak přiznal, že něco jiného hlásá a jinak se chová. A to by utrpělo jeho ego.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Křesťanská společenství a prvotní církev (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Úterý, 30. září 2008 @ 08:39:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj oko.

  Pro tebe rád. Ježíši jsem uvěřil díky církvi, která se jmenovala Voda života. Sice jsem tam nikdy "nechodil", protože jsem byl katolík a bylo by pod mojí úroveň nechat se vyučovat nějakým protestantem, ale od té doby jí mám stejně "za svoji". Mezi Vodou života a KS Praha v té době probíhala nepsaná rivalita. KS Praha byla o trochu větší a o trochu starší církev a KSáci se na Vodoživáky dívali asi jako katolíci na pravoslavné.

  Ale Voda života byla zdaleka nejlepší Boží církev, co jsem poznal. Což by tehdejší KSák řekl taky. I když ta církev, ve které jsem teď, je samozřejmě ještě o pořádný kus lepší. :-)


]


Re: Re: Re: Re: Křesťanská společenství a prvotní církev (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 29. září 2008 @ 21:27:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinče,

místní církve v 1. století se často "vešly" do domu jednoho z místních svatých (Ř 16:5, 1K 16:9, Ko 4:15, Fm 1:2). V současnosti si některé místní církve, např. v Taipej (hl.m. Tchajwanu) se svými asi 30000 svatými pronajímá 2x do roka fotbalový stadion a jinak se schází v den Páně v asi 15 distriktech po více než 1000 lidech a v jiné dny po domích na domácích setkáních. Podobné je to i v Londýně, i když v menším měřítku, neboť je tam "jen" několik set svatých; ale je to zase veliké město.

Těžko předpokládat, že by místní církev v Praze měla milion svatých, ale i kdyby, Pán Ježíš, který buduje jak svou Církev, tak místní církve, by si s tím jistě věděl rady, co myslíš?

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Křesťanská společenství a prvotní církev (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Úterý, 30. září 2008 @ 08:45:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ale jo, věřím, že by si poradil. Jen moc nevěřím, že by Bůh svojí teologii a nauku řídil podle lidského dělení.

  Jako třeba: V Praze a Kotěhůlkách jsou dvě Boží církve. Kotěhůlky se rozhodnou připojit svým obecním úřadem ke Praze, takže Boží církev v Kotěhůlkách se okamžitě rozhodnutím obecních úředníků v Kotěhůlkách připojí k Boží církvi v Praze?

  "Jedna církev jedno město" zkrátka nedává moc logiku.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťanská společenství a prvotní církev (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 30. září 2008 @ 14:58:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen moc nevěřím, že by Bůh svojí teologii a nauku řídil podle lidského dělení.
To není lidské dělení, ale praktické uspořádání setkání místní církve.

"Jedna církev jedno město" zkrátka nedává moc logiku.
Proč v tom hledáš logiku? Stačí se podívat do NZ, komu jsou napsány epištoly Kor, Ef, Ko, Te nebo dopisy sedmi sborům ve Zjevení 2-3.

w.


]


Re: Křesťanská společenství a prvotní církev (Skóre: 1)
Vložil: runa v Pondělí, 29. září 2008 @ 12:39:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
MYSLÍM, ŽE BYCHOM NĚKDY RADĚJI MĚLI PSÁT - ŽE JSOU TO JEN NAŠE SUBJEKTIVNÍ NÁZORY- S některými věcmi , co autorka píše- jsem se osobně v KS vůbec nesetkala - naopak a některé věci, které ona vnímá jako dobré -já vnímám jako negativní:)




Stránka vygenerována za: 0.28 sekundy