Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 194, komentářů celkem: 429735, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 568 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116627617
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Reakce na článek
Vloženo Středa, 17. září 2008 @ 22:45:27 CEST Vložil: Olda

Zamyšlení poslal Nepřihlášený

Zdravím Vás pane Sýkoro,
vidím, že jste si velmi jist svými racionálními vývody ohledně počátku stvoření :o) Podle stylu soudím, že jste adventista, ale to koneckonců není důležité. Rozum, intelekt - to jsou úžasné dary a Vy se jevíte jako ten, jenž jich dokáže využívat vysokou měrou. Leč pozor, současné lidstvo dospělo do stavu, kdy tyto fenomény začalo takřka nábožensky uctívat a až přeceňovat možnosti analytického rozumu a pozemské logiky. Nemáte ten dojem? Jako jeden z mnoha příkladů uvádím ten nejbolestivější, za nějž považuji intelektuální přetěžování dětí nejen na základních školách, kde se to stalo normou už za socialismu, ale dokonce už ve školkách.

Mnohá bezobsažná intelektuální ekvilibristika působí až opojně na posluchače - a co hůř, i na samotné původce těch idejí, i když příhodnější by v maximální většině případů bylo říci - "hlásné trouby", než původce idejí.

Obávám se, že tento nejmladší bůh jménem INTELEKT- stále více přeceňovaný a dnes již chorobně nadužívaný mimo jiné právě všemi reformními konfesemi, které již dávno vyrostly z nevinných plen dob Viklefa, Husa a podobných a dorostly až do děsivých forem násilného MATERIALISTICKÉHO STAHOVÁNÍ DUCHA DO HMOTY, jak se to ve své nejhorší podobě projevuje v současnosti nejvíce u všech reformních "křesťanských" církví majících svůj původ na americkém kontinentě (avšak nejen tam).. – že tedy právě takovýto INTELEKT nakonec dovede úspěšně lidstvo do propasti. A co hůř, lidé to ani nebudou schopni zpozorovat a rádi se budou opájet prázdnou mýdlovou bublinou (Neboť takovou se jeví vůči realitě nejenom lež, ale i omyl.) světonázoru polovičatého bezduchého materialismu - nechápajíce podstatu nejen života, ale ani vědomí, ani toho, co vnímají jako své Já a dokonce ani podstatu hmoty. Temný Bůh, vede vítězný boj na poli akademických věd a v posledních stoletích zaútočil na lidstvo právě pomocí intelektu skrze výklady bible (týká se to však i jiných náboženství). Nezaujatý pozorovatel to snadno zjistí :o) To lze přímo exemplárně studovat na výkladech Jehovistů, Adventistů, atp., atp. A čiší to i z Vašich dedukcí.

Pomněte, pane: Je skutečností, že věc, či výsledek nějakých pochodů může být logicky naprosto správný (nahlíženo do minulosti nebo do budoucnosti - to nehraje roli), avšak zároveň je NEPRAVDIVÝ. Je složitější to dovozovat u morálních pravd (a současní vykladači bible se ohánějí především takovými - opíraje se především o svou excelentní logiku). Jednodušší už je to ale třeba v matematice, biologii, fyziologii apod. Zkuste to nahlédnout. Možná to pak trochu otřese Vaší sebejistotou v otázkách poznání toho, co vlastně chtěl ten Mojžíš nebo Jan, či Pavel říci tím, co řekli :o) Třeba se Vám podaří i lépe uvést v život pojem "Pokora".

Na závěr mi dovolte zmínit ještě jednu věc, kterou vidím jako signifikantní v této souvislosti: To, co naznačuje jistou plytkost povědomí o vlastním předmětu uctívání těchto reformních církví - je neustálé ohánění se jménem Ježíš, Ježíš, Ježíš. Vidím v tom pochybné vítězství Jezuitů, kteří skutečně podnikli ty nejhorší útoky proti křesťanství jako takovému. Proti křesťanství jako kosmickému duchovnímu impulsu, proti křesťanství jako světové skutečnosti. To vše bylo založeno už Ignácem z Loyoly. Nebojme se opustit Ježíše a obrátit se ke Kristu :o) Vážený pane Sýkoro, pokuste se ujasnit si, kdo je to skutečně Ježíš, kdo je to skutečně Kristus a kdo je to skutečně Ježíš Kristus. Věřte, že na cestě k tomu pochopíte mnohé, jako se to podařilo již mnohým. (na to, abyste to pochopil, stačí rozum a to dostačuje pro současnost, ale ten, kdo to sám chce objevit, potřebuje v prvním gardu odvahu, pak upřímnou snahu o poznání a všechny nejlepší vlastnosti lidství a....jiné nástroje poznání než jen ten, který je vázaný na fyzický mozek - a to už není jednoduchá záležitost)

Abyste mi rozuměl: Mojžíš ani Jan ani Pavel nevyspekulovali to, co věděli o stvoření, natož abyste to vyspekuloval Vy nebo kterýkoliv jiný "kazatel" anebo taky já. Rozum lidí a na něj vázaný intelekt je skutečně příliš krátký na to, aby vybádal hlubiny ducha. Ale naše ego je příliš pyšné na to, aby to přiznalo. A tak křičí do světa holedbajíc se, že uchopilo Otce všech lidí za šos při jeho kreaci. Leč - uznejte: Úroveň stvoření nelze stavět do jedné hladiny s rébusem na poslední stránce sobotní přílohy Lidových novin. To však děláme, domníváme-li se, že jsme se logicky "promysleli" až na počátek světa. Případně na jeho konec. Tak nějak to totiž dělají i akademičtí vědci. Oni jsou aspoň ve svém omylu pravdivější než my, neboť jejich omyl je menší než lež nás, kteří si osobujeme svým titěrným rozoumkem dokonce nároky postavit se po bok bohu Otci před jeho prvním krokem! Jak neslýchané!! Mojžíš, Pavel, Jan to tedy nevyspekulovali rozumem, ale exaktně poznali jinými nástroji a pak teprve používajíce rozum vložili do slov tak, jak to mohli vložit ve své době. Tj. před dvěma tisíci lety a dříve. Nejvhodnějším způsobem pro svou dobu. Dnes je doba jiná a pro nás s naším způsobem myšlení a s našimi pojmy je mnohem složitější vytvořit si náležité představy ze slov těchto mudrců.
 
Avšak, díky Bohu, ani my nejsme opuštěni dobrými Duchy. Vládnoucí Duch naší doby má jméno. Je to jeden z největších kosmických hrdinů. I v bibli se o něm píše. Není to duch starého zákona ani Duch Satanův, jenž právě inspiruje přízemní vykladače bible, ale je to Michael. Nebudu psát víc, jen mi odpusťte osobní poznámku. Znám jednoho bývalého adventistického kazatele, jenž našel odvahu zkoumat vůli Michaelovu už počátkem devadesátých let. Domnívám se, že zeptám-li se ho dnes, čeho si nejvíce cení ve svém životě, tak mi odpoví něco v tom smyslu, že chvíle, kdy se setkal se světlem, jež mu skutečně ozářilo Krista z nesčetných stran, a on se k Němu mohl přimknout daleko pevněji, než mu to bylo možné kdykoliv před tím. Přimknul se k němu bez jakéhokoliv sentimentu, či falešného předstírání či hysterické autosugesce - jak se to dnes namnoze děje.
 
Nejen, že máme to štěstí, žít ve věku Michaela, ale navíc jsme Evropané a Češi - to vše je naše výhoda v tomto smyslu, neboť právě Evropa má být jeho trůnem odkud má jako regent Kristův spravovat své věci. Michaelovo křesťanství se neodráží v americkém pojetí. Ani v materialistické abstrakci od duchovní reality.

petr



"Reakce na článek" | Přihlásit/Vytvořit účet | 32 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Reakce na článek (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 18. září 2008 @ 06:48:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Že by andělské náboženstí?



Re: Re: Reakce na článek (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Čtvrtek, 18. září 2008 @ 20:54:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Petr má asi hodne blízko k Angelológii Emila Páleša...


]


Re: Reakce na článek (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 18. září 2008 @ 06:49:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Někdo vyzdvihuje nad Krista anděla Marii, někdo anděla Michaela... Ale obojí tvrdí, že to tak není, že Marie i Michael jsou jen "cestou" ke Kristu.



Re: Reakce na článek (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 18. září 2008 @ 07:36:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V článku ze mě udělal autor adventistu, jako by i křesťané z jiných církví neměli rozum.... Nakonec článek, na který jsem dal odkaz, jsem už na Grano Salis publikoval - sice s jiným názvem, ale zhruba se stejným obsahem.... 



Re: Re: Reakce na článek (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 18. září 2008 @ 07:40:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestli jsem tomu dobře porozuměl, tak v dnešní době je problém intelekt. Je fakt, že samotný intelekt nás může svést na zcestí, ale na druhou stranu mám rozum, abychom uvažovali.... minimálně nad biblickými texty....


]


Re: Re: Re: Reakce na článek (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 18. září 2008 @ 07:43:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Článek na tom mém blogu rozpoutak takovou diskuzi, že jsem byl až překvapený - navíc návštěvnost - a o to mi šlo, aby se lidé zamysleli nad božími věcmi... 


]


Re: Reakce na článek (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 18. září 2008 @ 09:29:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vidím, že katolíci tady někomu natolik leží v žaludku, že je neváhá dávat do stejné řady s autorem článku. I když nepravdivě, poněvadž katolíci vyzdvihují Marii nad Krista jenom v jeho hlavě.

Já jako katolík s obsahem článku souhlasit nemohu a to ze zásadního důvodu. Neznáme celou pravdu, ale to, co známe, nemůže být v rozporu s pravdou naší víry. Rozum a víra se navzájem doplńuje, je odrazem stejné skutečnosti.



Re: Re: Reakce na článek (Skóre: 1)
Vložil: magor v Čtvrtek, 18. září 2008 @ 16:37:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ale pápež ma vždy pravdu, aj ked je to v príkrom protiklade zo Slovom Božim......


]


Re: Re: Re: Reakce na článek (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 18. září 2008 @ 19:56:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Magorku
pokud něco tvrdíš, tak to také dolož. A nejlépe příkladem, argumentem.


]


Re: Re: Re: Re: Reakce na článek (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Čtvrtek, 18. září 2008 @ 22:16:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,
napríklad § 837 v katechizme RKC znie: „Do spoločenstva Cirkvi sú naplno včlenení tí, čo majú Kristovho Ducha, a prijímajú celé jej zriadenie a všetky v nej ustanovené prostriedky spásy, a sú v jej viditeľnom organizme spojení s Kristom – ktorý ju spravuje prostredníctvom rímskeho pápeža a biskupov –, a to zväzkami vyznania viery, sviatostí a cirkevného vedenia a spoločenstva. Ale nespasí sa, hoci je začlenený do Cirkvi, kto nezotrvá v láske, lebo zostáva síce v lone Cirkvi ,telom‘, ale nie ,srdcom‘.“

Ale nepíše Pavol práve Rimanom (stručne a jednoducho), že „všetci, ktorí sú vedení Duchom Božím, tí sú synmi Božími“?
Kto nám je zasľúbený, aby nás vyučoval? Duch Svätý, Tešiteľ, alebo pápež?
Kto spravuje Telo Kristovo? Hlava, ktorou je Pán Ježiš Kristus, alebo rímsky pápež?

Ďalej § 881 znie: „Pán urobil skalou svojej Cirkvi jedine Šimona, ktorému dal meno Peter. Jemu odovzdal od nej kľuče, jeho ustanovil za pastiera celého stáda. „Je však isté, že moc zväzovať a rozväzovať, ktorú dostal Peter, bola daná, ako je známe, aj kolégiu apoštolov, spojenému so svojou hlavou.“ Toto pastorálne poslanie Petra a ostatných apoštolov patrí k základom Cirkvi. Pokračujú v ňom biskupi pod primátom (prvenstvom) rímskeho pápeža.

Ale nepovažuje práve apoštol Peter sám seba v liste, ktorý napísal, za spolustaršieho medzi staršími a nie prvého medzi apoštolmi? Ako berieš do úvahy Božie Slovo z 1Pt 5:1-2? A v tom istom liste nepíše práve tento Peter, že máme prichádzať „k živému kameňu, síce od ľudí, ako čo by bol nesúci, zavrhnutému, ale u Boha vyvolenému, drahocennému“, ktorým mieni Pána Ježiša Krista?

Ježiš Kristus, živý a verný Boží Syn, je skala, na ktorej je postavená cirkev Božia. Amen.

Vieš, aké slová hovoril už Mojžiš Izraelu? Počul si ich niekedy? „Budem hlásať meno Hospodinovo. Vzdajte velebnosť nášmu Bohu! Skalo, ktorej dielo je dokonalé! Lebo všetky cesty sú spravodlivým súdom. Silný Boh verný, u ktorého nieto neprávosti, spravodlivý je a priamy.“ A vieš, čo urobil Izrael? „Opustil Boha, ktorý ho učinil a znevážil si skaly svojho spasenia... Skalu, ktorá ťa splodila, si zanedbal a zabudol si na silného Boha, ktorý ťa sformoval.

Na akej skale stojíš Ty? Na Petrovi alebo na Ježišovi Kristovi?

§ 882 znie: „Pápež, rímsky biskup a nástupca svätého Petra, „je stálym a viditeľným princípom a základom jednoty biskupov, ako aj množstva veriacich“. „Lebo rímsky pápež má na základe svojho úradu Kristovho zástupcu a pastiera celej Cirkvi plnú, najvyššiu a univerzálnu moc nad Cirkvou, ktorú môže vždy slobodne vykonávať.“

Vari povedal Pán Ježiš Petrovi: Pas moje ovce a zastupuj ma tu, kým neprídem...?!? Alebo mu povedal: Pas moje ovce...???

Ďalšia neprávosť je v § 890: „Poslanie Učiteľského úradu (Magisterium) je späté s definitívnou povahou zmluvy, ktorú Boh uzavrel so svojím ľudom v Kristovi; ho chrániť pred odchýlkami a ochabnutím vo viere a zaručovať mu objektívnu možnosť vyznávať bez omylu pravú vieru. Pastorálnym poslaním Učiteľského úradu je teda bdieť nad tým, aby Boží ľud zotrvával v pravde, ktorá oslobodzuje. Aby duchovní pastieri mohli vykonávať toto poslanie, Kristus ich obdaroval charizmou neomylnosti vo veciach viery a mravov. Vykonávanie tejto charizmy môže mať rozličné podoby.“

LOŽ! LOŽ! LOŽ! Je vari Duch Svätý daný výlučne Petrovi? A čo Pavol? Ján? Oni Ducha Svätého nemali? Toľko rúhania slovám samotného Pána, ktorý hovorí, že Otec nám dá „iného Tešiteľa“, aby bol s nami na veky, toho „Ducha pravdy, ktorého svet nemôže prijať“, ktorý bude svedčiť o Ňom, ktorý nás „uvedie do každej pravdy“! Amen.

A táto neprávosť pokračuje v § 891: „Túto neomylnosť má na základe svojho úradu rímsky pápež, hlava kolégia biskupov, keď ako najvyšší pastier a učiteľ všetkých veriacich v Krista, ktorý posilňuje svojich bratov vo viere, definitívnym aktom [spôsobom] vyhlasuje učenie [týkajúce sa] viery alebo mravov... neomylnosť prisľúbenú Cirkvi má aj zbor biskupov, keď vykonáva najvyšší Učiteľský úrad spolu s Petrovým nástupcom, predovšetkým na ekumenikom koncile. Keď Cirkev prostredníctvom svojho najvyššieho Učiteľského úradu niečo „predkladá veriť ako zjavené Bohom“ a ako Kristovo učenie, také „definície treba prijať s poslušnosťou viery“. Táto neomylnosť má taký rozsah, aký je rozsah Božieho zjavenia ."

Oko, vnímaš, z čoho je odvodená neomylnosť pápeža? Na základe úradu...“ Ibaže tento úrad nie je Boží!

Kedy prezrieš, Oko? Nemrhaj časom. Je vzácny. Si poslušný tradícii a míňaš Boží hlas. Celý čas tu hájiš RKC – nie Pravdu, nie Pána Ježiša – ale inštitúciu, ľudské učenie. Slúžiš tým Bohu, myslíš? Slepé Oko...



]


Re: Re: Re: Re: Re: Reakce na článek (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 19. září 2008 @ 11:25:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
§ 837
„Do spoločenstva Cirkvi sú naplno včlenení tí, čo majú Kristovho Ducha, a prijímajú celé jej zriadenie a všetky v nej ustanovené prostriedky spásy, a sú v jej viditeľnom organizme spojení s Kristom – ktorý ju spravuje prostredníctvom rímskeho pápeža a biskupov

Kto nám je zasľúbený, aby nás vyučoval? Duch Svätý, Tešiteľ, alebo pápež?

Na to si můžeš odpovědět sama. Kdo vyučoval už první křesťany, Duch svatý, nebo apoštolové? Já si myslím, že apoštolové, pod vlivem Ducha svatého.

Kto spravuje Telo Kristovo? Hlava, ktorou je Pán Ježiš Kristus, alebo rímsky pápež?

I na toto znáš sama odpověď. Záleží,jaké řízení máš na mysli, zda viditelné, či to neviditelné. Víš dobře na kom Ježíš ustanovil svou církev, komu řekl: "Pas mé ovce". Tedy viditelně církev řídí papež se společenstvím biskupů, kteří jsou pod vlivem Ducha svatého. Každé větší společenství lidí porřebuje nějaký řád a vedení, jinak nastává chaos. Tak, jako má stát vládu a presidenta, tak i vaše denominace mají určité lidi, kteří mají vedoucí postavení, spravují a zajišťují chod v církvi. Ať už je nazývají jakkoli.

§ 881 není v rozporu s:
Ježiš Kristus, živý a verný Boží Syn, je skala, na ktorej je postavená cirkev Božia. Amen.

Dobře víš, že Pán Ježíš i Petra nazval skalou, na které zbuduje církev. Petr je odleskem skály Kristovy, proto má právo ho viditelně zastupovat jako pastýř jeho stáda. Papežovo postavení je postavení prvního mezi rovnými - ostatními biskupy.

§ 882
Vari povedal Pán Ježiš Petrovi: Pas moje ovce a zastupuj ma tu, kým neprídem...?!? Alebo mu povedal: Pas moje ovce...???

Odpověz si sama: Nemá pastýř moc nad stádem, nevede stádo na dobrou pastvinu?

 Znovu Petr jako odlesk Krista:

Kristus - "Já jsem dobrý pastýř".
Petrovi - "Pas mé ovce".

§ 882 Poslanie Učiteľského úradu ("Jděte do celého světa a učte všechny národy...) - Učitelský úřad církve je ustanovený Kristem.

LOŽ! LOŽ! LOŽ! Je vari Duch Svätý daný výlučne Petrovi? A čo Pavol? Ján? Oni Ducha Svätého nemali?


Nepochopení, nepochopení, nepochopení!

v § 891 je pokračování. Divím se, že ti to nedocvaklo, protože jinak se jevíš jako bystrá.
neomylnosť prisľúbenú Cirkvi má aj zbor biskupov, keď vykonáva najvyšší Učiteľský úrad spolu s Petrovým nástupcom

je odpovědí na tvoji předešlou námitku o výlučnosti Petra. Protože jsou biskupové s papežem pokračovateli apoštolátu, v otázkách víry a mravů mají Kristem slíbeného Těšitele, který je uvádí do plné pravdy. Tato neomylnost pramení jen z důvěry v Krista.

V praxi to není tak, že se ráno papež probudí a vyhlásí dogma, že všichni katolíci budou používat zubní kartáčky žluté barvy. A bude to neomylné.
Dogma papež vyhlašuje v závažných věcech víry a mravů. Taková věc vychází od Ducha svatého.
Papež ji předloží společenství biskupů a biblistům, aby se vyjádřili. A až potom, jak se najde společná shoda, teprvě vyhlašuje dogma. V minulém století se tak stalo jen jednou. Je tedy iluzorní se domnívat, že nějaké dogma odporuje biblické pravdě. To hodnotili a zdůvodnili jinačí odborníci, než jsme my.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reakce na článek (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Pátek, 19. září 2008 @ 22:05:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdo vyučoval už první křesťany, Duch svatý, nebo apoštolové? Já si myslím, že apoštolové, pod vlivem Ducha svatého.
Oko (aké je Tvoje meno, prosím – tento pseudonym mi prestáva vyhovovať, mám pocit, že sa bavím s nejakým kyklopom), ja sa nechcem škriepiť a hádať o slovíčka. Ale ako bol vyučený Pavol – skrze Petra? Ako som prišla k viere ja? Neviem ako Ty, ale mňa vyučoval Duch Svätý skrze rôznych ľudí, rôzne knihy, rôzne situácie a ani raz nepoužil výuku skrze kňazov v RKC. Práve naopak – iba ako ukážku toho, ako viera a život kresťana nemá vyzerať. Pracovala som v organizácii, ktorá veľmi aktívne spolupracovala s miestnou RKC a poviem Ti, ani jeden z ľudí, s ktorými som sa tam stretla mi nikdy nevydal svedectvo o živom Bohu, o Pánovi Ježišovi, väčšinou len ochkali, akí sú oni biedni na tomto svete, drmolili ruženec, dávali si krížiky na čelo, u každého doma na stole soška a obrázky Márie a Pána Ježiša... ale žiadna Božia moc, žiadne nadšenie zo spásy, žiadna nádej plná radosti z budúcnosti, ktorá príde... Takže nie apoštoli, nie ľudia sú dôležití, ale Duch Pravdy, ktorí týchto ľudí používa a ver, keď na svete nebude ani jeden kňaz oficiálne prináležiaci k RKC, i tak tu bude Boh Otec konať svoje dielo – chvála Jemu, lebo použije trebárs i oslicu, aby prehovoril :o). On RKC nepotrebuje, On buduje Telo Kristovo.

Víš dobře na kom Ježíš ustanovil svou církev, komu řekl: "Pas mé ovce". Tedy viditelně církev řídí papež se společenstvím biskupů, kteří jsou pod vlivem Ducha svatého. Každé větší společenství lidí porřebuje nějaký řád a vedení, jinak nastává chaos. Tak, jako má stát vládu a presidenta, tak i vaše denominace mají určité lidi, kteří mají vedoucí postavení, spravují a zajišťují chod v církvi. Ať už je nazývají jakkoli.
Oko, znova, ako vnímaš 1Pt 5:1-2? Prosím – čo slovami v týchto veršoch apoštol Peter hovorí? Odovzdáva niekomu konkrétnemu svoje pastierovanie? A vo verši 4, či nečaká on sám na Najvyššieho pastiera? Tak ako môže byť týmto pastierom pápež? To akože máme Najvyššieho pastiera a pod Ním ďalšieho Najvyššieho pastiera? Veď už logika veci káže, že je to nezmysel. A že pápež má právo vládnuť nad biskupmi, je jasné – len keď on ako konečný rozhodca uzná niečo za správne, vtedy je oficiálne prijaté stanovisko ostatných – ak neuzná... Ibaže Peter sa podriadil Pavlovi v určitom momente ako o tom svedčí Písmo.

Dobře víš, že Pán Ježíš i Petra nazval skalou, na které zbuduje církev. Petr je odleskem skály Kristovy, proto má právo ho viditelně zastupovat jako pastýř jeho stáda. Papežovo postavení je postavení prvního mezi rovnými – ostatními biskupy.
Keď by si si dal námahu a študoval NZ v gréčtine, tak by si videl rozdiel medzi skalou a skalou (a aj keby si ostal len pri svojom rodnom jazyku, z 1Pt 5:1-2 je jasné, ako sám apoštol Peter videl seba samého), ale Tebe zrejme doživotne bude stačiť výklad RKC – a Božie Slovo Ti nestojí za to, aby si ho skúmal a pýtal sa. Prečo, Oko? Tak veľmi miluješ Pána Ježiša, že kľudne prehliadneš Jeho slovo a prijmeš ľudské učenie? Prečo, Oko?

Nemá pastýř moc nad stádem, nevede stádo na dobrou pastvinu?
Moc? Akú moc, Oko? Pán Ježiš je dobrý pastier – On kladie život za ovce. A Peter Ho nasledoval verne, v láske, v duchu a pravde. Ktorý pápež položil život za ovce? Ktorý pápež sa ponížil tak, aby slúžil skutkom? Ktorý, Oko? To, že míňajú tony papierov a produkujú tisíce vzletných slov je služba skutkom? Možno niektorý pápež bol taký – nepoznám históriu, ale títo poslední? Pracujú svojimi rukami ako Pavol? Nie. Oni sa blahosklonne z výšky skláňajú k prostým a jednoduchým laikom, ktorým treba všetko pekne rozporcovať a podať bohato ozdobené, prijímajú štátne návštevy a filozufujú. Poslanie Učiteľského úradu, ako ho vníma RKC a Ty pod jej vplyvom, veľmi oklieštilo pôvodný príkaz Pána Ježiša Krista. Neposlal On apoštolov, aby činili učeníkov Jemu? A si Ty učeník Pána Ježiša alebo nasledovník pápeža? Neposlal Pán učeníkov, aby učili národy zachovávať „všetko, čokoľvek som vám prikázal“? A učí toto RKC? Káže evanjelium v moslimských krajinách? Alebo ho kompromituje a zakrýva, pretože učí, že moslim ctiaci jedného Boha, príde rovnako ako spasený hriešnik k Bohu Otcovi? Naozaj môže niekto prísť k Bohu inak než skrze Pána Ježiša, ktorý je CESTOU a ktorý sám povedal: „Nikto nepríde k Otcovi len skrze mňa.“? Ako RKC zachováva sama príkazy Pána Ježiša? On nezrušil 10 prikázaní a komu sa poklonil Joseph Ratzinger v Lurdoch? Nie soche, ktorá má zobrazovať Máriu? Nekľačal pred sochou?! Och, ja viem, čím budeš oponovať, že on si takto uctil Máriu živú, vernú služobnicu Pánovu... Vo svetle poznania, ktoré mám z Ducha Pravdy, Ti hovorím Oko, že ktokoľvek pokľakne pred iným ako pred živým Bohom, nemiluje Boha celým srdcom, celou dušou, celou mysľou a celou silou.

Dogma papež vyhlašuje v závažných věcech víry a mravů. Taková věc vychází od Ducha svatého. Papež ji předloží společenství biskupů a biblistům, aby se vyjádřili. A až potom, jak se najde společná shoda, teprvě vyhlašuje dogma. V minulém století se tak stalo jen jednou. Je tedy iluzorní se domnívat, že nějaké dogma odporuje biblické pravdě. To hodnotili a zdůvodnili jinačí odborníci, než jsme my.
Oko, nie je možné, aby Duch Pravdy vnukol niekomu ideu o nepoškvrnenom počatí Márie, matky Ježišovej, lebo Pán Ježiš hovorí: „Čo sa narodilo z tela, je telo.“ a apoštol Pavol je jednoznačný vo vyjadrení, že „nieto rozdielu, lebo všetci zhrešili a postrádajú slávy Božej“. Už sme to rozoberali inde, viem, ale nemôžem ustúpiť, lebo ak platí, že Mária bola nepoškvrnene počatá, potom Boh klame, lebo Jeho slovo hovorí, že VŠETCI zhrešili (s výnimkou toho jediného - Pána Ježiša). Alebo prichádza do úvahy možnosť číslo dva, že to nebol Duch Svätý, kto inšpiroval túto dogmu. RKC ju totiž vyvodzuje z jediného pozdravu „milosti plná“... Nie je variaj zem „plná milosti Hospodinovej“ (Žalm 33:5)? Nie je aj o Štefanovi napísané, že bol „plný viery, milosti a moci“? Takže aj Štefan bol nepoškvrnene počatý? Nebol plný milosti až od momentu, kedy prijal vierou Pána Ježiša za svojho Pána a Spasiteľa? Ako teda možno z výrazu „milosti plná“ vyvodiť, že táto plnosť milosti nastala u Márie v momente počatia?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reakce na článek (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 20. září 2008 @ 21:30:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mé skutečné jméno je Stanislav, přátelé mi říkají Staňa.
Ale ako bol vyučený Pavol – skrze Petra?
Já nevím jak tebe, ale mě Kristus s koně nesrazil. Myslím, že většina křesťanů dostala světlo víry hlásáním evangelia následníky apoštolů a obecným apoštolátem vlastních rodičů, či příbuzných a přátel.

Tvoje zkušenosti s místní ŘKC jsou sice smutné a politováníhodné, ale určitě neplatí v církvi obecně.

On RKC nepotrebuje, On buduje Telo Kristovo.

Pro mě je to protimluv, já vnímám ŘKC jako tělo Kristovo.

1. Petrova 5,1-3
Starší mezi vámi napomínám, sám také starší, svědek utrpení Kristových i účastník slávy, která se má v budoucnu zjevit:
Starejte se jako pastýři o Boží stádce u vás, ne z donucení, ale dobrovolně, jak to Bůh žádá, ne z nízké zištnosti, ale s horlivou ochotou, ne jako páni nad těmi, kdo jsou vám svěřeni, ale buďte jim příkladem
.

Nic jiného ale netvrdím, papež je volen ze společenství biskupů, sobě rovných.

To Pán Ježíš dal Šimonovi nové jméno Petr, po svém vzkříšení se zjevil nejdříve jemu, potom dvanácti (1. Kor 15,5). To všechno má svůj důvod.

Zamysli se nad tím, jak Petr vystupuje. Přesto, že se nijak nevyvyšoval, hovořil jako mluvčí církve, jako ten, kdo k tomu byl pověřen. (Pas mé ovce).

Skutky 1,15
V těch dnech vstal Petr ve shromáždění bratří - bylo tam pohromadě asi sto dvacet lidí - a řekl:

Skutky 2,14
Tu vystoupil Petr spolu s jedenácti, pozvedl hlas a oslovil je: "Muži judští a všichni, kdo bydlíte v Jeruzalémě, toto vám chci oznámit, poslouchejte mě pozorně:

Skutky 2,38
Petr jim odpověděl: "Obraťte se a každý z vás ať přijme křest ve jménu Ježíše Krista na odpuštění svých hříchů, a dostane dar Ducha svatého.

Skutky 15,7

Když došlo k veliké rozepři, povstal Petr a promluvil k nim: "Dobře víte, bratři, že si mě Bůh hned na začátku mezi vámi vyvolil, aby ode mne pohané uslyšeli slovo evangelia a uvěřili.

Jak to myslel, vždyť přece hodně apoštolů odešlo hlásat evangelium mezi pohany. Musel tím tedy myslit něco zcela vyjímečného, týkajícího se jenom jeho osoby.

Nemá pastýř moc nad stádem, nevede stádo na dobrou pastvinu?

Každý pastýř na světě má moc nad tím svým stádem. Petrovi (a jeho nástupcům) ji předal Kristus příkazem: "Pas mé ovce". V tom okamžiku z něho Dobrý pastýř udělal také pastýře svého stáda. To vychází přece z logiky věcí.

Oni sa blahosklonne z výšky skláňajú k prostým a jednoduchým laikom

(Kdo z vás je největší, buď služebníkem všech.) Pravý biskup je služebníkem věřících, pokud se chová jinak, je to špatný biskup. Na tom se shodnem.Neshodneme se ale na tom, že by snad toto mělo být obecným jevem v ŘKC.

V muslimských krajinách je za hlásání evangelia smrt. Přesto tam působí i katoličtí misionáři v sociální sféře a hlásají evangelium svým životem.

Dogma o neposkvrněném početí říká prostou věc. Bůh si vyhlédl Marii jako matku Spasitele. Marie byla počata přirozeným způsobem, jako každý jiný člověk. Ale jako budoucí matka Spasitele se milostí Boží narodila čistá, podobně jako byli Adam a Eva před pádem, podobně jak se stává čistým každý křesťan po křtu, kdy dostává moc se stát dítětem Božím. Na rozdíl od první Evy, či každého z nás, Marie ale do hříchu neupadla. Proto ji nazýváme druhou Evou, která napravila pád Evy první.

Opravdu nevidím, v čem by tu mohl být problém. Problém z toho dělají ti, kteří nám předhazují, že stavíme Marii na roveň Bohu. Což není pravdou.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reakce na článek (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 20. září 2008 @ 22:20:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

píšeš: Na rozdíl od první Evy, či každého z nás, Marie ale do hříchu neupadla. Proto ji nazýváme druhou Evou, která napravila pád Evy první.

Opravdu nevidím, v čem by tu mohl být problém.
Inu, problém je v tom, že Pavel napsal Římanům (3:22b-23) toto: Není totiž rozdílu: všichni zhřešili a postrádají Boží slávu, ... Že by se Pavel spletl a na Marii v podání řkc zapomněl. Samozřejmě že ne. Pravdu má Pavel a ne ty, oko. Marie pád Evy nenapravila, neboť ani nemohla. To udělal jeji syn jménem Ježíš tím, že za nás - i za Marii - zemřel, neboť odplatou/mzdou za hřích je smrt (Ř 6:23). Tož tak.

willy



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reakce na článek (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 22. září 2008 @ 20:27:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale Willy, opakuješ se. Ježíš byl taky člověk a nezhřešil, i když Pavel říká, že zhřešili všichni. I Henoch byl člověk a není jisté, zda zhřešil. Výjimky totiž potvrzují pravidlo. Marie určitě nespasila svět a nezemřela za hříchy světa. Její podíl na spáse spočíval v tom, že se stala matkou Vykupitele. Chceš - li jí upírat bezhříšnost, dokaž že zhřešila a nebude co řešit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reakce na článek (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 22. září 2008 @ 20:51:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

nechci a nemohu upírat někomu něco, co nemá. Já už jsem z Písma (Ř 3:23) dokázal, že Marie zhřešila a dalším nepřímým důkazem je, že kdyby byla bezhříšná, pak by byla jediným člověkem, za něhož Pán Ježíš nezemřel, ale to nikde, jak známo, v Bibli napsáno není. A mimochodem, Marie na spáse žádný podíl nemá! To, že porodila syna Ježíše, byla Boží milost, nikoliv zásluha. Tož tak.

willy



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reakce na článek (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Pondělí, 22. září 2008 @ 23:11:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Čo takto Lukáš 2:21-24: A keď sa naplnilo osem dní, aby bolo obrezané dieťatko, nazvali jeho meno Ježiš, ktorým bolo nazvané od anjela, prv ako sa bolo počalo v živote. A keď sa naplnili dni jej očisťovania podľa zákona Mojžišovho, doniesli ho hore do Jeruzalema, aby ho predstavili Pánovi, ako je napísané v zákone Pánovom, že všetko mužského pohlavia, čo otvára život, bude sa volať svätým Pánovi a aby dali obeť podľa toho, čo je povedané v zákone Pánovom: dvoje hrdličiek alebo dve holúbätá... vo svetle 3M 12:1-8: A Hospodin hovoril Mojžišovi a riekol: Hovor synom Izraelovým a povedz: Žena, keby mala plod a porodila by chlapča, bude nečistá sedem dní ako v dňoch, v ktorých sa oddeľuje pre svoju mesačnú nemoc, nečistá bude. A ôsmeho dňa sa obreže telo jeho neobriezky. A ona zostane tridsaťtri dní doma v krvi svojho očisťovania sa. Nedotkne sa ničoho svätého ani nevojde do svätyne, dokiaľ sa nevyplnia dni jej očisťovania sa... A keď sa vyplnia dni jej očisťovania sa, už či za syna a či za dcéru, prinesie ročného baránka na zápalnú obeť a holúbä alebo hrdličku, samca, na obeť za hriech ku dveriam stánu zhromaždenia, ku kňazovi, ktorý ho bude obetovať pred Hospodinom a pokryje na nej hriech, a tak bude čistá od toku svojej krvi. Toto je zákon, týkajúci sa ženy, ktorá porodila chlapča alebo dievča. A keby nemala toľko, aby mohla obetovať dobytča, vtedy vezme dve hrdličky alebo dvoje holúbät, samcov, jedno na zápalnú obeť a druhé na obeť za hriech a kňaz pokryje na nej hriech a bude čistá...?

"Navráťte sa, odvrátení synovia, uzdravím vaše odvrátenia. Povedzte: Hľa, ideme k Tebe, lebo Ty si Hospodin, náš Boh..."

A mne odpusť, Pane, odpusť, prosím, ak prekračujem hranice, ktoré si mi vytýčil ako žene! Zachráň, Pane, prosím!!! Chválim Ťa za milosť, s ktorou si vzhliadol na Máriu, ktorú si požehnal nad všetky ženy, ktorá je mi málo vzorom, lebo nemám jej pokoru, odpusť, prosím, ale nemlč, prosím, lebo toľko neprávosti sa deje v Tvojom mene. Je to tak ťažké, Pane, dnes. Daj odvahu srdciam hľadajúcim kráčať v prítmí posledných dní Tvojou cestou, Tvojím Duchom. Tvoja vôľa nech sa deje. Amen.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reakce na článek (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 23. září 2008 @ 11:55:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen, Lýdia,

ďakujem za tento tvoj príspevok, tomu hovorím dôkaz, po ktorom volalo oko a ktorý ja som, priznávam, nehľadal a preto ani nenašieľ.

Vďaka Pánovi za teba. Si pre mňa naozaj požehnaním. Jeho milosť ať zostáva s tebou. Amen.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reakce na článek (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Neděle, 21. září 2008 @ 12:08:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stanislav, ani mňa Pán Ježiš nezrazil z koňa, ale zrazil ma na kolená a bol to najšťastnejší pád v mojom živote. Bol to On, kto ma viedol a vedie. Nevyrastala som v kresťanskej rodine, moji rodičia sú aj dnes ateisti, a hoci Boh použil aj členov RKC, aby ma vyučoval – od Neho viem, že RKC nie je Telo Kristovo. A Boh neklame. RKC je inštitúcia, Telo Kristovo je živý organizmus.

Nic jiného ale netvrdím, papež je volen ze společenství biskupů, sobě rovných. A v tom je ďalší háčik – je volený z biskupov biskupmi... Peter bol vyvolený Pánom Ježišom a on „poveril“ pastierovaním starších medzi vyvolenými pútnikmi diaspory v Ponte, Galácii, Kappadocii, Ázii a Bitýnii, vyvolenými podľa predzvedenia Boha Otca... NIKOHO konkrétneho nepoveril tým, aby pokračoval ako jeho nástupca - alebo áno? Inak aj tak, vieš čo je mi až smiešne na výkladoch RKC? Pán Ježiš povie Petrovi „Pas moje ovce“ a je to v učení RKC teda len Peter ako „zástupca“ Pána Ježiša, a preto po jeho smrti treba zvoliť ďalšieho zástupcu... A keď povie Pán Ježiš Jánovi „Hľa, tvoja matka.“, sú to už všetci bez výnimky, koho matkou je Mária... Podľa akého pravidla RKC posudzuje, čo je komu zverené individuálne a čo je všeoebecne prechodné na iných?

To Pán Ježíš dal Šimonovi nové jméno Petr, po svém vzkříšení se zjevil nejdříve jemu, potom dvanácti (1. Kor 15,5). To všechno má svůj důvod. Čo dôležité treba vyvodiť z faktu, že to boli ženy, ktorým sa Pán Ježiš zjavil ako úplne prvému človeku po svojom vzkriesení?

Zamysli se nad tím, jak Petr vystupuje. Přesto, že se nijak nevyvyšoval, hovořil jako mluvčí církve, jako ten, kdo k tomu byl pověřen. (Pas mé ovce). Áno! On bol k tomu poverený a nijako sa nevyvyšoval, nedal si urobiť zlatý prsteň a nenechal si ho bozkávať, ako to robil JPII napríklad... Peter žil s ostatnými, s nimi sa modlil a trávil čas, nevybudoval si vlastnú rezidenciu, kde by prijímal návštevy, nedal si ušiť vzácny odev, ktorý by ho ako vyvoleného pastiera odlišoval od iných, nechodil na dovolenku, aby mohol hrať na klavíri a oddychovať, nepísal tony úvah – žil vierou spolu s ostatnými bratmi a sestrami. Práve tým, že sa zamýšľam, vidím, ako nechutne bolo zneužité vyvolenie Petrovo na obhajobu takého monštra ako je RKC – inštitúcia, organizácia, klér na čele s pápežom. Ale Boh je dobrý a varoval nás pred smilnicou, ktorá smilní so svetom, ktorá sa kompromituje politickými dohodami a zmluvami so štátom, ktorá nezachováva vernosť Pánovi Ježišovi, ale ktorá smilní s duchom sveta.

Každý pastýř na světě má moc nad tím svým stádem. Petrovi (a jeho nástupcům) ji předal Kristus příkazem: "Pas mé ovce". Dokáž, Stanislav, že predal túto moc nástupcom Petrovým. Veď práve o tom je 1Pt 5:1-2, že Peter pastierovanie „predal“ ďalej ostatným starším, ako spolustarší medzi nimi a NIKOHO nepoveril tým, aby prevzal po ňom jeho vyvolenie. Lebo vyvolenie jedného neprechádza na iného. Tak ako Abrahám bol jediný vyvolený, aby vyšiel zo zeme svojich otcov, tak ako Mojžiš bol jediný vyvolený, aby odovzdal ľuďom Božie prikázania, tak ako Jozef bol jediný vyvolený, aby zachránil svojich bratov a otca Jakuba ako správca Egypta, tak ako Mária bola jediná vyvolená, aby priviedla na svet Pána Ježiša... Presne tak a nijako inak bol vyvolený apoštol Peter, aby pásol ovce Pána Ježiša a on pastierovaním poveril svojich spolustarších... Neexistuje v Božom Slove ani len zmienka o tom, že po Petrovej smrti mal byť zvolený jeho nástupca. Kto tak učí a tak činí, je klamár a zaslúži si spravodlivý trest.

V muslimských krajinách je za hlásání evangelia smrt. Přesto tam působí i katoličtí misionáři v sociální sféře a hlásají evangelium svým životem. Áno – oni pre svoju vieru aj umierajú mnohí, ale ich službu bude súdiť Boh Otec, lebo je otázne, či z moslimov činia učeníkov Pána Ježiša alebo radových členov RKC a či ich učia hľadať spásu v Pánovi Ježišovi alebo pokoj v náručí Akožemárie.





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reakce na článek (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 22. září 2008 @ 20:21:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není mým úkolem bořit tvé názory.

Jen k jednomu se vyjádřím. Pán Ježíš ustanovil svou církev v určitém modelu. Má - li církev trvat v tomto modelu, v tomto ustanovení dál i po smrti apoštolů, z logiky věcí vyplývá, že i úlohu apoštola Petra musel převzít někdo další z těch, kteří v řízení církve převzali místa apoštolů. Jinak by nastala anarchie, a to se tehdy nestalo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reakce na článek (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Pondělí, 22. září 2008 @ 22:20:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stanislav, tu nejde o "moje" názory, ale o Pravdu a Božie Slovo v celej záležitosti. Výklady sa rôznia, ale Pravda je nemenná.
Mám jednu 3-otázku na Teba (poznáš "moje názory" a môj vzťah k RKC, pápežovi a tej bytosti, ktorá sa zjavujúc vydáva za Máriu, matku Ježišovu - s ohľadom na tieto fakty): Som ja Božie dieťa? Som spasená? Som údom živého Tela Kristovho?

Buď tej lásky, prosím, a neodbi ma tvrdením, že to ja musím vedieť, alebo že to vie Pán Ježiš - On isto vie všetko. Zaujíma ma však, ako to vnímaš Ty. Moc ďakujem za odpoveď.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reakce na článek (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 23. září 2008 @ 11:57:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lydia
Chceš po mně těžkou věc, abych tě posuzoval. Myslím si o tobě to, co o každém jiném, který má odlišné názory. Každý z nás kráčí po své životní cestě, která je originálem. Poznání pravdy je u každého z nás pouze částečné - a z toto vycházejí naše názory. Podstatný je ale vztah k Bohu. Z něho vychází naše konání.
Odmítáš ŘKC, poněvadž si myslíš, že je jen světskou organizací, odmítáš papeže, protože si o něm myslíš, že je jenom politik s touhou po moci. Pokud bych měl poznání, že máš pravdu, odmítal bych to také - v souladu se svým svědomím. Vnímám ale skutečnost jinak a jsem přesvědčen, že ŘKC je církev Kristova.
Zrovna tak ti nemohu zazlívat "akožemáriu", pokud jsi přesvědčena, že se nejedná o Ježíšovu matku. My nebudeme souzeni za úroveň našeho poznání, ale nejdůležitější je náš vztah k Bohu, vyjádřený skutky lásky k bližním.

Mé poznání mi říká, že všichni jsme Božími dětmi a každý, kdo vyznává Krista, je právoplatně pokřtěný a usiluje o život podle Božího řádu, je údem jeho živého těla.

Lišíme se v tom, že si nemyslím, že kdokoli žijící může o sobě prohlásit, že už je spasený. Takavý výrok opovážlivě předjímá rozhodnutí Posledního Božího soudu.
Máme tedy možnost dosáhnout spásy, když vytrváme v dobrém. Nikdo ale není dopředu spasen, pokud později sklouzne ke zlu.

1. Timoteovi 6,12
Bojuj dobrý boj víry, abys dosáhl věčného života, k němuž jsi byl povolán a k němuž ses přihlásil dobrým vyznáním před mnoha svědky.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reakce na článek (Skóre: 1)
Vložil: magor v Úterý, 23. září 2008 @ 20:10:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ale to robíš! snažíš sa zmeniť názory druhých v mene čoho? RKC? nechaj si to.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reakce na článek (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 24. září 2008 @ 11:31:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Upřednostnil bych konkrétní a doložené argumenty, v čem nemám pravdu. Pokud ji totiž mám, bylo by i pro tebe dobré, své názory korigovat. K čemu je život ve lži?


]


Re: Re: Reakce na článek (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 20. září 2008 @ 22:42:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Oko,

no, víš, je to úplně stejný případ. Marie nebo Mikael. To je jedno.

Teď trochu něco z katolických "svatých" spisů:

Muž, který se nejvíce zasloužil o rozvoj mariánského kultu, byl biskup Alfons de Liguori (1696-1787). Napsal knihu "Slávy Marie", která byla přeložena do mnoha jazyků a měla četná vydání. Místo aby byl tento člověk exkomunikován  za tyto kacířské, rouhavé výroky, byl naopak kanonizován církví jako "svatý"! Zde jsou některé výňatky z amerického vydání z roku 1931:

Marie zaujímá místo, které patří Kristu.

Liguori: A ona je vpravdě prostřednicí pokoje mezi hříšníky a Bohem (str. 82). Marie je náš život...Marie tím, že svou přímluvou získala tuto milost pro hříšníky, přivádí je k životu (str.80). Ten, kdo se neuchýlí k Marii, ztroskotá a je ztracen (str.94)

Boží Slovo: 1Tim 2,5 // Jan 14,6

Marie je oslavována více než Kristus.

Liguori: Svatá církev nařizuje uctívání, které je zvláštní pro Marii (str. 130). Mnohé věci jsou vyprošovány od Boha, a nejsou uděleny, jsou vyprošovány od Marie a jsou obdrženy. Ona je královna pekla a svrchovaná Paní nad ďábly (str. 127,141,143).

(Pozn. Gregorios - s tou poslední větou bych souhlasil v případě zlého anděla vydávající se za Marii)

Boží Slovo: Sk 3,6 // Sk 4,12 // Mt 28,18

Marie je prý branou do nebes místo Krista

Liguori: Marie se nazývá...branou do Nebes, protože nikdo nemůže vstoupit do tohoto požehnaného království, aniž by prošel skrze ni (str.160). Cesta spasení není otevřena nikomu jinak, než skrze Marii. Naše spasení je v rukou Marie... Ten, kdo je ochráněn Marií, bude spasen a ten, kdo není, bude ztracen (str. 169,170).

Boží Slovo: Jan 10,9 // Jan 14,6 // Sk 4,12

Marii je připisována moc, kterou se vyznačuje jen Kristus.

Liguori: Všechna moc je dána tobě na nebi i na zemi... Na pokyn Marie všichni poslouchají...Bůh dal církev pod panství Marie (str. 180,181). Marie je také přímluvce pro celé v slávě lidstvo...neboť ona dokáže u Boha, co si přeje (str. 193).

(Pozn. Gregorios - toto je klasický duch Jezábel)

Boží Slovo:Mt 28,18 // Fil 2,10.11 // 1Jan 2,2.

Marie je prohlašována za smírce mezi Bohem a námi, místo Krista, který je náš pokoj.

Liguori: Marie je Smírce mezi hříšníky a Bohem (str. 197). Často rychleji obdržíme, oč prosíme, když vzýváme jméno Marie, spíše než jméno Ježíše. Ona...je naše spasení, náš život, naše naděje, náš rádce, naše útočiště, naše pomoc (str.254,257).

Boží Slovo: Ef 2,13.14 // Jan 16,23.24 //

Marii je přiřčeno postavení slávy, které náleží pouze Kristu.

Liguori: Celá trojice, Marie, ti dala jméno nad každé jiné jméno, aby v tvém jménu každé koleno se skláněnlo, všeho, co je v nebi, na zemi a pod zemí (str.260).

Boží Slovo: Fil 2,9.10

Z uvedených výroků je patrné, že Liguori a s ním i Římská církev, která se proti tomu nepostavila, povýšili Marii do postavení nadřazenosti ve vesmíru a dali jí Boží atributy na úkor Božího Syna, Ježíše Krista.


 







]


Re: Re: Re: Reakce na článek (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 22. září 2008 @ 20:53:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Alfons Maria de Liguori je zakladatelem redemptoristů, přesně Kongregace Nejsvětějšího Vykupitele.
Vezmeme-li výčet jeho činnosti, je ohromující. Alfons byl vynikajícím malířem, básníkem, hudebním skladatelem, literátem, filosofem i teologem. Byl vpravdě renesanční osobností. To, co u něj překvapuje, je ta skutečnost, že ve všech vyjmenovaných oborech byl vynikající. Asi nejslavnější a patrně také nejtlustší knihou, kterou napsal, byla jeho Morální teologie, která vyšla za jeho života třináctkrát, a to mezi roky 1748-1785. V tomto díle položil světec základy moderní morální teologie. Kniha je skutečným vědeckým dílem, ale odráží Alfonsovo dobré a starostlivé srdce. Napsal ji, protože se setkal s obrovskou duchovní bídou jak u obyčejných věřících, tak i u kněží. Alfons tuto strašlivou nevědomost chtěl zvládat lidovými misiemi, ke kterým se vydával se svými spolubratřími do jednotlivých farností.

Svatý Alfons proto zdůrazňuje, že morální teologie nám má jenom pomáhat, abychom se dobře orientovali v životě, důležitější že však je něco jiného. To něco obsahuje velmi útlá knížka, která se jmenuje „Practica di amar Gesù Cristo“, což můžeme přeložit: „O lásce k Pánu Ježíši v každodenním životě“. Dílo je napsáno jako komentář k Velepísni lásky, kterou nalézáme ve 13. kapitole prvního listu svatého apoštola Pavla Korinťanům.

Všechna díla tohoto učitele církve, který nese příjmení "doctor zelantissimus" (nejhorlivější učitel), vyznačuje vyvážená míra mezi přísností a mírností. Známé jsou jeho spisy “Ná­vštěvy Nejsvětější svátosti" a “Vznešenosti Panny Marie.”

Myslím, že z uvedeného minima je jasné, kde leželo těžiště jeho náboženského života.


]


Re: Re: Re: Re: Reakce na článek (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 22. září 2008 @ 21:26:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

Alfonse neznám, ale napsal jsi to v závěru přesně - ... z uvedeného minima je jasné, kde leželo těžiště jeho náboženského života.

Křesťan je povolán, aby žil Krista a skrze Krista božským životem, nikoliv náboženským životem, neboť Bůh náboženství nenávidí. Vždyť proto Kristus dal sám sebe za naše hříchy, aby nás vysvobodil/si nás vybral z tohoto přítomného zlého věku podle vůle našeho Boha a Otce, jemuž buď sláva na věky věků. Amen. (Ga 1:4-5)

Tento přítomný zlý věk v sobě zahrnuje i náboženství (náboženský život) jako náhražku za Krista a život Krista coby život Těla Kristova (Ko 3:4), kterým máme žít, abychom se těšili z Krista jako života a vyjadřovali Jej podle Boží vůle a k Boží slávě. Tož tak.

willy



]


Re: Re: Re: Re: Re: Reakce na článek (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 23. září 2008 @ 09:09:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy
když ho neznáš, alespoň jsem ti ho trochu představil. Knížka "O lásce k Pánu Ježíši v každodenním životě" nebude zřejmě propagací modlářství.

Pod pojmem náboženství se zahrnuje obecně veškerý duchovní život člověka, ať už se jedná o vztah k Bohu, nebo čemukoli jinému. Tedy se do toho zahrnuje i křesťanství.

 Vezmi si naučný slovník!

Ty vezmeš slovo, okleštíš jeho význam a chceš dělat chytrého. Ale je to jen matení pojmů. Je - li těžištěm každodenního života láska k Pánu Ježíši, není třeba nic dál vysvětlovat. Možná by i pro tebe bylo užitečné, si tu knížku přečíst.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reakce na článek (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 23. září 2008 @ 11:37:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

představil jsi mi ho jako člověka, žijícího naboženský život místo Krista. Nemám a nepotřebuji naučný slovník, napsaný nevěřícími lidmi, kteří neznají význam slova náboženství, jak jej předkládá Písmo svaté. Vím, že existuje křesťanství jako náboženství a vím, že je Bůh nenávidí stejně jako všechna ostatní právě proto, že se snaží nahradit život Krista, jímž má křesťan žít.

Jestliže někdo žil takovýmto způsobem života, pak nemám zájem číst jeho knihu/y - k ničemu by mi to nebylo, leda snad jako odstrašující příklad.

Uvedu na vysvětlenou názorný příklad: je žena, která je zaslíbena jednomu muži, ale pak se to nějak zvrtne a ona se rozhodne pro jiného. Přitom se chová vzorně, žije slušně, je hodná, milá, laskavá, dělá dobré skutky, je oblíbená atd. Řekni milé oko, co z toho bude mít ten muž, jemuž byla původně zaslíbena? Nic. A tak je tomu se všemi, kteří byli zaslíbeni jako čistá panna jednomu muži - Ježíši, a přitom žijí "vzorným náboženským životem" v duchovním smilstvu v sektě či denominaci, která se nazývá jiným jménem než její snoubenec, je Mu tudíž nevěrná a to ještě ke všemu před svatbou. Proč si myslíš, že pošetilé panny nevešly na svatbu? Ženich jim řekl: neznám vás! Nevím jak ty, ale já tohle z Pánových úst slyšet nechci! Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reakce na článek (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 23. září 2008 @ 12:07:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy
Já ti ho ale představil, jako člověka, žijícího svůj náboženský život v Kristu.

To, že ty pod pojmem NÁBOŽENSTVÍ chápeš něco docela jiného, je tvůj problém.

Docela by mě zajímalo, proč se ale v tomto případě odvoláváš na Bibli, na které místa konkrétně? Apoštol Pavel s tebou asi souhlasit nebude!  :-)

Titovi 1,1-2
Pavel, Boží služebník apoštol Ježíše Krista, poslaný k tomu, aby Boží vyvolené přivedl k víře a k poznání pravdy našeho náboženství,
aby měli naději na věčný život, jejž slíbil pravdomluvný Bůh před věky, a ve svůj čas



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reakce na článek (Skóre: 1)
Vložil: magor v Úterý, 23. září 2008 @ 20:13:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
kecáš. Je x prekladov ktore to prekladaju inak. apropo ked nemame rovnaky pohlad na pojmy, diskusia je nemožná.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reakce na článek (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 24. září 2008 @ 11:26:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V ničem nekecám. Tvrdím přece to samé, co říkáš ty. Pokud si pod stejným slovem představujeme rozdílnou skutečnost, nemůžeme se domluvit. Jestliže si Willy v rozporu se všeobecným míněním označí za náboženství všechno, mimo žitou víru v Kristu, zatímco já míním náboženstvím i žitou víru v Krista, jak si můžeme porozumnět?
Já uvedl překlad ekumenické Bible, poněvadž je poměrně aktuální. Myslíš, že její překladatelé neměli k dispozici pro srovnání Bibli kralickou i Vulgátu? Pokud se rozhodli pro tvar, jak se rozhodli, tak asi proto, že způsobem vyjádření v dnešním jazyce nejlépe vystihuje smysl uvedeného místa.

A pořád zůstává nezodpovězeno Willyho tvrzení, že náboženství Bible odsuzuje. Prosil bych konkrétní místo.


]


Stránka vygenerována za: 0.45 sekundy