Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 200, komentářů celkem: 429741, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 564 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116631646
přístupů od 17. 10. 2001

Z internetu: O co jde ve víře
Vloženo Čtvrtek, 26. červen 2008 @ 08:40:03 CEST Vložil: Bolek

Zajímavosti poslal Nepřihlášený

Homosexualita v Islámu

Homosexualita je už po staletí nedílnou součásti islámské kultury a navzdory pronásledování je přítomná v některých zemích dodnes. Oblíbenou muslimskou zemí pro západní homosexuály je Maroko.
V Saúdské Arábii se setkávají homosexuálové u holiče, v kavárnách, restauracích nebo přímo v bytech, zatímco se jejich rodiče dívají na televizi. Riskují přitom ukamenování neboť v Saúdské Arábii, Mauretánii, Súdánu Íránu nebo Jemenu jim hrozí trest smrti. Podobné to bylo v Iráku nebo v Afgánistánu. Evropané informovali již v 17.-19.století o rozšířených homosexuálních praktikách v Orientu. Tvrdilo se, že každý muslim je od přírody bisexuál. V osmánském Turecku měl sultán své oblíbence a v lázních v Istanbulu prostituovali mladí chlapci.


Od islámské revoluce 1979 bylo v Íránu popraveno přes 4000 homosexuálů. V Saúdské Arábii zaměňují trest smrti za bičování, vězení nebo peněžitý trest. Alternativní tresty praktikují také v Bahrajnu, Kataru, Alžírsku nebo na Maledivách. V Turecku, Jordánsku, Egyptě, Indonésii nebo Mali není homosexualita protizákonná. Egypt ji poažuje jen jako přestupek proti veřejné morálce. V Maroku, Tunisku a Sýrii je sice trestná, ale jen málokdy se dostane k soudu. V Africe je homosexualita trestána vězením nebo peněžitým trestem v Keni, Angole, Ugandě, Mozambiku, Mauriciu nebo na Sejšelských ostrovech. V Asii je trestná v Singapuru, Indii a Nepálu.

(www.heise.de/tp/r4/artikel/27/27781/1.html, Alfred Hackensberger, 14.06.2008)


Rabín Dr.Louis Finkelstein:
Farizeové, sociologické pozadí jejich víry, 1938, I.díl; „Rabín Eliezer ben Hyrkanus, jeden z největších mudrců, chválil výklady Písem prvních křesťanů (Aboda Zara 17a). Pavel se i po svém obrácení považoval za farizeje (Sk.23,6) a farizeus Gamaliel, známý svou moudrostí a tolerancí, ochránil apoštoly před trestem (Sk.5,34). Sám Ježíš pochválil horlivého farizeje (Mk.12,34) a potvrdil naše největší přikázání: „Slyš Izraeli…“ (tamtéž). Farizejství bylo proroctví v akci. Puritáni se sice nepovažovali za farizeje, ale byli jejich pokračovateli. Farizejové milovali chrám, ale byli proti kněžím. Nemohli se zcela oprostit od rituálů jako damašská sekta nebo křesťané, a jistě by neváhali, jako John Milton, označit tehdejší duchovní za „slepá ústa“, za pastýře, požírající své vlastní stádo. Ne náhodou se Bunyan považoval za Izraelitu a Milton byl znalý nejen hebrejských Písem, ale také i rabínské tradice. Nejvíce jsou si farizejové a puritáni podobní svým osudem. Bojovali proti snahám žít v luxusu, proti nemravnostem a samovládcům, byli vedeni logikou svých názorů k extrémnímu asketismu, byli obviňováni z rozmařilosti a fanatismu, chtěli si udržet venkovské hodnoty přímosti a citlivosti. Obě hnutí se angažovala v občanské válce, poznala, že používání síly vede ke zmaru a byla ochotna pokračovat v díle i mimo svou vlast. Vrcholem farizejství je babylonský Talmud, podobně jako je vrcholem puritánství kultura Nové Anglie. Starověké farizejství putovalo z Palestiny do Babylona, z Babylona do severní Afriky, Itálie, Španělska, Francie a Německa, odtud pak do Polska, Ruska a do východní Evropy obecně. (22.6.08, ko) Nicholas de Lange, Miri Freud Kandel: Moderní judaismus, Oxfordská studie, 2005

Mario Scudu Sloužila chudým z lásky ke Kristu Svatá Luisa de Marillac (1591-1660) Vypráví se, že Napoleon jednou ve chvíli odpočinku naslouchal skupině kulturně kvalifikovaných osob, které diskutovaly o otázkách filozofie, politiky a vědy, a s nadšením vyzvedaly osvícenství, které prý vneslo do společnosti filantropický cit. Císař jim naslouchal, ale byl stále více netrpělivý a znavený všemi těmito řečmi. Nakonec je přerušil a řekl: „To je všechno pěkné a dobré, ale nikdy to nevytvoří šedou sestru.“ Tak se totiž nazývaly Dcery lásky, které založil svatý Vincenc z Pauly a Luisa Marillacová a které byly již více než jedno století ve Francii velice známé a ctěné pro své dílo lásky ve prospěch těch nejchudších a nejubožejších ve společnosti, která se honosila svým titulem osvícená světlem rozumu. V polovině 17. století, když již šedé sestry působily více než deset let a mírnily tolik utrpení a zachraňovaly ubohé lidské životy, žil v Paříži v klidu a v pohodě anglický filozof Thomas Hobbes. Od něho pochází v jeho díle Leviatan (1651) filozofické pojednání o státním absolutismu. Všechno mělo být podrobeno státu, i náboženská autorita. Absolutní stát s absolutní mocí nad jednotlivými individui byl podle něho nutný proto, aby se předešlo nevyhnutelné nevraživosti mezi lidmi a dychtěním po vlastních právech. Slavné je jeho rčení: Homo homini lupus „ člověk je člověku vlkem „ je připraven kvůli vlastním právům na přežití zničit jiného člověka. Šedé sestry, protože věděly, že stát není všechno, byly skutečnými anděly a mírnily bolest v každém koutě, kam státní autorita nikdy nevstoupila, protože ani nevěděla o lidských potřebách a nouzi. V tomto svém důležitém a společensky užitečném a skutečně osvíceném díle šly ve stopách svých zakladatelů sv. Vincence a sestry Luisy Marillacové. Tyto dvě významné postavy svou aktivní svatostí osvítily i významné francouzské osobnosti, jako byli Pascal, Descartes, Richelieu a Mazzarin, Molière, Corneille, Bossuet, Berulle, sv. Jan Eudes a další.


O co jde ve víře

13letý chlapec Logan dokázal během dvou minut v křesťanském rozhlase v Hustonu vysvětlit, o co se vlastně jedná ve víře. Chlapec líčil pastorovi svou velkou bolest: musel pochovat telátko, které zemřelo krátce po narození: „Mluvil jsem s Bohem, a ptal jsem se ho, proč to muselo být. Bylo tak krásné!“ Bůh mu odpověděl: „Logane, můj Syn byl také krásný, ale jeho smrt měla určitý smysl.“ Logan z toho vyvodil závěr: „Mně bylo drahé telátko, a Bohu byl drahý jeho Syn.“ Pak dal posluchačům tuto radu: „Když vám zemře někdo, koho jste měli rádi, myslete na to, že Bůh také dal svého Syna. On vám porozumí.“




Čas.Světlo

***Ferda***


Podobná témata

Zajímavosti

"O co jde ve víře" | Přihlásit/Vytvořit účet | 6 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: O co jde ve víře (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 26. červen 2008 @ 15:10:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V Mk 12,34 byl pochvalen zakonik a ne farizej, Jezis v evangeliich zakonikum priznal urcite klady, ale farizeum nikoliv.



Re: O co jde ve víře (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 26. červen 2008 @ 15:21:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--13letý chlapec Logan dokázal během dvou minut...--
 
větší blábol už jsem dlouho nečetl .Když pominu s jakou entitou si ten chlapec vlastně povídal ,tak pokud by Ježíš zemřel krátce po narození jako ono tele jeho smrt by neměla  ten smysl jaký mu  chlapec přisuzuje 



Re: O co jde ve víře (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 26. červen 2008 @ 20:46:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mohamed byl přímo geniální v umění motivovat lidi. Tak, jak je v islámu zakázáno pití vína, počítá se pití vína mezi rajské slasti (v ráji jsou dle Mohameda řeky vína a mudžahedíni budou napájeni vínem silným, zapečetěným. To neříkám já, ale Korán.

Takže když muslim v boji zvítězí, získá kořist, když zemře, jde okamžitě do ráje, kde obdrží "k užívání" 72 pannen. Tak, nebo tak, bojem může vždycky jenom získat.

A protože mezi tehdejšími araby zřejmě nebyla nouze o homosexuály (i když islám je proti homosexualitě), bylo potřeba navnadit i je. Proto obraz muslimského ráje má svůj půvab i pro homosexuály.

(Súra 56:15 - 18)
Na lehátkách, jež zlatem vypleteny jsou, jeden proti druhému odpočívat budou: obcházet mezi nimi budou chlapci mládí věčného s číšemi, konvicemi a poháry nápoje čirého,...



Re: Re: O co jde ve víře (Skóre: 1)
Vložil: jirka_ v Čtvrtek, 26. červen 2008 @ 21:25:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Na lehátkách, jež zlatem vypleteny jsou, jeden proti druhému odpočívat budou: obcházet mezi nimi budou chlapci mládí věčného s číšemi, konvicemi a poháry nápoje čirého"

Já bych v tom neviděl nutně nějaké "homosexuální inspirace" - spíš bych ty chlapce chápal jako číšníky. A že budou "mládí věčného", to bych si taky vysvětloval spíš tím, že jde o ráj, kde je přece všechno v té nejlepší podobě, jaké může být - takže i číšníci:)

Mimochodem, ta scéna o idylce s "chlapci mládí věčného" mi připoměla jeden úžasný obraz z ruské historie:
"Moskva byla městem gurmánů. Měla bohatou lidovou tradici v pohádkovém nadbytku, která sloužila jako odrazový můstek pro sebereprezentaci coby hlavního města hojnosti. Na počátku devatenáctého století utratil kupříkladu hrabě Rachmaninov celé své dědictví - které prý značně přesahovalo dva miliony rublů - za pouhých osm labužnických let. Svou drůbež krmil lanýži. Své raky nechoval ve vodě, nýbrž ve smetaně s parmazánem. A denodenně si nechával vozit do Moskvy svou oblíbenou rybu, obzvláště vzácný druh, který se dal chytit pouze ve tři sta kilometrů vzdálené řece Sosně. Stejně rozmařilý byl i hrabě Musin-Puškin. Krmil telata smetanou a choval je v kolébkách jako nemluvňata. Drůbež krmil vlašskými ořechy a pro zlepšení chuti masa napájel vínem. Přepychové hostiny měly v moskevských letopisech legendární postavení. Hrabě Stroganov (žil na počátku devatenáctého století a byl předkem toho, po němž je pojmenován známý pokrm z hovězího masa) pořádal proslulé "římské večeře", při nichž hosté leželi na pohovkách a byli obsluhováni nahými hochy. Typickými předkrmy byly kaviár, ovoce a sledí líčka. Pak přišli lososí hubičky, medvědí tlapy a pečení rysi. Následovaly kukačky zapečené v medu, játra z halibuta a mlíčí z mníka, ústřice, drůbež a čerstvé fíky; slané broskve a ananasy. Když se hosté najedli, odešli do lázně, kde začali pít a žízeň přikrmovali kaviárem."

..tohle ani muslimové v ráji nemají:)


]


Re: Re: Re: O co jde ve víře (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 27. červen 2008 @ 14:04:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
obcházet mezi nimi budou chlapci mládí věčného


Já si myslím, že pro homosexuála je to lákavá představa. Tak, jako pro heterosexuála
(súra 56:22-24)
Tam budou i dívky velkých očí černých, jež srovnat lze s perlami střeženými, odměnou za to, co vykonali na zemi.

Oblíbené heslo Aristotela: "Když nemáš, tak slibuj."


]


Re: Re: Re: Re: O co jde ve víře (Skóre: 1)
Vložil: jirka_ v Pátek, 27. červen 2008 @ 14:38:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lákavé to pro homosexuála asi je, ale neviděl bych v tom nutně záměr.
Ostatně chlapci v roli číšníků se dají vypozorovat nejen ve středověku (nejznámější asi v Noci na Karlštejně), ale i v té ukázce, co jsem psal výše, se jednalo o "římské večeře" - takže to s těmi chlapci bylo nejspíš inspirováno římskými zvyky. Navíc, třeba olympijští atleti v antickém Řecku běhali nazí, a taky si přece dnes nemyslíme, že to bylo kvůli nějakým homosexuálním choutkám - spíš kráse těla. Tou byl i fascinován -přeskočím-li zase o staletí dopředu- Shakespeare, když psal sonety mladému aristokratovi, plné ód na jeho nadpozemskou krásu a erotických příměrů k potřebě zplodit potomka. Napsat takové dílo někdo dnes, nálepce homosexuále asi neujde, jenže historici mající hled do tehdejší doby a zvyklostí si to nemyslí, podobně např. u Lermontova a mnoha jiných.

Holt, nemůžeme dnes posuzovat text z šestého století současnými měřítky..


]


Stránka vygenerována za: 0.15 sekundy