Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 180, komentářů celkem: 429721, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 589 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
Frantisek100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116615999
přístupů od 17. 10. 2001

Partnerství: Komparace manželství v ŘKC s manželstvím v ostatních církvích
Vloženo Čtvrtek, 13. září 2007 @ 17:47:39 CEST Vložil: Bolek

Partnerství poslal Jiří Strnadel

Dobrý den,
 

chtěl bych Vás touto cestou požádat, jestli by jste mně nepomohli odpovědět na otázky, které jsou na konci tohoto článkuu, a ¨které se týkají manželství ve vaší církvi. V roce 2005 jsem obhájil diplomovou práci na PrF MU Brno na téma "Manželství v právu římskokatolické církve" a chtěl bych na tuto práci navázat ( rigorozní práce ) a zkomparovat manželství v římskokatolické církvi s manželstvím v ostatních církvích a spol.státem uznaných. Vzhledem k tomu, že těchto církví a spol. je hodně ( 26 ), neznám jejich předpisy, praxi, tradice, tak volím postup nejdříve se obrátit na duchovní z dané církve a spol, a poté na hledání informací v písemných pramenech. Mám zkušenost takovou, že tento postup je lepší, protože na většinu otázek nelze odpovědět bez pomoci od duchovního z dané církve a spol.


Z tohoto důvodu neberte tento článek, resp. moji žádost o pomoc při zodpovězení na mé otázky jako určitou snahu zjednodušit si vyhledávání informací. Tak tomu rozhodně není. Jádrem mé práce bude i nadále manželství v právu římskokatolické církve - ostatní církve a spol. chci jenom v základních obrysech zkomparovat. Otázky jsem tvořil sám, je možné, že některé vám budou nejasné, ale jsou a vychází hlavně z úpravy práva římskokatolické církve, tak je možné, že některé problémy, termíny vaší církvi, resp. spol. budou cizí a neznámé.

Bude mně stačit, když mně zodpovíte co víte, abych vás nemusel zdržovat.

Stačí stručně. Pokud by jste na mé otázky ( popř. některé ) nedokázali odpovědět, tak se zkuste prosím zeptat, kdo by na tyto otázky mohl z vaší církve. odpovědět a mé otázky mu zaslat. . Mockrát Vám děkuji za váš čas, a to i v případě, kdy by jste na mé otázky neodpověděli. S pozdravem a přáním Božího požehnání. Mgr. Jiří Strnadel


1. Je problematika „manželství“ upravena ve vaší církvi nějakým vaším vnitřním předpisem?
 

2. Jak se díváte na uzavřené manželství před státním orgánem, které takto uzavřeli členové vaší spol. a neuzavřeli ho před Bohem, tedy ve vaší církvi? Je takové manželství z hlediska práva vaší církvel. platné?

3. Jaký máte názor na rozvod manželství? Uznáváte rozvod?


4. Je možné manželství uzavřené ve vaší církvi zplatnit ( tj. dodatečně legalizovat již uzavřené manželství )?


5. Je možné manželství uzavřené ve vaší církvi rozloučit ( tj. manželství trvá, ale manželé žijí odděleně )?


6. Je možné udělit výjimky ( pokud ano, tak kým ) na některé požadavky manželství, oddávajícího, popř. budoucí manžele ve vaší církvi?


7. Podléhá uzavření manželství ve vaší církvi zaplacením určitého poplatku ?


8. Můžu uzavřít manželství ve vaší církvi na jakémkoli místě ČR, i když bydlím např. v okrese Zlín?


9. Můžu uzavřít manželství ve vaší církvi i jinde než v kostele? ( např. v lese, hradě )


10. Musí mít oddávající ve vaší církvi nějaké vzdělání ?


11. Může být oddávající ve vaší církvi i žena?


12. Může být oddávající ve vaší církvi i laik?


13. Existuje ve vaší církvi tzv. tajné manželství ( tj. manželství, které není veřejně přístupné, a neohlašuje se dopředu veřejnosti)?


14. Pokud ne, tak lze z vážných důvodů manželství ve vaší církvi uzavřít i neveřejně?


15. Ohlašuje se ve vaší církvi povinně plánované uzavření manželství ( tzv. Ohlášky veřejnosti )?


16. Můžou uzavřít ve vaší církvi manželství osoby, které jsou nevěřící, nepokřtěné, popř. oba z jiné církve? Jaké jsou min. požadavky na budoucí manžele v tomto ohledu?


17. Existují ve vaší církvi překážky manželství, které nelze odpustit ( tzv. Božské překážky, které jsou uvedené v Bibli, tj. dvojí manželství, přímé příbuzenství, rozvod ) ?


18. Existuje ve vaší církvi statistika uzavřených manželství? Pokud ano, tak kde bych jí mohl najít?


19. Existuje nějaký časopis vaší církve, kde může být problematika manželství upravena?


20. Existuje něco jako církevní soud vaší církve, který by řešil některé otázky manželství vaší spol.?


21. Která je nejvyšší norma ve vaší církve. a který pramen neboli zdroj informací má ve vaší církvi nejvyšší morální a právní sílu ?


22. Je manželství ve vaší církvi svátostí?

23. Může oddávající ve vaší církvi mít sám manželství ?


24. Platí členové vaší církve tzv. členské příspěvky? Pokud ano, tak může být nezaplacení takového příspěvku důvodem pro odmítnutí oddávajícího uzavřít manželství?


25. Je služba oddávajícího placenou funkcí ve vaší církvi?


26. Je vaše církev financována státem?



Jiří Strnadel


Podobná témata

Partnerství

"Komparace manželství v ŘKC s manželstvím v ostatních církvích" | Přihlásit/Vytvořit účet | 25 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Komparace manželství v ŘKC s manželstvím v ostatních církvích (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Čtvrtek, 13. září 2007 @ 18:48:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslim ze tie otazky su mimo misu a neviem ci cas straveny nad nimi, nieje casom stratenym.

Nedavno som hovoril evanjelium znamej ktora je uz v relativne mladom veku rozvedena. Jedine co ju trapi je, ako sa na jej rozvod pozera jej katolicka organizacia, katolicka rodina, farar, preco ju odsudzuju, vylucuju z katolickej organizacie atd, atd ...

Ju zaujima len farizejsky-zakonnicky system rimskej organizacie, ale vobec ju nezaujima co si mysli o jej zivote Boh, co Jeho Slovo, co vecny zivot, co spasa jej duse, co hriech, a to vsetko co sposobuje v jej zivote bezvychodisko a zufalstvo. Preto si myslim ze spolocna odpoved na vsetky tie otazky je v prvom rade biblicky pohlad na manzelstvo a opustenie ucenia rimsko-katolickej organizacie ...

Mp3 audio: Dave Hunt - Ako sa vyhnut odkloneniu od biblickej viery






Re: Komparace manželství v ŘKC s manželstvím v ostatních církvích (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Čtvrtek, 13. září 2007 @ 20:43:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Jiří k čemu to ? Třeba otázka. Existuje nějaký časopis vaší církve, kde může být problematika manželství upravena ? (č.19),
by možná odpovídala slaboduchým vtipům o blondýnách. Co to může být za církev, či za manželství jehož problematiku by upravoval nějaký časopis. Farel



Re: Komparace manželství v ŘKC s manželstvím v ostatních církvích (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec v Čtvrtek, 13. září 2007 @ 23:57:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
   Sice nejsem v jedné ze 26 státem uznaných církví (nijak zvlášť mě to netrápí, náš stát by neuznal církev ani Ježíši, jelikož měl jen 120 lidí a navíc působil jen tři roky a tak malá a mladá církev zkrátka není církev podle českého práva) Zato jsem měl katolickou svatbu v evangelickym kostele, na které byli 2 faráři, jeden černý a jeden bílý, tak něco o platnosti manželství vím :-)

   Trochu problém je, že v naší církvi ještě žádná svatba nebyla a v nejbližší době ani nebude, tak jen teoreticky.

   1. Ano
   2. To je super. Naši členové dělají před Bohem všechno, a ani místostarosta jim nepřekáží. Ano.
   3. Rozvod je pěkný svinstvo. A rozvod uznáváme.
   4. Nerelevantní otázka.
   5. Ano
   6. Ne
   7. Ne
   8. Ano
   9. Ano
   10. Ne
   11. ANo
   12. ANo
   13. Ne (nebo o tom alespoň nevím :-)
   14. Ano
   15. Ne
   16. Nerelevantní otázka
   17. Ano
   18. Ne
   19. Ne (ale dobrý nápad, mohli bychom začít nejaký vydávat)
   20. Ano
   21. Bible
   22. Co to je svátost?
   23. Ano
   24. Ano. Ne (ale je to dobrý nápad :-) Škoda, že se u nás nikdo nežení )
   25. Ne
   26. Ne
  
  


  



Re: Komparace manželství v ŘKC s manželstvím v ostatních církvích (Skóre: 1)
Vložil: cristiano v Pátek, 14. září 2007 @ 08:29:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://prokrestany.cz
1.) Není, pouze tak, jak vyučuje Písmo.

2.) Ano. Muž si bere ženu a stávají se jedno tělo. Jak může někdo ospravedlnit jednání církve, kde muž s ženou mají například 3 potomky, a církev je schopna takovýto svazek anulovat s tím, že manželství nikdy neexistovalo, přičemž byla svatba v kostele, všichni věděli, že jsou mužem a ženou... To jako žili celý čas v hříchu a nebyli manželi? Doporučuji se tedy podívat blíže na anulace manželství... je to něco, co Boží Slovo nezná...

3.) Rozvod uznávám do té míry, jak jej uznává Písmo. Dochází-li ze strany partnera k cizoložství a je to prokazatelné, je to důvod k rozvodu.. Rovněž také v případě, kdy manžel/ka nesouhlasí s vírou svého partnera a chce na základě tohoto učinit rozluku.. není-li jiného východiska, rozvod i v tomto případě je možný... kde pokaždé nevinná strana má plné právo se znovu oženit, aniž by se dopouštěla cizoložství a potažmo by dalšího člověka k cizoložství dovedla..

4.) Když je jednou uzavřeno, tak nabylo plně právní moci... Dolegalizace je nonsense..

5.) Co to je za manželství, kdy manželé žijí odděleně? Je to přeci věcí mezi Bohem, mužem a ženou.. Je to jejich věc, a církev nemá právo do integrity či neintegrity manželství jakkoliv mluvit.

6.) Vyjímky? K čemu? Když si bere muž ženu, tak k čemu vyjímky?

7.) Tak zde to bylo jistě tazatelem bráno s humorem, rovněž s humorem odpovím - ano, když všichni zúčastnění na svatbě budou pozváni na dobrý oběd :-) + zaplatí režijní náklady a flašku  mléka varhaníkovi... :-D

8.) Může se uzavřít manželství, když muž a žena žije na pustém ostrově? Nebo musejí počkat na misionáře, kteří by je oddali? Odpověď zní - ano. Právně jak před státem, tak i před Bohem se uzavírá manželství, kde těmi, kdo stojí za manželskou smlouvou jsou - Bůh, muž a žena...

9.) Klidně i na pustém ostrově, i u řeky, i na lodi... :-)

10.) Tak když už, měl by mít povolení státu k uzavírání manželství a potřebnou gramotnost k ověření všech náležitostí týkajících se s uzavřením manželské smlouvy.

11.) Vy jste někde viděl ve vůdčích pozicích církve ženy? Já ne... Takže asi stěží..

12.) laik? To je pojem v rámci ŘKC... pokud je to křesŤan a má povolení státu k uzavření manželství, tak klidně.

13.) Ano.. Smlouva se týká jak jsem již vícekrát podotkl - Boha, muže a ženy...

14.) Totéž jak 13...

15.) Může a nemusí.. není to povinnost

16.) Ne. Berou-li se křesťané, měli by být v manželství nejen jedno tělo, ale i jednoho Ducha... čili křesťan a nekřesťan - jde to vůbec? Nejde.

17.) Bigamie je v rámci ČR zakázána, incest rovněž... a rozvod? Je-li prokázáno, že strany, které se berou, vstupují do vztahu nevinně, tak bez problémů.

18.) Kdo hledá, ten najde.. ale Bůh ze svých archívů nedělá webové stránky :-))

19.) Ani Strašná věž, ani Stará veš to nebude... ale veškerá problematika a hlavní pramen, ze kterého církev má čerpat, je Písmo Svaté - Bible.

20.) Soud? Obecně je uznáván Boží soud, ale kdo chce být souzen, bude soudit :-)) Nicméně, starší sboru by měli klást hlavně důraz před uzavřením manželství, než potom hasit oheň...

21.) Bible

22.) co to je svátost? Pojem znalý z ŘKC... ale manželství je Bohem chráněné a jen Bůh má co k tomu říci, co je zlé a co je dobré. Kdo je křesŤanem, řídí se tím, co říká Bůh, nikoliv tím, co říká ta či ona denominace.

23.) To je předpokladem... Viz více je psáno v Písmu... a to je definitivním ukazatelem toho, kdo chce sloužit v Církvi..:

1 Timoteovi 3:1  Je pravda, že kdo chce spravovat církev, má zájem o krásnou práci.
2  Musí ovšem být bezúhonný: věrný manžel, střídmý, rozvážný, pořádný, pohostinný a schopný učit.
3  Nesmí to být opilec, hrubián ani prospěchář, ale vlídný, snášenlivý a nezištný člověk,
4  který se dobře stará o rodinu a má poslušné a dobře vychované děti.
5  (Když se někdo neumí postarat o vlastní rodinu, jak by mohl pečovat o Boží církev?)
6  Nesmí to být nováček, aby nadut pýchou neupadl do ďáblova odsouzení.
7  Musí mít dobrou pověst i mimo církev, aby neupadl do pomluv a do ďáblovy pasti.
8  Služebníci v církvi ať jsou právě tak ušlechtilí: žádní pokrytci, opilci nebo prospěcháři,
9  ale lidé, jejichž tajemství víry je v čistém svědomí.
10  Ať jsou také nejdříve vyzkoušeni, a když se osvědčí, ať potom slouží.
11  Také manželky ať mají ušlechtilé, ne klevetivé, ale střídmé a naprosto věrné.
12  Služebníci musí být věrní manželé, kteří se dobře starají o své děti a rodiny.
13  Ti, kdo se ve službě osvědčí, totiž získávají dobré postavení a významný hlas, pokud jde o víru v Krista Ježíše.


24.) Cožpak církev je nějaký rybářský kroužek? Lidé si z církve udělali holubník....

25.) Služebník v církvi sám vydělává na sebe i svou rodinu. Netyje z peněz státu ani není závislý na nikom jiném, než Bohu samotném, který se o něj postará... Však i sám apoštol Pavel pracoval... To je v naprostém kontrastu s tím, co dnes v duchovenstvu vidíme...

26.) Ne.. Církev v Písmu rovněž nepřijímala od státu žádné peníze.. Lidé prodávali své majetky a rozdávali těm, kdo jak potřebovali... a církev rostla... viz níže..:


Skutky apoštolské 2:38  Petr odpověděl: "Čiňte pokání a každý se nechte pokřtít ve jménu Ježíše Krista, aby vám byly odpuštěny hříchy. I vy přijmete dar Ducha Svatého,
39  neboť to zaslíbení platí pro vás a vaše potomky i pro všechny, kdo jsou daleko - kohokoli povolá Hospodin, náš Bůh."
40  Dosvědčoval to ještě mnoha jinými slovy a vyzýval je: "Zachraňte se z tohoto zvráceného pokolení!"
41  Ti, kdo ochotně přijali jeho slova, se pak dali pokřtít a toho dne se připojilo okolo tří tisíc lidí.
42  Zůstávali v apoštolském učení a ve společenství, v lámání chleba a v modlitbách.
43  Každou duši naplnila posvátná úcta a skrze apoštoly se dělo mnoho zázračných znamení.
44  Všichni věřící byli pospolu a měli všechno společné.
45  Prodávali pozemky a majetky a rozdělovali všem, jak kdo potřeboval.
46  Denně zůstávali svorně v chrámu a ve svých domech lámali chléb a dělili se o jídlo s radostí a upřímným srdcem.
47  Chválili Boha a všem lidem byli příjemní. Pán pak církvi denně přidával další zachráněné.


Cristiano




Re: Re: Komparace manželství v ŘKC s manželstvím v ostatních církvích (Skóre: 1)
Vložil: Manciny v Pátek, 14. září 2007 @ 08:45:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
K bodu 3) zajímalo by mne, jestli je důvodem k rozvodu i skutečnost, že jeden z manželů má pocit, že partner nežije dostatečně "naplno pro Pána", "odpadl od Pána" atd. a proto požádá o rozvod. Zda pak sbor na žádost horlivějšího partnera rozvod umožní. A kdo popřípadě posuzuje, že jeden z manželů skutečně "od Pána odpadl".



]


Re: Komparace manželství v ŘKC s manželstvím v ostatních církvích (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 14. září 2007 @ 09:42:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak tohle je lepší svědectví, než po jakém touží třeba Lydia. To proto, že je bezděčné.

Chudák Strnadel neví, že "duchovní z dané církve " sem nechodí ani jeden. Zato sem chodí dostatek chytrolínů, kteří mu dají najevo, že je mimoň a že "rigorózní práce" není v Bibli. 
Nakonec mu pár lidí na otázky odpoví, ale "opominou" tam napsat, jakou církev reprezentují, takže je mu to stejně na prd.

Korunu svědectví by nasadil obětavec, který pilnému studentovi sdělí, jak je to špatně v ostatních církvích, kromě té jeho. Několik takových znalců sem chodí, tak jsem zvědav.

Olin 



Re: Re: Komparace manželství v ŘKC s manželstvím v ostatních církvích (Skóre: 1)
Vložil: Blake v Pátek, 14. září 2007 @ 11:27:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zatím jsem do vašich flamewarů nezasahoval, když se rozhoří, tak prostě hoří.

Přijde mi ale podivné takto dopředu flamewar rozdmýchávat, aniž by ještě někdo, na koho míříte, vůbec něco napsal. Myslím, že takový přístup je rozhodně na zamyšlení...

A jen tak na okraj... duchovní z dané církve... sem nechodí ani jeden - jak to můžete tvrdit? Vždyť duchovní by měl být každý křesťan, nikoliv nějaká vydělená skupina. Každý jsme duchovní naší církve... a o co víc, máme být duchovními i Církve, Kristovy Nevěsty.

Exodus 19:6  Budete mi královstvím kněží, pronárodem svatým. To jsou slova, která promluvíš k synům Izraele.

1 Petrův 2:9  Vy však jste `rod vyvolený, královské kněžstvo, národ svatý, lid náležející Bohu´, abyste hlásali mocné skutky toho, kdo vás povolal ze tmy do svého podivuhodného světla.

Zjevení Janovo 1
4  Jan sedmi církvím v Asii: Milost vám a pokoj od toho, který jest a který byl a který přichází, i od sedmi duchů před jeho trůnem
5  a od Ježíše Krista, věrného svědka, prvorozeného z mrtvých a vládce králů země. Jemu, jenž nás miluje a svou krví nás zprostil hříchů
6  a učinil nás královským kněžstvem Boha, svého Otce - jemu sláva i moc navěky. Amen.

Zjevení Janovo 5
9  A zpívali novou píseň: "Jsi hoden přijmout tu knihu a rozlomit její pečetě, protože jsi byl obětován, svou krví jsi Bohu vykoupil lidi ze všech kmenů, jazyků, národů a ras
10  a učinil je královským kněžstvem našeho Boha; a ujmou se vlády nad zemí."


Je to tedy od starého zákona (zde ještě myšleno na Izrael), přes nový zákon až po zjevení.


]


Re: Re: Re: Komparace manželství v ŘKC s manželstvím v ostatních církvích (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 14. září 2007 @ 11:59:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Blaku, já jsem reagoval na to, co již bylo napsáno.

A že sem nechodí "duchovní" církví, netvrdím, ale myslím si to. Pokud totiž chodí, pak důmyslně ukryti.
Je přece jasné, nač se dotyčný P.S. ptá: každá státem registrovaná církev má několik povinností ke státu a jedna z nich je - mít veřejně přístupný "seznam duchovních" - jedno, jak jim říkají, třeba farářů, kazatelů, a tak.

S tvým biblickým výkladem stoprocentně souhlasím, ale zrovna tohle je Petrovi Strnadelovi asi jedno.

Olin
 



]


Re: Re: Komparace manželství v ŘKC s manželstvím v ostatních církvích (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Pátek, 14. září 2007 @ 11:46:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Olin,
píšem, lebo si ma zmienil v svojej odpovedi. 

Myslíš, že túžim len po niečom silou-mocou pozítívnom? Tejto tvojej poznámke nerozumiem a len dedukujem, že reaguješ na článok, ku ktorému som si požičala nadpis „Nebojme se říci...“

Snažiť sa za tým, čo vedie k pokoju a vzájomnému budovaniu pre mňa neznamená, že si budeme pochlebovať a tváriť sa, že nás nič netrápi, že sme v pohode. Práve naopak. Ak sa niekto podelí s tým, čo ho trápilo, ako bojoval boj tela proti duchu a ako hľadal milosť u Boha Otca skrze Ježiša Krista a našiel, určite to vedie k pokoju a vzájomnému budovaniu – minimálne pre tých, ktorí bojovali podobný boj.

K pokoju a vzájomnému budovaniu sa však určite neslúžia prázdne reči. Mne neznámy J.S. sa pýta konkrétne veci. Lenže ja k tomu nemám čo povedať, a tak mlčím. Ty však reaguješ a pritom vôbec neodpovedáš na otázky, dokonca neodpovedáš ani samotnému autorovi. Pôsobí to skôr ako komentár niekoho, kto sa považuje za moderátora diskusie, hoci ho k tomu nikto nevyzval. Ty si naozaj kazateľ? Tvoje odpovede mi skôr pripomínajú filozofické eseje a fejtóny s takou „pepermintovou“ príchuťou.

V zmysle Rim 14:19 môžu chcieť konať len skutočne živé údy Tela Kristovho, lebo Pavol ho písal im. Ty k nim nepatríš? Ak áno, prečo s tým máš problém?


]


Re: Re: Re: Komparace manželství v ŘKC s manželstvím v ostatních církvích (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 14. září 2007 @ 12:34:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Čau Lydia!

Přílišná zkratka srozumitelnosti nepřidá, a to se mi asi stalo.
Je ale pravda, že jsem měl trochu dojem, že se ti zdá moře moc veliké a koneckonců i mokré. Mě to přišlo, že vyzýváš kolemjdoucí k tomu, aby předstírali určité svědectví. Není-li to pravda, pak mě to těší.
 
Každopádně je ale tvá prosba logická, je-li vyslovena v církvi. Je-li vyslovena na ulici, zní to divně. A tady nejsi v církvi, jsi na virtuální ulici. Jako na skutečné ulici při evangelizaci, chceš-li mluvit o víře s lidmi, musíš počítat s tím, že podobně znějícím slovům rozumí patrner zásadně jinak. Nebo nerozumí. 
Například Gregory nebo Jiří Krupa sem napíší něco, co je v Bibli, načež jim všichni ostatní, také jiří gregovi nebo greg jiřímu, napíšou, že nic takového v Bibli není. To se mi v církvi nestává, ani když se mnou lidé třeba nesouhlasí.

 Neznámý J.S. položil otázky, ale já mu na ně neodpovím, protože jsem si jist, že nejsen oprávněm mluvit za KS, nejsa jejich "duchovním". Kdyby to napadlo ostatní, nedočkal by se fůry nejapných "poučujících" odpovědí. (vtip má pouze cizincova lakoničnost) Vůbec ale netrvám na tom, že se ti musí můj přístup líbit.

Jsem rád, že ti moje příspěvky připomínají "filozofické eseje a fejtóny s takou „pepermintovou“ príchuťou." Proto je píšu.  Nejsou to tedy prázdná slova. Nakoľko som kazatel, jak tady zejména všelijací nactiutrhači neustále připomínají, tady na virtuální ulici jsem prostě chodec. V bazénu jsem totiž zase plavec. Člověk, který by vylezl na skokanské prkno a v plavkách začal stadionu kázat, by nebyl kazatel, ani plavec, ale trapný blbec.
A já beru v úvahu skutečnost, že mě tu denodenně řada lidí nadává anebo uráží a pomlouvá některé moje přátele, a budu sem nosit po zralé úvaze to, co chci. A s Božím slovem sem budu vstupovat jen velmi opatrně. Je svaté.

Líbí se mi tvá odhodlaná víra, Lydia!

Olin 


]


Re: Re: Re: Re: Komparace manželství v ŘKC s manželstvím v ostatních církvích (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Pátek, 14. září 2007 @ 14:09:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Olin,
tomuto už nerozumiem vôbec. Ty sám si o sebe uviedol, že si kazateľ. Máš to uvedené v „extra informácii“. A predsa tu si „chodec“? Lebo tu sme na „virtuálnej ulici“ ako píšeš? Takže Olin-kazateľ nie je to isté ako Olin-chodec? Reálny Olin-kazateľ nie je virtuálny Olin-chodec? Resp. Olin-kazateľ sa môže správať ako Olin-chodec len preto, že je na „virtuálnej ulici“?

Diskusie cez internet sú síce moderným spôsobom komunikácie, ale nie sú dôvodom preto, aby ľudia neboli sami sebou. Chápem, že tento priestor dáva voľnosť anonymite a slobode mravov, ale ja buď som údom Tela Kristovho, alebo nie som. Tu neexistuje kompromis v zmysle toho, čo píšeš. Buď som mŕtva sebe, alebo nie som. Buď sú moje hriechy prikryté krvou Ježiša Krista a ja žijem Bohu, alebo žijem v tele. Hoci je aj tretia možnosť – že si obliekam rúcho baránka na svoj vlčí kožuch... a raz ho oblečiem a vyzlečiem – v závislosti na prostredí...

Ja som to v svojom príspevku rozlíšila, že tu sú aj nespasení, aj spasení: Že nespasení a neveriaci hovoria nahlas, čo si myslia a vyjadrujú sa slobodne k témam týkajúcich sa kresťanstva chápem, lebo priestor Granosalis je práve na to. Ale bolí ma, že tí, ktorí tvrdia, že veria v Ježiša Krista a nazývajú ho svojím Pánom, sa správajú rovnako... a v prosbe (skôr výzve) v závere som sa obrátila práve k tej druhej skupine, lebo veď aké svedectvo potom vydávame, ak splývame so svetom, ak skrze nás nesvieti svetlo Ježiša Krista??? Veď ono má svietiť práve v tme sveta: „Tak svieť vaše svetlo pred ľuďmi, aby videli vaše dobré skutky a velebili vášho Otca, ktorý je v nebesiach.“ (Mt 5:16)

My nie sme dokonalí, ale máme takí byť - nie sami zo seba, ale skrze milosť Božiu v podobe práce Ducha svätého v našom duchu – a máme konať dobré skutky, ku ktorým sme boli povolaní Bohom, ako píše Peter: „Lebo to je vôľa Božia, aby ste, dobre robiac, umlčali nerozumnosť nevedomých ľudí, ako slobodní, ktorým sloboda nie je zásterkou zlosti, ale ako Boží služobníci.“ (1Pt 2:15-16) Tak ako môžem byť niekto iný, než som? Je výsadou chameleóna, že splýva s prostredím, ale znovuzrodený človek? Nie. Snažiť sa o pokoj so všetkými ľuďmi neznamená prijať ich spôsoby komunikácie, ich zmýšľanie, ich konanie a prispôsobovať sa im. Sme povolaní priniesť ľuďom evanjelium a svedčiť o Ježišovi Kristovi. On je živý Boh, ktorý nenávidí neprávosť a hriech. Obeť Ježiša Krista neznamená, že Boh sa zmenil – ona len ukázala, že Boh je Láska, a radšej umrie, len aby zachránil tých, čo miluje. Boh je však stále ten istý, nemenný, večný. Inak by Boh Abraháma, Izáka a Jakoba nemohol byť Otcom nášho Pána Ježiša Krista. Ale On ním je. A keďže Mu verím, tak sa teším na čas, kedy sa každé koleno skloní a každý jazyk vyzná, že Ježiš Kristus je Pán. Amen.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Komparace manželství v ŘKC s manželstvím v ostatních církvích (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 14. září 2007 @ 14:34:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Lydia, já tu jsem sám sebou, ale ty ne. Tady jsi jen Lydia7. Nemáš jméno ani tvář. Máš jen texty a skrze ně je možné tě pomalu poznávat.
Já mám naproti tobě jméno, tvář, minulost.
To, co jsem psal o bazéně a ulici, se týká společenských rolí. Identita je stále táž.

   //Lebo to je vôľa Božia, aby ste, dobre robiac, umlčali nerozumnosť nevedomých ľudí, ako slobodní, ktorým sloboda nie je zásterkou zlosti, ale ako Boží služobníci.“
 - přesně to se snažím dělat. Někteří to oceňují, jiným to vadí. Samozřejmě, já se tomu nedivím. Taky od toho neustoupím.
Zrovna před chvílí tady jeden z uživatelů, který si říká "pastýř", o mé osobě "účelově napsal nepravdu". Udělal to už mnohokrát. Jakýpak je to pastýř? No tady může být pastýř, nejsme v církvi, jsme na virtuální ulici, může to být třeba hirogenský lovec, bude-li chtít.

A "hovoriť nahlas čo si myslia a vyjadrovať sa slobodne k témam týkajúcich sa kresťanstva" by měli zejména ti spasení, Boží služebníci. Taky to dělají a potěšují mé srdce, ačkoli jich tu není dost.

Olin



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komparace manželství v ŘKC s manželstvím v ostatních církvích (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Pátek, 14. září 2007 @ 15:45:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Lydia, já tu jsem sám sebou, ale ty ne.
Som tu sama sebou v tom zmysle, že neštylizujem, nehrám, nie som pokrytec a to, čo čítaš ty a ostatní, to pramení z môjho ducha a niekedy tela (žiaľ), ale nemá to inú príchuť než to, čo žijem doma, v práci, medzi ľuďmi vôbec.

Tady jsi jen Lydia7.
Volám sa Lýdia, pri prihlasovaní ma nepustilo len s menom, lebo už tu taká prezývka je. Tak som si pridala číslo 7.

Nemáš jméno ani tvář.
Mám meno aj tvár, aj minulosť – len nezverejnenú tu na granosalis a ani sa to nechystám zmeniť – riadim sa Mt 10:16,17 „...buďte teda opatrní ako hady a prostí ako holubice. Dajte si pozor pred ľuďmi...“

Máš jen texty a skrze ně je možné tě pomalu poznávat. Já mám naproti tobě jméno, tvář, minulost.
Ty si verejne známa osobnosť (neviem len, či si úplne od začiatku pôsobil aj tu na granosalis ako Olin Kadlec, alebo si nejaký čas bol skrytý v anonymite), preto to máš možno ťažšie, ale o to viac by som od takého človeka očakávala jednotu medzi tým, čomu verí a čo žije. A ja ju proste nevidím. V obraze, ktorý si tu sám o sebe vytvoril v svojich odpovediach a reakciách, nevidím veriaceho, znovuzrodeného človeka. Buď preto, že ním napriek tomu, čo zastávaš a píšeš, nie si, alebo preto, lebo ja som správne nepochopila, čo znamená narodiť sa z Ducha a ako sa taký znovuzrodený človek môže prejavovať, alebo preto lebo si vlk v barančom rúchu.

Boh všemocný vie, ktorá možnosť je správna, môj duch zatiaľ lavíruje medzi všetkými, ale práve preto, že uvažujem aj o možnosti tretej, môžeš ma spoznávať len z mojich textov minimálne dovtedy, kým nebude zrejmé, ktorá možnosť je naozaj správna. Verím, že Duch Pravdy mi ju zjaví a ja buď budem s tebou naďalej v snahe „dobre robiac“ komunikovať, alebo budem činiť pokánie, alebo s tebou komunikovať prestanem úplne.
PS: Padajúce stromy v sne sú pre mňa príliš skutočné na to, aby som sa odvážila ku ktorémukoľvek len tak priblížiť. Radšej budem pozorovať z diaľky. Tie zakorenené v tele padnú tak či tak. A ak ty ostaneš stáť, ospravedlním sa za všetko. Tebe, aj Bohu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komparace manželství v ŘKC s manželstvím v ostatních círk (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 14. září 2007 @ 16:50:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No vidíš, Lydia, i já jsem opatrný i prostý a dávám si pozor na lidi. Jen to dělám jinak, než ty. A soulad mezi tím, čemu věřím, a co žiji, obvykle nikdo nezpochybňuje. Každopádně mě ani nenapadne, abych tady na Granu ze sebe dělal něco jiného, než jsem.
 Můžeš vidět maximálně nesoulad mezi tím, čemu věříš ty, a co žiji já. To ale není divu! Velmi pravděpodobně ty zase nežiješ podle mojí víry. Když tedy toužíš po tom, aby se zde sdíleli lidé s tím, jak žijí s Ježíšem, budeš muset začít tím, že jejich víru budeš respektovat.

Olin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komparace manželství v ŘKC s manželstvím v ostatních (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Pátek, 14. září 2007 @ 22:30:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ja verím v Ježiša Krista. Verím, že skrze obeť Ježiša Krista na kríži mi Boh Otec odpustil moje hriechy. Verím, že jeho vzkriesením som pred Bohom Otcom ospravedlnená. Verím, že som dostala Ducha svätého, ktorý ma vyučuje v duchu. Verím, že som jedným z údov živého Tela Kristovho a preto verím, že sa máme ako tieto údy riadiť tým, čo písal apoštol Pavol, Ján, Peter, Jakub, Júda svojim bratom a sestrám v Kristu a čo je zaznamenané v Písme. Napríklad v liste Kolosanom v 3. kapitole: „... zložte hnev, prchkosť, zlosť, rúhanie, mrzkomluvu zo svojich úst... oblečte si ako vyvolení Boží, svätí a milovaní srdečnú sústrasť milosrdnú, dobrotivosť, pokoru, krotkosť, zhovievavosť, znášajúc jeden druhého... oblečte si lásku, ktorá je pojivom dokonalosti...“ v kontexte celej kapitoly. A tiež v 1Pt 3:8-11: „A konečne buďte všetci rovnako zmýšľajúci, súcitní, milujúci bratstvo, ľútostiví, dobromyseľní a pokorní, nedoplácajúci zlého za zlé, alebo nadávky za nadávku, ale naopak, žehnajte vediac, že ste na to povolaní, aby ste zdedili požehnanie. Lebo ten, kto chce milovať život a vidieť dobré dni, nech zdrží svoj jazyk od zlého a svoje rty, aby nevraveli lesti a nech sa odkloní od zlého, nech hľadá pokoj a stíha ho.“ Tomuto verím a po tom túžim. Modlím sa, aby v milosti Božej bolo očistené moje srdce, obnovená moja myseľ – lebo sama zo seba to neviem, som človek ako každý a bez Pána Ježiša neviem zmeniť nič na svojej telesnosti. Verím, že aj pre mňa patria slová apoštola Petra, že „Boh každej milosti, ktorý nás povolal do svojej večnej slávy v Kristu Ježišovi, keď ešte málo potrpíte, on sám vás dokoná, upevní, zmocní, položí na pevný základ.“ Tomuto verím. A toto je v rozpore s tým, čo vidím v tom, čo píšeš ty v svojich odpovediach často, s tým tónom reči, ktorý používaš (aj keď ide o slovo písané) a tiež mnohí iní...

Velmi pravděpodobně ty zase nežiješ podle mojí víry.
Ak hlavou tela, cirkvi, je Kristus a hlavou Krista, Boh, nemôžem súhlasiť s tým, že viera živých údov sa dá rozdeliť na moju, tvoju, jeho, ich – veď hlava je jedna jediná, Kristus. Myslíš, že On vedie jedných tak a druhých tak? Tak ako si to zrejme myslí ten, čo z neho nakoniec vykonštruoval šelmu zo Zjavenia? Tomu neveríme ani jeden snáď.

Když tedy toužíš po tom, aby se zde sdíleli lidé s tím, jak žijí s Ježíšem, budeš muset začít tím, že jejich víru budeš respektovat. K tomu už len toľko, že rešpektovať vieru kresťana budem a môžem len do tej miery, do akej zodpovedá Písmu a Duchu pravdy. A „vieru“ tých, ktorí zatiaľ Boha Otca v Ježišovi Kristovi nevidia, rešpektovať budem, ale v Duchu pravdy sa budem snažiť (ak ma k tomu povolá Pán skrze Ducha svätého) umlčať nevedomosť nerozumných ľudí a modliť sa za nich v zmysle 1Tim 2:1:4.

Vidím to tak, že problém nie je v mojej a tvojej viere, ale v učení, ktorým sme ovplyvnení. Môj duch sa bráni učeniu a knihám K. Hagina a Y. Cho, ku ktorým som pričuchla, ale nedokázala som ich stráviť. Bola som totiž namočená v ezoterike a to, čo páchne z týchto kníh, je presne to, čo s*****í tam. Logickými argumentami ti to nepodporím, ale v duchu viem, že K. Hagin a Y.Cho už vôbec nie, nekážu z Ducha Ježišovho. V duchu súhlasím s Gregoriovým tvrdením, že ide o okultného ducha New Age. Svoj postoj k RKC a pápežovi som už niekde uviedla a musím sa opraviť v zmysle, že nie všetci katolíci, ale klérus RKC a pápež určite sú súčasťou neviestky. Riešia politiku, ekológiu a sociálne sa angažujú bez toho, aby v moci Ducha kázali Pravdu, ukrižovaného a zmŕtvychvstalého Božieho Syna. Preto neverím v ekuménu v tom poňatí, ako je režírovaná. Lebo platí, že je jedno telo, jeden Duch, jeden Pán, jedna viera, jeden krst, jeden Boh a Otec všetkých, ku ktorému vedie jediná cesta – JEŽIŠ KRISTUS. Boh všemohúci ma pritiahol k svojmu Synovi, ktorý je Pravda a cez túto Pravdu prichádzam k Otcovi, ktorý je Láska. Nijak inak. Lebo Ježiš Kristus je cesta, pravda, život. On je zjavením Božej spravodlivosti a tá nemá nič spoločné s neprávosťou. A čo znamená neprávosť sa dá zistiť štúdiom kníh Starého zákona. Ja som našla napríklad tieto verše: Jeremiáš 3:13, 14:20, 1Kráľov 8:47, 2Paralipomenon 6:37, Žalm 106:6, Daniel 9:5, Ezechiel 5:6, 16:49.

Božia Láska podľa 1Kor 13:6 sa neraduje z neprávosti, ale sa spolu raduje pravde... Chápem to tak, že Boh Otec sa raduje, teší svojmu Synovi a Duchu, ktorý je tiež Pravdou. Tu niet miesta pre modly, iných „bohov“, zbožštenie človeka, ani ekuménu v mene „lásky“...  a žiadny človek ma o tom nepresvedčí, lebo môj duch je vyučovaný Duchom svätým, ako píše Ján v 1.liste 2:24-29...

„Každý, kto činí spravodlivosť, narodil sa z neho.“ a Pavol sa pýta: „Čo má spoločného spravodlivosť s neprávosťou, alebo aké je obecenstvo svetla s temnosťou, aký súhlas Krista s Beliálom (2Kor 6:14-15)??? To je „moja“ viera, Olin.

Lýdia


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komparace manželství v ŘKC s manželstvím v ostatn (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 14. září 2007 @ 23:01:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No vidíš, Lydia, představuješ další v řetěze zklamání, které tady na ulici může člověk zažít. Proto si taky dávám pozor na lidi, jen jinak, než ty.

Začínáš tak krásným vyznáním, pokračuješ řečmi, které jsou - jak vy asi říkáte - z těla, považuješ sama sebe za rozhodčího v tom, co odpovídá Písmu a Duchu pravdy, a nakonec ukazuješ, že se v té pravdě nějak zle orientuješ, přitakávajíc jednomu milému bludaři, s nímž souhlasíš "v duchu". Tvé slovo je samý duch, samý duch...a zcela dezorientovaný soud. Gregorius v slovenském provedení.

Já si s tebou rozumět nemohu, takže ti nijak nemám za zlé, že ty nerozumíš mně. Proto si nech svoji víru, a já si nechám svou, vrátanie teho, čo vidím v Písme.

Maj sa dobre, idem spať.

Olin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komparace manželství v ŘKC s manželstvím v os (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Sobota, 15. září 2007 @ 07:51:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...považuješ sama sebe za rozhodčího v tom, co odpovídá Písmu a Duchu pravdy...
1Jn2:27 „A to pomazanie, ktoré ste dostali od neho, zostáva vo vás, a nepotrebujete, aby vás niekto učil, ale ako vás učí to isté pomazanie o všetkom, a je pravdivé a nie je lžou, ako vás naučilo, tak zostanete v ňom.“

...zcela dezorientovaný soud...
Preto lebo považuješ sám seba za rozhodcu v tom, čo odpovedá Písmu a Duchu Pravdy?
Tvoj súd o mojom súde je irelevantný, lebo sa nebojím človeka, bojím sa Boha, ktorý seba samého zjavil v Ježišovi Kristovi a VIEM, že K.Hagin a Y.Cho nie sú z Boha.

...Gregorius v slovenském provedení...
:o) ďakujem

Já si s tebou rozumět nemohu, takže ti nijak nemám za zlé, že ty nerozumíš mně
Prajem si, aby sa to zmenilo, ale nie je to v mojej moci. Mrzí ma, že som v tvojom řetěze zklamání – ale radšej tam ako mimo Boha. Prajem Ti požehnaný čas s Pánom. V duchu a pravde. Amen.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komparace manželství v ŘKC s manželstvím (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Sobota, 15. září 2007 @ 23:58:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji za požehnání.
I já tobě žehnám a nemíním se starat o naše tolik odlišné vidění věcí.

Olin


]


Re: Re: Re: Re: Komparace manželství v ŘKC s manželstvím v ostatních církvích (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 14. září 2007 @ 15:06:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


///Člověk, který by vylezl na skokanské prkno a v plavkách začal stadionu kázat, by nebyl kazatel, ani plavec, ale trapný blbec.///


Odkud bereš tu drzost Oline, tohle prohlásit?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Komparace manželství v ŘKC s manželstvím v ostatních církvích (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 14. září 2007 @ 15:20:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Asi to bude ve mně, Gregory.:-)

Olin


]


Re: Re: Komparace manželství v ŘKC s manželstvím v ostatních církvích (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Pátek, 14. září 2007 @ 12:29:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Olín sice chytrolín ani mimoň není chápe důležitost rigorózní práce , ale jak to chodí u nich si radši nechá pro sebe.

Olin reperezentant sám sebe.  Farel ( K tomu tématu na Bubíkovi se ti vyjádřím až budu mít víc času) čus


]


Re: Komparace manželství v ŘKC s manželstvím v ostatních církvích (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Pátek, 14. září 2007 @ 12:16:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Milý Jiří!

vzhledem k tomu, že řkc není z Božího pohledu církví, ale sektou a denominací a vzhledem k tomu, že ve tvých otázkách, které v sobě obsahují slovo církev, se většinou nejedná o skutečné Boží církve, nedá se na ně odpovědět, poněvadž jsou od základu vadné. Jestli se chceš dovědět, co si o těchto věcech myslí Bůh, můžeš se o nich dočíst v Novém zákoně - především v Pavlových epištolách 1. Korintským (7. k.), Efezským (5. k.) a Hebreům (13.k.). Milost a pokoj od našeho Boha a Otce a Pána Ježíše Krista. Amen.

SV



Re: Re: Komparace manželství v ŘKC s manželstvím v ostatních církvích (Skóre: 1)
Vložil: Blake v Pátek, 14. září 2007 @ 13:16:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen ať tu komparaci udělá - mě to připadá zajímavé a věřím že i mnoha dalším lidem, zvlášť pokud budou podklady pocházet z širokého spektra pramenů. A proč nepřihodit do komparace i svědky jehovovi nebo mormony - jen tak pro kontrast...

1 Korintským 11:19  Neboť musí mezi vámi být i různé skupiny, aby se ukázalo, kdo z vás se osvědčí.
(tam myšleno uvnitř jedné komunity, ale podle mě to lze vztáhnout i globálně napříč denominacemi)

Za sebe mohu říci, že se v podstatě souhlasím s tím, jak odpověděl na otázky cristiano.



]


Re: Re: Re: Komparace manželství v ŘKC s manželstvím v ostatních církvích (Skóre: 1)
Vložil: Blake v Pátek, 14. září 2007 @ 13:29:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V okamžiku kliknutí na talčítko Ok! jsem si uvědomil, že jsem nenapsal, do jaké denominace se řadím - pro statistiku oné práce. Jenže ono to s tím není zas tak jednoduché :-).

Patřil jsem zatím do dvou sborů (odštěpek od metodistů, ten druhý pak KS) ale momentálně se spíš zorientovávám v místních sborech po stěhování do Prahy, takže aktuálně stabilně do žádného sboru nechodím.

Navíc se nepočítám mezi autority mající na starost učení sboru, čímž zřejmě J.S. myslel ony "duchovní z dané církve" a také nevím o tom, že by tyto otázky byly v obou mých předchozích sborech nějak detailně rozpracované. Můj souhlas s cristianovými odpověďmi se tedy opírá spíš o Bibli, rozum, srdce a mojí míru poznání Boha.



]


Re: Komparace manželství v ŘKC s manželstvím v ostatních církvích (Skóre: 1)
Vložil: dj-bobr v Pátek, 14. září 2007 @ 14:52:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.dj-bobr.net
Pro autora:
Nenašel jsem na Vás e-mailový kontakt. Možná bych s Vámi některé věci probral privátněji, než "jen" skrze příspěvky na diskuzním fóru. Můžete mi prosím napsat na dj-bobr zavináč dj-bobr tečka net emailový kontakt? Díky, dj-bobr, BJB Praha 3



Stránka vygenerována za: 0.31 sekundy