Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Ondřej.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 4, článků celkem: 16266, komentáře < 7 dní: 389, komentářů celkem: 403856, adminů: 60, uživatelů: 5115  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 78 návštěvník(ů)
a 5 uživatel(ů) online:

ivanp
cizinec
Myslivec
gregorios777
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
110165027
přístupů od 17. 10. 2001

S úsměvem: Noční můra charismatika z oblasti Sever
Vloženo Úterý, 13. únor 2007 @ 21:07:28 CET Vložil: Bolek

Humor poslal jouk

Noční můra charismatika z oblasti Sever aneb noční běs na tý louce zelený


"Noční můra charismatika z oblasti Sever" | Přihlásit/Vytvořit účet | 51 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Noční můra charismatika z oblasti Sever (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 13. únor 2007 @ 21:26:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemusím s Jakobín souhlasit v mnoha věcech, ale takovou ubohost bych nikdy neudělal, jakou prezentuješ ty, jouku.... :((

Karel



Re: Noční můra charismatika z oblasti Sever (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 13. únor 2007 @ 21:31:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tady totiž není jasný, z koho si střílíš, jestli s charismatiků (to jsi nejspíš chtěl), nebo z Jakobin - nebo ze všech...

Karel


]


Re: Noční můra charismatika z oblasti Sever (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 13. únor 2007 @ 21:28:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vy jste se snad už zbláznili?! Vždyť to je kravina za kravinou... ať už od té strany, nebo od opačné...

To bych rád viděl, co na to nekřesťané, pokud by navštívili tyto stránky.

Karel



Re: Noční můra charismatika z oblasti Sever (Skóre: 1)
Vložil: Karel v Středa, 14. únor 2007 @ 12:55:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdybych nebyl křesťan, využíval bych GS jako terapii v boji proti utkvělým představám, že by na tom křesťanství mohlo něco být - myslím že by bohatě stačilo patnáct minut denně :).

Ale vážně, VĚTŠINU návštěvníků GS (neříkám pravidelných) tvoří nevěřící - tak prostě Internet funguje (náhodní hledači čehokoli v Google/Seznamu - to platí obecně o všech webech).


]


Re: Noční můra charismatika z oblasti Sever (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 13. únor 2007 @ 21:29:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nominuju tento článek na Zlatou slzu, jakožto počin, který si zasluhuje odsoudit.

Karel



Re: Noční můra charismatika z oblasti Sever (Skóre: 1)
Vložil: jakobin (jakobin@zelo.cz) v Úterý, 13. únor 2007 @ 21:36:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Karle kliiid,
já jsem ráda, že je konečně odhalena má pravá tvář. Nakupte si česnek charoši…



Re: Noční můra charismatika z oblasti Sever (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 13. únor 2007 @ 21:42:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já jsem nejdřív myslel, jakobin, že to má zesměšnit tebe, ale potom jsem si pořádně všiml komentářů - že je to vlastně zesměšnění charismatiků.

Jenomže tak podivným způsobem, že jsi zlehčená i ty... V každém případě je to ubohé...

Karel


]


Re: Noční můra charismatika z oblasti Sever (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Úterý, 13. únor 2007 @ 21:48:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Co se furt cilis, Karle Spravedlivy? Dyk je to dobrej vtip. Samozrejme, ze si to dela srandu z "charismatiku z oblasti Sever", co na tom nechapes?

Myslim, ze jsi zbytecne nedutklivej. Vtip nikomu neublizi, neni to ani pomluva a tenhle vtip neni ani nevkusnej (tzn. nedela si legraci ze smrtelnych nemoci, valecneho utrpeni ci holokaustu).

Aviaf



Re: Noční můra charismatika z oblasti Sever (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 13. únor 2007 @ 21:51:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No dobře, ale proč je tam teda použitá její originální fotka? Mě by se třebas podobný vtip, i kdyby byl zaměřený proti někomu jinému, dotkl, v případě, že použijí mojí fotku.. (jak mi lezou upíří zuby)

Navíc se mi to moc legrační nezdá --- asi nemám smysl pro takový humor.

Karel


]


Re: Noční můra charismatika z oblasti Sever (Skóre: 1)
Vložil: beny v Úterý, 13. únor 2007 @ 22:17:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Své pochybnosti s tímto tipem humoru jsem vyjádřil již v případě "pastýřské hole".Zdůrazňuji znovu,že jako demokrat nikomu neupírám právo na jakýkoliv projev tady na GS.Ale jsou toto ještě křesťanské metody?
Rozcupujme se v argumentech(zdravím Olina a Pattreho),přeme se,poukazujme na nešvary.V tomto jsme snad za jedno.Je to tu křesťanský portál a tak to beru jako biblické.Ale toto?!Pokud by to mělo pokračovat v tomto duchu ať z jakékoliv strany názorového spektra,pak budu muset vážně zvažovat svou účast na tomto servru.Beny



Re: Noční můra charismatika z oblasti Sever (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 13. únor 2007 @ 22:23:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vidím to podobně.


]


Re: Noční můra charismatika z oblasti Sever (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Úterý, 13. únor 2007 @ 23:39:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Vodšpuntuj se, pane důležitej.

Aviaf


]


Re: Noční můra charismatika z oblasti Sever (Skóre: 1)
Vložil: beny v Středa, 14. únor 2007 @ 00:31:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Možná jsem pro Tebe důležitej.Ale já vyznávám jiný tip humoru.Pokud Tě zajímá jaký,můžeš se podívat na GS na sivesrovské kreslené vtipy nebo na stránku www.zelo.cz
Tam najdeš mé práce.Když tak se cestou zašpuntuj pane nedůležitej.Možná,že Ti to pomůže přemýšlet.


]


Re: Noční můra charismatika z oblasti Sever (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Středa, 14. únor 2007 @ 00:59:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Za prve, necini mi problem premyslet.

Za druhe, neni dobre se zaspuntovat. Je-li clovek zaspuntovan, pak se v nem hromadi nektere nevabne vonici plyny (nemajice prirozene cesty uniku telesnym otvorem k tomu urcenym, lec zaspuntovanym) a ty nasledne vedou k jeho nafouknuti (presneji: naduti), jehoz doprovodnym projevem je mimochodem i atrofovany pocit vlastni dulezitosti (a tedy i prehnana nedutklivost k nekterym vicemene neskodnym projevum humoru).

Prave proto jsem ti poradil to vodspuntovani, nebot se mi podle tvych vystoupeni nazdavalo, ze k naduti vlivem neventilovane plynatosti u tebe doslo. Byla to dobre minena rada! Nejsi totiz ani tak dulezitej pro me. Ale zdalo se, ze se povazujes za velmi duleziteho sam pred sebou. Tak proto.

Tohle vsechno jsem si nevymyslel. "Vodspuntuj se" je stare piemontske porekadlo (orig.: Ma gavte la nata). Blizsi informace viz: Umberto Eco, Foucaultovo kyvadlo.

Aviaf


]


Re: Noční můra charismatika z oblasti Sever (Skóre: 1)
Vložil: vladislav v Úterý, 13. únor 2007 @ 23:09:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Á jakobín už si taky vykoledovala ftípek. Nemůžu se zbavit určitýho pocitu zadostiučinění. Tak dlouho ses navážela do charismatiků až jsi tu za můru. Hahaha. Dobrá práce jouku!



Re: Noční můra charismatika z oblasti Sever (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Úterý, 13. únor 2007 @ 23:39:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Také se spíše přikláním teorii z krytého humoru jouka tj. vystrašení severočeské charismatické pastorálky odhalením pravé tváře jakobin, nežli zhyzdění fotky jany, jako jsme to dělali v třetí třídě základní školy. Nicméně jsem v tomto ohledu stejný suchar jako karlík s benym a prohlašuji to krajně za nevhodné k důstojnosti konkrétní osoby na tomto (ještě ke všemu údajně křesťanskému) portálu. Svou účast na tomto serveru zvažuji v podstatě stále a sám nerozumím tomu, proč jsem ještě tady.
Když už jsme na stránkách humoru chci podotknut: kebych bol chalanem jakobin vyhledal bych těba a po chlapsku si s těbou prehovoril:
Čo sa ti to urobilo tuná na repe, pod bradů, taká malá dzurinda ? tu máš hej po papuli moj brat.

PS: Tak se měj jouku a doufejme, že se ti už do ruky nedostane žádná z mejch foto.



Re: Noční můra charismatika z oblasti Sever (Skóre: 1)
Vložil: beny v Úterý, 13. únor 2007 @ 23:55:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Nemám pocit,že by se jakobin návážela do charismatiků.Do čeho se navážela,jsou věci,které toto hnutí provázejí a které možná ty sám vladislave obdivuješ.Doufám,že tuto neřízenou střelu,která Tě tak pobavila a přivodila Ti pocit zadostiučinění spolu s Těmi,kteří ji vystřelili ukočíruješ.Dále Ti přeji,aby ses jednou sám nestal zraněným odpadem,který toto Tebou obdivované hnutí provází.


Beny



Re: Noční můra charismatika z oblasti Sever (Skóre: 1)
Vložil: franciscus v Středa, 14. únor 2007 @ 08:34:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Berte můj komentář jen jako poznámku autsajdra, protože, přiznám se, nevím o čem je řeč, když se hovoří o „severních charismaticích“. Když jsem začal častěji navštěvovat Grano salis, zjistil jsem, že je tu parta "starousedlíků", kteří se vzájemně již znají a někdy se asi u nich začíná projevovat „ponorková nemoc“. Tu někteří lidé léčí různým stupněm a podobou agresivity. Je to, podle mne, ke škodě věci, protože lidé, kteří sem zavítají, si mohou odnést špatný dojem. Smích a úsměv léčí, je tu ovšem jedno ale. Znám spoustu lidí, kteří si s radostí dělají šprťouchlata z druhých, ale běda, když se někdo dotkne jejich Majestátu. Mám rád humor i kanadské žertíky, ovšem tvrdím, že bezbřehou legraci si mohu dělat jen ze sebe samého. U ostatních musím ctít jejich právo osobnosti a respektovat jejich svobodu.



Re: Noční můra charismatika z oblasti Sever (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 14. únor 2007 @ 08:37:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To s těmi starousedlíky je pravda --- všude se to dřív nebo později vyskytne --- chodím na novinky.cz a tam je to stejný --- takže to už nebývají diskuze nad články a o tématu, ale o těch lidech.

Což může být obtížný pro nově příchozí, protože nechápou plno souvislostí...

Karel


]


Re: Noční můra charismatika z oblasti Sever (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 14. únor 2007 @ 14:23:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karle, s jakým nickem? Já tam mám changcheng.. :)


Karel

p.s. ty lidi už tam taky znám..


]


Re: Noční můra charismatika z oblasti Sever (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Středa, 14. únor 2007 @ 10:41:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neni to ani vtipne ani chytre. Je to ubohe. Tvurce by se mel nad sebou zamyslet. A to je dovoleno zverejnovat fotku nekoho bez jeho svoleni?



Re: Noční můra charismatika z oblasti Sever (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Středa, 14. únor 2007 @ 10:59:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Opravuji: Ne tvurce, ale prznitel by se mel nad sebou zamyslet. Na druhe strane, kdyz se Jakobin zeptas a odstranis ty blbosti, tak jsem rada, ze vim jak Jakobin vypada. Ale doporucuji, aby ses zavcas omluvil a litoval, nebo se ti bude zatvrzovat srdce.


]


Re: Noční můra charismatika z oblasti Sever (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Středa, 14. únor 2007 @ 16:46:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ta je k mání ? Kdo mi jí pučí ? Potřeboval bych někomu vypít trochu krve. (Oline moh bych si na tobě vyzkoušet jak funguje?)



Re: Noční můra charismatika z oblasti Sever (Skóre: 1)
Vložil: franciscus v Pátek, 16. únor 2007 @ 06:59:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejsem tak zběhlý ve znalostech církevních a tak mne příspěvek s fotografií krásné upírky ze severu (http://www.granosalis.cz/article.php?sid=6546) přivedl k hledání o čem je vlastně řeč.

Ve slovníku Křesťanství od A do Z Piera Petrosilla jsem se dozvěděl, že charismatik je také označení pro člena skupiny v katolické nebo jiné církvi, která podporuje a provádí charismatickou obnovu. Charismatická obnova je pak hnutí v katolické církvi, příbuzné letničním proudům a církvím v protestantské oblasti. V katolickém prostředí se chápe jako cesta k obnově milosti křtu a biřmování, k prohloubení života víry a k dobrému užívání charismat. Vznikla v katolické církvi USA roku 1965 a rozšířila se do celého světa. Znali ji a podpořili papežové Pavel VI. a Jan Pavel II. Jako jednu z cest obnovy víry a života církve. Konečně charisma je Bohem udělený nadpřirozený dar, darovaný věřícímu pro naplnění poslání nebo služby v církvi a pro církev. Svatý Pavel napsal čtyři výčty charisma se zhruba dvaceti různými schopnostmi, mezi něž patří glosolalie (mluvení jazyky), schopnost konat zázraky, prorokování, rozlišování duchů atd. Posuzovat pravost charismatu náleží církevnímu úřadu.

Na Christnetu (http://www.christnet.cz/magazin/clanek.asp?clanek=1672) pak najdete rozhovor s Michaelem Špilarem, kde se mimo jiné říká: Hnutí se většinou charakterizuje tak, že má svého lidského zakladatele a svoji spiritualitu. Ale Charismatická obnova, takový termín je v katolickém prostředí výstižnější a užívanější, svého lidského zakladatele nemá. Narodila se jen a jen z Božího popudu nezávisle na nějaké osobnosti. A spiritualita, pokud je tímto termínem myšlena specifická zkušenost s Bohem, pak toto Charismatická obnova má, ale také ne tak úplně jenom svoji. V obnově lidé prožívají velmi osobní setkání s Kristem narozeným, ukřižovaným a vzkříšeným, který je obdarovává Božím duchem podobně, jako apoštoly a první křesťany, kteří znovu a znovu zažívali zkušenost letnic. A to nebyla výjimka, ale samozřejmost a tedy všeobecná zkušenost prvotní církve. Tedy zkušenost s Bohem, který naprosto svobodně používá mužů i žen jemu patřících k tomu, aby rostlo jeho království, a aby zvládli takový úkol vybavuje je dary svého Svatého Ducha. Zkušenost nových letnic za které se modlil papež Jan XXIII při zahájení Druhého Vatikánského koncilu. Tak se dá také nazvat katolická charismatická obnova.
Jestliže se mluví o daru jazyků, pak Bůh si obdaruje člověka darem modlitby, kdy bychom řekli, že se v člověku modlí sám Boží Duch vzdechy nám nesrozumitelnými. Tedy nejde o žádné vytržení, jak nám nešikovně překládá ekumenický překlad, ale o hluboký prožitek setkání s Bohem, který se fyzicky projeví. Co se týká protestantských církví, uvádí M. Špilar, že tady by se pokusil trochu diferencovat. První prožitek nových letnic se nejdříve objevil v protestantských církvích už na přelomu století. Tam zpravidla mluvíme o letničních církvích a mnohem později v druhé vlně pak o evangelikálních církvích apod. Není to úplně přesné, ale snad trochu pro orientaci. V katolické církvi se tato skutečnost objevila v roce 1967 a velmi brzy se začíná mluvit o Katolické charismatické obnově. Tedy co do zkušenosti s Bohem tak bych řekl že je stejná či obdobná co do projevu je reformovaná trochu bujařejší a provázaná se specifiky reformovaných církví. Jedno je ale opravdu odlišné – zatímco v Katolické církvi se velmi brzo zabydluje tato zkušenost Letnic v srdci církve, tak v protestantských církvích se často skupina, která má tuto zkušenost, odděluje od své mateřské církve a zakládá si svoji vlastní církvičku nebo svobodný sbor. To že tato zkušenost jde napříč křesťanstvím sebou přináší velkou touhu po jednotě křesťanů, proto jsou poměrně živé mnohé ekumenické kontakty.

Osobní zážitek ze života v charismatickém prostředí najdeme na Internetu také. Například (na http://www.granosalis.cz/article.php?sid=4911, případně http://www.zelo.cz/) se dozvíme jak je nakládáno s oponenty ve sboru CB. Že jsou zdiskreditováni (je zpochybněno jejich duševní zdraví) a pak sami raději odejdou. Z osobní zkušenosti autorka uvádí: Postupem času a hlavně dlouholetým sledováním charismatické praxe jsem dospěla k pochybnostem, nesouhlasu a nakonec k ochodu z domovského sboru. O ničem ze svých prožitků jsem s vedením nemluvila, případy „kritiků“ přede mnou mi byly dostatečným varováním. To, co mi na bývalém sboru přišlo nepřijatelné, jsou manipulace skrz Boha a prorocká slova, zneužívání Božího slova, výsadní postavení chval, pyramida (vedoucí pracovník je na vrcholu, pod ním vedoucí skupinek atd.), učednické hnutí jako zástěrka pro nemístné, netaktní a svobodu neponechávající vměšování se druhému do života, vymáhání desátků na základě slova „Okrádáte mě na darech a desátcích“ ze Starého zákona, postoj ke kritice (autorita = Bohem vedený člověk, téměř bez omylů, kterému je třeba bez výhrady se podřídit, jinak je to vzpoura proti Bohu).

Takže musím opravit svůj prvotní jednoznačně odsuzující postoj k příspěvku (http://www.granosalis.cz/article.php?sid=6546). Jouk to asi ani tak zle nemyslel, naopak dnes bych řekl, že to lze chápat i jako takovou trochu „dětinskou“ oslavu ženy, která měla odvahu postavit se za své přesvědčení.



Re: Noční můra charismatika z oblasti Sever (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Sobota, 17. únor 2007 @ 14:47:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý franciscusiku,
Člověk by získal dojem, že jakobín je upírka a mučedník zároveň, ale ona není ani jedno. Děkuji ti za velmi bohatý příspěvek, nicméně z Tvého závěru vyplívá, že nekriticky přejímáš verzi jakobín jakožto ženy bojující za své přesvědčení. Pravda je mnohem prostší , jakobin se svou minulostí nevyrovnala, proto to odnášejí neviní. Vlastní odpovědnost za věci minulé háže na jiné. Já osobně jsem do těch věcí více zasvěcen a musím říci, že se u Jakobín nejedná tak o odvahu, jako určitý projev bezcharakternosti.

Pokoj Tobě!
Pattre


]


Re: Noční můra charismatika z oblasti Sever (Skóre: 1)
Vložil: katolik v Sobota, 17. únor 2007 @ 14:58:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Minulost jakobin je stejná jako tvoje a pátera Šimmera. Jestli vona dřív nesla nějakou zodpovědnost za věci minulé jak píšeš a teď ji za ty věci háže na jiné, pak z toho logicky vyplývá, že se tam děly špatný věci a že jste v tom jeli všichni. Jestli v tom pokračujete dál jen vy dva s páterem Šimmerem, pak je jakobin oproti vám dvěma charakterní, protože v tom už nechce jet a chce, abyste to už taky nedělali. To co tady píšeš ty, mi připomíná, jak se vyřizovaly účty s těma, co moc mluvili, v padesátých letech. Brrrr.


]


Re: Noční můra charismatika z oblasti Sever (Skóre: 1)
Vložil: IC434 v Sobota, 17. únor 2007 @ 17:10:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Připomíná ti to 50. léta ne náhodou. Komunismus i primitivní charismatismus má spolu podobnost především v tom, že obojí je prostá fanatická víra. Jedni jako druzí veří v ten "jediný správný výklad běhu světa". V obou případech je praxe výkladu dotažena do extrémních hodnot.


]


Re: Noční můra charismatika z oblasti Sever (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Sobota, 17. únor 2007 @ 20:35:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Katolíku,
člověk opravdu s udivením a němým úžasem může číst tvé logicko-nelogické závěry. Proč si myslíš, že se někde děli špatné věci? Ty o nich víš? Jak si mohl dojít k tak nejapnému závěru, že onen sbor spravuji já s páterem? Všechno je to fikce, ale té tu díky jakobin věří asi valná část návštěvníků GS. Je to opravdu k popukání co tu kolují za zvěsti a představy o sboru CB X s jeho páterem. Podsouváš mi z pohledu tvé logiky, že (pravděpodobně z pozice staršího správy církve) děláme něco zle, co dělala už jakobin s M.odějem a také to dál činí jistý páter. Faktem zůstává, že nemůžeš znát poměry daného sboru, službu pátera, stejně jako já neznám tvé působení v tvém sboru, vliv tvého pastýře. Ale ty toho víš opravdu hodně. Člověk by z některých tvých komentářů, také mohl usuzovat leccos o tvých vlastnostech, ale jako anticharismatikovi ti tady asi vše projde. Takové štěstí já mít nebudu. Ale i to je dobře, aspoň mě to vždy bude více tlačit zpytovat své svědomí. A to nemluvě o tom, kdyby se odkryla tvá skutečná identita. Nicméně by to nemuselo být až zas tak špatné, protože z obecného nevrlouše by se mohl vyklubat celkem příjemný a slušný mladý muž, ochotné sloužící křesťan. To že něco děláš zle a že tvé jednání by se dalo připodobnit k chování hovada, nebo komunistů v 50.letech, ti nikdo nepodsouvá že ano. Ale Pattremu, který je považován za charismatika, se může podsouvat vše negativní. Vše co účastníky GS napadne.To se snese. Jsem rád, že Bůh je opravdu nestranný a že vidí podstatu věcí.

Osobně ti mohu s klidným svědomím napsat, v ohledu tvé výtky mám jistotně svědomí čisté. Jak jsem již psal: za působení muže jakobin ve vedení staršovstva sboru, jsem byl řadový člen a to až do jejich odchodu. Z odchodu lidí do zela jsem byl i já velmi smutný. Pokud by však na tom opravdu „zlém“(co píšeš ty i jakobin) něco bylo, je vhodné si především uvědomit, že by jakobin s manželem M.odějem volá chyťte M.oděje. Jeden z těchto M.dějů si vytvořil internetové stránky a volá do světa „ to oni tam to takhle blbě dělali(jí)…“ Opravdu se dopouštěli toho co tak vytýkají zmíněnému páterovi? Pak ať své selhání pojmenují zejména u sebe a činí pokání, ať přestanou házet jejich selhání na druhé. Např, na ty, kteří s tím pranic společného nemají.

Osobně si myslím, že M.oděj spolu s patorem a ostatními bratry spravovali sbor CB X velmi dobře a zmíněné nařknutí z manipulací atd. nejsou založená na skutečnosti a realitě praktikované správy zmíněného sboru. Ale pokud jsou nyní přesvědčení o opaku, tak jsou při tomto vykřikování největšími pokrytci. Mohou místo vykřikování o nesprávném učení, obviňovaček druhých z manipulace, činit pokání a přestat házet jejich odpovědnost nadruhé! Sami mohou ukázat (velmi prakticky), že to umí dělat jinak a předvedou jak to dělají jinak. lepší nežli stále ukazovat prstem nemyslíš?
Nicméně osobně to celé považuji za nesmysl a můj názor je, že povětšinu sloužili opravdu v CB X velmi dobře a věřím, že i s láskou. Současné jejich přehození na jinou vyhybku nevidím jako minimálně neobjektivní.

Ta výtka k projevu bezcharakternosti šla spíše tímto směrem o kterém píši. Na jednu stránku si Jany i jejího muže velmi vážím a také jsem nezapomněl (nezapomenu), co dobrého vydali ze sebe službě Bohu ve zmíněném sboru. Dnes ale nerozumím tomu, proč se především Jana tak vehementně podílí na veřejném šíření na prosto nepravdivém pohledu litvínovského sboru a jejího kazatele. Ačkoliv si to musí velmi dobře uvědomovat, nechává přítomné návštěvníky v této mylné virtuální realitě. Tomuto jednání moc nerozumím. Pokud tento kazatel říká: „ proti veřejným pomluvám na internetu se dá účinně bránit…“, tak má naprostou pravdu. Sám jsem si to již tady odzkoušel. Proti pomluvám se opravdu účinně bránit nedá.

Měj se hezky!

Pattre



Re: Noční můra charismatika z oblasti Sever (Skóre: 1)
Vložil: jakobin (jakobin@zelo.cz) v Sobota, 17. únor 2007 @ 21:38:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Bezcharakterní, lhářka, pomlouvá……
jen mi chybí motiv, proč bych to podle tebe dělala? měla jsem prominentní postavení, kdybych držela ústa a krok, mohla jsem letos chválit na konferenci KMS v Praze, proč jsem se Pattre připravila o takovou „šanci“ ?


]


Re: Noční můra charismatika z oblasti Sever (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Sobota, 17. únor 2007 @ 22:18:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jano,
je charakterní pomlouvat? Stavět druhé vědomě veřejně do špatného světla je přece něco velmi špatného, nebo ne? Ještě ke všemu, když se věci mají přeci jenom jinak? Já se opravdu snažím pochopit proč to děláš…věřím tomu že v tom je tvoje nově nabité přesvědčení a také upřímnost…ale nic dobrého, rozumného a smysluplného v tvém počínaní nevidím. Jenom to ubližuje a vytváří další zákopy. Nevím jaký máš motiv, ale těžko to nebude něco osvíceného a jestli si tím něco hojíš, je to velmi špatný způsob. Vždyť nikdo ze sboru CB L nemá potřebu vás někde veřejně pranýřovat i přesto, že s tolika věcmi mnoho sourozenců nesouhlasí a dotýká se jich vaše počínání osobně. Vždyť ani na zmíněné nahrávce Petr nemluvil proti vám, ale sdílel se z nepříjemných pocitů z pranýřování na internetu.
Ať už se věci mají jakkoliv, samozřejmě netvrdím, že mé reakce na tebe jsou správné, rozumné a smysluplné. Spíše zjišťuji to, že se mám v komunikaci co učit. Už aspoň proto, aby byla konstruktivnější a vedla ku pokoji. Kéž bych dokázal s vámi komunikovat tak, aby to vedlo k nějakým pozitivním výsledkům a neprohlubovali se příkopy. To vidím jako své osobní selhání tady na GS.

Pokoj Tobě!

Pattre


]


Re: Noční můra charismatika z oblasti Sever (Skóre: 1)
Vložil: jakobin (jakobin@zelo.cz) v Sobota, 17. únor 2007 @ 23:29:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Koukám, že taky nechápeš, proč bych to měla dělat....já taky ne...taky je možné, že to co píšu, nejsou vůbec žádné pomluvy...
jo, a jsem tedy upřímná nebo bezcharakterní?


]


Re: Noční můra charismatika z oblasti Sever (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Sobota, 17. únor 2007 @ 23:43:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To se vylučuje? Nutnou dávku bezcharakternosti v tom zatím spatřuji a neupřímnost ti nechci předhazovat. Raději si myslím , že vše co děláš je z upřímnosti…


]


Re: Noční můra charismatika z oblasti Sever (Skóre: 1)
Vložil: jakobin (jakobin@zelo.cz) v Neděle, 18. únor 2007 @ 00:06:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Dobrá shrnu tvojí teorii:
upřímná ale bezcharakterní jakobin 15 let sloužila Bohu v sboru X tak, že to bylo pro daný sbor přínosem, ale pak jí přeskočilo a z pochybných důvodů odešla z bezproblémového a příkladně vedeného společenství a začala z neznámých důvodů (asi si něco léčí) jeho vedení pomlouvat a očerňovat na internetu.
Tak?


]


Re: Noční můra charismatika z oblasti Sever (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Neděle, 18. únor 2007 @ 10:20:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemyslím si, že by bylo rozumné na takto stavěnou otázku odpovídat. Na mé teorie se opravdu vybodni a pokud ti z mých reakcí je něco k zamyšlení, tak toho využij, nebo to odmítni jako projev charismatismem deformovaného člověka jež ještě nestačil prohlédnout.
Podle mého by stačilo, když se sama zamyslíš nad tím, zda své počínání (ať už ti někdo tleská, či nikoliv) jednoho dne před Bohem v tomto smyslu obhájíš. Ani náznakem to nemyslím, jako vyhrožování Bohem (mám už zkušenosti s tvou schopností si věci přechroustat po svém) , ale vybízím tě v tomto ohledu k sebereflexi a také k určité soudnosti. Sama stejně zjistíš, že budovat nové věci, není tak jednoduché a chtě nechtě, člověk stejně se nějaké ty chyby napáchá. Důležité je , zda je schopen se z nich poučit, pokořit se a chování změnit. Nicméně to platí pro nás všechny.

Pattre


]


Re: Noční můra charismatika z oblasti Sever (Skóre: 1)
Vložil: katolik v Sobota, 17. únor 2007 @ 21:55:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Prve ses rozčiloval, že jakobin za "to nesla odpovědnost a teď ji házi na druhé". Z toho jsem vycházel a ať chci nebo nechci, tak z toho logicky vychází, že to muselo být něco zlého, když to sám říkáš, že to teď hází na druhý. Kdyby to bylo dobrý, tak se tím bude naopak chlubit. A ty to zároveň obhajuješ, takže v tom jako jáhen jedeš s páterem Šimmerem taky. A je jedno, že si přišel pozdějc, stejně to pokračuje dál, jinak bys to neobhajoval. Člověk nemusí bejt vševědoucí, aby si nemoh z toho všeho udělat obrázek. A to hovado sis moh jako jáhen odpustit protože to takhle vypadá, že ste tam pěkná sebranka, když jáhen takhle veřejně nadává. To jdeš pěkně příkladem.


]


Re: Noční můra charismatika z oblasti Sever (Skóre: 1)
Vložil: jakobin (jakobin@zelo.cz) v Sobota, 17. únor 2007 @ 22:11:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
K jakému pokání vyzýváš a z čeho?

Tohle
se ti nelíbilo?



]


Re: Noční můra charismatika z oblasti Sever (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Neděle, 18. únor 2007 @ 04:16:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mne se to moc libi. Nevidim v tom zadnou spatnost. Ba naopak uprimnou snahu zit zvotem podle Pravdy, kde centrem je Pan Jezis. Preji vam jeho pozehnani.


]


Je to ňáký divný (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Sobota, 17. únor 2007 @ 22:23:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chlapi,
shrnu, čemu na kauze ZeLo nerozumím.

1)
jakobin vlastní odpovědnost za věci minulé háže na jiné.
Kde se na internetu inkriminovaná dáma zbavuje odpovědnosti za minulost?

2)
Všechno je to fikce......... Co je fikce? Jestli jakobin někoho pomlouvá či lže, tak by bylo vůdči bratřím ohleduplné říci jak to tedy je, ab nás někdo newoblboval jako jistá nejmenovaná televizní stanice.

3)
tak vehementně podílí na veřejném šíření na prosto nepravdivém pohledu litvínovského sboru a jejího kazatele.
co nepravdivého se zde o CB X šíří?

4)
jakobin nebyla členem staršovstva => nemohla se podílet na údajných excesech, které jsou na ZeLo a GS kritizovány.

Respektuju stanovisko každého, ale jestli se někdo rozhodne podělit se o své pohledy na věc, tak mě by nejvíc zajímalo, jak šéfka chval sboru CB X ubližovala svému okolí. Očitého svědka máme.....



Re: Je to ňáký divný (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Sobota, 17. únor 2007 @ 23:20:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Eliezere,
k většímu přehledu by opravdu pomohlo přispění svědectví někoho třetího z CB L , ale psaní na GS beru jako svou osobní iniciativu a nikoho ze svého okolí k tomu vybízet nehodlám. Dokonce mám i svou laďku, kam jsem ochoten v záležitosti veřejně zajít. Pravda také je, že si s jakobin nedopisuji v prvé řadě kvůli eliezerovi, a nebo někomu dalšímu, ale především kvůli jakobin samotné, protože počítám, že ona především ví o čem píši. Zatím totiž jiná komunikace po odchodu neprobíhá. Jenom to, co jana píše na GS a M.oděj na zelo je pro mě známka toho, co jsi opravdu současně myslí. Nehodlám veřejně rozmazávat záležitosti našeho společenství na stoce jímž je GS, proto se z mé strany nedočkáš zodpovězení zmíněných bodů. Pokud by v budoucnu naše komunikace s jakobin mohla vést k novému nalezení vztahů a spolupráce obou společenství, mělo by to svůj smysl. To i přesto, že pár lidiček na GS bude trochu zmatených. Zatím to ale nevypadá moc pozitivně. Pokud jsem se na to podíval jakoby z jakobin pohledu oprávněné kritiky, spatřuji v postupu veřejného pranýřování nelogičnost, nebo zlý úmysl.Už jen zmínka, že sbor by měl mít prvky charismatického projevu, je pro tebe celkem směrodatné v tom, kde je asi pravda. Sbor obhajuji, protože má naprosto jinou vůni a charakter, nežli je zde prezentováno. To mi ale těžko můžeš zazlívat. Obhajoba přesto není příliš smysluplná, protože sympatie už tu jsou jasně dané a skutečnost tu někoho stejně moc nezajímá. Nevraživost vůči charismatikům je tu dána všeobecně. Nemyslím si, že by bývalá šéfka chval v CB X někomu v době své služby ubližovala (i s manželem , který byl starším), to začalo evidentně až odchodem. Mám také více otazníků, nežli zodpovězených otázek. Na ty své si už odpověz sám.

S úctou
Pattre


]


Re: Je to ňáký divný (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 17. únor 2007 @ 23:26:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Prosím o vysvětlení opakovaně používaného jména "M.oděj".

Děkuji,

Pastýř


]


Re: Je to ňáký divný (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Sobota, 17. únor 2007 @ 23:49:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
pastýři,
M.oděj je manžel jakobin a až do odchodu starším sboru CB L. Jenom jsem ho nechtěl jmenovat...tak jsem mu bez jeho souhlasu zde vytvořil přezdívku. Doufám , že i ty mi odpovíš na příslušné stránce…i když se vlastně jedná o prkotinu.

Pattre



]


Re: Je to ňáký divný (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 17. únor 2007 @ 23:53:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na jaké stránce?


]


Re: Je to ňáký divný (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Neděle, 18. únor 2007 @ 00:00:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejedná se o nic důležitého, ale přeci jen…
7. únor 2007 v 20:23:29 CET
Karle, Grano je stoka. Vezmi si, když sem příjde nějaký nevěřící, který má vidět, že jsme jedno? Na katolických portálech vidí lásku, řád a stejné názory. Takováto roztříštěnost působí jen zmatek, to snad uznáš...v Sobota, 17. únor 2007 v 21:41:15 CET
Pastýři jsi tak ironický, nebo si opravdu tentokrát myslíš to co já….
Pattre



]


Re: Je to ňáký divný (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Neděle, 18. únor 2007 @ 00:09:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš to tam :-)


]


Re: Je to ňáký divný (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Sobota, 17. únor 2007 @ 23:40:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pattre,
děkuju za vyjasnění několika věcí. Tvrdíš, že inkriminovaná během svého členství v CB nepáchala nic, co bys jí vyčítal.

Toho očitého svědka jsem myslel zpěváka a rappera chval, tedy Tebe.

Vidím, že Ti vadí její odchod a to, co následovalo. Mám nato svůj názor, který pramení z toho, že stanovisko druhé a nezúčastněné strany prakticky neznám.

Už jen zmínka, že sbor by měl mít prvky charismatického projevu, je pro tebe celkem směrodatné v tom, kde je asi pravda

Tak tohle rozhodně není pravda, já nejsem ani procharismatik ani anticharismatik, kdo nevěří, ať se podívá na pastýřův test a mé odpovědi, může si je tam zkontrolovat každý. A DŮRAZNĚ SE OHRAZUJU PROTI HÁZENÍ MÉ OSOBY DO JEDNOHO PYTLE S ANTICHARISMATICKOU LOBBY NA GRANU I KDEKOLIV JINDE

Mě skutečnost zajímá a taxem ze optal
ještě jednou děkuju
eleazar


]


Re: Je to ňáký divný (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Neděle, 18. únor 2007 @ 10:33:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Eliezere,
dobrá akceptuji skutečnost, že s anticharismatickou lobby zde nic společného nemáš…jenom nevím do jaké míry je ten pastýřův test věrohodný. Také jsem ho absolvoval a v podstatě jsem se těsně do škatulky charismatiků ani nedostal. Přesto jsem na GS jasně za charismatika považován. Já se takto nevymezuji a nikdy nebudu, protože to nepovažuji za smysluplné. Pokud mě takto nikdo potřebuje zařadit, ať si poslouží, jako nadávku to také neberu. Jsem rád, když mohu patřit se svou nedokonalostí do Boží rodiny.

S úctou zpěvák a rapper chval

Pattre


]


Ad pastýřův test (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 18. únor 2007 @ 12:46:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Víš, já taky nemám rád škatulkování na základě příslušnosti k určitým hnutím či organizacím, byť někdy nelze jinak.
Například na tomto webu je slovo charismatik nadávkou, což má své příčiny a následky. Jedním z následků je, že uživatelé mají potřebu definovat, kdo je kdo.
A protože nemám škatulky rád, tak nechci být do žádné z nich započítáván.
Proto taky jsem uvedl výčet odpovědí a ne jenom prostý součet, aby nevznikaly pochybnosti o tom, jak to vlastně je.
Navíc, pastýř vyhodnocení testu minimálně jednou změnil, takže je lepší, aby si každý udělal své rozhřešení.
eleazar


]


Re: Ad pastýřův test (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Neděle, 18. únor 2007 @ 17:08:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
zařazuji se za Eleazara, ale je to pro Patrreho. Já se domnívám, sledujíc váš rozhovor, že je to
stále o tom samém. Takřka všechny charismatické útvary mají jednu neřest, že je nad nimi nefunkční autorita, která by zmíněný spor rozštípla. Buď je tam kamarád bratra pastora, nebo známý ruský princip car daleko pán Bůh vysoko a tedy vystačíme si sami, pak jsou to autority za mořem (Hagin, Warren). Ve skutcích 6: 1 - 6 je příklad jak byl někdo krácen na svých právech ( nešlo o nějakou herezi hodnou toho, aby někdo někoho ocejchoval a ten pod tlakem okolností musel odejít) a tehdy dvanácte svolalo množství učedníků. Jak vidíte řešilo to dvanácte s množstvím učedníků a představa, že by tam stála jedna vdova versus pastor a staršovstvo je přinejmenším nebiblická. Na konci pak je řekl bych až demokratický prvek (ve sborech extrémní pravice věc to nevídaná) a sice ... líbila se ta řeč všemu množství.... Máš za to milý Pattre, že by tento vzor jednání byl použitelný pro to, co se odehrálo ve vašem establišmentu (tuším, že veřejnost loajálně spolkla váš verdikt). Mě se jen tak z veliké dálky jeví, že více jich bylo s vámi než s nimi, ale to jste jak vidno měli počkat až s těmi v opozici jich bude přinejmenším tolik jako s vámi, abyste totiž nebyli v přesile (protože to je lehko vítězit) a pak teprve měla proběhnout nějaká konstruktivní diskuse. Nevím, co řešíš tady na granu. Je to úplně stejné jako reklamovat tady pračku aniž bys šel se záručákem tam, kdes ji koupil. Jakobin je tu správně protože pračku sice koupila, ale když ji chtěla reklamovat zjistila, že není vytvořen žádný mechanismus jak se domoci práva. I ve světě je obžalovaným poskytnuta úplně rovnocenná možnost se bránit a domáhat práva. Proč bys to mněl posuzovat ty, kdo jsi evidentně zainteresován na celé věci a tedy zákonitě zaujat a nezpůsobilý tuto věc rozsuzovat. Můžeš vystupovat jako svědek(a to i se svým pastorkem), ale nikdy jako ten, kdo bude říkat jak to je. To musí posoudit někdo jiný pak teprve se začnete blížit k nějakému právu a potažmo k biblickým principům. Vůbec netuším proč by měli lidé odcházet z nespravedlivého světa? Aby přišli do nějakého uskupení, které žije nějakým entuziastickým způsobem a na to konto ho nadřadí i nad právo, které je spravedlivější než to jejich (právo tohoto světa)?
To by byli asi úplně padlí na makovici. Nemyslíš ?


]


Farele (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Neděle, 18. únor 2007 @ 21:55:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Farele,
Pokud ti dobře rozumím, musím souhlasit, že tato záležitost jež se točí v komunikaci s jakobin pořád do kola je stále o tom samém a nikam to nevede. Nevím zda si četl v tématu Ekumena můj příspěvek na téma Dialektika v zachování teokratických principů v prostředí demokratické církve , která se zabývala principy správcovství církve. V závěru jsem přinesl potřebu sdílení nad pohledem správcovství našich sborů. Něco tu připomenu, tak se omlouvám, kde se budu opakovat, ale pro souvislost to je vhodné. Mnohé sourozence v Kristu na tomto serveru trápí otázky, jako manipulace v církvi, zneužití autorit a pak tyto trable nešťastně přikládají k určitému směru , zde na GS nejčastěji charismatickému hnutí. Myslím, že problém v tomto ohledu nespočívá ani tak v důrazech a projevech v našich církvích (evangelikální, charismatická, letniční ….atd.), ale to, zda je dobře ochráněné správné biblické učení a biblická správa sboru. Spolu s péčí nad ryzostí učení Písma svatého, je třeba dbát i nad biblickém správcovství. Do našeho společenství před nějakým časem přišla skupina (více nežli šesti) vyzrálých dlouholetých Božích dětí (byl mezi nimi a starší sboru) s tím, že jisté problémy nemohli už unést v tradičním evangelikálním sboru stejné denominace nedaleko. U nás, jak sami říkají, našli určitou oázu na zahojení zraněné duše.Ale s podobných důvodů (jak sami současně prezentují) odešla přibližně stejná skupina s přibližně stejným postavením z našeho sboru i denominace z již zmíněných důvodů. Takže je to velmi zamotané a složité. I tak jsem skeptický ke kritice charismatu jako negativního elementu v českých církvích. Tady na GS je populární a vděčné téma, ale mě to stejně, jako Olivovi nepřipadá vůbec objektivní a nezaujaté. Je vůbec otázka do jaké míry nese charismatismus takovou specifičnost jako nefunkční autorita, která by určitý sbor tzv. rozštípala (jak píšeš). Např. Církev bratrská má ve své Ústavě a Řádu velmi dobře ochráněnou správu církve, tak aby nebylo snadné zneužívat autoritu, ať už je určitý sbor evangelikálně , nebo charismaticky laděn. Má přirozené nadsborové páky, jak lze situaci spolu s členskou základnou řešit a dát velmi rychle případné excesy do pořádku. Nemyslím si, že by problémem bylo také v učení, i když co sbor, může se jednat o některé vlastní důrazy. Bible vždy svádí k vytváření soustav učení a ačkoliv je velmi důležité se v životě s Pánem sytit Božím Slovem ( neboť z něj roste víra), je velmi těžké z úvah nad Písmem nějaké učení nevytvářet. Tento osobní pohled výkladu, je potom potřeba deklarovat a jakoby se vymezovat proti jiné skupině. Nejmarkantnější pak bývá vyčlenění se z prostředí, ve kterém jsme léta žili,určitou víru praktikovali a najednou se vidí vše jinak. Pak je velmi těžké zanechat si nadhled, nezaujatost a nevyvěšovat psí hlavy a to je víceméně to co řeším s jakobin. Osobně jsem přesvědčen, že "učení" nejsou schválené řády naší denominace, ani obsah nějakých základních dokumentů. Učení CB, existuje-li vůbec, je to, co se lidé ve sborech CB učí a co se skutečně naučí. To, co potom skutečně vyznávají a dělají.
CB jako taková, se přiznává z hlediska vyznání v preambuli http://cb.cz/main/cs/content/document/view/1 a hlásí se k Apoštolskému vyznání víry, Heidelberskému katechismu a Lausannskému závazku. Přesto se každý sbor může tématicky lišit v určitých důrazech nevybočujících z nastavených mezí. Církev bratrská je větví křesťanské církve navazující na českou i světovou reformaci. Tvoří ji otevřená společenství lidí, kteří věří v Ježíše Krista jako Božího Syna a svého zachránce, přijímají Bibli za měřítko víry, učení i života. Církve bratrské vidí svůj úkol ve vyznávání křesťanské víry, ve vedení k této víře, ve vytváření společenství věřících a v praktické pomoci potřebným lidem. Protože naše denominace je svazek svobodných sborů, nediktuje (jako mnohé sekty z nějakého ustředí ) co přesně se musí v každém sboru učit.
Na GS je více Božích dětí, kteří prožili podobné zranění v charismaticky orientovaných církvích a pokud to tak je, je mi to velmi líto, ale mám za to že se nejedná o fenomén charismatismus. Může se dotknout jakékoliv církve, nehledě na teologický důraz. Co se mě týče budu vždy v církvi usilovat o to, aby se autorita ve sborech nezneužívala . S ruským principem cara daleko, pán Bůh vysoko a tedy vystačíme si sami, pak jsou to autority za mořem (Hagin, Warren) také nesouhlasím a není to princip jež bych osobně zastával. Také ti mohu s klidem říci, že o našem establišmentu máš opravdu zkreslené představy, ale proč to před tebou tady ospravedlňovat že? Myslím, že odchod skupinky nebyla záležitost, kdy se nějaké sborová většina k nim chovala nějak špatně (to spíše naopak), přesto se konstruktivní diskusi zatím opravdu nedařilo a to i mě velmi mrzí. To že to není vhodné řešit na GS mi také dochází, ale o něco jsem se pokusil a hold to dvakrát dobře nedopadlo. To mě také velmi mrzí. Klidně přijmu výtku, že jsem evidentně zainteresován do celé věci a tedy zákonitě zaujat a nezpůsobilý tuto věc rozsuzovat.

Pokoj tobě!

Pattre


]


Re: Farele (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Neděle, 18. únor 2007 @ 23:30:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Musím uvést na správnou míru svůj vztah k charizmatickému hnutí, protože se mi zdá, že z několika málo neutrálních vět jsi usoudil, že jsem nějak výrazně proti. Jsem přesvědčen, že s charizmatickým hnutím přišlo do církve a posléze i do světa mnoho nových důrazů, které by nikdo neměl lacině opomíjet a už vůbec přehlížet, či se k nim chovat despektivně. Zmiňujěš, že lidé poškození autoritativním rovnáním věcí to mají charis. způsobu vedení za zlé. Dlužno podotknout, že koncentrace je největší právě zde. Mám pro to jednoduché vysvětlení. Sám několik takových vůdců znám a jsem na velmi mnoho procent přesvědčen, že chyba je v jejich bývalém životě, kdy prožívali v daleko menší míře zátěžové situace a to ovlivnilo jejich posuzování takřka všech věcí. Příklad člověk, který žil dlouhou dobu na své vrátnici v izolaci od lidí a situací které přináší každodenní život. Přečetl mnoho knih a žil bohatý myšlenkový žívot. Nejsem však přesvědčen, že je na tom charakterově lépe než někdo, kdo stejnou dobu trávil někde na ubytovně, posléze na vojně a neustále v mnohačetné konfrontaci s mnoha lidmi i situacemi. Rozdíl je v chápání reality a potřeby určité přívětivosti, vstřícnosti a empatii vůči různým sociálním skupinám. Tím právě tito vůdci nedisponují. Pracovali v kotelnách, na vrátnicích řídili (sami) vozy různých druhů jsou to sólomachři nejraději a nejkvalifikovaněji vše řeší sami. Jsou li dána pravidla rádi je s nadhledem přejdou jako přežitá. Jako chlapeček, který s novým kyblíčkem, lopatičkou a v nových ahojkách přijdou do prostřed pískoviště a zvolají, teď budem dělat tohle. Zde myslím platí, ne novák, aby nadut jsa upadl v pokušení ďáblovo. Velmi záhy po obrácení se potkají s chutí moci a už jim nepřestane chutnat. Zní to světsky, ale je to konglomerát mnou definovaných věcí a osazenstva pískoviště, které je až nekriticky oslovené novým kyblíčkem, lopatičkou a velitelským hlasem a akceptuje toto divadlo a vymění je i za program, který dítěti připravili jeho rodiče. Nevím samozřejmě jak, co probíhalo u vás, ale těžko věřit tomu, že jen u vás je vše dobře a v opoziční skupině všechno špatně. A zde jsem opět u toho, že v důsledku zanedbání určitých právních mechanismů nastává nekonečný řetěz neřešených a neřešitelných kauz. Všiml sis, že to řešilo dvanáct a učedníci necítím z toho ani trochu nějaké oddanosti nějaké jednotlivé osobnosti, či skupině. Kde jsou vaši učedníci (vůbec nemyslím nikoho z vás, kdo se na sporu podílíte). Považujete někoho, za nestranou osobu, která nebude stranit ani vám ani jim. To je smutek co. A takhle to naneštěstí vypadá všude. Jsme církví, které to jde z kopce, ale do kopce nikoli. Jakmile je potíž nejsou lidi, jen ten v ahojkách. Jsem již venku z nějakých proticharizmatických emocí. To co napsal pan Franc je sice všechno hezké, ale je to jako, kdyby mi pořád někdo nadával a domníval se, že se teď vzepnu k nějakému velkému božímu dílu jen na základě toho, že mi vynadal. Na mě to neplatí. Psal jsem nedávno v nějaké odpovědi, že heretické učení nachází akceptaci zase jen v nějaké charakterově slabší osobnosti, která to nekriticky příjímá a poté předává. Také si váš šéf stačí sám? Na charizmatickém hnutí je velmi mnoho pozitiv, ale je to zatím hnutí spontání, které nemá moc pravidel. Spontánost však zvolna odeznívá (jako dětství) a pokud nebude chtít zažít velký odliv bude se muset zaměřit i na právo a spravedlnost nejen na vnější projevy, učení a velké vůdce. Já jsem také udělal krok zpět a když se mě někdo zeptá, kdože jsem řeknu protestant (a to platí jak ve vztahu, ke katolickému pojetí tak i charizmatickým úletům) to, co jsem však v charizmatickém hnutí nahlédl jako pozitivní bych si rád ponechal.


]


Re: Farele (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Čtvrtek, 22. únor 2007 @ 21:34:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdá se mi, že jsem se některým bodům tvého příspěvku nevěnoval vůbec, nebo jen velmi málo a nedostatečně. Nechtěl jsem se dotknout vašeho establišmentu, ale ze tvé reakce se domnívám, že jsem se dotknul té správné věci. Má předchozí odpověď se týkala nadsborových autorit, které by danou věc mohly nějakým způsobem konstruktivně vyřešit a které ve většině současných sborů, kde se alespoň trochu projevuje boží vanutí tím, že jsou tam znovuzrození lidé (kteří si svou novou identitu uvědomují) chybí. To, že se hlásíte k jakémukoli směru který ve svých preambulích hlásá svou příslušnost k něčemu, co dříve pulsovalo božím životem, neznamená skoro nic. Pamatuji si, že ve staršovstvu jednoho sboru CB byl komunista (aktivní). Nevím jestli se od toho, kdy tento sbor oddělil vyznáním tohoto hříchu, ale vyplývá mi z toho, že tento fakt, kdy je zástupce satana na pozici nadsborové autority (byl to sbor nadřízený ne-li jiným sborům, tedy kazatelským stanicím určitě) snižuje výrazně sebereflexi v posuzování.
Takže nadsborové páky jsou opravdu pákami. Páka není nic, co by svědčilo o boží struktuře je to demonstrace moci. Páka je jednoduchý nástroj, který za použití minimální síly pohne objekty nadměrné hmotnosti. Nemyslím, že by Jakobin byla neřešitelný oříšek, ale myslím, že vaše nadsborová autorita podléhá vlivu vaší optiky a tím není objektivní. Je to vůbec autorita, která chápe o co jde? Domníváš se, že když někdo z vedení denominace u vás jednou za půl roku káže, že je to duchovní veličina která danou situaci chápe?(půjčíte jí své brýle?) Já se domnívám, že dobrý vztah s vedoucím sboru je v řešení dané situace na škodu. Popsaná postava není nadsborovou autoritou je to něco jako SRPŠ. Nedovolí si mimo poplácání vašeho pastorka vůbec nic. Znáš vůbec někoho takového? Povídka od Leonida Andrejeva - Jidáš Iškariotský - obsahuje jeden zajímavý moment. Učedníci hází kamení z hory do propasti a Petr přiběhne za Ježíšem a udýchaný říká:" Řekni ostatním ať mi pomohou." Ježíš se otočí směrem, kde táhne svůj kámen Jidáš a odpoví:"A kdo pomůže Jidášovi ?"


]


Stránka vygenerována za: 0.35 sekundy