Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 164, komentářů celkem: 429705, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 567 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116610491
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: Kam chce vést KAM českou církev? II.
Vloženo Úterý, 29. srpen 2006 @ 08:00:25 CEST Vložil: Bolek

Charismatici poslal Aleš Franc

6.5 Management a konzervativní evangelikálové Integrální součástí moderního Učednického hnutí je i manažerství. Zatímco manažerské způsoby vedení církve a školení jejích pracovníků bývají jedněmi vítány, nezřídka se pozvedají i varovné hlasy. Moderní neoevangelikalismus představován zejména Evangelikálními aliancemi a teonomisty tyto metody vítá, rozvíjí a zastřešuje, zatímco konzervativní evangelikalismus představován například „old line“ letničními na jedné straně a reformovanými evangelikály na druhé straně se od těchto metod často distancuje. Kritika z řad konzervativních evangelikálů Pronikání sekulárních prodejních strategií vedlo v roce 1996 „Sdružení konfesních evangelikálů“ k vydání tzv. „Cambridgeské deklarace“[152], která volá evangelikální hnutí k pokání z církevního humanismu a k obnovení historické křesťanské víry. Prohlášení opakuje staré reformační zásady[153] a volá evangelikály ke změně kurzu: „Evangelikální sbory jsou v dnešní době stále více ovládány duchem tohoto věku než Duchem Krista. My, evangelikálové, vyzýváme sami sebe k pokání z tohoto hříchu a k obnovení křesťanské víry... V praxi je církev stále častěji ovlivňována vzdělaností současné společnosti. Terapeutické techniky, marketingové strategie a agresivita světa zábavy mají ve sborech větší váhu než Boží slovo v otázce, co říci k tomu, jak církev žije, co potřebuje a či nabízí... „ Jako jednu z příčin tristního stavu církve vidí signatáři prohlášení postupnou sekularizaci skrze penetraci manažerských technik. „Marketingová orientace v mnoha církvích vede tento vývoj ještě dál a smazává rozdíly mezi biblickým Slovem a světem. Tím olupuje Kristův kříž o jeho obviňující moc, redukuje křesťanskou víru na principy a metody, které přinášejí úspěch světským společenstvím... Kajeme se z naší osobní a církevní světskosti. Jsme ovlivňováni různými směry „evangelia“ světských trendů a metod, jež nejsou evangeliem Božím.“[154] Cambridgeská deklarace se tak stala vyhlášením války manažerskému hnutí a hnutí církevního růstu, která jsou na těchto principech založena. Za povšimnutí ovšem stojí, že tato kritika zní ze strany kalvinistů, kteří jsou obvykle k  masovým projevům evangelizace z principu víry v predestinaci nedůvěřiví. Kritika se však ozývá i z míst zcela opačného pólu spektra, a to od letničních a tradičních evangelíků. Kritika z řad letničních Narozdíl od charismatiků byli tradiční letniční k církevnímu novátorství (krom jejich vlastního) vždy velmi nedůvěřiví a prosluli svojí odtažitostí od ekumenismu i nových hnutí 60.-80. let. Není divu, že klasičtí letniční nenalezli v aplikovaném managementu zálibu. Za ocitování zde stojí názor psychiatra, doktora Faldyny, který uveřejnil právě v manažerském letničním časopise Překročit hranice kritický článek. Doktor Faldyna, člen Apoštolské církve, zde uvádí několik zásadních námitek, které stojí za to ocitovat: „...mám zato, že vyučování Johna Maxwella má nebiblické základy a svádí na scestí. Vede stejným směrem jako „pozitivní myšlení“ Dale Carnegie nebo zákony prosperity Napoleona Hilla. Vede stejným směrem jako New Age.“[155] Doktor Faldyna pak podrobně rozebírá důvody, které ho k jeho závěrům vedly a vykresluje podstatu církevního manažerství: „Články Johna Maxwella jsou směřovány k pastýřům a oslovují je jako manažery organizací... Školí je v dovednostech manažera – umění lidi vyslechnout, vzbudit důvěru, získat je pro svou vizi, podpořit a využít jejich schopnosti. Nabízí jim zákonitosti, které povedou k efektivitě a umožní jim dosáhnout maximálního úspěchu. Vše je ilustrováno příběhy podnikatelů a politiků, kteří byli a jsou úspěšní. Vedoucího definuje jako toho, “kdo má vliv“. Mluvíme stále ještě o církvi?“[156] Autor poté biblicky zdůvodňuje, v čem vidí hlavní problém této tržní strategie na církevním poli. „Kde je tedy Bůh a k čemu je potřeba Ducha svatého? Vždyť by stačilo jen správně rozvinout náš lidský potenciál a církev (jako jakákoliv organizace) poroste. Jakoby církev byla společností zaměřenou na získávání členů s křesťanskými názory a za tím účelem používala marketingové strategie. Myslím, že těm z nás, kteří se blíže seznámili se společností svědků Jehovových to něco připomíná.“[157] Faldyna pak uvádí biblické výhrady proti tomuto modelu: „Poznali jsme Pána Ježíše Krista a ten se nás ujal. Nepřišel nás polepšit, vždyť to, co je v lidské přirozenosti je nepolepšitelné. Člověk nikdy ze své síly nedokáže konat dobro a pokud ano, stejně tomu nechybí příměs sobeckých motivů... Ježíš nás nepřichází polepšit, přichází nám dát nový život, svobodný od naší přirozenosti. Přišel nás použít a oslavit se v naši slabosti... Proto si myslím, že nauky Johna Maxwella (a jim podobné jsou nebezpečné). Obávám se, aby se z růstu církve a „probuzení“ nestala další modla, která by odváděla od „upřímného slyšení, neporušené víry podepřené dobrými skutky“.“[158] Autor na samý závěr připojuje varování: „V posledních letech se často stává, že různí služebníci jsou přijímáni proto, že slouží „dynamicky rostoucím sborům, kde mají x-tisíc členů, vydali y-desítek knih a podobně. Lehce naproti tomu přehlížíme, že překrucují slovo Písma nebo jednají manipulativně či nemorálně. Je dobré být pohotový ke službě pro Pána a k evangelizaci, ale jde v prvé řadě o Boží dílo, které se děje v pravdě. Koneckonců nejmasovější „evangelizace“ byla dílem ďáblovým: „Pak ho ďábel vezme na velmi vysokou horu, ukáže mu všechna království světa i jejich slávu a řekne mu: "Toto všechno ti dám, padneš-li přede mnou a budeš se mi klanět." (Matouš 4,8-9)[159] Kritika z řad tradičních evangelíků Zatímco dříve se kritické hlasy ozývaly zejména z řad evangelikálů, kteří byli s výzvou managementu často konfrontováni, dnes se začínají ozývat hlasy i z tradičních evangelických církví. Jaroslav Mervart se svojí ženou, sami luteráni, ve své studii, která reaguje na pronikání manažerských technik ovlivněných Willow Creek, kriticky porovnává sekulární management s křesťanskými principy. Autor nejprve analyzuje principy sekulárního managemntu, posléze pak varuje před jejich zneužíváním v církvi:

„Tu je potrebné jasne zdôrazniť, že sa tu jedná o tendenciu osvojiť si nástroje na ovládanie iných ľudí, pričom skôr by sme sa mali sústrediť na zmenu seba samého (v kresťanstve na obraz Boží) v zmysle hodnôt, ktoré vyznávame. Božie slovo v tomto prípade hovorí úplne jasne, kde jeho cieľom je záchrana hriešneho človeka. Ak sa však človek nezakorenený vo viere pokúša o využitie týchto svetských metód, sám sa úmyselne vystavuje pokušeniu, ktoré pri obhajobe používania týchto metód vedie ku kompromisom na strane výkladu Slova Božieho. V snahe o rýchle dosiahnutie cieľa sa dôraz presúva z cieľov večných na časné, adekvátne sa používa čoraz viac metód zo sveta (hoci aj nečistých, či už z hľadiska etiky alebo Biblie), s už iba okrajovým dôrazom na Slovo Božie (ktoré slúži akurát na odôvodnenie údajnej „vhodnosti“ používaných svetských metód v cirkvi). Tu snáď ani netreba hovoriť o tom, že to je cesta, ktorá do Božieho kráľovstva určite nevedie.“[160] V pohledu na manažerské postupy zde autor zdůrazňuje především jejich otevřené sekulární prameny, které jsou v těchto hnutích přiznávány a  ospravedlňovány. „Ak posudzujeme psychológiu či už priamo alebo cez jej aplikácie (manažérske metódy, marketing, atď.) z hľadiska veriaceho človeka, musíme konštatovať, že sa jedná o typickú svetskú náuku – o ľuďoch a pre ľudí. Dáta sú zozbierané formou prieskumov, vyhodnotené štatistickými metódami, a teda poukazujú a reagujú (často nie práve vybranými metódami, viď. niektoré reklamy) na typické ľudské správanie.“[161] Mervart pak dává manažerské přístupy do kontrastu s jádrem biblické zvěsti: „Kresťanské náboženstvo môžeme nazvať náukou o Bohu pre ľudí, kde to veľmi jasne vyjadrujú slová nášho Pána Ježiša Krista z Jána 14,6 „Ja som cesta i pravda i život. Nik neprichádza k Otcovi, ak len nie skrze mňa.“ V Biblii nájdeme veľa jasných varovaní aby sme nežili podľa toho sveta, resp. sa nepridŕžali akýchkoľvek svetských náuk. Ešte horšie môže vyznieť snaha spojiť Božie slovo so svetskými náukami, čo je však bohužiaľ prípad mnohých štúdií a hnutí, ktorých autori resp. predstavitelia sa takto chcú „priblížiť ľuďom zo sveta“. Výsledok je zvyčajne opačný: zriedené (neúčinné) evanjelium, a priblíženie sa cirkvi svetu.“[162] Autor rovněž kritizuje i přirovnávání obchodní firmy k církevnímu sboru. „Firma pracuje na komerčnom princípe, jej hlavným cieľom je vytvoriť zisk, a za týmto cieľom sú vo firme definované zdroje a metódy (výrobné a administratívne procesy), ktoré slúžia na dosiahnutie týchto cieľov. Jedná sa o zdroje finančné (napr. peniaze), materiálne (napr. stroje), a tiež o zdroje ľudské. Vzťah zamestnanec-zamestnávateľ je na báze vzájomnej výhodnosti na komerčnom princípe. Už len využitie tejto – vo firme bežnej – terminológie je však v zbore nemysliteľné.“[163] Na samotný závěr je učiněn souhrn, kde jsou článkem nastíněná nebezpečí sumarizována: „Výsledok neuváženého využívania svetských metód v cirkvi nemôže priniesť nič iné ako: o       „zmenu spoločenstva veriacich na všeobecné spoločenstvo ľudí založené na vzťahoch a tímovej práci (uspokojenie sa zo seba samého a z príslušnosti k skupine ľudí – postačuje vylúčenie osamelosti), o       uprednostnenie vzťahov pred pravdou Božieho slova (forma ovplyvňuje obsah), o       kazateľ (alebo skôr manažér resp. facilitátor) sa pri budovaní zboru (tímu) bude viac spoliehať na instantné a rýchle (hoci povrchné) výsledky svetských metód ako Slova Božieho, o       bude sa propagovať falošná a povrchná sebaúcta namiesto úprimného pokánia a odovzdania svojho života Pánovi Ježišovi Kristovi, o       pôsobenie a dary Ducha Svätého, ktorý ako jediný môže spôsobiť skutočnú zmenu človeka na obraz Boží (zmena celého človeka zvnútra), budú nahradené zavedením a školením štandardných noriem správania podľa tohto sveta (povrchná zmena zvonku), o       členovia zboru budú viac závislí na vodcovi a zábavnej forme ako na Bohu a jeho Slove, o       budú hovoriť o viere a o Bohu, ale bude to iný boh než akého poznáme z Biblie – boh podľa predstáv týchto ľudí“.[164] Současný trend Citovali jsme zde zlomek kritických prací z řad protestantských, resp. evangelických, evangelikálních a pentekostálních církví. Je ovšem třeba otevřeně přiznat, že trendy těchto církví jsou zcela opačné. Například Evangelikální aliance manažerství v církvi nejen vítá, ale i doporučuje nebo dokonce pořádá.[165] Charismatické hnutí po celém světě je pak tradičně novým věcem otevřeno a poctivě manažerské techniky aplikuje. 6.6 Osobní dodatek autora studie Po zevrubné biblické analýze daného problému nebude na škodu se velmi stručně zamyslet nad dopady moderního managementu v průmyslové sféře, odkud byly do církve tyto principy inkorporovány. I zde lze tedy hledat poučení. Jako dlouholetý pracovník v oblasti průmyslového výzkumu pozoruji, že strategie moderního managementu velice oslabily samotné firmy, které cestu módního řízení nastoupily. Tato cesta si ve skutečnosti vyžádala velmi mnoho nákladů, produkovala mladé a agresivní generické vůdce a krom zvládnutí základních technik nastudovaných formou manuálů a drahých zahraničních školení přinesla často pouze krach společností, které tuto cestu nastoupily. Mladý ambiciózní vůdce je sice produktivní, má „tah na branku“, ovšem „sterilně získané vědomosti“ nedovede nejen sám aplikovat, natož pak předat. Málokdy byl někdo z mladých sebevědomých vůdců ochoten učit se od starých praktiků, kteří „know how“ měli náležitě zažité. Ti ale mnohdy nezvládali moderní komunikační technologie, neovládali angličtinu na profesionální úrovni a často byli pro svůj věk propuštěni. Mladým manažerům se totiž zdáli být neproduktivní a zkostnatělí. Mladí manažeři pak nahradili praxí nabyté znalosti za instantní brožurkové studie a z vysokých pozic doslova zlikvidovali nejednu prosperující firmu. Firmám pak nezbylo, než stát se generickými firmami, které kopírovaly zahraniční „know how“ nebo nakupovaly drahé licence. 7. Závěr Před dvěma tisíci let dal Pán Ježíš apoštolu Petrovi a tím i celé církvi zaslíbení, že brány pekel církev nepřemohou. Toto zaslíbení trvá dodnes a zůstane i nadále v platnosti. Z tohoto důvodu není nutné vykreslovat apokalyptické scénáře o svedení církve ani bít na poplach. Církev bude dále procházet zápasy, dále bude čelit jak liberalismu, tak zneužívání autority, tak extatikům, samozvaným prorokům, vlažnosti i fanatismu. Vždy tu ale bude pravá, věrná a připravená církev, která přes všechno lidské zůstane církví Kristovou. Položme si však otázku, k čemu by došlo, kdyby se vize KAMu, zcela v souladu s jím publikovanými materiály, měla naplnit. Vznikla by zde jedna mládež, a to napříč národy, napříč denominacemi a svobodnými sbory, která by byla vyučena z jednoho paracírkevního zdroje, skrze jedny materiály, a získala by stejnou identitu. Byla by zformována do malých učednických buněk, které by se pyramidálně sbíhaly do jednoho centra a nakonec i do povolaných rukou suprakouče. V tomto případě by malá učednická buňka směřovala k regionálnímu útvaru, regiony k národní instituci, která nemůže uzavírat vztah jinak než prostřednictvím svých ambasadorů a dále k nadnárodním centrům. Tato instituce (KAM) by pak byla soustředěna v rámci nadnárodní instituce (v tomto případě Sonlife Ministry), jejíž představitelé by čerpali z odkazu dvou osobností. Uvědomíme-li si, že tyto dvě světově nejmocnější osoby Učednického hnutí, a to Bill Bright a Bill Hybels, resp. Robert Schuller, otevřeně usilovaly o jednotu nebo dokonce sjednocení církví spolu s  církví římskokatolickou a nové učednické struktury nazývají „novou reformací“, pak se nám vskutku otevírají nedozírné možnosti k vybudování církve – slovy Wagnera -  „nového druhu“. Ačkoliv tyto úvahy znějí spekulativně, jde o pouhé citace a seřazení faktů otevřeně zastávaných v rámci učednických hnutí. Nadnárodní centralizace, globalizace a učednictví jsou i jednoznačnou podstatou vize KAMu a špičky, resp. nositelé vizí, jsou ekumenisty „par excelence.“ Jestliže mnoho církví a denominací, včetně mé vlastní, usiluje o participaci s KAMem, jestliže se české mládežnické instituce dobrovolně stávají součástí KAMu a zavazují se s ním tvořit „jednu identitu“ a „zachovat“ jeho učení a jestliže samotní vedoucí církví procházejí učednickým programem rádi a dobrovolně, pak nelze nic namítat. Pokud si však některé souvislosti neuvědomují, domnívám se, že je dobré se nad těmito fakty a skutečnostmi zamyslet a vyvodit z nich i patřičné závěry. 8. Literatura Ø      ABZ Slovník cizích slov, termín „multiplikace“ download: 20. července 2006, URL: http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/multiplikat> Ø      American Society for Church Growth, Member Links, download: 20. července 2006, URL:  http://www.ascg.org/links.htm> Ø      Beginings, Josiah Venture, download: 20. července 2006, URL: http://www.josiahventure.com/about/index.php?aboutID=2> Ø      Bill Bright navzdory nemoci rozšiřuje svou službu, Zprávy, HCJB World Radio, 10.4.2001, download: 20. července 2006, URL: http://www.hcjb.cz/Zpravy_a_oznameni/news.phtml?id=2001-04-10> Ø      BRIGHT, B. Už jsi slyšel čtyři duchovní zákony?, Campus Crusade for Christ International, download: 20. července 2006, URL:  http://www.greatcom.org/czech/four.htm> Ø      BURGESS, S. M. et VAN DER MAAS, E. M. International Dictionery of Pentecostal and Charismatic Movements, Zondervan, Michigan, USA, 2001 Ø      Cambridge Declaration of the Alliance of Confessing Evangelicals, The Highway, download: 20. července 2006, URL: http://www.the-highway.com/Cambridge.html> Ø      Cambridgeská deklarace, Zápas o duši, 64, březen, 2006, s. 28-31 Ø      CANNON, F.S. The Bostotn Church of Christ, Has Mind Control Come to Beantown?, Quarterly Journal of the evangelical Christian counter-cult organization, Personal Freedom Outreach, Vol. 9, No. 2 (April-June 1989) Ø      Catch the Christian Coaching Wave Learning How to Coach, Amazon.com, download: 20. července 2006, URL: http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/guides/guide-display/-/15NTLQGBR9NOS/qid=1152466835/sr=18-1/ref=sr_18_1/002-5273474-6925659#guide.heading.001> Ø      CHO, Y. Succesfull home cell groups, Bridge Publishing, 1981 Ø      Cíle KAM, Křesťanská akademie mladých – KAM, download: 20. července 2006, URL: http://www.kam.cz/akademie/index.php?mid=71&cid=51> Ø      Církve, Křesťanská akademie mladých – KAM, download: 20. července 2006, URL: http://www.kam.cz/akademie/index.php?mid=32&cid=11> Ø      CLOUD, D., Bill Bright/Campus Crusade and Rome, O Timothy Magazine, 10/2000, download: 20. července 2006, URL: http://www.wayoflife.org/otimothy/tl020010.htm> Ø      Coach U, Training Eord Class Coaches,  download: 20. července 2006, URL: http://www.coachinc.com/CoachU/default.asp?s=1> Ø      COLEMAN, R. E. The Master Plan of Discipleship, download: 20. července 2006, URL: http://www.amazon.com/gp/product/0800786556/ref=pd_bxgy_text_b/104-4167529-4207967?ie=UTF8> Ø      COLEMAN, R. E. The Master Plan of Evangelism, download: 20. července 2006, URL: http://www.amazon.com/gp/product/0800786246/002-5273474-6925659?v=glance&n=283155> Ø      COLEMAN, R. E. Mistrův plán zvěstování evangelia, neautorizovaný překlad, Flemming H. Revell Company Old Tappan,  New Jersy, 1963 Ø      COUFAL, T., Kdo chce změnit historii, zaměří se na mládež, Život víry, roč. 14, březen, 2003, s. 5-8 Ø      ČERNÝ, P. Kurzy Alfa jako jeden z nástrojů misijní služby, Stanovisko Studijního odboru Rady Církve bratrské, 2006, download: 20. července 2006, URL: http://www.cb.cz/main/file/download/191/kurzy_alfa.pdf> Ø      Čo je to koučing?, Human Resources Web, download: 20. července 2006, URL: http://www.hrweb.sk/corpus/byid/1294.csp> Ø      Dave Patty - předseda výboru KAM, Lidé v KAM, Křesťanská akademie mladých – KAM, download: 20. července 2006, URL: http://www.kam.cz/akademie/index.php?mid=23&idl=23> Ø      DITTRICH, T. Rozhovor s Billem Brightem ze 4. Srpna 2000, Život víry, roč. 11, březen, 2001, s. 7-9 Ø      DITTRICH, T. „Zprávy ze země“, Život víry, roč. 17, červenec-srpen, 2006, s. 30-31 Ø      DRÁPAL, D. citován dle poznámek Michala Klesnila in: „Poznámky k členství ve sboru, Biblická hodina 23. 4. 91 (Dan Drápal)“, Sborový dopis, měsíčník křesťanského společenství Maniny, 6/91, s. 4 Ø      Evangelicals & Catholics Together: The Christian Mission in the Third Millennium, Copyright (c) 1994 First Things, the Journal of Religion, Culture, and Public Life,  43, May 1994, download: 20. července 2006, URL: http://www.firstthings.com/ftissues/ft9405/articles/mission.html> Ø      FALDYNA, Z., Církev a její management, Překročit hranice, 3/200, s.17 Ø      Filipi, P. Křesťanstvo, CDK, Brno, 1998 Ø      FRANC, A. Cizí oheň, Biblická Apologetika,  Brno, 2000, download: 20. července 2006, URL:  http://mujweb.cz/www/apologet/knihy/Uvod.doc> Ø      FRANC, A. Charismatická církev sjednocení, ECM Ječná, vydáno pro vnitřní potřebu účastníků pastorální konference kazatelů Církve bratrské, Brno, 1998 Ø      FRANC, A. Skupinkový megasbor, Biblická Apologetika, download: 20. července 2006, URL: http://mujweb.cz/www/apologet/knihy/SM.doc> Ø      HEKALOVÁ, A. Projekt Eva Evě, Křesťanská akademie mladých – KAM, download: 20. července 2006, URL: http://www.kam.cz/akademie/index.php?mid=78&cid=74> Ø      History, Global Youth Initiative, download: 20. července 2006, URL:  http://www.globalyouthIniciative.com/history.asp> Ø      HOJKA, V. FAQ, Křesťanská akademie mladých – KAM, download: 20. července 2006, URL: http://www.kam.cz/akademie/index.php?mid=13&cid=43> Ø      HOJKA, V. Ještě něco k učednictví a KAMu, Granosalis, 14. červenec 2006, download: 20. července 2006, URL:  http://www.granosalis.cz/article.php?sid=5313> Ø      HOJKA, V. Odpověď všem čtenářům Grano Salis od místopředsedy KAM Viktora Hojky, Granosalis, komentář, 23. červen 2006, download: 20. července 2006, URL: http://www.granosalis.cz/article.php?thold=-1&mode=flat&order=0&sid=5220#15904> Ø      HOJKA, V. Odpověď všem čtenářům Grano Salis od místopředsedy KAM Viktora Hojky, Granosalis, komentář, 24. červen 2006, download: 20. července 2006, URL: http://www.granosalis.cz/article.php?thold=-1&mode=flat&order=0&sid=5220#16013> Ø      HOJKA, V. Odpověď všem čtenářům Grano Salis od místopředsedy KAM Viktora Hojky, Granosalis, komentář, 25. červen 2006, download: 20. července 2006, URL: http://www.granosalis.cz/article.php?thold=-1&mode=flat&order=0&sid=5220 - 16013> Ø      HOJKA, V. Podpora růstu, Křesťanská akademie mladých – KAM, download: 20. července 2006, URL: http://www.kam.cz/akademie/index.php?mid=20&cid=31> Ø      HORTON, S. Systematická teologie, Křesťanský život, Albrechtice, 2001 Ø      International Leadership University, download: 20. července 2006, URL: http://www.ilu.edu/> Ø      Americká mládež se zapojuje do čtyřicetidenního ‚revolučního‘ půstu, Joel News N332–1, download: 20. července 2006, URL: http://karel.studnet.sk/prayer/archive/joelnews/jn332.htm>   Ø      Josiah Venture, Křesťanská akademie mladých – KAM, download: 20. července 2006, URL: http://www.kam.cz/akademie/index.php?mid=31&search=Sonlife&cid=10> Ø      Konference EQUIP v KC Malenovice, Aktuality, Konferenční centrum KAM, download: 20. července 2006, URL: http://www.kam.cz/kc/index.php?mid=8> Ø      Kontaktní karta EXIT 316, Křesťanská akademie mladých, nedatováno Ø      Koučing, Human Resources, download: 20. července 2006, URL: http://www.hrlogistic.cz/tie_page.asp?id=koucing&scroll=no> Ø      Leadership Team, Global Youth Iniciative, download: 20. července 2006, URL:  http://www.globalyouthIniciative.com/leadership_team.asp> Ø      MALINA, M.  Partneři KAM, Křesťanská akademie mladých – KAM, download: 20. července 2006, URL: http://www.kam.cz/akademie/index.php?mid=25&cid=66> Ø      MARVÁN, J. Skupinkový sbor, absolventská práce, 2005, Vyšší odborná škola misijní a teologická, Kolín, download: 20. července 2006, URL:  http://granosalis.cz/article.php?sid=3718> Ø      MERVART, J. Manažérske riadenie v zbore?, Hlas z Božej vinice, download: 20. července 2006, URL: http://www.mvt.sk/hbv/mrvz.html> Ø      MIESEL, R. Campus Crusades for Christ, Crusades for Who? Biblical Discernment Ministry, 10/93, download: 20. července 2006, URL: http://www.rapidnet.com/~jbeard/bdm/Psychology/ccc/ccc.htm> Ø      Nový život o.p.s., download: 20. července 2006, URL: http://www.novyzivot.org/index.php/index.php> Ø      Partnerství s místními sbory, Křesťanská akademie mladých – KAM, download: 20. července 2006, URL: http://www.kam.cz/akademie/index.php?mid=4&cid=63> Ø      PATTY, D. A Strategy for Global Youth Ministry, May 23, 1998, Josiah Venture, download: 20. července 2006, URL: http://www.josiahventure.com/articles/a_strategy_for_global_youth_ministry.pdf> Ø      PATTY, D. Historie,  Křesťanská akademie mladých – KAM, download: 20. července 2006, URL: http://www.kam.cz/akademie/index.php?mid=15&search=hotel&cid=5> Ø      PATTY, D. Josiah Venture Covenant, Joshiah Venture, download: 20. července 2006, URL:  http://www.josiahventure.com/articles/josiah_venture_covenant.pdf> Ø      PATTY, D. Multiplying on a Global Scale, Global Youth Iniciative, download: 20. července 2006, URL:  http://www.globalyouthIniciative.com/article.asp?article_id=13> Ø      PATTY, D. Organic Multiplication,  Josiah Venture, 1999, download: 20. července 2006, URL: http://www.josiahventure.com/articles/organic_multiplication.pdf> Ø      PATTY, D. Raising up disciples, Joshias Venture, download: 20. července 2006, URL:  http://www.josiahventure.com/articles/raising_up_disciples.pdf> Ø      PATTY, D. Synergy in Josias Venture, March 21, 1995, Josiah Venture, download: 20. července 2006, URL: http://www.josiahventure.com/articles/synergy_in_josiah_venture.pdf> Ø      PATTY, D. Thanks for your part in making history! Joshias Venture, download: 20. července 2006, URL:  http://www.josiahventure.com/spotlight/spotlight.php?ID=20060402223401 Ø      PATTY, D. Úvodní slovo Dava Pattyho, PATTY, D. Úvodní slovo Dava Pattyho, Křesťanská akademie mladých – KAM, download: 20. července 2006, URL: http://www.kam.cz/akademie/index.php?mid=1&cid=4> Ø      Pitcher, K. Stáž, Křesťanská akademie mladých – KAM, download: 20. července 2006, URL: http://www.kam.cz/akademie/index.php?mid=17&cid=14> Ø      Poslání ČEA, Česka evangelikální aliance in: CrossMap Církve, download: 20. července 2006, URL:  http://cs.cirkev.crossmap.com/ceska-evangelikalni-aliance/poslani/1.htm> Ø      PRITCHARD, A., Willow Creek Seeker Service: Evaluating a New Way of Doing Church,Doktorská dizertační práce o sboru Willow Creek, Northwestern University, download: 20. července 2006, URL:  http://www.findarticles.com/p/articles/mi_m1058/is_n16_v114/ai_19449301> Ø      PRODAJ. M, Čo je vlastne koučing?, Koučing, download: 20. července 2006, URL: http://www.koucing.szm.sk/koucing.htm> Ø      Program pro přípravu křesťanských vedoucích a podnikatelů, Rozvoj vůdčích schopností, Million Leaders Mandate, Česká evangelikální aliance, download: 20. července 2006, URL: http://www.ea.cz/Equip/index> Ø      Ptáček L. Kdo je to Derek Prince, Život víry, roč. 5, květen, 1994 Ø      Resources for Church Multiplication Movements ...,Church Multiplication Coaching Networks, download: 20. července 2006, URL: http://www.philchal.org/cmcn/index.asp> Ø      ŘEHOŘOVÁ, L. Aktuálně o Turbo 316,  Křesťanská akademie mladých – KAM download: 20. července 2006, URL: http://www.kam.cz/akademie/index.php?mid=86&search=turbo316&cid=84> Ø      Schuller, R. In: Calvary Contender, 15.9.1990 citace dle MARVÁN, J. Skupinkový sbor, absolventská práce, 2005, Vyšší odborná škola misijní a teologická, Kolín, download: 20. července 2006, URL:  http://granosalis.cz/article.php?sid=3718> Ø      SIMPSON, S. J. Rick Warren Connections - Especially to the Ecumenical Third Wave New Apostolic Reformation (NAR) and "Positive Thinking" Movement, Moriel Ministries, download: 20. července 2006, URL:  http://www.moriel.org/articles/discernment/church_issues/example.htm> Ø Služba KAM v regionech, Křesťanská akademie mladých – KAM, download: 20. července 2006, URL: http://www.kam.cz/akademie/index.php?mid=5&cid=64> Ø SPADER, D. Creating a Movement of Multiplication, Reach Out Touth Solution, download: 20. července 2006, URL: http://www.reach-out.org/artic_principle4-3.asp> Ø SPADER, D. From Rubble to Riches — The Sonlife Story, Growing a Healtthy Church, download: 20. července 2006, URL: http://true142.youthsite.org/user_files/other/rubbles-to-riches.pdf> Ø SPADER, D. Harmonie evangelií, Studijní příručka, Sonlife, Křesťanská akademie mladých, 2005 Ø SPADER, D. History, Global Youth Iniciative, download: 20. července 2006, URL: http://www.globalyouthIniciative.com/history.asp> Ø SPADER, D., Spader-biography, Growing a Healtthy Church, download: 20. července 2006, URL: http://true142.youthsite.org/user_files/other/spader-biography.pdf> Ø Strategie Kristovy služby, Křesťanská akademie mladých - KAM, 2003 Ø Struktura KAM, Křesťanská akademie mladých – KAM, download: 20. července 2006, URL: http://www.kam.cz/akademie/index.php?mid=22&cid=46> Ø Studenti pro Krista, Modrá Kůlna, download: 20. července 2006, URL: http://www.modrakulna.cz/> Ø ŠEFRÁNKOVÁ, R. et. al. Služba ženám, Křesťanská akademie mladých – KAM, download: 20. července 2006, URL: http://www.kam.cz/akademie/index.php?mid=67&cid=39>

Poznámka: Ø      TILLIN, T. The Transforming Curch, Cross+Word, download: 20. července 2006, URL: http://www.intotruth.org/apostasy/cell-church1.htm> Ø      Time Management, The multiplier effect of good time management, Advancing employee productivity, Accel Team, download: 20. července 2006, URL: http://www.accel-team.com/index.html> Ø      TV program Exit316, Poutníci.com, Web křesťanské mládeže, download: 20. července 2006, URL: http://www.poutnici.com/clanek.php?clanek=232> Ø      ULONSKA, R. Úřady v církvi, Křesťanský život, Albrechtice,1995 Ø      Vinzant, D. The Roots of Shepherding, Cross+Word, download: 20. července 2006, URL: http://www.intotruth.org/res/shepherding.html> Ø      Vision, Josiah Venture, download: 20. července 2006, URL:  http://www.josiahventure.com/> Ø      Vize, poslání, hodnoty, Křesťanská akademie mladých – KAM, download: 20. července 2006, URL: http://www.kam.cz/akademie/index.php?mid=70&cid=2> Ø      VOJTÍŠEK, Z. Jsme prostě křesťané, Dingir, 2/2001 s. 4-5, download: 20. července 2006, URL:  http://www.dingir.cz/archiv/Dingir201.pdf> Ø      VOJTÍŠEK, Z. Pražské společenství Kristovo, Dingir, 4/1998, download: 20. července 2006, URL: http://www.dingir.cz/dingir/1998_4/clanky/D1998_4_05.html> Ø      Vyznání víry křesťanské akademie mladých, Křesťanská akademie mladých – KAM, download: 20. července 2006, URL: http://www.kam.cz/akademie/index.php?mid=68&search=vyznání&cid=3> Ø      WHITE, T. Akce Kuba, 1981, české vydání, Stefanos, 1997 in:  download: 20. července 2006, URL: http://mucednici.prayer.cz/akce_kuba.php> Ø      William R. "Bill" Bright, Founder of World's Largest Christian Ministry Dies, Campus Crusade for Christ, download: 20. července 2006, URL: http://billbright.ccci.org/public/>


"Kam chce vést KAM českou církev? II." | Přihlásit/Vytvořit účet | 21 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Kam chce vést KAM českou církev? II. (Skóre: 1)
Vložil: jACK v Úterý, 29. srpen 2006 @ 12:09:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Berkine, díky za tvůj komentář, uvědomuju si, že moje argumentace je opravdu subjektivní, ale mojím cílem nebylo tím paralyzovat jakoukoliv kritiku, ale poukázat na to, že tomu chybí jedna důležitá součást – a to je právě propojení s praxí. Za některé postřehy v Alešově práci jsem opravdu rád (a neříkám to jen jako komunikační strategii) a budu si na ně dávat pozor při spolupráci s KAMem i jakoukoliv další organizací podobného typu.


Mám ale dojem (a teď to zkusím popsat trochu ze šířky), že taková práce dělá tu stejnou chybu, jakou sama kritizuje – v tomto případě formální postupy a principy, ve kterých není už místa pro práci Ducha svatého. Tím, že se dívá jen na formální stránku, opomíjí skutečnost (praxi), která vypadá jinak – např. když popíšu Stáž jako “přetváření charakteru” (jak je to napsané v propagační brožurce KAMu), tak to vypadá dost silná manipulace s myšlením člověka, když se ale podívám na to, jak ve skutečnosti Stáž funguje (uvědomuju si, že zde zase používám subjektivní argumentaci), tak tohle “přetváření charakteru” pro mě znamenalo stadium Písma, příklad vedoucích a jejich vztah s Bohem a zrcadlo mého vztahu s Bohem a mojí motivace – během Stáže jsem se rozhodoval o službě na plný úvazek a po dvou letech od jejího skončení jsem opravdu odešel ze svojí (dobře placené) práce a vím, že základ tohoto rozhodování se položil někde na Stáži – ne že by to byl KAMem řízený plán na rozšíření vlivu skrze moji osobu v BJB, ale že Bůh mi skrze ně ukázal na můj život ve vztahu k Němu a k tomu, co má pro mě smysl ..


Pokud jde o EXIT, vnímám to opravdu jinak než ty, nevím nakolik znáš Luboše Hlavsu, ale ani já sám nedokážu říct, nakolik vidím do KAMu – ale až tam, kam dohlédnu vidím opravdovou touhu po tom, být prospěšný Církvi jako takové ..


Honza Jackanič





Re: Kam chce vést KAM českou církev? II. (Skóre: 1)
Vložil: jACK v Úterý, 29. srpen 2006 @ 12:12:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
omlouvám se, tento komentář patří až na třetí místo, je to odpověď pro Berkina, myslel jsem, že se to řadí automaticky pod sebe ..

Honza


]


osobní zkušenost ve spolupráci s KAMem (Skóre: 1)
Vložil: jACK v Úterý, 29. srpen 2006 @ 09:47:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milí Aleši (a ostatní čtenáři GS),

děkuji za tento článek, který byl pro mě podnětný v mnoha myšlenkách. Přes s věci, ve kterých s tebou musím souhlasit, bych se chtěl ve svém komentáři zaměřit na ortopraxi KAMu, ke které snad mohu co říct (prošel jsem Stáží, účastnil jsem se a nyní i vyučoval na ŠVM a jsem zapojený do dalších programů KAMu) – myslím si, že i přes tvoji nestrannost v přístupu ke zdrojům zde chybí jedna věc – a to přímá konfrontace s těmi, kterých se naše slova týkají – rozumím tomu tak podle biblického principu na základě Mt 18,15-17. Jsou-li skutky KAMu hříchem, měli by s ním být konfrontovány, pokud ne, neodvážil bych se je na dálku soudit.

Nyní tedy k praxi, kterou jsem v KAMu poznal. Slovo učednictví, jak je zde prezentováno, je chápáno jako učednický pyramidní model navrcholu s vůdcem, který řídí život svých učedníků – to, co jsem mohl poznat v KAMu je ale něco jiného – poznal jsem lidi, kteří se mi věnovali s láskou, měli o mě zájem a vedli mě k tomu, abych více rostl v poznání a v podobě Krista (a ne jich samotných) – a to, co mě na nich oslovovalo byla právě tato otevřenost, skrze kterou jsem je nevnímal jako slabé (protože sdílí své problémy), ale jako silné (protože jejich silou a úplností je Kristus). Toto je pro mě učednictví, do kterého bych chtěl vztoupit a které považuji za správné (na základě Filipským 3,17) – a které mi tak moc chybí v našich sborech – příklad starších (a nemyslím tím jen těch volených), kteří jsou ochotni sdílet svoje života a pomáhat tak dalším v jejich růstu. Myslím si, že právě nějaký náš strach z toho, abychom se nestali součástí nejakého systému a nebo naopak aby někdo nepoznal náši tělesnost a malý duchovní život s Bohem, je v důsledku důvodem, proč jsou naše sbory plné individualismu namísto jednoty a proměňování do Kristovi podoby.

Nechci to na druhou stranu KAM idealizovat, poznal jsem i lidi, kteří se drželi jakéhosi modelu (protože se v něm zřejmě cítili bezpečněji), ale i přes to mohu říct, že aplikace modelu bez ohledu na člověka naní záměrem KAMu. A to se snaží vysvětlit i vyučující jednotlivých materiálů – je to pro naši inspiraci, každý má svobodnou vůli říct, tohle beru, tohle ne.

Poslední dva body, ke kterým bych se chtěl ještě vrátit je jakýsi závazek jednoty učení, ke kterému se musí připojit všichni spolupracovatelé KAMu – nepochopil jsem přesně, co tím je myšleno v závěru tvojí práce – já osobně ani jako zástupce Odboru mládeže BJB jsem nikdy nic takového nepodepisoval, ani po mě nic nebylo vyžadováno. A pochybuji o tom, že při systematizaci práce KAMu, jak je zde popsáno, by se na to prostě jen zapomnělo. Všímám si ale něčeho jiného, dá se říct pravého opaku - nyní již s KAMem nespolupracujeme na ŠVM (neměli jsme dost studentů ani jsme nevnímali jejich potřebu), ale připravujeme vlastní kurzy pod názvem KOMPAS, ale ani v jednu chvíli nedošlo k ovlivňování učení nebo obsahu - naopak otázka od spolupracovníků KAMu je vždy stejná – jak vám můžeme pomoct?

A tato otázka je pro mě charakteristikou i posledním bodem mého příspěvku o KAMu – jak jsi zmínil v začátku své práce, jeden z principů KAMu je podpora místního sboru a prospěch církve – cílem není, aby KAM rostl a odebíral lidi z jejich vlastních sborů (jak jsme toho někdy svědky u některých organizací), ale cílem je růst místního sboru té konkrétní denominaci v tom konkrétním místě – a v tom důsledku i církve jako takové. Vyjádřením této myšlenky je i obrovská práce na projektu EXIT316 – je to další možnost, která sabízí církvi možnost oslovit lidi evangeliem – ne jen jeho zábavnou formou, ale opravdovou konfrontací s živou Církví skrze jeho údy ve všech donominacích.

Omlouvám se, že jsem se ve svém příspěvku soustředil jen na věci, se kterými nesouhlasím, je těžké shrnout tak rozsáhlou práci – děkuji ti za mnohé tvoje postřehy, budu se snažit na ně pamatovat nejen ve svém přístupu ke KAMu, ale i k ostatním proudům a organizacím ..

Jan Jackanič
vedoucí odboru mládeže BJB
honza@mladej.net




Re: osobní zkušenost ve spolupráci s KAMem (Skóre: 1)
Vložil: jACK v Úterý, 29. srpen 2006 @ 16:20:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
P.S. omlouvám se za špatnou formulaci, nechtěl jsem napsat "ne jen jeho zábavnou formou", ale "ne jako zábavnou formu"


]


Re: osobní zkušenost ve spolupráci s KAMem (Skóre: 1)
Vložil: Aleš Franc v Neděle, 03. září 2006 @ 19:27:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážený a milý bratře Jane,

omlouvám se, že reaguji až nyní. Vrátil jsem se ve čtvrtek ze služební cesty v Německu a chvíli mi trvalo, než jsem si přečetl a promyslel Váš komentář a Vaši korespondenci s Berkinem. Přesto bych nechtěl zůstat dlužen odpověď na Váš komentář, kterým jste mne oslovil.

Nejdříve musím velmi vyzvednout Váš mírný a přátelský tón, i to, že jste přiznal, že Vás má studie oslovila a že uznáváte, že mé argumenty jsou logické, poctivě sesbírané a oslovují Vás. Za to Vám děkuji. Alespoň vidím, že má práce nebyla marná.

Nyní, když dovolíte, bych se v krátkosti zaměřil na čtyři konkrétní výtky, které jsem nalezl ve Vašem komentáři:

1) Píšete, že pokud jsou skutky KAMu hříchem, které zřejmě soudím, měl jsem postupovat podle Mt 18,15-17. Pokud danému oddílku správně rozumím, pak se zde píše o konkrétním hříchu „bratra proti bratru“ za účelem pokání jednotlivce. Mohu Vás však ubezpečit, že nikdo z KAMu proti mně nezhřešil ani se nijak osobně neprovinil a nikoho proto nesoudím. Pokud však KAM má veřejně sdílené ambice sloužit na základě konkrétního modelu a učení celé církvi v ČR, resp. vedoucím sborů křesťanských církví, považuji za přirozené, že stejně tak veřejně tento model a učení budou zkoumány a rozsuzovány. Nicméně na některé mé výhrady proti učení KAMu jsem upozornil i v diskusi na stránkách Grano Salis, a poté jsem ještě své výhrady zaslal e-mailem bratrovi Viktoru Hojkovi bez toho, aniž bych obdržel nějakou odpověď. Nyní, pokud mé argumenty považujete za logické, oslovují Vás a dokonce s některými musíte souhlasit, pak Vám mohou pomoci - a nejen Vám - právě tím, že jsou veřejně dostupné bez toho, aby byly namířeny proti konkrétnímu člověku.

2) Další bod je výtka, podle které je praxe KAMu odlišná od toho, co píši ve své práci. Tomu moc nerozumím. Jestliže mi sám přiznáváte nestrannost práce s fakty a uznáváte jejich relevanci, pak je pro mne spíše otázkou, proč se zde teorie rozchází s praxí? Znamená to, že KAM nezastává a nevyučuje manažerské způsoby učednictví, jako multiplikaci a koučing? Rozumějte mi, já chápu, že někomu učednictví touto formou vyhovuje, potřebuje kouče, v následování jehož osoby rozeznává naplnění příkazu z Fil 3,17, cítí se v tom dobře a dokonce vidí ve svém životě ovoce. Pro mne je však důležitější, zda tyto samotné principy jsou založeny na učednictví, které popisuje Písmo a jsem přesvědčen, že nikoliv. Naopak, citací řady dokumentů jsem se snažil poukázat na čistě sekulární zdroje těchto fenoménů, pro jejichž ospravedlnění jsou biblické argumenty, podle mého soudu, vytvořeny až druhotně. Toto jsem se pak snažil doložit i citacemi jiných kritiků daných principů.

3) V neposlední řadě se pak podivujete nad závazkem učení, který jste Vy osobně nemusel podepsat. Vycházel jsem zde z dokumentu, který je zveřejněn na: stránkách KAM Píše se zde: „KAM je členskou organizací mezinárodní skupiny zvané Josiah Venture. Toto uskupení spojuje společné úsilí jednotlivých národních organizací, jež vytvořily partnerství pro získání dnešní mladé generace střední a východní Evropy pro Krista. Každý člen JV se zavazuje ke společné identitě a vizi, ke vzájemné vykazatelnosti a partnerství ve službě...“ Zde jsou pak i uvedeny tři body smlouvy, z nichž jeden je: „Teologická integrita – práce a vyučování budou prováděny v souladu s vyznáním víry JV a všemi dalšími prohlášeními, jež odsouhlasila rada JV“. Výslovně se zde mluví o „smlouvě“, kterou partnerské organizace podepisují každý rok.

Z dřívějších diskusí s bratrem Viktorem Hojkou jsem měl pocit, že je zde snaha představit KAM jako výhradně českou, nezávislou organizaci, za kterou nikdo další nestojí, a která není nikomu v zahraničí zodpovědná. Avšak nyní jsem zjistil, že KAM je striktně organizačně a doktrinálně zavázán nadnárodní instituci Josiah Venture, která působí v rámci více zemí a Josiah Venture je zase součástí jiné, celosvětově působící instituce. Z četby materiálů jsem pochopil, že tento závazek je platný i pro místní organizace: „Partnerské organizace zůstávají zakotveny ve svých národních podmínkách, vykazují se svému národnímu výboru a zodpovídají za naplňování vize způsobem co nejpřijatelnějším pro místní potřeby a podmínky“, což je uvedeno ve stejném dokumentu. Má poslední věta, o které zřejmě jde, se pak týká nikoliv spolupracovníků, ale institucí, které se stávají součástí KAMU, a právě pro KAM pak tento společný teologický závazek platí. O nějakém „podpisu“ tohoto závazku v mé práci, pokud vím, není nic řečeno.

Jinými slovy jsem pochopil, že vyučování, které KAM nabízí, například ŠVM, musí být v souladu s vyznáním víry JV a všemi dalšími prohlášeními, jež odsouhlasila rada JV. Proto i materiály, podle kterých se vyučují čeští vedoucí, musí být v souladu s teologickou integritou, ke které se KAM v rámci JV zavázal. Tyto materiály jsou pak převzaty z ještě širší nadnárodní instituce „Sonlife Ministry,“ která je součástí hnutí církevního růstu.

4) Dále uvádíte, že cílem KAMu není odebírat členy místním sborům. O tom jsem ovšem ve své práci nemluvil ani náznakem a ani si to nemyslím. Hodnotil jsem zde pouze učení a praxi KAMu, a to z jejich oficiálních dokumentů, neboť KAM se cítí být povolán podle těchto principů vyučovat mládež, resp. „mládežnické hnutí“ v českých církvích. Proto zde píši o snaze „obnovy“ církve podle modelu učednictví, jak ji chápou nadnárodní koučové tohoto učednického hnutí.

Vážený bratře Jane,

ještě jednou Vám moc děkuji za Váš čas a ochotu a přátelského ducha Vašich komentářů. Znovu musím vysoce ocenit, že narozdíl od většiny mých oponentů resp. kritiků mých kritik, prokázali pracovníci KAMu vysoký komunikační standard, skvělou diskusní úroveň, a proto Vám i všem „kamákům“ přeji vše dobré a mnoho Božího požehnání do Vašeho osobního života. Chci zdůraznit, že KAM považuji za organizaci křesťanů, mých bratrů v Kristu, se kterými sdílím stejnou víru, stejnou naději a hlavně společného Pána Ježíše Krista.

V úctě a lásce Kristově,

Váš Aleš Franc








]


Re: Kam chce vést KAM českou církev? II. (Skóre: 1)
Vložil: berkin v Úterý, 29. srpen 2006 @ 11:37:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Honzo,

oceňuji, že ses jako "plně zapojený" kamák externista zapojil do diskuse o tématech, které Alešova studie nastiňuje.

Nemám ji ještě tak pečlivě přečtenou, jako ty, a tak zareaguji jen na tvůj komentář.

Předkládáš nám zde argument, že studii chybí osobní zkušenost, kterou ty máš dlouholetou, a kterou zřejmě považuješ za kardinální argument, který je s to smést jakékoliv věcné námitky vůči KAMU a jeho cílům.

Nejsem o tom zdaleka tak přesvědčen. Ba naopak. To že jsi KAMem "plně vtažen" a "zapojen", že jsi prošel "přetvářením charakteru" při stáži KAMu a že se ztotožňuješ s učením KAMu, svědčí o tvém subjektivním náhledu na tuto problematiku. Je to stejné, jako kdyby takto argumentoval Svědek Jehovův, že nemáme osobní zkušenost s ortopraxí Svědků Jehovových, a proto naše kritika jejich učení stojí na vodě. Sekty opravdu používají argument "pojď a zkus", staň se členem, nech se vyučit, udělej si dianetický test, atd. a uvidíš, že ses mýlil. Počítají totiž s tím, že při procesu "zapojení" dojde k "přetvoření charakteru" takového kritika natolik, že přijme učení sekty bezezbytku. Pozváním k osobní zkušenosti lze možná neutralizovat kritické nevyzrálé mládežníky. Není to však argument pro kritické zkoumání učení, vize a cílů paracírkevní organizace.

Totéž mohu říci i k argumentu, že tě kamáci nenutili změnit obsah učení tvého kurzu, ale jen se ptali, s čím ti můžou pomoci. Jednak nevíme, v čem se liší učení tvého kurzu od toho kamáckého a proč. Pokud se neliší, pak ani není důvod do nej zasahovat. V druhém případě bych se divil, kdyby organizace s takhle propracovanou strategií vlivu, začala na tebe tlačit tak, že by sis toho všiml a bylo by ti to nepříjemné. Jsou to profesionálové, proč je takhle podceňovat?

Dále vyzdvihuješ KAM za "obrovskou práci na projektu EXIT316".

Vidím to poněkud jinak. Luboš Hlavsa nabídl KAMu svoji produkční firmu pro natočení křesťanského pořadu a tu obrovskou práci udělá právě on. KAM na to dá dolary z nespecifikovaných zdrojů (Josiah Venture je jenom prasátko, do kterého se dolary neznámo odkud sypou). Luboš udělá super kvalitní práci, neboť je to nadšenec a televizní pořady jsou jeho snem. KAM si je koupí jako reklamu, která posílí jeho "nepostradatelnost" a vnímání jako zastřešující organizaci mládeží českých denominací, a v návazných akcích TURBO 316 bude sypat oslovené lidi do kamáckýho trychtýře typu kurzů Alfa, který budou ovládat proškolení stážisté a absolventi ŠVM, kteří je budou po zpracování strkat dál do ŠVM a na stáže KAMu. Protože KAM má exkluzivitu pro čerpání dolarů z Josiah Venture, bude nepostradatelný leader pro všechny další akce v oblasti misie a výchovy mládeže a sborových vůdců. Upevní si tak svoji pozici a kruh se uzavře.



Re: Kam chce vést KAM českou církev? II. (Skóre: 1)
Vložil: berkin v Úterý, 29. srpen 2006 @ 12:56:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Honzo,

děkuji ti za tvoji odpověď.

Beru ji tak, že máš právo tuto záležitost vidět ze svého pohledu.

Vyjádřím se jen k této větě:

(Tato) práce dělá tu stejnou chybu, jakou sama kritizuje – v tomto případě formální postupy a principy, ve kterých není už místa pro práci Ducha svatého. Tím, že se dívá jen na formální stránku, opomíjí skutečnost (praxi), která vypadá jinak

I když říkáš, že tvým "cílem nebylo tím paralyzovat jakoukoliv kritiku", tou větou tak činíš. Jak se tou studií probírám, tak musíš uznat, že Aleš opravdu většinou jen skládá jeden ověřený fakt ke druhému a jeho vlastní kritiky je tam velmi málo. Přesto ti tato faktografická práce vadí s tím, že ji chybí osobní zkušenost. Jinak řečeno, byla by pro tebe přijatelná, kdyby ji napsal někdo, kdo prošel ŠVM a stáží KAMU. Od něho bychom ovšem mohli čekat, jak sám uznáváš, jenom subjektivní (tedy nadšený a angažovaný) pohled. Proto tvoje lpění na tomto argumentu skutečně vypadá jako mediální trategie, i když ji popíráš.

Pokud by teologická veřejnost přijala jako premisu tvůj předpoklad, že "košer" studie musejí být psány autory, kteří mají zkušenost s popisovaným učením, náboženstvím nebo praktikou, pak by většinu studií zařadila mezi libri prohibiti a teologická kni***** by se skládala pouze z origináních spisů autorizovaných samotnými sektami, praktizujícími gnostiky, nadšenými budhisty nebo zkušenými kamáky.

Tím ovšem nechci v žádném případě otřásat tvým rozhodnutím ke službě na plný úvazek, byť jeho počátky byly na stáži KAMu nebo jiné para organizace. Zkus se od svého rozhodnutí odpoutat natolik, abys ses mohl na KAM dívat s odstupem a nadhledem. Zdá se mi totiž, jako bys za kritikou KAMu podvědomě viděl i útok na zpochybnění svého vážného rozhodnutí pracovat na plný úvazek v církvi. Takové rozhodnutí ovšem může vzniknout v člověku kdekoliv. Vznikalo i před KAMem a bude vznikat i po KAMU.



Re: Kam chce vést KAM českou církev? II. (Skóre: 1)
Vložil: jACK v Úterý, 29. srpen 2006 @ 14:10:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Berkine, asi jsme v tom špatně pochopili, nemyslel jsem, že pro to, abych tuto studii přijímal, by ji musel napsat někdo, kdo prošel KAMem, ale že realita může být jiná, než jak ji ukazují jednotlivé fakty. Alešovi nezazlívám, jak poskládal argumenty, ty jsou logické, poctivě sesbírané a oslovují mě (myslím, že si dokážu udržet odstup od svého osobního vztahu ke KAMu a tomu, co čtu – kdyby to tak nebylo, tak bylo něco špatně – a to na mojí straně) – to co jsem chtěl jen doplnit byla zkušenost člověka, který s KAMem spolupracuje a divá se na to “zevnitř”.


Myslím, že moje “povolání” není spojeném s KAMem jako takovým, ale s tím, co udělal Bůh a ten nemá zádnou nálepku - příklad Stáže jsem uváděl proto, abych ukázal že výraz “proměna charakteru” může znamenat dvě věci a záleží na tom, z jaké strany k tomu přistupujeme .. když mě na konci Stáže požádalii, abych jim napsal svoje hodnocení v několika větách, tak jsem napsal, že to není natolik o programu, kurzech nebo čemkoliv jiném, ale hlavně o lidech, kteří vás povzbudí a řeknou vám svým životem s Bohem – dá se to zvládnout, stojí za to do toho jít naplno! A to je to,co mi dala Stáž ..


Honza


]


Re: Kam chce vést KAM českou církev? II. (Skóre: 1)
Vložil: berkin v Úterý, 29. srpen 2006 @ 16:41:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Honzo,

jestli tomu dobře rozumím, pak jsi prošel KAMem nedotčen jeho učením a čerpal jsi pouze ze vztahů, z toho, že tě někdo chápal a motivoval tě vlastním příkladem.

Jestli to tak je, pak mi připomínáš některé lidi, kteří také prošli ŠVM naprosto nedotčeni jeho učením a potom jen zaklapli příručky a rádi zapomněli.

To by byla dobrá zpráva pro baptisty, ale ovšem špatná zpráva pro KAM.


]


Re: Kam chce vést KAM českou církev? II. (Skóre: 1)
Vložil: jACK v Úterý, 29. srpen 2006 @ 17:20:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-)

teď ale vážně (ještě se přitom trochu směju) .. v KAMu jde nejen o učení, ale především o lidi - myslím, že nikdo nezůstane nedotčený žádným kurzem nebo vyučováním, kterým projde, je ale volbou každého člověka, co si z toho vybere a pozitivním důsledkem může být i to, že se proti tomu vyhraní (ale někam ho to pohne) - nesnáším slovo multiplikace a ježí se mi chlupy na zádech když ho slyším (kdybych tam tedy nějaké měl), ale vím, že je důležité rozpoznat čas, kdy se má služba předat dál, nemám rád slovo evangelizace, protože si představím křesťany s Biblí jako basebalovou pálkou, jak se chystají na výpravu na nevěřící, ale jsem dotčen každým člověkem, kterému smím svým životem ukázat na evangelium, nakopal bych učedníkovatele, kteří si vytvářejí své kopie a přitom nejsou ochotni ukázat svůj život, ale vidím tu obrovskou změnu v životech lidí, o které se někdo stará jako o své učeníky a sdílí s nimi svoje pády a vítězství, při slově vize mě napadne hned krize, ale vím že bez směru se nikam nedá dojít .. a termín koučing mi připomí spíš gaučing a lehátko na psychoanalýze, ale vím jak mi osobně pomůže, když se můžu s někým zkušeným bavit o své službě a problémech, které mám .. tak si mě tedy někam zařaďte :-)

Honza


]


Re: Kam chce vést KAM českou církev? II. (Skóre: 1)
Vložil: berkin v Úterý, 29. srpen 2006 @ 17:45:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Honzo,

:-) také se musím usmívat tvému přístupu ke kamácké terminologii.

Máš pravdu, že "nikdo nezůstane nedotčený žádným kurzem nebo vyučováním, kterým projde, je ale volbou každého člověka, co si z toho vybere".

Setkal jsem se s takovými, kteří si z kamáckého učení na ŠVM nevzali nic. V jiných ovšem ale zůstal přinejmenším podvědomý pocit, že manažerské metody musejí fungovat i v církvi, že "moje vize se dá prosadit metodami, které jsou velmi jednoduché: vybrat správné a vlivné lidi, podat jim svoji vizi tak, aby ji nemohli odmítnout, udělat z nich své učedníky, vybudovat s nimi vztahy, na kterých budou záviset, a které s nimi budou snadno cvičit jako s kašpárkem". To všechno se zabalí do obalu "práce Ducha svatého " a nikdo potom nebude moci proti tomu říci ani popel.

Funguje to totiž samo, jako každá lidská mašina, je v tom psychologie, zkušenost z řízení a přesvědčování lidí i marketingové fígle. A vůbec to nemusí být podávané s pojmy jako multilikace, učedníkování nebo koučing. Na pojmech samotných nezáleží. Obsah je rozhodující.

Pokud tady chceš, aby si tě čtenáři někam zařadili, pak řekni jasně, zda vyučuješ obsah (ne pojmy) učení KAMu.

Řekni proč už neučíš na ŠVM a proč máš teď vlastní kurzy KOMPAS. V čem se liší od těch kamáckých? Jen názvem? (píšeš, že s KAMem stále spolupracuješ). Nebo je rozdíl v kurzech závažnější? Jaký?

Možná, že si potom baptisti opravdu oddychnou :-)


]


Re: Kam chce vést KAM českou církev? II. (Skóre: 1)
Vložil: jACK v Úterý, 29. srpen 2006 @ 18:33:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, nevyhýbám se odpovědi, ale nerozumím té otázce (obsah a ne pojmy KAMu) – na ŠVM jsem vyučoval jednou, byla to zrovna “o vizi” a to byl už poslední ročník, který v BJB běžel, jinak jako student jsem prošel asi 3 ročníky (pokud si pomatuji) – Jen malá odbočka: “Tenkrát to bylo snad poprvé, co jsem slyšel, že práce s mládeží má nějaký vývoj, že má být vyvážená ve smyslu růstu a evangelizace, že existuje něco jako kontaktní služba, že mládež není jen na zpívání ve sboru, že Ježíš trávil s lidmi čas, atd. – a bylo to pro mě v tu chvíli hodně důležité ..

Loni už běžel KOMPAS pro vedoucí a příští rok plánujeme KOMPAS pro týmy vedoucích (teprve to plánujeme, víc informací bude v říjnu) – není to ale odvrácení od KAMu, spolupracujeme s nimi i dál, využíváme jejich zkušeností a podporu, jen jako tým vidíme, že je potřeba vytvořit větší prostor pro sdílení, vzájemné diskuze, zpětnou vazbu a plánování dalších kroků (tedy koučing, ale pšt, nikomu to neříkejte) – že prostě na tyto věci nemají často vedoucí v mládežích čas, protože jsou pod tlakem zajistit někoho, kdo si v pátek vezme program – je možné, že se ke kurzům ŠVM zase vrátíme, ale v tuto chvíli si myslíme, že lidé, kteří vedou mládeže mají už dost vědomostí a potřebují spíš povzbuzení než další informace .. takže nejásejte, s KAMem spolupracujeme i dál :-) .. a znovu říkám, KAM s tím nemá problem, opravdu se ptají: jaké teď máte potřeby, s čím vám můžeme pomoct ..

P.S. jinak kurzy KOMPASu nejsou “moje” :-)

Honza


]


Re: Kam chce vést KAM českou církev? II. (Skóre: 1)
Vložil: berkin v Úterý, 29. srpen 2006 @ 20:58:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Honzo,

no, moc tomu nevěřím, že jsi vyrůstal v mládeži, která neznala nic jiného, než zpívání ve sboru a že spolu netrávila čas. Ta tvoje kurzíva mi připadá jako nějaká reklama z letáčku na kurzy Alfa :-)

Hmm, a v tom druhém odstavci ses nám pěkně vybarvil jako kamák každým coulem. Špatná zpráva pro baptisty a dobrá pro KAM. Už chápu, proč ses tak prohýbal smíchy. Inu, mediální strategii mají kamáci v malíčku.

Jestli tomu dobře rozumím, tak jako zkušený kamák jsi pochopil, že kamácký pojmy jako multiplikace, učedníkování nebo koučink už jsou mládežnickým slangem řečeno "profláklý" a že je třeba dělat totéž co dosud, jen to nenazývat pravými jmény. Inu, jsi napřed, chvíli to potrvá, než to KAM adaptuje do svých učebních textů.

Stejně "profláklý" je zřejmě u baptistů i ŠVM (že by ty kritické články od Krytyka na Notabene?). Nebo také i proto, že (jak jsi napsal na Notabene) "před rokem jsme již věděli, že ve většině mládeží již nejsou noví lidé, kteří by chtěli jít na ŠVM (bylo to hlavně střídáním další generace v mládežích)". Školením ŠVM tedy už prošli všichni, kteří jím projít mohli a školit už nebylo co. Také jste potřebovali "zpětnou vazbu", potřebovali jste vědět, jaké stopy školení na absolventech zanechalo. Takže věřím tomu, co říkáš, že po konsolidaci učení v absolventech " je možné, že se ke kurzům ŠVM zase vrátíme". To, že s KAMem spolupracuješ dál jsi napsal již ve zmíněném komentáři na Notabene: "předesílám, že i na těchto víkendech spolupracujeme s KAMem, ne však v oblasti materiálů, ale jejich podpory do vzdělávání mládeže - pomohou nám s tiskem přihlášek, obalů a spolupracujeme i na jednom grantu na získání Biblí .

Oficiálně to tedy vypadá, že máte vlastní kurzy KOMPAS, ale je zřejmé, že ve skutečnosti jde jen úhybný manévr. Aby se vlk Krytyk nažral a spolupráce s KAMem zůstala. "Aby strejcové z BJB byli uklidněni a nebudou vám do toho rejt."

Inu, jste profesionálové. Mediální strategii i public relations triky máte propracované. Myslíš, že to bude stačit? Neudělali "soudruzi" z KAMu přece jen někde chybu?


]


Re: Kam chce vést KAM českou církev? II. (Skóre: 1)
Vložil: jACK v Úterý, 29. srpen 2006 @ 23:10:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
jsem odhalen, jak jsem mohl být jen tak nepozorný všechno prozradit - asi jsem chyběl na kurzu "Zametání stop" ..

asi toho budu ráno litovat ..


]


Re: Kam chce vést KAM českou církev? II. (Skóre: 1)
Vložil: jACK v Středa, 30. srpen 2006 @ 11:54:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
tak ještě jednou ..

Ahoj Berkine, mě jsem radost z toho, že i když máme jiné názory, tak se tady můžeme otevřeně bavit, ale tvoje reakce mě přesvědčila znovu o opaku – mám z ní dojem, že za vším vidíš konspirační teorie a snahu někoho manipulovat ostatní. Kde tohle vzniklo a proč mají podobný postoj i další autoři zde na GS? Je to tvoje zkušenost, něco čím jsi prošel a proti čemu chceš bojovat nebo co jsi sám dříve dělal? Nerozumím tomu, proč je zrovna na tomto virtuálním místě tolik lidí s podobným problémem ...

To jak vypadala nebo nevypadala naše mládež před 8 lety můžu asi nejlépe posoudit já, ale budiž, máš právo to komentovat, ale podsouvat mi metody „zkušeného kamáka“ je i na mě příliš. Mám to možná za to, že se tady na internetu snažím otevřeně říkat, co si myslím (opravdu nevíme, jestli ŠVM bude nebo nebude pokračovat, dále spolupracujeme s KAMem, opravdu teď nevidíme potřebu ani lidi, kteří by mohli a chtěli jít na ŠVM) – pokud jsem opravdu tak protřelý dezinformátor, tak se divím, že jsem ti tak veřejně odkryl svoje karty a zapomněl jsem přitom na to, že nás tady někdo sleduje ..

Pokud jde o náš „úhybný manévr“, určitě není způsobený Krytykovými články (Krytyk si s nimi uříznul podle mě docela ostudu, když vydával materiály někoho jiného za příručku KAMu – nemůžu zapomenout na jeho vysvětlení, že se mu dostali do rukou jen na chvíli a tak si stihnul naskenovat jen pár stránek– věřím mu, že to tak bylo, ale ukazuje to na jeho způsob myšlení – skládačku má už totiž dopředu poskládanou a každý kousek mu zapadá přesně tak, kam by podle něj měl – už ale nestojí za to, nad tím znova zapřemýšlet).

Nápad udělat vlastní kurzy je tedy už dlouho (jen název KOMPAS vzniknul až loni) a myslím si, že je to teď dobře – už dříve se mě někdo na NB ptal, proč nemáme vlastní „baptistické“ kurzy a když je tedy uděláme, tak je to taky špatně – ale rozumím ti, špatně není to, že jsou vlastní, ale špatně je to, že nejsou „správně baptistické“ - ale co to znamená pro tebe baptistické? To, že nesmí být naším cílem vytvořit víkend pro tým, protože slovo „tým“ je nebaptistické? Nebo že s nimi chceme rozebírat jejich mládež? To, že jim chceme poukázat na to, co vidíme? To, že to moc zavání „koučingem“, kterého se žádný pravověrný baptista nesmí dotknout? A kdo má podle tebe právo říkat, co je baptistické a co není?

Dnes ráno jsem nad tím přemýšlel a přišli mi to podobné jako Tradice u katolické církve, která ji má na stejné úrovni co Bibli – přijde mi, že je tady taková „baptistická tradice“, která není nikde sepsaná a modifikuje se podle toho, kdo ji zrovna vykládá a jak ji rozumí – a běda všem, kdo se proti ní proviní nebo se do ní netrefí ..

Honza


]


Re: Kam chce vést KAM českou církev? II. (Skóre: 1)
Vložil: berkin v Středa, 30. srpen 2006 @ 12:46:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Honzo,

nevím, proč se tak čertíš. Ani proč děláš konspirační teorie s faktů, které jsi tady napsal a jsou snadno ověřitelné. To je laciný argument.

Myslím, že jsi celou situaci popsal zcela jasně. S KAMem spolupracuješ dál, nechceš používat jeho terminologii, ale obsah učení, které zde Aleš popisuje, neodmítáš, a k ŠVM se zřejmě vrátíš, až budou noví adepti, kteří jím ještě neprošli. K tomu není třeba žádná konspirační teorie, to jsou fakta.

Ta omáčka okolo, kterou jsi to zahustil, je zbytečná. Ukazuje jenom, jak moc chceš tato fakta upozadit a odvést pozornost jinam. Třeba k tomu Krytykovi. Nechápu proč ho tak shazuješ, když dokázal, že KAM učí totéž učení, jako bylo v těch materiálech, protože autor obou je stejný - Dann Spader. Celá tato tvoje poznámka tak ukazuje, jak jsi šikovný v zamlčování toho podstaného. Toto je opravdu mediální práce s veřejným míněním. A můžeš se kvůli tomu durdit, jak chceš.

Mě je jedno, jestli jsou tvoje kurzy (když nejsou tvoje, tak jsou KAMu?) baptistické nebo ne. Jde o tvůj postoj k učení KAMu. Jestliže ho neodmítáš, ale akceptuješ, pak vedeš a učíš v tomto duchu i baptistickou mládež. Nic víc, nic méně. Toto je důležité si vyjasnit.

Po tomto rozhovoru si můžeme říci, že KAM má vliv na baptistickou mládež, kterou ovlivňuje svým učením.

Zajímavé bude zjistit, zda stejný vliv má na mládež AC, CB, CSAD, KřSb, KS atd.

To nám pomůže odpovědět na otázku, zda je KAM opravdu již nyní leadrem mládeží českých denominací.

Kladná odpověď v perspektivě vize KAMu, že z vyškolených mládežníků se stanou budoucí vůdci sborů a církví, kteří budou pod jeho vlivem, by byla velmi znepokojující. Zdá se, že tomu tak opravdu je. A to je špatná zpráva pro nás všechny.


]


Re: Kam chce vést KAM českou církev? II. (Skóre: 1)
Vložil: jACK v Středa, 30. srpen 2006 @ 13:17:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Berkine, moje odpověď byla opravdu dost emotivní, měl bych krotit svoje mládí (snad mi to promineš) .. dotklo se mě asi to, že mi podsouváš úmysly, které nemám a říkáš, že se snažím záměrně manipulovat s lidma - a to je něco, co bych upravdu nechtěl, právě naopak, mojím cílem je být upřímný a otevřený a nic nezastírat (ale uvědomuju si, že se mi to může stát).. za ten příklad s Krytykem se omlouvám i za to, že jsem tím setřel jeho argumenty – chtěl jsem na něm jako na příkladu ukázat, že někdy (a to berme obecně, nejen u Krytyka), je náš závěr už předem stanoven a nedíváme se na fakt jako taková, ale jen z pohledu našeho záměru – a to se může stát mě, tobě i komukoliv tady (chtěl jsem to ilustrovat tím, že když už měl Krytyk tolik času materiály skenovat, tak se mohl podívat na to, kdo je vydal – ale on to nepotřeboval, protože to už „věděl“).

Pokud jde o mě a učení KAMu – ano, ztotožňuje se s tím, JAK učí KAM, ale ne s tím, co zde bylo prezentováno JAKO účení KAMu – já sám jsem se s ním praxi takto nesetkal. Nemám rád manažerské metody systému „rozděl a panuj“, ve kterých je Duch svatý jen posluchačem v poslední řadě a nikdo to sám vyučovat nebudu – ale to už tady asi dokázat nemůžu, to musí posoudit lidi, které budu učit ..

Díky za tvůj čas a také Alešovi za jeho práci (dneska jsem ji dal našemu vedoucímu mládeže k přečtení) – pokud budeš chtít, napiš mi prosím svůj komentář, ale dál už v diskuze nebude pokračovat (z časových důvodů) – jestli budeš mít ty nebo kdokoliv další otázky, napište mi prosím emailem, moje odpovědi pak můžete zveřejnit ..

Honza Jackanič
jan.jackanic@gmail.com


]


Re: Kam chce vést KAM českou církev? II. (Skóre: 1)
Vložil: jakobin v Čtvrtek, 31. srpen 2006 @ 18:39:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Milý Jacku (Honzo),
Uvažovala jsem nad tebou a k Vaší debatě s Berkinem připojím ještě jednu poznámku. Chodils do pionýra? Asi ne, zmiňuješ se tu o svém mládí. Já ano. Můžu ti říct, že pionýrští vedoucí za komunismu (a teď se prosím tě neuraž, jde mi jen o princip) se také lišili jeden od druhého mírou svojí politické angažovanosti a mírou zapojování ideologie do vedení mládeže. Byli tam opravdoví zažranci, ale také lidé, kteří pionýra brali jako příležitost a platformu, na které se lze smysluplně věnovat mládeži. Někteří z nás tedy na schůzkách vázali uzly, lítali po lese s klackama a psali morseovkou, jiní seděli v klubovnách a zdobili nástěnku k výročí VŘSR. Znamená to, že komunismus je jako ideologie správný, když to někde fungovalo dobře? Oč mi jde. Ty mi připadáš jako člověk, který místo služby organizaci upřednostňuješ službu Ježíši. Máš své vlastní (dobré) motivy ke službě, jsi vydaný, ochotný, nasazený. O to víc je mi líto, že lidi jako ty slouží jako podpora organizace, v jejíž základních stavebních kamenech nemusí být (a jak naznačuje Francova kompilační studie, tak není) vše košer.


]


Re: Kam chce vést KAM českou církev? II. (Skóre: 1)
Vložil: berkin v Čtvrtek, 31. srpen 2006 @ 19:08:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Honzo,

i já ti děkuji za čas na diskusi i za tvoje názory, které (věřím) mohou být užitečné všem, kteří se zajímají o to, jak to funguje mezi KAMem a mládežemi našich církví.

Ujišťuji tě znovu, že ti nic podsouvám - fakta, která jsi napsal mluví sama za sebe.

K tvému prohlášení:

Pokud jde o mě a učení KAMu – ano, ztotožňuje(i) se s tím, JAK učí KAM, ale ne s tím, co zde bylo prezentováno JAKO účení KAMu

musím znovu zareagovat (a obávám se, že jako v případě Krytyka, znovu jde z tvé strany o záměrnou mediální dezinterpretaci):

To je opravdu učení KAMu, nic není prezentováno "jako učení KAMu", ale jde o skutečné a oveřitelné oficiální citace materiálů KAMU a osob v KAMu zainteresovaných. Můžeš tvrdit kolikrát chceš, že ses s učením KAMu v praxi nesetkal, nic na tom nezměníš, že o učení KAMu skutečně jde.

Na druhou stranu chápu, že potřebuješ nějaký čas, než všechno vstřebáš. Pro důvěřivého mladého člověka to může být šokující odhalení, s kterým se musí nějakou dobu vyrovnávat.

Pokud jsi však zkušený kamák každým coulem, pak učení neučení budou pro tebe důležitější pragmatické výhody této kolaborace, luxusním zázemím počínaje, profesionální technickým servisem pokračujíc a nezanedbatelnou finanční podporou veškeré činnosti s tím spojené konče.

Je ovšem otázkou, za jakou cenu a zda to českým denominacím (a vám baptistům konkrétně) stojí zato.


]


Re: Kam chce vést KAM českou církev? II. (Skóre: 1)
Vložil: Mekke v Sobota, 02. září 2006 @ 21:37:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mohu říct, jaký vliv má KAM na mládež KřSb ve Vsetíně.
Moc dobrý.
Jsem Bohu vděčný, že KAM v ČR může fungovat. Věřím, že si Bůh bude dále KAM používat, aby měnil náš ateistický národ.

Taky by mě zajímalo jak je to v ostatních mládežích.
Petr Mikuš


]


Re: Kam chce vést KAM českou církev? II. (Skóre: 1)
Vložil: mykl v Čtvrtek, 12. říjen 2006 @ 00:26:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pane Franc, musim uznat, ze jste vzdelany clovek, ale mozna prave o to vic me zarazi vase publikace.

Opravdu gratuluji, clanek (kniha) hodny tohoto serveru, jste neskutecny demagog.



Stránka vygenerována za: 0.63 sekundy