Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 205, komentářů celkem: 429746, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 560 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Willy
gregorios777
Frantisek100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116639127
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby
Vloženo Sobota, 19. srpen 2006 @ 22:11:15 CEST Vložil: Bolek

Kázání poslal gregorios777



Dnešní křesťanstvo by si mělo uvědomit, že ne všechny fyzické prvky bohoslužby, které užívá, jsou součástí novozákonního apoštolského učení a praxe.



Ve Starém zákoně je mnoho fyzických prvků bohoslužby, které v Novém Zákoně pro období milosti již nikde nenajdeme.



Všechny tyto starozákonní fyzické prvky byly

přesunuty do nebes, ale nyní a zde na zemi nemají co dělat.



Existuje 5 fyzických novozákonních bohoslužebných prvků.





1) Voda křtu



2) Chléb Večeře Páně



3) Víno Večeře Páně



4) Šátek nebo jiná pokrývka hlavy pro sestry



5) Bible





Všechny ostatné fyzické prvky byly součástí judaistické bohoslužby se kterou se Církev Boží

rozešla a neužívá její fyzické prvky.



Zde jsou prvky judaistické bohoslužby:





- chrám a jeho náčiní a nádobí



- truhla smlouvy



- oltář



- kadidelnice



- svícny



- trouby



- speciální kněžská roucha



- hudební nástroje





Všechny tyto FYZICKÉ prvky neobsahuje novozákonní Bohoslužba, protože je čistě DUCHOVNÍ.



A všechny tyto prvky znovu zavedla odpadlá

římsko-katolická církev a pravoslaví i protestantismus.



Ale kniha Zjevení nám odhaluje, kde jsou

VŠECHNY tyto FYZICKÉ PRVKY Bohoslužby nyní.



Nyní jsou v NEBI:



- chrám ( Zj 15,5 )



- truhla smlouvy ( Zj 11,19 )



- oltář ( Zj 8,3 // Zj 6,9 )



- kadidelnice ( Zj 8,3 )



- svícny ( Zj 1,12 )



- trouby ( Zj 8,2 )



- hudební nástroje ( Zj 15,2 )





Chybí tam pouze speciální kněžská roucha,

která jsou zrušená navěky.

Nahradila je bílá roucha věřících v nebi.



Nyní by mělo být jasné, proč apoštolské učení mlčí o používání hudebních nástrojů a stavbách budov.

Dovoluje pouze užívání již existujících budov.



Všechny tyto prvky totiž byly v období milosti NA ZEMI zrušeny a jsou nyní pouze v NEBI.


"Fyzické prvky novozákonní bohoslužby" | Přihlásit/Vytvořit účet | 67 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Neděle, 20. srpen 2006 @ 00:56:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pochybné je říci, že by se nemohla postavit budova pro scházení věřících, protože,
jestliže jak říkáš ´...apoštolské učení mlčí o používání hudebních nástrojů a stavbách budov...´
neznamená to automaticky, že (jak říkáš ty) :´Dovoluje pouze užívání již existujících budov´. Učení apoštolů nebylo stavebním plánem nebo směrnicí. Nebo obsahuje nad něco konkrétní určení o starších budovách?
Nevidím důvodu, proč by se nemohla postavit nová budova. Jinak by se musela pro scházení lidí najít budova již použitá jinak.
A kdyby třeba někdo chtěl (přítel, sponzor) udělat radost a postavit takovou budovu, podle tebe by se musela nejprve používat k jinému účelu (k bydlení, jako sklad, kanceláře) a pak teprve by se mohla použít pro modlitbu.
Miro



Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 20. srpen 2006 @ 21:26:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý mk,

apoštolské učení dovoluje používání již existujících budov. Viz. první Církev v Jeruzalémě se scházela v již existujícím Jeruzalémském chrámu.

Chrám existoval, tak ho využívali, ale nescházeli se samozřejmě přímo v Chrámu, ale v Šalomounově
sloupořadí.

Místní Církve z pohanů čítaly ve velkých městech
jako Antiochie, Korint, Fillipis, Tesalonika, Efez,
Řím několikadesetitisícové zástupy věřících a do žádné budovy by se ani nevešli.
Viz. Apoštolé naplnili svým učením celý Jeruzalém, takže Jakub ve Sk mluví Pavlovi o mnoha miriádách ( = 10 000 ) věřících v Jeruzalémě.
( Sk 21,20 v řeckém originále )

I hlavni město Makedonie, Fillipis nemělo žádnou budovu, proto se věřící scházeli za městem u řeky nebo na veřejných prostranstvích.
( Sk 16,13 )

Bible je velice přesná a hovoří o všem důležitém.
My o tomale mnohdy ani nevíme. Musí se hledat
a také logicky myslet.

Pán nenařídil stavět žádné budovy, protože je to zbytečně nákladné a nejen pro generaci současníků stavby, ale po celá staletí.
Viz. obrovské náklady daňových poplatníků na údržbu kostelů a církevních budov.

Kromě toho za stavbami církevních budov a kostelů stáli svobodní zednáři (stavitelé),
kteří z toho měli dobrý obchod a navíc vnesli do církve stavby chrámů po způsobu pohanů a judaismu.



]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby to je nedostatek místností (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pondělí, 21. srpen 2006 @ 01:32:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregoriosi,
Vzpamatuj se.
Jestliže se používaly budovy již postavené, není v tom žádný zákaz. Že se scházeli u řeky, ani z toho neexistuje zákaz stavět budovy. V zimě se hůře schází u řeky, a měli by mít teplo.
Já nepochopím, že bys zakazovala lidem stavět budovy na zbožný účel.
Nebo máme používat stany?
Píšeš ´… Pán nenařídil stavět žádné budovy..´ no já si myslím, že nevydával zákazy ani směrnice , ale učil , ale ty z toho vyvozuješ ´… protože je to zbytečně nákladné…´, ale to je jen praktické hledisko, ne učení.
A dále si myslíš, že ´… za stavbami církevních budov a kostelů stáli svobodní zednáři (stavitelé),
kteří z toho měli dobrý obchod…´ , ale to nebereš do úvahy, že svobodní zednáři navázali na zvyky svobodných (neženatých) tovaryšů z doby gotiky a vypracovali na tom svoji instituci (která se ukrývala za tato slova) až někdy v 17. století.
ˇDobrý obchod´ má ze stavby každý stavitel, nemusí být zednář. Spolek svobodných zednářů už nebyl stavitelský, ale organizační. Je to pouhý symbol, slovní základ. Představa, že spolek svobodných zednářů má něco ze staveb je směšná. Vždyť oni nestaví, ale dělají tajné pikle, je to politicko- ideové sdružení, které s cihlou ani maltou nemá nic společného.
Ty jejich odznaky, jako Zástěra a kružidlo jsou opravdu jen odznaky.
V Sovětském svazu měli na praporu srp a kladivo. Neznám žádného sovětského politika, který by žal srpem trávu nebo obilí nebo koval kladivem (kromě Brežněva, který začal jako valcíř, než se stal politikem). To jsou jen znaky, které něco hovoří. Že jde o spojení rolníků (srp) s dělníky (kladivo). Tak to kružidlo, úhloměr a zástěra jsou jen symboly pro stavbu, ale duchovní stavu velké organizace.
ODS má ve znaku modrého ptáka, to znamená, že jsou ornitologové nebo pěstují holuby?
Protož se nedočteš o nějakých budovách, musíš být jistá, že ´pán nenařídil stavět´? A z Jeruzaléma odešli mnozí, protože velerada se nakonec usnesla je neuznávat.
To není důvod vzpírat se postavení modlitebny nebo kostela.
Není to přání být v malém kroužku mezi dobře známými lidmi? V takovém domácím prostředí, jako je duše správně doma a není ´ve světě´? Znám ženy, které se sejdou doma u bábovky a kávy a povídají si i hodiny. Je to příjemné, protože je to intimní.


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby to je nedostatek místností (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 22. srpen 2006 @ 11:42:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj mk,

tak především - nejsem žena.

Nevím jaký postoj máš k Písmu. Můj postoj je ten, že Písmo je dokonalé a trvale platné čisté Boží Slovo obsahující vše důležité, co potřebujeme k praktickému životu víry.

A nezlob se na mě stavby náboženských budov
tam nejsou uvedeny nikde.

Jako spousta dalších věcí souvisejících s DUCHOVNÍMI věcmi. nemluvím o tělesných věcech
každodenní potřeby!

První Církev v jeruzalémě se scházela v Šalomounově sloupořadí Jeruzalémského chrámu
a PO DOMÍCH.

První Církev v ostaních městech se scházela na veřejných prostranstvích nebo v okolí svých měst a také PO DOMÍCH. Sbory byly tak početné, že by se do žádné budovy ani nevěšly.
Odhadem od 50 000 do 150 000 věřících. (Jeruzalém)

Pokud jde o shromáždění pod širým nebem v našich klimatických podmínkách, pak když je
nějaká velká občanská akce pořádaná pohany, jsou schopni se sejít venku i v prosinci.
(Silvestr, MS v hokeji, 1.máj, Výročí osvobození apod.)
Proč by něco takového nemohla kvůli svému Pánu podstoupit Církev?
A jedinci, kteří jsou na tom zdravotně hůř tam být nemusejí. Ti se mohou scházet zimním období po domích.

Kromě toho jedním z dalších důkazů, že Církev se scházela na veřejných prostranstvích je fakt,
že Pavel popisuje situaci, kdy do shromáždění Církve náhodně vejdou nevěřící nebo neučení lidé. A to není možné jinak, než, že vejdou do shromáždění Církve pod širým nebem.

Pokud jde o svobodné zednáře, tak spolky podobné jim existovaly už dávno. např. v době J.A.Komenského, který se pokusil ve své době neúspěšně založit lóži Illuminátů.
A ve svých počátcích se tyto tajné spolky živily
právě stavitelstvím ( nyní již samozřejmě většinou ne ) apod. protože potřebovaly získat vliv a peníze a co bylo lepším obchodem, než stavby nákladných kostelů?

Stavění bohoslužebných budov a kostelů je z hlediska Nového Zákona tělesnost ve smyslu pohanských zvyklostí nebo judaismu.

Ahoj


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Neděle, 20. srpen 2006 @ 11:29:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gragoriosi, myslím, že v těchto věcech namáš dostatek světla a porozumění. Věřím a slyšel jsem, a četl i svědectví, kdy Pán osobně hovořil, k jistému služebníkovi, nebo i k některým lidem, aby vystavěli modlitebnu nebo i Dům, a dostali k tomu, velmi zvláštním způsobem, potřebné prostředky. Mýlíš se.



Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 20. srpen 2006 @ 21:29:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý jdu,

mé světlo a porozumění pochází z Pravdy Božího Slova a to je neomylné. ( to Slovo)

Nelze vůbec srovnat Písma s nějakým pochybným
zjevením a pak vyvozovat, že toto zjevení má přednost před jasnými instrukcemi nebo mlčením Božího Slova.

Takže když tam někde najdeš, že nějaké místní Církev stavěla sborovou budovu, tak potom teprve mě přesvědčíš o nutnosti jejich staveb.


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Pondělí, 21. srpen 2006 @ 04:12:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gregori, to bys potom nemohl věřit například i knize Zjevení sv. Jana, protože Janovi se zjevil vzkříšený Pán Ježíš a přikázal mu, aby vše, co viděl zapsal do knihy. Někdo by totiž mohl říci, že to bylo jen nějaké pochybné vidění, kterému se nedá věřit. A přesto tomu někteří lidé věřili, že to bylo z Ducha Svatého, a proto to také zařadili do kodexu Nového Zákona. Zdraví Tě. jdu


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 21. srpen 2006 @ 08:30:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ovšem milý jdu,

ale apoštol Jan byl apoštol Jan.
V něm byl Duch svatý, což bylo zcela zaručené.
Navíc všechna jeho zjevení byla v dokonalém souladu s Písmy.

Ale dnes, v době odpadnutí a falešných zjevení?

Kdo je k tomu způsobný?

Kdo byl ten, který dostal to domnělé zjevení.
Známe ho? Odkud je?

Proč je to zjevení v protikladu k Písmu?

Co je v takovém případě víc? Písmo nebo zjevení?


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Pondělí, 21. srpen 2006 @ 10:31:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gregori, je velmi obtížné s Tebou hovořit. Pokud uznáváš pouze Nový zákon a nejsi ochoten připustit i něco víc, potom je to obtížné. Věříš tedy skutečně v osobní vedení Duchem Svatým? Věříš, že i dnes mají lidé Ducha Svatého, věříš, že máš také Ducha Sv.? Věříš, že Pán má moc mluvit k lidem osobně a že i mluví osobně? Je to potom opravdu těžké.
Nyní si nevzpomínám na jméno toho služebníka, ale pokud bych našel to svědectví, tak Ti je pošlu.
Pokud bys přijal, že platí, v mnoha ohledech i Starý zákon, bylo by to snadnější. jdu


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 21. srpen 2006 @ 15:00:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jdu napsal:

///Pokud uznáváš pouze Nový zákon a nejsi ochoten připustit i něco víc, potom je to obtížné.///

Neuznávám pouze Nový Zákon. Ale je-li Starý Zákon v rozporu s apoštolským učením, PŘEDNOST má apoštolské učení.


///Věříš tedy skutečně v osobní vedení Duchem Svatým?///

Samozřejmě. Nic jiného tak neprosazuji.
Ale osobní vedení nemůže být v rozporu s literou ani duchem Písma. Neřku-li, aby bylo opakem Písma.

///Věříš, že i dnes mají lidé Ducha Svatého, věříš, že máš také Ducha Sv.?///

To je snad samozřejmé, že znovuzrození věřící lidé mají Ducha svatého. Jde ale o to, kde všude Ho mají.Zda pouze v duchu nebo i v duši a celém srdci.

/// Věříš, že Pán má moc mluvit k lidem osobně a že i mluví osobně?///

Samozřejmě věřím. Pán je živý a mluví. Není němý.


///Nyní si nevzpomínám na jméno toho služebníka, ale pokud bych našel to svědectví, tak Ti je pošlu.///

To bych byl rád.

///Pokud bys přijal, že platí, v mnoha ohledech i Starý zákon, bylo by to snadnější.///


Celý Starý Zákon i Nový Zákon jsou svatá Písma,
která mají věčnou platnost.
Jejich aplikace se ale může lišit.
Nebo bys chtěl i dnes zavést mnohoženství a trest smrti v Církvi za určité těžké hříchy?



]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Pondělí, 21. srpen 2006 @ 19:54:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gregori, děkuji Ti za osvětlení některých věcí, kterým věříš. Zkusím Ti namítnout toto: Nikde v Novém zákoně není výslovně napsáno, že není možné nebo že se nesmí postavit modlitebna nebo i Dům, je to tak? Pokud tedy NZ tuto věc přímo nezakazuje, neznamená to přece, že to není vůbec možné. Myslím si osobně, že NZ některé věci vůbec neřeší, zajisté nás hodně směruje, ale není tam určitě naprosto vše, co se týka života věřících. Zdraví Tě. jdu


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 22. srpen 2006 @ 11:50:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý jdu,

existuje jeden princip v zacházení s Písmem.
O čem Písmo mlčí, o tom mlčíme také.

Jinými slovy, co není v Písmu ( z duchovních věcí),
to není pro nás a je to nejistá půda.

Jinak se dopustíme toho, že k Písmu něco přidáme.

Se zásadou, že co není v Písmu výslovně zakázané, to můžeme dělat hrubě nesouhlasím.

V Písmu není zakázáno spousta věcí, které jsou však hříchem nebo modlářstvím, protože spadají do kategorie tělesnosti nebo modloslužby.

Např. mnohé prvky katolického molářství nejsou v Písmu zakázány a přece jsou hříchem.

Budeme-li dělat vše, co není v Písmu zakázáno,
vytvoříme nakonec úplně nové náboženství.

JEDINÉ, co je jisté, je dělat TO, CO V PÍSMU JE a co PÍSMO SCHVALUJE. Co je nad to, je od Zlého.

Ahoj



]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Středa, 23. srpen 2006 @ 03:40:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregori, neřekl jsem přece, co není v Písmu zakázané, to můžeme dělat! To jsi mne velmi špatně pochopil! Věřím, že Pán je světlo a pravda, a že On uvádí postupně svůj lid do veškeré pravdy. A není jistě úplně všechno zapsané v Bibli. Proto jsou i dnes lidé obdaření Duchem Svatým, učitelé, proroci i apoštolové, kteří mluví s Pánem, a On k nim také mluví. Jsou jistě také i falešní proroci i apoštolové, kteří svádí lid. Proto mají lidé zkoumat a rozlišovat, co kdo mluví. jdu


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 23. srpen 2006 @ 08:39:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý jdu,

to s tebou souhlasím. Pokud nějaká záležitost není pokrytá v Bibli, ani se nedá zařadit mezi někajé biblické kategorie, pak máme Pomazání Ducha, které nás učí O VŠEM.

Ale mlčení Ducha svatého v Bibli nám něco naznačuje.

Např. nikde v Bibli nenajdeme konkrétní popis
Pána Ježíše Krista, pouze jejden všeobecný,
dá se říci symbolický popis ve Zjevení a někde v Danielovi.

Jinak ale vůbec nevíme, jaké měl Pán vlasy
( barvu a délku), rysy tváře, jakou barvu očí,
jak byl vysoký, zda byl hubený nebo dobře rostlý
apod.

O tomto popisu Bible mlčí ZCELA ÚMYSLNĚ, protože je zakázáno zobrazovat Boha.
Proto je zapovězené zobrazovat Pána Ježíše na obrazech a ve filmech, což je hrubé modlářství.

A podobně je to i s jinými tématy. Bible o nich MLČÍ, protože pro nás mají být pasé.

Politika, kultura a umění apod.

Nebo např. o kouření a podobných nečistých zlozvycích není v Bibli ani slovo.
Ale proto máme Ducha svatého, aby nám ukázal,
že tyto věci NEJSOU DOVOLENÉ, ale že jsou nevhodné pro Boží děti.


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Středa, 23. srpen 2006 @ 09:49:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gregori, věřím, že Pán nechce, aby mnohé věci, o kterých Písmo mlčí, zůstali pase. Věřím, že nás Pán uvede do veškeré pravdy a osvětlí nám vše, co nám není jasné a čemu nerozumíme. Neuzavírej se proto a neomezuj se pouze na Nový zákon, ale pečlivě zkoumej a srovnávej s tím, co učí celé Písmo. Duch Svatý oživuje, litera zabijí. Kdo chce lhát, bude vždycky lhát, kdo hledá upřímně pravdu nalezne ji. Zdraví Tě. jdu


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Neděle, 20. srpen 2006 @ 15:57:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Já jen dva dotazy:
Mohu si v té existující budově rozsvítit aspoň elektrické světlo, když už nesmím svíčku? Já jen, abych viděl na tu Bibli a mohl zkontrolovat šátky na sestrách...
Jo, a ještě jeden technický problém, jakým způsobem dopravit do shromáždění víno, když nesmím používat nádoby?:-o

Co se týče rouch, aby si náhodou někdo nemyslel, že to co má kazatel na sobě je "speciální kněžské roucho", navrhuji, aby kázal pouze v duchovním oděvu, tedy nahý.



Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Neděle, 20. srpen 2006 @ 21:12:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
bratře xvejvodame,

bloudíš a rebeluješ proti slovu Gregoriovu, baterek a bandasek na víno se ti zachtělo, nebojíš se, že tě bude duch Gregoriúv v noci chodit strašit?

;o)


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 20. srpen 2006 @ 21:30:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
to xvejvodam:

I ty srandisto....


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 21. srpen 2006 @ 08:35:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Michale,

blahoslavený ten muž, který nesedí na stolici POSMĚVAČŮ. (Žalm 1)


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Úterý, 22. srpen 2006 @ 07:54:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Milý Gregorie,
to není posměch, to se jen pokouším pomocí sarkasmu, ukázat absurditu tvých "pseudoteologických" závěrů.
Je mi ovšem jasné, že s tebou to nehne, ale snad aspoň někomu, kdo by ti to jinak baštil, to dojde :-)))


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 22. srpen 2006 @ 11:23:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale Michale,

ty "pseudoteologické" závěry jsou v plném souladu s Písmem.

Pokud ne, tak mě přesvědč o opaku.

Ahoj


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Úterý, 22. srpen 2006 @ 11:30:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
No vono je to tak: Jsou v plném souladu s tvým (poněkud chorobným) porozuměním Písmu.
Tebe přesvědčit o opaku je velmi nepravděpodobné, tak na to nebudu plýtvat časem a energií, nakonec jsem se už o to pokusil právě výše uvedeným sarkasmem. Ovšem, jak vidno,...ani ťuk :-)))


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 22. srpen 2006 @ 11:51:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Michale, sarkasmem to určitě nepůjde.

Zkus seriózní biblickou argumentaci.
To by bylo lepší...


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby, pečení chleba (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Středa, 23. srpen 2006 @ 11:24:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevzpomínám si, že by se kdy mluvilo v Bibli o pečení chleba (jen že Sára zamísila mouku a upekla koláč).
Tak tedy milý Gregoriasi, jestli nechceš, abys dělal to, co v Písmu není, nepeč chleba. Ani nejez chleba upečený svévolníky, nemravnými rozkolníky.
Vždyť se mluví o kynutí těsta (v podobenství o kvasu a království mebeském), můžeš zadělat těsto ze tří měřic mouky , ale hlavně ho nepeč.
V Bibli totiž (jestli vím dobře) o pečení chleba není ani slovo.
Jez třeba macesy, ty se dají vysušit na horkém kameni zahřátém sluncem na egyptské poušti, ale nejez pečený chleba z mouky s kváskem.
Miro


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby, pečení chleba (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 23. srpen 2006 @ 21:08:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Milý mk,

a opět je tady otázka chleba, autobusů a krupicové kaše ( to jsem také zažil).

Ale mě nevadí, že jím chleba upečený od svévolníků, protože za ten chleba Pánu v modlitbě poděkuji.

".....a nic nemá zamítáno býti, což se s díkučiněním příjímá ( myšleno jídlo).
Posvěcuje se zajisté skrze Slovo Boží a modlitbu." (1Tim 4,4-5)

Takže poděkuji a ten chléb upečený svévolníky
se stane POSVĚCENÝM.

Ahoj


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: joker v Úterý, 22. srpen 2006 @ 12:47:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
blahoslavený ten muž, který nesedí na stolici POSMĚVAČŮ...

Sedět na něčí stolici určitě není dobrý nápad...

Jinými slovy, co není v Písmu ( z duchovních věcí), to není pro nás a je to nejistá půda.

To je záležitost osobní víry, nemyslím si, že by se z toho měla dělat obecně závazná doktrína.

Se zásadou, že co není v Písmu výslovně zakázané, to můžeme dělat hrubě nesouhlasím.

Tvůj názor, se kterým nesouhlasím. Ježíš nejedl řízky a vepřo-knedlo-zelo. Tak ho taky nebudeme jíst? Ježíš hovořil aramejsky. Budeme teď spolu všichni hovořit aramejsky? Ježíš nepoužíval mobilní telefon a internet. Vrátíme se taky do doby kamenné?

V Písmu není zakázáno spousta věcí, které jsou však hříchem nebo modlářstvím, protože spadají do kategorie tělesnosti nebo modloslužby.

Až na blábol o tělesnosti nádherný protimluv. Je-li něco hříchem nebo modlářstvím, je to automaticky nepřípustné.
Co je to tělesnost? Močení na zastávkách MHD? Kde je v písmu závazná definice pojmu "tělesnost"?

Např. mnohé prvky katolického molářství nejsou v Písmu zakázány a přece jsou hříchem.

Nesouhlasím. Stačí si konečně pořádně prostudovat SZ a uvidíte, že zakázané jsou :-)

Budeme-li dělat vše, co není v Písmu zakázáno, vytvoříme nakonec úplně nové náboženství.

To je rádoby duchovní postoj, ale viz výše.


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 22. srpen 2006 @ 15:05:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Joker napsal:


///Tvůj názor, se kterým nesouhlasím. Ježíš nejedl řízky a vepřo-knedlo-zelo. Tak ho taky nebudeme jíst? Ježíš hovořil aramejsky. Budeme teď spolu všichni hovořit aramejsky? Ježíš nepoužíval mobilní telefon a internet. Vrátíme se taky do doby kamenné?///


Jakmile vyslovím tuto myšlenku, okamžitě někdo přijde s autobusy nebo krupicovou kaší o kterých není nic v Bibli.

A ty teď ještě přícházíš s řízkama a věpřem-knedlem-zelemm

Já ale mluvím o duchovních věcech, ne o fyzických, pokud nejsou součástí věcí duchovních, třeba bohoslužby.


///Až na blábol o tělesnosti nádherný protimluv. Je-li něco hříchem nebo modlářstvím, je to automaticky nepřípustné.
Co je to tělesnost? Močení na zastávkách MHD? Kde je v písmu závazná definice pojmu "tělesnost"?///


V Písmu nemáš závaznou definici téměř ničeho, a přesto tam ty věci jsou.

Tělesnost je jednoduše to, co se staví proti Duchu a co není z Ducha, ale ze starého člověka,
z Adama. (Ga 5,16-21)
Jedna z mnoha definic tělesnosti v NZ.


///Nesouhlasím. Stačí si konečně pořádně prostudovat SZ a uvidíte, že zakázané jsou.///


Psal jsem, že MNOHÉ prvky tam nejsou.
Například růženec, modlitby ke svatým, odpustky,
mariánský kult, hostie, transsubstanciace
a další.

Podle učení, že co není v Písmu zakázané, je
tedy dovolené, by pak byly dovolené i tyto věci,
takže katolíci jsou vlastně v pohodě. neudělali nic, co by bylo ZAKÁZANÉ. Je tak?

Ahoj



]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: LUPUS v Neděle, 20. srpen 2006 @ 16:24:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zapomněl jsi na
1. Chrám: „Každého dne svorně pobývali v chrámu.“ Sk 2,46

2. Oltář: „Máme oltář, z něhož nemají právo jíst ti, kdo přinášejí oběti ve stánku.“ Žd 13,10

3. Pomazání olejem: „Je někdo z vás nemocen? Ať si zavolá starší církve, ti ať se nad ním modlí a potírají ho olejem ve jménu Páně.“ Jak 5, 14

4. Vkládání rukou: „Proto ti kladu na srdce, abys rozněcoval oheň Božího daru, kterého se ti dostalo vkládáním mých rukou.“ 2 Tim 1, 6

5. Lampy: „Byli jsme shromážděni v horní místnosti, kde bylo mnoho lamp.“ Sk 20, 8



Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 20. srpen 2006 @ 21:36:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj LUPUS,

1. nezapomněl. Mluvil jsem o využívání stávajících budov. Chrám bl stávající budova.

2. Zde nejde o fyzický oltář, ale o obrazný.
Ten oltář je KŘÍŽ.

3. To máš pravdu. zapomněl jsem na další fyzickou součást bohoslužby - OLEJ.
Díky za připomínku.

4. Vkládání rukou není fyzický prvek bohoslužby
v tom smyslu, v jakém jsem mluvil.

5. Lampy také ne. Nejde o bohoslužebné lampy,
ale o obyčejné osvětlení.

Ahoj



]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby alespoň o lampy (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pondělí, 21. srpen 2006 @ 01:37:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
´... o obyčejné osvětlení...´.
Sláva, že alespoň to dovoluješ, když Pán to výslovně neříkal, a z toho plyne, že je to zakázané.


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: LUPUS v Pondělí, 21. srpen 2006 @ 08:34:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gregoriusi,

souhlasím, že ohledně chrámu šlo o stávající budovu, jak říkáš.
Nicméně pokud jde o oltář si nejsem jistý. V kontextu daného místa mi to přijde jako skutečný oltář a skutečný pokrm, který se z něho požívá a který nesmějí požívat ti, kteří konají službu ve stánku, tj. židovští kněží.

Pro mě je vkládání rukou také "fyzický" prvek bohoslužby a důležitý, vždyť jím Timoteus přijal oheň Božího daru.

Souhlasím, že o lampách se neříká, jakou měli funkci. Na druhé straně to ani nevylučuje funkci bohoslužebnou, vždyť kdyby šlo o prosté osvětlení, nemuselo by jich být mnoho. Takže možná šlo o bohoslužebný prvek.


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 22. srpen 2006 @ 11:54:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Milý LUPUSI,

nevím zda nejsi katolík. Vypadá to tak.
Novozákonní sbory žádné oltáře neměly, natož aby z nich něco jdli.
A místo v Židům je evidentně obrazná řeč.

Měj se dobře


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: LUPUS v Úterý, 22. srpen 2006 @ 13:17:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já naopak věřím, že sporné místo v listu Židům je míněno doslova tak, jak to tam stojí, a oním pokrmem je Kristovo tělo obětované za život světa, jak On sám zaslíbil.


Měj se taky dobře


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 22. srpen 2006 @ 14:04:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Milý LUPUS,

ano, to já tak věřím také. Až na to, že to není jen Krisotvo tělo, ale také i Kristova krev.
( Jan 6,53-56) Ale oltář je zde symbolem sebeobětování, tedy symbolem kříže.

A ti, kdo neberou kříž nemají práva jíst Krista
skrze tento oltář.

Avšak konkrétní zmínku o tom, že by v nějakém novozákonním sboru měli fyzický oltář v NZ nenajdeš.


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: joker v Úterý, 22. srpen 2006 @ 14:35:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No ale on to i Ježíš asi myslel symbolicky, protože ten kalich a chleba je o šábesu na stole vždycky - pro mesiáše (kdyby náhodou přišel). V tom je právě ta úžasná symbolika. Nikdo jiný než mesiáš totiž z toho kalichu nepije a chleba nejí. On tímto gestem jednoznačně potvrdil své mesiášství a tělem s krví předpovídal události nejbližší doby.


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: LUPUS v Středa, 23. srpen 2006 @ 08:37:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No vidíš, a já si právě myslím, že v Žd 13, 10 je konkrétní zmínka o tom, že v novozákonním sboru měli skutečný oltář (fyzický, jak říkáš), prostě to beru doslova. V tomto bodě se bohužel neshodneme.

Avšak souhlasím s tebou, že tento oltář i oltář starozákonní jsou také symboly kříže, ano i samotného Krista.

Buď zdráv, L.


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 23. srpen 2006 @ 08:51:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Milý LUPUS,

v tomto bodě se neshodneme, protože zastáváš
katolický pohled na věc.

Ale v NZ není ani jedna zmínka o tom, že by ve sborech měli nějaký fyzický oltář.
Taková zmínka by to potvrzovala - ale není a nemůže být.

Byla by to naprostá kontradickce k celému ostatnímu učení NZ. První církev se scházela na naprosto jednoduše a prostě a nepotřebovala
k tomu žádné složitosti.
Nepotřebovala např. ani ladit hudební nástroje před bohoslužbou a nemohla být ani zaskočena, když právě nebyl přítomen nikdo, kdo neuměl
hrát na nějaký hudební nástroj.

Prostě - jeden věřící měl v srdci píseň pro Pána
( obvykle úplně NOVOU píseň, s originální melodiií i vlastními slovy, kterou ještě nikdo nezpíval),
čerstvě inspirovanou Duchem svatým.
Jeho hudebním nástrojem bylo SRDCE.
( Ef 5,19// Kol 3,16)


Vím jen o šesti fyzických bohoslužebných prvcích
v novozákonních sborech:

1. Voda křtu
2. Chléb Večeře Páně
3. Víno Večeře Páně
4. Pokrývka hlavy pro sestry
5. Olej pro mazání nemocných
6. Písma

Jakékoliv přídavky k tomu, jsou judaistické dodatky a návrat ke Starému Zákonu.



]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: LUPUS v Středa, 23. srpen 2006 @ 11:12:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gregu, pro mě ta zmínka, kterou požaduješ, je právě Žd 13,10. Je pro mě dostatečně konkrétní a věřím tomu, co se tam píše. Ale respektuji tvůj pohled na věc, nemám v úmyslu tě přesvědčovat o svém stanovisku, jen jsem ti chtěl vysvětlit svůj pohled na věc.

Měj se. L.


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 23. srpen 2006 @ 20:55:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý LUPUS,

jasně. To chápu. Já to beru také tak. Každý je zodpovědný osobně za to, k čemu se přikloní a co bude praktikovat.

Právě tak, jako každá jednotlivá místní církev.

Ahoj


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: joker v Středa, 23. srpen 2006 @ 11:29:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemůže být problém v chápání symboliky společného jídla? Tehdy se věřilo, že i společné jídlo je svým způsobem náboženský obřad. Zde Jan možná v návaznosti na toto upozorňuje na odlišnost tradičního (židovského) a vznikajícího (kristovského) náboženství.
Mám pocit, že tehdejší křesťané se jinak až zas tak od židů neoddělovali, protože stavěli na stejném SZ fundamentu. To rozdělení snad přišlo až později...


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 22. srpen 2006 @ 14:07:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


to LUPUS,

fyzický oltář, kněžská roucha, transsubstanciaci
a další si vymyslela kněžská vrstva, aby si podržela své privilegované postavení nad lidmi v katolické církvi.

Je to zařízeno vše tak, že bez kněze nedají ani ránu.

V protestantismu je to to samé. Tam je to zase
tzv. ORDINACE.

Ahoj


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 22. srpen 2006 @ 14:10:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Těch, co věří, že musí mít fyzický oltář, kostely,
chrámy, kadidla, svícny, hudební nástroje atd.
bych se chtěl zeptat, proč také ve svých chrámech nemají TRUHLU SMLOUVY?
Ta jediná už jim tam totiž chybí.


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 23. srpen 2006 @ 21:12:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ale to, že tam ta truhla smlouvy chybí asi bude tím, že tam chybí to, co ona symbolizuje.


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 23. srpen 2006 @ 21:25:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu mám dotaz: Naše modlitebna původně sloužila k jiným účelům. Polovina je však dostavěna za účelem scházení církve. Mohu to vyřešit tím, že budu sedět v té polovině, co sloužila k jiným účelům nebo není vůbec možné do ní vkročit za účelem bohoslužby, aby se člověk neposkvrnil?

Doufám, že mne zase neobviníš ze sarkasmu. Pod tíhou Tvých perfektních argumentů jsem nejprve:

- uvěřil, že příjdou skuteční apoštolové,
- založil jsem jedinou správnou nedenominační církev v našem městě,
- pak jsem se klaněl před ikonami,
- nakonec jsem se stal kalvinistou,
- a nyní se straním církevních budov

Doufám, že mi odpovíš. Také bych moc prosil, abys mi sem napsal, co z toho je to pravé apoštolské učení, protože jsi to vždy svým jedinečným způsobem obhajoval jako to pravé, apoštolské učení, které - jak vidím - se během pár týdnů stále mění. Rád bych s ním držel krok...

Pastýř


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 23. srpen 2006 @ 21:48:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Pastýři,

k tvému dotazu: pokud jste postavili modlitebnu nebo udělali přístavek, tak jí prostě máte a užíváte ji. Nyní už je to stávající budova.

Ale stavba modlitebny je tělesnost a něco, co odpovídá spíše náboženskému duchu.

Apoštol Pavel přišel do hlavního města Makedonie Fillipis. A byly tam ženy, které se nešly modlit do žádné "modlitebny", ale ven za město k řece.

A Pavel tam za nimi přišel, a NEŘEKL jim proč
se modlí pod širým nebem, proč si nepostaví "modlitebnu".
Kdyby to bylo důležité řekl by jim to.
Ale ani Pán Ježíš ani apoštolé nevyzývali k žádným stavbám jakýchkoli budov.

A to je pro mě rozhodující.


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Středa, 23. srpen 2006 @ 23:27:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A byly tam ženy, které se nešly modlit do žádné "modlitebny", ale ven za město k řece.

Super, Pastýř může říct ve sboru aby zrušili modlitebnu a šli se modlit ke Šrajbecu, ten teče přímo městem. Nebo můžou jít na prigl, ale tam je štinkec ze sinic a voda vypadá jak hrachovka. Ale to asi ne, prigl je rukou udělaný, to asi taky bude proti apoštolskému učení, modlit se na přehradách ..... no co se dá dělat, ještě že tady máme (pár) přírodních toků.


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 23. srpen 2006 @ 22:00:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
K tvým dalším bodům Pastýři:


- první církev byla nedenominační. Ty však trváš v tom, že denominace - rozdělení Těla Kristova považuješ za něco DOBRÉHO.

- nikdy jsem se před ikonami neklaněl!
Pouze jsem nahlas o nich uvažoval, zkusil jsem to Písmem a pak odvrhl.

- kalvinistou jsem doposud. Pouze jsem se stal i částečným arminiánem

- církevní budovy bych nestavěl

Pokud jde o apoštolské učení, které ještě v komplexu neznám, tak musím hledat a to s sebou logicky nese změny.
Nemám ještě ustálené konečné apoštolské učení.

Ty už ano? Prosím o odpověď na tuto otázku, které jsi se na kshk takticky vyhnul, jako mnoha dalším otázkám.

Důležité je, že znám Pravdu v rozhodujících věcech pro osobní život Kristovce.
Toho, co se týká osobního následování Pána Ježíše. A to je pro začátek nejdůležitější.
To ostatní přijde na tomto základě.
( Jan 7,17)

P.S. Ještě jeden dotaz: Jak jsi daleko se studií
o W.Nee a W.Lee?

Buď zdráv


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 22. srpen 2006 @ 16:58:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"...ale mluvím o duchovních věcech, ne o fyzických, pokud nejsou součástí věcí duchovních, třeba bohoslužby."

Gregu, Ty považuješ budovy za duchovní věci nebo za součást bohoslužeb? Pro mne je budova pouze přístřeškem, kde se sejít, a proto se nezdráhám postavit budovu za účelem, aby se křesťani mohli sejít k bohoslužbě a nepršelo jim přitom na hlavu.



Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 22. srpen 2006 @ 20:14:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Dobrá Pastýři,

uznáváš Písmo jako hlavní normu pro život věřících?

Říkáš že ano. Ale v Písmu žádnou oporu pro takové stavby nenajdeš. Prostě se využívaly stávající budovy.

Co se deště týče, když pohané sledují pod širým nebem např. Formuli1, tak prostě za deště mají deštníky.

Církev se v novozákonní době shromažďovala při velkém shromáždění celé Církve venku také proto, aby nebyla izolována od veřejnosti
a působila evangelizačně svojí přítomností.

Budovy o kterých mluvíš způsobily, že Církev je pro nevěřící zcela neznámý pojem, protože zalezla do svých kostelů a kluboven.

Ahoj


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 22. srpen 2006 @ 20:54:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak bych Gregu mohl uznávat Písmo? Máš snad někde v Písmu, že by církev používala Bibli v dnešní podobě? To bylo shromážděno až ve 4. století. V době, kdy se církev začala shromažďovat, ještě nebyly některé knihy ani sepsány. Proto nemohu přistoupit na Tvoji argumentaci. Křesťani zůstávali již ve Skutcích v apoštolském učení a například Zjevení ještě nebylo sepsáno. Přece po mně nemůžeš chtít, abych popřel apoštolské učení, když apoštolové o tom mlčí! Co není v Písmu, to je výslovně zakázáno - pamatuj na to!!! :-§

Pastýř



]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 22. srpen 2006 @ 22:37:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Pastýři,

Co kdy bylo sepsáno je jedna věc.

Druhá věc je, že apoštolské učení v té podobě,jak ho známe dnes existovalo již od Letnic.
Vlastně existovalo již od ustanovení světa
skrze věčného Ducha.
Takže kde je problém. My dnes máme apoštolské učení v Písmu. První Církev měla apoštoly a s nimi úplně to samé apoštolské učení. Pouze se sepisovalo a pak sbíralo delší dobu.

Ahoj

Ahoj


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 23. srpen 2006 @ 08:42:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu, nevymlouvej se!!! Měla první církev Bibli nebo ne? Neměla! A proto ani my nemůžeme Bibli - podle Tvé teorie - při bohoslužbě používat! Co není o bohoslužbě v Písmu přímo napsáno, to je přísně zakázáno!


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 23. srpen 2006 @ 08:59:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Milý Pastýři,

měl bys něco udělat s tou svojí ironií.
Myslíš, že je to Duch svatý?

První Církev měla Písma Starého Zákona a v těch
je apoštolské učení v podstatě obsaženo.

Jediná nová věc v Novém Zákoně je vlastně jen
Tělo Kristovo.
Jinak je Nový Zákon jen jasnějším rozvinutím SZ.

A znovu opakuji - apoštolské učení bylo v Církvi obsaženo od začátku!

"I zůstávali v učení apoštolském..." ( Sk 2,42)

A to již ode dne Letnic.
Přítomnost apoštolů také znamenala přítomnost apoštolského učení.

Druhá věc je, že jeho písemná forma vznikala postupně. Ale apoštolé v něm byli vyučeni již od počátku Církve.


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 23. srpen 2006 @ 09:27:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne ne Gregu, buď důsledný! Jestliže neměli oni sepsanou a vytištěnou Bibli, ani my ji nemůžeme používat! Leda, že by šlo o bohatství pronárodů z Izajáše...


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Středa, 23. srpen 2006 @ 23:34:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Měli Septuagintu, ale tu G neuznává, potože to je SZ a "apoštolské učení má proti SZ navrch"

zapeklitá situace :oO


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: joker v Středa, 23. srpen 2006 @ 07:48:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobrá odpověď Pastýři!
Učedníci měli pouze SZ a svoje učení stavěli na něm.


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby, a přístřešek proti dešti, sala terenna (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Středa, 23. srpen 2006 @ 11:33:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
NAŠEL JSEM TO !!
Gregorios, který požaduje, aby se nedělaly budovy pro náboženské shromažďování by jistě nenamítal, kdyby se shromážděným poskytla ochrana proti dešti ve stanu (to používal už Izrael na poušti) , nebo jako stěna proti větru. vždyť samotná stěna čnící do výše na straně, odkud vane vítr přece není budova.
Rybáři a myslivci mají také otevřené stany na jednu stranu a říkají tomu přístřešek.
Stěna opatřená střechou tvořící neuzavřený prostor by vyhovovala. Také sala terenna, což je místnost se třemi stěnami a střechou, ale bez čtvrté stěny, otevřená do terénu.
Nebo vystavět jakýsi obrovský balkon se střechou, ale otevřený ven.
Miro


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby, a přístřešek proti dešti, sala terenna (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 23. srpen 2006 @ 13:31:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pozor, to je ale Starý Zákon! To Ti Greg neuzná. Muselo by se to řešit jinak. Nejprve by se postavila například za úplně jiným účelem třeba prodejna, a po určitém čase by se v ní šlo scházet. Jenže si nejsem jist, zda se první církev scházela v bývalé prodejně. Pavel používal synagogy, sál stoického filosofa a nebo sloužil po domech. Ještě by snad šlo použít aulu filosofické fakulty, ale jen posluchárnu, kde se před tím přednášela helénská filosofie.


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby, a přístřešek proti dešti, sala terenna (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 23. srpen 2006 @ 21:17:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Jasně Pastýři,

to všechno byly stávající budovy.

Ale stavět církevní budovu je výrazem tělesnosti.
Je to jen lidský nápad.

Ale celkově jde o podružnou věc, nevím proč tomu zde věnujeme tolik času.


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby, a přístřešek proti dešti, sala terenna (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Středa, 23. srpen 2006 @ 23:05:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
´.....nevím proč tomu zde věnujeme tolik času...´,
věnujeme zde tomu toilk čau, protože sis to přál tím tvým tvrdým hájením, aby se nestav
Miroělo.


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby, a přístřešek proti dešti, sala terenna (Skóre: 1)
Vložil: ianka v Čtvrtek, 24. srpen 2006 @ 00:49:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregoriusi, kde by si sa ty schadzal s veriacimi, na poli? A v zime, napr. aka bola tento rok, ked mrzli nohy od mrazu, tvar, ruky? Kde by si sa schadzal?

To, kam si sa dostal, je hrube zakonnictvo, take, ako ked ucenici trhali klasy cestou a farizeji ich za to sudili.

Povedat, ze je zakazane stavat modlitebne je uplne nelogicke. Toto dokaze zakonnictvo, tusim v Matusovi 23 kap. je o tom pisane. Precitaj si ju.

Preduchovnelost nas obera o cas naozaj sa posväcovat a sluzit druhym k spaseniu. Vies, ze zatial, co sa zaoberas, ci sa modlit v nato postavenej budove, alebo nie, tisice ludi bez Krista, nadeje, viery bludia v hriechoch a tme v tomto svete?

Vyzera to tak, ako by si bol dokonaly, vsetko splnal a preto si vymyslal este vlastne prikazy a nariadenia, ktore by si mohol plnit, lebo tie Bozie uz vsetky splnas a tak vlastne sa uz nemas o co snazit.

Viem, ze to nie je pravda, ale vyzera to tak.


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby, a přístřešek proti dešti, sala terenna (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 24. srpen 2006 @ 19:15:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Milá ianka,

když se církev schází venku podle novozákonního vzoru, pak je mnohem blíže veřejnosti a evangelizuje už svojí přítomností.

Když se ale zavře do kostelů a modliteben, tak o ní svět téměř neví.

Milá ianka - zákonictví není plnění Božích příkázání a jednání podle Božího zjevení, ale naopak:

"Rušíce Slovo Boží USTANOVENÍM SVÝM..."
( Mk 7,13)

Maj sa


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby, a přístřešek proti dešti, sala terenna (Skóre: 1)
Vložil: joker v Středa, 23. srpen 2006 @ 13:38:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sala terenna mívá čtvrtou stranu prosklenou.
Kde by byli někteří dnešní mravokárci bez moderních technologií? Kdo by znal Seraphima bez internetu?
Internet dal mnoha nejen náboženským fanatikům možnost k prezentaci svých postojů.


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 23. srpen 2006 @ 12:20:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
V tomto úvodním článku se Gregorii777 opravdu mýlíš. My křesťané žijící nyní na Zemi ve fyzických tělech, potřebujeme i fyzické pomůcky k našim bohoslužbám. Tyto fyzické pomůcky můžeme v určitých případech omezit na úplné minimum - např. křesťané ve věznici za věrnost Kristu v totalitním protikřesťansky zaměřeném státě.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 23. srpen 2006 @ 21:21:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Seraphime,


chápu tě. Jsi pravoslavný.
Já odvozuji vše pouze z Písem a zejména z učení Krista a apoštolů.
A to o jiných než zmíněných šesti hmotných součástí
pro bohoslužebné úkony NEHOVOŘÍ.

Neber to tak, zda se mýlím z pohledu pravoslavné církve. Ber to tak, zda se mýlím z pohledu Bible.


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: EdPilgrim v Pondělí, 28. srpen 2006 @ 00:31:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pozorně jsem přečetl celé vlákno diskuse, ale z reakcí na článek jsem jasně vycítil absolutní absenci pochopit jasné stanovisko písem. Je velká škoda, že se mnozí pisatelé diskvalifikují na úroveň rádoby-křesťanů. Stran stavění budov bych chtěl podotknout, že každý komu byla svěřena odpovědnost za sbor nebo místní církev, bude se zodpovídat před Nejvyšším z každé koruny, každého haléře vydaného na věci, které neslouží k šíření evangelia a pomoci potřebným. Článek a nejen tento ale i ostatní od Grega mě dost silně oslovily a je velmi dobře, že se najdou "strážci na hradbách", kteří připomínají lidu jejich hříchy a pochybení.


]


Re: Fyzické prvky novozákonní bohoslužby (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 28. srpen 2006 @ 10:37:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý EdPilgrim,

jsem rád, že alespoň někomu mé články posloužily.

Milost a pokoj tobě


]


Stránka vygenerována za: 0.37 sekundy