Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 174, komentářů celkem: 429715, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 586 návštěvník(ů)
a 5 uživatel(ů) online:

rosmano
Mikim
cernof
oko
Syntezator

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116613996
přístupů od 17. 10. 2001

Z internetu: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom
Vloženo Pátek, 24. leden 2020 @ 02:40:42 CET Vložil: Tomas

Zkušenosti poslal skalaa



Walter Veith hovorí o svojich životných skúsenostiach a okolnostiach, ktoré ovplyvnili jeho zmenu z evolucionistu na kreacionistu. Odhaľuje tiež niektoré ťažkosti, ktorým čelil, keď začal pochybovať o evolučnej teórii. V druhej časti Walter hovorí o biblických dôkazoch, ktoré ho presvedčili, aby uveril v Boha a Jeho Slovo a ako sa stal adventistom siedmeho dňa. Hovorí o neomylnosti biblických proroctiev a o identifikácii Antikrista. Dotýka sa aj niektorých trendov prebiehajúcich v cirkvi adventistov. Povzbudzuje tých, ktorí sú znechutení stavom cirkvi, a hovorí o niektorých ťažkostiach, ktoré zažil vo svojej evanjelizačnej službe.

"Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom" | Přihlásit/Vytvořit účet | 25 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: skalaa v Sobota, 25. leden 2020 @ 21:29:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Prof. Dr. Walter Veith - všetky prednašky viac ako 100 (SK, CZ, dabing, titulky):




Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Sobota, 25. leden 2020 @ 23:35:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
A prečo se teda adventistom siedmeho dňa nestal Pán Ježiš ani Jeho nasledovníci?



Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 26. leden 2020 @ 09:56:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A prečo se teda adventistom siedmeho dňa nestal Pán Ježiš ani Jeho nasledovníci?

tieto snahy pretláčali judaisti... chceli aby pohania z kresťanov svätili sobotu, ale zasiahol Pavol:

Kolosenským 2:16  Nech vás teda nikto neposudzuje ani pre jedenie a pitie, ani pre sviatky, novomesiace alebo pre soboty,

Rímskym 14:5  Niekto súdi, že jeden deň je viac ako druhý; iný zas súdi, že všetky dni (sú rovnaké). Len nech je každý úplne presvedčený o svojom.



]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Úterý, 28. leden 2020 @ 11:25:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
>>tieto snahy pretláčali judaisti... chceli aby pohania z kresťanov svätili sobotu, ale zasiahol Pavol:<<

Povídali, že mu hráli. Žádný judaista po pohanech nechce, aby světil nějaký šabat, jom tov, roš chodeš, a nejedl to, co nejí Židé.

Tohle jsou a byly snahy uvnitř křesťanské církve, a jde o její vnitřní spor. Zatahovat do toho judaisty, je pomluva a lež.


]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 28. leden 2020 @ 11:41:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
co je Voto pomluva a lež? To že sa Pavel postavil proti kresťanom zo židov aby nenútili kresťanov z pohanov svätiť židovskú sobotu a že im povedal že si kĺudne môžu dať na obed bravčovú krkovičku? 


]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Úterý, 28. leden 2020 @ 12:03:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
》proti kresťanom zo židov 《
Teď je to správně :)
Křesťané ze Židů jsou křesťané a ne judaisté.
Křesťané ze Židů nejsou judaisté, ale křesťané.
Tato sekta "křesťané" se od judaismu jasně odlišila a distancovala.
Žádný Žid judaista (žid) by nikdy netvrdil, že pohané musejí zachovávat učení Tóry dané Mošem od H-spodina jako dědictví obce Ja'akovovy a dodržovat ji a tedy i zvyklosti otců Jisraele.
Šlo čistě o vnitrokřesťanský konflikt a nikoliv konflikt judaismu a křesťanství.
Je tedy pomluvou, klamem, lží tvrdit, že to byli judaisté, kdo chtěli, aby pohané z křesťanů didržovali šabaty, sváteční dny Jisraele, novměsíce, pokrmy atd.


]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 28. leden 2020 @ 13:53:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
hele Voto co to meleš?
Tato sekta "křesťané" se od judaismu jasně odlišila a distancovala.

v tejto sekte kresťanov boli vodcami na 100% židia:
Ježiš-žid, apoštoli-židia, Pavol-žid:

Skutky 21:39  I povedal mu Pavel: Som Žid z Tarzu, občan nie bezvýznamného mesta Cilície. Prosím ťa, dovoľ mi prehovoriť k ľudu.
Skutky 22:3  Som Žid, narodený v Tarze, v Cilícii, vychovaný však v tomto meste pri nohách Gamalielových, vyučený dôkladne otcovskému zákonu. A bol som, ako ste vy všetci dnes, horlivcom Božím;


]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Úterý, 28. leden 2020 @ 14:04:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jo a v této sektě byli i na 100% Řekové a Římané :)) ... a stále praktikovali svá řecká a římská náboženství ... :))
Žid a žid :) To není to stejné. Mnozí Židé byli modláři a rozhodně to nebyli židé, ač byli Židé.



]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 28. leden 2020 @ 17:11:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
takže ap. Pavol včetne 12 apoštolov neboli dobrí židia?


]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Středa, 29. leden 2020 @ 08:12:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
... dobrí židia? ...

Určitě nebyli dobří židé, tedy judaisté, ačkoliv to byli Židé. Přesně tak. 
Proto také nebyli ani dobří Židé. 
A to mohli být i dobrými lidmi :)


]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 29. leden 2020 @ 10:50:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ak podľa teba neboli apoštoli včetne Pavla dobrý židia, tak kto bol dobrým židom?... veľkňazi, Annáš, Kaifáš, farizei?
a bol podľa teba Ježiš dobrý žid?


]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Středa, 29. leden 2020 @ 12:05:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Té doby? Hilel, Šamaj, Jehuda ha-Nasi, Gamalielové, Jochanan ben Zakaj, Eliezar ben Horkenos, Jehošua ben Chananja ... 

O Ježíši víme jen to, co napsali křesťané. A z jejich evangelií jednoznačně vyplývá, že Ježíš rušil přikázání Tóry a tradice otců Izraele, naprosto veřejně, a (i tak) učil své žáky. 

Podle prý jeho vlastních slov, že kdo by zrušil byť jen jediné písmenko (přikázání) Zákona (Tóry), bude nazván nejmenším v království B-žím, ale kdo by je konal a učil, bude nazván velikým. A podle jeho prý vlastních slov a podle toho, co o něm napsali jeho učedníci a co pak učili a činili, nebyl dobrý žid a tedy ani Žid. Jednoznačně ne.

A dost bych se divil, když by nějaký křesťan chtěl tvrdit, že Ježíš byl dobrý žid (tedy judaista) a tedy i dobrý Žid, protože nelze od sebe v židovství nijak oddělit národnostní a náboženskou identitu vyvoleného národa Izraele. Takže pokud Žid není židem (judaista) není dobrým (tzv. pravým) Židem.

Takže rozhodně i ten Žid, který sice nedodržuje všechna přikázání, která by mohl, ale uznává je a neruší a neučí proti nim, je mnohem mnohem lepším Židem než kdy mohl být křesťanský Ježíš, tak jak o něm je psáno v křesťanských písmech.


]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 29. leden 2020 @ 16:58:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
takže Ježiš je pre tebe len špatný žid, ktorý rušil Tóru... tak to vyhodnotila aj židovská rada... pre mňa je môj Spasiteľ a záchranca od hriechu... tak ahoj


]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Čtvrtek, 30. leden 2020 @ 11:47:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ivanp,

křesťanský Ježíš je pro mne dost špatná fúze starořecké legendy převzaté ze starověkého Egypta nebo Babylóna a judaismu. Tedy dost špatná fúze pohanské legendy s judaismem. Legenda, nic více.
Jsou to křesťanské legendy, které cosi tvrdí, jako například: "Proto ho Židé ještě více usilovali zabít, že nejen rušil sobotu, ale také Boha nazýval svým vlastním otcem, a činil se tak rovným Bohu."

Jsou to křesťanská písma, ve kterých se o tom píše. Vaše písma, písma křesťanů.


]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 30. leden 2020 @ 12:58:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
tie moje kresťanské písma sú pokračovaním židovských písem... všetko čo v nich je je podložené starým zákonom... pisatelia nového zákona často citovali a argumentovali starým zákonom... ale ak myslíš že ide o ,,dost špatná fúze starořecké legendy převzaté ze starověkého Egypta nebo Babylóna a judaismu. Tedy dost špatná fúze pohanské legendy s judaismem. Legenda, nic více.,,... tak ja ťa nebudem presviedčať, nech sa stane podľa tvojej viery


]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Čtvrtek, 30. leden 2020 @ 13:39:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No vidíš, ivanp ...
a šlo o jedno dost hloupé vyjádření :)


]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Čtvrtek, 30. leden 2020 @ 13:10:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Úplně to mám před očima - přijde Pán Ježíš a ty řekneš:"Ahoj legendo." ;-)  


]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Čtvrtek, 30. leden 2020 @ 13:37:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobrý, willy :))) 

A od toho jsou legendy. Jsou životem těm, kdo je žijí, pro ně, skrze ně a žijí v nich. ;)



]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: JiriBrei v Sobota, 01. únor 2020 @ 16:23:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Někdy je text v Koloským 2:16 (podobně to platí i pro Římanům 14:5) vykládán jen jednostranně v tom smyslu, že rav Šaul do Kolos píše pouze obřezaným křesťanům. Někteří soudí, že v této vybídce jde pouze o to, že není třeba zachovávat Mojžíšův zákon. Já pro takové zúžení nenacházím podporu. Rav Šaul ve svém listě do Kolos neříká, že by psal pouze obřezaným křesťanům (Kol 1:2). Píše všem ve sboru a vybízí všechny, obřezané i neobřezané, k vzájemnému respektu. To, oč rav Šaulovi, podle mého názoru, jde, je pokoj mezi křesťany ve sborech. Jedna z myšlenek dopisu je, že křesťané se nemají navzájem odsuzovat. Křesťané ze Židů proto nemají odsuzovat křesťany z národů za to, že nezachovávají předpisy Tóry ohledně pokrmů a svátků. Stejně tak však platí, že křesťané z národů nemají odsuzovat křesťany ze Židů za to, že tyto předpisy Tóry dodržují. V této věci se nemají nechat vést lidskými názory (Kol 2:8), ale Božím slovem, jehož součástí je i Tóra, po jejíž úzké cestě Jehóšua ha-Nocrí jako Žid kráčel (Mt 7:13.14; 1 Pt 2:21.22). Tóra neobřezaným věřícím nenařizuje plnění všech ustanovení, obřezaným však ano, a toto má být respektováno. Pokoj totiž těžko může být tam, kde jedni druhé nerespektují a navzájem se kvůli plnění biblických příkazů odsuzují.


]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Neděle, 02. únor 2020 @ 15:01:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlas. 👍
Ale že ta fúze nedopadla :)
A proč vlastně Šaul chtěl po Šimonovi, aby sdílel s pohany z křesťanů jeden stůl a stoloval s nimi (při jejich jídle)? :) Pro Židy vždy platilo: budete mi národem svatým, budete rozlišovat mezi svatým a všedním. Je to gró židovství.
Mimochodem pro Tebe (či pro Vás) osobně, JirkoBrei  Šaul tj. שָׁאוּל  je odvozeno שָׁאַל stejně jako שְׁאוֹל  A Šaul, tak se jmenoval 1.král Jisraele a v Tehilim král David píše o שְׁאוֹל ve spojení se Šaulem ;)


]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: JiriBrei v Neděle, 02. únor 2020 @ 19:14:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
>>A proč vlastně Šaul chtěl po Šimonovi, aby sdílel s pohany z křesťanů jeden stůl a stoloval s nimi (při jejich jídle)?<<  


Z čeho usuzuješ, že něco takového Šaul po Šimonovi chtěl? To, co  Šaul Šimonovi vytýkal, nebyla Šimonova neochota stolovat s věřícími z národů, nýbrž jeho pokrytectví popsané v Galatský 2:11-14, totiž to, že s nimi nějaký čas jedl a po příchodu Židů od Jákova s tím ze strachu přestal (Gal 2:12). A vytýkal mu i to, že ač sám nežije podle židovství, které nespočívalo pouze v Tóře, ale obsahovalo i tradici, kterou i křesťané ze Židů v té době respektovali (Galatským 2:12.14), přesto nutí lidi z národů, aby žili jako Židé (Galatským 2:14), což bylo navíc v rozporu s Tórou.  


A navíc, pokud Šimon porušoval nějaká konkrétní přikázání Tóry, což možná občas dělal, neboť „na zemi není spravedlivý člověk, který by konal dobro a nehřešil“ (Kóhelet 7:20 Český studijní překlad; viz též Ř 3:9-18), a přitom nutil věřící z národů dělat to, v čem sám selhával, pak si i v tomto směru zasloužil Šaulovu výtku za pokrytectví (Gal 2:13). Měl se nejdříve starat o trám ve svém oku a nikoli o údajnou třísku v oku věřících z národů (Mt 7:4.5).  


A propo, Tóra někde zakazuje stolování s lidmi z národů?


]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Pondělí, 03. únor 2020 @ 15:00:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Alespoň zde normální úvaha, JirkoBrei.

Psal jsem to samé zde už mnohem dříve jako Tele. Naprosto souhlasím, že šlo o Šaulovo napomenutí Šimona, že rozhodně nežije podle učení Tóry a podle otcovských zvyků, přesto se pokrytecky přidal k těm, kteří chtěli, aby pohané, kteří uvěřili v Jednoho B-ha a v to, že jeho zaslíbeným mašiachem je Ježíš, aby žili jako Židé, respektive se stali Židy, vzali na sebe jho Tóry a dodržovali Smlouvu Jisraele s B-hem. Myslím, že jsi to napsal zcela správně.

Tóra opravdu nedovoluje stolování s lidmi z národů, JirkoBrei. Vyplývá to z nauky o svatém a všedním, čistém a nečistém, o očišťování a o znečištění - dotyku čistého a nečistého. Ale to se bavím o době, kdy stál Jeruzalémský chrám. Pravidla o pokrmech a jejich čistotě, respektive znečištění, zůstala po zboření Chrámu v platnosti, ale při znečištění osoby se dnes nelze plně očistit. Proto jsou dnes všichni lidé bez rozdílu považováni za nečisté, znečištěné - nejen nežidé, ale i Židé.
Mimochodem, jsou to právě micvot o "rodinné (manželské) čistotě  a o jídle", pro které i po zániku Chrámu, zůstávají Žídé židy - oddělený (svatý) národ svému HaŠem ;) 



]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: JiriBrei v Čtvrtek, 06. únor 2020 @ 19:57:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
>>Ale že ta fúze nedopadla :)<<

 
Já nevěřím, že kdy dopadne. 2000 let testování ukázalo marnost takových pokusů. Co se týče abrahámovských náboženství, všechna tři mají ve své ideologii zakódovánu vzájemnou nekompatibilitu. Za křesťanství to prohlásil Jehóšua ha-Nocrí zcela pregnantně: „„Oheň jsem přišel uvrhnout na zemi; a jak chci, aby se již vznítil! Křtem mám být pokřtěn, a jak jsem svírán, dokud se nedokoná! Myslíte, že jsem přišel dát na zemi pokoj? Ne, pravím vám, ale rozdělení. Neboť od této chvíle bude v jednom domě pět lidí rozděleno: tři proti dvěma a dva proti třem; budou rozděleni otec proti synu a syn proti otci, matka proti dceři a dcera proti matce, tchyně proti své snaše a snacha proti tchyni. ““ (Lukáš 12:49-53 Český studijní překlad). Za židovskou tradici třeba již zmíněný Šimon: „I řekl jim:„Vy víte, jak nezákonné je pro židovského muže připojovat se k člověku z jiného národa nebo ho navštěvovat.“ (Skutky 10:28 Český studijní překlad). A za islám: „Bojujte proti těm, kdož nevěří v Alláha a v den poslední a nezakazují to, co zakázal Alláh a Jeho posel, a kteří neuctívají náboženství pravdy, z těch, kterým se dostalo Písma, dokud nedají poplatek přímo vlastní rukou, jsouce poníženi.“ (Korán 9:29)

 
 

>>Tóra opravdu nedovoluje stolování s lidmi z národů, JirkoBrei. Vyplývá to z nauky o svatém a všedním, čistém a nečistém, o očišťování a o znečištění - dotyku čistého a nečistého.<<

 Vzhledem k tomu, tedy, že Tóra neobsahuje žádný konkrétní zákaz stolování s neobřezanými, nelze obřezaného, který s neobřezaným stoluje vinit z nedodržování Tóry. Navíc, pokud by stolování s neobřezaným skutečně znečišťovalo, Jehóah by předtím v Tóře varoval tak, jak to udělal např. v případě malomocného, menstruující ženy, nebo muže s výtokem.

 
A propo, jak je to se stolováním s menstruující ženou, nebo s ženou po porodu? Stoluje s ní žid v době její menstruace či poporodní nečistoty? Kdo vaří, myje nádobí a uklízí v době manželčiny menstruace a poporodní nečistoty?  
  


>>Proto jsou dnes všichni lidé bez rozdílu považováni za nečisté, znečištěné - nejen nežidé, ale i Židé.<<   


Tato ideologie kolektivní viny a presumce viny je jedna z mnoha věci, které mi na židovství vadí.


]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Pátek, 07. únor 2020 @ 11:34:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
>>Vzhledem k tomu, tedy, že Tóra neobsahuje žádný konkrétní zákaz stolování s neobřezanými, nelze obřezaného, který s neobřezaným stoluje vinit z nedodržování Tóry. Navíc, pokud by stolování s neobřezaným skutečně znečišťovalo, Jehóah by předtím v Tóře varoval tak, jak to udělal např. v případě malomocného, menstruující ženy, nebo muže s výtokem.
>>

Nečistá je duše, jež se dotkne čehokoli nečistého, nečistoty člověka nebo nečistého dobytka či jakéhokoli hmyzu, a kdyby jedla z dobrovolné oběti, určené Hospodinu, taková duše je vyťata z jejich lidu.“

A kdyby na cokoliv, ať už je to dřevěná nádoba, oděv, kůže nebo pytel nebo nářadí, se kterým se pracuje, některé z nich spadly mrtvé, musí to projít vodou, do večera to bude nečisté, ale potom čisté.
33 [www.obohu.cz]Kdyby však některé z nich spadly do hliněné nádoby, všechno, co bylo uvnitř, je nečisté a nádobu rozbijte. 34 [www.obohu.cz]Znečistí i všechny potraviny k jídlu, na něž přišla voda, a znečistí i všechny nápoje v jakékoliv nádobě.  35 [www.obohu.cz]A nečisté bude všechno, na co padne z jejich zdechlin, i pec a plotna musí být rozbity, budou vám nečisté, protože jsou nečisté.  36 [www.obohu.cz]Pouze pramen, studna a shromaždiště vody zůstanou ryzí, jinak čeho se dotknou jejich zdechliny, bude nečisté. 37 [www.obohu.cz]Pokud však některá z jejich zdechlin spadne na zrní, které je určeno k setbě, zůstane ryzí. 38 [www.obohu.cz]Stane se však pro vás nečistým, kdyby na ně spadla některá z jejich zdechlin a na zrní přišla voda. 39 [www.obohu.cz]Pojde-li dobytek, který máte k jídlu, bude do večera nečistý každý, kdo se ho dotkne. 40 [www.obohu.cz]A kdo by z jeho zdechliny jedl, vypere si oděv a je nečistý do večera, a kdo by jeho zdechlinu nesl na sobě, vypere si oděv a je do večera nečistý.

Problémem je způsob života nežidů i v jejich stolování - stravě, JirkoBrei. 
A gró židovství je ve svatosti (oddělení) HaŠem. To jsem psal.

>>Tato ideologie kolektivní viny a presumce viny je jedna z mnoha věci, které mi na židovství vadí.<<

Vůbec nevím, o čem píšeš. Psal jsem o jednotlivcích a o považování, tedy přístupu ke všem jednotlivcům. Dnes je prakticky nemožné, aby kdokoliv byl kulticky čistý a neznečistil se byť nevědomky. Přesto platí, aby se Žid tomu vyhýbal a posvěcoval se (odděloval se nečistého) HaŠem. Nečisté je, co HaŠem za nečisté pro Židy prohlásil.


]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Pátek, 07. únor 2020 @ 13:11:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
>>A propo, jak je to se stolováním s menstruující ženou, nebo s ženou po porodu? Stoluje s ní žid v době její menstruace či poporodní nečistoty? Kdo vaří, myje nádobí a uklízí v době manželčiny menstruace a poporodní nečistoty?  <<

Ano může s ní stolovat, ale je vhodná nějaká přepážka - oddělení, které nebylo běžným. Může vařit, mýt nádobí, uklízet, ale lépe v té době, kdy je muž v oddělení - nepřítomen. Jedná se o nečistotu pro muže, manžela, v té době prostě nečistá pro sexuální styk s mužem. A ona i manžel se proto oddělují i ve věcech a činnostech, které by v nich vypůsobily onu intimitu, touhu v době její nečistoty a očišťování se pro muže (styk s mužem)... Asi tak zjednodušeně.

Jde o dost jinou věc, než je svátost (oddělení se) od nečistoty v (při) pokrmech.

V těchto věcech existují u nežidů dost popletené úvahy.


]


Stránka vygenerována za: 0.26 sekundy