Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 174, komentářů celkem: 429715, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 586 návštěvník(ů)
a 6 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
Mikim
cernof
oko
Syntezator

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116614067
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Pravda nebo nepravda?
Vloženo Úterý, 14. červenec 2015 @ 11:30:26 CEST Vložil: Tomas

Žhavá témata poslal Frantisek100

Adventisté považují Desatero za to, co je nejdůležitější  a nad ním už nic není. Jeden kazatel mi dokonce řekl, že Ježíš a Zákon je na stejné rovině. Při argumentaci o Desateru často vidíme obrázek u nich , kde Desatero představují dvě kamenné desky, kde na levé straně jsou čtyři a na druhé straně zbytek přikázání, ale nedávno jsem zjistil věc, která mne zarazila.   Ve SZ je psáno tohle: Ex 32:15  Mojžíš se obrátil a sestupoval z hory s dvěma deskami svědectví v ruce. Desky byly psány po obou stranách, byly popsané po líci i po rubu.   A nové kamenné desky ?   De 10:2  Na ty desky napíši táž slova, která byla na prvních deskách, jež jsi roztříštil. Pak je vložíš do schrány.“   Desatero tedy tvoří čtyři stránky textu. Kdo  z nich udělal stránky dvě a pak toto vydává za pravdu?  


"Pravda nebo nepravda?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 13 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Pravda nebo nepravda? (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Úterý, 14. červenec 2015 @ 18:57:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Franto ty co máš 2 vysoké školy, co je na těch deskách tak divného? Ty nedokážeš pochopit, že jedna deska popsaná z obou stran obsahuje 1-4. přikázání a druhá 5-10? To, že pokaždé a všude uvidíš nakreslené 2 desky jen z jedné strany přední je určitě kvůli zjednodušení tak abys nemusel malovat ty desky 4, resp. z obou stran. Do snad dokáže pochopit každý jen ty ne. Ještě jsem v životě neviděl nikde desky pomalované z obou stran ani ve známém oscarovém filmu Desatero přikázání z 60 let a ani nikde na internetu u kterékoliv církve.



Re: Re: Pravda nebo nepravda? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Úterý, 14. červenec 2015 @ 20:53:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kvůli zjednodušení ?  EGW to také viděla zjednodušeně ? A kde je pravda? A jak víš, že bylo rozdělení na 4 a 6.  Zajímavé, jak se vymlouváte. Kvůli zjednodušení si to člověk změní?? Boží desky? Nikde nikdo neuvedl, že jde o zjednodušení,lidský zásah do toho , co napsal Bůh, si zjednodušit. Proč nejste tak důslední jako třeba v otázce soboty?


]


Re: Re: Re: Pravda nebo nepravda? (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Středa, 15. červenec 2015 @ 00:14:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
stačí se podívat do Wikipedie, kolik desek tam je vyobrazeno?


nebo u katolíků:

[www.eucharistie.cz]

a co takhle obrázky desek na Googlu:



A jak víš, že bylo rozdělení na 4 a 6. 

To nevím, ale vím, že první čtyři znamenají zkráceně Miluj Pána Boha svého a dalších šest miluj bližního svého.

[KB1613] Mk 12:30 Protož milovati budeš Pána Boha svého ze všeho srdce svého, a ze vší duše své, a ze vší mysli své, i ze všech mocí svých. To jest první přikázaní.

[KB1613] Mk 12:31 Druhé pak podobné toto: Milovati budeš bližního svého jako sebe samého. Většího přikázaní jiného nad tato není.


]


Re: Re: Re: Pravda nebo nepravda? (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Čtvrtek, 16. červenec 2015 @ 22:25:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
EGW to viděla, jak to byla zvyklá vídat namalované v knížkách. Byla produktem své doby a pro tu dobu byla prospěšná.Dneska jsou její spisy pro neadventisty možná zajímavým, ale většinou spíš nudným artefaktem, pro adventisty nedotknutelným rodinným stříbrem, které není snadné se zbavit. K tomu, aby se člověk mohl rozhodnout ji nečíst, nepotřebuje spekulovat nad oboustranností nebo jednostranností desek, koukni do jejích spisů a za chvíli se Ti začnou klížit oči. Ale nemyslím, že ten kdo ji čte páchá něco špatného, maximálně se proviňuje tím, že v tu chvíli nečte něco jiného, aktuálnějšího.


]


Re: Re: Re: Re: Pravda nebo nepravda? (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Neděle, 19. červenec 2015 @ 22:44:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...koukni do jejích spisů a za chvíli se Ti začnou klížit oči.

naopak, přečti si nějakou její knihu, její slova jsou aktuální i dnes a takovým stylem jak píše ona nepíše nikdo jiný koho jsem četl, proto je také i dnes nejpřekládanější autorkou na celém světě...Nemám od ní ani jedinou knihu, která by mne nevedla k Bohu...



]


Re: Pravda nebo nepravda? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Středa, 15. červenec 2015 @ 10:59:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zákonictví je ve své podstatě modla vytvořená ze zákona. Dodržování předepsaného, skutek, a vlastní snaha o spásu. To se opakuje stále dokola, jak u zákoníků, a stejně tak u modloslužebníků. Při tomto závadném přístupu již nejde o to, zde je zákon dobrý nebo špatný. Jde o samotný přístup k zákonu, jde o to, že svým závadným přístupem k zákonu si člověk sám staví svou vlastní babylonskou věž do nebe. A je naprosto jedno zda při stavbě užije své zákonictví nebo mosloslužebnictví. Ke stavbě babylonské věže se hodí veškerý odpad. Byli to lidé dodržující zákon, co dohnali Ježíše na kříž! Proč? Protože jim stačil tvrdý zákon, který jim zatvrdil srdce, a Krista nepotřebovali!

Zákoník vidí pouze a jen dodržený a nedodržený zákon. Co znamená naplněný zákon, to žádný zákoník neví..



Re: Re: Pravda nebo nepravda? (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 17. červenec 2015 @ 18:58:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lidé jako mikim nechápou větu ap. Pavla, že cílem přikázání je láska a že zákon byl jen pěstounem ke spasení v Kristu, v němž dostáváme nové srdce v kterém je Duchem svatým vepsán zákon lásky. Pavel říká, že kdo miluje, naplnil zákon. Bůh chtěl v pravý čas skrze zákon ukázat člověku jeho hříšnost a neschopnost se ze své hříšnosti dostat vlastními silami. A pro ty, kteří to pochopí, pak připravil milost a vysvobození z hříchu v Ježíši Kristu. Ježíš sám za nás naplnil zákon a pak smrtí na kříži zákonu zemřel. Každý, kdo činí pokání ze svých hříchů a ze své hříšnosti a nechá se pokřtít do Ježíšova jména, zemřel zákonu, čili i desateru, spolu s ním. A spolu s ním také vstane k novému věčnému životu, který rozhodně nebude řízen desaterem. Ten věčný život je tou sobotou, tím věčným odpočinutím, tím sedmým dnem, kdy bude dokončeno stvoření člověka k Božímu obrazu.
Mikim je přesvědčený, že pro něj není problém dodržovat desatero a přitom je zde po Myslivcovi nejvíce nadávající a vulgární člověk, nesnášející jakoukoliv kritiku.
Zapomíná na to, že láska je naplněním zákona a že láska bližnímu zle nečiní.


]


Re: Re: Re: Pravda nebo nepravda? (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pátek, 17. červenec 2015 @ 20:48:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ale chápu a moc dobře konec zákona přikázání je Kristus a láska, ale ty nechápeš, že od začátku byly 2 zákony, zákon Boží Desatero na kamenných deskách, kterému Bůh přikládá až dodnes zvláštní význam a je neměnný až do 2PJK a Mojžíšův zákon Bohem nadiktovaný a zapsaný do knihy, který neobsahoval úplně stejné přikázání Desatera jako na deskách ale jen zkrácené principy viz Levitikus. Pokud chceš diskutovat napiš verše jakému zákonu z těch dvou Ježíš zemřel, podle Písma to rozhodně nebylo Desatero - zákon Královský, kterým budeme souzeni. Jinak sprostý jsem jen na ty, kteří lžou a hází špínu na ty o kterých nic neví.


]


Re: Re: Re: Re: Pravda nebo nepravda? (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 17. červenec 2015 @ 21:10:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Jinak sprostý jsem jen na ty, kteří lžou a hází špínu na ty o kterých nic neví.

No, kdybys neznal jen desatero, ale znal zákon Ducha života v Kristu Ježíši, tak bys věděl, že kdo oplácí zlým za zlé, je stejný hříšník jako ten, kterému oplácí jeho zlo. Ale to v desateru není, takže to nemůžeš znát.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Pravda nebo nepravda? (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Neděle, 19. červenec 2015 @ 23:05:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
nebráním se tomu co je nad Desatero viz Mt. 5.20, ale zákon Ducha života je právě oním Božím zákonem - Desaterem, jehož zachovávání ti dá naději na věčný život, naopak, pokud jej nebudeš zachovávat nebo se vymlouvat, že jej Ježíš přibil na kříž, rozluč se s věčným životem viz Zj 21.7-8. Ježíš nám nedal, žádné nové přikázání ani zákon, jen nám zopakoval verše Starého zákona viz Písmo.

Toto je velmi důležité studium, protože – kolik z vás už slyšelo říkat: „Ano ve Starém Zákoně měl Bůh Svůj Zákon – Desatero přikázání, ale pak přišel Ježíš a teď žijeme pod novým systémem, kde nám Kristus dal nový, jiný Zákon, jiný než Desatero přikázání ve Starém Zákoně. Takové tvrzení rozhodně není pravdivé. Je to vlastně ďáblova doktrína, protože zní téměř jako bychom měli různé bohy: Boha, který dal Zákon ve Starém Zákoně a Ježíše, který přišel a věci srovnal.
Ve Starém Zákoně byli lidé zachráněni skutky, ale my jsme teď spaseni vírou v milost. Nikdo nemůže být zachráněn skrze skutky a skutky nemohly nikdy nikoho zachránit. Ve Starém Zákoně byli lidé zachráněni vírou. Abraham uvěřil Bohu a bylo mu to počítáno za spravedlnost. Byli zachráněni vírou, když se dívali dopředu – veškeré oběti beránků poukazovali na Beránka Božího, který měl přijít. Nebyl to jiný Bůh, který vymyslel obětní systém, byl to Ježíš. Stejný Bůh, Ježíš, dal Desatero přikázání. Ježíšovo učení dokonale doplňuje učení Starého Zákona.
Je tedy důležité pochopit, že když mluvíme o Kristu a Jeho Zákoně – nemluvíme jen o jeho Zákoně v Novém Zákoně. Kdo vydal starozákonní Zákon? Kristus. Když tedy mluvíme o Kristu a Jeho Zákoně, neznamená to jen Nový Zákon. Někteří lidé si myslí, že Ježíš přišel naplnit starozákonní Zákon a to znamená, že ho přišel zrušit nebo odstranit. Kdyby Ježíš řekl: „Přišel jsem naplnit starozákonní Zákon“ ve smyslu „Přišel jsem ho zrušit.“ Poslouchejte, jak bláznivě to zní: „Nedomnívejte se, že jsem přišel zrušit Zákon a proroky. Nepřišel jsem zrušit, ale odstranit.“ Nebylo by to stejné? Co tedy znamená slovo naplnit? Když Ježíš přišel k Janovi, aby byl pokřtěn a Jan v Něm poznal Mesiáše, řekl Mu: „Pane, já bych měl být pokřtěn od Tebe.“ A Ježíš mu řekl:[KB1613] Mt 3:15 A odpovídaje Ježíš, dí jemu: Nechej nyní; neboť tak sluší na nás, abychom plnili všelikou spravedlnost. Tedy nechal ho. Znamená tady slovo naplnit zrušit? Naplnit znamená dovršit. Ježíš nepřišel odstranit Zákon. Přišel ho doplnit Svým životem. Zákon ve Starém Zákoně nebyl úplný, protože lidé nerozuměli všem zásadním principům. V kázání na hoře vzal Ježíš Zákon, rozbalil ho a naplnil, aby mu lidé porozuměli.
[KB1613] Mt 5:17 Nedomnívejte se, že bych přišel rušiti zákona aneb proroků. Nepřišelť jsem rušiti, ale naplniti.
[KB1613] Mt 5:18 Amen zajisté pravím vám: Dokudž nepomine nebe i země, jediná literka aneb jeden puňktík nepomine z zákona, až se všecky věci stanou.
[KB1613] Mt 5:19 Protož zrušil-li by kdo jedno z přikázaní těchto nejmenších, a učil by tak lidi, nejmenší slouti bude v království nebeském. Kdož by pak koli činil i učil, ten veliký slouti bude v království nebeském.
[KB1613] Mt 5:20 Nebo pravím vám: Nebude-liť hojnější spravedlivost vaše nežli zákonníků a farizeů, nikoli nevejdete do království nebeského.
[KB1613] Mt 5:21 Slyšeli jste, že říkáno jest starým: Nezabiješ. Pakli by kdo zabil, povinen trpěti soud.
Matouš 7:21  Ne každý, kdož mi říká: Pane, Pane, vejde do království nebeského, ale ten, kdož činí vůli Otce mého, kterýž v nebesích jest.
Matouš 7:22  Mnozíť mi dějí v onen den: Pane, Pane, zdaliž jsme ve jménu tvém neprorokovali, a ve jménu tvém ďáblů nevymítali, a v tvém jménu zdaliž jsme divů mnohých nečinili?
[KB1613] Mt 7:23 A tehdyť jim vyznám, že jsem vás nikdy neznal. Odejděte ode mne, činitelé nepravosti. /pozn. správně přeloženo ANOMÍA = bezzákonností/ (anomianLAWLESSNESS.[IGNT])
Matouš 7:24  A protož každého, kdož slyší slova má tato a zachovává je, připodobním muži moudrému, kterýž ustavěl dům svůj na skále.
Činit vůli Boží je i plnit zákon, jak vyplývá z posledních veršů. 
Matouš 7:12  A protož všecko, což byste chtěli, aby vám lidé činili, to i vy čiňte jim; toť zajisté jest Zákon i Proroci.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pravda nebo nepravda? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 20. červenec 2015 @ 10:26:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nějak si všichni přestáváme rozumět. Ježíš jistě nepřišel zrušit to, co Bůh napsal na kamenné desky, ale naplnit či splnit toto Desatero na sobě svým životem. Žádný člověk to nikdy nedokázal a nedokáže. Ani adventisté nedovedou vždy  a ve všech případech dodržet Desatero. Pokud bychom měli být spaseni skrze Desatero, tak se nezachráníme ani jeden. Právě Desatero jako soudní prostředek nad člověk přišel Ježíš zrušit. To je to přibití na kříž. Ale Desatero má stále stejnou morální hodnotu  a každý ho máme dodržovat. Ovšem jsou situace, kdy nad Desaterem je láska. Boží láska je už v tom, že spasení není skrze Desatero, ale z lásky čili milosti Boží. A tak jak je milostivý Bůh k nám, tak buďme i k ostatním. Fanatické dodržování Desatera za každou cenu je už jen satanova lest znehodnotit Boží milost. Adventisté bohužel z Desatera vypíchli sobotu, kde je příkaz nejmírněji vyjádřen výrazem pamatuj. Čili jinak, je to dobré přikázání a užitečné hlavně pro Tebe. Když někdy poruším sobotu, pak to nemá tak fatální důsledky, jako když budu nevěrný, kradu, křivě přisahám či zavraždím atd. A v praxi víme, že nastane situace, kdy dodržování příkazu Desatera může naopak způsobit jinému bolest a neštěstí. Bohužel například někteří adventisté tuto schopnost lásky i za cenu nedodržení nějakého příkazu Desatera, nemají. Jak vůbec může adventista kritizovat zdravotní sestřičku za práci v sobotu? Má dřepět ve shromáždění anebo za pomoci modlitby  v sobotu lidem pomáhat a sloužit? Ti , kteří potřebují službu v tu chvíli adventistu nezajímají. Stejně jako v mém případě nás nemělo zajímat, že staří rodiče půjdou skládat uhlí v sobotu bez nás  a třeba to pak odstůňou. Jak řekl adventistický kazatel, je to jejich problém, ne náš. Je to škoda, že adventisté se chovají tak extrémně a bez citu, spíše duchovně sobecky. Druhý extrém, který také znám, je přesvědčení, že my obrácení už nehřešíme a žádné Desatero nepotřebujeme , protože ho má zapsané ve svém srdci. Ale stačí se objektivně podívat na naše jednání, které je určitě velmi pozorně sledováno nevěřícími. A běda, když se ukáže, že se jen přetvařujeme  a hřešíme veselé dál.  Víra je pak znehodnocena a nedivím se  tomu, že mnozí nevěřící se pak odvracejí i od Boha. Tohle nás netrápí???!!!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pravda nebo nepravda? (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pondělí, 20. červenec 2015 @ 23:08:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...Ani adventisté nedovedou vždy  a ve všech případech dodržet Desatero.

Ani já 100% vždy ne, ale Ježíš to po mne chce, abych ho až do 2 příchodu zachoval, tak to s Jeho pomocí dělám... 

...Pokud bychom měli být spaseni skrze Desatero, tak se nezachráníme ani jeden. 

No tím bych si nebyl tak jist ( a to nemyslím zrovna sebe, jsou jiní co to dokážou, Ježíš jako člověk nám dokázal, že to jde), ale jestli soudíš podle sebe tak asi ne...

...Adventisté bohužel z Desatera vypíchli sobotu, kde je příkaz nejmírněji vyjádřen výrazem pamatuj. Čili jinak, je to dobré přikázání a užitečné hlavně pro Tebe. Když někdy poruším sobotu, pak to nemá tak fatální důsledky, jako když budu nevěrný, kradu, křivě přisahám či zavraždím atd. 

Tu sobotu určitě nevypíchli a ani nezačali jako první zachovávat adventisté, ale oni ji převzali od těch co ji už zachovávali před nimi. Příkaz Pamatuj sice zní mírně, ale za nedodržení soboty po vyjití z Egypta hrozila od Boha smrt. Takže spíše naopak porušení 4. přikázání mělo zcela fatální výsledek - smrt, což se o porušení zbylých dalších říct nedá.

Kdo nebude světit sobotu, svatost Hospodinu, ten umře! Budete ji zachovávat, protože pro Vás je svatá!!! [KB1613] Ex 31:14 Protož ostříhati budete soboty, nebo svatá jest vám. Kdož by ji poškvrnil, smrtí umře; a kdo by koli dělal v ní dílo, vyhlazena bude ta duše z prostředku lidu svého.


[KB1613] Ex 31:15 Šest dní děláno bude dílo, ale v den sedmý sobota odpočinutí jest, svatost Hospodinu. Každý, kdož by dělal dílo v den sobotní, smrtí umře.


Aby světili sobotu smlouvou věčnou nebo znamení je na věčnost!
[KB1613] Ex 31:16 Protož ostříhati budou synové Izraelští soboty, tak aby světili sobotu po rodech svých smlouvou věčnou. 


[KB1613] Ex 31:17 Mezi mnou a syny Izraelskými za znamení jest na věčnost; nebo šest dní činil Hospodin nebe i zemi, v den pak sedmý přestal a odpočinul.


...Bohužel například...

Neber Boží jméno nadarmo, On za lidské chyby přece nemůže...Od obrácených adventistů slovíčko bohužel neuslyšíš.


... Jak vůbec může adventista kritizovat zdravotní sestřičku za práci v sobotu? Má dřepět ve shromáždění anebo za pomoci modlitby  v sobotu lidem pomáhat a sloužit?

A zase a pořád dokola...práce v sobotu za peníze je porušení Desatera a hřích!!! Pokud ta sestra bude sloužit v sobotu zadarmo v neadventistickém zařízení po nezbytně nutnou dobu (nikoliv celou šichtu) a bude tak dělat dobrý skutek, tak to nejspíše nebude hřích, 99,9% adventistických sester do práce v sobotu v neadventistických nemocnicích nechodí a neslouží, službu si vyměni na jiný den, třeba na neděli s tím, kdo např. dodržuje nepracovat v neděli  a tak dodrží 4. přikázání Desatera - Nebudeš pracovat...Já jsem to tak dělal 1x za 14 dní s evangelíkem v jednom z předchozích zaměstnání a ani jeden z nás jsme s tím neměli problém. 

... Jak vůbec může adventista kritizovat zdravotní sestřičku za práci v sobotu? Má dřepět ve shromáždění anebo za pomoci modlitby  v sobotu lidem pomáhat a sloužit?

Ano, měla bý nejdřív "dřepět ve shromáždění" a setkat se s Bohem a s bratry a sestrami a pak jít lidem pomáhat. Obojí, ne jedno ano a druhé vynechat.

...Stejně jako v mém případě nás nemělo zajímat, že staří rodiče půjdou skládat uhlí v sobotu bez nás  a třeba to pak odstůňou. Jak řekl adventistický kazatel, je to jejich problém, ne náš. Je to škoda, že adventisté se chovají tak extrémně a bez citu, spíše duchovně sobecky. 

Staří rodiče si to měli zařídit s dovozem na jiný den, naši staří rodiče adventisté měli zajištěný dovoz uhlí vždy jen ve dnech po-pá a to za celou dobu komančů, takže, pokud tví rodiče nejsou adventisté a zařídili si dovoz uhlí na sobotou a ty jsi také nebyl adventista, mohl jsi v klidu jim uhlí sklidit. Pokud by jsi už byl adventista neměl bys jim celou sobotu sklízet uhlí, ale udělat to třeba večer po sobotě nebo v neděli či jiný den, jinak vědomě porušuješ 4. přikázání, byť dodržíš páté. A stačí se v jednom provinit a provinil jsi se proti všem jak je psáno. 

... Druhý extrém, který také znám, je přesvědčení, že my obrácení už nehřešíme a žádné Desatero nepotřebujeme , protože ho má zapsané ve svém srdci. Ale stačí se objektivně podívat na naše jednání, které je určitě velmi pozorně sledováno nevěřícími. A běda, když se ukáže, že se jen přetvařujeme  a hřešíme veselé dál.

A to bych řekl, je problém většiny protestantů tady na granu, že Desatero už nepotřebují, i když Ježíš říká úplně něco jiného:

 [CEP2001] J 14:21 Kdo přijal má přikázání a zachovává je, ten mě miluje. A toho, kdo mě miluje, bude milovat můj Otec; i já ho budu milovat a dám se mu poznat.“
[NBK] 1 J 2:4 Kdo říká: "Znám ho," a nezachovává jeho přikázání, je lhář a není v něm pravda.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pravda nebo nepravda? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Úterý, 21. červenec 2015 @ 07:47:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemohu se stát adventistou, protože  adventisté usilují ohledně soboty o naprosto  nelogické a nemožné věci, které ani Bůh nechce. Přece se nemůže v sobotu zastavit život. Bůh také neodpočívá. V Tvém jednání k sobotě vidím něco, co se mi příčí, a začínám mít k ní stále větší odpor. A tím potažmo i k adventistům. Je v tom asi fanatismus, duchovní sobectví, něco tatologického podobně jako patologické jevy jsou i v jiných sektách.  A uvádí někde Pán Ježíš mezi svými přikázáními sobotu a klade ji na první místo??


]


Stránka vygenerována za: 0.19 sekundy