Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 209, komentářů celkem: 429750, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 581 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116640606
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Největší proroctví Bible
Vloženo Čtvrtek, 27. červen 2013 @ 22:53:32 CEST Vložil: Olda

Zamyšlení poslal Willy

Mt 16:18 A já ti pravím, že ty jsi Petr, a na té skále vybuduji Svou církev a brány podsvětí ji nepřemohou.

Fakt, že Pán Ježíš Kristus vybuduje Svou Církev, je tím největším a nejslavnějším proroctvím celé Bible.

Mám za to, že tato Pánova slova v Matoušově evangeliu jsou největším proroctvím celé Bible, protože jeho naplněním bude naplněna touha Božího srdce.
 
Ale jak Pán Ježíš Kristus buduje Jeho Církev? Zmíněný verš říká na čem - na skále, což je zjevení, Kým je Pán Ježíš, tj. Mesiáš (Pomazaný), Syn živého Boha a na Kristu samém, jako základním kamenu, základu položeném samotným Bohem, který je zároveň úhelným kamenem, tj. kamenem spojujícím dvě zdi, což jsou věřící ze Židů a věřící z pohanů. Ale tento verš neříká, jak Pán Svou Církev vybuduje.

Církev je Tělo Kristovo, což znamená, že Církev coby Tělo je organismem trojjediného Boha, Jehož je Kristus tajemstvím a vyjádřením. No a Církev je tajemstvím Krista, Jeho vyjádřením jako Jeho Tělo. Jak tedy Kristus buduje své Tělo? Stručně a jednoduše řečeno svým životem respektive růstem života, tzn. tím, že roste ve svých věřících jako jejich život a tento růst Jeho života v Jeho věřících je budováním Jeho Těla v lásce.

Důvodem, proč dal Pán církvi jedny apoštoly, jiné proroky, některé evangelisty, jiné pastýře a učitele, podle Ef 4:12-16 je, aby připravili svaté k dílu služby, k vybudování těla Kristova, dokud nedospějeme všichni k jednotě víry a plného poznání Syna Božího, v dospělého muže, v míru postavy Kristovy plnosti, abychom již více nebyli jako děti, zmítáni vlnami a hnáni každým větrem učení v lidské nestálosti, v chytráctví k nastražené cestě bludu, nýbrž abychom byli pravdiví v lásce a rostli všemi způsoby v Toho, který je Hlavou, v Krista. Z Něho celé tělo, spojované a držené pohromadě pomocí každého kloubu podpory, která je podle činnosti a míry jedné každé části, bere výživu pro svůj růst ke svému vybudování v lásce.  

Ko 2:18-19 Ať vás nepřipraví o vítěznou cenu nikdo, kdo si libuje v poníženosti a uctívání andělů, kdo se nechá unášet tím, co viděl, bezdůvodně se nadýmá pod vlivem svého tělesného smýšlení a nedrží se Hlavy, z níž celé Tělo, podporováno a drženo pohromadě klouby a spoji, roste Božím růstem.

3:11 Pak tu není Řek a Žid, obřízka a neobřízka, barbar, Skytha, otrok a svobodný, (dodávám Čech, Američan, katolík či protestant), ale všechno a ve všem Kristus.

Pro věřícího je tedy životně důležité držet se Hlavy - Krista, brát z Hlavy výživu a růst v životě díky nárůstu Krista jako života v nitru věřícího a to vše pro Tělo, pro vybudování Těla Kristova v lásce, která buduje, nikoli pro sebe samého. Budování Těla není budováním jednotlivců, nýbrž budováním všech údů tvořících Tělo společně - viz Ř 12:4-5 Jako máme v jednom těle mnoho údů a všechny ty údy nemají stejný úkol, tak i my, i když je nás mnoho, jsme jedno Tělo v Kristu, ale jednotlivě jsme údy jeden druhého.

No, a další neméně důležitou věcí je vědomí toho, že Kristus je v Církvi-Těle vším ve všem nebo také všemi a ve všech. Neboli mimo Krista není Církev. Církev jako Tělo roste z Hlavy. To znamená: žádná Hlava, žádné tělo, žádný život!
Hlava a Tělo tvoří jednoho nového člověka - Krista a Církev coby Jeho nevěstu, budoucí choť Beránkovu - Nový Jeruzalém, jedinečný cíl a dovršení Božího budování a touhu Božího srdce.

Tož tak.





"Největší proroctví Bible" | Přihlásit/Vytvořit účet | 40 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Největší proroctví Bible (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 28. červen 2013 @ 08:24:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Důvodem, proč dal Pán církvi jedny apoštoly, jiné proroky, některé evangelisty, jiné pastýře a učitele, podle Ef 4:12-16 je, aby připravili svaté k dílu služby, k vybudování těla Kristova, dokud nedospějeme všichni k jednotě víry a plného poznání Syna Božího, v dospělého muže, v míru postavy Kristovy plnosti, abychom již více nebyli jako děti, zmítáni vlnami a hnáni každým větrem učení v lidské nestálosti, v chytráctví k nastražené cestě bludu, nýbrž abychom byli pravdiví v lásce a rostli všemi způsoby v Toho, který je Hlavou, v Krista. Z Něho celé tělo, spojované a držené pohromadě pomocí každého kloubu podpory, která je podle činnosti a míry jedné každé části, bere výživu pro svůj růst ke svému vybudování v lásce. ...


Pro věřícího je tedy životně důležité držet se Hlavy - Krista, brát z Hlavy výživu a růst v životě díky nárůstu Krista jako života v nitru věřícího a to vše pro Tělo, pro vybudování Těla Kristova v lásce, která buduje, nikoli pro sebe samého. Budování Těla není budováním jednotlivců, nýbrž budováním všech údů tvořících Tělo společně - viz Ř 12:4-5 Jako máme v jednom těle mnoho údů a všechny ty údy nemají stejný úkol, tak i my, i když je nás mnoho, jsme jedno Tělo v Kristu, ale jednotlivě jsme údy jeden druhého.


Myslím si, že tu není nikoho, kdo by tomuto oponoval. Jistěže křesťanství není jen o cestě jednotlivce k Bohu, ale o cestě nás všech k věčnému spasení, na které si máme vzájemně pomáhat.









..."Mt 16:18 A já ti pravím, že ty jsi Petr, a na té skále vybuduji Svou církev a brány podsvětí ji nepřemohou.

Ale jak Pán Ježíš Kristus buduje Jeho Církev? Zmíněný verš říká na čem - na skále, což je zjevení, Kým je Pán Ježíš, tj. Mesiáš (Pomazaný), Syn živého Boha a na Kristu samém, jako základním kamenu, základu položeném samotným Bohem, který je zároveň úhelným kamenem, tj. kamenem spojujícím dvě zdi, což jsou věřící ze Židů a věřící z pohanů.
"...


Tohle tvrzení musím poopravit: Pán Ježíš zde přece jasně říká, co je to za skálu, na které chce budovat svou církev, má na mysli - přejmenoval přece kvůli tomu Šimona na"Kéfas" (skála), aby touto slovní hříčkou ukázal pravý smysl svých slov i budoucí svůj záměr, který měl s Petrem.

(Ef 2,18-22)
neboť skrze něho máme všichni v jednom Duchu přístup k Otci.
Již tedy nejste cizinci a přistěhovalci, ale spoluobčané svatých a členové Boží rodiny.
Byli jste postaveni na základ apoštolů a proroků, zatímco úhelným kamenem je sám Ježíš Kristus,
v němž se celá stavba spojuje a roste ve svatý chrám v Pánu,
v němž se i vy společně budujete, abyste byli Božím příbytkem v Duchu.



Apoštolové i proroci v církvi jsou přece všichni kristovci (obléknutí do Krista) - nežiji již já, ale žije ve mě Kristus! Proto není v rozporu tvrzení, že touto samou skálou, kterou je Kristus, se stali i sami apoštolové a církev, zbudovaná na skále Krista i skále apoštolů není protimluv, ale vyjádřením jedné a té samé skutečnosti.



Re: Re: Největší proroctví Bible (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 28. červen 2013 @ 22:56:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tohle tvrzení musím poopravit: Pán Ježíš zde přece jasně říká, co je to za skálu, na které chce budovat svou církev, má na mysli - přejmenoval přece kvůli tomu Šimona na"Kéfas" (skála), aby touto slovní hříčkou ukázal pravý smysl svých slov i budoucí svůj záměr, který měl s Petrem.

Jistěže musíš, protože řkc to učí jinak, než jak to zjevuje Písmo Svaté. Ale poopravení se týká falešného učení řkc, nikoli toho, co učí Pán Ježíš Kristus a Jeho apoštolové.

Apoštolové i proroci v církvi jsou přece všichni kristovci (obléknutí do Krista) - nežiji již já, ale žije ve mě Kristus! Proto není v rozporu tvrzení, že touto samou skálou, kterou je Kristus, se stali i sami apoštolové a církev, zbudovaná na skále Krista i skále apoštolů není protimluv, ale vyjádřením jedné a té samé skutečnosti.

Ne, to není vyjádření skutečnosti!


]


Re: Re: Největší proroctví Bible (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastander@seznam.cz) v Sobota, 29. červen 2013 @ 17:43:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Tohle tvrzení musím poopravit: Pán Ježíš zde přece jasně říká, co je to za skálu, na které chce budovat svou církev, má na mysli - přejmenoval přece kvůli tomu Šimona na"Kéfas" (skála), aby touto slovní hříčkou ukázal pravý smysl svých slov i budoucí svůj záměr, který měl s Petrem."


Oko tady se pleteš. Opravdu si myslíš, že Církev Kristova je postavena na smrtelném, omylném, slabém člověku? Po tom všem co tady píšeš tomu jaksi nemohu uvěřit! Copak Bůh by mohl svěřit tuto instituci člověku, který Ho tolikrát zklamal? Willy má pravdu oko, jediným uhelným kamenem, základem, skálou je Ježíš Kristus. My můžeme tohle přijímat jedině vírou, ne dogmaty! A co je nejzajímavější NIKDO Z APOŠTOLŮ PETRA NEPOVAŽOVAL ZA NĚCO VYJÍMEČNÉHO! Lze vysondovat, že v Jeruzalémě byly 3 pilíře Petr, Jan a Jakub bratr Páně. Snahy o nadvládu římského biskupa nad ostatními sbory je až ze 4 st.

rastan



]


Re: Re: Re: Největší proroctví Bible (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 30. červen 2013 @ 22:45:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Opravdu si myslíš, že Církev Kristova je postavena na smrtelném, omylném, slabém člověku?"...


Pokud opravdu hledáš správnou odpověď, přečti si toto místo znovu - i s tím, co tomu předcházelo: Petr byl slabý, hříšný a nevěrný a nestálý - jako většina z nás.

Přesto Na Ježíšovu otázku "Za koho mě pokládáte vy?" - odpověděl ústy tohoto slabého hříšného člověka sám Duch svatý. "Ty jsi Kristus, syn živého Boha"!



A na tomto Petrovi, skrze něhož právě promlouvá Duch svatý, neváhá Kristus ustanovit svou církev.

Tedy nikoli na slabém hříšném člověku, ale na slabém hříšném člověku, který je do podoby skály právě zcela přetvářen Duchem svatým.

Proto ta slovní hříčka, kdy Pán přejmenovává Śimona na "Kéfas" (skála).

Proto toto ustanovení Šimona skalou je neoddělitelně spojeno s oním Kéfovým vyznáním Ježíše za Pána - tedy vlastně je spojeno se svědectvím Ducha svatého, který si vane, jak sám chce a klidně si pro své působení vybere i slabého hříšníka.





..." Snahy o nadvládu římského biskupa nad ostatními sbory je až ze 4 st."...
Vůbec zde nejde o nadvládu.
Úřad římského biskupa měl vždycky zvláštní postavení v církvi, vyjádřený titulem "První mezi rovnými". Už z Písma je patrné, že Petr byl mluvčím církve, že dokonce sám rozhodl autonomě bez porady s ostatními apoštoly o naprosto zásadní věci v církvi: pouze pod vlivem Ducha učinil obrovský novátorský krok - začal přijímat do církve i pohany.
Jen si Petra poslechni: "A když došlo k velkému dohadování, vstal Petr a řekl jim: "Bratři, vy víte, že mě Bůh mezi námi odedávna vyvolil, aby pohané slyšeli slovo evangelia z mých úst a uvěřili. "
Autorita římského biskupa nad celou církví byla církví potvrzena a vyznána i bezvýhradným přijetím apoštolského listu papeže Klimenta v r. 96.


]


Re: Re: Re: Re: Největší proroctví Bible (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 30. červen 2013 @ 22:57:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A na tomto Petrovi, skrze něhož právě promlouvá Duch svatý, neváhá Kristus ustanovit svou církev.

To je bohapustá LEŽ!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Největší proroctví Bible (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 30. červen 2013 @ 23:11:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je bohapustá LEŽ! si myslí a tvrdí člověk Willy a je to jeho jen lidský názor :).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Největší proroctví Bible (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 30. červen 2013 @ 23:32:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak se zeptej Krista, jak to je; a pokud se zeptáš a On ti odpoví, tak se dozvíš, co o tom ví Pán Ježíš Kristus a také to, že to není lidský názor, nýbrž Boží výrok. :-(


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Největší proroctví Bible (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pondělí, 01. červenec 2013 @ 20:00:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč bych se tebe Willy, měl na to ptát? Jseš jen člověk, a tudíž to jest pouze lidský názor a nikoliv Boží výrok. Willy jseš jen člověk a žádný smajlík, ať smutný či jiný to nezmění. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Největší proroctví Bible (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 01. červenec 2013 @ 20:39:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nenapsal jsem ti, aby ses ptal williho, ale Krista! A nejsem jen člověk a neprezentuji tu své lidské názory! Smutný smajlík to nezmění, ale Bůh už to změnil!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Největší proroctví Bible (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pondělí, 01. červenec 2013 @ 21:49:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy ale ty jsi byl svého času Kristus. Proč by mi Kristus měl dokazovat tvé falešné obvinění, jen proto že jseš plně přesvědčen o tom, že oko lže? Kristus nic takového nedělá. Žel stálé zůstáváš jen člověkem i když přes přijaté tebou učení to nepřiznáš. I to, že Šimon znamená písek je pouze tvým ničím nepodloženým lidským názorem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Největší proroctví Bible (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 01. červenec 2013 @ 22:29:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, v mnoha různých pramenech se uvádí, že jméno Šimon znamená "slyšící, naslouchající", ale možná je to až odvozený význam toho slova/jména. Nevím, nechci dělat chytrého; důležitější je, že Pán Ježíš to jméno změnil, což mělo svůj důvod v souvislosti se zjeveními o Pánu Ježíši Kristu - živý kámen, kterých se Petrovi od Boha dostalo, a potažmo, kým jsou v jistém smyslu věřící v Krista - živé kameny.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Největší proroctví Bible (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Úterý, 02. červenec 2013 @ 00:07:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Moment Willy, ale ty nemusíš dělat chytrého. Pokud opravdu v tobě je Bůh Otec, Syn Boží a Duch Svatý tak bys to měl vědět a ne psát větu typu možná. Můžeš dát odkaz odkud máš tu informaci, že Šimon znamená písek?

což mělo svůj důvod v souvislosti se zjeveními o Pánu Ježíši Kristu - živý kámen, kterých se Petrovi od Boha dostalo, a potažmo, kým jsou v jistém smyslu věřící v Krista - živé kameny.

Takže jinými slovy chceš říct, že kdyby Šimon neměl změněné jméno kdo ví, jestli by se do Písma dostálo, že věřící jsou živé kameny? Neboli Ježíšův důvod pro změnu Šimonova jména byl aby podějí mohl psát o věřících jako živých kamenech.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Největší proroctví Bible (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 01. červenec 2013 @ 22:35:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Žel stálé zůstáváš jen člověkem  ...

Je člověk, v němž přebývá a žije trojediný Bůh - Otec, Syn a Duch, který se stal díky Kristu a skrze Krista jeho životem, díky čemuž má účast na Božské přirozenosti, stále "jen" člověkem?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Největší proroctví Bible (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pondělí, 01. červenec 2013 @ 23:58:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy a to, že Šimon znamená písek ti řekl kdo z Boží trojce? Promiň, přijde mi zvláštní, že když někdo si přepadá jako "nadčlověk" a dokáže napsat takovou blbost, že Šimon znamená písek a až pak když je řečeno, že není to pravda začíná pomaličku couvat. A proč ti někdo z té Boží trojce ti neřekl, že stále (před zhruba dvěma týdny), že máš doménu či spíše vizitku kde stále figuruješ jako Kristus? Pokud se chceš vnímat jako něco víc tak se tak vnímej, nic to však nemění na faktu, že stále jseš jen člověk.  

Ano, Willy stále jseš člověkem.


]


Re: Re: Re: Re: Největší proroctví Bible (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Pondělí, 01. červenec 2013 @ 13:15:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, kdy už konečně dáš přednost pravdě, místo církevních dogmat. Petr byl samozřejmě biskupem jeruzalémské církve a ne římské. Kromě něj, byli v Jeruzalémě biskupy také ostatní apoštolé. Biskup, neboli dohližitel, je prostě starším sboru a těch bylo vždy více a jejich autorita se neodvíjela od úřadu, ale od moci Boží v jejich životech. Úřad vrchního biskupa - papeže je výmysl mocichtivých lidí a s Božím královstvím nemá nic společného. Bůh své dílo nikdy nesvěří pouze do rukou člověka. Své dílo bude konat vždy jen skrze lidi, kteří se jím nechají vést a neusilují o vlastní vládu nad lidmi, tak jak to činí ŘKC představitelé.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Největší proroctví Bible (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 02. červenec 2013 @ 10:01:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč se stále obouváš do mé osoby a neotevřeš si raději Písmo?


Pozorně si přečti uvedené místo i se všemi předcházejícími souvislostmi, pak snad porozumíš.


]


Re: Největší proroctví Bible (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 28. červen 2013 @ 11:12:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Možná by ta věc dávala na první pohled lepší smysl kdybychom se drželi jednoho jazyka a místo Petr říkali Skála. A kdybychom k tomu přidali následující pasáž o zlatém a stříbrném klíči od nebeské brány. O svazování a rozvazování na Zemi a na Nebi.




Re: Re: Největší proroctví Bible (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 28. červen 2013 @ 22:21:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To tedy ani náhodou. Jestli je tím jedním jazykem myšlena řečtinu, pak jméno Petr znamená kámen, ne skála. A kdybychom k tomu přidali následující pasáž o klíčích, ukázalo by se, že řkc učí o klíčích falešné učení. Ale nic z toho není předmětem článku.


]


Re: Re: Největší proroctví Bible (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 28. červen 2013 @ 23:50:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Myslíte tu pasáž, jak jde Šimon Petr do chrámu a říká: Zlato ani stříbro nemám, ale co mám, to ti dám, Ve jménu Ježíše Krista vstaň a choď?

  Mohu potvrdit, poutnicku, že když se člověk drží výnamu slov a nevkládá si jiný a drží se té pasáže o zlatě a stříbře, dává mu vše mnohem, mnohem lepší smysl, na první, druhý i desátý pohled.


]


Re: Re: Re: Největší proroctví Bible (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 01. červenec 2013 @ 10:30:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přesně tak. Svatý Petr byl nositelem zlatého a stříbrného klíče, uzdravoval a křísil mrtvé, neměl zlato a stříbro a lidé k jeho nohám dobrovolně a s láskou skládali všechno co měli a ti kteří něco zatajili padli mrtví k zemi. Byl Kristovým apoštolem a později biskupem, založil patriarchát v Antiochii a potom v Římě. Tohle je komplexní pohled. Který můžeme přijmout jako děti a nebo se s ním musíme nějak vypořádat, když to neumíme. Když nechceme tak je to zbytečná námaha.


]


Re: Re: Re: Re: Největší proroctví Bible (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 01. červenec 2013 @ 11:37:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Poutnicku,

a když Petr byl tím arcibiskupem v Římě - už nějaké to zlato a stříbro postupně začal shromažďovat, a tedy potřebným lidem začal popravdě říkat "zlato a stříbro mám...", anebo to začali shromažďovat teprve jeho nástupci?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Největší proroctví Bible (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 01. červenec 2013 @ 12:35:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestli Vás detailně zajímá život prvotní církve tak máte po zbytek života co dělat. Pramenů je spousta a pořád jich přibývá. Vykopávky po celém Římě včetně katakomb stále pokračují, stejně jako výzkum zachovaných písemností. Ta otázka i představa mi připadá irelevantní. Mimo jiné i proto že znám řadu případů ze všech možných dob, od Starého zákona dodnes. Lidí jejichž rukama procházelo obrovské bohatství  ku slávě Boha a ku pomoci bližnímu a přesto sami nic nevlastnili a věřili že i jejich duše a tělo patří Bohu. Jak už jsem napsal – mně se to navzájem nevylučuje a pokud z toho chce dělat někdo problém tak nevidím důvod proč by si ho sám neměl užít.

Doporučuji k přečtení  životopis svatého Vavřince - papežského jáhna.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Největší proroctví Bible (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 01. červenec 2013 @ 16:03:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Poutnicku, jen takové taktické upozornění: Když křesťané říkají "prvotní církev", myslí tím prvotní křesťanskou církev, to je církev v Jeruzalémě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Největší proroctví Bible (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 01. červenec 2013 @ 16:16:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tohleto spojení používám obvykle když mluvím s nekatolíky a když poukazuji na to že se v průběhu času moc nezměnila. Moomentálně například umírá víc mučedníků než ve starém Římě.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Největší proroctví Bible (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 01. červenec 2013 @ 17:04:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  ŘKC se určitě od svých počátků v Římě mnoho nezměnila, stejně jako se křesťanská církev mnoho nezměnila od prvotní církve v Jeruzalémě.

  To je podobné, to by měli nekatolíci pochopit, Poutnicku. A snad to pochopí i někteří katolíci.


]


Re: Největší proroctví Bible (Skóre: 1)
Vložil: skalaa v Pátek, 28. červen 2013 @ 17:35:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
že římská církev od Petra a na Petru založena není: totiž že Petr biskupství římského nezačal, ani v Římě jak živ nebyl. Mámí tím náramně hrubě svět papežovi náchlebníci, že církev římskou od Petra, knížete apoštolu, založenou býti praví a že on tam nejprve biskupem byl a moc, kterouž jemu Kristus dal, spravovati celou církev svou, že zůstala na jeho náměstcích, římských biskupích. Ježto Petr ani biskupem římským nebyl, nýbrž ani v Římě jak živ se neviděl. Což že mluvím, zlobiti se budou nepřátele, jist jsem. Nebo by oni rádi, na čem jim nětco záleží, aby všickní tomu věřili a proti tomu žádný nic nemluvil. Na této pak věci soudí oni, že mnoho jim záleží: a to proto, neb myslí, jestliže Petr s. v Římě biskupem a papežem nebyl, že padá jim hned všecka ta biskupa římského přednost, kterouž oni na Petra, předka svého, stavějí. A jistě tak jest, že jim všecka všudy chlouba padne, jestliže se toho dokáže, že Petr v Římě | biskupem nebyl a stolice tam nějaké nevyzdvihl. Dvojí tedy tuto věci se dokazovati má: jedno, že Petr biskupem římským nebyl; druhé, že v Římě hned ani nebyl. že pak nebyl biskupem římským Petr, odtud jest jisté, že apoštolem byl. Jiný zajisté jest apoštolský, jiný biskupský ouřad, aniž to spolu býti může. Biskup jest pastýř některé jisté církve, od níž jméno bére, aby sloul biskup jeruzalémský, římský etc. Apoštolé pak byli legáti Kristovi po světě, kteréž rozeslal, aby chodíce mezi všemi národy roznášeli evanjelium s. po světě. Jestližeť tedy jiní apoštolé tak vytržní nebyli, aby pohrdnouc Kristovým poručením na jistých místech se usazovali, aniž o Petru s. lze toho smysliti. Pamatovaliť jsou dobře apoštole na to, co Kristus řekl: Jdouce mezi všecky národy, učte je etc; a pamatujíc na rozkaz Páně, plnili jej, chodili z města do města, když kde církev kázáním svým založili, ustanovovali správce a biskupy, a těm péči o církev poroučejíce, jinam se ubírali: jakž to patrné jest Mar. 16, 15, 20; Tit. 1, 5; Skut. 14,23, Nechať tedy mezi apoštolem a biskupem rozdíl znají a toho pro napomožení svým věcem v hromadu nepletou. Ovšem pak, že Petr biskupem římským nebyl, ukazuje to druhá ta věc jmenovitě, poněvadž v Římě Petr jak živ ani nebyl. Což v historiích a psaních lidských sic spletené jest a místného nětčeho doptati se u nich nelze. Jedni praví, že tam smrt podstoupil, jiní tomu odpírají; jedni, že 25 let tam se zdržoval a církev spravoval, jiní, že 7 let toliko. Ale však z nejhodnověrnějších kronik, totiž z Písem svatých, vyhledati se jistotně může, co o tom smýšleti se má: jmenovitě toto, že Petr s. v Římě nikdy nebyl. Což patrně prokáži šesti nepřemoženými důvody. 1, Nejprve, poněvadž Písmo o tom nikdež nic nemluví, jistý jest mně a každému pobožnému důvod, že toho nic není. Nebo kdyby Petr do Říma se byl dostal a tam měl položiti regiment církve, kterýmž by se až do skonání světa všecky církve spravovati měly, není nikterakž podobné, aby Písmo toho v mlčení zanechalo: poněvadž i s. Lukáš naschvál skutky a jízdy apoštolu předních popisoval a nejedny i menší věci a příběhy poznamenával, této pak veliké | věci jistě nebyl by opustil, zvláště poněvadž i Pavlovu do Říma pout vypsal, kterýž podlé jejich smyslu neměl tam býti biskupem a stolice apoštolské zakladatelem: ovšemť by jízdy svatého Petra do Říma, když náměstenství Kristovo tam vneseno býti mělo, nebyl zamlčel. Někdo také z apoštolu v psaních svých byl by zmínečku aspoň nějakou učinil o tak veliké věci. Tuto pak nic. Kdož tedy nevidí, že to nic jiného není než věc smyšlená a falešná? Leč ten snad, kdož by mašlakem Antikristovým jsa zmámen, na Písmo s. se obraceti chtěl, že nedokonalé jest a neoznamuje všeho, což k víře přináleží. Ale ruhače takového potupí s. Lukáš, kterýž praví o sobě, že puzením Ducha svatého snažoval se z gruntu ty věci vypsati, kteréž k známosti člověku křesťanu přináležejí. Luk. 1, 3, 2, Petr s. měl zůstávati mezi židy a do Ráma neb jinam se nepouštěti. A to předně pro rozkaz Kristu, kterýž jemu tu mezi židy pracovati poručil, Luk. 22, v. 32: „Ty, Petře, obrátě se potvrzuj bratří svých." Gal. 2, v. 7, stojí napsáno, že Petrovi svěřeno bylo evanjelium mezi židy. Mimo to povinen byl Petr mezi židy zůstávati a mezi pohany (zvlášť tak daleko od Jeruzaléma) nechoditi i pro smlouvu, kterouž s Pavlem učinil: o níž se Gal. 2,9, píše, že Jakub a Petr podali pravic Pavlovi a Barna-bášovi na tovaryšství, aby Pavel s Barnabášem kázali mezi po-hany, Petr s Jakubem mezi židy. Což tedy? Zapomenul Petr na smlouvu a rukou dání, a nechaje židovstva běžel do Říma? Suď, pobožný člověče, co jest k pravdě aneb ke lži podobnějšího? 3, S. Pavel o církev římskou se ujímal, i přítomen jsa, jí učil, i nejsa přítomen, jim list obšírný napsal. Odkudž, že Petr v Římě nebyl, patrné jest. Nebo zdaž by se Pavel Petrovi v jeho povinnost byl třel? Byť i za potřebné nětco byl znal té církvi, byl by samému Petrovi napsal, ne lidu, tak jakž učinil při církvi kreJ tenské, kteréž co zapotřebí znal, Týtovi, biskupu jejich, o tom psal. Viz epištolu k Týtovi. Tak i v Efezu ustanoviv za biskupa Timotea, již více nepsal Efezským samým, než Timoteovi, a je-mu, co by těm bratřím předkládati měl, poroučel. 1 Tim. 4, v. 6, 4, Pavel s. v té k Římanům epištole v kapitole poslední mnohé známé zejména vyčítá, kteříž by od něho pozdraveni býti měli: o Petrovi pak zmínky nečiní žádné. A co se neznali? Či se na sebe hněvali? Ba raději, že ho v Římě nebylo, to jest jisté. Aniž postačí to, že by někdo říci chtěl: Nebyl-lí tehdaž v Římě, když se ta epištola psala, mohl býti potom? Odpovídám: Přišel-íiť Petr potom teprva do Puma, když již římská církev tak zkvetlá byla, tedyť on není fundatorem a zakladatelem církve římské. Což se tedy ním chlubí, jako by od něho a na něm církev římská založena byla? Jmen sic osob těch nenacházíme, kteříž do Říma nejprv víru křesťanskou vnesli. Než kdoť jsou koli byli, jistá věc, že té církve nezakládali na Petrovi, než na Kristu a jménu jeho; jakž o tehdejších církve zakladatelích s. Pavel napsal: že jiného základu žádný nekladl, než ten, kterýž položen jest, Ježíš Kristus. 1 Kor. 3, 11, 5, Tentýž Pavel z Říma, kdež u vězení seděl, několik epištol psal, jako k Galatum, Efezským, Kolosenským, Timoteovi, Fi-lemonovi, židům, a psal některé brzy před smrtí svou a Petro-vou. Nikdež však o Petrovi nic nepíše. Což tedy to jest, že Pavel, maje v Římě Petra, hlavu a nejvyššího správce církve, smi se o církve po světě roztroušené ujímati a svým jménem, ne nej-vyššího biskupa, psáti a nikdež, že tatáž vůle nejvyššího bisku-pa jest, nedotýká? Čili Pavel to v Římě na ukradku dělal, aby Petr nevěděl? Ó přejistá věc jest, že pletky jsou ty papežské řeči o Petrovu v Římě bytu. 6, Může se vyhledati a ukázati, že nikdá naprosto do Říma se nedostával. Nebo v tom se historie srovnávají, že Petr a Pavel usmrceni jsou pod Neronem čtrnáctého a posledního léta jeho císařství, což bylo léta Kristova 70, Až po ten pak čas ukázati se může, že v Římě Petr nebyl, a tak nikda za svého života. Nebo léta Kristova 37, tři léta po obrácení svatého Pavla, ještě byl v Jeruzalémě. Gal. 1, v. 18, Léta 45 také byl v Jeruzalémě, nebo byl od Herodesa vsazen do vězení. Skut. 12, Léta 51 ještě byl v Jeruzalémě, když ho podruhé Pavel navštěvoval. Gal. 2, v. 1, Léta Kristova 58 Pavel vězněm jsa do Říma se dostal a Petra v Římě nenalezl, jakž se vidí, Skut. 28, Potom po dvou letech stavěl se před císařem a počet z víry své činil: ale ani tehdáž ještě Petra v Římě nebylo. Nebo tak píše s. Pavel k Timoteovi, 2 ep., kap. 4, v. 16: „Při prvním mém odpovídání žádný se mnou nebyl, ale všickní mne opustili; nebuďiž jim to počítáno za hřích." Jestližeť jest Petr v Římě byl a Pavla opustil, a tak se znovu zapírání Krista dopustil: což pak o něm smýšleti budeme? A mělť by on s takovou svou vrtkavostí předce skalou slouti, na níž by církev státi měla? Jisté jest tedy, že Petr tehdáž v Římě nebyl: než z apoštolu sám Pavel a lid věřící, kteříž však pro bázeň všickní se choulili a skrývali. Naposledy Pavel apoštol málo před smrtí svou léta 70 psal epištolu k Timoteovi druhou, v níž oznamuje, že se již k smrti strojí, a klada jména některých, kteréž při sobě měl, o Petrovi opět nic: Já prý již k tomu se blížím, abych obětován byl, a čas rozdělení mého nastává. Po-zdravuje tebe Eubulus a Pudens a Línus a Claudia i všickní bratří. Kap. 4, v. 6, 21, Jestližeť v Římě Petr byl a spolu se k smrti strojili (jakož praví se, že jednoho dne usmrceni jsou), cožpak se to k hříchu děje, že zmínečky žádné o něm nikdež Pavel nečiní? Jistě, jistě, kdo jen trochu soudu a rozumu má, vidí, že z toho Petrova v Římě bytu nic není. Ale co pak (dí někdo) řekneš k historii církevní a jiným starým pamětem, kteréž mluví o tom, že Petr v Římě jest ukřižován a 25 let biskupem té církve že byl? Odpovím, že nevím těm historiím co jiného říci, než v podezření je vzíti, že falešné jsou: buď že z nějakého omylu se to stalo, bud naschvál pro při-pochlebení se někoho církvi římské. Což z slova božího máme, tomu nepohnutě věřím a té víry Eusebius svou historií mně nevyjme; kterýž poněvadž v jiných věcech smýšlení o sobě má, že rád fabule prodrobuje v psaních svých, proč by i tuto v po-dezření nebyl, i on i kdožkoli po něm to píší, když jiný z Písma základ pohotově jest? Toto pravím, že jest naprosto falešné, aby Petr 25 let v Římě biskupský ouřad spravovati měl: poně-vadž z Písma nepřemoženě ukázati se může, že po ten čas v Je-ruzalémě a v Antiochií byl. Nemělť jest snad dvou těl, aby jedním v Římě, druhým v židovstvu byl. Viděli to dobře jiní po Eusebiovi, že věc bude podezřelá a že se snadně báseň pozná, protož Řehoř papež uskrovnil počtu a položil 7 let Petrova v Římě biskupství. Ale i to že neostojí, ukázáno jest. Kdež tedy, dí někdo, Petr smrt podstoupil? Odpovím, že nevím. Písmo o tom mlčí a historie nás v tom matou. Proto bez pochyby Pán Buh to utajil, aby příčiny k modlářství dáno ne-bylo: jako i Mojžíšů hrob pro touž příčinu ukryt Zidum do dnešního dne. A jistě, kdyžť nyní v věci nejisté tak blázní pověrní lidé, což by medle nedělali, kdyby jistého nětco bylo? Naposledy toto o tom povím: Jestližeť vždy k pravdě nětco podobnosti má, že Petr s. v Římě ukřižován, tedyť jest musil v židovstvu jat jsa, do Říma býti přivezen a tu hned bez od-kladu z světa sveden. Ale což to pomůže papežencum? Vždyť Petr té církve nezaldádal a biskupem jejím nebyl, to jest pře-jisté. Odkudž každý pobožný vidí, že římská církev ne na Petrovi, než na klamích (pak-li měkčeji dím, na nejistotách) založena , jest. Mějtež sobě ten nejistý, sfintovaný základ, milí papeženci. My pak, ó křesťané, kdož na skále chceme založeni býti, aby pekelné brány odolati nemohly, držmež se základu toho, kromě něhož jiný nemůž položen býti, jenž jest Ježíš Kristus, Buh náš a Spasitel, ten pravý, uhelný, zkušený, drahý, pevný kámen, od stavitelů sic starých i nových zavržený, ale však | jehož kdokoli se drží, nebude zahanben. Na tento jistý, neomylný základ skrze víru jako živé boží kamení se vzdělávejme v dum duchovní etc. Nebo takť přepotěšeně o tomto našem pravém základu a vzdělávání se na něm mluví Pán Buh náš, 1 Kor. 3, 11; žalm 118, 22; Izai. 28, 16; Rím. 9, 33; 1 Petr 2, 6; Efez. 2, 19, 20 etc. Do kterýchž míst nahlédněte, najdete mnoho potěšení, kdožkoli v Kristu spasením svým jste se založili.



Re: Re: Největší proroctví Bible (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 01. červenec 2013 @ 10:44:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zatím jsem sice neslyšel o tom že by měl dar bilokace zrovna svatý Petr (nejdříve založil patriarchát v Antiochii a později na jeho místo nastoupil svatý Polykarp, žák svatého Jana Evangelisty a potom teprve odešel do Říma) ale čas od času se v Církvi vyskytuje. To že může být jeden člověk na dvou místech současně.



]


Re: Re: Re: Největší proroctví Bible (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Pondělí, 01. červenec 2013 @ 13:27:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zase se jen rýpeš v hnidech a to podstatné neřešíš - důkaz o tom, že Petr byl biskupem v Římě. Jak příznačné pro všechny pokrytce.


]


Re: Re: Re: Re: Největší proroctví Bible (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 01. červenec 2013 @ 14:55:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Naděje, víra a láska důkazy nepotřebují.



]


Re: Největší proroctví Bible (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 01. červenec 2013 @ 17:18:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Podle debaty pod článkem to vypadá, že to, že a jak Pán Ježíš Kristus buduje svou Církev, uživatele GS zrovna moc nezajímá, přestože Pán nedělá vlastně nic jiného. Nebo je to jinak?



Re: Re: Největší proroctví Bible (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 02. červenec 2013 @ 07:21:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj willy.

  To je přece jasný, že když vybereš nějaký verš, na jehož výkladu vytrženém z kontextu si ŘKC zakládá svoji výlučnost, že se okamžitě začnou ŘK přihřívat svou polívčičku.


  Mne zajímá, jak Ježíš buduje svou církev. Je to docela zajímavé vidět. Jednoduše bere lidi (živé kameny) a dává je do stavby a spojuje je maltou (láskou, vztahem) a celá stavba stojí na pevné skále (osobní zjevení od Boha, které ty kameny přijali).


  Nic složitého na čem by se dalo něco zkoumat.

  Toník


]


Re: Největší proroctví Bible (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pondělí, 01. červenec 2013 @ 20:20:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Může to mi někdo kdo neuznáváte Petrův primát či papežství obecně vysvětlit tuto skutečnost. Proč apoštol Šimon nezůstal Šimonem? Proč mu vlastně bylo změněné jméno na Kefás (Petr). Neměl by se ten verš přepsat na: A já ti pravím, že ty jsi Šimon, a na skále vybuduji Svou církev a brány podsvětí ji nepřemohou a dva listy Petrovy změnit na listy Šimonovy včetně úvodu: Šimon, apoštol Ježíše Krista, vyvoleným příchozím rozptýleným v Pontu, Galacii, Kappadokii, Asii a Bithynii, ... a  Šimon Petr, služebník a apoštol Ježíše Krista, těm, kdo dosáhli stejně vzácné víry jako my díky spravedlnosti našeho Boha a Spasitele Ježíše Krista.





Re: Re: Největší proroctví Bible (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 01. červenec 2013 @ 20:34:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co takhle vyjádřit se k tématu článku a nezabývat se nepodstatnými a spornými věcmi? Šlo by to?


]


Re: Re: Největší proroctví Bible (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 01. červenec 2013 @ 20:49:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jméno Šimon znamená písek. Pán změnil Šimonovi jméno na Petr - Kéfass = kámen. Petr k tomu přijal zjevení vyjádřené ve 2. kapitole jeho 1. listu. Vezmu to trochu šířeji od prvního do osmého verše: Odložte tedy každou špatnost a každou lest, pokrytectví, závist a každou pomluvu a jako novorozené děti mějte touhu po nefalšovaném mléku Božího slova, abyste jím vyrostli k záchraně, jestliže jste vskutku okusili, že Pán je dobrý. Když přicházíte k Němu, kameni živému, Jenž byl od lidí zavržen, ale před Bohem je vyvolený, vzácný, i vy sami jako živé kameny jste budováni jako duchovní dům ve svaté kněžstvo, abyste přinášeli duchovní oběti, příjemné Bohu skrze Ježíše Krista. Proto stojí v Písmu: ‚Hle, kladu na Siónu kámen úhelný, vyvolený, vzácný; kdo v Něj věří, jistě nebude zahanben.‘ Vám tedy, kteří věříte, je vzácností, ale nevěřícím je to ‚kámen, který stavitelé zavrhli; ten se stal kamenem úhelným‘ a ‚kamenem úrazu a skálou pohoršení‘. Ti narážejí, protože jsou neposlušni slova; k tomu také byli určeni.

Tož tak.


]


Re: Re: Re: Největší proroctví Bible (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 01. červenec 2013 @ 21:34:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Skála se řecky řekne "petra". Takže slovní hříčka, jak se tu zmínil oko, to může být v řečtině, ale Pán Ježíš s Petrem mluvili aramejsky, kde se o žádnou slovní hříčku jednat nemohlo.


]


Re: Re: Re: Re: Největší proroctví Bible (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 02. červenec 2013 @ 10:09:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aramejsky ovšem "Kéfas" znamená skála.


A Pán Ježíš hovořil se Šimonem aramejsky (tedy: Šimone, budeš se nazývat Kéfas" (skála)!!!).
Aramejsky je Kéfas rodu mužského.

Evangelista Matouš (podobně jako první křesťané hovořící řecky) stál před jazykovým problémem překladatelů... Řecky je totiž skála rodu ženského (Petra), ale Kéfas byl mužem! Říkat mu řecky Petra prostě z tohoto důvodu nešlo a překladatel proto použil slovo v mužském rodě - Petr.


]


Re: Re: Re: Re: Největší proroctví Bible (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 02. červenec 2013 @ 10:18:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toto všechno jsou takové zbytečné žabomyší války o ničem, nichž se zoufalci snaží potlačit význam Ježíšova ustanovení Šimona skálou církve, pevným základem domu církve.

Vždyť samo Písmo na jiných místech svědčí, jak to bylo ve smyslu míněno: Ježíšovo podobenství o domu na písku a o domu na skále (pevném základu).



(Mt 7,24-27)
"Kdokoli tedy slyší tato má slova a plní je, bude podobný moudrému muži, který postavil svůj dům na skále.
Pak padl déšť a přišly záplavy a vály větry a udeřily na ten dům, ale nespadl, protože byl založen na skále.

Ale každý, kdo slyší tato má slova a neplní je, bude podobný bláznivému muži, který postavil svůj dům na písku.
Pak padl déšť a přišly záplavy a vály větry a udeřily na ten dům a spadl a jeho pád byl veliký."



(Ef 2,20-22)
Byli jste postaveni na základ apoštolů a proroků, zatímco úhelným kamenem je sám Ježíš Kristus,
v němž se celá stavba spojuje a roste ve svatý chrám v Pánu,
v němž se i vy společně budujete, abyste byli Božím příbytkem v Duchu.




]


Re: Re: Re: Největší proroctví Bible (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pondělí, 01. červenec 2013 @ 21:35:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odložte tedy každou špatnost a každou lest, pokrytectví, závist a každou pomluvu a jako novorozené děti mějte touhu po nefalšovaném mléku Božího slova, abyste jím vyrostli k záchraně, jestliže jste vskutku okusili, že Pán je dobrý. Když přicházíte k Němu, kameni živému, Jenž byl od lidí zavržen, ale před Bohem je vyvolený, vzácný, i vy sami jako živé kameny jste budováni jako duchovní dům ve svaté kněžstvo, abyste přinášeli duchovní oběti, příjemné Bohu skrze Ježíše Krista. Proto stojí v Písmu: ‚Hle, kladu na Siónu kámen úhelný, vyvolený, vzácný; kdo v Něj věří, jistě nebude zahanben.‘ Vám tedy, kteří věříte, je vzácností, ale nevěřícím je to ‚kámen, který stavitelé zavrhli; ten se stal kamenem úhelným‘ a ‚kamenem úrazu a skálou pohoršení‘. Ti narážejí, protože jsou neposlušni slova; k tomu také byli určeni.  Toto je Boží slovo. Není to však odpověď na mojí otázku. Tento text není odpovědí po důvodu proč Šimon byl nazván Petrem. Tento text je o tom kdo je kamenem úhelným.


Jméno Šimon znamená písek. Pán změnil Šimonovi jméno na Petr - Kéfass = kámen. Petr k tomu přijal zjevení vyjádřené ve 2. kapitole jeho 1. listu. Vezmu to trochu šířeji od prvního do osmého verše:
To už žel pouze slova člověka, který žel to nebude chtít slyšet a obavám se, že to nepřijme i přesto, že mu bude dokázán omyl, že se plete.

Můj příspěvek není útokem na žádnou osobu, reagují pouze na text co zde byl umístěn.


]


Re: Re: Re: Re: Největší proroctví Bible (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 01. červenec 2013 @ 22:07:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale ta reakce je nepatřičná, protože se nedrží tématu článku.


]


Re: Největší proroctví Bible (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pondělí, 01. červenec 2013 @ 23:13:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy, proč to vnímáš jako proroctví? Pán Ježíš svůj lid vykoupil a právem je Jeho. Vždyť proto nakonec vzal na sebe lidské tělo, aby svůj lid vykoupil a šelmu a její sluhy odsoudil - a že těch, co slouži šelmě, je tady na GS celkem hodně...



Stránka vygenerována za: 0.85 sekundy