Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jaroslav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 187, komentářů celkem: 429750, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 557 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Willy
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116643359
přístupů od 17. 10. 2001

Tvorba: Ježíš jako Divuplný rádce
Vloženo Pondělí, 18. březen 2013 @ 07:05:29 CET Vložil: Olda

Kázání poslal karels

Nebude tomu dlouho a my si připomeneme ukřižování, smrt a vzkříšení našeho Pána a Spasitele Ježíše Krista. V Bibli se o Ježíši můžeme dočíst v proroctví podle proroka Izaiáše, že je „Divuplný rádce, Božský bohatýr, Otec věčnosti, Vládce pokoje.“ (Izaiáš 9:5)

Divuplný rádce – פלא יועץ [pele joec]  

Divuplný či předivný rádce určitě souvisí s jiným biblickým textem knihy Žalmů, kde je psáno:

„Otevři mi oči, ať mám na zřeteli divy נפלאות [niflaot] ze Zákona tvého.“ (Žalm 119:18) V zásadě jsou dva možné výklady, které si však nutně nemusí protiřečit. Zcela jistě je odpověď na žalmistovu modlitbu, respektive všech, kdo se takto modlí: „Otevři mi oči, ať mám na zřeteli divy ze Zákona tvého.“ to, že mohl žalmista a všichni modlitebníci „spatřit“ Divuplného rádce, vždyť Divuplný rádce také patří do „kategorie“ divů dle Božího zákona. Stejný hebrejský slovní základ obou slov „Divuplný“ a „divy“ je פלא a na tomto jsem založil smysl svého článku.

Bezesporu byla vyslyšena žalmistova modlitba, ve slovech, kterými se modlil apoštol Petr; odpověď na ní obdržel v okamžiku, kdy se jej Pán Ježíš ptá na to, za koho jej pokládají, Petr vyznává: „ Ty jsi Mesiáš, Syn Boha živého.“ Ježíš mu odpověděl: „Blaze tobě, Šimone Jonášův, protože ti to nezjevilo tělo a krev, ale můj Otec v nebesích.“ (Matouš 16:16-17)

S největší pravděpodobností se učedník Petr modlil podobným způsobem, jako se modlil žalmista: „Dej mi Pane Bože, abych spatřil divy ze Zákona tvého.“ a Hospodin Bůh Petrovi vyjevil kým Ježíš je, tedy nikoliv jenom rabi, ale také Mesiáš, Syn Boha živého. Vždyť Ježíš je ten, koho zaslibují proroci Mojžíšem počínaje. To je jedno z docela možných vysvětlení, totiž naplnění modlitební prosby modlitby z knihy Žalmů ve vztahu k Divuplnému rádci.

Druhé vysvětlení, které mě napadá, spočívá v tom, že Ježíš jako Divuplný rádce je ten, kdo mě uvádí do tajemství biblických textů Starého zákona. Stejný slovní základ obou slov Divuplný rádce a divy ze Zákona tvého je פלא

Divuplný rádce je tedy vykladač Tory (5 knih Mojžíšových), respektive vykladač, který uvádí do tajemství biblických textů. Jako příklad nám poslouží dva texty z Nového zákona: „Potom začal od Mojžíše a všech proroků a vykládal jim to, co se na něho vztahovalo ve všech částech Písma.“ (Lukáš 24:27) nebo například jiný text „Zkoumáte Písma a myslíte si, že v nich máte věčný život; a Písma svědčí o mně.“ (Jan 5:39)

Ježíš jako Divuplný rádce jednak spadá do „kategorie“ divů v Zákoně Mojžíšově, po kterých se ptá žalmista Pána Boha, dále pak je Ježíš jako Divuplný rádce tím, kdo divuplné věci v Zákoně Mojžíšově chápe a umí je vyložit.


"Ježíš jako Divuplný rádce" | Přihlásit/Vytvořit účet | 13 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Ježíš jako Divuplný rádce (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 19. březen 2013 @ 08:05:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hezké zamyšlení.

Domnívám se, že "divuplný rádce" se nyní vztahuje i na osobu Ducha svatého v církvi, který nás má naučit všemu, co by Ježíšovy učedníci tehdy ještě neunesli.



Re: Re: Ježíš jako Divuplný rádce (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 19. březen 2013 @ 08:29:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jasně, navíc Pán Ježíš nebyl v jeho pozemské službě všudypřítomný, což Duch svatý je, a specifická úloha Pána Ježíše byla v jeho pozemské službě službou hlavně židům.

To první vysvětlení v mém článku je trošku kostrbaté, možná je i diskutabilní...


]


Re: Re: Re: Ježíš jako Divuplný rádce (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 20. březen 2013 @ 14:54:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Karle,

jak se máš? Pořád jsi v KrSb v Olomouci? Nevíš, jak je tam nyní s AC?


]


Re: Re: Re: Re: Ježíš jako Divuplný rádce (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 20. březen 2013 @ 16:40:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím Tě pastýři, jsem pořád v KřSb, jsem rád, že jsi se zeptal na AC, jsem na ně naštvaný, že se to nedá ani vypovědět.

V době, kdy jsem tam byl já, tak vládla tvrdá protikatolická linie, dneska jim peníze od katolíků nevadí. Spoutávali ducha katolictví (ač pro to není v Bible nikde pokyn, řekl bych, že je to i nebiblické chování) a najednou jim peníze nevadí? Měl jsem sto chutí napsat článek, že spoutali ducha katolictví a nakonec ho i podojili. Ale obávám se, že bych nejenom AC, ale vlastně všem křesťanům nepomohl, ale spíš uškodil

V Olomouci jsou dnes vlastně dva sbory - jeden, který vede Svaťa Dysmas a druhý, což je prostějovská stanice v Olomouci vede Aleš Navrátil, ti dva si prý nemůžou přijít na jméno, ale co se tam stalo nevím, protože už pět let v AC nejsem a jenom kuse zaslechnu, jak jsou v AC v Olomouci teď.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš jako Divuplný rádce (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 20. březen 2013 @ 17:37:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
spoutali ducha katolictví a nakonec ho i podojili

Tak tomu říkám super název :-). Je to zvláštní, kolik sborů AC je zřejmě v hluboké v krizi. Torontské požehnání začíná nést své ovoce. Když si vezmu místa, kde všude plálo, všude zanechalo svůj otisk. Zřejmě i v Olomouci. Kdysi se údajně AN obrátil na představitele ostatních církví a řekl "bratři, my čekám probuzení a co vy?" Ovoce už se zřejmě dostavilo.

Na druhou stranu by nás to mělo vést k modlitbám za to, aby ti všicni lidé, co ještě budou AC opouštět, se neztratili. Myslím, že AC čeká ještě větší krize. Kéž by si uvědomili, proč k tomu došlo... Různí Freidzonové, Annacondiové a Trautové zanechali spoušť...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš jako Divuplný rádce (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 20. březen 2013 @ 19:11:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na druhou stranu by nás to mělo vést k modlitbám za to, aby ti všicni lidé, co ještě budou AC opouštět, se neztratili. Myslím, že AC čeká ještě větší krize. Kéž by si uvědomili, proč k tomu došlo... Různí Freidzonové, Annacondiové a Trautové zanechali spoušť...

Přesně tak....


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš jako Divuplný rádce (Skóre: 1)
Vložil: kelar v Čtvrtek, 11. duben 2013 @ 11:17:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hele, Pastýři,
ty jsi takový vyhlášený bojovník proti herezím.

Co říkáš na teorii, že "duch katolicismu" je identický s "náboženským duchem". A že ta potvora nám tady řádí v Olomouci, a to zdaleka nejen u katolíků.

BTW, já proti katolíkům obecněš nic nemám. Děti mám ve zdejší katolické škole.

Čao
            Robert


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš jako Divuplný rádce (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 27. duben 2013 @ 22:12:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co říkáš na teorii, že "duch katolicismu" je identický s "náboženským duchem". A že ta potvora nám tady řádí v Olomouci, a to zdaleka nejen u katolíků.

Nejsem specialista na hlubiny satanovy, ale na duchy bych to moc nesváděl. Příčiny bych hledal spíše v "těle a krvi".


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš jako Divuplný rádce (Skóre: 1)
Vložil: kelar v Neděle, 28. duben 2013 @ 22:10:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když jsem četl, co jsi psal o konferenci s Freidzonem ve Zlíně
http://osty.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=2468583&mode=nested&order=0&thold=0
tak jsem měl dojem, že "na duchy věříš".

Já tam byl taky. Tehdy jsem byl tak rok křesťanem, byl jsem v pořadatelském týmu a z horního ochozu jsem se koukal, jak chlapi jako dvoumetrový Pepa Hasmanda padali jako hrušky. Takže já na duchy věřím, ale doteď nevím, jaký duch tam vlastně byl. Podle toho, co jsem tam zažil já, myslím, že Duch Boží tam byl také.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš jako Divuplný rádce (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 30. duben 2013 @ 11:51:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A kdo říká, že nevěřím na duchy? Řeknu ti to vtipem:

Sedí ďábel v Olomouci na chodníku před modlitebnou a brečí. Jde kolem anděl a říká: "co tu řveš jak malé dítě"? Ďábel odpoví: "ale, támhle se rozdělil letniční sbor pro lidskou nevraživost na tři části a všichni z toho obviňují mne".

Ale je možné, že v tom má prsty. Ostatně, nebyla v Olomouci kdysi také nějaká chechtačka nebo padačka?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš jako Divuplný rádce (Skóre: 1)
Vložil: kelar v Úterý, 30. duben 2013 @ 14:06:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sbor AC Olomouc pořádal konferenci se Scataglinim v roce 2000 a s Annacondiou a Preinem v roce 2001.
Jestli to byla chechtačka nebo padačka? To nevím, já byl v předsálí. Ty jsi tam byl?

R.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš jako Divuplný rádce (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 30. duben 2013 @ 15:55:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No jo. Byl jsem na Annacondiovi, na ostatních ne. Tam lidé padali jak podťatí. Ale není to nakonec výsledek probuzení? Tři akce, tři sbory :-)


]


Re: sbory AC v Olomouci (Skóre: 1)
Vložil: kelar v Čtvrtek, 11. duben 2013 @ 11:13:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím, pánové.

Upřesnil bych, že sbory/skupiny AC jsou v Olomouci tři:

1. "Jednička": původní sbor AC Olomouc, který ještě za totáče zakládali s pár dalšími lidmi manželé Navrátilovi

2. "Dvojka": olomoucká stanice AC Prostějov, kterou ještě za prvního prostějovského pastora Petra Němce založili bývalí členové AC Olomouc, kteří odešli do Prostějova (prostějovský sbor se oddělil od olomouckého zhruba v roce 2002), a asi i ti legendární baptisté. Ale myslím, že už tam z nich nikdo nezbyl. Nyní je pastorem AC Prostějov a vedoucím její olomoucké stanice Aleš Navrátil.

3. "Trojka": olomoucká stanice AC Kroměříž. Tu tvoří bývalí členové Dvojky, kteří nechtěli za pastora Aleše Navrátili a odešli ze stanice těsně předtím, než Aleš sbor v roce 2009 převzal. Scházejí se "po domech" a moc o nich nevím (kromě toho, že většinu z nich znám ještě z Jedničky).


Co se stalo mezi Navrátilovými na jedné straně a pastory Dysmasem a Bartíkem na straně druhé bych ze svého zajisté zaujatého pohledu popsal takto:
1. Pastor Dysmas chce mít všechno ve svém sboru pod kontrolou. Dokud byl Aleš zástupcem úřadujícího biskupa, tak pod tuto kontrolu nespadal. To se změnilo po volbě a následném nástupu biskupa Moldana.
2. Expastor Navrátil jeho autoritu nerespektoval a myslel si, že vede sbor od desíti k pěti.
3. Byl proto ze sboru, který zakládal, vyexpedován do Prostějova s holým zadkem.
4. Pastoři Dysmas a Bartík mají lepší konexe nahoře, tak hlavně v prvních letech dělávali Navrátilům problémy.
Současný stav (asi):
Pastor Navrátil si myslí, že mu bylo ukřivděno, a usmíření podmiňuje uznáním nespravedlnosti, omluvou a odškodněním.
Pastoři Dysmas a Bartík si myslí, že je všechno v pořádku a chyba je na Alešově straně, že se s nimi nechce bavit.
Ovečky jsou nešťastné.


Co se týče restitucí:
Vedení AC1 je loajální vedení církve. Vedení je pro restituce, tak je vedení AC1 taky pro restituce. Demokratický centralismus.
Vedení AC2 je u vedení v nemiosti, takže si může myslet stále totéž co před lety. Má to ale zakázané říkat. Členové sboru mohou.


Tož tak.
Čao
               Robert






]


Stránka vygenerována za: 0.19 sekundy