Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 205, komentářů celkem: 429746, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 567 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Willy
cizinec
Frantisek100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116638028
přístupů od 17. 10. 2001

Z internetu: Když jedni neumějí rozumět druhým
Vloženo Pátek, 10. prosinec 2010 @ 15:15:18 CET Vložil: Olda

Z hnízda poslal Jaela

Jiří Zajíc

1. Je třeba, aby křesťanská společenství byla prostorem, kde se dá – bez hrozby zesměšnění, manipulace či odsuzování – vést o víře i vlastním životě otevřená debata. 

2. Podstatné ale je, aby se křesťanská víra opírala o opravdovou zkušenost s Bohem. Bez ní je totiž velice lehce zranitelná. Křesťanství jistě není cesta jen pro zvlášť vzdělané či vyvolené. Proto církev má být prostředím, kde lze sdílet naše naděje, hledání i úzkosti, naše radosti, objevy, omyly i selhání. Úplně jinak ovšem vstupuje do debaty s druhým ten, kdo opravu zažil setkání s Bohem, než ten, kdo svou víru opírá jen o to, co mu řekli druzí. Ten první může s důvěrou, a proto otevřeně, naslouchat druhým navzdory jejich jinakosti a odlišnosti představ, protože nic z toho nemůže zásadně zproblematizovat jeho vlastní zkušenost s Bohem. Ten, kdo naopak tuto zkušenost v sobě nenese, bývá hned znejistěn tím, že druzí o své víře hovoří jinak – a buď se brání stažením se do sebe, nebo agresí. Obojí ale znamená, že se míjíme se smyslem dialogu o víře. Bez účinného dialogu uvnitř církve však těžko budeme důvěryhodnými partnery k dialogu s ostatními lidmi. A těžko se bude dařit i našemu dia- logu s Bohem.


Oslovil mě závěr článku Jiřího Zajíce v příloze Katolického týdeníku Perspektivy. Celý článek si můžete přečíst v odkazu:http://www.katyd.cz/index.php?cmd=page&type=11&article=7516

"Když jedni neumějí rozumět druhým" | Přihlásit/Vytvořit účet | 7 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Když jedni neumějí rozumět druhým (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pátek, 10. prosinec 2010 @ 19:29:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Celý jsem to nečet´, ale zaujala mě ta poznámka o lidových verzí Desatera a o vypaření se jednoho přikázání....



Re: Když jedni neumějí rozumět druhým (Skóre: 1)
Vložil: rive v Sobota, 11. prosinec 2010 @ 07:25:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já četla celý ...

.„Tomáš Halík nevede ve skutečnosti dialog, ale jen povrchně nálepkuje svoje katolické kritiky“

 Pan Jiří Zajíc hodnotí pana Halíka podle sebe, také rozdává nálepky. Což jen umocnilo „dojem“:  „Snáze projde velbloud uchem jehly, než si dnes dva lidé skutečně porozumí.“

Pak mne jako ženu zastavila, jedna řečnická otázka:

K jakému Bohu se modlí běžný věřící, prosí-li o uzdravení svého dítěte? Opravdu je to Bůh, coby „ontologické tajemství“ a „absolutní budoucnost“, nebo spíše nějaká konkrétnější, přání plnící entita ve smyslu Ježíška či Santa Clause?

Myslím, že i tato řečnická otázka je také praktickou ilustrací jen marné snahy porozumět druhému …. Ptám se zda může vůbec jeden člověk porozumět druhému v otázce jeho niterného vztahu s Bohem. Navíc, když je tady řeč o v teologii nevzdělaných lidech, lidech s určitými limity ve vyjadřování svého vnitřního stavu srdce…apod.

rive
 





Re: Re: Když jedni neumějí rozumět druhým (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Sobota, 11. prosinec 2010 @ 09:16:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z té otázky běhá po zádech mráz. Za děti se máme modlit pořád ať už jsou zdravé nebo nemocné a máme nechat na Bohu jestli naše přání vyplní a jak. Odejmi tento kalich ale ne má ale tvá vůle se staň.


]


Re: Re: Když jedni neumějí rozumět druhým (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 15. prosinec 2010 @ 08:21:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá rive
Domnívám se, že porozumět si jde za určitých podmínek. Když mají dva lidé blízko k Bohu, mají také šanci si porozumět navzájem.


]


Re: Když jedni neumějí rozumět druhým (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Sobota, 11. prosinec 2010 @ 09:12:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tohleto se mi vůbec nelíbí. Ze slova dialog mám husí kůži a představuji si něco jako dialog v poslanecké sněmovně nebo dialogy mezi Izraelci a Palestinci. Cítím z toho konfrontaci. Zajíce neznám ale do kostela chodím především za svým Bohem. S některými lidmi se stýkáme i mimo a trávíme spolu volný čas nebo si zajdeme na nějakou farní akci ale proč bych měl všem vykládat o svém životě ? Koho by to zajímalo ? Od toho je zpovědník. Nebo někdo starší a zkušenější koho poprosím aby poradil.



Re: Re: Když jedni neumějí rozumět druhým (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 15. prosinec 2010 @ 08:53:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."proč bych měl všem vykládat o svém životě ?"...

Ahoj.
Snad nevadí, když zde rozvinu téma, které mě už hodně dlouho trápí.
Svědčit o Bohu je základem obecného kněžství. A v tomto si myslím, že my katolíci máme obrovský deficit.

"Tak sviť vaše světlo před lidmi, aby viděli vaše dobré skutky...

Je to dáno historicky většinovostí naší církve. Všichni byli katolíky, nač svědčit. Odnaučili jsme se otevírat druhým. Chodíme do kostela za svým Bohem a někdy docela zapomínáme, že Kristus je v každém člověku, že můj vztah k Bohu nebude nikdy úplný bez vztahu lásky k tomu, kdo vedle mě v kostele stojí.


Katoličtí kněží jsou nešťastni, že se jim kostely vyprazdňují

 a já se domnívám, že toto je jeden z hlavních důvodů. Je třeba se těšit do kostela nejen že se setkám s Bohem, ale že se setkám i s Frantou Vopršálkem a jeho kamarády. Že si po bohoslužbě uděláme čas a povíme si, o běžných záležitostech života. O tom, jak nám prospívají králíci, co letošní úroda, o fotbale... - lhostejno o čem, ale co nás zajímá, čím kdo žije ve svých zálibách.
Tento sociální rozměr, u nás tak opomíjený, je obrovsky důležitý proto, aby člověk dostal odvahu svědčit mezi svými kamarády i o svých zkušenostech s Bohem, o tom, jak Bůh konkrétně zasahuje do mého života. Podělit se bez obav z toho, že mě lidé za zády pomluví. Že se mi budou jen posmívat.
K tomu je potřeba se mít rádi - a to lze snáze v menších skupinkách, ve společenství lidí stejných zájmů. Zatím je nás stále mnoho a vytváření malých skupinek - společenství otevřená i pro další, je snad cestou, jak tuto mezeru vyplnit.

Křesťanství je o tom, že jdeme k Bohu společně, nikoli každý sám.


(1 j 4,12)
Boha nikdy nikdo neviděl, ale jestliže milujeme jedni druhé, Bůh v nás přebývá a jeho láska je v nás dovedena k dokonalosti.

Když se u nás v kostele rozhlédnu, máme před sebou obrovský kos práce.



]


Re: Když jedni neumějí rozumět druhým (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 15. prosinec 2010 @ 08:28:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Označit Tomáše Halíka ateistou je docela úsměvné. Jeho cesta k Bohu s jeho schopnostmi i chybami je možná svérázná a netradiční, jak už cesty konvertitů bývají.
Ale proč ne? I to patří do spektra podivuhodných cest Božích.



Stránka vygenerována za: 0.14 sekundy