Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Michal.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 9, článků celkem: 16224, komentáře < 7 dní: 392, komentářů celkem: 399134, adminů: 60, uživatelů: 5084  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 33 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
109592356
přístupů od 17. 10. 2001

Tvorba: pápežská neomylnosť
Vloženo Pondělí, 15. březen 2010 @ 21:35:05 CET Vložil: Olda

Katolicismus poslal ivanp

DOKTRÍNA NEJDŘÍVE VYHLÁŠENA CÍSAŘI

Byli to císařové, kdo vlastně prohlásil svrchovanost biskupa Říma nad Západní církví (ne nad církví univerzální!) a nazvali ho "Římským Papežem" už v pátém století. Edikt císařů Valentiniána III. a Theodosia II. (A.D.445) prohlašoval: "Nařizujeme tímto ediktem na věčné časy, že není zákonné pro biskupy gallské, či z jiných provincií se pokoušet o něco, co by bylo proti starým zvykům, bez autority toho ctihodného muže Papeže Věčného Města." (Sidney Z. Ehler, John B.Morrall, "Church and State Through the Centuries" 1954).4

Je nutné poukázat na fakt, že toto uznání papežské autority přichází od císařů, ne z ekumenických sněmů, které by zastupovaly církvi. Hlavním účelem - z hlediska císařů nebylo podřídit se Písmu, ale udržovat jednotu říše, a jednota mezi soutěžícími biskupy byla pro tento cíl nutná. Řím, jelikož byl hlavním městem, musel být centrem duchovní autority právě tak, jako civilní.


Kromě toho Katolík, který v tomto nalézá pohodu, musí právě tak přijmout fakt, že i když císařové projevovali úctu vůči papežům, dávali jasně najevo, že stojí nad nimi. Na příklad císař Justinián, v jeho ediktu (17 duben 535) o "vztahu mezi církví a státem" prohlásil:" Pochopitelně je rozdíl mezi duchovními a světskými prvky v křesťanské společnosti - ale pro všechny praktické potřeby, císař má kontrolu nad oběma a dohlíží, jak je také povinný, na morální stav duchovenstva." (Ehler, Morrall)5
Bude to trvat ještě staletí, než papežové zřídí svou autoritu nad císaři a králi a ještě mnohem déle, než dosáhnou uznání jak papežské neomylnosti, tak i vlády nad celou církví. Faktem je, že sněmy uplatňovaly svou autoritu nad papeži. Více než jeden sněm sesadil rivalského "nápadníka" na Petrův trůn, který tvrdil - právě tak jako ten druhý - že je tím pravým Náměstkem Krista. I když - tu a tam - se římský biskup pokoušel - pro své vlastní sobecké důvod - uchvátit autoritu nad celou církví, nebylo to nikdy přijato celým Křesťanstvem a ani tonemohl ukázat ať už v tradici či v nějakém schválení sněmu až když se přiblížilo druhé tisíciletí.

Tento nárok se konečně dočkal schválení na Západě, 19 let po Velkém Schizma když, v r. 1073. papež Řehoř VII. zakázal všem Katolíkům, nazyývat papežem kohokoliv jiného než biskupa římského. Před tímto zákazem mnoho biskupů bylo láskyplně oslovováno jako "pope," či "papa." Přesto že římsko katolická církev má seznam "papežů" od samého počátku, a všichni údajní biskupové Říma jsou tak nazýváni, ve skutečnosti tento fakt nebyl obecně přijat před 1073.

ZÁCHRANA NEOMYLNOSTI JEJÍM POPŘENÍM.

Ukázali jsme že způsob, jakým mnozí papežové svůj úřad získali, (vojenskou mocí, používáním prostitutek, koupí, skrze vládce, pomocí násilí ulice a.t.d.) popírá tvrzení, že papežství přicházelo z neporušené linie až od Petra. Už ta skutečnost, že více než jeden papež seděl na "Petrově trůnu" ve stejné době, každý z nich s tvrzením, že "on je tím pravým, neomylným, "Nástupcem Petra" každý z nich použil své údajné právo exkomunikace na toho druhého. To vše dokazuje, že teorie "apoštolské posloupnosti" je výmyslem! Poslední případ, kdy více jak jeden "aspirant" si dělá stejné nároky na papežství - ten celý problém byl vyřešený způsobem, která vlastně ničí jakýkoliv nárok na "papežskou neomylnost"
Na počátku patnáctého století byli tři lidé, kteří si dělali nárok na papežský trůn. Byl to Řehoř XII., (1406-15), jehož první papežský čin bylo zastavit papežskou korunu, aby za 6000 florintů zaplatil své dluhy z hazardní hry, Benedikt XIII., (1394-1423) z Avignonu (jeden z mnoha papežů, kteří žili v Avignonském paláci během schizma, které trvalo víc jak 100 let) s Římem a Avignonem kteří, každý z nich, tvrdil že je tím pravým papežem, a exkomunikovali jeden druhého. Potom Alexandr V. (1409-10) jehož hlavní zábavou bylo hodování, a který byl obsluhovaný 400 sluhy, všechny ženy. Poslední papež byl otrávený Baldassarem Cossou, který si osvojil pontifikát na jeho místě pod jménem Jan XXIII. (1410-15)

Všichni tři byli sesazeni Kostnickým Sněmem až do doby největšího sněmu Západu, s přítomnými 300 biskupy a zástupci patnácti univerzit. I když dnes je ukazován jako "antipapež," byl to papež John XXIII., který formálně zahájil Sněm na svátek "Všech Svatých " 1414. Takové byly intriky kolem sjezdu církevních vůdců, že kolem 500 těl skončilo v nedalekém Kostnickém jezeře během těch 4 let "křesťanského" shromáždění! Dále bylo zaznamenáno, že bylo zapotřebí přivést 1200 prostitutek, aby udržely biskupy a kardinály v dobré náladě! A přesto ten stejný sněm odsoudil Jana Husa do plamenů za učení, že není vyšší autority než Písmo, které má každý, i duchovní a i papežové poslouchat a žít svaté životy.

Z těch tří papežů, kteří tvrdili že každý z nich je tím pravým Náměstkem Krista, pouze Řehoř XII. je dnes na listě jako legitimní papež, (přesto že byl sněmem sesazen) ti druzí dva, jako proti-papežové). Když v roce 1958 nástupce papeže Pia XII. si vzal jméno Jan XXIII. více než jedna katolická katedrála musela udělat opravu, protože jméno Jana XXIII. bylo již na listě papežů. Ten původní papež Jan XXIII., byl popsán jako "bývalý pirát," "hromadný vrah," "masový smilník" s inklinací pro jeptišky, "vyděrač," "pasák prostitutek," "podvodník." (Peter de Rosa, "Vicars of Christ" 1988)6

Je to ironie, která by se měla stát operou: Papež Jan XXIII., který sněm zahajoval, byl sněmem odsouzený do vězení. Bylo s ním zacházeno mnohem mírněji, než si zasloužil. Původních 54 obvinění snížili na pouhých pět. Edward Gibbon v "History of the Decline and Fall of the Roman Empire": Ta nejskandálštější obvinění proti Janu XXIII. byla potlačena. "Náměstek Krista" byl obviněný z pirátství, vraždy, sodomie, znásilnění a incestu. Zatím co neúplatný Jan Hus byl upálený na hranici Sněmem Kostnickým za to, že žádal reformu církve, Jan XXIII. dostal 3 roky za své hnusné zločiny.

Kardinál Oddo Colona byl jmenován novým papežem Kostnickým Sněmem a přijmul jméno Martin V. (1417-1431) Potom co byl bývalý papež Jan XXIII. propuštěný z vězení, papež Martin V. ustavil tohoto hromadného zločince za biskupa z Frascati a kardinála z Tusculum. Potom, z titulu moci římsko katolické církve, Kardinál Baldassare Cossa ustavoval kněze, a slavnostně měnil oplatky a víno na tělo a krev Ježíše Krista - alespoň to bylo to, co věrní věřili. Jako kardinál, bývalý papež Jan XXIII. bývalý trestanec, byl kvalifikován dávat svůj hlas při volbě nového papeže spolu s dalšími kardinály, kteří nebyli příliš vzadu na seznamu zločinců.
Ironicky, Kostnický Sněm zachránil církev před třemi bojujícími papeži tím, že prosadil svou autoritu nad papežstvím. Hlasování bylo jednomyslné z ustavení následujícího principu:

Každý zákonně svolaný ekumenický sněm, který representuje církev, odvozuje svou autoritu přímo od Krista a každý, včetně papeže je podřízený sněmu v otázkách víry, a v reformaci církve.7

Kdyby byla papežská neomylnost - jak ji známe dnes - uznávaná tehdy, vyřešení dilematu třech papežů by bylo nemožné. Dogma papežské neomylnosti, které bylo potvrzeno při Prvním Vatikánském Sněmu v 1870, je popřením autority, kterou dřívější Sněm Kostnický prosadil nad papeži, aby zachránil církvi.

Komentáře von Dollingera jsou zajímavé už proto, že jeho kniha vyšla několik týdnů dříve, než Vatikán I. popřel autoritu předešlého sněmu, Sněmu Kostnického, ve při: Moc sněmu nebo moc papežská:

Řehoř XII. a Benedikt XIII. byli opuštěni kardinály a vše co se dalo považovat za římsko katolickou církev, se odehrálo ve Sněmu Kostnickém. Pakliže je papež podřízený sněmu, není neomylný! Církev a Sněm, který ji representuje dědí Kristovy sliby a ne papež, který se může mýlit stranou Sněmu a může být Sněmem souzen.

Dekrety sněmu popírají základní pozici papežského systému, který je tímto velmi výmluvně označený jako omyl a zneužití. A přesto tento systém převažoval v administraci církve po staletí, byl vyučován v kánonském zákonu, v knihách a školách náboženských řádů - obzvláště v tomistické literatuře, a byl předpokládán a potvrzen papeži, kteří jsou novou autoritou zákonů církve. A nakonec: Nikdo nepromluvil v jeho prospěch, nikdo neoponoval doktrínám Kostnice, nikdo neprotestoval! (Dollinger)8


....z knihy ,,Žena jdoucí na šelme,,  Dave Hunt

vložil  ivanp

"pápežská neomylnosť" | Přihlásit/Vytvořit účet | 57 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: pápežská neomylnosť (Skóre: 1)
Vložil: mnicky v Úterý, 16. březen 2010 @ 06:05:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bratia, priznam sa, ze sa niekedy cudujem, preco tu na strankach stale riesite katolicku cirkev. Akoby nebolo nic dolezitejsieho...Ale podme radsej k teme... neda mi nezareagovat na nasledujuci kusok textu: (neskor mozno aj na dalsie ;-)"Už ta skutečnost, že více než jeden papež seděl na "Petrově trůnu" ve stejné době, každý z nich s tvrzením, že "on je tím pravým, neomylným, "Nástupcem Petra" každý z nich použil své údajné právo exkomunikace na toho druhého."
No podla mna to o nicom nehovori. Zoberme si situaciu, ze by sa momentalne niekto vyhlasil za naozaj pravoplatneho ceskeho prezidenta. Len tak. Takze by sme naraz mali, ko pisete vy, viec ako jedneho cloveka sediaceho na poste prezidenta naraz v rovnakej dobe, a kazdy z nich by tvrdil, ze on je tym pravym, pravoplatnym prezidentom... Zmenilo by sa tym nieco na tom, kto je naozaj pravoplatnym ceskym prezidentom? Samozrejme ze nie... Ten pravoplatny, je prezidentom nadalej, a ten druhy nim jednoducho nie je. A podobne to bolo aj v pripade viacerych papezov naraz... A dokonca ani obojstranna exkomunikacia tym padom nebola obojstranne platna, pretoze exkomunikacia je platna iba na cele s autoritou, takze ten (nazvime ho falosny) papez nema realne moc exkomunikovat....



Re: Re: pápežská neomylnosť (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 16. březen 2010 @ 07:47:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...ahoj mnicky

...nečuduj sa, že stále riešime (riešim) katolícku cirkev...ona jediná sa pasuje do role ,,pravej od Krista odvodenej,, cirkvi a všetci ostatný sú len ,,odlúčený bratia.,,...buď má katolicizmus pravdu a v tom prípade sme všetci povinný kľaknúť pred ,,námestníkom Krista,, a vstúpiť do ,,lona cirkvi,,....alebo nemá pravdu a v tom prípade je falošnou cirkvou, neviestkou...
...dokázať sa to dá okrem iného tak, že história potvrdzuje to, že hlavné doktríny katolicizmu nefungujú, navzájom sa vylučujú...
o tom je aj tento článok: legitímny pápež ktorý hovorí ,,ex catedra,, je neskôr označený za heretika a antipapeža...histŕia katolicizmu je plná prípadov toho že oficiálny ,,vikár,, niečo vyhlási a o niekoľko storočí neskôr ďalší ,,vikár,, to zruší...obidvaja pri tom sú ,,neomylní,,

ivanp


]


Re: Re: Re: pápežská neomylnosť (Skóre: 1)
Vložil: ekumenickykrestan (ekumenickykrestan@ekumenickykrestan.sk) v Úterý, 16. březen 2010 @ 09:41:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.christiantoday.com/
mnicky pravdu ma !!! Napriklad prijede nekto kto o sobe prohlasi ze je hlavou mafie. takových muze být více. Jenomže kto je pravou hlavou mafie? Preci ten, kto je nejsilnejsi a nejmrštnejší. A tak to bylo i s papezama. Jenom jeden je tou hlavou neomylnou. AMEN!


]


Re: Re: Re: pápežská neomylnosť (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 16. březen 2010 @ 09:51:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."oficiálny ,,vikár,, niečo vyhlási a o niekoľko storočí neskôr ďalší ,,vikár,, to zruší...obidvaja pri tom sú ,,neomylní,,"...

Polož zde tedy alespoň jediný argument, kterým doložíš své tvrzení.

Kdy jeden z papežů něco vyhlásil ve věcech víry, nebo mravů a druhý papež to zase zrušil.


Pokud toto nedokážeš, měl by sis uvědomit nízkost takovéto špíny a vážně zauvažovat nikoli pokleknout před papežem jako osobou, ale před autoritou, kterou má od Krista.


]


Re: Re: pápežská neomylnosť (Skóre: 1)
Vložil: heureka12 v Středa, 17. březen 2010 @ 14:09:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
to je dobrá a na mieste otázka, prečo musia riešiť Cirkev katolícku!


]


Re: pápežská neomylnosť (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 16. březen 2010 @ 09:39:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toto je ubohý kompilát, připomínající praktiky komunistické propagandy, povrchní, počítající s obecnou neznalostí historie mezi obyčejnými lidmi.

Ivane, styď se!
Ono se současným papežům nedá vytknout nemravný život proti Božímu řádu, tak budeme katolíkům otloukat o hlavu alespoň správně "namíchanou" historii. Je to ubohost!


Z počátku sice bylo  historickou praxí, že církevní sněmy svolával císař, ale platnost sněmu musela být stejně potvrzena přítomností římského biskupa, nebo jeho pověřených zástupců.

Je jasné, že první tři století byli křesťané světskou mocí pronásledováni, takže myšlenka, že by některý z císařů svolával církevní sněmy, je zcela absurdní. Situace se změnila až křesťanství převládlo, za císaře Konstantina. Tak byl svolán i r. 325 Nikajský koncil (císařem Konstantinem, který byl čestným předsedou), zatímco skutečným předsedou byl biskup Hosius, kterému pomáhali dva kněží, Vít a Vincent, zastupující papeže Silvestra, jehož omlouval pokročilý věk.

Naproti tomu Konstantinem svolaný koncil do Tyru (r. 330) bez papežova souhlasu nebyl nikdy uznán platným.

R. 340 svolal papež Julius sněm proti ariánům, kteří převládli v Konstantinopoli (neuznávali Božství Ježíše Krista).
Dopis zaslaný východním biskupům odráží pevné a autoritativní stanovisko a jasnými termíny stanoví primát římské obce: "Když vyvstanou obvinění proti alexandrijskému biskupovi a ostatním biskupům, musí se nejprve, podle zvyklosti, napsat nám, aby se zde spor spravedlivě vyřešil."

Je třeba mít na zřeteli, že neomylnost papeže ve věcech víry  má svůj historický vývoj v poznání církve a nijak nepramení z osobní svatosti papežů, ale přímo od Krista, z moci úřadu jím ustanoveného, vyplývající z působení Ducha  svatého v církvi.

http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=10059


Je šokující, jak někteří lidé mají plnou hubu Krista a na druhé straně znevažují jeho ustanovení. Chléb, proměňovaný podle jeho příkazu v jeho tělo, se nestydí nazývat posměšně "oplatkou"!

Na příklad císař Justinián - (když už jsi ho zmínil), který zastával Eutychovu herezi (monofyzitismus)  - usiloval zrušit platnost Chalcedonského koncilu, který tuto herezi odsoudil.
Východní biskupové ho uposlechli.  Konstantinopolský patriarcha Menas však oznámil podmínku schválení z Říma. Proto na Justiniánův rozkaz jeho vojáci 22. listopadu r.545 násilím unesli papeže z Říma do Konstantinopole, aby jeho edikt schválil.
Tolik k "zanedbatelné" historické úloze římských biskupů v prvních stoletích.


..." pouze Řehoř XII. je dnes na listě jako legitimní papež, (přesto že byl sněmem sesazen)"...

Toto je sprostá lež.
Řehoř sám dobrovolně abdikoval, nabídl svůj úřad koncilu, aby se zvolením nového papeže odstranilo papežské schizma.

..."Byl to Řehoř XII., (1406-15), jehož první papežský čin bylo zastavit papežskou korunu, aby za 6000 florintů zaplatil své dluhy z hazardní hry,"...

Toto je další sprostá lež. Řehoř byl znám svým asketickým životem. Před svým zvolením byl latinským patriarchou v Konstantinopoli. Byl nejen asketického vzezření, ale i asketického ducha, o čemž svědčí i biblický tón jeho poselství, které ihned po svém zvolení zaslal celému křesťanstvu. Vyjádřil v něm touhu po míru, třeba i za cenu vlastní abdikace.
15. června 1415 pověřil svého přítele Carla Malatescu, aby sněmu v Kostnici oznámil jeho dobrovolnou abdikaci. Řehoř byl jediný skutečný papež a aby byl koncil skutečně právoplatný a ekumenický, uložil svému legátovi, kardinálu Dominicimu, aby koncil svolal, počínaje oním dnem. Až od tohoto okamžiku uznala církev sněm v Kostnici za právoplatný (tedy nikoli od listopadu 1414, kdy byl svolán Zikmundem).
4. července předložil Carlo Malatesta koncilu písemné odstoupení Řehoře XII.. Koncil na výraz uznání odstoupivšího papeže vyzval, aby převzal úřad biskupa v Portu a úřad papežského legáta v kraji Marche. Řehoř shromáždění poděkoval dopisem, který podepsal jednoduše "Angelo, kardinál, biskup".





Re: pápežská neomylnosť (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 16. březen 2010 @ 10:04:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ahoj Oko, rád ťa čítam...

píšeš ako vždy nezmysly:
,,Z počátku sice bylo  historickou praxí, že církevní sněmy svolával císař, ale platnost sněmu musela být stejně potvrzena přítomností římského biskupa, nebo jeho pověřených zástupců,,

...človek s priemernou inteligenciou a minimálnymi znalosťami z histórie vie ze ,,z počiatku,, bolo historickou praxou to, že centrum kresťanstva bol Jeruzalem a ďalšími prirodzenými centrami bola Antoiochia, poprípade niektoré z maloázijských zborov...rímsky biskup bol ,,provinčným,, biskupom ktorý nemal žiadne slovo...
Rímsky biskup začina mať slovo až vznikom rímskeho katolicizmu v 3-4. st, kedy rímskeho cisára pomaly vystriedal na tróne rímsky biskup...stačí vziať nový zákon a prečítať si v ňom,, o úlohe rímskeho biskupa,,.....tam sa jasne dočítaš o tom aký vplyv na súčasnú cirkev mal rímsky ,,námestník Krista,,

...nie je čas vypisovať mnohé herézy ,,neomylných,, pápežov, pričom jeden odvolával vyhlásenia a buly druhého a tak ,,v praxi,, dokázali že pápež je skutočne tým ,,neomylným,, tvorom na zemi...
ivanp




Re: Re: pápežská neomylnosť (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 16. březen 2010 @ 10:25:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..trochu od veci ale predsa..... Oko píše:
,,Je šokující, jak někteří lidé mají plnou hubu Krista a na druhé straně znevažují jeho ustanovení. Chléb, proměňovaný podle jeho příkazu v jeho tělo, se nestydí nazývat posměšně "oplatkou"!,,


oko asi budeš šokovaný ale aj ja toho,,krista oplátku,, nazývam chlebom...keď si to dovolil ap. Pavel ak aj ja...už sme dvaja....môžeš sa pridať k nám...

...alebo žeby ap. Pavel po každej večeri pánovej si odložil oplatku do vytrínky kľakol si a vzýval ju ako Krista?


,,Či kalich dobrorečenia, ktorému dobrorečíme, nie je spoločenstvom krvi Kristovej? A chlieb, ktorý lámeme, či nie je spoločenstvom tela Kristovho?  Keďže je jeden chlieb, jedno telo sme, čo aj mnohí, lebo všetci máme podiel na jednom chlebe.


...Lebo kedykoľvek by ste jedli tento chlieb a pili z kalicha, zvestujete smrť Pánovu, kým nepríde! 1 kor11

...Preto ktokoľvek by nehodne jedol chlieb alebo pil z kalicha Pánovho, previní sa proti telu a krvi Pánovej.

 Skúmaj sa teda, človeče, a tak jedz z chleba a pi z kalicha;

oko...., tak jedz z chleba....nie jedz Krista!!!!!



...ak je oplatka ,,Kristus,, lebo povedal...toto je moje telo....tak určite aj dvere sú Kristus, lebo povedal ,,ja som dvere,,
ivanp



]


Re: Re: Re: pápežská neomylnosť (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 16. březen 2010 @ 10:48:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já to nebyl, kdo v článku nazval Krista oplatkou!

Asi bys měl víc přemýšlet, než něco plácneš. Snad sis už uvědomil, že jsi uveřejnil jen snůšku lží a blábolů.


]


Re: Re: Re: Re: pápežská neomylnosť (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 16. březen 2010 @ 11:16:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...neuvedomujem si že som uverejnil snúšku lží a blábolú....skús to dokázať

ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: pápežská neomylnosť (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 16. březen 2010 @ 12:22:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vždyť jsem ti to dokázal.

Např. Řehoř XII. nebyl sesazen kostnickým koncilem, ale dobrovolně abdikoval. atd...


]


Re: Re: pápežská neomylnosť (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 16. březen 2010 @ 10:32:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...nie je čas vypisovať mnohé herézy ,,neomylných,, pápežov,...

Já tě vyzval, abys jmenoval alespoň jeden příklad za všechny:


Kdy jeden z papežů něco vyhlásil ve věcech víry, nebo mravů a druhý papež to zase zrušil.


Pokud toto nedokážeš, měl by sis uvědomit nízkost takovéto špíny a vážně zauvažovat nikoli pokleknout před papežem jako osobou, ale před autoritou, kterou má od Krista.



..."Rímsky biskup začina mať slovo až vznikom rímskeho katolicizmu v 3-4. st"...

Římský katolicismus existoval už v době, kdy jim apoštol Pavel adresoval své listy. Už v době, kdy byl Petr jako hlava římské církve ukřižován hlavou dolů.


]


Re: Re: Re: pápežská neomylnosť (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 16. březen 2010 @ 10:44:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

ahoj oko: píšeš
Římský katolicismus existoval už v době, kdy jim apoštol Pavel adresoval své listy. Už v době, kdy byl Petr jako hlava římské církve ukřižován hlavou dolů.

...túto info máš asi z vatikánskeho archívu, ale aj keby bola pravdivá tak to že bol Peter ukrižovaný v Ríme dole hlavou dokazuje že bol rímskym pápežom a ,,vikárom Krista,,???....ty si fakt nečítal bibliu, iba katechizmus???...ak by bol Peter ,,pápežom,, a všetci apoštoly mu poddaný nebolo by to v biblii?

chceš dôkazy o tom že pápeži boli heretici a že si navzájom vo svojej neomlnosti protirečili???....





Je mimo jakoukoliv pochybnost,
že papež se může mýlit i ve věcech víry.

Dělá to, když učí hereze podle svého soudu.

Po pravdě řečeno, mnoho papežů učilo hereze.

                                                                                                                                                   Papež Hadrián VI 1523.

Prohlášení papeže Hadriána VI. jde ještě dál. Pakliže mnoho papežů bylo heretiky, potom máme další důvod proč nemůže existovat "nepřerušená linie apoštolské posloupnosti" zpět k Petrovi! Kromě důkazu, že člověk není neomylný, propagování hereze je smrtelným hříchem v římsko katolické teologii. Jejím okamžitým důsledkem, jak učí "kód kanonického zákona," je automatická exkomunikace.2 Heretik popřel víru a ocitl se mimo církev. Heretický papež tudíž není ani členem církve, natož její hlavou! Tím, pochopitelně nemůže být článkem apoštolské autority k následnému papeži. A přesto papežský seznam zahrnuje mnoho heretiků, kteří byli odsouzeni sněmem, nebo jinými papeži. Není divu, že teorie apoštolské posloupnosti a papežské neomylnosti byla navrhnuta mnoho set let po Petrově smrti! Bylo to v době, kdy se papežové hnali za větší mocí, počali poroučet monarchům a celým národům, kdy potřebovali ospravedlnit jejich arogantní a utlačující imperialismus. Už sice prohlásili že jsou "Bohem na zemi," a "Vikáři Krista," ale to nestačilo. A tak, z nutnosti počali prosazovat také svou neomylnost.

 

KOŘENY NEOMYLNOSTI.

Králové a císaři se kdysi prohlašovali za bohy, ale jejich lesk a sláva bledla, jak tak bojovali mezi sebou, a jejich poddaní začali žádat více svobody. Co scházelo byl neomylný zástupce božstva na zemi, ke kterému by se civilní vládci obraceli v případě sporu. Papežové počali tuto potřebu vyplňovat a ve třináctém století už byli svrchovanou autoritou přes celou Evropu. Vedoucí historik 19. století napsal, že tento druh autoritářství produkuje despotismus:

Katolická církev vyvinula nepřátelský a podezřívavý postoj vůči principům politické, intelektuální a náboženské svobody a nezávislost posouzení. Tím se ideálem církve stalo univerzální impérium moci a útisku, kde duchovní autorita je podporovaná sekulární zbraní a potlačuje každé hnutí, které se jí nelíbí. Proto jsme nemohli nezmínit se o velmi černé stránce v historii papežství. (Ignaz von Dollinger: The Pope and the Council," 1869)3


Takový případ nastal, když papež Klement IX. (1700-21) stvrdil krále Filipa V Španělského a krátce po tom, krále Karla III Německého - oba dva těmi stejnými privileji včetně vysoce ceněnou Křižáckou Bulu. Výsledek byl takový, že Karel bojoval s Filipem o korunu, kterou papež daroval zřejmě jemu. Klement dokonce potvrdil dva zcela různé kandidáty pro stejné biskupství!Jeden by si pomyslel, že něco takového je dostatečným důkazem toho, že papež není neomylný. A přesto biskupové v obhajobě případu Karla III, podle současného pozorovatele "prohlašovali papežskou neomylnost a tvrdili, že každý Křesťan je povinen následovat poslední prohlášení papeže a slepě jej uposlechnout, aniž by se ptal na důvody, které přiměly papeže k jeho rozhodnutí". (D.Antonio Gavio:"Master Key to Popery", 1773)4 Taková je nelogická a nebiblická - ale absolutní a neomylná papežská autorita, která byla dlouho vyžadovaná papeži a která se stala dogmatem při Vatikánu I. Papež Pius IX přinutil sněm aby toto dogma schválil (1846-78) Dokonce prohlásil podřízení se papeži jako požadavek spásy:

"Pakliže kdokoliv prohlásí, že požehnaný Apoštol Petr nebyl ustaven princem nad všemi apoštoly a viditelnou hlavou celé církve vítězné, nebo že on to obdržel pouze jako čestnou hodnost a ne skutečnou a pravou jurisdikci (nad celou církví), nechť je prokletý." (Exkomunikován a tím zatracen).

Téměř o 300 let dříve, v roce 1591, jezuita kardinál Robert Bellarmine, jehož věrnost k papeži byla absolutní, prohlásil že cokoliv Římský papež poručí, musí být uposlechnuto bez ohledu na to, jak zlé či směšné to je. Pochopitelně, nebyl schopen ukázat ani biblickou, logickou či tradiční podporu pro takové extrémní tvrzení, které odstraňuje individuální morální odpovědnost vůči Bohu, která je tak jasně učena v Písmu a rozeznávaná v každém svědomí!

Petr Olivi, františkánský kněz, byl jedním z prvních, který se pokusil zavést papežskou neomylnost. Jeho motiv byl vyloženě sobecký. Papež Mikuláš III. (1277-80) favorizoval Františkány deklarací, že "zřeknutí se majetku, je jednou z cest ke spáse." (August Bernhard Hasler, "How the Pope Became Infallible", 1981).5 Římský Katolicismus dávno učil spásu skrze skutky, a učí tak podnes.Jelikož si přál, aby papežovo rozhodnutí v jeho prospěch a prospěch Františkánů vůbec bylo nenapadnutelné, Olivi navrhnul, že taková papežská prohlášení jsou neomylná. Papež může žít ten nejhříšnější život, vraždit konkurenci, plundrovat města, pobíjet jejich obyvatele (jak mnoho papežů dělalo), popírat Krista svými hnusnými činy. A přesto, když učiní prohlášení k církvi ohledně víry a mravů, bude pod vedením Svatého Ducha v takovém rozsahu, že cokoliv prohlásí, bude neomylné. Oliviho překvapující návrh byl radikální změnou církevní tradice. Do té doby pouze několik papežů se odvážilo prohlásit se za neomylné, i když pokušení přijmout takovou pošetilost je velmi silné zvláště pro ty, kteří jsou tolik uctíváni. Katolický teolog Hans

DÍLO ĎÁBLA.

Teorie Oliviho byla brzy odsouzená papežem, který se chtěl pomstít Františkánům. Papež Jan XXII (1316-34) měl svůj vlastní, také sobecký důvod pro to, aby odsoudil papežskou neomylnost. Kdyby to bývali nepřinesli Františkáni, možná, že by tento nápad přijmul jako užitečný. Ale Jan nenáviděl Františkány za to, že přijali slib chudoby, který vlastně odsoudil jeho luxusní životní styl! Shromáždil obrovské bohatství "ohlupováním chudých, prodejem prebend, prodejem odpustků a dispenzací.7 Jan XXII zlostně odsoudil jako herezi jak františkánský způsob života, tak i jeho schválení Mikulášem III.

Aby ospravedlnil kontradikci jiného papeže, Jan vypracoval svou Bulu "Qui quorundam" (1324) dogmatické prohlášení doktríny k celé církvi a tím neomylné z dnešního pohledu. V té Jan XXII. odsoudil doktrínu papežské neomylnosti jako"dílo ďábla..." Přesto že byl uznáván jako vzorný příklad svrchovaného heretika, Jan pokračoval ve svém "svatém úřadu" dalších 18 zlých let, a jeho jméno zůstává beze studu na oficiálním seznamu vikářů Krista! Tento papež je popsaný jedním katolickým historikem jako "plný hrabivosti a lakoty, více světský nežli pasák prostitutek, a se smíchem plným sžíravé zlovůle a škodolibosti." (De Rosa).8 A přesto je důležitým článkem v údajné apoštolské posloupnosti zpět k Petrovi, na jehož legitimitě závisí i legitimita Papeže Jana Pavla II dnes.

PAPEŽ - HERETIK HERETIKŮ.

Předchůdce Jana XXII, Klement V, rozdal celý poklad svým příbuzným a zanechal po sobě prázdné truhlice. Tento stav "léčil" nový papež se skutečnou pomstou. Za určitou cenu prodával cokoliv včetně odpouštění hříchů, a věčné spásy. A tak ten zlatý kalich, který žena na zvířeti drží v ruce, se brzy zaplnil nečistým bohatstvím pomocí hnusných prostředků přesně tak, jak to Jan ve své vizi viděl!

Jan XXII vydal seznam zločinů a velkých hříchů s individuální cenou za každý, za kterou on - Vikář Krista - bude odpouštět hříšníkům každý z nich. Seznam nevynechal nic - od vraždy a pirátství k incestu, cizoložství i sodomie. Čím bohatší jeden byl, tím více mohl hřešit - čím více Katolíků hřešilo, tím bohatším se stávala církev..... Mnoho z bohatství takto získaného, bylo použité na Janovu vášeň pro války. Jeden z jeho současníků napsal: Krev, kterou on prolil, by zabarvila vody v jezeru Konstance, a těla zabitých by jej přemostila od břehu k břehu.." (De Rosa).9

Nejmilejší doktrína Jana XXII byla - jako mnoha dnešních populárních kazatelů a evangelistů na rádiu a TV - že Kristus a Jeho apoštolové byli mužové velkého bohatství. A tak to také vyhlásil v papežské bule "Cum inter nonnulos." (1323) Popřít toto dogma byla hereze trestaná smrtí! Jan požadoval, aby světská moc upálila na hranici Františkány, kteří se zavázali slibem chudoby. Ti, kteří odmítli, byli exkomunikováni. Během jeho pontifikátu předal 114 Františkánů Inquizici, aby je upálila na hranici za herezi života v chudobě tak, jako žil Kristus.

A tak se stalo oficiálním dogmatem to, že Kristus a jeho učedníci byli značně bohatí, a že všichni Křesťané mají být bohatí také - dogma, odsouzené dalšími papeži. A tak papežští heretikové a jejich odsuzování jeden druhého, jsou částí historie papežů, historie, které se Katolíci musejí poctivě postavit tváří v tvář. A právě tak Protestanté, kteří obdivují papeže Jana Pavla II si musejí připomenout, že místo, které zaujímá a speciální autorita, na kterou si činí nárok, přišla k němu skrze dlouhou řadu kriminálníků a heretiků, které on a jeho církev stále ctí jako Vikáře Krista. SVATÝ HERETIK.

Miliony Katolíků, kterým je historická pravda skryta, pohlížejí na papeže Jana XXII jako na vyjímečně "svatého" muže. Nebyl upřednostněn - nad všechny papeže "Naší Paní z Hory Karmel?" Věnovala mu jedno ze svých řídkých osobních zjevení! Jan přísahal, že se mu zjevila Marie, a dala mu "Veliký Slib." Spočíval v tom, že sama osobně zajde do Očistce v sobotu po jejich smrti, a vezme do nebe všechny ty, kteří, pakliže splnili určité podmínky, zemřeli oblečeni do jejího hnědého škapulíře. Ve víře v tuto "Sabatýnskou Privilej," která byla potvrzena dalšími papeži, nesčetné miliony Katolíků začali nosit (a stále ještě nosí) hnědý škapulíř "Naší Paní z Hory Karmel," jako lístek do nebe!

Papež XXII byl nakonec prohlášený za heretika císařem Luisem Bavorským, který ho sesadil a nastolil jiného papeže na jeho místo. Ale tato "čistka" způsobila císaři nepříjemné rozpaky když, krátce po nastolení, se na scéně objevila papežova žena! Císař rychle rozhodnul, že Jan XXII nakonec nebyl tak špatný, protože, jak De Rosa sarkasticky poznamenal: Jan sice - jako většina papežů - měl nelegitimní potomky, ale "alespoň nikdy nezhřešil hříchem sňatku!" Takový sarkasmus, pocházející od katolického historika, by se mohl zdát s počátku nefair, ale je plně oprávněný! Dnešní "Kód Kanonického Zákona," Canon 1394, poukazuje na manželství kněze za skandální hřích, ale už nemá tak tvrdá slova pro kněze, kteří jsou velmi často obviněni z pedofilie, z držení si milenky, homosexuality a podobně.

Potom, co byl znovu ustaven jako papež, heretické výroky Jana XXII se staly tak neuvěřitelné, že pouze smrt ho zachránila před dalším sesazením. A přesto zůstává na dlouhém seznamu zástupců Krista na zemi, skrze které také Jan Pavel II dostal svou autoritu.. V roce 896 papež Štefan VII (891-96) nechal vykopat tělo předešlého papeže Formosuse (891-6), osm měsíců po pohřbu. Mrtvolu oblekli do papežského obleku a posadili na trůn v místnosti sněmu. Mrtvý papež byl "souzen" a shledán vinný tím, že korunoval na císaře jednoho z nemanželských potomků Karla I Velikého (Charlemagne). Ve skutečnosti bylo mnoho papežů, kteří byli nemanželskými syny papežů. Tím se staly jejich nároky na Petrův trůn zcela nelegitimní, a tudíž neschopní předat svým následovníkům apoštolskou autoritu...

Když papež Štefan VII mrtvolu papeže Formosuse odsoudil, nařídil aby z ní odstranili šaty, a aby odsekli tři prsty pravé ruky, které se používají k žehnání, zbytek mrtvoly nechal vyhodit ven davu, který ji vláčel po ulicích Říma a potom ji hodil do Tiberu. Teprve rybáři mu dali slušný pohřeb. Papež Štefan VII pak prohlásil veškeré Formususovy dekrety za neplatné, čímž udělal ten nejvážnější problém, který straší Římsko Katolickou církev dodnes... Formosus pochopitelně ustanovil mnoho kněží a biskupů, kteří dále posvětili další, kteří potom udělali totéž. Tím zůstala neřešitelná situace týkající se otázky, kteří kněží a biskupové jsou v linii těch, které ustavil Formosus, a tím zůstali bez skutečné apoštolské autority. A co s těmi, kteří byli ustaveni jinými heretickými papeži? A co se skutečností, že Formosus také zůstává na oficiálním seznamu vikářů Krista právě tak, jako papež jehož tělo exhumoval a posmrtně odsoudil? ... Papež Sergius III souhlasil se Štefanem VII v prohlášení že všechny dekrety heretických papežů jsou neplatné - což pochopitelně je jediný logický čin, protože heretikové podléhali okamžité exkomunikaci. Ve svém "Cum ex Apostolatus officio", papež Pavel IV prohlásil "z množství papežské moci, že všechny činy heretických papežů byly anulovány. Potom ovšem toto neomylné prohlášení ponechává apoštolskou posloupnost v ruinách.... SNĚMY NAD PAPEŽI.

Papež Honorius (625-38) byl odsouzen jako heretik, šestým Ekumenickým Sněmem (678-87) .. Po staletí každý nový papež musel přísahat, že Honorius byl heretikem a že sněm jednal správně v tom, že ho odsoudil! A přesto zůstává na oficiálním seznamu Petrových následovníků! Akce šestého Ekumenického Sněmu, schválená následujícími papeži, se považovala za silný důkaz, že papež není neomylný. A přesto, houževnatý despotický papež Pius IX, pomocí nátlaku, vyhrůžek a manipulování, prosadil schválení papežské neomylnosti Prvním Vatikánským Sněmem v r. 1870! KONTRADIKCE, KONTRADIKCE.

Dvě osoby, které mají rozdílné názory, nemohou mít obě pravdu. A přece papežové udělali z toho téměř notorický zvyk, protiřečit si v hlavních otázkách a problémech. Agapetus (535-6) spálil kletbu, kterou Bonifác II (530-2) slavnostně vydal proti papeži jménem Dioscorus (530). Dioscorus je považovaný za anti-papeže, ale Agapetus, který byl na jeho straně, je na seznamu jako pravý papež! Hadrián II (867-72) vyhlásil, že světské sňatky byly platné; Pius VII (1800-23) je prohlásil za neplatné. Oba dva jsou v seznamu jako právoplatní papežové. Mikuláš V (1447-55) anuloval všechno to, co nařídil Eugenius IV (1431-47) Dokumenty, procesy, dekrety a zásahy proti Sněmu Basilejskému "jako by nikdy neexistovaly." (Dollinger).10 Přesto oba dva jsou na seznamu vikářů Krista.

21 července 1773, papež Klement XIV vydal dekret, který potlačoval Jezuity, papež Pius VII vydal dekret na obnovení Jezuitů v srpnu 1814. Eugenius odsoudil Janu z Arku (1412-31) aby byla upálena na hranici jako čarodějnice a heretik. Pius X , prohlásil Janu za blaženou a papež Benedikt XV (1914-22) Janu vyhlásil jako svatořečenou v r. 1920. V dnešní katedrále Notre Dame jednou z nejpopulárnějších svatých je "Svatá Jana z Arku" se stovkami svíček "národní hrdinkou". Jak mohl "neomylný" papež odsoudit svatou na hranici jako čarodějnici a heretika? Ovšem Eugenius IV je na seznamu legitimních, údajně neomylných nástupců Petra.Historie konkluzivně popírá jak apoštolskou posloupnost a papežskou neomylnost, kterou odmítlo mnoho papežů, na příklad Vigilius (537-55), Klement IV (1265-8), Řehoř XI (1370-8), Hadrián VI (1522-3), Pavel IV (1555-9), a dokonce Innocent III, (1198-1216). který vládl Evropě železnou rukou. Proč tedy byl papež Pius IX tak rozhodnutý zvěčnit tento zřejmý podvod, jako oficiální dogma? Byl pro to speciální důvod: Papežská neomylnost měla být poslední berličkou, která, jak Pius IX doufal, podpoří rozpadající se strukturu Římsko Katolické dominace nad vládami světa a jejich občany. Aby toto dogma - pro vždy - ustavil, svolal papež Pius IX První Vatikánský Sněm v prosinci 1869.


výber z knihy ,,Žena jedoucí na šelme,, (Dave Hunt)

ivanp



v


]


Re: Re: Re: Re: pápežská neomylnosť (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 16. březen 2010 @ 11:24:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."5 Římský Katolicismus dávno učil spásu skrze skutky, a učí tak podnes."...

Už bys měl těch svých špinavostí zanechat. Přesvěč se sám, čemu učí římský katolicismus.

Katechismus katolické církve:

§1993
Ospravedlnění navozuje spolupráci mezi Boží milostí a svobodou člověka. U člověka se projevuje souhlasem víry se slovem Boha, který ho volá k obrácení, a ve spolupráci lásky s působením Ducha svatého, který ho předchází a ochraňuje. „Když se Bůh dotýká lidského srdce osvícením Ducha svatého, člověk nezůstává naprosto netečným při přijetí tohoto vnuknutí, které může ostatně také odmítnout; nemůže se však ani bez Boží milosti svou svobodnou vůlí připravit na spravedlnost před Bohem.“

§1996
Naše ospravedlnění pochází z Boží milosti. Milost je přízeň, nezasloužená pomoc, kterou nám Bůh dává, abychom odpověděli na jeho nabídku stát se Božími dětmi, adoptivními syny účastnými božské přirozenosti a věčného života.


Je to všechno jen snůška blábolů, na které je ztrátou času vůbec reagovat.

Tedy znovu, už potřetí: Papežská neomylnost se vztahuje na veřejné vyhlášení papeže ve věcech víry a mravů. Na nic jiného!

Uveď alespoň jeden příklad za všechny:


Kdy jeden z papežů něco vyhlásil ve věcech víry, nebo mravů a druhý papež to zase zrušil.


]


Re: Re: pápežská neomylnosť (Skóre: 1)
Vložil: heureka12 v Středa, 17. březen 2010 @ 14:18:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ivanko, ešte že máme spisy apoštolských otcov, z prvého a druhého storočia, ktorý ťa usvedčujú, že sa hlboko mýliš.
,
 a čo sa týka histórie, tak Jeruzalem po roku 71 nie je Jeruzalemom, máš to i v Písme a v historických reáliách!


]


S Davem Huntem nemá cenu diskutovat (Skóre: 1)
Vložil: ares v Úterý, 16. březen 2010 @ 11:22:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ivanpe,

uvědom si, že se sám ze seriozní historické diskuse diskvalifikuješ, když používáš pro svou argumentaci Hunta. Toto opravdu není seriozní autor. Žena jedoucí na šelmě není seriozní historické dílo, nýbrž pamflet, který žádné seriozní nakladatelství (dokonce ani ty liberární a protináboženské) nevydá a šíří se (stejně jako tisíce dalších konspiračních ahistorických teorií) pouze na internetu. To že chceš katolickou církev a její autoritativní nároky zkoumat je jen v pořádku. Také to tak dělám a často, i když jsem katolík, jsem zděšen jejími poklesky v historii i součastnosti. Ale jestliže opravdu hledáme pravdu, tak Dave Hunt nám opravdu není vůbec k ničemu.





Re: S Davem Huntem nemá cenu diskutovat (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 16. březen 2010 @ 11:39:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ahoj ares...

...čím mám argumentovať voči rímskemu katolicizmu????

...ak použijem históriu je to ,,neseriózne,,...ak použijem písmo ako argument tak nič nezmôžem, pretože ten správny výklad má len ,,učiteľský úrad kat. cirkvi,, ...ak niečo protirečí písmu a zakladá sa na tradícii nie na písme tak ,,tradícia je pokračovaním písma....

...je to uzavretý kruh ...totalita kde totalitný vládca je ,,neomylný,, pápež ktorého nikto a ničím nemožno kritizovať, pretože jeho výroky aj keby boli akokoľvek proti Bohu sú pokladané za nedotknuteľné...

...nepochodil ani Jan Hus, pretože on sám ,,nemohol byť múdrejší ako celá rímska cirkev,,

...prosím ťa ares povedz ako sa dá skontrolovať to či rímsky katolicizmus má alebo nemá pravdu...

parlament sa dá kontrolovať zákonmi, občianske hnutie stanovami, zamestnanec zákonníkom práce....... a rímsky katolicizmus???????

ivanp


]


Re: Re: S Davem Huntem nemá cenu diskutovat (Skóre: 1)
Vložil: ares v Úterý, 16. březen 2010 @ 12:00:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ivanpe,

jsi jak vidno asi velmi rozrušen, že používáš tolik otazníků, čárek a teček...

Dokonce ti unikl smysl mého příspěvku. Zdůrazňoval jsem, že David Hunt nerovná se oběktivní historie. Tedy se uklidni a neříkj, že proti katolické církvi argumentuješ historií, protože ty argumentuješ neseriozním Davem Huntem.

Ptáš se jak zkontrolovat učení katolické církve a píšeš, že parlament můžeš zkontrolovat zákony, občanské hnutí stanovami atd. A podle stejné logiky můžeš zkontrolovat i katolickou církev. Prozkoumej její učení! Ale skutečně její učení! Nezjednodušuj, nenech se zmást falešnými výklady a hlavně přistupuj k tomuto zkoumání bez předsudků (to je velmi důležité! Jestliže zkoumáš kde je pravda, musíš připouštět i možnost pravdivosti!).  Není to jednoduchá práce, ale jestli opravdu hledáš pravdu nemůže tě to odradit


]


Re: Re: S Davem Huntem nemá cenu diskutovat (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 16. březen 2010 @ 12:20:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...ak použijem históriu je to ,,neseriózne,,...

Použij klidně historii. Ale pravdivou. Padni, komu padni. Lež má totiž krátké nohy...


]


Re: Re: Re: S Davem Huntem nemá cenu diskutovat (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 16. březen 2010 @ 14:28:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...tak skúsim serióznu históriu:

...Jan Hus bol upálený za to že si dovolil kritizovať ,,jedinú pravú od Krista založenú,, cirkev...to dokáže iba totalitný režim, likvidovať všetkých oponentov...dnes možno severokórejský diktátor Kimir sen...
...nehovorí seriózna história o tom že katolicizmus nemilosrdne likvidoval pomocou inqizície všetkých ktorí len náznakom prejavili iný názor ako katolícky??? to nie je seriózna história??? Luther sa musel skrývať roky na hrade Wartburg, inak by dopadol ako Ján Hus...
snaď nechceš poprieť históriu o tom, že pápeži boli krvilačné šelmy dychtiace po vyvraždení každého s iným názorom...pápeži dosadzovali kráľov a cisárov na trón, to je tá ,,slúžiaca,, cirkev...
10 km od môjho bydliska je tolerančný chrám, celý z dreva ktorý si mohli evanjelici postaviť pred150 rokmi z milosti katolíckej cirkvi...dovtedy boli štvaný ako zver, bez práv...snáď Komenský nemusel utiecť z Čiech pred ,,jedinou pravou a od Krista odvodenou cirkvou,,??
...neomylnosť vyhlásili len fašisti, komunisti a katolíci...
...oko ak by si rozmýšľal seriózne tak musíš prísť na to, že katolicizmus je náboženstvo a politický systém v jednom, inými slovami kresťanstvo a zároveň svet...vatikán je štát!!!...je to svetská organizácia, alebo náboženská???

ivanp


]


Re: Re: Re: Re: S Davem Huntem nemá cenu diskutovat (Skóre: 1)
Vložil: mnicky v Úterý, 16. březen 2010 @ 14:47:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"(...) snaď nechceš poprieť históriu o tom, že pápeži boli krvilačné šelmy dychtiace po vyvraždení každého s iným názorom (...)" - a ako uz tradicne, realne fakty nikde ;-)"(...) katolicizmus nemilosrdne likvidoval pomocou inqizície všetkých ktorí len náznakom prejavili iný názor ako katolícky (...)" - kedze sa mi nechce pisat, odporucam pozriet si tento link: http://www.kredo.sk/bforum/topic.asp?TOPIC_ID=947 Ide tu totiz o to, ze ano, je pravda, ze inkvizicia bola aj v kat. Cirkvi, za co sa uz napr. aj Jan Pavol II verejne ospravedlnil, ale vacsina tych realne vykonanych inkvizicii bola iba pod zamienkou Cirkvi. Zoberme si taku spanielsku inkviziciu, ktora bola omnoho viac politicka ako nabozenska a islo najma o to, ze dotycni odsudeni boli najma pokrsteni mohamedani (ktori sa davali krstit len aby mohli dosiahnut vysoke posty) a zacali byt pre spanielsku korunu nebezpecni....Takze -  bratu, bratu.... Nee. Tvoja argumentacia nie je dostatocna... ;-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: S Davem Huntem nemá cenu diskutovat (Skóre: 1)
Vložil: mnicky v Úterý, 16. březen 2010 @ 14:49:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zvacsa inkvizicia nie je zalezitostou Cirkvi ale sluzila politickym predstavitelom ako vhodny nastroj...


]


Re: S Davem Huntem nemá cenu diskutovat (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 16. březen 2010 @ 12:39:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
O tom to je. Kdyby byl seriozní tak by ho sem nedávali. Je dobře že si uvědomujete že ve virtuálním světě nevíme s kým máme tu čest a bylo by hloupé a zlé příčítat evangelíkům to co píšou a kopírují militantní ateisti a satanisti kteří se za ně vydávají tady na ekumenickém serveru. Ti samí lidé se jinde projevují otevřeně. Zlých skutků a hříchů naší církve jsem se děsil po větší část svého života a přesto mne nikdy nenapadlo že bych ji měl opustit. Stejně jako by starozákonního žida nenapadlo pro hříchy krále nebo velekněze ( a nebylo jich málo) opustit Jeruzalém, dát si přišít novou předkožku a jít do ciziny uctívat Baala nebo Molocha. Důležitý byl a je  Bůh a ne hříšní lidé. Ten strach mne přivedl k tomu že jsem se začal zajímat o konkrétní historické události a fakta, přemýšlet proč obvykle chybějí v obecné propagandě a číst mezi řádky. Teď už se bojím a děsím jen sám sebe a vlastního hříchu. I vy jste mi poskytnul další střípek mozaiky za který Vám děkuji. Nevěděl jsem že Ženu na šelmě nechtějí oficiálně vydat ani ateisti aby si neuřízli ostudu.  Myslel jsem si že vyšla i knižně. Jestli se bojíte sexuálních skandálů tak se vždycky nejdříve podívejte jestli obsahují alespoň něco konkrétního. Jedno jediné konkrétní živé dítě. Porovnejte nadpis s obsahem a veškerá tvrzení s fakty. Obvykle bohatě stačí v rámci jednoho článku. Nemusíte sledovat celou aféru a hledat v ní logiku kterou nemá.  Po promlčení se za jidášský groš nebo ze zlé vůle může přiznávat kdo chce a k čemu chce aniž by mu hrozilo vězení. Po volbách jich bude o mnoho méně, teď jsou tam zejména proto abychom nevolili KDU-ČSL a přispěli k morální zkáze naší země i po politické stránce. Ekumenismus a modlitba za celý svět je dle mého názoru jeden z nejkrásnějších Božích darů téhle doby pro který stojí za to žít, děkovat a chválit. Důvod k radosti a ne k obavám.

Polemiky a dišputace nejsou to nejdůležitější co můžeme a máme dělat. Každá koruna kterou rozdáme a každý kousek jídla nebo zábavy který si odepřeme má nevyčíslitelnou cenu. Stejně jako každá modlitba. Denní Růženec nebo Korunka ke Kristovu Milosrdenství za duše z celého světa dává pokoj a mír ve vlastní duši, sílu a odvahu žít, radost a lásku a přináší spásu a užitek celému světu. Můžeme se postit a modlit za naše duchovní a podpírat jim tak ruce jako je podpírali Aron a Chur Mojžíšovi když Izrael bojoval s Amalekem. Krásnou příležitostí k modlitbě je například hromadná doprava nebo spolujízda v autě, jakékoliv čekání na cokoliv.



]


Re: Re: S Davem Huntem nemá cenu diskutovat (Skóre: 1)
Vložil: ares v Úterý, 16. březen 2010 @ 13:44:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj poutníku,

nevím jestli někdy tu knihu vydali, nebo nevydali knižně. Ale na tom nezáleží. Prostě v drtivé většině k té knize není důvěra a náboženství v tom nehraje žádnou roli. Ta kniha je hlavně slátanina, kterou každý alespoň trochu vzdělanější člověk odmítne. To proto ji prakticky žádné nakladatelství nevydá. Možná pouze to které ve své zaslepenosti vyznává názory Davida Hunta. To znamená třeba Chick publications, které vydává Riveru a které americká křesťanská knihkupecká asociace vyloučila ze svého členství právě pro jeho skandální názory..

Jinak mě hříchy našich představených už také zase tolik nepohoršují, zvláště když si uvědomuji, jak já sám stále těžce selhávám v následování Krista..

Měj se pěkně Poutníku!


]


Re: pápežská neomylnosť (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 16. březen 2010 @ 16:08:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
takže ešte raz:

...čím mám argumentovať voči rímskemu katolicizmu????
   katolivcizmus je ,,dokonalý systém,,...ničím a nikým nekontrolovateľný...

...ak použijem históriu je to ,,neseriózne,,...

...ak použijem písmo ako argument tak nič nezmôžem, pretože ten správny výklad má len ,,učiteľský úrad kat. cirkvi,,

...ak niečo protirečí písmu a zakladá sa na tradícii nie na písme tak ,,tradícia je pokračovaním písma....

...je to uzavretý kruh ...totalita kde totalitný vládca je ,,neomylný,, pápež ktorého nikto a ničím nemožno kritizovať, pretože jeho výroky aj keby boli akokoľvek proti Bohu sú pokladané za nedotknuteľné...

proste katolicizmus je perpetum mobile

...nepochodil ani Jan Hus, pretože on sám ,,nemohol byť múdrejší ako celá rímska cirkev,,

...ako sa dá skontrolovať to či rímsky katolicizmus má alebo nemá pravdu  ?...

je nejaký nástroj na to aby som vedel porovnať katolicizmus???

parlament sa dá kontrolovať zákonmi, občianske hnutie stanovami, zamestnanec zákonníkom práce....... a rímsky katolicizmus???????
prosím poraďte...

ivanp



Re: Re: pápežská neomylnosť (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 16. březen 2010 @ 20:38:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím,

jediné co lze, je pochopit, že i mezi katolíky má Pán svůj věrný zústatek. Ti zpravidla nesjou takto veřejně aktivní, a je třeba je trpělivě hledat, a těm ostatním - tak jedině se modlit, aby i jím dal Pán milost.

Toť vše

PS. Znám v česku pouze dva takové a jsou na okraji a je proti ním vedená falešná pomlovačná kampaň.
      Jejích jména si nechám pro sebe.  


]


Re: Re: Re: pápežská neomylnosť (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 17. březen 2010 @ 08:00:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Modlete se prosím raději za všechny a nikoho nevynechávejte. Ať už jsou katolíci nebo ne, na okraji nebo uprostřed, věřící i nevěřící. Za celý svět a za všechny Boží děti bez rozdílu.


]


Re: Re: pápežská neomylnosť (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 17. březen 2010 @ 07:22:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...ak použijem písmo ako argument tak nič nezmôžem...atd. atd...

Ivane
Udeřil jsi (i když nechtíc) hřebík na hlavičku.

(Sk 9,4-5)
A když padl na zem, uslyšel hlas, jak mu říká: "Saule, Saule, proč mě pronásleduješ?"
Řekl tedy: "Kdo jsi, Pane?" A Pán řekl: "Já jsem Ježíš, kterého ty pronásleduješ. Je pro tebe těžké vzpírat se proti bodcům."


Zatím jsi také v postavení horlivého Saula, který pronásleduje Kristovu církev.



]


Re: Re: Re: pápežská neomylnosť (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 17. březen 2010 @ 09:29:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...to tvoje prirovnanie máličko ,,kulhá,,

Saul bojoval proti Kristovej cirkvi, dával ľudí do väzenia schvaľoval keď kresťanov vraždili...
...ja som nikoho nevsadil do väzenia ani neschválil zatvárania katolíkov...

...ja verne nasledujem Ježiša a ten pokrytcom a farizeom často s hnevom povedal ,,beda vám,,...toto je môj prípad...keď vidím falošnú cirkev nemôžem mlčať,...

ivanp




]


Re: Re: Re: Re: pápežská neomylnosť (Skóre: 1)
Vložil: heureka12 v Středa, 17. březen 2010 @ 14:40:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ty sa ideš týmto chváliť!
,
 najprv boli písačky a kecalkovia, tak, ako ty, až potom boli plynové pece belzec-sobiru.


]


Re: Re: pápežská neomylnosť (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 17. březen 2010 @ 07:57:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Náš "systém" podléhá kontrole samotného Boha. Stejně jako všechny systémy které se vyskytují v Jeho stvoření. Pokud cítíte potřebu proti nám nebo komukoliv jinému něčím argumentovat tak je to Váš problém. Přečtěte si Bibli nebo se obraťte na Pánaboha.


]


Re: pápežská neomylnosť (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Čtvrtek, 18. březen 2010 @ 09:29:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Papež je tak neomylný,že nájsť pravdu v jeho rečiach je to isté ,ako hľadať ihlu v kope sena.



Re: Re: pápežská neomylnosť (Skóre: 1)
Vložil: heureka12 v Čtvrtek, 18. březen 2010 @ 10:57:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
" ... Kristus Víťaz, Kristus Kráľ náš, Kristus, Kristus - Vládca náš ...", slovo Pravdy z "pápežskej" hymny.
.
ps:nájsť ihlu v kope sena je vec náramne dôležitá a preto možná. ak ju už nenájde nejaký rudinec, lebo nechce, jeho krava určite.


]


Stránka vygenerována za: 0.33 sekundy