Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Matěj.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 5, článků celkem: 16615, komentáře < 7 dní: 257, komentářů celkem: 427687, adminů: 60, uživatelů: 5242  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 90 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116133896
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Lidsky duch neni nositelem individuality
Vloženo Čtvrtek, 21. únor 2008 @ 10:05:17 CET Vložil: olda

Zamyšlení poslal demagog

Mezi Eliasem a Elisou se stalo neco podivneho, velmi intimniho.

Kdyz Elias vstupoval na nebesa v ohnivem voze, sestoupil na Elisu trojnasobny dil jeho ducha. "Neco" jako reinkarnace, ale oproti ni tu je nekolik markantnich rozdilu.

Prvni rozdil je ten, ze oba muzi byli na zivu. Jak Elias, tak Elisa dychali, srdce jim bilo. Eliasuv duch sestoupil na Elisu za zivota Eliasova.

Druhy rozdil vidim v tom, ze Elisa po te, co prijal Eliasova ducha, se nestal Eliasem. Byl stale Elisou. Stejne tak i Jan Krtitel. I kdyz i on prijal Eliasova ducha, jeho pomazani, jeho ukol, presto zustaval Janem Krtitelem. Sam dokonce nevedel, ze ma Eliasova ducha.

Podle knihy kazatel neni vlastnictvi ducha to, co nas odlisuje od zvirat. Duch lidi a duch zvirat je stejny (Kaz 3, 19).Lidsky duch v nas neni nositelem lidstvi.

Ohledne hebrejskeho slova duch zde mel Karels nedavno velmi dobry clanek:
http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=8093&mode=&order=0&thold=0
Zde pise: "Vyklad hebrejskeho slova ruach je mozny dvemi zpusoby: Osobne a neosobne". Lidskemu duchu tedy muze bible rozumet i neosobne, jako moc, pozehnani, princip,  vlasnosti, schopnosti, to vse jako dar od Boha. (Muze ale nemusi...:-)

Clovek ma ducha. Diky kteremu dycha, vylucuje, diky kteremu zije. Ale je rozdil MIT ducha a BYT duchem (Jan 3. kapitola). Jestlize clovek pouze MA ducha, pak ho vubec nemusi zajimat, co se s jeho duchem stane po smrti, nebot jeho duch neni on sam, neni to jeho individualita. Jsou to dva rozdilne existence. Stejne jako rekneme Frantu po smrti nezachrani to, ze jeho spolubydlici z pokoje Josef je verici krestan a je prijaty Bohem.

Jestlize v listu korintskym Pavel pise, ze je treba vydatz telo ke zniceni satanovi, aby duch bnyl zachranen pro den Soudu neznamena, ze onen clovek bude spaseny, nebot lidksy duch neni nositelem ani individuality, ani lidstvi. Lidsky duch toho cloveka neni tim clovekem..


"Lidsky duch neni nositelem individuality" | Přihlásit/Vytvořit účet | 2 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Lidsky duch neni nositelem individuality (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Sobota, 23. únor 2008 @ 02:50:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tady se děje něco podivného, ale ne mezi Elizeem a Eliášem, ale v textu. Duch, duše, přirozenost se tu zaměňuje.

Jestli člověk má něco (někoho), díky čemuž stahuje svaly, srdce samo bije, on dýchá atd., je to život v něm. Tady se nazývá ´´duch´´.

Ale je také duch jako vítr v člověku a Duch svatý.

To, co máme společného se zvířaty, nazýval Aristoteles entelechie (doslova ´přirozenost´).

I zvířata pijí vodu a běhají.

Ale v jiných textech a u jiných přispěvatelů zde i na jiných serverech i v knihách se slovo duch používá jinak, a je to zcela správně. V tom pojetí má slovo duch vyšší tendenci, než hýbat tělem.

Zmatek začal, když jeden koncil navrhl nepoužívat u člověka pojem duch, ale jen duše a tělo. Dříve se říkaly tři složky : tělo, duše a duch.

Marie řekla Luk 1, 46 : Velebí moje duše Pána a zaplesal můj duch v Bohu, v mém Spasiteli.

Podle tohoto článku by u Marie zaplesalo jen to, co jí pomáhá chodit a dýchat, nic více.

Ale to, co námi hýbe se může bez ztráty smyslu nazývat ´životní síla´, o kterou přijdeme po smrti. Dříve se to bralo, že duch je část Boha a je nezničitelný. Potom se to po koncilu přeneslo na duši, že je věčná.

A to, co bylo mezi Eliášem a Elizeem, to nebyl duch jako to, co nám pomáhá chodit, ale něco vyššího. Byla to moc. Když udeřil pláštěm o vodu, přešel. To by nedokázalo to, co nám pomáhá dýchat.

To, co bylo mezi nimi byl jako dar, ale také k tomu přispěl život proroka. Bylo to podobné, jako bylo obdarování od Boha pro Mojžíše. Také to převyšovalo lidské síly.




Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy