Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Julie.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 5, článků celkem: 16275, komentáře < 7 dní: 468, komentářů celkem: 404603, adminů: 60, uživatelů: 5119  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 178 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
JirkaB

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
110289322
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Kam kráčíš CB? Otazníky nad dokumentem ''Charta Oecumenica v diskusi''
Vloženo Čtvrtek, 01. březen 2007 @ 08:49:38 CET Vložil: Bolek

Ekumenismus poslal BohemianAnonymus

Kam kráčíš CB? Zamyšlení nad dokumentem předsedy rady CB Pavla Černého „Charta Oecumenica v diskusi“

Dne 20. 1. 2007 uveřejnil ThDr. Pavel Černý, předseda Rady CB, na "svém" portálu (www.cb.cz) dokument s názvem „Charta Oecumenica v diskusi“. Do dnešního dne, tj. 1. 3. 2007, jsem jako pravidelný návštěvník tohoto portálu nezaznamenal jedinou reakci, jediný komentář a to vzdor tomu, že zmíněný dokument k diskusi vyzývá. Náhoda nebo záměr? O dva dny později, tedy 22. 1. 2007, poslal anonym tento dokument i k nám na GS (www.granosalis.cz), kde se setkal s celkem jednoznačným názorem uživatelů. I když nemohu jako křesťan souhlasit s celou řadou věcí v tomto dokumentu (např. Pavlem Černým faktické uznání institutu eucharistie, která nemá biblické oprávnění, na což jsem zběžně poukázal v kapitole 2 svého příspěvku Kam kráčíš ŘKC? z 21.1. 2007), rád bych se zastavil u článku 14, který zasluhuje dle mého soudu od předsedy Rady CB bližšího vysvětlení. Článek cituji: „14. V diskusi se objevily také odkazy na nesymetrické vztahy mezi křesťany a muslimy. Je třeba se ptát, jestli symetrie vztahů je skutečně cestou, kterou máme střežit ve vztazích k druhým lidem, národům a dokonce i k jiným náboženstvím. Máme se úzkostlivě starat, abychom neudělali více, než druzí? Obávám se, že Kristova slova by při takovém postoji přišla dost zkrátka. Nevede nás snad náš Mistr a Pán svým slovem i příkladem, abychom šli cestou druhé míle? V článku bylo argumentováno tímto textem: Mt. 5:41 „Kdo tě DONUTÍ k službě na jednu míli, jdi s ním dvě.“ Pokusme se na tento text aplikovat dvě hlediska: 1. Hledisko logické Z biblického textu je jasné, že služba, o které hovoří výše uvedený biblický text, není službou dobrovolnou. Dobrovolnost je opakem donucení. Tato služba se má tedy poskytnout jen na základě donucení, kterému nutně musí předcházet nesouhlas nebo odpor dotčené osoby. Jinak řečeno: aby donucení mohlo být vůbec realizováno, je nesouhlas nebo odpor dotčené osoby nutný. Ovšem z kontextu zmíněného článku 14 je zřejmé, že se zde vůbec nejedná o odpor proti komunikaci s muslimy ani jeho překonání – tudíž i odkaz na ujití druhé míle je nelogický a nekorektní. 2. Hledisko biblické Výše uvedený biblický text má velice specifickou působnost. Zde Spasitel naráží na dávný zvyk zavedený v Kýrově době v perské říši, odkud se rozšířil a který také přejali Římané. Jde o povinnost, kterou mělo domorodé obyvatelstvo (které nebylo římskými občany) poskytovat Římanům (zvláště pak armádě) různé služby (např. nesení zavazadel aj.) na vzdálenost jedné římské míle. O tom, že se Římané při uplatňování tohoto požadavku setkávali s odporem, svědčí i biblický text. V žádném případě nelze tento text chápat jako souhlas Spasitele s nespravedlivým nárokem Římanů či dokonce jako výzvu ke kolaboraci s římskou mocí. V širším kontextu lze problém chápat tak, že můžeme na žádost světské moci něco vykonat, pokud to není proti Božím zákonům a našemu svědomí – protože vše, co není v souladu s vírou, je hříchem (Ř. 14:23). Zde šlo spíše o projev dobré vůle nikoli k příslušníkovi okupační armády, ale k člověku. Další možný výklad je ten, že Spasitel neměl v úmyslu podněcovat Židy k aktivnímu odporu proti Římu (nebyl politickým činitelem), ale měl v úmyslu zabránit ztrátám na životech, neboť armáda si toto právo snadno mohla vynutit i silou zbraní. Nelze však přehlédnout, že zde šlo o účast pasivní, velice přesně limitovanou požadavkem ujití jedné míle. Tedy nikoli účast aktivní např. na vojenském tažení apod. V kontrastu k biblickému textu nás Pavel Černý v čl. 14 k aktivní činnosti v určitém procesu přímo vybízí. Další aspekt problému V článku 14 Pavel Černý vypustil polovinu biblického verše – totiž přinucení k něčemu, co není spravedlivé. Avšak biblický text nelze beztrestně editovat – viz Gal. 1:8!!! Toto „přinucení“ jako následek předchozího odporu proti nespravedlnosti je důležitým korekčním činitelem – bez něj biblický text postrádá smysl. Biblický text totiž v interpretaci Pavla Černého nabude přibližně tvaru: „Požádá-li tě kdokoli o cokoli, učiň více než žádá.“ Pokud si za „kdokoli“ dosadíme libovolně třeba činitele jakékoli nepravosti a za „cokoli“ libovolně třeba jakoukoli nepravost, je absurdita editace biblického textu zřejmá - text ztrácí jednoznačnost a lze ho pak vyložit i jako souhlas se zlem. A protože nás ThDr. Pavel Černý zve k dialogu s muslimy pomocí nekorektní argumentace, musím se nutně ptát, zda mu v této věci jde o: 1) dialog vedený na základě věroučných ústupků, tak, jak je prosazován ŘKC, NEBO: 2) zvěstování evangelia muslimům - tedy misii. Závěrem Byl bych rád, kdyby se Pavel Černý k tomuto problému jednoznačně vyjádřil v biblickém stylu: ano, ano–ne,ne (Mt. 5:37). To je velmi důležité. Protože je velice pravděpodobné, že jeho aktivity a postoje jako předsedy Rady CB (nikoli jejích kazatelů, sborových pracovníků či dokonce řadových členů církve) budou mít pro duchovní směřování této církve vliv určující a rozhodující. Bohemian Anonymus


"Kam kráčíš CB? Otazníky nad dokumentem ''Charta Oecumenica v diskusi''" | Přihlásit/Vytvořit účet | 12 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Kam kráčíš CB? Otazníky nad dokumentem ''Charta Oecumenica v diskusi'' (Skóre: 1)
Vložil: pavel-sima v Čtvrtek, 01. březen 2007 @ 15:58:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
na stránkách českého rozhlasu 1 Radiožurnál je možno nalézt pořad Doteky víry z ledna nebo února, kde byl právě hostem bratr Černý a myslím, že tam něco o Chartě říkal.



Všem a hlavně Pavlu-simovi (Skóre: 1)
Vložil: ares v Čtvrtek, 01. březen 2007 @ 17:12:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je super... První dobrá zpráva, kterou jsem si zde na těchto stránkách přečetl :-)) Již dlouho využívám archivu pořadů Českého rozhlasu a jeho skvělých a kvalitních náboženských pořadů a co vím, Doteky víry si ještě nedávno nebylo možné poslechnout z archivu... Nyní to již jde a jak koukám je jich tam již pěkná řádka :-)) Zde posílám odkaz: http://www.rozhlas.cz/radionaprani/archiv?p_po=88&p_pattern=&p_gt=1

Mimo to bych rád rovnou upozornil na další dobré pořady, které si lze na ČRo poslechnout z archivu.... Takže je to například vždy padesátiminutový pořad Kořeny, pojednávájící o kořenech naší evropské civilizace, z pohledů tzv. Abrahámovských náboženství.. Nebo skvělý je také pořad na ČRO 6 - Pamětníci aneb osudy jež nesmějí být zapomenuty.. A jistě najdete mnoho dalších poadů s náboženskou tématikou... Holt na veřejnoprávní rozhlas si nestěžuju :-))

Kořeny... http://www.rozhlas.cz/radionaprani/archiv?p_po=815&p_pattern=&p_gt=1

Pamětníci... http://www.rozhlas.cz/radionaprani/archiv?p_po=818&p_pattern=&p_gt=1



Infiltrace německých protestantů ... (Skóre: 0, Insighful)
Vložil: Gojim v Čtvrtek, 01. březen 2007 @ 17:56:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Infiltrace německých protestantů


Generálův "nápad"

Doktor Alberto Rivera, exjezuitský kněz pod nejtajnější přísahou 4. stupně ve svých písemnostech uvádí, že již první generál řádu jezuitů, Ignác Loyola, dal v době Tridentského koncilu příkaz k postupnému a nenápadnému pronikání jezuitů do řad protestantů pomocí jakéhokoliv postupu a způsobu.

Zvlášť k tomu vytipovaní jezuité měli podle Loyolova plánu úplně prosáknout reformační hnutí v Německu a Švýcarsku a dostat se až k samotným představitelům reformačního hnutí Lutherovi, Melanchtonovi, Pistoriovi, Zwinglimu a k dalším, kteří kromě Bible šířili i myšlenky “kacířů” Jana Huse a Viclefa. Toto protestantské hnutí pak měli nasměrovat k poddanosti Římu a nebo ho úplně rozložit a zničit.

Plnění tohoto příkazu můžeme pozorovat již na samotném Tridentském koncilu. Tam si jezuité vyzkoušeli, jakou obdivuhodně účinnou zbraní proti papežovým nepřátelům tato infiltrace ve skutečnosti je. Infiltrovány byly nejen skupiny protestantsky smýšlejících biskupů, ale dokonce i samotní panovníci, a to pomocí jejich zpovědníků. Nerozhodovalo, zda jde o zpovědníky jezuitského řádu nebo čistě o katolické kněze. Papež na naléhání Ignáce dal příkaz, aby všichni kněží účinně s jezuity spolupracovali a všechny jejich žádosti ochotně plnili.
Takový příkaz se v dějinách opakoval ještě několikrát, stejně tak jako v dnešní době. Infiltrováni byli na koncilu i papežovi kardinálové a arcibiskupové, aby pokud možno jednohlasně podporovali neomylnost a nepostradatelnost papeže jako jediného božího zástupce na zemi s výhradními právy duchovní a světské moci.
A tak, aniž to kdo pozoroval, ovládali a usměrňovali Tridentský koncil ve skutečnosti sami jezuité přesně tak, jak si to přál jejich generál Loyola a po něm Lainez. Kdekoliv se vyskyskytl názor odlišný od představ jezuitů, ihned se toho ujímali a snažili se mínění koncilu nasměrovat zpět ke katolickým dogmatům a k monopolním právům papeže.
A protože se tento plán zdařil, skončilo nakonec Tridentské shromáždění úplným rozkladem, chaosem a destrukcí, takže nikdo nevěděl žádný závěr. Katolíci nevěděli, zda reformace je či není legální a protestanté nevěděli, jaká jsou a nejsou jejich práva. Kardinálové přestali věřit arcibiskupům, biskupům a kněžím a ti zase obráceně. A tato nedůvěra se rozlezla i vzájemně mezi nimi. Jeden přestal věřit druhému.

Pouze papež měl jistotu, že smí všechno a že k tomu může používat jezuitské vojsko, na které se může plně spolehnout a které si velice zamiloval. A to byl přesně výsledek, kterého chtěl generál jezuitů dosáhnout. Umístit se v papežově přízni co nejvýše, výše než ostatní řády a výše, než jeho nejbližší spolupracovníci z řad kardinálů a arcibiskupů. Z toho důvodu zaseli jezuité mezi ně nedůvěru a podezíravost.


9.2 Výchova jezuitů k infiltraci

Po skončení Tridentského koncilu se jezuité, když zjistili účinnost infiltrace, snažili proniknout i do řad protestantských německých knížat. Co bylo plánem infiltrace? Uhnízdit se v domovech vysoce postavených protestantů a odtud se dostat do jejich shromáždění. Pokud by se to nepodařilo jezuitům přímo osobně, pak měli nařízeno umístit tam všude své tajné komplice případně kohokoliv, kdo bude ochoten s nimi spolupracovat na úkolu zavést k protestantům katolické náboženství.
Jejich plánu nahrávala i ta skutečnost, že protestantská knížata nebyla fanaticky zaměřena proti katolíkům, jako tomu bylo opačně u katolíků, kteří si nechávali svoji nenávist vůči protestantům vyexcitovat jezuitským řádem do nejvyšších stupňů fanatismu.
Na rozdíl od nich byla protestantská knížata k jinověrcům plně snášenlivá. Katolíci se na jejich územích mohli volně pohybovat, měli mnoho katolických chrámů dotovaných a udržovaných katolickými charitami pod ochranou katolických biskupů a jiných duchovních. Bylo dovoleno volné vyznávání víry podle vlastního svědomí. Taková situace byla například v Sasku, Hesensku, Porýnsku, Dánsku, Wittenbersku, v Branibořích a na Brunšvicku.
Nejsnáze proto mohli jezuité na protestanty působit v jiho- a středoněmeckých zemích, kde žili katolíci a protestanté pohromadě. Tam bylo jejich působení nejméně nápadné.

Pokracovanie: Edmont Paris: Tajné dějiny jezuitů - časť: Infiltrace německých protestantů ...





Nejsem sice tiskovym mluvcim br. Cerneho, (Skóre: 2, Insighful)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Čtvrtek, 01. březen 2007 @ 18:38:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
ani v zadne jine oficialni pozici, neznam ho osobne, ale nebot tusim, ze se tu br Cerny neobjevi, troufnu si odpovedet ti misto nej, tak, jak jsem ho pochopil. Snad se na mne nebude bratr zlobit:-)

Je treba rici:
1) Bratr Cerny je hluboce verici krestan. Nikdo z nas nema pravo o tom pochybovat, nebot nikdo z nas mu do svedomi nevidime. Bibli zna minimalne stejne dobre, jako ty. Jeho vyroky, jak se domnivam, je treba brat prave v biblickem kontextu, nevytrhovat z nej.
2) Paradoxne to neni br Cerny, kdo vytrhava dane misto z kontextu, ale ty. Nebot usek, na ktery se br Cerny odvolava, a nejenom tento usek, je o lasce k nepriteli. Jezis nas vyziva, abychom necinili jenom to, co je nase povinost, k cemu jsme donuceni, ale abychom prinesli dobrovolne a z lasky pridanou hodnotu. Nemeli bychom se tedy ptat, co je nase povinnost, ale, co mohu druhemu prinest. Jezis kazal lasku k nepratelum, ano, lasku k okupantum. Jiste, ani Jezis a troufnu si tvrdit ze ani br Cerny zde nemel na mysli napr. toto: Nuti li te nacista, abys prozradil, kde se skryva jeden zid, prozrad mu, kde se skryvaji dva. Davat tento smysl Jezisovym slovum znamena pokroutit to, co Jezis myslel. Stejne tak to znamena i o slovech bratra Cerneho, nebot on se odkazuje na Jezise Krista.
Jiste, mohl si vybrat obratnejsi citat, napr jak byste chteli, aby jini jednali s vami, tak ve vsem jednejte s nimi, v tom je zakon a proroci. Ale domnivam se, ze bratrovi neslo o slovicka, ale o poselstvi. Necekal podle meho nazoru, ze nekdo bude ignorovat poselstvi a chytne se slovicek.
Vztah krestana a nevericiho by rozhodne nemel byt soumerny. Krestan by mel vzdy prinaset "pridanou hodnotu." Nechovat se k druhemu tak, jak on se chova k nemu, ale tak, jak si preje, aby se druhy choval k nemu. Je treba vsak rici, ze ac nas Jezis vyziva, abychom se k druhym chovali tak, jak bychom si prali, aby se druzi chovali k nam, zaroven nam tim vsak neslibuje, ze se stejne budou druzi chovat k nam. Neslibuje nam, ze timto postojem ziskame nejakou vyhodu, ze tento postoj je pro nas z hlediska mezilidskych vztahu vyhodne. Avsak spravne bychom se nemeli chovat jenom tehdy, kdy je to pro nas vyhodne a prijemne, ale i tehdy, kdy je to pro nas nevyhodne a neprijemne. Tak se totiz projevuje laska.
Souhlasim s tim, co br Cerny napsal. Onen clanek sem nevlozil anonym, ale ja. A pokud mne pamet neklame, v prispevku pod timto clankem jsem se k tomu priznal.
Mejte se pekne. A omlouvam se br Cernemu, jestli jsem jeho slova pochopil spatne a jeho smysl zkreslil.

Mejte se pekne, zustavejte v Bozi Milosti.



Stránka vygenerována za: 0.23 sekundy