Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jitka.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 6, článků celkem: 16272, komentáře < 7 dní: 681, komentářů celkem: 404376, adminů: 60, uživatelů: 5118  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 198 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Myslivec

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
110244947
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Dar uzdravování v praxi
Vloženo Pátek, 20. srpen 2004 @ 20:55:22 CEST Vložil: Bolek

Charismatici poslal Pastýř

...První byla holka, která měla kratší jednu nohu. Dan ji posadil, zvedl nohy, srovnal je (bylo vidět, že jedna je jasně menší), položil je a když je pak po krátké modlitbě zvedl, byly stejné...

Druhý byl taky případ kratších noh, ale tentokrát je Dan držel v ruce. Kluk kolem dvaceti pěti, třiceti seděl na židli, Dan mu srovnal ty nohy a po modlitbě ta noha začla růst (vím, že někomu teď připadám jako blázen, ale popisuji, co jsem na své oči viděl, nikomu to nevnucuji, ale ani nazakrývám). Nicméně stalo se, že předrostla tu první... více: http://brouzdej.cz/blogy/joel/index.php?pg=zobraz_prispevek&clanek=665&autor=44


"Dar uzdravování v praxi" | Přihlásit/Vytvořit účet | 60 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

svérázná interpretace rozchodu D. Drápala s ČCE (Skóre: 1)
Vložil: dusan v Pátek, 20. srpen 2004 @ 23:52:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na tom článku mě spíš zaujala svérázná interpretace rozchodu D. Drápala s ČCE a bezelstné veřejné přiznání indoktrinačního vlivu  KS na jiné církve, který je oficiálně vždy vehementně popírán Zdá se, že se tady asi někdo neudržel.. Není bez zajímavosti, že je celý článek věnován poctě D.Drápala... Dan Drápal Svědectví o setkání s tímto mužem, který má dar uzdravovaní. Dan Drápal byl kdysi evangelický farář, který podle vlastních slov ale nebyl skutečně obrácený (k Bohu) a opravdově věřící. Ač tedy farář, opravdově Bohu uvěřil a odevzdal mu svůj život později. Předtím stihl vystudovat evangelickou teologickou fakultu. (mimochodem je to zajímavé i vzhledem k oné fakultě - vychovala faráře, umožnila mu jít pracovat na sbor, a ten teprve později skutečně uvěřil v Boha)

Poté "jeho" sbor začal růst a také začal "dělat problémy" ČCE (církvi, ve které byl farářem). Nakonec to skončilo vzájemným rozchodem. (Nechci tu rozebírat příčiny a podstatu rozchodu, ale možná se dá říct, že důrazem na praktickou autoritu Písma se dostali do rozporu s oficiálními stanovisky a praxí v ČCE. To nakonec vedlo k odchodu onoho faráře i sboru (v Praze) z oné církve a vzniku Křesťanských společenství, které se posléze rozrostli na jednu z nejvlivnějších (duchovně) církví u nás. Jsou po celé ČR.)



osobní názor autora článku Joele na kritiku učení D. Drápala (Skóre: 1)
Vložil: dusan v Sobota, 21. srpen 2004 @ 16:04:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bez zajímavosti není ani osobní názor autora článku Joele na kritiku učení D. Drápala. Říká ho v následné diskusi k článku: "Neznám jej úplně dopodrobna, ale myslím, z toho, co jej znám, že to je dobrý člověk, byť by na něm někdo našel to, i to i tamto a dokonce i kdyby se v něčem také mýlil. Vždyť kdo je již dokonalý?" jsem myslel spíše jako "mýlit se v méně podstatných věcech" , ale já si například nic takového vcelku neuvědomuji. Máme zkoumat to, co nám někdo káže, podle Písma , a on je v podstatě věrný učitel Písma. Jen vím o lidech , kteří ho kritizují a to jak "náboženští lidé" , což neberu , tak i někteří zdálo se mi taky Boží služebníci. Z toho usuzuji, že třeba něco sedět nemusí, ale to neobviňuje Dana. On může být totálně v pořádku, kritici mohu být mimo. A --- i kdyby v něčem méně podstatném měli pravdu (to jsem chtěl říct) nic to nemění na tom, že jej Bůh velice použil, používá a že je to dobrý člověk.

Věc, kterou mu omlacují někteří o hlavu je i ta, že je potřetí ženatý. Na první pohled to vypadá katastrofálně, při bližším pohledu se to podle mého soudu obrací ve prospěch Dana. Čili není to ten klasický případ, kázat vodu a pít víno, čili nebýt stejný ve slovech i činech.

Byl tam nějaký vývoj a něco ze života, kdy ještě nevěřil. /plně si to už nepamatuji, jen vím, že Bůh ho nezavrhl.) ... A ještě - jako má Dan spoustu kritiků, tak má také spoustu "příznivců", je velmi oblíbený. Myslím, že podobné to bylo i s Ježíšem. A nejvíc dostal zabrat od nábožných lidí, kterých je i dnes dost.




Re: Dar uzdravování v praxi (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 23. srpen 2004 @ 10:25:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Br. Dan Drápal se svým sborem neodešel kvůli třetímu manželskému svazku (v té době v něm myslím ani nebyl). Duvodem bylo zejm. pojeti krtu nemluvnat, ktere na Maninach odmitali praktikovat. To bych br. Danovi nevycital a podle meho soudu v teto dobe vykonal skutecne mnoho prospesneho.

Je zde vsak jina vec, a to pojeti daru uzdravovani, ktere je podle mne nebiblicke. Tento "dar" se poprve objevil u lidi z okruhu "Healing Revival", pote jej -patrne skrze Ern Baxtera- prijal Derek Prince, od neho br. Dan Drapal a pozdeji, v roce 1994 jej Prince vkladanim rukou na konferenci KMS predal clenum UzV KMS, kteri pak prochazeli Lucernu a prodluzovali nohy kazdemu, koho bolela zada, nebot se vedouci domnivali, ze problemy s pateri maji klic v nestejne dlouhych dolnich koncetinach. Zdalo se mi, ze nejtezsi zde bylo lidi presvedcit, ze skutecne maji rozdilne dlouhe kocetiny. Je zajimave, ze charismatici jsou na nemoci patere odbornici. Napr. se v Zivote viry psalo, ze Nemci maji poskozenou pater proto, ze za valky zvedali pravou ruku a hajlovali. Nevim, jestli i zde by tento dar uspel nebo zda by bylo nejdrive treba zastupne tento hrich vyznat. Jak je videt, je vsak tento dar stale v praxi, coz mne udivuje a svedci temer o nereformovatelnosti pneumatologie soucasneho charismatickeho hnuti...



Re: Dar uzdravování v praxi (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Čtvrtek, 02. září 2004 @ 10:09:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jelikož jsme s Olinem v diskuzi pokročili poměrně daleko, dovolím si pro přehlednost ocitovat jeho poslední odpověď znovu a pokračovat zde, v na konci diskuze:

Od Olin v Středa, 01. září 2004 v 23:51:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Člověče, umíš alespoň číst? Je tam přece napsáno S VYJÍMKOU PŘÍPADU, KDY JDE O CIZOLOŽSTVÍ. Tedy, to co jsi napsal, a co řekl Ježíš, sice platí, ne však ve všech případech. Například v případě, že rozvod proběhl z důvodu cizoložství, výše řečené NEPLATÍ. Jak to ještě napsat jasněji?
Olin

(Podotýkám, že se jedná o verš Mt 5:31n)

Milý Oline,

ovšem, že umím číst:-). Nezačínej si s tímto, mohlo by se Ti to lehce vrátit: 1 Kor 7:11 "A když už odejde, ať zůstane neprovdána nebo se s mužem smíří; a muž ať ženu neopouští." (neexistuje jasnější pasáž v Bibli, která by o tomto tak zřetelně hovořila). Když to platí o jakékoliv křesťanské ženě (a doufám, že uznáš, že to je myšleno i pro muže), čím spíše by se to mělo vztahovat na toho, kdo chce lidi vést!

A Mt 5:32? Nad tím veršem jsem se zamýšlel snad stokrát a zkoumal různé překlady. Neumím řecky, tak bohužel originální znění, které zde může být dost podstané, nemohu posoudit, ale všechny překlady mi ukazovaly (i s přihlédnutím k jiným částem Písma) následujícím směrem (pro přehlednost verš ocituji):

Mt 5:32 Já však vám pravím, že každý, kdo propouští svou manželku mimo případ smilstva, uvádí ji do cizoložství; a kdo by se s propuštěnou ženou oženil, cizoloží.

Předpokládám, že případ smilstva byl spáchán ženou toho muže. Tedy pokud muž opustí ženu, která se před tím nedopustila smilstva, tak ji uvádí do cizoložství. A pokud opustí ženu, která se již před tím smilstva dopustila, tak ji do cizoložství uvést nemůže, protože se již ve stavu cizoložství nacházela. Tento verš navíc odpovídá na další dva aspekty problému:

1) Kdo se s propuštěnou ožení, ten cizoloží. Je zde myšlena i žena opuštěná mužem, kterou její muž uvedl bez jejího zavinění do cizoložství. Je to možná pro někoho trochu složitější úvaha, ale když se nad tím zamyslíš, tak to vlastně říká totéž, co jsem pravil výše, tedy, že ani opuštěná žena se nemůže znovu provdat, aniž by se dopouštěla cizoložství.

2) Zmínka "mimo případ smilstva" vlastně dává možnost muži (obecně partnerovi) opustit svého manžela aniž by jednal proti Božímu nařízení. Pro lepší pochopení bych verš parafrázoval:

Já však vám pravím, že každý, kdo propouští svou manželku, uvádí ji do cizoložství. Pokud se však dopustila smilstva, je povoleno mu ji propustit, aniž by ji do cizoložství uváděl. Každý, kdo se s propuštěnou ožení, cizoloží.

Opravdu nechápu, kde ve verši Mt 5:32 vidíš prostor pro výklad, že propuštěná by se měla znovu provdávat, to by pak tvrzení, že je uváděna do cizoložství bylo postavené na hlavu, ne?. Čím by ji tedy uváděl do cizoložství, když ne tím, že spořádanou ženu opustil? Co to vůbec podle Tebe znamená "uvádět do cizoložství"? Osobně jsem přesvědčen, že tím žena samozřejmě necizoloží, ale že jí muž vystavuje nebezpečí cizoložství, kterého se dopustí právě tehdy, když se znovu provdá, což jasně říká konec onoho verše.

Tak se nad tím příště, prosím, více zamysli a snaž se mi to vysvětlit, ať přijmu Tvůj názor, ale nebylo by dobré zaměřovat se na to, kdo z nás umí lépe číst nebo jaké jsou třeba Tvé schopnosti v matematice a kombinatorice. Ostatně můžeš mě o nich nyní přesvědčit sám:-).

S pozdravem,

wollek



Stránka vygenerována za: 0.42 sekundy