|
Právě je 538 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116888621 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Život víry: Jak je těžké i krásné /duchovní střet a duchovní zbroj
Vloženo Úterý, 09. květen 2023 @ 13:19:58 CEST Vložil: Tomas |
poslal brusle7 "Napsal jsem vám v listě, abyste neměli nic společného se smilníky; ale nemyslel jsem tím všecky smilníky tohoto světa nebo lakomce, lupiče a modláře, protože to byste museli ze světa utéci. Měl jsem však na mysli, abyste se nestýkali s tím, kdo si sice říká bratr, ale přitom je smilník nebo lakomec nebo modlář nebo utrhač nebo opilec nebo lupič; s takovým ani nejezte. Proč bych měl soudit ty, kdo jsou mimo nás? Nemáte soudit ty, kdo jsou z nás? Kdo jsou mimo nás, ty bude soudit Bůh. Odstraňte toho zlého ze svého středu!"
Píši na námět bratra v Kristu Myslivce z předchozích diskusí - ke společnému rozjímání slov apoštola Pavla (1, KOR) - s vědomím, že v "tomto" taky "plavu"... a jsem v nejistotě svědomí ve způsobu případné konkrétní realizace citovaných slov apoštola - se těším se na názory křesťanů k tématu. A shrnuji zatím téma za sebe jednou větou - ve smyslu nadpisu článku - "Jak je těžké i krásné /duchovní střet a duchovní zbroj"...
|
Re: Jak je těžké i krásné /duchovní střet a duchovní zbroj (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Čtvrtek, 11. květen 2023 @ 10:05:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
Může zde někdo z křesťanů sdílet, jak prakticky pro dnešní dobu vnímáte tato slova apoštola Pavla?
1/ Měl jsem však na mysli, abyste se nestýkali s tím, kdo si sice říká bratr, ale přitom je smilník nebo lakomec nebo modlář nebo utrhač nebo opilec nebo lupič; s takovým ani nejezte.
2/ Kdo jsou mimo nás, ty bude soudit Bůh. Odstraňte toho zlého ze svého středu!"
Díky, Brusle7 |
Re: Jak je těžké i krásné /duchovní střet a duchovní zbroj (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Čtvrtek, 11. květen 2023 @ 12:20:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Na to neexistuje jakási paušální odpověď. To je případ od případu a závisí to na vedení Duchem Svatým, který je Tím, Kdo v nás uvádí Boží Slovo do praxe. Takže platí jiné Pavlovo slovo - jsme-li Duchem živi, Ducha také následujme (Ga 5:25). |
]
Re: Jak je těžké i krásné /duchovní střet a duchovní zbroj (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Čtvrtek, 11. květen 2023 @ 16:25:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Díky , Willy. Také to tak nějak podobně vnímám, že nelze dát jednoznačnou universální odpověď. Svoboda svědomí, obě možnosti... |
]
Re: Jak je těžké i krásné /duchovní střet a duchovní zbroj (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Čtvrtek, 11. květen 2023 @ 22:32:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já osobně si myslím, že je potřeba je vnímat v dnešní době stejně jako v době, kdy je apoštol Pavel psal. Nemyslím, že je důvod je dnes vnímat jinak, než tehdy.
Jak tedy? Nejlépe, tak jak je napsáno. Nevymýšlet si kdy to slovo platí, kdy ne, na koho ano a na koho ne... ono platí jak je napsáno.
Takže pokud někdo o sobě říká, že je křesťan a je třeba zloděj, tak jej má církev vyloučit (rozvázání jak říká Pán Petrovi nebo vydání satanu jak píše jinde Pavel). Samozřejmě, v kontextu ostatních Písem, například Matouš 18. Tedy bratr krade, jdu napomenu, neposlechne, zavolám svědky napomeneme, neposlechne - zavolám starší, neposlechne - společenství jej vyloučí. Jinde je psáno, ať je vám jako pohan a celník.
a jelikož je vyloučen, tak jej nemám já dál soudit, tedy nemám jej třeba jako heretika upalovat, nebo se vůbec zabývat jeho soudem. On byl vyloučen, již nepatří Božímu lidu, je to nyní věc Boha.
Takže dnes jako tehdy, pokud krade kdokoliv kdo si říká bratr....
Jinak to vyloučení není k odsouzení, pýše, nadřazenosti, ale cílem je pokání hříšníka. viz Ninive a Jonáš Ne každý svého vyloučení využije k životu.
|
]
Re: Jak je těžké i krásné /duchovní střet a duchovní zbroj (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Pátek, 12. květen 2023 @ 19:40:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | JirkaB Není to jednoduché Všichni jednou budeme stát před Pánem |
]
Re: Jak je těžké i krásné /duchovní střet a duchovní zbroj (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Sobota, 13. květen 2023 @ 07:58:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Myslíš Akuzativ, že Bůh dává nesplnitelné úkoly? Ono to je jednoduché, složité do dělají lidé. Pokud někdo krade, tak je to přeci jednoduché. Složité je to jen proto, že hřešící lidé to malují na růžovo, často včetně pokryteckých bratří kolem. Třeba zloděj řekne, stát s penězi špatně hospodaří ( a je to pravda), ten člověk si majetek nakradl (a je to třeba taky pravda), proto moje krádež není krádeží. Nebo třeba zde na GS, někteří tu vystupují jako hulváti a pomlouvači a to je jasný hřích, ale pokud to nazveš duchovním bojem, nebo diskuzním stylem, tak už to hřích najednou není. Ve skutečnosti je to jednoduché, jinak by to po nás Bůh nechtěl. Apoštol Pavel "napomíná" Korintské, píše jim, mezi vámi jsou bratři co se soudí, dokonce u světského soudu, je špatně, že se soudíte, navíc u světského soudu, když už jste špatní a soudíte se, tak ať ten soud řeší klidně ten nejmenší z církve, protože i ten nejmenší z církve to lehce rozsoudí...
Ale pokud zlé skutky, hříchy "bratří" omlouváme, tak pak je to složité. Ono je logicky složité akceptovat smilstvo faráře a ovečkám tvrdit, že smilstvo je hřích. Je složité parazitovat jak církev na státním rozpočtu a ovečkám tvrdit, že kdo nechce pracovat nechť nejí.... to opravdu složité je. Ale jen proto, že jsou to lidé, kteří hříchu říkají dobro. A je člověk říkající hříchu dobro křesťan?
Jednoduché je to i tehdy, když se bratři hádají, jestli se na špičku jehly vejde 10 nebo 6 andělů. |
]
Re: Jak je těžké i krásné /duchovní střet a duchovní zbroj (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Sobota, 13. květen 2023 @ 09:18:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | JirkaB Bůh nám nedává nesplnitelné úkoly Určitě ho můžeme prosit, aby byl s námi viditelně, abychom měli tu jistotu ve víře
Když já udělám dobro, nesmí to být pro druhého zlo - ani v té lidské rovině Vždycky musíme hledat absolutní dobro I když přesvědčím lidi, že dělám dobro, musím s tím obstát před Pánem To je pak o rozlišování, o zpytování svědomí - před Bohem nic neschováme |
]
Re: Jak je těžké i krásné /duchovní střet a duchovní zbroj (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Sobota, 13. květen 2023 @ 09:48:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To je zajímavý podnět k diskuzi. Toto už opravdu tolik jednoduché není, co píšeš není úplná pravda, ale pravda je lehce zneužitelná.
cituji: Když já udělám dobro, nesmí to být pro druhého zlo - ani v té lidské rovině Vždycky musíme hledat absolutní dobro
To je zapeklité, dobro musí být dobrem v očích Boha. Z pohledu člověka to dobro být nemusí. A to je někdy problém rozlišit, pokud člověk nemá mysl Kristovu.
Jeden katolík tu kdysi psal, že třeba tortura u inkvizice byla dobrem, jelikož zabraňovala předem odsouzenému vršit si další hřích. Tedy kati i ti co je platili ve svých zvrácených myslích, činili odsouzenému dobro.
Naopak, třeba hřešící člověk je vyloučen s církve, byl tam celý život, miloval ji, nechce odejít ... ale nechtěl přestat hřešit, omlouval si hřích, je vyloučen. Z jeho pohledu to je možná někdy zlo, křivda, zrada, ale pro jeho obrácení, to může být jednou dobro. Naopak, hlasy těch, nebuďte přísní, vždyť nechce odejít z církve, bůh je láska a bratra mezi sebou nechají... všichni zažívají dobro, které je zlem. Pavel jim říkal, že jsou nadutí.
Ale krádež, vražda, smilstvo, ... to jsou jednoduché věci.
|
]
Re: Jak je těžké i krásné /duchovní střet a duchovní zbroj (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Sobota, 13. květen 2023 @ 10:37:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | JirkaB Jo, není to jednoduché Je to o zpytování svědomí Musím si uvědomit, že stojím před Bohem, úplně se vším
Od inkvizice se můžeme vrátit do dnešních dnů a můžeme se zamyslet právě nad tím, že každý z nás jednou bude stát před Pánem Jak tam kdo pořídí, to nikdo nevíme, víme jenom, že peklo existuje a hlavně víme to, že Pán Ježíš, to co slíbil, na to se můžeme spolehnout, opřít se o to atp.
A zase jsme u toho, že Kristus ustanovil církev
|
]
Re: Jak je těžké i krásné /duchovní střet a duchovní zbroj (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 12. květen 2023 @ 06:15:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj.
Vnímám je tak, jak je Pavel píše - tedy pokud se někdo tváří jako křesťan a přitom je hulvát, lhář, nestyda, smilník, cizoložník, modlář, opilec ... cokoliv podobného, tak jasně vím, že s námi nemá co společného a nestýkám se s ním. A jasně dávám najevo, že k nám nepatří.
V církvi takové lidi naštěstí nemáme, nemusím tedy řešit. Ale stane se, že takoví lidé přijdou na návštěvu do církve. Jeden takový příběh jsem tu popsal. A v takovém příběhu všichni normální lidé vědí, že dotyčný nemá zatím s křesťany nic tak společného - a to i oběti takového "křesťana".
Jsou ale trochu "horší" situace - když je někdo celkem slušný a tváří se jako křesťan, přijde do církve, líbí se mu tam, je mu tam dobře, tak se přizpůsobí. Začne říkat, co říkají lidi okolo, začne se chovat slušněji, změní rétoriku, aby zapadl, naučí se nějaké modlitby jako ostatní, vyrobí si k tomu v hlavě i boha, aby nějakého měl a snaží se a snaží... A třeba i léta. A to je smutné. Čím déle se ten člověk snaží, tím větši je pak deziluze...
A je pro mne spíše ostuda křesťanství - a nás konkrétně - pokud takovým lidem neumíme nebo nejsme schopni pomoci. Mrzí mne to, když se takové věci dějí. O to víc jsem pak rád za lidi, kteří se obrátí k Bohu a přijmou Pána Ježíše, ale stejně mne mrzí lidé, kteří pomoc nenajdou.
Toník |
]
Re: Jak je těžké i krásné / směr pomoci (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pátek, 12. květen 2023 @ 09:23:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
"A je pro mne spíše ostuda křesťanství - a nás konkrétně - pokud takovým lidem neumíme nebo nejsme schopni pomoci. Mrzí mne to, když se takové věci dějí. O to víc jsem pak rád za lidi, kteří se obrátí k Bohu a přijmou Pána Ježíše, ale stejně mne mrzí lidé, kteří pomoc nenajdou."
Ahoj Toníku, pěkně vyjádřené. A vracím se tím i k poslání Grano Salis (jak jej vnímám) - pomáhat zde křesťanským sdílením lidem hledajícím Krista, nebo lidem po odchodu či s traumaty z nějakých zkušeností z církví (jako jste dříve hodně pomáhali a pomáháte zde mně). Je otevřenou otázkou, právě i na GS, jakou formou se stýkat "se všemi", abychom nechtěně nezadupávali kvůli "všem" i ty nejvíce potřebné (a neodráželi nově příchozí)... Jen o tom více přemýšlím v posledních měsících, co jsem sem znovu začala více chodit. Smysl diskusí (?) - sdílení a vzájemná posila nás křesťanů, která by měla jít dál mezi ostatní? (Mé přání do budoucna.) |
]
Re: Jak je těžké i krásné / směr pomoci (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pátek, 12. květen 2023 @ 11:17:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Diskuze je o názorech lidí. Život s Kristem a pro Krista je o společenství. Ve světle Božího Slova diskuze smysl nemá, pokud se nezmění ve společenství, kdy si lidé nevyměňují názory, nýbrž Krista, Jímž, Jehož, pro Něhož, s Nímž a Jemuž žijí, poněvadž právě takové společenství přináší život a růst v životě. Růst je totiž charakteristická vlastnost Božího Kristova života v nás.
To znamená, že pokud Kristus v nás neroste a my se nemenšíme, je třeba něco změnit. K tomu nám Bůh v Kristu dává milost na každý den. Každý den je nový začátek, kdy bychom měli zapomenout na včerejšek, na minulost a dovolit Pánu Ježíši Kristu, aby nás proměňoval obnovou duchem naší mysli, aby v nás bylo totéž smýšlení jako v Kristu; abychom to, co se nám děje, mohli za milost skutečně považovat a radovat se v Pánu vždycky. Pavel se radoval ve vězení a z vězení v Římě s pouty na rukou psal Filipským, aby se v Pánu radovali vždycky. Pánova radost je naše síla, jíž můžeme a máme porazit/porážet Ďábla a slavit v Pánu vítězství, které ho zažene na útěk. A když nám satan připomíná naši minulost, můžeme a máme jemu připomínat jeho budoucnost, neboť to on nesnese a zdrhá. Mám to vyzkoušené. Tož tak.
|
]
Re: Jak je těžké i krásné / směr pomoci (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 12. květen 2023 @ 17:32:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, i když to tak nevypadá, tak má smysl i sdílení všech lidí, je to pomoc. Třeba i člověka, co vytahuje na všechny okolo svého pindíka či pohlaví a dokonce si posílá nahaté fotky a je dobré vědět, že takový člověk byl taky v nějaké církvi, tvářil se tam navenek slušně, přizpůsobil se, přejal rétoriku, naučil se, co říkají lidi okolo, aby měl pokoj, dokonce se naučil "mluvit jazyky" ...Nebo člověka, co má hlavu plnou majetku, závisti, pobíhají mu tam kapitalisti a komunisti, a nejvíc "normální" mu připadá ten předchozí jmenovaný - že byl takový člověk v církvi a třeba tam i přednášel lidem vepředu ... A nebo člověka, který "vypije basu piv a nic mu to neudělá", že byl tak v církvi ... Nebo lidí, co je při jménu Willy 𝓷𝓪𝓹𝓪𝓭𝓷𝓮 to, co mají u sebe v srdci a za co by se slušný člověk styděl, ale ti nestydové ahulváti to na sebe v rámci anonymity vyklopí ... I to je varování, že člověk může narazit na různé lidi, co se navenek tváří hodně jinak, než co mají uvnitř. A tady to dají otevřeně a nestydatě najevo.
Smysl diskuzí je pro mne určitě výměna praktických zkušeností, svědectví z toho, co lidi žijí. Nezajímají mne tolik názory lidí, ale taky si je přečtu, ale jejich význam je pro mne malý.
Na povzbuzení si myslím, že by měla být církev, blízký kruh lidí, kde se člověk může svěřit, kde zažije modlitbu v moci Ducha svatého, vysvobození, uzdravení, odpuštění. Nemyslím si, že by se tohle moc povedlo ve veřejné diskuzi. Ale budu rád, když se v tom budu mýlit ;-)
|
]
Re: Jak je těžké i krásné / směr pomoci (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Sobota, 13. květen 2023 @ 07:43:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Sdílení ano - ale pokud jsou k němu podmínky ( podmínky jsou i zde často omezené vzhledem k napadání lidí, kteří zde něco svěřují).
Nevím, kdo tady šířil nahé fotky, ale vím, kdo tu hulvátsky napadali jméno Willy.
"Na povzbuzení si myslím, že by měla být církev, blízký kruh lidí, kde se člověk může svěřit, kde zažije modlitbu v moci Ducha svatého, vysvobození, uzdravení, odpuštění. Nemyslím si, že by se tohle moc povedlo ve veřejné diskuzi. Ale budu rád, když se v tom budu mýlit ;-)"
Uvidíme. I ohledně nového diskusního fóra Katedrály GS. Je veřejná, otevřená a jsou zváni všichni. Tedy domnívám se. Nerozumím moc IT oblasti, začala jsem se učit kdysi na PC až v dospělosti od dospívajících synů... Jedním ze smyslů Katedrály je možnost sdílení víry apod. bez urážek a napadání druhými. A jsou tam již vidět i četné přístupy od veřejnosti (uživatelů GS) , které svědčí o tom, že o Katedrálu je zájem (do 24 hod. do vzniku nahlédlo již hodně uživatelů GS, takže předpokládám rozjezd v budoucnu)...
|
]
|
|
|
|