Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Pavla.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 13, článků celkem: 15252, komentáře < 7 dní: 518, komentářů celkem: 327421, adminů: 60, uživatelů: 4861  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 116 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Spurgeon a kontroverze ´´Downgrade´´ II.
·Spurgeon a kontroverze ´´Downgrade´´ I.
·Jižní baptisté si zvolili nejmladšího prezidenta v historii
·Může stát zdanit majetkové náhrady církvím?
·Paul Washer: Biblické mužství
·Žádné restituce!
·Otevřený dopis Martinu Glaserovi
·Jižní baptistická konvence pořádá národní kongres
·Paul Washer: Randění je nebiblické
·Baptisté a identita

více...

Počítadlo

Licence Creative Commons

GRANO SALIS
 podléhá licenci
Creative Commons
Uveďte autora-
Neužívejte komerčně
3.0 Unported

Zaznamenali jsme
94 425 250
přístupů od 17. říjen 2001

Založeno L.P. 1997


ATELIÉR PROMĚN Jitka Černíková, kosmetika, vizáž, proměny, svatební líčení
BWF Protec
BWF Profiles
technické plsti
profily PMMA PC
plexi desky
aramid
kevlar Michaela Křivánková svatební fotografie, portréty, portrétní fotografie, fotografování novorozeňat a dětí, dětská fotografie, portrétní fotografie, svatba, svatební přípravy, fotograf

Kontrasty: Násilí na ženách
Vloženo Pátek, 05. únor 2016 @ 20:39:45 CET Vložil: Tomas

Služba bližním poslal pozorovatelnik



„Pokud tě bije, znamená to, že tě miluje,“ praví známé ruské přísloví. Ingušský podnikatel Mucharbek Jevlojev vyznával své ženě Marem lásku často a vynalézavě: jakmile se mu omrzely obyčejné rány, dusil ji igelitovou taškou. Jindy manželce v návalu citu oholil hlavu. A když se jeho něze vzpírala a pokusila se před ní ukrýt, silovik povolal ozbrojence a odvedl si ji zpět domů. V soukromí jí pak vysvětlil, že od manžela se neutíká. Krátce poté se po Marem Alijevové slehla zem.


 Jelizaveta Alijevová se svou tehdy 37letou sestrou naposledy mluvila 19. září. Mám hrozný strach, svěřila se jí uplakaná Marem do telefonu. Manžel je úplně bez sebe a hrozí, že má pro mě „překvapení“, budu prý litovat, že jsem od něj utekla. Jelizaveta se okamžitě obrátila na policii a žádala pro svou sestru pomoc. Marně. 

Ruské ministerstvo vnitra uvádí, že: „rukou manžela či jiného příbuzného“ každoročně zemře 14 tisíc žen; týrání je denním chlebem v každé čtvrté ruské rodině; dvě třetiny vražd se pojí s domácím násilím.


Nikdy za 23 let jsem neslyšel kázání v církvi na toto téma. Není to zvláštní? Přitom Ježíš do žen nekopal, ani je nedusil a choval se hezky. Takže asi není v pořádku týrání žen muži. A v Rusku je pravoslavná církev. Ta to schvaluje? Slyšel jsem kázání z křesťanských kazatelen proti všem možným skupinám obyvatel za těch cca 23 let, co tam chodím. Skutečně už úplně všechno, ale proti násilí na ženách a proti agresivitě mužů jsem jaktěživ kázání neslyšel. Jako by byli násilničtí muži pod nějakou zvláštní ochranou církve...

A není to problém jen Ruska. Podle studie organizace proFem z roku 2012 v České republice čelilo nějaké formě domácího násilí od 18. roku věku až do současnosti 40 % žen. V přepočtu na populaci to znamená, že 1,4 milionu žen někdy v životě alespoň jednou zažily domácí násilí, kdy se staly přímo ohroženými oběťmi.
DN  není  téměř  nikdy  pouze  jednorázovou událostí, má  svůj  vývoj a řadu forem.  Potvrzují  to i čísla z provedeného  průzkumu, z nichž  lze odvodit,  že v průměru  tyto ženy a de facto oběti uvedly čtyři různé formy DN, které se jich v průběhu  života přímo dotýkaly.Největší podíl mezi různými formami domácího násilí má opakované ponižování, vedoucí k naprosté degradaci až k pocitu bezcennosti. Tuto formu násilí prožilo v průběhu života  21 % žen.  Druhou  nejčastější formou  je fyzické  napadání, které uvedlo 18 % žen.  Na třetím  místě  se dle počtu žen prožívajících domácí násilí objevil sexuální nátlak, např.  formu  dotyků proti vůli oběti uvedlo 12 %. Domácí násilí spojené se závažnějším sexuálním ohrožováním, jako nucení k sexu,  k němuž nakonec  z přinucení  došlo, případně  až znásilnění pod různými  pohrůžkami, uvádí  8 % žen. Ohrožování zbraní, a to i opakovanému, musela  čelit 4 % žen. Přímým útokem za použití zbraně byla v průběhu  života ohrožena  2 % žen.Z průzkumu dále vyplynulo, že za poslední rok bylo oběťmi domácího násilí 11 % žen. Po přepočtu na ženskou  populaci  v ČR to znamená, že oběťmi domácího násilí je ročně přibližně 400 000 žen.
http://nenechtesiublizovat.cz/index.php?mainNav=zenyanasili&subNav=domaciNasili
Církev ani věřící toto nezajímá? Nebo se na tom sami podílejí? 

 
Příbuzné odkazy
· Více Služba bližním
· Novinky od Tomas


Nejčtenější článek Služba bližním:
Závislost na sexu


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 1
Hlasů: 2


Prosím, ohodnoť tento článek:

Vynikající
Velmi dobrý
Dobrý
Průměrný
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Násilí na ženách" | Přihlásit/Vytvořit účet | 60 komentáře | Prohledat diskusi

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Násilí na ženách (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 07. únor 2016 @ 20:46:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přemýšlel jsem několik dní, jestli to komentovat, protože tu máme opravdu ošemetné tema. Ale zkusím to.

Určitě nikdo nechceme, aby byly ženy v manželství týrané. Nicméně je tu několik ale, kvůli kterým si nedokážu představit, jak bych to kázání proti domácímu týrání manželek postavil, aby to nevyznělo blbě, anebo neslaně-nemastně doztracena (možná by mohl beobachter nějaké napsat).

Co si budeme nalhávat, v celkovém kontextu Bible tahá manželka v případě sporu za mnohem kratší konec než manžel a sebelepší kázání s tím nic neudělá. Manža je prostě hlavou rodiny a jak moc se stylyzuje do role macha záleží čistě na jeho libovůli. Tečka.
Navíc si uvědomme, že bychom asi nechtěli, aby se preláti příliš vměšovali do interních záležitostí rodin. I na Granu bychom našli spoustu svědectví, kdy se různí představitelé sekt pletli lidem do rodinných záležitostí, zpravidla s katastrofálními následky. Chceme to? Já za sebe musím říci, že ne. Tak jako tak, myslím si, že biblický model ve svém důsledku povede k nejmenšímu zlu.
Opravdu bych tu nechtěl zavádět režim podobný norskému Barnevernu, kdy jeden nevinný bekymrigsmelding (=zpráva o znepokojení), může zničit život mnoha lidem na dlouhé roky.

Ostatně si myslím, že i současná česká legislativa, kdy policie (!!!, nikoliv soud !!!) má pravomoc vykázat majitele z jeho vlastního domu či bytu přo podezření na domácí násilí, je hodně přes čáru.
Nejsem žádným zastáncem soudů, jsem křesťan, nicméně stále mi přijde méně zvrácené, aby o takové věci rozhodoval nespravedlivý soud, než aby o tom rozhodoval nespravedlivý úředník či policista (na nějž jsou kladeny mnohem menší požadavky než na soudce; absence procesu, obhajoby apod.).

Pak bych rád ještě zmínil, že asi 2/3 žalob o rozvod (opravdu se to tak jmenuje) podávají manželky. Nikoliv manželé. Stejně jako v případě tzv. sexuálního obtěžování je snaha přesunout důkazní břemeno na obviněného (muže). Nepopírám, že (sexuální) násilí mužů na ženách je společensky mimořádně nebezpečné, a proto by mělo být stíháno s maximální razancí, jenže současný stav spěje spíš než k potrestání viníků, tak k trestání obětí (názory, že si oběti za vše můžou sami), případně k trestání neprávem obviněných.

Na závěr položím řečnickou otázku.
Představme si, že se chce křesťanská panna vdát za chachara (lhostejno, zda-li je věřící či ne) a jakýsi šťoura eleazar si tuto pannu vezme stranou a začne s ní číst Bibli, kde jí bude ukazovat úskalí stavu manželského, včetně nadřazenosti (de facto) manžela nad manželkou a faktické nemožnosti dobrat se svého práva protio manželovi v případě, že my se manželství nevyvíjelo dle nejoptimističtějších biblických veršů. Představme si, jak by zejména sboroví satrší reagovali. Já bych čekal něco podobného (1Tm 4,3)



Re: Násilí na ženách (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: oko v Neděle, 07. únor 2016 @ 11:51:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Nikdy za 23 let jsem neslyšel kázání v církvi na toto téma."...


To se ptá praktikující katolík, který chodil na mši nejenom každou neděli, ale i ve všední dny - nebo toto prohlášení je spíš od svátečního "katolíka - jednoročáka"?


Pokud totiž nejdeš do kostela, těžko nějaké kázání uslyšíš.

Ale kázání bývá opravdu nejčastěji o aktuálních věcech v životě praktikujících katolíků - a mezi tyto věci domácí násilí skutečně nespadá.

I mezi katolickým duchovenstvem je násilí na manželkách (bití, vynucování pohlavního styku násilím) naprosto nulové.
Kvůli existenci celibátu totiž logicky neexistuje ani jediný takový případ násilí na manželce!



Podobná situace je v manželství katolíků.
Pokud totiž žijí svoji víru doopravdy, nic takového jako domácí násilí vůbec nepřipadá do úvahy.

Údaje statistiky o domácím násilí jsou tedy sesbírány mimo tato manželství aktivních katolíků. Mezi jinověrci, ateisty nebo katolíky jen "matrikovými" - tedy prakticky nepraktikujícími tuto víru.



Re: Násilí na ženách (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Karels v Sobota, 06. únor 2016 @ 17:19:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nebo se nekáže proti rasizmu, v AC Olomouc - tamějším sboru se někdo vyjádřil, že by si vedle "cigána" v církvi nesedl... (!!)

V BJB Olomouc zase svého času (je to hodně let zpětně) někdo z té církve odsoudil jednoho mého kamaráda Petra Z., který má cikánskou babičku (takže on sám je cikán z jedné čtvrtiny - vzhledově se to na něm podepsalo), že jednoho černýho jsme se zbavili... (!!) (Petr od nich odešel, tenhle komentář zazněl po jeho odchodu)

Opravdu skvělá vizitka křesťanů. Neměli bychom dělat rozdíly. A nevidím důvod, proč bych měl tajit, kde se to stalo - myslím v kterých sborech! Takže bych jim doporučil kázání jako prevenci proti rasizmu...



Re: Násilí na ženách (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Pátek, 05. únor 2016 @ 23:39:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to hruza ale ještě horši je to páchat na dětech a ty statistiky budou pravděpodobně podobné jako u těch žen.



Re: Násilí na ženách (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 06. únor 2016 @ 07:27:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
  Ahoj Pozorovatelniku.

  Zaujala mne podobně vlna fobie proti "přistěhovacům" a jejich násilí na ženách, jak probíhá internetem jedno video za druhým každé single události. Hezky je ten paradox popsaný v článku "znásilníme si je sami". 


Církev ani věřící toto nezajímá? Nebo se na tom sami podílejí? 

  Nevím, do jaké chodíš "církve". Když jsem byl v ŘKC, tak pokud řešili faráři nějaký problém, byly to "problémy tam těch zlých venku". Psal jsem ti o těch dvou sousedech, co se pohádali: Nevzpomínám si, že by někdy řešil pan farář jejich problém, přitom je měl každý týden před očima. Zato se stále znovu a znovu řešili pražáci víkenďáci, kteří v neděli do kostela nechodli, ale dokonce spustili cirkulárku, jak je to špatné, nesvětit den odpočinku. Škoda, že to ty pražáci nemohli slyšet. Když se pak objevil farář, který řešil naše reálné problémy (byť často blbě), byli jsme z něj nadšení.

  Pak jsem potkal pár takových dalších církví. Třeba v AC se dost řešilo hnutí víry, co ten kazatel a co jiný kazatel, co ten a ten evangelista, jestli je v pořádku, co ta církev: Řešily se problémy někde daleko, mimo, protože to zřejmě bylo jednodušší, než řešit ty uvnitř. Není to tedy jen o domácím násilí.

  Takový druh "církve" mi nevyhovuje. Ono pokud se "církev" rozdělí na pastora a ovečky či faráře a farníky, a ještě se přidá náboženství, tak to z principu vede k takovému anonymnímu řešení věcí někde mimo a daleko. Naopka, když je církev společenství, kde se lidé znají navzájem, vede to i k zájmu o konrétní problémy konkrétních lidí.

  Teď k tématu.

Církev ani věřící toto nezajímá? Nebo se na tom sami podílejí? 

  Osobně ne. Nezajímají mne osobně problémy "kdesi daleko někoho, koho ani neznám" v tom smyslu, že bych je nějak řešil, protože je nejsem schopen prakticky řešit a něco pro ně udělat, kromě modliteb, podpory lidí, kteří lidem nesou evangelium či podpory někoho, kdo přináší rozumné politické řešení. 

  Nejsem spasitel světa, abych řešil každý hřích každého člověka.

  Řeším to, co je mi blízké a to, co potkám, jak konkrétně mohu pomoci těm, se kterými žiju. V církvi problémy tak třiceti lidí: A to jsou většinou problémy, se kterými prakticky nemohu nic udělat, jako rakovina na ledvině, slepota, koma dítěte, gaučový manžel, netykavá manželka, nevěřící manžel, syn homosexuál bez cíle života, bolavý kyčel, zaneprádnění prací, utrácení vyšší než příjem, ...

  Vím, že Ježíš může proměnit násilníka, psal jsem tu o jednom takovém. To je řešení problému. Člověk přijme Ježíše a poddá se pod něj, pod jeho moc. 
  Druhé řešení je člověka izolovat: Vykázat z domácnosti, zavřít do vězení. Jen to je řešení problému jednostranné, částečné, krátkodobé, ne trvalé.

  Problémy obětí se navíc v církvi řeší obvykle pouze s obětmi hříchu, méně s těmi, kdo je působí. Když má třeba manželka doma gaučového manžela, kterého zbožňuje, je na něm závislá, který jí ale ponižuje, směje se jí, nemá ji rád a ta manželka uvěří Pánu a začne chodit do církve, tak samozřejmě církev nemá žádný praktický vliv na toho manžela, žádný mandát cokoliv s ním řešit. Jediné řešení je tedy změnit mentalitu oběti. Což jsem teď viděl a vím, že toto řešení je funkční. Pokud obět změní svou mentalitu, změní se i situace toho, kdo ubližuje.



  Na domácím násilí se nepodílím.


  Tebe konkrétně to zajímá? Poku ano, jakým způsobem řešíš tyto problémy?

  (snad to nebylo dlouhé, nemám úctu k tvému času, ale mám pocit, že času tu věnuješ dost ;-)

  Toník



Re: Násilí na ženách (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: zeryk v Sobota, 06. únor 2016 @ 09:57:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
no kdysi jsem dějiny rád měl...církev to zajímá od počátku církve, jakožto spoludědička SZ, je spoluvinna "pácháním zla na ženách,dětech,rodičích....
...spíše než o lidi se církev začala zajímat sama o sebe.
..byl to svět který křesťané pomáhali spoluvytvářet, žena ve SZ byla věc Př.18:22 (bible kralická), patřila otci nebo manželovi, nebyla rovnoprávná.
Feminismus a emancipace jsou myšlenkové proudy staré jen pár let (v Česku asi 200 let)
Věřící "neopustili" starý svět obsažený v bibli, tím si nesou "pokřivený vhled" na ženu, a to co společnost přijímá za "kodex slušnosti" oni neumějí a nechtějí 'rozpoznat' jako minimum lásky...(a tak mohou dál obětovat Bohu : oběti které On nechce..) (nevidím to tak jednoduše, ale nechce se mi zde psát slohovka) 





Stránka vygenerována za: 1.63 sekundy