 |
Právě je 305 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: Danny42 oko
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 114872254 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
Hledání: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací?
Vloženo Pátek, 03. říjen 2008 @ 12:47:56 CEST Vložil: Olda |
poslal oko Je ekumenismus rekatolizací?
Je třeba umět rozlišovat. Každý z nás, přestože věříme
různým věcem, je přesvědčen o správnosti a výjimečnosti té své víry. Je to
logické, jinak by v ní nežil a nepraktikoval by ji.
To se týká i mě
samého. Pokud se tedy domníváte, že se vás snad snažím přesvědčit o správnosti
katolické víry a byl bych rád, abyste se také stali katolíky – ano, máte
pravdu. O tom se snažím svědčit a bylo by nečestné tvrdit opak. Ale je to
logickým vyústěním mého přesvědčení o správnosti a výjimečnosti katolické víry.
Věřím, že každý z vás je na tom v tomto ohledu stejně, jen ne každý
si toto dokáže sám přiznat. To samo o sobě není přece nic špatného, spíš naopak.
Jenže takové věci se nedějí bez vlivu Ducha svatého, každé skutečné obrácení
je plně v jeho režii, jinak nemá trvání. Obrácení není věcí vnější, ale
vnitřní, na základě rozhodnutí svobodné vůle. Pokud mě tedy podezříváte, že
bych chtěl něčí svobodnou vůli nějak omezovat, musím říci rozhodné NE!
Je
spousta, tisíce věcí, jak se můžeme navzájem obohacovat i když
zůstaneme ve
svojí víře. Můžeme si navzájem místo slovních soubojů a posmívání sdílet své
zkušenosti s modlitbou, způsoby
jak se modlit, zkušenosti s Bohem, zážitky, problémy křesťanského
soužití ve vašich církvích a sborech. Stačí přijmout toho druhého
takového, jaký je a počítat s tím, že ho ani nepředěláme. To není naším
úkolem.
Smyslem našeho jednání by mělo být vytvářet společenství, učit se chápat
křesťanskou lásku a porozumění ve vyšší dimenzi, než naši předkové.
Domnívám se, že právě o tomto mluví dokumenty
o ekumenismu. Není, ani nemůže být žádná
cílená rekatolizace,
poněvadž ta by předpokládala omezení svobody jednotlivců, spoléhání na
člověka, místo na Boha a
to je všechno přímo proti učení ŘKC. Bylo by ale nepřirozené, pokud
jsem sám vlastní zkušeností přesvědčen o správnosti katolické víry, neuvažovat nad možností, že i někdo další bude chtít tuto víru v plnosti sdílet s námi.
|
Mediální propaganda katolicismu (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pátek, 03. říjen 2008 @ 13:04:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Po pádu komunismu můžeme sledovat dvojí propagandu: Otevřenou a skrytou.
Otevřená mediální propaganda se týká všech knih, časopisů a novinových článků, dále všech pořadů v rozhlase, v televizi či v kinech a na internetu (o něm viz např. Katolický týdeník, č.21, 24.5.1998; č.22, 31.5.1998; č.43,25.10.1998, str.3).
Zde všude je katolicismus postaven na úroveň pravého křesťanského náboženství, je mu přisuzována monopolní náboženská úloha v celé Evropě a je neustále veřejnosti předkládán jako nejstarší křesťanské náboženství existující už od dob narození Ježíše Krista nebo dokonce už od dob Starého zákona. Tato otevřená propaganda katolicismu je uzpůsobena pro všechny věkové vrstvy obyvatel postkomunistických zemí. Setkáme se s ní například jak v pořadech a knihách pro dospělé či pro mládež tak také i pro tu nejmladší věkovou kategorii, a to hlavně pro ni!
Dále můžeme z těchto článků vidět, jak potom římský katolicismus postupně proniká do všech veřejnoprávních médií, do internetu a dokonce i do různých komisí pro oceňování filmů ( viz např.: Katolický týdeník č.30, 27.7.1997 nebo č.17, 26.4.1998, str.8, článek: Ekumenické poroty hledají hodnoty nebo o řeckém katolictví viz např.: Pátek L.N., 9.1.1998).
Bezesporu na tom mělo zásluhu také setkání našich biskupů v německém Pasově 6. až 11. ledna 1991, které se uskutečnilo z iniciativy kardinála Vlka a které proběhlo v uzavřeném jednání: “V březnu 1990 jsme ve Fatimě mluvili například o tom, že je nutné, aby lidé zaměstnaní ve sdělovacích prostředcích byli přesvědčení a praktikující křesťané.” (Katolický týdeník č.7, 17.2.1991, str.5)
Vedoucím redakce celostátního náboženského vysílání Českého rozhlasu také není nikdo jiný než silně prokatolický “katolicko - evangelický” farář Miloš Rejchrt, duchovní česko - bratrské církve (viz např.: Katolický týdeník č.35, 31.8.1997; č.13, 29.3.1998; č.21, 24.5.1998, str. 1 a 4). Ten byl také vybrán i za člena správní rady česko - německého Fondu budoucnosti. Do tohoto fondu byl vybrán bývalým ministrem zahraničí Jaroslavem Šedivým. (Katolický týdeník č.13, 29.3.1998; L.N. 27.1.1998)
Pokracovanie:
Mediální propaganda katolicismu
|
Re: Mediální propaganda katolicismu (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 03. říjen 2008 @ 17:19:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Víš, někdy nevím, zda se nad tebou smát, či zaplakat. Dokážeš vyplodit opravdové perly.
nejstarší křesťanské náboženství existující už od dob narození Ježíše Krista nebo dokonce už od dob Starého zákona.?????
Křesťanství (alespoň křesťanství katolické církve) začíná Ježíšovou smrtí a vzkříšením, Starý zákon končí a Nový začíná roztrhnutím chrámové opony. Řeknu ti, máš ale solidní mezery ve vzdělání.
prokatolický “katolicko - evangelický” farář Miloš Rejchrt, duchovní česko - bratrské církve
Tak je to český bratr, evangelík, nebo katolík? Měl by ses rozhodnout a vybrat si.
|
]
Re: Re: Mediální propaganda katolicismu (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pátek, 03. říjen 2008 @ 18:00:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, ved vies ze nemam nijake mezery, :-))) Mne je to len smiesne ako moze katolicizmus zacinat roztrhnutim chramovej opony, :-))) ked praktizuje ritualy ktore sa ponasaju na staro-zakonne ritualy, Zid 10: ktoré nemôžu zdokonaliť vo svedomí toho, kto uctieva Boha, 10 a sú popri pokrmoch a nápojoch a rozličných umývaniach len vonkajšími predpismi, ktoré platia do času nápravy. 11 Ale keď prišiel Kristus, Veľkňaz budúcich hodnôt, vošiel RAZ NAVZDY do svätyne cez väčší a dokonalejší stánok, nie rukou urobený, to jest nie z tohto stvoreného sveta, 12 ani nie s krvou kozlov a teliat, ale so svojou vlastnou krvou, a vydobyl večné vykúpenie.
Co sa tyka pana Rejchrta, neviem co sa nad tym tak divis, urcite to nie je jediny katolik vystupujuci z pozicie evanjelikalneho krestana .... Takze mnohych to (tak ako Teba) popletie. No a prave preto je dobre poznat dejiny infiltracie evanjelikalneho krestanstva, ze ? Pozri: Důsledek infiltrace
|
]
Re: Re: Re: Mediální propaganda katolicismu (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 04. říjen 2008 @ 09:27:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tento tvůj "katolicizmus" existuje jen v tvojí hlavě a nemá se skutečným opravdu nic společného.
|
]
|
|
Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1) Vložil: Elo v Pátek, 03. říjen 2008 @ 14:46:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Plne súhlasím. Len dodávam, že ja osobne by som sa uspokojil nateraz s tým, aby kresťania dokázali vytvárať jednotu v rôznosti v tom zmysle, že prijať a rešpektovať charakteristické rysy toho druhého, dokázať oceniť kvality, dokonca učiť sa od druhého to dobré, čo u neho je. Odhliadnúť nateraz od vieroučných rozdielov, a konať, spolupracovať a spolu vydávať svedectvo v tomto svete, ktorý je na každom kroku protikresťanský. Dokazovať prakticky na našich vzájomných vzťahoch, dialógoch, stretnutiach , spolupráci, že tá láska, o ktorej všetci hovoria = a správne = na základe Evanjelia, nie je pre nich len teória... Ak to nedokážeme medzi sebou, ale budeme sas stále deliť a milovať len svojich, sme ako vtedyjší Židai, alebo len pohania, ktorým Pán povedal: Ak milujete, pozdravujte--- len tých, ktorí aj vás milujú. akáýe je to láska?... - Cchem preto spomenúž na prvé moje stretnutie s nekatolíkmi, ke´d som ako študent na internáte sa stretol s dvomi členmi z Bratskej Cirkvi /myslím, že zo St. Turej/. A prvý krát som sa vtedy nahlas pomodlil vlastnými slovami. Veľmi na mňa zapôsobil ich prístup, opravdivý kresťanský, hlboko duchovný. Tieť som raz stretol jedného učňa - 17-ročného baptistu. Vo vlaku. Čítal Písmo a mal hol všade popodčiarkované. To ma veľmi povzbudilo v čítaní Biblie... Ďalej: jeden chalan chodil náboženstvo, abol na nevydržanie. Vyrušoval, mal veľmi zlú povahu. Po nejakej dobe prišiel s Bibliou, plno podčiarknutých citátov. Čo sa deje s tebou? Si úplne iný? = hovorím mu. Aj ja sa čudujem... Moja sestra je na vine. Chodí do Cirkvi Slovo života. Trochu som sa s nimi tiež zoznámil, porozprával s nimi aj so sestrou. Celkom sa mi tam páčilo. Začal som si čítať Biblliu, a je to fajn... Vedel by som pokračovať... - Mal som istý čas blízko k organizácii festivalu Lumen, a v rámci toho som sa stretol s mnohými vzácnymi ľuďmi "z druhého brehu". Vôbec sme si neboli vzdialený. Cítili sme, že sme "naši". Boli taam katolíci, Bz Bratskej cirkvi, baptisti, adventisti, metodiskti. Ani sme sa nepotrebovali hádať. Nerobilo nám problém zveriť Mirovi Tóthovi z AC alebo Mariánovi zo skupiny Timotej /zabudol som meno.../ prednášku na tému, ktorú chcú... Odporúčali sme, im, aby mali dokonca svoju bohosluťbu v Evanjelickom kostole v Trnave. A mali = na katolíckom festivale... Keď bol Cavpfest, spokojne prednášali na duc*****m seminári pre účastníko festivalu naši katolíci Buc a Braňo Letko... To sa hovorí ekumenizmus v praxi. Kto che, hľadá ako to urobiť. kto nechce- hľadá ako sa vyhovoriť... . Nedalo by sa porozmýšľať spolu a hľadať spôsosby, ako viac a účinnejšie urobiť čosi pre Krista, aby ľudia videli čo si podobné ako u prvých kresťanov "Pozrite, ako sa majú radi!" - a uba needávno sa nevedeli pomenovať po mene...
|
|
|
Re: Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 03. říjen 2008 @ 17:41:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zaujal mě tam tento výrok:
"Máme přece společné téma a tím je Bůh - čili ekumena ano, ale ne sjednocování do jednoho spolku".
Myslím, že to je výstižné.
|
]
Re: Re: Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pátek, 03. říjen 2008 @ 20:00:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Omluvam sa ze skacem do harmonickeho dialogu ale myslim si ze ono je medzi Vami asi viac spolocneho ako - citujem: Bůh - čili ekumena :-)))
Nejake zaujmave vyroky brata Karelsa, ktore uvadzam pre este vacsie potesenie oka nasho oka :-) , pozri tu
:-) |
]
Re: Re: Re: Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 04. říjen 2008 @ 09:24:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Máme přece společné téma a tím je Bůh
Chápu, že čeština není tvým rodným jazykem, a chápu, že nekaždý musí poznat, která věta k čemu patří, ale myslím, že v tom to asi nebude. Stejným způsobem totiž vysvětluješ i Bibli. Typická ukázka, jak se dá vytrhnutím změnit smysl psaného "slova od slova".
"čili ekumena ano, ale ne sjednocování do jednoho spolku"
Snad to takto oddělené pochopíš lépe.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Sobota, 04. říjen 2008 @ 10:07:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale oko, vsak vies ze ja to chapem az moc dobre :-)))))))) |
]
|
|
Re: Oko! Historie nám ukazuje jaké ovoce a faleš přináší žena jedoucí na šelmě! (Skóre: 1) Vložil: Standa v Pátek, 03. říjen 2008 @ 15:46:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Oko:
Smyslem našeho jednání by mělo být vytvářet společenství, učit se chápat křesťanskou lásku a porozumění ve vyšší dimenzi, než naši předkové.
Domnívám se, že právě o tomto mluví dokumenty o ekumenismu. Není, ani nemůže být žádná cílená rekatolizace, poněvadž ta by předpokládala omezení svobody jednotlivců, spoléhání na člověka, místo na Boha a to je všechno přímo proti učení ŘKC.
.........................................................................................................................................................................................
Standa:
Myslím si, že lásku a porozumění nám může dát jen opravdové uznání autority Písma svatého a Pána Ježíše jako našeho jediného zachránce a spasitele. Můžeme věřit vábivým slovům o tom, že nemůže být žádná cílená rekatolizace? Změnila snad ŘKC své učení a cíle? Jaké zkušenosti nám nabízí historie? Na to nám může dát odpověď níže uvedená ukázka a odkazy.
Malá ukázka z knihy Velký spor věků - z d e :
Římskokatolická církev se všemi svými pobočkami po celém světě tvoří obrovskou organizaci pod vládou papežské stolice. Slouží jejím zájmům. Miliony jejích členů ve všech zemích světa jsou vedeny, aby se cítili zavázáni věrností papeži. Ať jsou jakékoli národnosti, ať žijí v kterékoli formě státního zřízení, mají autoritu církve považovat za nejvyšší. I když přísahali věrnost státu, slib věrnosti církvi je nadřazený nad tuto přísahu, a zprošťuje je všech závazků, které odporují zájmům Říma.
Dějiny svědčí o jejích obratných a vytrvalých snahách vměšovat se do záležitostí národů. Kdykoli se jí to podařilo, sledovala vlastní cíle bez ohledu na prospěch vlád či národů. V roce 1204 si papež Inocenc III. vynutil na aragonském králi Petru II. tuto zvláštní přísahu: "Já Petr, král aragonský, vyznávám a slibuji, že budu svému pánu, papeži Inocencovi, jeho katolickým následníkům a římské církvi vždy věrný a poslušný, že své království zachovám věrně v poslušnosti, budu bránit katolickou víru a potírat kacířskou zvrhlost." (John Dowling The History of Romanism, 5. díl, kap. 6, odd. 55) To odpovídá tvrzení o moci římského velekněze, že "mu podle zákona přísluší sesazovat císaře" a že "může poddané zprošťovat věrnosti jejich vládcům" (Mosheim, 3. díl, 11. století, odd. 2, kap. 2, pozn. 17).
Nezapomeňme ani na to, jak se Řím pyšní tím, že se nemění. Zásady Řehoře VII. a Inocence III. zůstávají stále zásadami katolické církve. Kdyby dnes měla církev moc, prosadila by je stejně rázně jako v minulých staletích. Protestanté si neuvědomují, co dělají, když chtějí přijmout pomoc Říma při prosazování nedělního odpočinku. Zatímco se snaží uskutečnit svůj záměr, snaží se Řím obnovit svou moc, aby znovu získal ztracenou svrchovanost. Až jednou Spojené státy přijmou zásadu, že církev smí používat nebo ovládat státní moc, náboženské svátky mohou být vynucovány státními zákony, zkrátka že církev a stát mají vládnout nad svědomím, tehdy bude zajištěno vítězství Říma v této zemi.
Boží slovo upozorňuje na blížící se nebezpečí. Pokud protestanté toto upozornění nepřijmou, poznají, jaké jsou skutečné záměry Říma. Pak už ale bude pozdě vymanit se z léčky. Moc papežství tiše roste. Jeho učení má vliv na zákonodárné sbory, na církve i na myšlení lidí. Staví krásné a mohutné budovy, v jejichž tajných místnostech se bude zase osnovat staré pronásledování. Skrytě a nenápadně sbírá své síly, aby dosáhla svých cílů, až nastane vhodný okamžik. Snaží se získat výhodné výchozí postavení, a vlastně ho už dosáhla. Brzy uvidíme i pocítíme, kam Řím míří. Kdo bude věřit Božímu slovu a bude se jím řídit, přivolá na sebe pohanu a pronásledování.
.........................................................................................................................................................................................
Jaký je obraz ženy jedoucí na šelmě? Podívejte se z d e
|
Re: Re: Oko! Historie nám ukazuje jaké ovoce a faleš přináší žena jedoucí na šelmě! (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 03. říjen 2008 @ 17:07:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Stando uvízls svým myšlením ve středověku. Pokud někomu apriori podsouváš špatné úmysly, démonizuješ ho, jak chceš pokročit někam dá ve vzájemných vztazíchl? A co ti říká osmé přikázání o křivém svědectví a pomluvě?
(Mat 7,1-2) "Nesuďte, abyste nebyli souzeni.
Jakým soudem totiž soudíte, takovým budete souzeni, a jakou
mírou měříte, takovou vám bude zase odměřeno.
|
]
|
|
Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Pátek, 03. říjen 2008 @ 16:09:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ekumenizmus predpokladá rovnocenných partnerov. Ekumenizmus je založený na dvoch alebo viacerých rovnocenných subjektoch. To znamená že máme nad sebou jedného Boha a my sme rovnocenní bratia. Som presvedčený o tom, že ekuména sa nedá robiť s RKC pretože katolická cirkev si nárokuje výlučnosť. Je ťažko s niekým jednať, keď je presvedčený o tom že on je viac tým, že je katolík má určitú výlučnosť a ostatní sú ,,odlúčení bratia,,.
Je to podobné ako rasizmus. Ak sa na čierneho človeka dívam ako niekto kto je viac a je nad ním nadradený tak ťažko dosiahnem s ním zhodu. Tá príde až vtedy keď prímem a osvojím si fakt že sme rovnocenní, máme rovnakú hodnotu...
ivanp |
Re: Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 03. říjen 2008 @ 16:57:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ŘKC je výlučnám jedině v tom, že nese dědictví klíčů, svěřených Petrovi. Je přece logické, že jedna církev musí nést v plnosti následnictví prvotní církve a NIKDO TĚ NENUTÍ, ABYS TOMU VĚŘIL, NEBO ABYS TO UZNÁVAL!
To přece vůbec nesouvisí s rovností lidí různého vyznání. Žádný katolík nemůže říct, že je víc, než ostatní. Ale ani míň. Pokud tedy jedná katolík s jinověrcem, jedná jako rovný s rovným.
Uvědomuješ si, jak se tento tvůj argument obrací proti tobě? Cožpak ty si nenárokuješ výlučnost pro svoji církev(ať už je jakákoli), netvrdíš, že právě ona je ta pravá? Jestli ne, tak proč v ní vlastně zůstáváš? JESTLI ANO, TAK CO NÁM CHCEŠ VLASTNĚ VYČÍTAT?
|
]
Re: Re: Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Sobota, 04. říjen 2008 @ 16:30:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cirkev nie je monarchia aby bola založená na pokračujúcom nástupníctve....ale to je iná téma....(Ak je nejaká cirkev pokračovateľka pracirkvi tak je to rozhodne pravoslávna ortodoxná cirkev)
Problém je v tom, že z tohto vášho pohľadu všetky ostatné cikrvi sú druhoradé, nerovnocenné KRC, kedže vy ste tý pravý pokračovatelia prvotnej cirkvi, iným cirkvám to zatiaľ nedošlo sú zatiaľ odlúčené od Ríma čo je v ekumenizme problém. Logicky z toho vyplýva to, že spása môže byť podmienená členstvom v RKC, má to svoju logiku.
Ekumenizmus sa dá robiť len ak sa stretnú dva rovnocenné subjekty, pričom každý z nich si je vedomí toho, že jeho spása nezávisí na členstve v nejakej cirkvi, ale na Osobe Ježiša Krista, a že Pán Boh sa na každého z nich pozerá rovnako, obidvaja rovnako potrebujú milosť Božiu a to nemá nič spoločné s tým v ktorej cirkevnej matrike sú zapísaní.
Pán Boh by bol v tom prípade príšerný pokrytec a nefér ak by prihliadal na to akú mám cirkevnú príslušnosť. Ja verím v takého Boha ktorý príma každého človeka rovnako a viac ako cirkevná príslušnosť ho zaujíma moje vnútro.
ivanp
|
]
Re: Re: Re: Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 05. říjen 2008 @ 12:46:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Shodneme se na tom, že Bůh hledí především na stav lidského srdce.
|
]
Re: Re: Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Sobota, 04. říjen 2008 @ 19:21:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj oko.
Výlučnost je právě jedna z věcí, kterou se ŘKC liší od Božích církví. Nebývá zvykem, aby křesťané věřili, že jejich církev je "jediná pravá." Na tom není nic normálního, to by byl protimluv. Buď je člověk křesťan a věří tomu, co je napsáno bibli, nebo si myslí, že jeho církev je jediná pravá.
Církví, jak je znám, je na světě tak 10 milionů. Sám jsem poznal církví asi tak dvacet, z toho pěkných pár osobně a o mnoha z nich mohu jednoznačně říci, že to byly pravé církve. Byly to ve většině případů úplně stejné církve, nebo dost podobné těm, které popisují skutky, listy nebo zjevení. Dokonce jsem zažil, že řeší úplně stejné problémy.
Ani jedna z těch církví, co jsem poznal, o sobě netvrdila, že je ta "jediná pravá", byla snad jen jedna vyjímka s náběhem na takového malého českého výlučného papeže. Ale ani ta netvrdila, že je jediná. To slovo "jediná" je právě ta katolická výlučnost, se kterou se lidi z ŘKC dívají na své okolí a i ty se tak díváš. A stejným okem se díváš na nás dle pravidla "podle sebe soudím tebe" a myslíš si, že totéž děláme my. A to není dobrý úsudek.
Ani moje víra Ježíši a bibli není nijak výlučná. Stejnou víru ve stejné slovo a moc stejného jména má stamiliony lidí po celém světě. Nikdy by mě ani nenapadlo považovat víru ve slovo Ježíše Krista za nějak "výlučnou".
|
]
Re: Re: Re: Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 05. říjen 2008 @ 12:54:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Buď je člověk křesťan a věří tomu, co je napsáno bibli, nebo si myslí, že jeho církev je jediná pravá.
S tím nesouhlasím a v kontextu historického vývoje to ani nedává smysl. V Bibli, přesněji v Novém zákoně, je napsáno právě jenom to, co schválila církev zhruba až ve čtvrtém století. Komu tedy věřili křesťané do té doby? Zvěstovanému Kristu a to ústy církve.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1) Vložil: Willy v Neděle, 05. říjen 2008 @ 14:50:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko,
nesouhlasit je také to jediné, co s tím můžeš dělat, ale proti pravdě nic nezmůžeš - jen pro pravdu. Argumentovat historickým vývojem je velice ošemetné, neboť historický vývoj ohledně církve byl drtivou většinu času špatně. Kdyby to tak nebylo, nemusel by Pán mít a konat svou obnovu církve počínaje dobou reformace až do současnosti.
Tvé/vaše přeceňování a zkreslování role, jak si myslíš, tvé "církve" při sestavování a schvalování NZ kánonu je pro tebe/vás kamenem úrazu, neboť tě/vás to vede k nadřazení řkc nad Písmo = Boha a to je přímo a doslova satanské, poněvadž satan byl první, kdo chtěl mít svůj trůn nad Božím. A satan je také tím, kdo vás drží ve tmě, abyste to neviděli a kdo vás chytil do pasti, abyste konali jeho vůli (2Tm 2:25b-26), neboť právě na tomto portále se ukazuje, jací jste zarputilí odpůrci Boha, rozuměj Božího Slova, Jež překrucujete mnohdy neuvěřitelným způsobem. Tož tak.
willy |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1) Vložil: aviaf v Neděle, 05. říjen 2008 @ 19:36:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek | Písmo = Boha
Tohle je presne ten problem mnoha protestantu: modlosluzba knihy.
BIBLE NENI BUH!
Pokud se modlis k Bibli, jsi modlosluzebnik. Pokud mezi Bibli a Boha klades rovnitko, jsi modlar jako stehno. Pokud se domnivas, ze zadna jina zkusenost s Bohem, nez skrze Bibli, je nekrestanska, jsi modlosluzbenik (a mimochodem taky upiras viru tem 95% vsech krestanu historie, kteri neumeli cist).
Pismo pravi, ze Bozim slovem je Jezis (je to v prologu Janova evangelia, J 1:1-14), proto kdyz my rikame, ze Bible je Bozi slovo, je to ve skutecnosti jen urcita zkratka a myslime tim, ze Bible je svedectvim o Bozim slove, kterym je Kristus.
BIBLE NEROVNA SE BUH!
Desetkrat opakovat kazdej den pred spanim!
Aviaf
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 05. říjen 2008 @ 22:07:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Plne suhlasim s Aviafom ale myslim ze napriek tomu by sme mali respektovat co v Bozom Slove realne je. Niekto si totiz na zaklade podobnej logiky dokaze zdovodnit modlosluzbu, promiskuitu ... proste cokolvek, ze? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1) Vložil: aviaf v Neděle, 05. říjen 2008 @ 22:58:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek | Jak to myslis "napriek tomu"? Respektovat Bibli (tj,. priznavat ji PRAVE tolik respektu, kolik ji nalezi) znamena prave vedet, ze Bible neni Buh. Ten, kdo povazuje Bibli za Boha, pacha tentyz hrich, jako obyvatele Lystry, kteri se klaneli Pavlovi jako bohu. Spletli si Boha s jeho poslem. Spravny vztah k Bibli je ten, v nemz se na jedne strane vyvarujeme ji ignorovat a na druhe strane se i vyhneme jejimu kultu. V pripade mnoha krestanu by vsak bylo presnejsi napsat, ze jejich Bohem neni Bible, ale spis jeji velmi konkretni (a samozrejme mylna) intepretace. Ale to by bylo na samostatnej clanek.
Aviaf
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1) Vložil: Willy v Neděle, 05. říjen 2008 @ 23:04:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Tomáši,
co ses tak rozhorlil, takového jsem tě tu snad ještě nezažil.
Napsal jsem jasně "Písmo = Boha", nikoliv Bibli = Boha. Bible je kniha, Písmo svaté je Boží dech (2Tm 3:16), je to samotná podstata Boha, Bůh sám, jak jsi správně citoval Jana 1. V Janovi 6:63b Pán Ježíš říká: Slova, která jsem vám pověděl já, jsou duch (=dech) a jsou život.
Nemodlím se ke knize - Bibli, nekladu rovnítko mezi knihu - Bibli a Boha, nedomnívám, že žádná jiná zkušenost s Bohem, než skrze Bibli, je nekřesťanská, sám takové zkušenosti mám; a mimochodem nejsem protestant. Takže nechápu, co tě to popadlo?
Pán s tebou. Amen.
willy |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1) Vložil: aviaf v Úterý, 07. říjen 2008 @ 03:43:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek | co ses tak rozhorlil, takového jsem tě tu snad ještě nezažil.
To proto, ze je to dulezity. A mnoha lidem hledajicim Pana je prave ta modlosluzba knize, kterou casto videj u nekterych fundamentalistickych krestanu, kamenem urazu.
Písmo svaté je Boží dech (2Tm 3:16), je to samotná podstata Boha, Bůh sám, jak jsi správně citoval Jana 1.
Ja jsem ho spravne citoval, ale ty ne. Prolog Jana hovori o Jezisovi (viz "slovo se stalo telem" - tim se nemysli, ze Pismo bylo vytisteno v Bibli, ale ze Jezis se stal clovekem). Veskere Pismo je podle 2Tm 3:16 "theopneustos" tedy Bohem vdechnute, nikoli Bozi dech. A uz vubec neplati, ze Pismo je podstata BOha. TO si fakt myslis, ze podstata BOha se vmestna do par tisic stranek tisteneho textu?
Stavet se nad Pismo proste neznamena stavet se nad Boha, protoze Pismo se v nijakem smyslu Bohu nerovna.
Aviaf
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatoliz (Skóre: 1) Vložil: Willy v Úterý, 07. říjen 2008 @ 12:39:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tomáši,
ano, máš pravdu - Slovo se stalo tělem = člověkem.
Veskere Pismo je podle 2Tm 3:16 "theopneustos" tedy Bohem vdechnute, nikoli Bozi dech. Když Bůh vdechne, co vdechne? Přece svůj dech! Když vzkříšený Pán Ježíš dechl na své učedníky se slovy "Přijměte Ducha Svatého", co respektive Koho do nich vdechl? Boha - Ducha Svatého!
Když k učedníkům mluvil předtím, jak jsem psal minule (Jan 6:63), řekl, že Jeho slova jsou duch a jsou život. To znamená, že Slovo je Duch, Boží dech je Slovo (Písmo) i Duch a je také Boží (věčný) život. Jak chceš oddělit dech od Osoby, která jej vdechuje, když tento dech je život této Osoby, která když mluví, tak vdechuje svůj život do těch, ke kterým mluví?
Mluvím tady o Trojjediném Bohu, který je Duch (Otec) = Dech = Písmo a Slovo-Rhema (Syn) = Život - životodárný Duch, jímž se stal Kristus coby poslední Adam (1K 15:45b), který k nám přišel v Duchu Svatém, rozumíš? Tento Trojjediný Bůh si učinil příbytek v našem (lidském) duchu v okamžiku, kdy jsem se znovuzrodili. Otec v Synu a Syn se stal oživujícím Duchem, který je v nás věřících spolu s Duchem Svatým, aby se tak naplnilo Slovo, jež řekl Pán v Janovi 14:23.
A není Boží (božský věčný) život podstatou Boha, není Kristus jako Slovo, které se stalo tělem, náš život (Ko 3:4), neboť v něm tělesně přebývá veškerá plnost Božství (Ko 2:9)?
NEMLUVÍM O KNIZE, O LITEŘE; MLUVÍM TU O ŽIVÉM TROJJEDINÉM BOHU, OTCI, KTERÝ NÁM DÁVÁ SÁM SEBE VE SVÉM SYNU-ZTĚLESNĚNÉM SLOVU JAKO ŽIVOT SKRZE DUCHA SVATÉHO. AMEN.
willy
|
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou r (Skóre: 1) Vložil: Willy v Neděle, 12. říjen 2008 @ 15:54:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tomáši,
jestliže se tě člověk zeptá, kdo a jaký je Bůh, obejdeš se bez Písma, bez Božího Slova, abys Mu ho popsal? A může Boha popsat někdo jiný než Bůh, když Boha nikdy nikdo neviděl, vždyť Bůh je Duch? Jenom Syn, který je Slovem Božím, Boha viděl a svědčí o Něm - je Obrazem neviditelného Boha. A co používal sám Pán Ježíš, když mluvil o Bohu? Písmo svaté! Tož tak.
w. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skryt (Skóre: 1) Vložil: aviaf v Neděle, 19. říjen 2008 @ 02:48:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek | jestliže se tě člověk zeptá, kdo a jaký je Bůh, obejdeš se bez Písma, bez Božího Slova, abys Mu ho popsal?
No ja doufam, ze odpoved na tuhle otazku je snad kladna! Jako: jestli je alespon zbla pravdy na nasem tvrzeni, ze nase vira ma zaklad v OSOBNIM setkani s Panem, tak snad bych mel bejt schopnej popsat, kdo je ten Pan zac. Snad musim bejt schopnej popsat nekoho, s kym jsem se osobne setkal, nebo ne? Jak jinak bych to mel delat? Kdyz tebe se nekdo zepta, jaka je tvoje manzelka, taky ho odkazes, at si radsi precte dopisy, ktery ti napsala? Novy Zakon je kniha obsahujici mimojine svedectvi prvotnich krestanu (treba Pavla) o jejich osobnim setkani s Bohem. Pokud to jedine, co jsi pripadnym hledajicim lidem schopen nabidnout, je odkaz na Bibli, misto svedectvi o svem VLASTNIM setkani s Panem, tak to ses s nim asi jeste nesetkal.
Aviaf
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 05. říjen 2008 @ 20:19:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "neboť tě/vás to vede k nadřazení řkc nad Písmo =
Boha a to je přímo a doslova satanské, poněvadž satan byl první, kdo
chtěl mít svůj trůn nad Božím"
Willy Doufám, že s odstupem času i ty přiznáš, že toto je velmi neuvážené tvrzení. Bible je slovo Boží, v tom jsme zajedno. Ale církev je tělo Kristovo, je to přece sám Kristus. (Saule, proč mě pronásleduješ!) Srovnej si to!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Neděle, 05. říjen 2008 @ 15:16:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Víš, napsal jsi pravdivou větu - "v bibli je napsáno to, co Církev schválila zhruba ve čtvrtém století".
Kdybych napsal, že "je tam napsáno přesně to, co schválili Židé ve 2 století", "je tam napsáno přesně to, co schválil Mohamed v 7 století" nebo "je tam napsáno přesně to, co schválili protestanti v 16. století" nebo lépe: "je tam napsáno to, co schválila Strážná věž ve 20. století", tak to jsou všechno pravdivé věty, ale k naší víře nijak relevantní.
V článku Na počátku jsem docela dobře vysvětlil postoj k těmto věcem z křesťanského pohledu. To, co se dělo ve 4. století je zajímavé z historického pohledu, ale nijak extra se to netýká naší víry.
Zkusím napsat o bibli jinou pravdivou větu: "V bibli je napsáno právě jenom to, co se v křesťanství a církvích dělo na jejich počátku". To je myslím věta, která lépe popisuje co je pro nás důležité a na které se spolu shodneme.
To, jestli někdo později vytvoří nějaké učení a pokusí se jeho autoritu podpořit biblí, protože je zrovna populární, je zajímavé spíš z kontextu historického vývoje, ale rozumný smysl se tím rozhodnutím nějak řídit to nedává.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 05. říjen 2008 @ 20:31:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kdybych napsal, že "je tam napsáno přesně to, co
schválili Židé ve 2 století", "je tam napsáno přesně to, co schválil
Mohamed v 7 století" nebo "je tam napsáno přesně to, co schválili
protestanti v 16. století" nebo lépe: "je tam napsáno to, co schválila
Strážná věž ve 20. století", tak to jsou všechno pravdivé věty, ale k
naší víře nijak relevantní.
Přiznám se ti, že ti vůbec nerozumím. Židé nikdy (ani ve 2 století) neschválili, že Ježíš je Mesiáš, Syn Boží. Mohamed sice o Ježíši tvrdí, že je Mesiáš, ale protože byl nevzdělaný, nechápal smysl tohoto. Proto ho islám bere jen jako proroka a nikoli jako Božího syna. Protestanti, pokud je mi známo, přejali Bibli v nezměněné podobě, jen některé části vypustili. Strážná věž (Jehovisté) pokud vím, tak neuznávají Boží Trojici.
Jestliže se ve čtvrtém století vytvořil kánon Bible, stalo se tak působením Ducha svatého a pro mě je to pravdivé slovo Boží, které inspirovalo pisatele Bible, aby napsali právě to, co napsali. Působení Ducha svatého nemohu dát na stejnou rovinu s Mohamedem, Židy, či jehovisty.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1) Vložil: aviaf v Neděle, 05. říjen 2008 @ 23:05:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek | Jestliže se ve čtvrtém století vytvořil kánon Bible, stalo se tak působením Ducha svatého
Pusobenim Ducha svateho spis byl prave vyvoj tech predchozich ctyr stoleti, kdy ten kanon pomalu krystalizoval: nektere spisy se prosazovaly, jine zase zapadaly. To, co nastalo na konci ctvrteho stoleti, tj,. shora narizene uzavreni kanonu, to spis bylo pusobeni koncilu nez Ducha svateho. Ty koncily z konce ctvrteho stoleti svym zpusobem ucinily pritz tomu, aby to samovolne krystalizovani, ktere svobodne probihalo v dobach, kdy cirkev jeste nemela pristup k meci statni moci, pokracovalo i nadale. Da se tedy docela dobre argumentovat, ze ty koncily byly naopak v opozici k pusobeni Ducha svateho.
Aviaf
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 06. říjen 2008 @ 21:37:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zajímavá konstrukce, ale povrchní. Je z ní cítit neznalost problému, zkus jít více do hloubky, seznam se s obsahem spisů, které nebyly do NZ zařazeny. To, čemu ty říkáš samovolná krystalizace, byl počátek chaosu. Spisů bylo na padesát, obsahově si protiřečily a křesťané nevěděli, čemu věřit. To byl důvod pro svolání sněmu, aby se jasně stanovilo, co je křesťanská víra a co už není. Většina vyřazených spisů obsahuje hereze (Jidášovo evangelium, Tomášovo evangelium). Hodně spisů bylo ovlivněno gnosticismem, Ale např. Didaché - učení dvanácti apoštolů, neobsahuje žádné hereze a přesto nebylo do NZ zařazeno.
Jak můžeš považovat Bibli za Boží slovo, pokud zpochybňuješ vliv Ducha svatého při jejím utváření?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatoliz (Skóre: 1) Vložil: aviaf v Pondělí, 06. říjen 2008 @ 22:58:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek | Nevim, jaks prisel k tem padesati spisum, pokud vim, cirkulovalo toho mezi krestany mnohem vic, ale predstava o tom, co je nakolik inspirovano, se zacala vytvaret velmi brzy. Kdyz si srovnas seznamy "kanonickych" knih v Muratoriho zlomku, v Eusebiovi, u Athanasia a jinde, zjistis, ze tolik rozdilu tu nebylo. Nevim o zadnem vyznamnem rane krestanskem mysliteli, ktery povazoval Tomasovo nebo Jidasovo nebo Petrovo (nebo koneckoncu Adamovo) evangelium za inspirovane v tomtez smyslu, jako to platilo pro spisy dnesni Bible. Odchylky v tomto smeru jsou celkem drobne: dobre, tak armenska cirkev ma i treti korintskym a nektere jine cirkve maji epistolu Barnabasovu, ale kdyz se do nich podivas, nic moc prekvapiveho v nich nenajdes (obe jsem cetl, stejne jako Tomasovo ci Petrovo evangelium ci Didache). Pokud uz byly nejake rozdily, pak spocivaly v tom, zda by se nahodou nemely z kanonu vyradit nektere spisy, ktere tam dnes jsou (treba Janova Apokalypsa).
Jak můžeš považovat Bibli za Boží slovo, pokud zpochybňuješ vliv Ducha svatého při jejím utváření?
Ja nezpochybnuju vliv Ducha svateho pri utvareni Bible. Ja zpochybnuju pretense tehdejich koncilu, ze jednaly pod vedenim Ducha svateho. To jsou dve rozdilny veci, vime? Prave ze Bible se utvarela pod vlivem Ducha svateho (to je to samovolne krystalizovani), az se do toho nacpal koncil a choval se samozrejme jako slon v porcelanu. Asi jako kdyz se parlament zacne cpat do svobody tisku a projevu. Pravda Bozi vitezi sama svou pravdivosti, nepotrebuje na to zadny kulaty razitko vod koncilu - to je veci povetsinou na skodu.
Aviaf
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekat (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 07. říjen 2008 @ 14:43:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | První staletí existence církve nebyla idylická, vznikaly třenice, spory o výklad učení. Samovolně nic nekrystalizuje, ale naopak nastává mezi lidmi chaos. Vyvstala tedy potřeba nějakého měřítka (kánonu), kterého je možno se držet. Nové sekty rostly jako houby po dešti. Jakobité, ariáni, nazarejci, ebioniti, gnostici, donatisté, a do toho od třetího století mazdaismus. Určení kánonu Bible nebyla žádná svévole, ale životní nutnost, jak se vymezit proti herezím.
Odchylky vyřazených spisů nebyly vůbec drobné, ale někde zásadní. Některé popíraly Ježíšovo lidství, jiné jeho Božství. Můžeme je rozdělit do dvou skupin. Zbožné apokryfy, které rozvádějí např. Ježíšovo dětství, ale nejsou věrohodně podložené a heretické, především gnostické apokryfy. Skutky Janovy jsou dokétským spisem. Jestli jsi skutečně četl Jidášovo evangelium, jak můžeš takovou hrůzu vydávat za drobnou odchylku? Vždyť dělá z Jidáše hrdinu!
Koncil využil svého práva svazovat a rozvazovat (Mt 18,18) a udělal v tom pořádek. Tvé tvrzení, že jsi apokryfy četl a nenašel podstatné odchylky jenom potvrzuje oprávněnost kánonu Bible. Asi jsi nečetl dost pozorně.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou r (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 07. říjen 2008 @ 14:53:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oprava: Mazdaismus je pochopitelně starší, jedná se o manicheismus.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou r (Skóre: 1) Vložil: aviaf v Středa, 08. říjen 2008 @ 05:16:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek | První staletí existence církve nebyla idylická, vznikaly třenice, spory o výklad učení.
Ano. Treba spor kolem Markiona v druhem stoleti. Snad si vzpomenes, ze to byl spor tykajici se (mimo jine) kanonu. A vyresilo se to zcela bez prispeni koncilu. Proste Markionuv nazor se neprosadil.
Samovolně nic nekrystalizuje, ale naopak nastává mezi lidmi chaos.
Jisteze krystalizuje. Mnoho veci vznika zcela samovolne. Treba lidsky jazyk se vyviji zcela samovolne, nova slova vznikaji a stara zanikaji, aniz by to nekdo ridil shora. Totez plati pro technologicky vyvoj: myslis, ze nekdo seshora planuje, kdy vznikne parni stroj, kdo vymysli penicilin nebo jak bude vypadat microchip? Myslis, ze nejaka centralni komise urcuje, kterej vynalez se bude rozvijet a kterej se hodi do kose? Na takovy konspirace veri jeste tak nanejvejs gojim. Totez plati pro vysledky vedeckeho badani: neni potreba zadny oficialni potvrzeni, ze Zeme je kulata. Staci proste vyletet na orbit a podivat se. Predstava, ze bez centralniho planovani spolecnost propadne anarchii, je mi jako liberalovi cizi. A pojeti, ze lidi nejsou dost chytry, aby rozpoznali, co maj cist, spada presne por hlavicku centralniho planovani.
Vyvstala tedy potřeba nějakého měřítka (kánonu), kterého je možno se držet.
Ne. Markionuv pripad je jasna ukazka toho, ze zadnej zavaznej kanon befelem narizenej shora potreba neni. O herezich velmi zevrubne psal uz Irenej Lyonsky v druhym stoleti, tedy davno pred koncilama, a jeho sila spocivala v sile argumentu. To, co tedy vyvstalo ve ctvrtem stoleti, byla potreba prijit s nejakou zaminkou, proc spalit oponentum s odlisnym (a presto treba legitimnim) nazorem knihy. Koncilni rozhodnuti od ctvrteho stoleti dale jsou prevazne dilem politickeho boje a jejich smyslem bylo legitimizovat stat: proto vznikla statni doktrina (kredo), seznam povolene literatury (kanon), po cirkevnich liniich vedena statni administrativa (ustanoveni hierarchie stolcu) a pak uz jen nasleduji sarvatky ruznych vnitrocirkevnich frakci (viz souboj o theotokos v Efezu nebo obrazoboercky spor o dve stoleti pozdeji). Je to snad nahodou, ze cirkev, ktere se dostalo statni uznani teprve v roce 313, popravila uz v roce 381 prvniho heretika? Stacilo 68 let! Tak chutna moc. Domnivat se, ze na koncilech slo primarne o veci viry a ne o politicky souboj, je asi jako domnivat se, ze na sjezdech Komunisticky Internacionaly slo o idealy delnickeho hnuti a ne o soboj Stalina se Zinovjevem.
Jestli jsi skutečně četl Jidášovo evangelium, jak můžeš takovou hrůzu vydávat za drobnou odchylku?
Ty nepozorne ctes. Ja jsem argumentoval, ze tyto gnosticke, doketicke a jine spisy nepovazovali myslitele toho hlavniho krestanskeho proudu za inspirovane nikdy. Napriklad manicheismus vubec nebyl krestanskou cestou, to bylo prakticky uplne jiny nabozenstvi a nikdy v dejinach nehrozilo, ze by si to snad nekdo splet. Totez plati o gnosticismu: drtivy vetsine cirkve byl vzdycky jasny, ze je to cizorodej parazit na tele cirkve. Proste, kdyz se podivas do seznamu spisu, ktere za inspirovane povazuje Muratoriho zlomek a Athanasiuv velikonocni pripis, tak tam bude 90% shoda a zadny Jidasovo evangelium se tam vyskytovat nebude.
Tudiz: v 90% spisu byl mezi ruznymi navrhovanymi kanony PRUNIK i bez koncilu, a v tom pruniku se zadny gnosticky, doketisticky ani manichejsky spisy nikdy nevyskytovaly. Pak tu bylo tech 10% odchylek a ty skutecne byly celkem drobne a spocivaly napriklad v tom, zda 2. Petrova ano, zda Zidum napsal Pavel, zda Apokalypsa Janova ano ci ne apod. Cili jeste jednou: nauc se cist. Jo, a nikde jsem netvrdil, ze jsem cetl Jidasovo evangelium.
Koncil využil svého práva svazovat a rozvazovat (Mt 18,18) a udělal v tom pořádek.
V Mt 18:18 jsem o koncilu nenasel ani zminku.
A co mas proti ebionitum? Byli to proste prvotni krestani z Zidu, kteri trvali na dodrzovani Zakona v duchu podobnem Pavlovu doporuceni: jsi povolan, jako Zid? Nezatajuj svou obrizku (1K 8:18). Narozdil od nas vsech meli navic tu odvahu skutecne zit svou viru v prostote a skutecne chudobe, odkudz ostatne dostali i svoje jmeno.
Aviaf
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skryt (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 08. říjen 2008 @ 09:02:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nemám nic proti Ebonitům, jen to, že to nebyli křesťané. Ebionité se považovali za prvotní křesťany z Židů, ale byli heretickou sektou. Zpochybňovali božství Ježíše Krista a neposkvrněné početí Panny Marie. Věřili, že Bůh Krista "adoptoval" za Božího syna až po Janově křtu v Jordánu. Byli vegeratiáni a tvrdili, že i Ježíš byl vegetarián a nejedl velikonočního beránka. Odmítali učení apoštola Pavla. Zůstali ponořeni ve Staré smlouvě. Pokud zařazuješ i takové jako křesťany, chápu, že ti i mezi apokryfy lecos uniká.
Křesťanství vyrůstá ze Starého zákona, který naplňuje. Markion hlásal gnostické učení a dualismus, dobrý Bůh Nového zákona proti špatnému Bohu Starého zákova. Odmítal celý Starý zákon. Popírá Ježíšovo lidství, Ježíš byl pro něho člověkem jen zdánlivě. Vždyť je to hereze, jak poleno! Mezi jeho kritiky se řadí Efrém Syrský a Origenés. Polykarp ze Smyrny (poslední žijící z žáků apoštolů) jej nazval "prvorozencem ďáblovým". To se ti teda podařilo dát příklad nepotřebnosti kánonu. Jistěže není třeba, vždyť dneska vedle nás taky volně "krystalizuje" bůh konzumu, nač se proti němu vymezovat a poukazovat na zvrácenosti!
Irenej Lyonský byl Polykarpův žák a Markiona odsoudil ve spisech Adversus haereses a Adversus Marcionem Tertullianus. Jenomže to v té době četlo jen pár intelektuálů, většina křesťanů byla negramotných. Takoví lidé neumí okamžitě rozpoznat herezi a je pro ně přijatelnější stanovit jasná pravidla, záchytné orientační body, kterých je třeba se držet. A to dokáží lidé vzdělaní. Liberalismus je k ničemu, trh všechno nevyřeší.
Je to snad nahodou, ze cirkev, ktere se dostalo statni uznani teprve v roce 313, popravila uz v roce 381 prvniho heretika? Nevím nic o tomto případu, můžeš uvést pramen?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu s (Skóre: 1) Vložil: aviaf v Neděle, 19. říjen 2008 @ 04:01:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek | Nemám nic proti Ebonitům, jen to, že to nebyli křesťané.
Jakto, ze ne? Povazovali Jezise za Boziho Mesiase (Pana) a verili v srdci, ze ho Buh vzkrisil z mrtvych. Co vic bys chtel? Vsechno ostatni jsou adiafora.
Zpochybňovali božství Ježíše Krista
a neposkvrněné početí Panny Marie.
V tom nebyli prvni ani posledni: prave, ze otazka Jezisova bozstvi neni z Pisma vubec tak na prvni pohled jasna, jak se ti snazi namluvit ekumenicke koncily. Neposkvrnene poceti Panny Marie zpochybnuju taky. Uprimne receno, ja mam svoje pochybnosti i vubec o jejim panenstvi (ve smyslu Gal 4:4), natoz o jejim neposkvrnenem poceti. Hele, ostatne, nepripada ti vubec trochu blba cela ta doktrina, ze poceti je jaksi "poskvrneno", pokud k nemu dochazi za pouziti spermatu? Povazujes svoje deti za pocate poskvrnene?
Věřili, že Bůh Krista "adoptoval" za
Božího syna až po Janově křtu v Jordánu.
To proto, ze v Bibli se najdou pasaze, ktere takovemu vykladu velmi presvedcive odpovidaji.
Byli vegeratiáni a tvrdili, že
i Ježíš byl vegetarián a nejedl velikonočního beránka. Odmítali učení apoštola Pavla. Zůstali ponořeni ve Staré smlouvě. Pokud zařazuješ i takové jako křesťany, chápu, že ti i mezi apokryfy lecos uniká.
Tobe hlavne unika, ze hodnotis fenomeny prvniho stoleti prismatem koncilnich rozhodnuti o tri sta let pozdeji. Vycitas ranym krestanum, ze neverili presne podle mustru koncilniho pravoveri. To je jako bys vycital papezi Janu XXII, ze v bule Quia quorundam z roku 1324 odsoudil doktrinu (tehdy popularni mezi bekterymi frantiskany) o papezske neomylnosti, kdyz prece kazdej vi, ze neomylnost papeze je od roku 1871 clankem viry! Spravne to samozrejme musi byt naopak: historicky bychom meli posuzovat to pozdejsi ve svetle toho drivejsiho. To by ovsem znamenalo pripustit, ze to mozna byly koncily, ktere se odchylily od praveho uceni.
Ale i tak: ja nezpochybnuju, ze ebioniti verili na spoustu veci, ktery nam pripadaj absurdni, ja pouze tvrdim, ze pokud jde o jadro veci, o jadro viry, tak v tomto smeru se ebioniti klidne vejdou pod hlavicku krestanstvi, prestoze jejich uceni se s ucenim koncilu presne neprekrejva (ostatne, ci uceni se prekrejva, ze jo?).
To se ti teda podařilo dát příklad nepotřebnosti kánonu.
Achjo, ja jsem prece neobhajoval Markionovy nazory! Ja jsem uvadel jeho pripad jako priklad, jak se veci daj vyresit bez koncilu! Markion tvrdil, ze Starej zakon neni inspirovanej (respektive ze neni inpspirovanej tim stejnym Bohem, jehoz Jezis nazyva svym Otcem) a zcela BEZ PRICINENI KONCILU se jeho nazor neprosadil, protoze krestanska obec dokazala rozpoznat v teto veci blud. BEZ KONCILU. Mimochodem, to, ze si nekteri krestansti hlavouni v polemice s Markionem neodpustili nektery ty nadavky (viz Polykarp), to jim rozhodne ke cti neslouzi a ve vztahu k Markionovu uceni je to zcela irelevantni (nadavka totiz neni protiargument).
Jistěže není třeba, vždyť dneska vedle nás taky
volně "krystalizuje" bůh konzumu, nač se proti němu vymezovat a
poukazovat na zvrácenosti!
Takovyhle breky najdes v libovolny dobe v dejinach. Na prepych a spotrebu se nadavalo i v dobach nejhlubsi bidy. Je to spis takovej folklor nez nejaka vecna kritika. Ae pokud chces zit stridme a poukazovat na to, ze v materialnich vecech neni spasa, prosim. Delej to. A delej to i bez koncilniho schvaleni. Nebo na to potrebujes koncilni rozhodnuti, abys tohle pochopil?
Takoví lidé neumí okamžitě rozpoznat herezi a je
pro ně přijatelnější stanovit jasná pravidla, záchytné orientační body,
kterých je třeba se držet. A to dokáží lidé vzdělaní.
Nevim, proc by to nedokazali. Snad i ti nejprostsi dostali Ducha svateho, ne? I tem nejprostsim plati Pavlova vyzva vsecko zkoumat a dobreho se drzet. To, cos popsal, je ryzi intelektualska pycha, ktera si troufa druhym urcovat, co si maji myslet a co smeji cist.
Liberalismus je k ničemu, trh všechno nevyřeší.
????? Promin, ale tohle je odpoved na urovni Pavlovova reflexu. Mimochodem, trh vzdycky vec nejak vyresi, problemem je, ze nekterym lidem se to reseni nelibi (vetsinou ze zcela zistnych ci mocenskych duvodu), a tak prohlasuji, ze "trh vec nevyresil". Ale zcela uprimne by meli spis rict: "trh vec nevyresil tak, jak JA bych si pral". No, jo, opaci na to liberal, ale proc zrovna na TVOJE prani by se mel brat nejakej extrovni zretel? Pokud na tuhle otazku nemas nejakou VELMI VELMI presvedcivou odpoved, pak je, myslim, na miste shodit takovou namitku jako nezrizenou sebestrednost.
Ale to je jen takova politicka odbocka. S veci to souvisi jen do te miry, ze proste at chces nebo nechces, Duch vane, kam chce, a nenecha se svazovat hlasovanim koncilu. Pravda Bozi vitezi, a na tom ani buhvijakej koncil nic nezmeni.
"Je to snad nahodou, ze cirkev, ktere se dostalo statni uznani teprve v roce 313, popravila uz v roce 381 prvniho heretika?" Nevím nic o tomto případu, můžeš uvést pramen?
Drobna oprava: preklep. Ta prvni poprava byla v roce 385, nikoli 381. A jednalo se o hispanskeho Priscilliana. Par detailu najdes na Wikipedii. Ja jsem cerpal z Kunga (Christianity: Essence, History and Future).
Aviaf
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pondělí, 06. říjen 2008 @ 08:54:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | To se divím, že nerozumíš. Napsal jsem to dost jasně a ty jsi chytrý a chápavý člověk.
Zkusíme se tedy shodnout jinak: Pro mě je "bible pravdivé pravdivé slovo Boží, které inspirovalo pisatele Bible, aby napsali právě to, co napsali." přesto, že vycházím ze zcela jiných východisek, než ty, nezávislých na tom, co kdo rozhodl ve 4. století nebo jakémkoliv dalším století.
V čem se lišíme málo je to, že působení Ducha svatého mohu dát klidně na stejnou rovinu se Židy, ale to je detail.
|
]
|
|
Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Sobota, 04. říjen 2008 @ 19:46:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ahoj Oko,
ta řeč se mi líbí. Škoda jen, že tak otevřeně nemluví i Vaši představitelé.
Kdyby například Vaši biskupové řekli na setkání ERC a ČBK zcela otevřeně:
"Vážení pánové, jste pod prokletím, mýlíte se a naší snahou je přivést vás do náručí římské církve a k poslušnosti jejímu biskupovi, pak by to bylo čestné. Obávám se však, že by to bylo brzy rozpoznáno i těmi představiteli z nekatolických církví, kteří si zřejmě dvojsmyslné řeči a zastírající jednání vašich představitelů neuvědomují."
Chartra ekumenika mohla být formulována nezastřeně, jako návrat ke katolicismu atd. Škoda, že Tvoji vlastní představitelé nejsou tak otevření a upřímní jako Ty. Přitom je jasné, že katolicismus nikdy nezapře sám sebe a stále bude usilovat o to, oč usiloval před staletími a pokud to bude možné, bude používat i stejných prostředků.
Stále v lásce,
Pastýř |
Re: Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 05. říjen 2008 @ 20:11:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pastýři, myslím, že by řekli tohle: Vážení pánové, nejste
pod prokletím , ale vaše názory například na nepřítomnost
Krista v eucharistii vás vylučují z té části církve Kristovy,
která v této víře přijímá. Nikdo vám ale neupírá upřímnou víru, skrze kterou
můžete i vy mít účast na spáse.
Jen naprostý naivka by si mohl myslet, že se všichni protestanti rázem
změní na
katolíky. To je nereálné a není to nejdůležitější. Nejdůležitější je
stav
lidských srdcí, žitá víra s Bohem v každodenním životě. Jsi - li
protestantem, tvoje víra tě naplňuje a nemáš tedy vnitřní potřebu ji
změnit, zůstaň protestantem i nadále. Naplňuj svůj život podle svého
svědomí obsahem evangelia.
Domnívám se, že katolická církev bude vždy především usilovat o hlásání
evangelia. Nic jiného není více důležité a nic jiného není jejím úkolem.
|
]
Re: Re: Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Pondělí, 06. říjen 2008 @ 08:37:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nejsou pod prokletím? Tak platí Trident nebo neplatí? Jinak, samozřejmě, že nejsou pod prokletím. Lidská učení a lidská proklínání nic nezmohou. Neproklíná-li Hospodin, nadarmo se namájí zaklínači...
|
]
Re: Re: Re: Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 06. říjen 2008 @ 14:42:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Anathema má dvojí výklad. Anathema = prokletí Anathema = vyloučení
Sám si vyber, co odpovídá reálné skutečnosti. Nikde v Bibli nenajdeš příkaz k prokletí. I Pavlovo "anathema" znamená vyloučení. (1.Petrova 3,9) Neodplácejte zlo zlem, ani zlořečení zlořečením, ale naopak
žehnejte, neboť víte, že jste povoláni k tomu, abyste zdědili
požehnání.
(2.Tes.3,14) Jestliže však někdo neuposlechne naše slovo v tomto dopise,
takového označte a nesměšujte se s ním, aby se zastyděl.
Nemějte ho však za nepřítele, ale napomínejte ho jako
bratra.
|
]
Re: Re: Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pondělí, 06. říjen 2008 @ 09:03:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj oko.
Jen osobní poznámku: Je škoda, že mi katolická církev evangelium, tu radostnou zvěst a Boží moc ke spasení, za celých 22 let, co jsem v ní byl, nepředala. To byly stále jen eucharistie, zpovědi, růžence, náboženství, pobožnosti, poutě, dohady o detailech učení, dobré skutky, zpytování svědomí, "duchovní" cvičení a zpovědní zrcadla, ale spasení žádné. Ani lidi okolo mě spasení neměli, jen ho celkem zoufale hledali.
Je škoda, že (Ř)KC nedělá to, co je jejím úkolem a o co usiluje a soustředí se na andělská zjevení Královny nebes a její náboženství. Jen těžko pak věřit, že to dělala někdy v minulosti a že byla méně mimo, když proklínala lidi věřící bibli.
Až bude ŘKC usilovat o hlásání evangelia tak, že ho bude hlásat, nebudem se tady muset bavit o všech těch nesmyslech andělských učení a můžeme jít klidně společně. Ale to se obávám že je trochu hodně naivní "až".
|
]
Re: Re: Re: Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 06. říjen 2008 @ 21:44:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je mito taky líto kvůli tobě. Já jsem uvnitř ŘKC tu radostnou zvěst poznal. Ale každý z nás máme k Bohu tu svou originální cestu a nemůžeme si myslet, že je jediná správná.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pondělí, 06. říjen 2008 @ 23:16:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, přizám se, že si myslím, že existuje jediná správná cesta k Bohu, ale to už asi víš. Alespoň k tomu Bohu, o kterém mluvíme jako křesťané. Asi právě proto jsem ji v ŘKC nenašel, protože tam má k Bohu každý tu svoji originální cestu, a právě tu Jedinou správnou cestu pak lidi neznají.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 07. říjen 2008 @ 13:39:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bůh je největší umělec a my nejsme žádné kopie. Životní cesta každého z nás je originální, jedinečná. A z tohoto pohledu je cesta každého z nás jiná. Někdo najde Boha už v mládí a prožije s ním svůj život, jiný hledá a projde spoustu různých náboženství, či denominací než najde skutečného Boha, další se obrátí těsně před smrtí, a jiný nenajde Boha vůbec. Mluvil - li jsem o našich různých cestách, měl jsem na mysli právě toto. Mluvíš z pozice člověka, který má patent na rozum. Nezaškodilo by trochu pokory, špetka lásky a pochopení.
|
]
|
|
Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Sobota, 04. říjen 2008 @ 22:38:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Jelikož většina protestantskejch denominací se čim dál víc podobá ŘKC, tak je pravděpodobný, že se jednou početnější část z nich spojí s ŘKC do supermamutí organizace. (kdyby se tak stalo již zítra, tak by to běžnej českej protestant ani nepostřehnul, protože pro něho by se prakticky nic nezměnilo) Otázkou je, nedošlo-li by nedlouho po tom k viditelnýmu oddělení Božího národa..........
Nutno dodat, že od časů J.Husa se mnoho změnilo, a že požadavky shrnuté ve Čtyřech artikulích jsou téměř vyplněny.
|
Škoda jen, že tak otevřeně nemluví i Vaši představitelé (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 05. říjen 2008 @ 14:01:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | pastyr: Škoda jen, že tak otevřeně nemluví i Vaši představitelé
Osobne by som tiez privital na nejakej verejnej ekumenickej bohosluzbe prednasku katolickeho aktivistu na temu, napr.:
3. Proč protestuji proti principu Sola Scriptura
4. Trident ji (kliatby) použil proti lidem v bludu. Jste tedy naši pomýlení bratři. Věříme ale, že vaše úmysly jsou čisté, jen nemáte poznání.
Budme uprimny a priznajme si, ze oko bol do svojich prehlaseni trosku "dotlaceny" okolnostami a viaceri mu k jeho "uprimnosti" dopomohli. :-))) Oko tu nema lahku poziciu, zastavat sa rimskeho katolicizmu s pomocou biblie je nieco ako hladat roh v gulatej miestnosti.
Katolici nam len tazko povedia pravdu sami od seba, su instruovani totiz hovorit len o tom, co si myslia ze nas spaja ..., nakolko 80% z nich je neviem preco presvedcenych ze do ich sekty patrime a treba nam len dopomoct do navratu k Rimu. Ale otazka stale je, co spaja krestanstvo so staro-babylonskou modlosluzbou ? Co ma spolocne Boh s prekrucanim evanjelia?
Na webe som nasiel jedno zaujmave prehlasenie, ktore pisal rimsky katolik. Prosim pozorne si ho precitajte, aky to kontrast spupnemu a tupemu vyplachu mozgov aky nam tu oko den co den predvadza .... :
|
]
Re: Škoda jen, že tak otevřeně nemluví i Vaši představitelé (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 05. říjen 2008 @ 14:29:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Eleazar: tak je pravděpodobný, že se jednou početnější část z nich spojí s ŘKC ... Otázkou je, nedošlo-li by nedlouho po tom k viditelnýmu oddělení
Eleazar, je mi luto toho buduceho casu v tvojej vete. Ved ono sa to uz predsa davno stalo ! :-)
Aha:
Kdo podepsal dokument Charta Oecumenica?
Charta Oecumenica: Církve se zavázaly vyhledávat setkání s jinými náboženstvími
Maly citat z knihy: Tajne dejiny Jezuitov: Nemysleme si, že v Čechách je to jiné a lepší, než kdekoliv jinde na Západě. Právě nezkušenost a naivita českých, moravských a slovenských věřících protestantů, stejně tak jako i dalších z bývalého socialistického bloku je přímo vybízející k tomu, aby Vatikán mohl v klidu a téměř bez jakékoliv námahy zapouštět své kořeny doslova přímo na kazatelně protestantských sborů. To se týká nejen polokatolických církví, ale hlavně takových církví, které si zakládají na tom, jak přesně dodržují Desatero, protože mají správné znění Božího Zákona - zvláště 4. přikázání, jak jsou znalé Bible, jak správně křtí, jak se přiblížili k původním apoštolům, jak rozumí proroctvím a jak jsou proto daleko od ekumenických či dokonce vatikánských vlivů.... |
]
Re: Re: Škoda jen, že tak otevřeně nemluví i Vaši představitelé (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 05. říjen 2008 @ 20:43:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Gojíme, můžeš mi prosím, ještě jednou jasně odpovědět?
Odpověděl jsi totiž na obě navzájem se vylučující otázky ANO. Dodržuješ tedy Písmo slovo od slova, nebo dodržuješ jen jeho hluboký smysl?
Musíš si vybrat, obojí nelze.
Bible je pro tebe buď sdělené slovo Boží - a potom platí každé slovo až na věčnost, slovo od slova, které je třeba dodržet,
nebo je Bible pro tebe jenom inspirované slovo Boží - pak ale potřebuje výklad pravého smyslu - slova nelze brát doslovně, ale v komplexním významu s ohledem na jiná místa Bible.
Tedy SDĚLENÉ, či INSPIROVANÉ?
|
]
Re: Re: Re: Škoda jen, že tak otevřeně nemluví i Vaši představitelé (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 05. říjen 2008 @ 22:13:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko, uz som Ti mnoho krat odpovedal, ak to ale chces znova odpovedz mi najprv ty, mame respektovat to co je jasne v Pisme alebo nie ? |
]
Re: Re: Re: Re: Škoda jen, že tak otevřeně nemluví i Vaši představitelé (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 06. říjen 2008 @ 14:30:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Přece jsem vysvětlil, že k Písmu lze přistupovat dvěma zásadními přístupy. V obou jsou výklady naprosto jasné a přitom rozdílné.
Odpověděl jsi mně sice mnohokrát, ale nikdy naprosto jasně. Vždycky se kroutíš do mnohoznačnosti, tvou odpověď si lze vyložit různě. Nemyslím si, že takové jednání je zrovna křesťanské.
(Mt 5,37) Ať je tedy vaše slovo 'Ano' ano a 'Ne' ne. Co je nad to,
je od zlého.
Ukážu to na příkladu: (L 8,2) také některé ženy, které byly uzdraveny od zlých duchů a
nemocí: Marie zvaná Magdaléna, z níž vyšlo sedm démonů,
Bylo těch démonů skutečně sedm, jak slovo od slova říká Písmo? Potvrdí toto i Gojím? Je to v Písmě jasné?
Já tvrdím, že Písmo nelze vykládat jen tak, jak znějí slova, slovo od slova, ale je třeba hledat skutečný smysl v návaznosti na jiná místa Bible a zároveň mít znalost tehdejšího vyjadřování. Číslovka sedm značí v Bibli úplnost, to znamená, že Ježíš vyhnal z Magdalény všechny zlé duchy. Nemuselo jich být přesně sedm, ale třeba sto. Důležitost informace tkví v tom, že v ní nezbyl ani jediný zlý duch.
Nevykládám tedy Písmo slovo od slova, ale jasný smysl hledám s přihlédnutím k souvislostem.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Škoda jen, že tak otevřeně nemluví i Vaši představitelé (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pondělí, 06. říjen 2008 @ 15:11:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko: Nevykládám tedy Písmo slovo od slova, ale jasný smysl hledám s přihlédnutím k souvislostem.
Oko neklam, Pismo treba vykladat v prvom rade tak, aby bolo mozne stavat na bytosti menom "kralovna nebies", popri tom praktizovat idolatriu a bezhlavo byt oddany katolickej monarchii. A to je cele vazny problem, ked ze Bozie Slovo je uplne a radikalne proti vsetkemu tomuto, dokonca vyroky samotneho Jezisa Krista si s marianskou modlosluzbou ostro protirecia.
Nijaka ina cesta teda nie je, iba vhodnym sposobom spochybnit obsah Bozieho Slova, jeho doveryhodnost, kompaktnost a to vsetko pridelit katolickej tradicii. Spasitelske vlastnosti Jezisa Krista sa nenapadne prenesu na babylonsku Semiramis s tym, ze toto vase prevratene ucenie sa snazite "exportovat" za pomoci vasich ludi a infiltracie do biblickych zborov a cirkvi ...
Preto je pre katolicku organizaciu prijatelne uplne vsetko mozne, len nie pravda Bozieho Slova, ved pre Vas su napriklad aj mojzisove knihy iba mytom, verite v evolucnu teoriu, teda to ze pochadzate z opic, ... :-)) a ty sa hnevas ked otvorene poviem ze nie ste a ani ste nikdy krestania neboli ...
K teme:
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda jen, že tak otevřeně nemluví i Vaši představitelé (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 06. říjen 2008 @ 21:12:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dal jsi mně slib, že když ti odpovím, jakým způsobem já vysvětluji Bibli a co považuji za jasný výklad, který je potřeba dodržovat, odpovíš mi, zda vykládáš Bibli slovo od slova, nebo hledáš skrytý význam (jak jsem naznačil v příkladu). Pořád čekám na splnění tvého slibu.
Tím, že se mi posmíváš, shazuješ jenom sám sebe. Opravdu se nehněvám, já se cítím být křesťanem a Bůh zná mé srdce.
|
]
Re: Re: Škoda jen, že tak otevřeně nemluví i Vaši představitelé (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Neděle, 05. říjen 2008 @ 21:54:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | gojime, 1-Já myslel nato, kdy se většina větších protestanskejch (dík za výraz polokatolická církev, zařadim si do slovníku) bude skutečně spojena s Římem, podobně jako např. ukrajinci. Mimochodem tyhle církve sou ve svý podstatě relativně svobodný, podléhaj sice formálně papeži, kterej je daleko a má svejch starostí dost, ale jinak si můžou svoje záležitosti řešit +-po svym. Spousta dnešních protestantskejch sborů je furt eště relativně svobodnejch, ale ten trend, vo kterym píšeš je zřejmej.
2-Nejvíc mě zaujalo, že autor považuje za snadno zkatolizovatelný i ty pidisborečky a polosektičky vo několika rodinách, kde si všichni viděj vzájemně do talíře, a kde by tudíž katolizace neměla probíhat snadno. Nechceš tohle rozvíst. Případně fabulovat ohledně budoucích trendů, já už něco nadhodil.
3-Máš Ty osobně ňáký kamarády, co sou členama ŘKC? eleazar
|
]
Re: Re: Re: Škoda jen, že tak otevřeně nemluví i Vaši představitelé ... (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 05. říjen 2008 @ 22:46:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | hm, infiltracia je v prvom rade duc***** zalezitost. Iste, ze triky ktore boly pouzivane na infiltrovanie velkych cirkvi, povedzme Anglikanskej alebo Evanjelickej boly veci ktore stáli na konkretnych ludoch, ktori z pozicii evanjelikalnych krestanov robili konkretne veci. V duc*****m svete ale ani tak nejde o pocet zborov ako skor o zabratie isteho uzemia (oblasti)
Infiltraciou sa nezaobera iba katolicka organizacia, robia to aj satanisti a tiez aj New Age. Katolici to robia kvoli tomu ze veria klamstvam o udajnom navrate "protestantov do Rima", kde zbory nicia umyselnym zavadzanim hriechu ... ale napriklad satanisti a New Age to robia otvorene kvoli tomu, aby krestania stratili Boziu moc a Boziu pritomnost ... Co z toho, ak budu zbory v okoli mrtve a skatolizovane, ak sa najde v oblasti povedzme nejaky mensi zbor v ktorom bude Bozia Moc v plnosti a kde ich posobenie tym padom neplati (konci) ? Preto su male zbory a spolocenstva rovnako dolezite, dokonca podla tejto logiky daleko viac ako velke zbory. Male zbory a rodinne spolocenstva sa daju najlepsie nicit tym, ze sa tam nenapadne vymeni za Boziu pritomnost - zakonnictvo a autoritarstvo, (napriklad zacnu z nicoho nic davat prehnany doraz na nosenie klobukov alebo kontrolu sukromia, alebo cokolvek ine, toho je velmi vela .... a pokial sa tomu nepodriadis, skoncil si ...)
Ano mam z rkc kamaratov, na Slovensku ma kazdy kamaratov z rkc .... :-))) |
]
Re: Re: Re: Re: Škoda jen, že tak otevřeně nemluví i Vaši představitelé ... (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Neděle, 05. říjen 2008 @ 23:37:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak teď se mírně přestávám orientovat. Co má společnýho rekatolizace protestantů a poodpadávání minispolečenstev? A do toho nadvlády vo území. Vždyť dnešní křesťan (a možná i značná část znovuzrozenejch) se klepe jen při myšlence na jakejkoliv konflikt, ovládnutí křesťanů je jeden z nejsnazších úkolů - viz kolega demagog, jestli je nás takovejch většina, tak bych se nedivil, kdyby si to chtěli nakonec rozdat vo nadvládu nad náma papež s tamtěma pošukama.
|
]
|
|
Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1) Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 06. říjen 2008 @ 22:08:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Píšu seminární práci do školy o Karlu Rahnerovi (významý katolický teolog). Narazil jsem mimo jiné na: To že papež znovu zopakoval svou pravdu o jednotě a jedinečnosti církve, neučinil nic nového, jen znovu posadil ekumenický dialog do správných mezí. Ekumenismus nesmí nikdy jít proti pravdě, nesmí jít cestou vyprazdňování pojmů či roztíráním kontur skutečnosti. Pravda je taková že protestanti se od Církve oddělili a nyní se musí vrátit (pokud ovšem chtějí), ze strany Říma však nikdy nepřijde ústupek jako „s tou eucharistii je to vlastně jedno…“. Papež zcela jasně deklaroval postoj církve. Podle modelu anonymního křesťanství jsou i protestanti živení svátostnou milostí přicházející z Církve (myšleno jednotu katolictví a pravoslaví). Takže, rozhodně jsem proti takovému ekumenismu, s jakým za námi přicházejí katolíci, Martin Luther se musí obracet v hrobě! |
Re: Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1) Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 06. říjen 2008 @ 22:10:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jisté názory jsem změnil, jsem hrdý na reformaci, vděčný, že jsem protestantem! A s hrdostí se k protestantismu hlásím! |
]
Re: Re: Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Středa, 08. říjen 2008 @ 22:25:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Karle,
Mohl bys prosím, pokud možno formou samostatného článku (aby to nezapadlo ve změti komentářů), popsat, jak u Tebe došlo k názorové změně? Také jsem procházel změnou názorů na učení Říma - i když relativně pomalou; trvalo mi spíše několik let, než jsem si uvědomil, jak moc je učení Říma vzdáleno od Bible.
zdraví
reformovaný |
]
|
|
|
|