Založen: Aug 25, 2004 Příspěvky: 0 Bydliště: Slovakia
Zaslal: st září 07, 2005 9:32 am Předmět:
Ahoj Vincent,
takže som tu a budem odpovedať. Žiaľ nebudem sa vyjadrovať k Tvojim predchádzajúcim článkom (o tých neopodstatnených útokoch na KC), hoci som ich pozorne čítal.
Vyjadrím sa rovno k Tvojmu poslednému príspevku určenému mne.
Mám prezývku \"veritas, čo znamená \"pravda\". Zvolil som si ju preto, lebo Ježiš Kristus je jedinou Pravdou, ktorá ma vyslobodí a ktorá ma privedie po správnej ceste k Životu.
A teraz odcitujem to, čo si mi napísal a s čím plne súhlasím:
> Jen pravý křesťan má jistotu věčného života a ví, že o něj za žádných okolností nemůže přijít.
> Je to Boží dar, milost, kterou ho Bůh obdaří ve chvíli, kdy se zde na Zemi obrátí, pokoří se před Kristem,
> ze srdce jej poprosí o odpuštění všech hříchů (a může si být jistý, že mu je Pán Ježíš Kristus v tu chvíli všechny odpustil)
> a přijme Ježíše do svého žívota jako svého Pána a Spasitele.
Možno nevieš, ale presne toto, čo si napísal je aj v KC. Ten, kto je
- pravým kresťanom (teda nie je len formálnym, ale skutočne verí v Pána),
- ten, kto sa obrátil k Bohu,
- ten, čo oľutoval všetky svoje doterajšie (Opakujem: DOTERAJŠIE) hriechy a s pokorou prizná, že je hriešny a potrebuje Božiu milosť,
tomu sú všetky hriechy odpustené a má istotu večného života s Pánom.
Teda vec, v ktorej sa zhodujeme: Som katolík a ak som pokorený pred Pánom a mám oľutované svoje prečiny a verím, že Jedine Ježiš je jediným Spasiteľom a Bohom, tak viem, že mám istotu večného života.
Aj s týmto plne súhlasím:
> Člověk dostane od Boha milost, odpuštění všech hříchů a život věčný, jen když k němu v pokoře a lítosti přistoupí
> a srdcem uvěří, že jej Pán očistí svou krví, jednou provždy vylitou za všechny hříchy; a odevzdá se Ježíši Kristu.
Áno, jedine tak dostanem aj ja, ako katolík, odpustenie hriechov: ľútosťou a pokorou a keď srdcom uverím, že Ježiš je schopný ma očistiť a už nikdy viac môj hriech nespomenúť.
Ja v Pána Boha verím, dúfam a milujem ho.
V čom, však Ty vidíš, dôvod, keď si napísal, citujem:
\"Ty však jako katolík nemůžeš s jistotou o sobě říct, že máš život věčný, protože jsi ještě neuvěřil. Proto se v bibli píše, že spasení není za skutky ale zadarmo skrze víru.\"
Ako môžeš toto napísať, keď ma vôbec nepoznáš? Ako môžeš vyriecť nado mnou ortieľ, že som ešte neuveril? Bolo toto o mne napísané v Biblii?
Skutky, o ktorých si Ty implicitne myslíš, že všetci katolíci sveta robia preto, aby sa dostali do neba, vôbec nerobíme z tohto dôvodu. I keď podľa sv. Písma máme na to odporúčanie:
\"A kto by vám dal piť čo len za pohár vody preto, že ste Kristovi, veru, hovorím vám: Nepríde o svoju odmenu. \" Mk 9,41
Preto, milý Priateľu, Vincent, kým začneš brojiť proti katolíkom uvedom si, niečo: Obe konfesie veríme v Krista a konáme všetko pre Krista.
Riaď sa Bibliou, ktorá hovorí:
\"Ježiš vravel: -Nebráňte mu! Lebo nik, kto robí divy v mojom mene, nemôže tak ľahko zle hovoriť o mne.- Veď kto nie je proti nám, je za nás.\".
Ani katolíci nehovoria o Kristovi zle ani kresťania nekatolíci sa nerúhajú. Preto nebráňme si navzájom! Nepodkopávajme sa!
Viac sa milujme a modlime sa navzájom za seba, ako hľadať chyby a vŕtať v dávno vyriešených otázkach.
Pre mňa, ako katolíka je Biblia svätá. Je v nej plnosť zjavenia - t.j. toho, čo potrebujeme ku spaseniu.
Maj sa zatiaľ krásne a čakám na reakciu od Teba, prípadne otázky na mňa.
Veritas.
P.S.
Naozaj sa najskôr pokús vnímavým (nie zatvrdeným) srdcom pochopiť a preštudovať katolícku vierouku. Môžem a som ochotný Ti ju aj postupne objasňovať - ak sa na niečo spýtaš.
Ale, prosím Ťa, never ľuďom, ktorí len a len hania KC. Robia to zo závisti alebo z pomsty, či nevedomosti.
Pamätaj: \"Tí, čo nie sú proti nám, sú za nás\" - povedal Ježiš na margo toho, ako apoštoli hanili tých, čo krstili v mene Ježiša a neboli jeho učeníkmi! _________________ Autor je od roku 2001 animátorom a pomocníkom vo farnosti Bratislava-Rača, pracuje v oblasti výpočtovej techniky, zaujíma sa o katolícku teológiu. Je praktizujúcim kresťanom-katolíkom. Príspevky je možné použiť iba v prípade uvedenia prameňa.
Založen: Feb 23, 2005 Příspěvky: 0 Bydliště: Czech_Republic
Zaslal: čt září 08, 2005 3:14 pm Předmět:
Omlouvám se za chybu, kterou jsem uvedl (veritas=víra). Samozřejmě vím, že veritas znamená pravda, nechtěně jsem to spletl...
Ale k víře se ještě vrátím - nemusím tě vidět, a přece poznám, že nejsi obrácený. Žil jsem v katolické církvi 16 let - za tu dobu jsem poznal, co se dává na první místo a o obrácení a znovuzrození jsem neměl ani potuchu. Jen slepé uctívání mrtvých lidí, klanění se sádrovým či jiným sochám a podobné ohavnosti, které se Bohu hnusí.
Izaiáš 42,8:
\"Já jsem Hospodin. To je mé jméno. Svou slávu nikomu nedám, svou chválu nepostoupím modlám.\"
Katolická církev jako nejrozšířenější uznávané náboženství na světě se všemi svými členy, je tak velká, že už bez velkého přemýšlení člověku dochází (pokud je ochotný si přiznat pravdu - veritas), že tohle není ta menšina lidí, to malé stádce, to málo, které prochází úzkou branou. Neříkám to proto, abych tě odsuzoval. Říkám to proto, že \'jsi plný horlivosti, ale bez pravého poznání\'. Protože chci, abys neskončil jako jeden z těch, kterým Pán v onen den zavře dveře řkouce \'nikdy jsem vás neznal\'. Tehdy bude pláč a skřípění zubů... A když On zavře, nikdo neotevře. Ani očistec, ani zemřelá matka jeho tělesné podoby, ani jeho mrtví příbuzní. Jedině Ježíš je ta cesta, pravda a život. A když Ježíš zavře, už není nikoho, kdo by otevřel. A čas se krátí... _________________ Věřím v Ježíše Krista, svého Pána a Spasitele
Založen: Aug 25, 2004 Příspěvky: 0 Bydliště: Slovakia
Zaslal: čt září 08, 2005 3:36 pm Předmět:
Ahoj Vincent!
Ja žijem 5 rokov v KC. Dovtedy som nebol žiadny veriaci. A za zázrak považujem, že som sa dokázal - vďaka Božej milosti - stať nasledovníkom Kristovým.
Či budem verným nasledovníkom neviem. Ale snažím sa. A som si istý, že pokiaľ sa ja nepustím Boha (hriechom, odpadnutím od viery...), tak zatratený nebudem.
To ma učí aj KC.
A som veľmi horlivý katolík a ani raz som neadoroval pred žiadnou sochou, nikdy som neprosil o zmilovanie a spásu žiadneho svätého, nikdy som nechcel vedome uraziť Boha žiadnou ohavnosťou.
Domnievam sa a moja domnienka hraničí až s istotou, že poznám plnosť pravdy, ktorú potrebujem k spaseniu. A tej sa držím: Ježiša.
Tiež nemôžem súhlasiť s Tvojím výkladom Biblie, že veľký počet veriacich v Cirkvi automaticky zatvára brány neba. Lebo som Tvoj výklad som pochopil tak, že len malé spoločenstvo (malé stádo) sa dokáže dostať do neba.
Alebo si to myslel inak? Ako? Prosím, objasni mi to.
A ja viem, že za spasenie a vykúpenie nemôžem ďakovať Márii, alebo svätým, či mŕtvemu príbuznému. Za toto môžem vďačiť jedine Kristovi!
Ale na ceste - pozemskej púti - môžem prosiť o pomoc tých, ktorí ma predišli do večnosti a tešia sa vo večnej blaženosti s Kristom.
Ja verím, že tí, ktorí zomreli a boli spravodliví, majú možnosť prosiť za nás, posiľnovať nás modlitbami aj z neba. Podobne, ako sa môžeš aj Ty modliť za mňa alebo ja za Teba tu na zemi.
Katolícka Cirkev je putujúca (tu na zemi), trpiaca (duše v očistci) a oslávená (duše v nebi) spojená v jeden v Kristovi. A to je to krásne, a úžastné!
Pokoj s Tebou.
veritas
[addsig] _________________ Autor je od roku 2001 animátorom a pomocníkom vo farnosti Bratislava-Rača, pracuje v oblasti výpočtovej techniky, zaujíma sa o katolícku teológiu. Je praktizujúcim kresťanom-katolíkom. Príspevky je možné použiť iba v prípade uvedenia prameňa.
Založen: Feb 23, 2005 Příspěvky: 0 Bydliště: Czech_Republic
Zaslal: po listopad 07, 2005 4:19 pm Předmět:
ahoj veritas!
Dlouhosáhle se snažíš omluvit si neomluvitelné.
Řeknu ti to jasně:
k tomu, aby sis omluvil jakékoliv uctívání Marie, mrtvých lidí, oplatků, sošek a jiného modlářství, si musíš vymýšlet nebo přejímat lidmi vymyšlené rádoby \'\'propracované\'\' omluvy. Ty však Boží slovo rezolutně odsuzuje!
1.Timoteovi 2,5:
Je totiž jeden Bůh a jeden prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš...
Jestliže je jenom JEDEN PROSTŘEDNÍK, kde tam chceš nacpat Marii nebo kohokoliv jiného???
Boží slovo je jasný a přesný řád!
NIKDO nemůže NIC přidat ani ubrat!
Představ si, že jsi dostal práci: pilot letadla.
Dostaneš letadlo a přesně určenou dávku paliva.
Dostaneš taky přesný řád, který musíš zachovat: trasa Košice - Brno.
Musíš letět přímo, zachovat přesně řád.
Ty se ale teď stavíš do pozice \'chytrého\' (nevědomky kamikaze) pilota. Řekneš: kašlu na řád, stavím se ještě v TOKIU, navíc - je to šéfovo rodné město, určitě bude mít radost, pozdravím jeho rodinu. Vystartuješ tedy a letíš trasu Košice - TOKIO - Brno.
Na tuto trasu ti ale nebude stačit palivo. Než to zjistíš, cestou tento \'nápad, jak se zalíbit šéfovi\' poradíš ještě 350-ti kolegům z letecké firmy. Dojde ti palivo, spadneš a zahubíš se.
Kdo bude za to odpovědný?
Šéf? Ani náhodou. Palivo by plně dostačovalo na určenou trasu. I letadlo bylo schopné určeného letu.
Určitě za to budeš odpovědný TY SÁM. Nedodržel jsi pravidla hry. Končíš a zavinil sis to sám..
Mezi trasu Košice - Brno nemůžeš nacpat TOKIO, byť by sis to sebelíp omluvil, nevyjde to.
Stejně tak je jediná cesta JEŽÍŠ KRISTUS.
Boží slovo praví: člověk -> Ježíš Kristus -> Bůh
nelze přidat: člověk -> TOKIO -> Ježíš Kristus -> Bůh
nebo: člověk -> Maria -> Ježíš Kristus -> Bůh
nebo: člověk -> mrtvý Franta z Horní Dolní -> Ježíš Kristus -> Bůh
TO NELZE
Přesný řád si můžeš zjistit - všechno je v Božím slově, nic víc nepotřebuješ. Teď už je jen na tobě, zda si chceš stále omlouvat \'výlety do Tokia\' a tím pádem jít do jasného zatracení, nebo uvěřit přesnému Božímu řádu, uveřit v Ježíše Krista a přijmout jeho JEDINOU DOKONALOU oběť (ke které nelze nic přidat, jinak by byla nedokonalá), požádat o odpuštění všech hříchů a Božího Ducha, a tak se navždy stát spaseným.
Jestliže stále čím dál víc směřuješ k onomu \'Tokiu\', je to jenom tvoje vina. _________________ Věřím v Ježíše Krista, svého Pána a Spasitele
Založen: Feb 23, 2005 Příspěvky: 0 Bydliště: Czech_Republic
Zaslal: út duben 04, 2006 3:17 pm Předmět:
Tak si to znova projdi, ale teď to zkus s otevřenýma očima..
Je to jednoduchá matematická rovnice: píše se v Božím Slově, že prostředník je jeden - Kristus. Tak počítej, není to složité...
Pán Ježíš Kristus (jedna osoba) + Maria (nebo kdokoliv jiný) (druhá osoba) = celkem 2 osoby
Jinak:
1 + 1 = 2
V Božím Slově se však píše, že je jen 1 prostředník (Kristus) - to znamená, že za tím rovnítkem nesmí vyjít výsledek 2 (nebo jednoduše jiný než 1). A za číslo 1 nemůžeš dosadit nikoho jiného než Pána Ježíše Krista.
To je absolutně jasné. Mám za to, že na takové počty nepotřebuju žádné školy.
O učení římsko-katolickém vím dostatek - žil jsem v tom 16 let, než jsem poznal Pravdu... V tehdejší době jsem přijímal mylné učení člověka papeže.
Od doby kdy jsem uvěřil ve svého Spasitele Pána Ježíše Krista, poslouchám Ducha Kristova, který mi dosvědčuje že jsem syn Boží (Římanům 8,16) a dává mi tu plnou jistotu života věčného skrze krev Ježíšovu.
_________________ Věřím v Ježíše Krista, svého Pána a Spasitele
V tomto clanku pojednam o intercesii (prihovore) a invokacii (vzyvani) svatych. V skutocnosti jedno implikuje druhe.
Zaklady oboch lezia v doktrine o spolocenstve svatych. Veriaci na zemi, v nebi a ocistci tvoria tvoria jedno mysticke telo s Kristom ako hlavou. To co je v zaujme jednej casti tohoto tela, je v zaujme vsetkych, a vsetky si navzajom pomahaju a podporuju sa. My na zemi vzyvanim svatych a modlitbou za duse v ocistci, svati v nebi svojim prihovorom za nas.
Katolicka doktrina o invokacii a intercesii bola finalne vysvetlena Tridentskym koncilom, ktory uci, ze svati, ktori vladnu spolu s Kristom obetuju Bohu za dobro ludi svoje vlastne modlitby. Je dobre a uzitocne upenlivo ich vzyvat aby svojimi modlitbami prispievali k nasim prosbam a tak nam pomahali ziskat dobra od Boha skrze Jeho Syna, Jezisa Krista, ktory je nasim Spasitelom a Vykupitelom. Bezbozne zmyslaju osoby, ktore popieraju, ze svati, ktori sa tesia vecnemu stastiu v nebi maju byt vzyvani alebo ti co prehlasuju ze sa svati nemodlia za ludi alebo ze vzyvanie svatych je idolatria a ze odporuje Boziemu Slovu a ucte k jedinemu Prostrednikovi medzi Bohom a ludmi Jezisovi Kristovi. (Sess. XXV).
Takto o tom hovori Tomas Akvinsky: Modlitba sa k niekomu obetuje dvojmo: aby jej sam vyhovel alebo aby on sam vyprosil to o co sa prosi. Prvym sposobom sa modlime k Bohu, pretoze vsetky nase modlitby maju byt zamerane na dosiahnutie milosti a slavy, ktorej zdrojom je len Boh podla zalmu: "Milost a slavu dava Pan". Druhym sposobom sa modlime k svatym anjelom i ludom. Nie aby skrze nich Boh poznaval nase prosby ale aby ich prosbami a zasluhami dosiahli nase modlitby ucinok. A preto sa v Zjav.8,4 hovori, ze " dym kadidla s modlitbami svätých vystúpil z ruky anjela pred Boha". A to je tiez zrejme zo sposobu ako sa cirkev modli. Od Svatej Trojice ziadme aby sa nad nami zmilovala avsak akychkolvek svatych ziadame aby za nas orodovali. (Summ. Theol., II-II, Q. lxxxiii, a. 4).
Najlepsie to asi povedal Sv. Hieronym: Ak sa apostoli a mucenici, kym boli vo svojich telach, mohli modlit za inych v case, ked sa este museli znepokojovat o seba a o svoju spasu o co viac sa modlia teraz ked su ovenceni korunou svojich triumfov a vitazstiev. Mojzis ziskal od Boha odpustenie pre setstotisic ozbrojenych muzov, Stefan prvy mucenik v Kristovi sa modlil za svojich prenasledovatelov. Mohla by sila ich modlitieb byt mensia teraz, ked su spolu s Kristom? ("Contra Vigilant.", n. 6, in P. L., XXIII, 344).
Hlavna namietka proti intercesii a invokacii pochadza z argumentu, ze to odporuje viere a dovere, ktoru mame mat v samotneho Boha (1), ze popiera dostatocnost Kristovych zasluh (2) a ze nie su podlozene Pismom a cirkevnymi Otcami (3).
1. Je nad slnko jasnejsie, ze ucta, ktora sa preukazuje anjelom a svatym je uplne ina ako najvysia ucta, ktora sa vzdava vsemohucemu Bohu. Vzdava sa im ucta len ako Jeho sluzobnikom a priatelom "Uctou k svatym, ktori zosnuli v Panovi, prosbami o ich prihovor a uctou k ich ostatkom nie je Bozia slava nijako zmensena, naopak rastie, pretoze priklady svatych povzbudzuju a podnecuju nadej a snahu ludi o ich napodobnenie." (Cat. of the Council of Trent, pt. III, c. ii, q. 11)
Samozrejme mozeme adresovat nase modlitby priamo k Bohu a On nas pocuje. To vsak nijako nebrani tomu aby sme sa obratili s ziadostou o prihovor aj k tym, na ktorych mozno Bozie oko spocinie s vacsim potesenim. Nie preto ze Bohu menej verime ci doverujeme ani preto zo jeho milosrdenstvo k nam je mensie. Ako Akvinsky povedal, k Bohu hovorime inak ako k svatym, ziadame Ho o milosrdenstvo a o vsetko co potrebujeme. Svatych ziadame aby sa zanas modlili, teda pripojili sa k nasim prosbam adresovanym samotnemu Bohu.
Bellarmin vsak hovori: " Ked povieme, ze od svatych nemozeme ziadat nic ine len modlitby za nas , otazkou nie su samotne slova ale ich zmysel. Pokial ide o slova, je uplne spravne modlit sa: Svaty Peter, zachran ma, otvor mi nebesku branu, daj mi zdravie, silu atd. pokial tym myslime Svaty Peter, zachran ma, daj mi to a to skrze svoje modlitby a zasluhy". Cirkev takisto prijala zvyk, slavit niektore omse na pamiatku svatych. To vsak neznamena, ze omsa je obetovana svatym, obetovana je Bohu samotnemu, ktory ich oslavil. Knaz pri nich vzdava vdaku Bohu za to ze ucinil cez daneho svatca velke veci a prosi svatca o pomoc a ochranu, ktoru moze v nebi od Vsemohuceho Boha pre nas ludi ziskat.
2. Ucenie o Kristovi ako jedinom prostrednikovi nie je uctou k svatym nijako dotknute. Vsetko dobre prichadza naozaj len cez Neho. To vsak nijako nebrani tomu, aby sme ziadali niekoho na nebi ci na zemi aby sa pripojil k nam v nasich modlitbach. Sam Apostol, ktory nekompromisne trval na jedinecnozti Krista ako prostrednika naliehavo prosil svojich bratov o modliby - Rim 15:30, Phil., i, 3, 4
Ak modlitby nasich bratov tu na zemi neznizuju slavu a cest nasho prostrednika Krista, vari tak mozu urobit modlitby svatych ktori su s Kristom v nebi?
3. Co sa nejestvujucich tyka dokazov pre vzyvanie svatych vo Svatom Pisme a u Otcov, ukazem, ze ucta k svatym ma zaklad v oboch. To ze anjeli maju zaujem na prospechu cloveka je jasne s Kristovych slov: "Hovorím vám: Takú radost majú Boží anjeli z jedného hriešnika, ktorý robí pokánie.“ Lk 15:10
Takisto "Hovorím vám: Tak bude aj v nebi väcšia radost nad jedným hriešnikom, ktorý robí pokánie, ako nad devätdesiatimi deviatimi spravodlivými, ktorí pokánie nepotrebujú." Lk 15:7
To ze sa anjeli modlia za ludi je jasne z videnia proroka Zachariasa: "A anjel Pana odpovedal : Pane Boze zastupov kedy sa zlutujes nad Jeruzalemom .... (Zacharias 1:12, 13). Anjel Rafael povedal: "Ked si sa modlil .... obetoval som tvoju modlitbu Panovi" (Tob., xii, 12). Kombinacia modlitieb anjelov aj svatych je v Zjaveni Sv.Jana (8:3-4) Prišiel aj iný anjel a zastal pred oltárom so zlatou kadidelnicou. Dostal vela kadidla, aby ho pridal k modlitbám všetkých svätých na zlatý oltár, co je pred trónom.A dym kadidla s modlitbami svätých vystúpil z ruky anjela pred Boha. Boh sam porucil Abimelechovi, aby hladal oporu v Abrahamovom prihovore: " Pomodli sa za teba a budes zit. ... A ked sa Abraham pomodlil Boh uzdravil Abimelecha" (Genesis 20:7, 17). Takisto v pripade Joba. Mojzis hovori " Bol som prostrednikom a stal som medzi Panom a vami" Deut 5:5. Naozaj ziadna pasaz stareho zakona nehovori o svatych v krestanskom ponimani - to je dosledkom nerozvinutej nauky o posmrtnom zivote a tiez faktu, ze bolo treba Krista aby otvoril brany neba.
Najvacsi s cirkevnych Otcov jasne hovoria o doktrine aj o praktizovani intercesie a invokacie. " Nie len najvyssi knaz (Kristus) sam sa modli za tych, co sa uprimne modlia, alej aj jeho anjeli.... a tiez duse svatych, ktori uz usnuli (ai te ton prokekoimemenon hagion psychai, Origenes, "De Oratione", n. xi, in P. G., XI, 448).
St. Cyprian, pise papezovi Corneliovi: " Dbajme vzajomne o seba, modlime sa jeden za druheho a ak niektory z nas sa z Bozej milosti zomrie prvy, nech nasa laska pokracuje v pritomnosti Pana. Nech nase modlitby za bratov a sestry neprestanu pred tvarou Otcovho milosrdenstva."(Ep. lvii, in P. L., IV, 358)
"Ked teda oslavujeme aj tych co zosnuli pred nami, patriarchov, prorokov, apostolov, mucenikov, nech Boh na ich prihovor prijme nase prosby. " (St. Cyril of Jerus., "Cat. Myst.", v, n. 9) Kiez budes [Cyprian] pozerat dolu z nebies na nas a povedies nase slova i zivot a spolu so mnou past toto stado.... potesis nas s lepsim a jasnejsim obrazom Svatej Trojice, pred ktorou budes stat" (St. Gregor Naziansky, Orat. xvii — resp, xxiv — "De S. Cypr.", P. G., XXXV, 1193)
St. Jan Chrysostom casto o prihovore svatych hovori vo svojich kaznach napr.. "Ked si uvedomis, ze ta Boh potrestal, neutekaj hned k Jeho nepriatelom, ale k Jeho priatelom, mucenikom, svatym a k tym ktori su mu mili." " (Orat. VIII, "Adv. Jud.", n. 6, in P. G., XLVIII, 937). "Pri Panovom stole nespominajme na mucenikov rovnako ako na ostatnych ktori uz odpocivaju v pokoji a za ktorych sa modlime. Radsej nech sa oni modlia za nas aby sme nasledovali ich kroky" (St. Augustine, "In Joann.", tr. lxxxiv, in P. L., XXXIV, 1847). Modlitby k svatym sa objavili takmer vo vsetkych starovekych liturgiach. Napr. v liturgii sv. Basila "Na prikaz Tvojho jednorodeneho Syna pripominame si Tvojich svatych ... na ich prosby a modlitby zmiluj sa nad nami ..... " Podobne aj v ostatnych liturgiach.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3
Strana 3 z 3
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra. Můžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.