Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Matěj.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 5, článků celkem: 16615, komentáře < 7 dní: 292, komentářů celkem: 427722, adminů: 60, uživatelů: 5242  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 84 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
Willy
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116137335
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Nětco z Egypta...
Svědectví

poslal Nepřihlášený




Ahoj, ještě tady mám jedno zvláštní drsný - jenom 5 minut - na co jsem narazil, na přemejšlení
 - řekl bych, že se jedná o epileptický záchvat, ale v tomto případě je to něco jiného
 - takže zároveň předpokládám, že by mohla být proti tomu účinná zbraň modlitba a půst
 - můžete zkoumat i spoustu dalších videí a svědectví...





Vložil: Tomas v Čtvrtek, 08. únor 2024 @ 10:40:57 CET (86 čtenářů)
Více... | 2 komentáře | Skóre: 0



Kontrasty: Láska nás zve
Akce

poslal Nepřihlášený



Tvůj čas
je pouhopouhé prozatím,
tvůj čas
kéž se ve věčnost obrátí.
Příteli chvátej, SOS,
začni žít s Pánem ještě dnes.
Příteli chvátej, není čas,
šanci má přece každý z nás...

Příběh č. 1
Když stříleli na Vinnetoua, .... se obětoval, postavil se před něj a chytil kulku místo něho, aby mohl mladý V. žít... Potom mu vystrojili slavný pohřeb za jeho hrdinství.

Příběh č. 2
Když stříleli na Oldu Šetrnýho, Vinnetou se obětoval, postavil se před něj a chytil kulku místo něho, aby mohl Olda jeho bratr žít... Potom mu vystrojili slavný pohřeb za jeho hrdinství.

Příběh č. 3
Nedávno jedna paní skočila do vody pro topící se dítě...

Příběh č. 4
Ve filmu Most přes řeku Kwai prý za 2. sv. války nastala situace, kdy byl někdo z amerických zajatců z něčeho obviněn, a druhý místo něj řekl, že to udělal sám, aby toho prvního zachránil před vztekem japonských dozorců. Dostalo se mu toho, že ho japonský důstojník ubil lopatou, a pak bylo zjištěno, že ten obviněný byl nevinný. Na ten film koukat nebudu, ale je to ukázka hrdinství...

Příběh č. 5
Ten, o kterém se nesmí mluvit, se podle plánu narodil a žil tak, jak bylo o něm řečeno stovky let předem, totiž o Pomazaném Králi, a jako nevinný se obětoval za vinné. Nedostal od lidí pocty jako výše uvedení, ale byl nenáviděn a hrůzostrašně a nespravedlivě ukřižován. Jak bylo předpovězeno, třetího dne vstal z mrtvých. Potom se ukazoval mnohým, např. nevěřícímu Tomášovi. Když skončily jeho úkoly tady na Zemi, byl vzat do Nebe, aby se tam přimlouval před naším Stvořitelem za nás všechny, kteří Jemu a lidem ubližujeme. Vzal na sebe naše viny, abychom nemuseli trpět tak, jak zasloužíme, pokud o to někdo stojí. Brzy skončí tato doba Milosti, tedy ochrana před zlem, protože se naplní 6000 let od Stvoření Nebe a Země a přijde sedmý tisíc let odpočinku, podobně jako byl svět vytvořen v 6 dnech a pak následoval sedmý den odpočinku. Po skončení doby Milosti již nebude možné ji přijmout tak jako dnes, ale zlo se začne šířit všude po světě bez hranic a bez Přímluvce. Pán nám všem lidem dává poslední maximální šanci, abychom se s Ním sblížili, poznávali Jej a chtěli být s Ním, zažívali Jeho Lásku, Spravedlnost a Požehnání. Hned teď je tu šance i pro Tebe, je to to nejlepší, co Tě mohlo potkat, ideální pro ty, které to vůbec nezajímá. 

Všichni, kdo chodí s Ním, potvrdí, že si neuměli představit, čím je to tak vzácné a jak moc je to výborné a krásné. Tento obrovský poklad nehledali, ale neodmítli. Je potřeba také projít různými zkouškami, které nás připravují na ten budoucí život, projít úzkou cestou. Kdo se neosvědčí, nemůže snést Boží přítomnost. Proto všichni podléháme Soudu, a Pán nás trénuje již tady na Zemi. Učíme se milovat našeho Stvořitele a lidi, kteří jsou v podstatě bezbranní proti pokušení. Nechápou, o co přicházejí, ale nikdo se nemůže povyšovat, všichni jsme nedostateční a zasloužíme nezaslouženou Boží lásku. I když se lidi nenávidí, vraždí, cizoloží a páchají různé zlo, všichni mají šanci. Pán působí na celém světě, aby Jej přijali a nalezli Jeho Záchranu. Také nechceme mít nikoho na svědomí, protože ti, kdo si špatně vyberou, budou hledat viníky, proč nedostali důraznější varování. Ti všichni dostávají svou odplatu a nakonec dostanou spravedlivý rozsudek, tedy věčnou smrt, nikoliv nějaké sadistické peklo. Je tu poslední šance utéct před hrozným Božím Soudem, nikoliv nespravedlivým, jak si leckdo myslí – přijmout Jeho milost a vydat se Jeho Cestou. Je to jenom jedna Cesta, i když se všude kolem nabízí mnoho variant... Dříve než Pán přijde pro své lidi, musí se stát ještě několik věcí, předem oznámených. Co Pán kdysi oznámil, že se stane, to se skutečně stalo – o tom všem si v detailech můžeme přečíst v Písmu. Můžeme si tam přečíst i o falešných prorocích a proroctvích, i falešných mesiáších, na které si musíme dát pozor, a kteří úspěšně svádí mnohé... Největší zkouška Božího lidu je ukázána v knize Zjevení 13 a 14. Má přijít nějaká diktatura, která bude vyžadovat modlářství pod trestem zákazu nakupování a prodávání pro všechny, asi všude na světě, malé i velké, bohaté a mocné... Před tím varuje třetí anděl s tím, že to přinese každému velký Boží hněv, a že receptem na záchranu je držet se Božích přikázání a víry Ježíšovy, tj. původního Desatera, které obdržel Mojžíš na Sínaji, nikoliv toho, kde je vypuštěn zákaz modlářství. V kapitole 16 je potom vykresleno, jak bude vypadat sedm posledních ran, které spadnou na bezbožné modláře. Ti, kteří Pána přijali, jsou od Něj běleni, čištěni, tříbeni, aby byli připraveni na to, co je pro lidi nemožné. Takže si vyber raději to nejlepší od Toho nejlepšího, který nás znal všechny ještě dříve, než jsme se narodili.


Vložil: Tomas v Čtvrtek, 08. únor 2024 @ 10:39:14 CET (118 čtenářů)
Více... | 3 komentáře | Skóre: 0



Kontrasty: Je zakázáno myslet??Františku ber vše jen vírou a bez přemýšelní!
Žhavá témata

poslal Frantisek100

Chtěl bych se zamyslet nad tím, co se na začátku dějin člověka událo v ráji. Většina lidí, kteří neumí či nechtějí myslet se spokojí  s příběhem o zakázaném  ovoci, který utrhla Eva, dala Adamovi a tak pak bylo oba potrestáni omezením délky života a utrpením. Ale Bible to líčí přece jen trochu podrobněji a stačí nad tím myslet. Ono je to určité podobenství.   Člověk je stvořen  a je tvořen tak, že Bůh mluví v množném čísle. 


Genesis 1, 26I řekl Bůh: „Učiňme člověka, aby byl naším obrazem podle naší podoby. Ať lidé panují nad mořskými rybami a nad nebeským ptactvem, nad zvířaty a nad celou zemí i nad každým plazem plazícím se po zemi.“   

 Člověk by měl  mít podobu Boha.  Pravděpodobně tím nemyslí fyzickou podobu.  A komu to říká a s kým se domlouvá? Dostává celou planetu a má nad ní panovat, tedy hospodařit. To je vážný úkol.   Nyní je první typ lidí v ráji v nějaké prostoru na Zemi. A je podroben asi zkoušce. Obstojí v ní ?   ·  

15Hospodin Bůh postavil člověka do zahrady v Edenu, aby ji obdělával a střežil. ·  
16A Hospodin Bůh člověku přikázal: „Z každého stromu zahrady smíš jíst. ·  
17Ze stromu poznání dobrého a zlého však nejez. V den, kdy bys z něho pojedl, propadneš smrti.“     

 Věděli pak oba Adam i Eva, co je to smrt, když nikde dosud neexistovala? Věděli,  co znamená poznání dobrého a zlého?   ·  

1Nejzchytralejší ze vší polní zvěře, kterou Hospodin Bůh učinil, byl had. Řekl ženě: „Jakže, Bůh vám zakázal jíst ze všech stromů v zahradě?“   ·  2
Žena hadovi odvětila: „Plody ze stromů v zahradě jíst smíme. ·  
3Jen o plodech ze stromu, který je uprostřed zahrady, Bůh řekl: ‚Nejezte z něho, ani se ho nedotkněte, abyste nezemřeli.‘“ ·  
4Had ženu ujišťoval: „Nikoli, nepropadnete smrti. ·  
5Bůh však ví, že v den, kdy z něho pojíte, otevřou se vám oči a budete jako Bůh znát dobré i zlé.“ 6Žena viděla, že je to strom s plody dobrými k jídlu, lákavý pro oči, strom slibující vševědoucnost. Vzala tedy z jeho plodů a jedla, dala také svému muži, který byl s ní, a on též jedl.  

 Jaký důvod měl had komunikovat takto s Evou? Žádné zvíře nemohlo mít větší intelekt než první lidé. Kdo toto zvíře zneužil, aby včas než se jim narodí děti, jim zpochybnil Boha. A proč Bůh oba nevaroval před touto situací? Nestali se první lidé vábničkou na Nepřítele Boha? Ten přispěchal, dokud byli jen dva, pak by to bylo složitější,  a jeho působení je takové, aby lidé nevěřili tomu, co Bůh říká. A ještě více. On jim  slibuje, že budou znát to, co zná Bůh. To je lákavější než nějaká vůně zakázaného ovoce. Eva první utrhne, pojí  a nic se neděje, následuje i Adam, který určitě vše slyšel  a byl s ní. Nepřítel Boží si uměl pro komunikaci vybrat právě citovější ženu. Ale Adam to slyšel a nezakročil. I jemu se ta řeč Nepřítele Boha asi líbila. Nyní vidí, že Evě se nic nestalo. Vezme i také. Co se asi stalo v mysli lidí? Rozhodně se nestali chytřejšími, ale přestali se Boha bát, přestali mu věřit a zakořenila v nich lidská pýcha. Narušil se i jejich vzájemný vztah. Něco se pokazilo. Jinými slovy do jejich mysli se dostalo to, co znamená pojem hřích. Narušení vztahu s Bohem, svým Stvořitelem. Přestavme si, že bychom stvořili třeba něco jako chytrý stroj a ona se postavil proti nám.  To se může stát, když se do stroje dostane škodlivý vir, čili program. Něco podobného se stalo s člověkem. My neznáme celé tajemství události. Bůh nechce právě stvořeného člověka zničit, ale musí udělat určitá opatření. Aspoň omezí trvání jeho existence ztrpčí mu pozemský život. Ponechá člověka tomu, co se stalo. Nebude zasahovat do lidských dějin, leda až v krajním případě. Ať celý vesmír, nebesa  a jiné bytosti v něm, vidí, co strašného způsobuje Nepřítel Boha. A v tom světě žijeme.   

 Bůh člověka sice potrestal, protože Nepříteli Boha naletěl, ale  neničil a nezničí člověka. Má plán.     ·  
15Mezi tebe a ženu položím nepřátelství, i mezi símě tvé a símě její. Ono ti rozdrtí hlavu a ty jemu rozdrtíš patu.“   

 Nepřátelství mezi ženou  a kým ? Jaké její símě? Jak může něco  z ženy se postavit proti Nepříteli Boha?   Z ženy se narodil Pán Ježíš a na jeho početí se nepodílel žádný muž, ale sám Bůh vložil do vajíčka část svých genů. Ježíš právem mohl prohlásit, že je Syn Boží.   Tady je dost logiky k pravdě o nás a naší existenci. Pán Ježíš přišel na svět, aby….   

 Můžeme uvažovat dál anebo je pohodlnější vše bez myšlení přijmout? Ale proč pak ponechal Bůh člověku intelekt? Je zakázáno myslet???    Mám pocit, že někdo myšlení zakázal.  Někomu prostě vadí. Komu??   
Vložil: Tomas v Neděle, 21. leden 2024 @ 15:58:25 CET (316 čtenářů)
Více... | 23 komentáře | Skóre: 0



Kontrasty: Co zjevil Bůh Petrovi ?
Kritika bludů

poslal rosmano

Co zjevil Bůh Šimonovi Petrovi o Ježíši ?
Je značně zvláštní, že  Bůh o Ježíši zjevil Petrovi něco jiného, než Trinitářům, počínaje od 4. století po Kristu.   A tedy i vám, trinitárním křesťanům.

Zdá se, že po uplynutí 300 let od časů Krista a Petra, zjevil Bůh v nebesích trinitárním křesťanům  vyšší level než Petrovi.


Co zjevil Bůh Šimonovi Petrovi o Ježíši ?    Že je kým ?


Mk 8:29:  A on se jich tázal: „A za koho mne pokládáte vy?“ Petr mu odpovídá: „Ty jsi Mesiáš.“

Mt 16:16:   Šimon Petr odpověděl: „Ty jsi Mesiáš, Syn živého Boha.“   Ježíš mu na to řekl: „Blahoslavený jsi, Šimone Bar-Jona, protože ti to nezjevilo tělo a krev, ale můj Otec, který je v nebesích.

L 9:20:   "A za koho mě máte vy?" zeptal se. "Za Božího Mesiáše!" odpověděl mu Petr.      B21
L 9:20:   Řekl jim: „Za koho mne pokládáte vy?“ Petr odpověděl: „ Za Božího Pomazaného. “   ČSP
Vložil: Tomas v Čtvrtek, 11. leden 2024 @ 13:06:33 CET (315 čtenářů)
Více... | 3693 bytů | 10 komentáře | Skóre: 0



Kontrasty: Ústy vyznání se děje k spasení???
Kritika bludů

poslal gregorios777


Je vyznání Pána podmínkou spásy? 
Vložil: Tomas v Čtvrtek, 04. leden 2024 @ 11:41:58 CET (355 čtenářů)
Více... | 5427 bytů | 16 komentáře | Skóre: 0



Kontrasty: Vzácná stopa po Pánu Ježíši
Zamyšlení

poslal Frantisek100

Výraz přijdu brzo se vyskytuje jen u knihy Zjevení. Byl to Janův sen, přání… ? Jan byl ve velice těžké situaci. Je to již stařec na sklonku svého dlouhého života a zatím nepoznal mnoho radosti. Všichni apoštolové zemřeli mučednickou  smrtí a on sám zažil také násilí, mučení, vyhnanství. To vše by se dalo vydržet, kdyby člověk viděl, že vše spěje ke správnému konci. On se trápí i nad tím, jak dopadly sbory v jeho okolí. Jen dva mu vyhovují. Určitě slyšel i o masakrech křestanů v Římě. Co asi vše se honí v jeho hlavě. Není divu, že už si přeje jen jedno. Aby Pán Ježíš se vrátil a nastolil pořádek, spravedlnost  potrestal nepřítele. Proto také jeho představa navracejícího Pána Ježíše je zcela jiná od popisu ve Skutcích apoštolů.       

 Tam je návrat Pána Ježíš vylíčen jinak   ·  

9Po těch slovech byl před jejich zraky vzat vzhůru a oblak jim ho zastřel. ·  
10A když upřeně hleděli k nebi za ním, jak odchází, hle, stáli vedle nich dva muži v bílém rouchu ·  11a řekli: „Muži z Galileje, co tu stojíte a hledíte k nebi? Tento Ježíš, který byl od vás vzat do nebe, znovu přijde právě tak, jak jste ho viděli odcházet.“   


 Učedníci dostali tedy představu, že Pán Ježíš se vrátí v podobě, jako odešel. Jan ho vidí jinak se zbraní. Proč takový rozdíl. Milujte přece své nepřátele.   Když kamenují Štěpána tak  v agonii umírání vidí Ježíše.  
  • 54Když to členové rady slyšeli, začali na Štěpána v duchu zuřit a zlostí zatínali zuby.
  • 55Ale on, plný Ducha svatého, pohleděl k nebi a uzřel Boží slávu i Ježíše, jak stojí po pravici Boží,
  • 56a řekl: „Hle, vidím nebesa otevřená a Syna člověka, stojícího po pravici Boží.“
  • 57Tu začali hrozně křičet a zacpávat si uši; všichni se na něho vrhli
  • 58a hnali ho za město, aby ho kamenovali. Svědkové dali své pláště hlídat mládenci, který se jmenoval Saul.
  • 59Když Štěpána kamenovali, on se modlil: „Pane Ježíši, přijmi mého ducha!“
  • 60Pak klesl na kolena a zvolal mocným hlasem: „Pane, odpusť jim tento hřích!“ To řekl a zemřel.
  Kromě  Janova Zjevení není nikde údaj o tom, že se Pán Ježíš vrátí brzo. Neměli ho ani první křestané v Jeruzalémě. Bylo to však jejich přání, touha víra, že se vrátí. Odchodu Pána Ježíše do nebe byli svědci asi jen apoštolové. Ti muži, kteří jim podávají onu informaci, jsou asi andělé. Už jednou se objevili u prázdného hrobu Pána Ježíše.   Proč by sdělovali tohle apoštolům, kteří se příchodu Pána Ježíše nedožijí?   Možná ho apoštolové  a i jiní jako Štěpán a ti, co v Ježíše uvěřili, přece jen viděli. Kdy? Možná se tak děje v umírání, o kterém mnoho nevíme. Takže každý, kdo v Ježíše upřímně věří, uvidí ho přicházet.  

 A zamysleme nad tím, co by se změnilo, kdyby tehdy přišel Pán Ježíš brzo? Existovala by ještě víra? Vniklo by to, co duchovně ovlivnilo celou planetu? Pak by šlo spíše o lokání událost. A co dál ??   Křesťanství bylo od samého počátku ohrožováno a dnes je to spíše zevnitř než zvenčí. Křestané se mezi sebou vraždí a tím dokazují, jak jejich víra je jen pozlátko na povrchu “nádoby“ , která  je jen prach. A kdyby jen vraždili. Vymysleli věci, které do křesťanství ani nepatří. 

A láska? Krásný vzdálený cíl.     

Včera se mi stala v našem Penny taková zvláštní událost. Asi jsem se v duchu zlobil na Ukrajince. Najednou ke mně u regálu přistoupí pán, kterého jsem nikdy neviděl. Usmívá se na mne a já marně v paměti hledám, kam bych ho zařadil. Podává mi ruku a přeje mi zdraví, lásku a Boží požehnání do nového roku. Jeho řeč je směsicí ruštiny a ukrajinštiny. Přeji totéž a pevně tisknu ruku. To je ale krásný Silvestr. Kdyby si tak ruku podaly válčící strany všude na světě. To je právě semínko Boží lásky a tak vzácné. 

   Vzácná stopa po Pánu Ježíši.                            
Vložil: Tomas v Pondělí, 01. leden 2024 @ 16:40:13 CET (442 čtenářů)
Více... | 24 komentáře | Skóre: 0



Kontrasty: Kristovci ?
Zamyšlení

poslal rosmano

    Panuje zde jeden politováníhodný nešvar.

Vyskytuje se zde taková navzájem se poplácávající skupina, honosně se nazývající Kristovci.
Pojmenování odvozují od Krista.
Domnívají se, že tvoří vrchol křesťanství, duchov-nosti, poznání.
Spojuje je také pocit a přesvědčení o své věrnosti a oddanosti Kristu.

Ve skutečnosti však slova Ježíše Krista ani neznají, v lepším případě je ignorují , jako by neexistovaly.
Nebo je překrucují anebo je přímo negují nebo se jim vysmívají.

Svou víru stavějí nikoliv na Písmu, na slovech Ježíše a apoštolů, ale na tradici (ze 4. a 5. století),  která značně slova Ježíše a apoštolů překroutila.


 
Vložil: Tomas v Pondělí, 01. leden 2024 @ 16:38:51 CET (1515 čtenářů)
Více... | 2173 bytů | 196 komentáře | Skóre: 0



Kontrasty: Tabito, vstaň! neb Willyho největší lež
Sebeobrana

poslal Nepřihlášený

V Joppe byla nějaká učednice jménem Tabita, což v překladu zní Dorkas. Ta oplývala dobrými skutky a dáváním almužen. Stalo se, že v těch dnech onemocněla a zemřela. Umyli ji a položili do horního pokoje. Protože Lydda je blízko Joppe, učedníci uslyšeli, že je tam Petr, a poslali k němu dva muže s prosbou: „Rychle přijď k nám! “ Petr vstal a šel s nimi. Když tam přišel, zavedli ho do horního pokoje. I přistoupily k němu s pláčem všechny vdovy a ukazovaly mu košile a pláště, které Dorkas dělala, dokud byla s nimi. Petr poslal všechny ven, klekl si a pomodlil se. Potom se obrátil k mrtvé a řekl: „Tabito, vstaň!“ Ona otevřela oči, a když uviděla Petra, posadila se. Podal jí ruku a pozdvihl ji. Pak zavolal svaté a vdovy a ukázal jim ji živou. To se stalo známým v celém Joppe, a mnozí uvěřili v Pána.

Willy zde sebevědomě prohlásil, že Pán prostřednictvím Williho učinil zázrak všech zázraků - došlo zde údajně ke vzkříšení fyzicky!! mrtvého člověka, stejně tak, jako Pán prostřednictvím Petra vzkřísil Dorku o čemž zde zůstalo svědectví v kapitole Skutky apoštolů!

Je vůbec možné, že by Willy takto ohavně a drze lhal nevědomky?! Nemyslím si - tuto Willyho lež je stěží možné vysvětlit si jinak, než že se jedná o lež předem vykalkulovanou!! Může bohabojný křesťan takovýmto způsobem lhát o svém Pánu? Ne - ten kdo skutečně zná Pána, by si něco takového nikdy nedovolil. Pokud Willy nenastoupí cestu opravdového pokání, nečeká jej nic jiného, než zjištění, jak hrozné je upadnout do rukou živého Boha.
Vložil: Tomas v Čtvrtek, 28. prosinec 2023 @ 11:31:54 CET (513 čtenářů)
Více... | 22 komentáře | Skóre: 0



Kontrasty: I věda může být modlářství
Zamyšlení

poslal Nepřihlášený

Ondrej Kušnierik: I věda může být modlářství

Tímto svým příspěvkem bych chtěl také připomenout dva pány, kteří již zemřeli, ale jejich odkaz nosím stále v hlavě i v srdci. Prvním z nich je doc. Vladimír Betina, který mě, coby šestnáctiletého svou přednáškou o vědě a víře přesvědčil natolik, že dodnes nesu dopady tvrzení, které tehdy uvedl, a jsem nimi poznamenán. Druhým je profesor Hans Rohrbach, kterého Betina ve své přednášce citoval a stavěl argumentaci, kterou od něj převzal. Oba pány bychom teologicky zařadit někde do k pietistickým kroužkům bádajících nad Biblí (Bibelkreisen). Chci se i já přidat k nim a poukázat na to, že věda není nic, co by přesahovalo člověka, že není přírodním zákonem autoritativně stojící někde nad člověkem! Moje skepse vůči vědě je poněkud hlubší než u obou výše uvedených pánů.

Tento můj příspěvek nepracuje s vědeckým důkazem, ale opírá se o skutečnosti uznávané vědou. Snad se bude někomu zdát neohrabaným textem, někomu zase hutnějším. Vědu v něm neodsuzuji, naopak, je potřebná a pokud ji vezmeme rohrbachovsky komplementárně k Bibli, budeme ji považovat za skvělý produkt lidské kultury, něco, co bylo pěstováno dlouho, starostlivě i pečlivě, a co lidstvu přináší své plody.

Neboť vědu nelze oddělit od lidstva. Věda náleží k lidstva a lidskosti. Bez lidskosti věda nemůže být. Základním nositelem vědy je člověk. Mimo lidstvo není prostor pro vědu. Věda je jen tam, kde existuje lidská bytost, a nikde jinde. Nejen, že věda je ontologicky svázána s lidstvem, ona sama je jeden z jeho produktů. Věda je produkována člověkem a byla vytvořena člověkem.

Věda vychází z lidského myšlení, které je výsledkem fyziologických reakcí probíhajících v lidských mozcích, kde se tyto děje přeměňují a ukládají jako paměť a do paměti. Myšlení, jako jedna funkce lidského mozku, je založeno na fyziologických reakcích probíhajících v mozkových buňkách a buněčných membránách. Správný mechanismus myšlení z fyziologického hlediska není dosud zcela vysvětlen. Nicméně se věří, že lidské pocity, myšlenky a chování jsou propojeny s mozkem. Mozek je složitá síť buněk přijímajících informace z vnitřního i vnějšího prostředí. Smysly slouží jako detektory vysílající impulsy do mozku jako orgánu myšlení. Úlohou mozku je registrovat a vyhodnocovat jednotlivé podněty a následné vyhodnocení ukládat ve formě paměti. Informace uložené v paměti umožňují orientaci a řízení akcí celého organismu. To vše je realizováno pomocí fyzikálních akcí a chemických reakcí! Fyziologická paměť však není zcela spolehlivá. Jejím nositelem jsou opět chemické reakce probíhající v mozkových membránách, snad rovnovážné a velmi trvalé, avšak přece jen vymezené.  Člověk je zapomnětlivý a fyziologická paměť je svou podstatou subjektivní. Nemůže být oddělitelná od svého nositele, od svého subjektu, ke kterému je nerozlučně vázána. Přesto jeden zdroj fyziologické paměti je schopen komunikovat s jinými zdroji fyziologické paměti. Interakce mezi jednotlivými zdroji jsou možné: jeden zdroj může předávat část svého obsahu druhému, takže paměť je sdělitelná mezi různými zdroji. Komunikace mezi nimi je možná, protože u komunikujících subjektů probíhají vhodné fyziologické reakce.

Ještě jednou: komunikace paměťových dat není možná bez fyzikálních akcí a chemických reakcí probíhajících v mozku. Lidské bytosti si vždy uvědomovaly slabost svých mozkových pamětí  a tedy i nutnost překonat, alespoň částečně, jejich dočasnost. A tak vynalezli vnější paměť. Jde o periferní aparát, kde jsou schopny uchovat nějakou část fyziologické paměti a později její obsah obnovovat při opětovném uplatnění kognitivního fyziologického procesu založeného na interakcích mezi smysly a mozkovými interakcemi.

Toto ukládání periferní paměti umožňuje komunikaci mezi fyziologicky myslícími bytostmi a jejich vzájemné vztahy. Pokud se používá pro popis uplynulých opakovaných akcí, nebo činností, a následně pro jejich vysvětlení s cílem predikovat tyto jevy (velmi často pomocí matematických metod) a současně je predikce založena na systematickém studiu předchozích podobných jevů a událostí, pak paměťový aparát, a s ním spojený systém, může být označen jako věda.

Věda používá určitou specifickou metodologii založenou na abstrakci. Tato metodika není promítnuta do tohoto dokumentu. Pokud jde o vědeckou metodologii, je třeba pouze zdůraznit, že je nemožné, aby se jakékoli vědecké metodické myšlení odehrávalo někde mimo lidský mozek. Pro vědu platí, že je sama o sobě druhem myšlení, tedy fyziologickým procesem působícím v materiálu živého lidského mozku. Nutným závěrem je, že věda je podmíněna fyzikálními a chemickými reakcemi, které v člověku včetně jeho mozku probíhají. Avšak pro všechny fyzikální a chemické reakce platí, že jsou řízeny a určovány zákony termodynamiky, což platí i pro fyzikální a chemické reakce probíhající v mozkové hmotě.

První termodynamický zákon implikuje, že běžný biologický mozek nemůže obsáhnout celou vnímatelnou realitu působící na smysly živého organismu. Vnímání reality se řídí fyziologickou kapacitou, jak jednotlivých buněk fungujících jako senzory smyslů, tak lidského mozku, který zpracovává signály přijímané z buněk senzorů. Jako jeden vysvětlující příklad je možné uvést, že mozek nedokáže vyhodnotit více elektrické energie, než je smyslově generováno, nebo jinými slovy není schopen registrovat větší počet vzruchů, než je generováno smysly. Navíc je také nemožné, aby smysly zaregistrovaly celou realitu. Registrují jen část reality, na kterou jsou citlivé, nic jiného. Lidský mozek je sice schopen abstrakce, ale abstrakce je fenomenálně založena na zmenšení, nikoli na zvětšení. Můžeme abstrahovat pouhou představu reality, ale to není realita samotná, jen abstrakce reality vytvářená lidským mozkem, která může existovat pouze v lidském mozku a nikde jinde. Věda je druh abstraktního myšlení, může tedy aktivně existovat pouze v lidských mozcích nebo být pasivně uložena v registrech periferní pamětí využívaných  lidskými mozky.

Druhý termodynamický zákon ještě více omezuje možnost vytváření úplného a komplexního obrazu reality v podobě lidských myšlenek. Mechanismus vnímání a přechodu signálů do mozku a jeho zpracování probíhá s účinností nižší než 100 %. Ne vše, co člověk vnímá, je zakomponováno do obrazu reality, který představuje poznání reality, respektive poznání o realitě. Znalost reality umožňuje člověku orientaci v realitě a možnost ochrany před negativními dopady reality a kromě toho i možnost reagovat na dopady reality a rozvíjet schopnosti, jak dopady reality změnit nebo podmanit si na něj působící realitu a vzít si z ní zisk. Vědu lze považovat za podmnožinu znalostí o realitě. Je to spíše vysoce vyvinutý a sofistikovaný způsob, jak si podřídit realitu ve prospěch nositele znalostí.

Souhrnem všeho, co bylo řečeno výše, je, že věda má své omezení, a toto omezení je způsobeno limity myšlení jako fyziologického děje a procesu probíhajícího v lidském mozku. Věda nemůže překročit lidskou bytost a dehumanizovat se; je třeba zvážit, čím skutečně je: nástrojem praktického rozumu nebo zdravého rozumu.

Na tomto místě musíme zdůraznit skutečnost, že lidské bytosti nejsou podmnožinou vědy, ale opak je pravdou: věda je podmnožinou lidských bytostí. Je to proces probíhající pouze v lidském mozku. Jakákoli absolutizace vědy tedy není možná, a tedy ani přípustná! Brát vědu jako něco, co má platnost samo ze sebe, pro sebe či o sobě, je logický nesmysl. Opouští instrumentálnost vědy ve prospěch její absolutní platnosti. Ve skutečnosti je věda produktem lidské činnosti, lidského průmyslu a řemesel a dovedností; a abstrahovat ji od lidstva je vědecky zakázaná cesta. Přisoudit vědě vyšší postavení nebo moc nebo autoritu, znamená negovat termodynamiku a tím pádem i platnost vědy samotné. K této chybě dochází kvůli tendenci lidí odmítat své omezení a jejich touze získat neomezenou kontrolu nad realitou. Přejí si překonat a překročit své vlastní limity a vymezení. Abstrahují vědu, svoje vlastní myšlení, do rámce vševědoucího a všemocného bytí nebo alespoň vyšší autority. Věří, že tato abstrakce by jim mohla pomoci ovládat realitu, zejména ty síly, které jsou mimo jejich kontrolu.

Zkrátka, dělají z užitečného nástroje obyčejnou modlu. Je to něco, o čem se píše v Bibli: „oznamoval jsem ti všechno předem; dříve než co nastalo, jsem ti to ohlašoval, abys neříkal: ‚To udělala má modlářská stvůra, má tesaná a moje litá modla dala k tomu příkaz.‘ “ (Iz 48:5).
Pokládat vědu jako něco, co dokáže řídit a ovládat svět samo o sobě, je stejně pošetilá modloslužba, jak ji popisují bibličtí proroci: Polovinu spálí pod masem, které bude jíst, upeče pečeni a nasytí se. Přitom se ohřeje a zvolá: „To jsem se zahřál, je mi teplo!“ Z toho, co zůstalo, si udělá boha, modlu, před kterou se hrbí a jíž se klaní a k níž se modlí a žadoní: „Vysvoboď mě, jsi přece můj bůh!
 (Iz 44:16n).

Cílem této úvahy není popření platnosti vědy. Pravý opak je pravdou. Věda je velmi užitečný vynález lidstva a lze ji spolu s domestikací zvířat, zvládnutí ohně, vynálezem kola a peněz považovat za geniální produkty lidské kultury. A se všemi těmito, včetně vědy, je třeba zacházet velmi opatrně a s použitím zdravého rozumu. Na druhou stranu by se Bible měla používat s vírou.

Zatímco věda je zaměřena na opakované jednání člověka při konfrontaci s poměrně blízkým prostředím, Bible je sbírkou a antologií spisovatelů, kteří vydávají svědectví o mimořádných činech Boží milosti. Z našeho lidského hlediska jsou jedinečné; udály se individuálně  a nemají obdoby. Když jsou vzaty pro vědecký výzkum, musí být klasifikovány jako náhodné a nahodilé jevy s nevýznamnou a zanedbatelnou pravděpodobností výskytu, a jako takové nemohou být předmětem vědy. Pouze víra může rozpoznat jejich důležitost a význam. Pouhá víra jako Boží dar je může vidět a brát je jako pravdivá svědectví o možné vyšší autoritě, než je autorita přirozeného prostředí včetně člověka s jeho institucemi. A navzdory tomu, že k naplnění milosti došlo pouze jednou bez jakéhokoli opakování, je to nejdůležitější skutečný fakt ovlivňující celou realitu a dopadající na ni. A pro mě, jako věřícího, nezbývá nic jiného, než respektovat Dárce milosti a jeho suverénní autoritu a nepokoušet se nahrazovat tuto autoritu jakýmsi vědeckým poznáním, které oději do maskáče přirozeného zákona.

Vložil: Tomas v Pondělí, 25. prosinec 2023 @ 12:27:55 CET (504 čtenářů)
Více... | 18 komentáře | Skóre: 0



Kontrasty: John Wesley: jednou spasen, navždy spasen
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

Kalvinisté, kteří popírají, že spasení je možné ztratit, přemítají o tomto tématu udivujícím způsobem. Tvrdí nám, že žádná lampa [biblické] panny nemůže zhasnout; žádná plodina se nezadusí trním; žádná větev [vyrůstající z] Krista nemůže být nikdy vyťata z důvodu neplodnosti; žádná milost nemůže být nikdy odmítnuta a žádné jméno nemůže být vymazáno z Boží knihy!

Vložil: Tomas v Pátek, 22. prosinec 2023 @ 10:31:36 CET (360 čtenářů)
Více... | 2105 bytů | 7 komentáře | Skóre: 0



Kontrasty: Ježíš vysvětlil, co je nadpřirozeno a důkaz nadpřirozena
Zamyšlení

poslal Nepřihlášený

Nedávno tu jeden uživatel "dokazoval" nadpřirozeno skrze aminokyseliny, kvantové jevy a entropii. Jenže to je jen hmota. Skrze hmotu nejde dokázat nehmotu. Skrze naturální věci nejde dokázat nadpřirozeno. 


Ježíš jasně řekl, co je nadpřirozeno (Jan 14): 

  • Filip mu řekl: „Pane, ukaž nám Otce, a víc nepotřebujeme!“
  • Ježíš mu odpověděl: „Tak dlouho jsem s vámi, Filipe, a ty mě neznáš? Kdo vidí mne, vidí Otce. Jak tedy můžeš říkat: Ukaž nám Otce?
  • Nevěříš, že já jsem v Otci a Otec je ve mně? Slova, která vám mluvím, nemluvím sám od sebe; Otec, který ve mně přebývá, činí své skutky.
  • Věřte mi, že já jsem v Otci a Otec ve mně; ne-li, věřte aspoň pro ty skutky!
  • Amen, amen, pravím vám: Kdo věří ve mne, i on bude činit skutky, které já činím, a ještě větší, neboť já jdu k Otci.
Z toho textu vyplývá, čím Ježíš zavíral ústa pochybovačům. Skrze svoje nadpřirozené kousky, které dělal. A řekl, že kdo uvěří, bude činit to stejné nebo ještě větší věci. Tak buď vám to funguje, nebo nefunguje. Samé kecy a výmluvy. Když neumíš kouzlit, tak drž pusu! Pokud umíš křísit mrtvé, uzdravovat nemocné, chodit po vodě, dělat z vody víno, z jedné ošatky nakrmíš 5 000 lidí, atd., tak ti budu věřit pro tvé skutky. Ježíš řekl, že je možné věřit pro ty skutky. A já říkám, že budu věřit pro ty skutky. Beru bibli za slovo. Věřit pro ty skutky je možné a Ježíš to sám dělal. Kudy chodil, tudy kouzlil a dokazoval tím svoji nadpřirozenou moc. A říikal, že to samé budou dělat jeho následovníci. Děláte to? 

Celou dobu tady vykecáváte o nadpřirozených destinacích jako nebe, ráj, očistec, peklo atd. O nadpřirozených postavách jako tři osoby Boha, andělé, démoni, atd. Nebo o různých zázracích jako je tvorba ženy z žebra muže, nebo rozestoupení moře, atd. A nic nemáte? Tak proč o tom mluvíte? To je jako by skupina "pekařů" 20 let v kuse mluvila o chlebu, pečení chleba, různých pekařských dobrotách, ale neměli ani jeden gram mouky. 

Vy nemáte ani jeden gram mouky? Lhali jste nám? 
Vložil: Tomas v Úterý, 21. listopad 2023 @ 12:07:22 CET (519 čtenářů)
Více... | 19 komentáře | Skóre: 0



Kontrasty: Osmé přikázání - platí nebo neplatí?
Zamyšlení

poslal Willy

Nebudeš vydávat proti svému bližnímu falešné svědectví! (ČSP)

Proti svému bližnímu nesmíš vypovídat lživým svědectvím. (Pavlík)

Nepromluvíš proti bližnímu svému křivého svědectví. (BK)

Nelži o svém bližním. (NBK)

Nevydáš lživé svědectví proti svému bližnímu. (Jeruzalémská bible)

Nesvědči křivě na člověka! (Vladimír Šrámek)

Nevypovídej na svého druha jako křivý svědek! Pět Mojžíšových knih

Nevypovídej proti bližnímu svému jako svědek lživý. Český rabínský překlad

Vložil: Tomas v Sobota, 28. říjen 2023 @ 14:20:24 CEST (505 čtenářů)
Více... | 889 bytů | 6 komentáře | Skóre: 0



Kontrasty: Zrzaví lidé a pronásledování ze strany církve
Konspirace

poslal Nepřihlášený

Lidé se zrzavými vlasy to nikdy neměli jednoduché a nemají ani dnes. Ostatně, zrzaví lidé to měli vždy složité. Dokonce se jich jeden čas lidé i báli, takže končili na hranici. 


Zrzaví lidé mají zmutovaný pigmentační gen známý jako MC1R. Proto mají vyšší práh bolesti, větší citlivost na horko a chlad a větší množství vitaminu D v těle.

Ve starém Egyptě dokonce zrzavé lidi obětovali a pohřbívali zaživa, aby se vyhnuli smůle, ve středověku byli zrzaví lidé upalováni za čarodějnictví. Španělská inkvizice v dobách vrcholné slávy zrzky jednotně považovala za Židy. Byli obáváni a tvrdilo se, že se po smrti vrátí jako noční tvorové s tesáky. Proto se jejich těla pálila. Ve středověku to měli zrzci skutečně nejobtížnější.

Zrzavých lidí se však týkají i výzkumy seriozní. Studie týmu z univerzity v Louisville se například zabývala tím, zda pociťují jinak bolest. Výsledek? Zrzaví lidé snáší bolest hůře a vyžadují více analgetik k jejímu mírnění. "Na vině" je patrně opět MC1R, které se vyskytuje též v nervových buňkách a ovlivňuje právě citlivost na bolest. 

Nedávno také médii proběhl výsledek výzkumu realizovaného na sedmi tisícovkách lidí z Česka a Slovenska zaměřující se na odlišnost zrzavých lidí od těch nezrzavých co do zdravotního stavu. Výsledek ukazuje, že rusovlásky trpí více zdravotními problémy, než ženy s jinými barvami vlasů. Dospělé zrzky měly například větší náchylnost k nemocem pohybového aparátu, srdce a cév, neurologickým potížím a různým typům rakoviny - především vaječníků, dělohy, tlustého střeva či děložního čípku.


Jiné výzkumy prokazují, že zrzaví bývali i neandrtálci před 40 tisíci lety a vznik zrzavosti v populaci mohl být důsledkem míšení neandrtálců a Homo sapiens sapiens. 

Ač není běžně brán výskyt zrzavých vlasů jako patologický jev, existuje několik případů, kdy bývá získaná, zrzavost průvodním jevem nemocí či genetických poruch. Jedna z variací albinismu, především u lidí v Africe a na Nové Guinei ústí v zrzavé vlasy a narudlou kůži.


V historii to zrzaví lidé mnohdy neměli vůbec jednoduché. Kvůli pověrám jim totiž šlo mnohdy o život! Ve středověku byly zrzavé ženy často považovány za čarodějnice a nezřídka končily na hranici. Za znamení čarodějnice se ostatně považovaly právě pihy či mateřská znaménka. Nechvalně proslulý manuál pro lov čarodějnic Kladivo na čarodějnice  pak píše o zrzavých lidech také jako o vlkodlacích či upírech. Z posledního zmíněného ostatně byli podezíráni i ve starověkém Řecku - možná kvůli špatným reakcím světlé, citlivé pleti na slunce. 

Autor textu: Vlnity_Stromokocour, alias Treska_v_majoneze, mám 47 let, jsem ze Slovenska a sleduji vaše forum. 
Vložil: Tomas v Pondělí, 23. říjen 2023 @ 11:06:27 CEST (535 čtenářů)
Více... | 3 komentáře | Skóre: 0



Kontrasty: Absence empatie
Zkoušky

poslal Frantisek100

Nedávno jsem zažil tuto situaci. Jedna paní z vedlejšího paneláku je vážně nemocná. Čeká ji transplantace, jinak asi nepřežije. Několik nás jsme se s ní přátelsky bavili, smáli se, prostě normální setkání. Náhle se  tato paní zmínila o otravných telefonátech. Někdo  chce s ní hovořit o Bohu a zve se k ní domů. Druhá paní se zeptala, zda to nejsou jehovisté. Prý ten pán tvrdil, že jehovista není. Pokud přijde, tak ho manžel shodí ze schodů. Rozčilený hlas jen dokazoval, jaký odpor má nemocná paní k duchovním věcem. Mrzelo mne to a nevěděl, co na to říct. Uvědomil jsem si, jak mohou chybovat údajní křestané, když si záměrně vyberou nemocného člověka, aby ho získali pro Boha. Bohužel dosáhnou opaku. Nevím, kde sehnali její telefonní číslo. Možná je to někdo z okolí, nevím. Cítil jsem se nepříjemně.  


 A vzpomněl jsme si na ještě jeden případ, který mi vyprávěla paní, které se to týkalo. Jejich rodina zažila těžkou událost, při které zahynul nezletilý syn. Několik dní po této události  rodina seděla před domem, když jedna paní se u nich zastavila  a spustila: „Já vás seznámím s Bohem“ Bohužel její vyjádření truchlící rodina pochopila ve smyslu, kdybyste věřili, tak se vám tohle neštěstí nestalo. Reakce manžela byla strašná a ani si ji nedovolím opakovat. Časem tuhle rodinu potkalo další neštěstí, ale zájem o Boha nikdy neprojevili.  

 A položme si otázku, zda jsou podobná jednání v souladu s Kristem. Nesvědčí spíše o absenci empatie?  
Vložil: Tomas v Neděle, 15. říjen 2023 @ 23:17:39 CEST (4187 čtenářů)
Více... | 687 komentáře | Skóre: 0



Kontrasty: Katedrála, dokud tady bude Willy, bude sloužit Bohu a našemu Pánu Ježíši Kristu
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

Willy
Katedrála, dokud tady bude Willy, bude sloužit Bohu a našemu Pánu Ježíši Kristu, abychom přemýšleli a rozjímali nad Božím Slovem, abychom Slovo poslouchali a zachovávali; a také lidem, kteří Boha hledají či potřebují, i když Ho třeba momentálně nehledají.
Willy a jeho názory s tím nemají nic společného.
Tož tak.



Katedrála, dokud tady bude Willy, bude sloužit Bohu a našemu Pánu Ježíši Kristu..
Willy a jeho názory s tím nemají nic společného.
NEJSI NIC, tak se podle toho chovej!
Bůh to nebyl, Bůh tě nevaroval!
Františku, se vší vážností před Bohem, Jehož beru za svědka, že jsi Daniela zle pomluvil, aniž bys k tomu měl důvod!
PRO TEBE A SATANA V TOBĚ ZDE V KATEDRÁLE NENÍ MÍSTO !!!
LŽEŠ - CELOU DOBU VE SVÝCH POSLEDNÍCH PŘÍSPĚVCÍCH JENOM LŽEŠ !!!
Co tu ještě pohledáváš,Františku!Umíš česky? Pro tebe a Satana v Tobě tady není místo.


Vložil: Tomas v Čtvrtek, 24. srpen 2023 @ 11:26:28 CEST (887 čtenářů)
Více... | 1724 bytů | 1 komentář | Skóre: 0



Kontrasty: Může znovuzrozený křesťan propagovat finanční podvody?
Etika

poslal Nepřihlášený

Zdejší dlouhodobý přispěvovatel Willy dlouhodobě propaguje finanční podvody založené na Ponziho schématu a pod. Jsem přesvědčen, že tak nečiní vědomě a je to pouze důsledek jeho naivity a finanční negramotnosti.

Pokud si Willy tento článek přečte - a já věřím, že přečte - nemůže se už ale na nic vymlouvat a měl by jednat. Pokud se domnívá, že pracuje pro Pána, měl by okamžitě ze svého Youtube kanálu smazat video s propagací finančního podvodu.
Vložil: Tomas v Čtvrtek, 24. srpen 2023 @ 10:49:32 CEST (3926 čtenářů)
Více... | 827 bytů | 242 komentáře | Skóre: 0



Kontrasty: Logika v praxi
Kritika bludů

poslal Syntezator

I křesťanům se může hodit logika při rozlišování. 


Např. herec Jaroslav Dušek nedávno vyvolal mediální zájem svým výrokem, že za rakovinu si může sám člověk tím, že nemá rád život. 

Dá se krásně dokázat, že to je esoterický blábol. 

Medvědovitá šelma, vačnatec Tasmánský čert často trpí rakovinou. Zatímco třeba žralok rakovinu nemá. Podle Duškovy logiky tasmánští vačnatci nemají rádi život a žraloci život mají rádi. :-)
Vložil: Tomas v Středa, 23. srpen 2023 @ 13:57:59 CEST (700 čtenářů)
Více... | 7 komentáře | Skóre: 0



Kontrasty: Zkuste si někdy někdo vyjádřit před Bohem své názory a Bůh se vám vysměje.
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

Willy

Zkuste si někdy někdo vyjádřit před Bohem své názory a Bůh se vám vysměje. 

Tímto svědectvím vzdávám chválu a slávu spolu s díkůčiněním našemu Pánu Ježíši Kristu za Jeho věrnost, lásku, milost, milosrdenství a pokoj, jimiž mi žehná víc než předtím a díky tomu mne také činí požehnáním pro ty, kteří prožívají podobné těžkosti a soužení jakými jsem prošel já. Pán je prostě úžasný.

Shrnuto - PRO TEBE A SATANA V TOBĚ ZDE V KATEDRÁLE NENÍ MÍSTO !!!

Co tu ještě pohledáváš,Františku!Umíš česky? Pro tebe a Satana v Tobě tady není místo.

Nemám jiná očekávání, nemám jinou touhu než Pán Ježíš,  On a já jsme jedno.
Vložil: Tomas v Neděle, 06. srpen 2023 @ 09:43:38 CEST (2085 čtenářů)
Více... | 2437 bytů | 73 komentáře | Skóre: 0



Kontrasty: Když já jsem zrovna v tu chvíli přemýšlel o Samaritánovi
Zamyšlení

poslal Frantisek100

Tak přemýšlím o tom krásném příběhu z NZ.     ·  


33Ale když jeden Samařan na své cestě přišel k tomu místu a uviděl ho, byl pohnut soucitem; ·  

34přistoupil k němu, ošetřil jeho rány olejem a vínem a obvázal mu je, posadil jej na svého mezka, zavezl do hostince a tam se o něj staral. ·  
35Druhého dne dal hostinskému dva denáry a řekl: ‚Postarej se o něj, a bude-li tě to stát víc, já ti to zaplatím, až se budu vracet.‘   

 Samařan pomůže. Je to projev empatie. Ví, že ten poutník potřebuje pomoc. A je to pomoc naprosto nezištná a na vlastní náklady. Nenechá po sobě ani žádný vzkaz, tedy nečeká na úhradu ani projevy vděku. Ten poutník se možná dozvěděl jedině to, že šlo o Samařana. Možná na něho nikdy nezapomněl a směřovaly k Bohu jeho modlitby za Samařana. Jak jinak mohl vyjádřit vděk?   

 Jak to krásné ladí s tím, co říká Pán Ježíš?   ·  

34Tehdy řekne král těm po pravici: ‚Pojďte, požehnaní mého Otce, ujměte se království, které je vám připraveno od založení světa. ·  
35Neboť jsem hladověl, a dali jste mi jíst, žíznil jsem, a dali jste mi pít, byl jsem na cestách, a ujali jste se mne, ·  
36byl jsem nahý, a oblékli jste mě, byl jsem nemocen, a navštívili jste mě, byl jsem ve vězení, a přišli jste za mnou.‘ ·  
37Tu mu ti spravedliví odpovědí: ‚Pane, kdy jsme tě viděli hladového, a nasytili jsme tě, nebo žíznivého, a dali jsme ti pít? ·  
38Kdy jsme tě viděli jako pocestného, a ujali jsme se tě, nebo nahého, a oblékli jsme tě? ·  
39Kdy jsme tě viděli nemocného nebo ve vězení, a přišli jsme za tebou?‘ ·  
40Král odpoví a řekne jim: ‚Amen, pravím vám, cokoliv jste učinili jednomu z těchto mých nepatrných bratří, mně jste učinili.‘   

 Vzpomínám si, že v životě bylo několik takových hodných lidí. Pomohli mně a přitom je k tomu vedla láska a empatie. Kde měla zdroj? Mnozí z nich ani nečetli  tyhle biblické příběhy a přesto se chovali líp, než ti, co šermují biblickými verši.   Jak rád bych jim dnes po letech ještě více poděkoval. Dokázali plnit Ježíšovo poselství, aniž by se nějak nábožensky projevovali. Nezbývá mi, než se za ně modlit, aby na jejich lásku a činy Bůh pamatoval jako v tom podobenství.   A možná je to náhoda, co se mi stalo zrovna dnes cestou do marketu. Potkal jsem pána kolem padesáti let. Vím, že má dlouho nemocnou nohu. Pozdravili jsme se a on se ptá?  „

 Můžete pro mne něco udělat? „
 „A co byste si přál?“
 „Půjčit peníze“ 
 „Kolik?“
 „Aspoň pět stovek?“ 

 Měl jsem v peněžence tisícovku  a tři stovky.   
 „Dám vám akorát jen ty tři stovky. Tisícovku mám na nákup“   
 „Aspoň něco. Díky a přijďte si pro ně v neděli na faru“   

 Rozešli jsme se a  doma jsem to vyprávěl manželce.   

 „ Ty jsi Františku, naivní, přece má invalidní důchod. Dáš jednou a bude chtít znova“   

 Když já jsem zrovna v tu chvíli přemýšlel o Samaritánovi. Ale co, tři stovky zase není tolik. Klidně je oželím.    
Vložil: Tomas v Pátek, 04. srpen 2023 @ 00:54:28 CEST (904 čtenářů)
Více... | 15 komentáře | Skóre: 0



Kontrasty: K omluvě je třeba pravda!! K pravdě je třeba odvaha !!
Katolicismus

poslal Frantisek100

Omluvit se za Mistra Jana Husa by znamenalo také vyjádřit, v čem  katolické církvi Hus vadil. Tím ovšem by musela přiznat svoje chyby i vadné učení.   


 Co jí třeba vadilo? To, že Hus vyznával Viklefovo učení? A co například  

Viklef učil:   

 V traktátu De ecclesia (1378) Viklef  odmítl i odpustky, odpouštět hříšníku může jen Bůh, nikoliv kněz. 

   V traktátu De potestate papae (asi 1379) odmítl božský původ papežství. Papež, který není opravdovým následovníkem Krista, je Antikrist.  

 V traktátu De eucharistia (asi 1379) vyslovil Viklef pochybnosti o dogmatu transsubstanciace (přepodstatnění), tj. o učení, že při mešní oběti dochází k přeměně chleba a vína v pravé tělo a krev Ježíše Krista, a to takovým způsobem, že po proměňování zůstávají vnímatelné vlastnosti chleba a vína (barva, chuť, vůně), ale podstata chleba a vína je nahrazena podstatou těla a krve Kristovy. Viklef vystoupil proti tomuto ztotožnění chleba (hostie) s Kristovým tělem, chtěl se vrátit k duchovnějšímu chápání eucharistie, jaké dle něho bylo v církvi prvotní. Hrozil se představy, že kněz „dělá tělo Boží" nebo že věřící mohou tělo Kristovo drtit zuby. Viklef věřil, že chléb a víno zůstanou i po pronesení konsekračních slov zachovány (tzv. remanence) a Kristus je v hostii přítomen svátostně a duchovně („jako duše v těle").   Platné učení církve o eucharistii však bylo vyhlášeno papežem Innocencem III. jako dogma o transsubstaciaci roku 1215 (4. lateránský koncil) s obvyklým dodatkem, že každý, kdo by věřil a tvrdil jinak, je kacíř.   

 Viklef  také dokončil traktát Dialogus (1378–1383), v němž opět zdůraznil, že Kristus vyvolil duchovenstvo, aby se staralo o věci duchovní, a ne aby mělo starost o majetek a světské panování. Duchovní, kteří nešetří příkazů Kristových, jsou kněžími Antikristovými. 

Vedle řady polemických traktátů proti papeži, prelátům a mnichům zde vzniká i poslední velké Viklefovo dílo, Trialogus (1382–1383), který je souhrnem jeho teologických i filozofických názorů.     Na kostnickém koncilu v roce 1415 bylo zatraceno 45 vět z Viklefových spisů.[25] 

    Viklef byl prohlášen za kacíře a koncil nařídil, aby Viklefovy kosti byly vyňaty z posvěcené půdy a spáleny.[26] Došlo k tomu na jaře roku 1428, kdy na výzvu papeže Martina V. byly v Lutterworthu ostatky Viklefovy vykopány, spáleny a popel z nich byl vhozen do řeky Swiftu.  

  Je jasné, že když i tohle mimo jiné Mistr Jan Hus hlásal, musel být zničen za pomoci světské moci, se kterou byla katolická církev jedna ruka. Copak za tohle se může tato církev omluvit? Musela by přiznat pravdu o své zkaženosti a zničila by sama sebe. A tak raději mlží a lže.   K omluvě je třeba pravda!! K pravdě je třeba odvaha !!            
Vložil: Tomas v Pondělí, 24. červenec 2023 @ 15:36:49 CEST (2527 čtenářů)
Více... | 288 komentáře | Skóre: 0




Stránka vygenerována za: 0.30 sekundy