Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Martina.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 13, článků celkem: 16716, komentáře < 7 dní: 823, komentářů celkem: 435108, adminů: 60, uživatelů: 5259  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 359 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

JirkaB
rosmano
Willy
Tolstoj

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
119400545
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Jedině v Synu je Život, protože
Studijní materiály

poslal Tolstoj

Shrnutí odpovídající Bibli a pravdě, ne rosmanově hereticky ujeté libovůli:

Ze všech těch textů, kdy je uvedeno "uvěřili v něho", nevyplývá, že by Ježíš nebyl Bůh, a ani to nijak nevyvrací, že Ježíš je Bůh.
Navíc často se má uvěřit V JEHO JMÉNO, kdy JMÉNO v židovské teologii znamená OSOBU. Proto je často zmíněno UVĚŘIT VE JMÉNO Slova - Syna, které neznamená ani tak uvěřit ve jméno Ježíš, ale v JEHO OSOBU. V NĚHO SAMOTNÉHO:
Vložil: Tomas v Úterý, 09. červenec 2024 @ 13:49:19 CEST (234 čtenářů)
Více... | 17668 bytů | 12 komentáře | Skóre: 0



Teologie: KDO JE SVATÝ DUCH.
Studijní materiály

poslal milan333

Cílem tohoto pojednání o svatém Duchu je poznat, co nám o svatém Duchu sděluje Boží slovo. Nenechme se ovlivňovat teologickými úvahami, které tvrdí, že přinášejí hlubší poznání o Bohu, ale opak je pravdou. Když ničím neovlivněni přistoupíme ke studiu Božího slova budeme překvapeni, jaké nepravdy nám jsou předkládány. Musíme si dát odpověď na základní otázku.
Vložil: Tomas v Úterý, 28. květen 2024 @ 10:44:55 CEST (455 čtenářů)
Více... | 9852 bytů | 7 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Tajemství Boží Trojice.
Grano Salis

poslal oko

Tajemství bývá obvykle tajná informace - něco, co se nesmí prozradit.
Pokud je už něco už veřejně známé, lze to stále ještě nazývat "tajemstvím?"
Lze.
V případě, že daná skutečnost je racionálně nevysvětlitelná, že přesahuje hranice lidského rozumu.
Vložil: Tomas v Pátek, 10. květen 2024 @ 08:52:10 CEST (1710 čtenářů)
Více... | 3373 bytů | 166 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Charakter Boha křesťanů II.
Úvod do křesťanství

poslal oko

Bůh je jeden. V tomto bodě se shodují snad úplně všichni křesťané.
Vložil: Tomas v Neděle, 28. duben 2024 @ 00:01:29 CEST (2834 čtenářů)
Více... | 9748 bytů | 237 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Židovské chápání Boha kontra pohansko-platónské chápání Boha
Zamyšlení

poslal rosmano

Ukázka myšlení a chápání Boha a Jeho projevů Židy:



       L 7:11:    A stalo se, že hned nato šel do města zvaného Naim. A šli s ním mnozí jeho učedníci a veliký zástup. 12 Když se přiblížil k městské bráně, hle, vynášeli mrtvého, jediného syna jeho matky, a ta byla vdova; byl s ní velký zástup z města. 13 Když ji Pán uviděl, byl nad ní hluboce pohnut a řekl jí: „Neplač!“ 14 Pak přistoupil a dotkl se már. Ti, kteří je nesli, se zastavili. Řekl: „Chlapče, pravím ti, probuď se!“ 15 Mrtvý se posadil a začal mluvit; a Ježíš ho dal jeho matce. 16 Všech se zmocnil strach, oslavovali Boha a říkali: „Veliký prorok povstal mezi námi“ a „ Bůh navštívil svůj lid.“


Židé reagovali velmi správně.
Židé, s odvěkou vírou otců a praotců dobře věděli, kdo je Bůh. Že je nesmrtelný, nikdo z lidi Ho neviděl a nemůže vidět, přebývá v nepřístupném světle.
A také věděli, že Bůh používá své nástroje, své vyslance, služebníky, a skrze ně činí mocné činy, zázraky, skrze ně projevuje svou moc a slávu.
A i v této situaci si Boha s nikým nepletli a správně oslavovali Boha v nebi za ten úžasný zázrak, který skrze svého služebníka, svého Syna, vykonal, a jehož byli právě svědky.  A správně chápali, že skrze Ježíše působí Bůh, že skrze Ježíše, jako svůj nástroj,  Bůh navštěvuje svůj lid.

Vložil: Tomas v Pátek, 19. duben 2024 @ 11:46:42 CEST (2048 čtenářů)
Více... | 5202 bytů | 204 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Stalo se toto skutečně?
Akce

poslal Nepřihlášený

Skutky apoštolské 6

7 I rostlo jest slovo Boží, a rozmáhal se počet učedlníků v Jeruzalémě velmi. Mnohý také zástup kněží poslouchal víry. 8 Štěpán pak, jsa plný víry a moci, činil divy a zázraky veliké v lidu. 

Vložil: Tomas v Čtvrtek, 21. březen 2024 @ 08:47:07 CET (1090 čtenářů)
Více... | 12850 bytů | 2 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Užitečný idiot. Ježíš to věděl. MC.
Zkušenosti

poslal Nepřihlášený

Ale někteří z vás nevěří.“ Ježíš totiž od počátku věděl, kteří nevěří a kdo je ten, který ho zradí.  (Jan6,64)


Ježíš jim odpověděl: „Nevyvolil jsem si vás dvanáct? A přece jeden z vás je ďábel.“ (Jan7,70)

Vyvstává otázka. Proč když od počátku Ježíš věděl, že Jidáš je ďábel, proč si ho vyvolil za učedníka a nechal ho působit svou božskou uzdravující mocí?
Vložil: Tomas v Čtvrtek, 21. březen 2024 @ 08:45:34 CET (564 čtenářů)
Více... | 6459 bytů | 2 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Takto by se taky mohly řešit konflity...
Akce

poslal Nepřihlášený


2 Královská 6
8 Když pak král Syrský bojoval proti Izraelovi, a vešel v radu s služebníky svými, řka: Na tom a na tom místě položí se vojsko mé:
9 Tedy poslal muž Boží k králi Izraelskému, řka: Viz, abys netáhl přes to místo, nebo tam Syrští jsou v zálohách.
10 Protož posílal král Izraelský na to místo, o kterémž mu byl řekl muž Boží, a vystříhal ho, aby se ho šetřil a to nejednou ani dvakrát.
11 A tak zkormoutil se v srdci svém král Syrský pro tu věc, a svolav služebníky své, řekl jim: Proč mi neoznámíte, kdo z našich králi Izraelskému donáší?
12 Jemuž řekl jeden z služebníků jeho: Nikoli, pane můj králi, ale Elizeus prorok, kterýž jest v Izraeli, oznamuje králi Izraelskému slova, kteráž ty mluvíš v nejtajnějším pokoji svém.
13 Kterýž řekl: Jděte a vizte, kde jest, abych poslal a jal jej. I oznámeno jemu těmito slovy: Hle, jest v Dotain.
14 Protož poslal tam koně a vozy a vojsko veliké. Kteříž přitáhše v noci, oblehli město.
15 Vstav pak ráno služebník muže Božího, vyšel, a aj, vojsko obklíčilo město, koni i vozové. I řekl služebník ten jeho k němu: Ach, pane můj, což budeme dělati?
16 Kterýž odpověděl: Neboj se, nebo mnohem více jich s námi jest, než s nimi.
17 I modlil se Elizeus a řekl: Ó Hospodine, otevři, prosím, oči jeho, aby viděl. A tak otevřel Hospodin oči služebníka toho, a viděl, a aj, hora ta plná koňů, a vozové ohniví okolo Elizea.
18 A když nepřátelé táhli k němu, modlil se Elizeus Hospodinu a řekl: Poraz, prosím, národ tento slepotou. I porazil je slepotou vedlé řeči Elizeovy.
19 V tom řekl jim Elizeus: Neníť to ta cesta, ani to město. Poďte za mnou, a dovedu vás k muži, kteréhož hledáte. Takž je vedl do Samaří.
20 I stalo se, když vešli do Samaří, že řekl Elizeus: Ó Hospodine, otevři oči těchto, ať vidí. Tedy otevřel Hospodin oči jejich, a viděli, že jsou u prostřed Samaří.
21 Řekl pak král Izraelský Elizeovi, když je uzřel: Mám-liž je zmordovati, otče můj?
22 Odpověděl on: Nemorduj. Zdaliž jsi je zjímal mečem svým a lučištěm svým, abys je zmordoval? Dej jim chleba a vody, ať jedí a pijí, a navrátí se ku pánu svému.
23 A tak připravil jim hojnost velikou, a když pojedli a napili se, propustil je. Oni pak navrátili se ku pánu svému, aniž kdy více potom lotříkové Syrští vskakovali do země Izraelské.





Vložil: Tomas v Neděle, 10. březen 2024 @ 11:24:28 CET (540 čtenářů)
Více... | 1 komentář | Skóre: 0



Teologie: Kdo je svatý Duch.
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

 KDO JE SVATÝ DUCH.
Cílem tohoto pojednání o svatém Duchu je poznat, co nám o svatém Duchu sděluje Boží slovo. Nenechme se ovlivňovat teologickými úvahami, které tvrdí, že přinášejí hlubší poznání o Bohu, ale opak je pravdou. Když ničím neovlivněni přistoupíme ke studiu Božího slova budeme překvapeni, jaké nepravdy nám jsou předkládány. Musíme si dát odpověď na základní otázku. Je naší touhou mít hodnotný vztah s Bohem, nebo jsme spokojeni v křesťanském společenství, které upřednostňuje různá dogmata a učení, která nemají základ v Božím slově?

 
Podle trinitářů je svatý Duch třetí osoba jednoho Boha se stejnou mocí a jedná samostatně. Osoba má vlastní jméno. Bůh Otec - Jehova,Jahve, Boží Syn - Ježíš a Duch svatý vlastní jméno nemá.
 
Každá duchovní osoba má své místo přebývání. V Božím slově není nikde uvedeno, že Duch svatý má své místo přebývání. Písmo hovoří pouze o trůnu Boha a Beránka. Svatý Duch je v jednom okamžiku na nekonečném počtu míst. Celý vesmír je svatým Duchem prostoupen.
 
Žalm 11:4 Hospodin je ve svém svatém chrámu, Hospodin je v nebesích na svém trůnu, jeho oči vidí, jeho pohled zkoumá lidské syny

Př.15:3 Hospodinovy oči jsou na každém místě, pozorně sledují zlé i dobré

Zj.22:1,3 I ukázal mi řeku vody života, čirou jako křišťál, která vycházela z trůnu Božího a Beránkova. Nic prokletého již nebude. V tom městě bude Boží a Beránkův trůn a jeho otroci mu budou sloužit.

Židům 12: 2
“Nespouštějme oči z Ježíše, původce a završitele naší víry, který pro radost, ležící před ním, nedbal na hanbu, podstoupil kříž a usedl po pravici Božího trůnu.”


Zj.2:13 Vím, kde bydlíš: tam, kde je trůn Satanův; avšak pevně držíš mé jméno a nezapřel jsi mou víru ani ve dnech, v nichž můj věrný svědek Antipas byl zabit u vás, kde bydlí Satan

Další významné svědectví nám poskytují následující verše. Žehnají pouze dvě osoby, Bůh Otec a Syn Ježíš. Svatý Duch nikdy nežehná.

Tit.1:4 Titovi, vlastnímu synu podle společné víry: Milost, milosrdenství a pokoj od Boha Otce a Krista Ježíše, našeho Zachránce

2 Jana 1:3 Bude s námi milost, milosrdenství a pokoj od Boha Otce a od Pána Ježíše Krista, Syna Otcova, v pravdě a lásce.

Ef.1:2 Milost vám a pokoj od Boha Otce našeho a Pána Ježíše Krista.

1 Tim.1:2 Timoteovi, vlastnímu synu ve víře: Milost, milosrdenství a pokoj od Boha Otce našeho a Krista Ježíše, Pána našeho

Jehova posílá svého Ducha svatého a Božího Ducha, Ježíš také posílá svého Ducha a Ducha svatého. Nikde v Písmu není zjeveno, že „osoba“ Duch svatý posílá svého Ducha. Každá duchovní osoba má svého ducha.

Jan 15:26 Až přijde Zastánce, kterého vám pošlu od Otce, Duch Pravdy, jenž vychází od Otce, ten o mně vydá svědectví.

1 Petra 1:11 zkoumali, na který nebo na jaký čas ukazoval Duch Kristův v nich, když předem svědčil o utrpeních určených Kristu a o velké slávě, která přijde po nich.

1 Tes.4:8 Proto kdo toto odmítá, neodmítá člověka, ale Boha, který také do vás dává svého Svatého Ducha.

Gal.4:6 A protože jste synové, vyslal Bůh ducha svého Syna do našich srdcí, ducha, který volá: ‚Abba, Otče.‘

Tit.3:5,6 zachránil nás ne na základě skutků, které jsme my učinili ve spravedlnosti, nýbrž podle svého milosrdenství skrze koupel znovuzrození a obnovou Ducha Svatého, kterého na nás vylil hojně skrze Ježíše Krista, našeho Zachránce,

Sk.2:17 I stane se v posledních dnech, praví Bůh, že vyleji ze svého Ducha na každé tělo; vaši synové a vaše dcery budou prorokovat, vaši mladíci budou vídat vidění a vaši starci budou mívat sny.

Svatý Duch je Boží moc a ne osoba. Následující verš tuto pravdu zcela zjevuje. Duch svatý je moc Nejvyššího. Jako Nejvyšší je v Božím slově představena pouze jedna osoba, Bůh Otec Jehova,Jahve.

uk.1:35 A anděl jí odpověděl: „Duch Svatý přijde na tebe a moc Nejvyššího tě zastíní; proto také to Svaté, co se z tebe narodí, bude nazváno Syn Boží.

Sk.1:8 ale přijmete moc Ducha Svatého, který na vás přijde, a budete mi svědky v Jeruzalémě a v celém Judsku, Samařsku a až po nejzazší konec země.“

Soudců 14:6 Tu jej uchvátil Duch Hospodinův a on ho roztrhl, jako by roztrhl kůzle, ačkoliv neměl nic v ruce. Svému otci ani matce nepověděl, co udělal.

Mich.3:8 Avšak já jsem plný moci Ducha Hospodinova, práva a udatnosti, abych oznámil Jákobovi jeho přestoupení a Izraeli jeho hřích.

2 Kor.4:7 Tento poklad máme však v hliněných nádobách, aby přemíra té moci byla z Boha, a ne z nás

2 Tim.1:7 Neboť Bůh nám nedal ducha bázlivosti, nýbrž ducha moci a lásky a rozvahy.

Luk.8:28 Když uviděl Ježíše, vykřikl, vrhl se mu k nohám a řekl mocným hlasem: "Co mi chceš, Ježíši, synu Nejvyššího Boha? Prosím tě, netrap mě."

Žalm 97:9 Neboť ty, Hospodine, jsi nejvyšší nade vší zemí, velmi převyšuješ všechny božské bytosti.

Svatý Duch je Boží Duch. Svatý je přídavné jméno a přídavná jména označují vlastnosti podstatných jmen. Vyjádření určitých stejných stavů je, jak Božím Duchem, tak svatým Duchem. Zcela vypovídající je Ef.4:30.

1 Kor.3:16 Nevíte, že jste Boží chrám a že ve vás bydlí Boží Duch?

2 Tim.1:14 Ten drahocenný svěřený poklad opatruj skrze Ducha svatého, který v nás bydlí

1 Kor.2:13,14 O tom také mluvíme — ne však slovy, kterým vyučuje lidská moudrost, ale těmi, jimž vyučuje Duch svatý; duchovní věci vysvětlujeme duchovními slovy. Duševní člověk však nepřijímá věci Ducha Božího, neboť jsou mu bláznovstvím a nemůže je poznat, protože mají být posuzovány duchovně.

Ef.4:30 Nedělejte zármutek svatému Božímu Duchu, který na vás vtiskl svou pečeť pro den vykoupení.

Projevy Ducha Božího jsou různé, jak spatřujeme ve výše uvedených textech a také textech následujících.

1 Kor.12:4 Jsou rozdíly v darech milosti, ale tentýž Duch;

1 Kor.12:8-11 Neboť jednomu je skrze Ducha dáváno slovo moudrosti, jinému podle téhož Ducha slovo poznání; dalšímu víra v témž Duchu, jinému dary uzdravování v témž Duchu; jinému působení mocných činů, jinému proroctví, jinému rozlišování duchů, dalšímu druhy jazyků, jinému pak výklad jazyků. Avšak to všechno působí jeden a týž Duch, který rozděluje každému jednotlivě, jak sám chce.

Jan 14:16,17 A já požádám Otce a on vám dá jiného Zastánce, aby byl s vámi na věčnost. Ducha pravdy, jejž svět nemůže přijmout, protože ho nevidí ani nezná. Vy jej znáte, neboť u vás zůstává a ve vás bude.

Iz.11:2 A spočine na něm Duch Hospodinův: Duch moudrosti a rozumnosti, Duch rady a udatnosti, Duch poznání a bázně před Hospodinem.

K poznání pravdy vede pouze jedna cesta, cesta, která není založena na náboženských tradicích a dogmatech. Pravda k nám přichází skrze Boží slovo a jeho neovlivněné přijetí. Poznání pravdy a láska k pravdě je základem pro náš současný a budoucí život.

1 Tim.2:3-5 To je dobré a milé před Bohem, naším Zachráncem, který chce, aby byli všichni lidé zachráněni a přišli k poznání pravdy.

2.Tim.3:16,17 Veškeré Písmo je vdechnuté Bohem a je užitečné k učení, k usvědčování, k napravování, k výchově ve spravedlnosti, aby Boží člověk byl takový, jaký má být, důkladně vystrojený ke každému dobrému skutku.

Vložil: Tomas v Sobota, 02. březen 2024 @ 09:51:49 CET (435 čtenářů)
Více... | 19152 bytů | 8 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ?
Žhavá témata

poslal Frantisek100

19Přišla za ním jeho matka a bratři, ale nemohli se k němu dostat pro zástup. ·  

20Lidé mu oznámili: „Tvoje matka a bratři stojí venku a chtějí se s tebou setkat.“ ·  
21On jim odpověděl: „Má matka a moji bratři jsou ti, kdo slyší Boží slovo a podle něho jednají.   

Vložil: Tomas v Neděle, 11. únor 2024 @ 10:49:55 CET (539 čtenářů)
Více... | 5749 bytů | 36 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Čtu tento žalm a je mi z něho hrozně
Žhavá témata

poslal Frantisek100

Čtu tento žalm a je mi z něho hrozně.   ·  


8Záhubě propadlá babylónská dcero, blaze tomu, kdo ti odplatí za skutky spáchané na nás. · 

9Blaze tomu, kdo tvá nemluvňata uchopí a roztříští o skálu.   

 Pro koho je to vzor? A proč je v Bibli? Má nás inspirovat?   Bohužel už inspiroval a mnohokrát a inspiruje i dnes. Krutost na všech stranách byla  vždy obrovská.   

 Změnilo na tom něco křesťanství?  

Tento žalm vnikl v době, když Židé prohráli z Babyloňany a měli tedy důvod se mstít. A jak je tomu dnes? Kdo  komu se dnes mstí?       

Má nás inspirovat tento verš z Bible anebo Pán Ježíš? Anebo jsou tyto verše i další z Bible jen důkazem o zkaženosti lidstva? Beznaděj!!!???                
Vložil: Tomas v Pondělí, 15. leden 2024 @ 18:48:07 CET (1215 čtenářů)
Více... | 108 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem.
Katolicismus

poslal oko

"Logo" - to není jenom Slovo, je jej také možno přeložit jako Rozum.

Znamená to, že cokoli Bůh dělá, je vysoce rozumné, logické- a co je pro nás zvlášť důležité, Bůh nikdy nic nedělá proti zdravému rozumu. Znamená to, že také my, lidé, můžeme svým rozumem hodně věcí posoudit a rozpoznat  pak jejich správnost či nesprávnost.
Vložil: Tomas v Čtvrtek, 11. leden 2024 @ 12:07:38 CET (781 čtenářů)
Více... | 6479 bytů | 45 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Moudří muži
Zamyšlení

poslal rosmano

Moudří muži, poraďte mi .


Obracím se na vás, moudré muže od katolíků, protestantů, kristovců, odpadlíků, apod.

V Písmu svatém máme mezi jinými zaznamenán tento příběh:

 
Sk 18:24:   Do Efesu přišel Žid jménem Apollos, původem z Alexandrie, muž výmluvný, zběhlý v Písmech. 25 Ten byl vyučen Pánově cestě, mluvil s vroucím duchem a učil přesně o Ježíšovi, ale znal jenom křest Janův. 26 Začal směle mluvit v synagoze. Uslyšeli jej Priscilla a Akvila, vzali ho k sobě a ještě přesněji mu vyložili Boží cestu. 27 A když chtěl projít do Achaje, bratři ho v tom povzbudili a napsali učedníkům, aby ho přijali. Když tam přišel, velmi prospěl těm, kteří uvěřili skrze milost Boží, 28 neboť rázně na veřejnosti vyvracel argumenty Židů a ukazoval z Písma, že Ježíš je Mesiáš.
Vložil: Tomas v Čtvrtek, 04. leden 2024 @ 10:42:48 CET (1537 čtenářů)
Více... | 3394 bytů | 214 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Směrnice ohledně žen při pobožnostech
Kázání

poslal gregorios777


Nezměrná pýcha, arogance a vzpoura se staví proti přikázání Pána.
Vložil: Tomas v Pondělí, 27. listopad 2023 @ 21:22:55 CET (408 čtenářů)
Více... | 4792 bytů | 1 komentář | Skóre: 0



Teologie: Pláče Bůh?
Intimity

poslal oko

Bůh se stal člověkem, aby mohl plakat nad lidstvem.

Je to paradox.
Sám Bůh žije v dokonalosti nebeské blaženosti a přesto - trápí se nad člověkem.





Vložil: Tomas v Neděle, 08. říjen 2023 @ 01:00:36 CEST (2238 čtenářů)
Více... | 1603 bytů | 255 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Jan Křtitel a jeho odkaz dnešku
Zamyšlení

poslal Frantisek100

3I začal procházet celé okolí Jordánu a kázal: „Čiňte pokání a dejte se pokřtít na odpuštění hříchů,“ 4jak je psáno v knize slov proroka Izaiáše: ‚Hlas volajícího na poušti: Připravte cestu Páně, vyrovnejte mu stezky! ·  

5Každá propast bude zasypána, hory i pahorky budou srovnány; co je křivé, bude přímé, hrbolaté cesty budou rovné; ·  
6a každý tvor uzří spasení Boží.‘      

Jan začal svoje působení v okolí Jordánu. Jordán je v této oblasti největší řeka, která pramení na rozhraní Libanonu a Sýrie na úpatí hory Hebronu. Vzniká spojením tří menších řek a teče do galilejského jezera, které je 210 metrů pod úrovní moře a teče dál na jih, kde končí v Mrtvém moři. Jan Křtitel tudy prochází a káže o tom, že je třeba činit pokání a nechat se pokřtít na odpuštění hříchů. Možná si položíme otázku, z čeho se kát a o jaké hříchy se jedná. Ale ono je to v tom nejširším smyslu uvědomění si, že mezi mnou a Bohem je nějaká překážka. A to je právě ten hřích čili stav, že se chovám tak, že je moje chování nedobré v Boží v očích. Jan Křtitel upozorňuje na to, že tohle si lidé mají uvědomit. Když si to uvědomí, tak toho litují, tíží je to, což znamená, že se kají. Vnějším projevem tohoto uvědomění je křest, kdy toužím se toho stavu hříchu zbavit ponořením ve vodě od člověka, který má k tomuto výkonu od Boha pověření. A to byl tehdy jedině Jan Křtitel.      

   Proč zrovna na tohle Jan Křtitel  upozorňuje?  Je to totiž příprava na uvěření a přijetí Ježíše. Cituje proroka Izaiáše, který prorokoval o Janovi, že je to hlas na poušti. Nemyslí tím poušť jako zeměpisnou oblast, ale poušť duchovní, v níž v té době se nacházel Izrael. A připravit cestu Zachránci, králi je možné tak, že mu přicházíme vstříc, obrazně řečeno na cestu dáváme koberce, zarovnáváme hrboly, aby se mu dobře kráčelo, aby ta cesta byla rovná  a ne křivolaká. To vše jsou symboly přístupu k Pánu Ježíši. Chovejme se k němu tak, jak se lidé chovají ke králi. ·  7Zástupům, které vycházely, aby se od něho daly pokřtít, Jan říkal: „Plemeno zmijí, kdo vám ukázal, že můžete utéci před nastávajícím hněvem? ·    

8Neste tedy ovoce, které ukazuje, že činíte pokání, a nezačínejte si říkat: ‚Náš otec jest Abraham!‘ Pravím vám, že Bůh může Abrahamovi stvořit děti z tohoto kamení. ·  
9Sekera už je na kořeni stromů; a každý strom, který nenese dobré ovoce, bude vyťat a hozen do ohně.“ ·  
10Zástupy se Jana ptaly: „Co jen máme dělat?“ 

 Proč se Jan Křtitel  chová tak tvrdě. Co ho asi rozčílilo?     Dovedu představit, že to byla přetvářka mnoha lidi, kteří sem přišli se pokřtít  v domnění, že tím něco získají. Plemeno zmijí ukazuje na vlastnost, kterou je vychytralost. Nechám se pokřtít a nehrozí mi pak Boží hněv. Jak jednoduché? Pokání lze sice přetvařovat, ale do duše vidí jen Bůh. A Jan tuší, že mnozí nejsou schopni opravdového pokání. Spoléhají na židovský původ a mají židovskou hrdost. Ale tady Jan Křtitel varuje, že Bůh má svoje děti i z jiných národů, z pohanů. Židé si mysleli , že jen oni jsou vyvolení  Ale oni nenesou ovoce jako vyvolený národ. Přirovnává je ke stromu, který je k ničemu a je třeba ho porazit a spálit. To je upozornění na to, že bude i Boží soud, kdy se oddělí Boží lid od ostatních. Někteří lidé, kteří slyšeli slova Jana Křtitele si uvědomovali svůj stav a že k pokání ještě něco patří. Ptají se, co máme dělat? ·  

11On jim odpověděl: „Kdo má dvoje oblečení, dej tomu, kdo nemá žádné, a kdo má co k jídlu, udělej také tak.“ ·  
12Přišli i celníci, aby se dali pokřtít, a ptali se: „Mistře, co máme dělat?“ ·  
13On jim řekl: „Nevymáhejte víc, než máte nařízeno.“ ·  
14Tázali se ho i vojáci: „A co máme dělat my?“ Řekl jim: „Nikomu nečiňte násilí, nikoho nevydírejte, spokojte se se svým žoldem.“ ·  
15Lidé byli plni očekávání a všichni ve svých myslích uvažovali o Janovi, není-li on snad Mesiáš.        

Jan Křtitel apeluje na sociální city, tedy rozdělit se s chudými, jednat poctivě, nečinit násilí. Pokání musí být vidět na člověku v jeho jednání. To bude důkazem, že jsme pochopili pokání upřímně.   Lidé byli plni očekávání. Na co čekali? Očekávali Mesiáše, Zachránce, i když představu o něm měli zkreslenou. Kam zařadit na Jana Křtitele? Že by tohle byl Mesiáš?   ·  

16Na to Jan všem řekl: „Já vás křtím vodou. Přichází však někdo silnější než já; nejsem ani hoden, abych rozvázal řemínek jeho obuvi; on vás bude křtít Duchem svatým a ohněm. ·  
17Lopata je v jeho ruce, aby pročistil svůj mlat a pšenici shromáždil do své sýpky; ale plevy spálí ohněm neuhasitelným.“ ·  
18A ještě mnohým jiným způsobem napomínal lid a kázal radostnou zvěst.  

 Jan vnímal poznámky lidí a upozornil, že on rozhodně Mesiášem není. Ten teprve přijde a bude je křtít Duchem Svatám a ohněm.      Tento křest Duchem Svatým nastal o letnicích, kdy apoštolové začali křtít, protož obdrželi Božího Ducha. Jejich křest působil na pokřtěné tak, že získali sílu k činění Boží vůle. Vždyť tito lidé byli z různých koutů země, kteří přišli do Jeruzaléma na slavnost letnic a odešli zpět do svých krajin, aby tam šířili evangelium. Proto později Pavel, když cestoval, nacházel všude už křesťany. Nebyl to formální obřad, protože lidé se změnili, získali sílu, moudrost i odvahu. Jen si vzpomeňme jakou odvahu měl Štěpán a jiní! Zatímco křest Duchem dává sílu k Božímu činění, tak oheň poukazuje na budoucí Boží soud. S těmi, kteří nepřijmou Krista, neuvěří, to dopadne jako s tím mlatem, kde se odděluje pšenice, čili věřící od plév čili od nevěřících. Pšenici si bere Bůh k sobě do sýpky, obrazně řečeno a plévy spálí. Proto se často hovoří o konci světa a soudu ohněm, kdy věřící už tu nebudou.      

Lukáš tak čtenářů přiblížil to, co sděloval Jan  Křtitel lidem a co bylo přípravou, aby později pochopili Krista. Člověk, který věří sobě a svým schopnostem a tomu, že on není hříšný, nikomu nic špatného přece neudělal, nikdy nemůže bohužel pochopit, co učinil Kristus. Že svoji smrtí a obětí usmířil člověka s Bohem a Bůh za to lidem daroval věčný život.   

 Jan 3   ·  
16Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný.       ·   
 
19Ale když káral vládce Heroda kvůli Herodiadě, manželce jeho bratra, a za všechno zlé, co činil, ·  20Herodes všechno dovršil ještě tím, že dal Jana zavřít do vězení.         ·   
21Když se všechen lid dával křtít a když byl pokřtěn i Ježíš a modlil se, otevřelo se nebe ·  
22a Duch svatý sestoupil na něj v tělesné podobě jako holubice a z nebe se ozval hlas: „Ty jsi můj milovaný Syn, tebe jsem si vyvolil.“     

  Ježíš se přichází pokřtít, ale proč? On do této doby žije jako ostatní, nepíše se nic o jeho výjimečnosti či zázracích.  On ale je Boží Syn a má  polovinu genů od Boha a polovinu lidskou z Marie. On se nepotřebuje kát a není v něm hřích, protože má jiný původ a není jako ostatní lidé. Přesto se nechá pokřtít. Zdá se, že to nedává logiku?  Naopak.  Tím dává najevo, že je stejný jak ostatní lidé, že se od nich neliší. Jan Křtitel si  uvědomuje něco jiného a odmítá ho pokřtít. Přece nemá smysl křtít na odpuštění hříchu toho, v němž hřích není. Nakonec na přání Ježíše Jan křest provede. Ježíš chce být jako ostatní lidé, ale sám Bůh dá najevo, že je to Boží Syn a on slyší ujištění, kým vlastně je.   Lukáš se na závěr třetí kapitoly píše, že ve třiceti letech začíná Ježíš plnit to, čím ho Bůh pověřil. Lidí ho považují za syna Josefa a asi neví nic o jeho početí a pravém otci.  
 
23Když Ježíš začínal své dílo, bylo mu asi třicet let. Jak se mělo za to, byl syn Josefa, jehož předkové byli: Heli, ·  
24Mathat, Levi, Melchi, Janai, Josef, ·  
25Matathias, Amos, Nahum, Esli, Nagai, ·  
26Mahat, Matathias, Semei, Josech, Joda, ·  
27Johanan, Resa, Zorobabel, Salatiel, Neri, ·  
28Melchi, Addi, Kosan, Elamadam, Er, ·  
29Jesus, Eliezer, Jorim, Mathat, Levi, ·  
30Simeon, Juda, Josef, Jonam, Eliakim, ·  
31Melea, Menna, Mattath, Natham, David, ·  
32Isaj, Obéd, Bóaz, Sala, Naason, ·  
33Amínadab, Admin, Arni, Chesróm, Fares, Juda, ·  
34Jákob, Izák, Abraham, Tare, Náchor, ·  
35Seruch, Ragau, Falek, Heber, Sala, ·  
36Kainan, Arfaxad, Sem, Noe, Lámech, ·  
37Matusalem, Henoch, Jared, Maleleel, Kainan, ·  
38Enóš, Šét a Adam, který byl od Boha.  

 Kde získal Řek Lukáš takové informace o Ježíšově rodokmenu z matčiny strany.? Jsou tak podrobné, že vedou až k samotnému prvnímu člověku. Cenné je to, že jde o biologickou stopu na rozdíl od rodokmenu Josefa uvedeného u Matouše, který postupuje od Abrahama k Josefovi a není to biologická stopa. Ježíš je záchrance celého lidstva a nejen Židů.    

 Kdo to dnes pochopí ? Kolik lidí toto zneužije? Co zůstalo? Chápou dnes lidé pokání? A pokud nechápou, pak nedokážou pochopit ani Pána Ježíše. Proto je tak obrovské množství falešných křestanů a falešných církví.    
Vložil: Tomas v Sobota, 13. květen 2023 @ 20:16:28 CEST (2540 čtenářů)
Více... | 216 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Kniha Zjevení
Zamyšlení

poslal Willy

Tento článek jsem dal i na Katedrálu GS a jsem docela zvědav, jak se budou lišit případné reakce.

Vložil: Tomas v Sobota, 13. květen 2023 @ 20:15:28 CEST (625 čtenářů)
Více... | 1851 bytů | 21 komentáře | Skóre: 0



Teologie: O trojici.
Kritika bludů

poslal milan333



DOGMA O TROJICI.
Boží Slovo je základem pro porozumění o tom, zda trojiční dogma má zásadní podporu v Písmu. Hledaní pravdy mimo Písmo přineslo nepravdivý obraz o Bohu.
2.Petr.1:21 Neboť proroctví nikdy nebylo proneseno z lidské vůle, nýbrž unášeni Duchem Svatým mluvili lidé poslaní od Boha.
2.Tim.3:16, Veškeré Písmo je vdechnuté Bohem a je užitečné k učení, k usvědčování, k napravování, k výchově ve spravedlnosti,
Bůh dal člověku schopnost pochopit Boží Slovo bez hlubokých teologických úvah a Boží Slovo je předloženo zcela srozumitelně.
Některá vyznání o trojici:Písmo jasně učí, že je jeden Bůh, který je nekonečný a který existuje ve třech osobách: Otec, Syn a Duch svatý. Každá z těchto osob je cele Bohem, všechny jsou stejně věčné, jsou si rovny v moci a slávě a ve stejné míře sdílejí tytéž atributy a dokonalosti. Ačkoliv jsou nerozdělené v přirozenosti a bytí, každá z osob Boží trojice má v dokonalé harmonii skrze celou věčnost odlišnou roli a funkci.“ 253 Trojice je jedna. Nevyznáváme tři bohy, nýbrž jednoho Boha ve třech osobách: "soupodstatnou Trojici".61 Božské osoby se nedělí o jediné božství, nýbrž každá z nich je úplně celý Bůh: "Otec je všechno to, co je Syn, Syn všechno to, co je Otec, Otec a Syn všechno to, co je Duch svatý, totiž jediný Bůh, podle své přirozenosti."62 "Každá ze tří osob je onou skutečností, totiž podstatou, bytností nebo božskou přirozeností." Svatý Duch je zde představen jako osoba, která je Bohem a ne jako Boží moc.
I katolická církev připouští, že svatý Duch je Boží moc!

  • katolický teolog Edmund Fortman v Trojjediném Bohu (angl.): „Ačkoli je tento Duch často popisován v osobních pojmech, zdá se zcela jasné, že posvátní pisatelé (Hebrejských písem) tohoto Ducha nikdy nechápali ani nepředstavovali jako zřetelnou osobu.““
  • dále říká: „Židé nikdy nepovažovali Ducha za osobu a není to ani ve Starém zákoně. Duch svatý je běžně chápán v Novém zákoně jako Boží moc a síla.“
Dílo The New Catholic Encyclopedia o tom říká: „„Starý zákon nevnímá Ducha jako osobu Boží Duch je jednoduše Boží moc. Nový zákon pojímá Ducha jako „něco“, ne jako „někoho“: je paralela mezi Duchem a Boží mocí.“(sv.13)
Katolická encyklopedie: „Nikde ve Starém zákoně nenajdeme jasnou indikací o „třetí osobě“.(sv.15)

Katolický slovník: „Jak St. tak i N.zákon hovoří o Duchu jako Boží energii a moci v srdci člověka.“ (str.810)

České katolické biblické dílo: Boží Duch není ještě ve Starém zákoně zjeven jako osoba, ale jako Boží síla, která proměňuje lidskou osobnost tak, že je schopna výjimečných činů. Ty sloužily k upevnění lidu ve věrnosti Hospodinu. Duch vychází z Boha, vede k němu, a proto je nazýván Duchem Božím, nebo také Duchem svatým.
Zastánci trojičního učení se odvolávají na Mat.28:19 „ve jménu Otce, Syna a Ducha svatého“. Toto znění není v žádném manuskriptu a původní znění je toto: Proto jdouce, učte všecky národy, křtíce je ve jméno Mé (onto onomati mou), učíce je zachovávati všecko, cokoli jsem přikázal vám.“ Odkaz na „Novum Testamentum Graece et Germanice“ od Nestle–Aland ve vydání z roku 1973 potvrzeno.
Mat.28:19 „ve jménu Otce, Syna a Ducha svatého“. Kdybychom tuto formulaci považovali za původní, stejně by to nebyla podpora trojičního dogmatu. Není tam žádný náznak toho, že tato formulace nám sděluje, že se jedná o Boha ve třech osobách a každá z nich je zároveň Bohem.
Zde dochází k velmi vážnému jednání, kdy jiným výkladem tohoto textu se přímo rouháme Bohu a považujeme jej za neschopného sdělit potřebnou pravdu o něm jako Bohu Otci, Ježíši a o tom, kdo nebo co je Svatý Duch.
Katolická církev přiznává, že upravila původní znění Mat.28:19
The Catholic Encyclopedia, vydání z roku 1913, svazek II, strana 263: "Křestní formule změnila katolická církev ve druhém století ze jména Ježíš Kristus na slova Otec, Syn a Duch svatý."
The Catholic Encyclopedia, vydání z roku 1913, svazek II, strana 265: "Původní formule pro křest byla ve jménu Ježíš, ale papež ji změnil."
V katolickém katechismu výše uvidíte následující odstavec. „Do Krista. Bible nám říká, že křesťané byli pokřtěni do Krista (č. 6). Patří Kristu. Skutky apoštolů (2:38; 8:16; 10:48; 19:5) nám říkají o křtu „ve jménu (osobě) Ježíše. -- lepší překlad by byl „do jména (osoby) Ježíše. Teprve ve 4. století se stala vžitá formulace „Ve jménu Otce i Syna i Ducha svatého“. — (Biblický katechismus, Rev. John C Kersten, S.V.D., Catholic Book Publishing Co., N.Y., N.Y.; l973, str. 164)
Také v Novém zákoně nenajdeme text, který by potvrdil tvrzení, že Svatý Duch je osoba a zároveň Bůh. Existuje mnoho textů, které toto dogma zcela vyvrací. Mat. 28:19 Jděte tedy a čiňte učedníky ze všech národů, křtěte je ve jméno Otce /JHVH/ i Syna /Ježíš/ i Ducha Svatého /..?../
Každá osoba má jméno a Duch Svatý ne, není osobou, ale zjevuje nám osobnost Otce. Navíc nikde není v Písmu Svatý Duch označen jako Bůh Duch Svatý!

Ježíš je Bůh /Jan1:1/, ale není nejvyšší, nejvyšší je pouze jeden.
Luk.8:28 Když uviděl Ježíše, vykřikl, padl před ním na zem a řekl silným hlasem: „Co je ti po mně, Ježíši, Synu Boha Nejvyššího? Prosím tě, abys mne netrýznil.“
Luk.1:32 Ten bude veliký a bude nazván synem Nejvyššího a Pán Bůh mu dá trůn jeho otce Davida. /Nejvyššího jednotné číslo/
Jan 17:3 A toto je život věčný: Aby poznávali tebe, jediného pravého Boha, a toho, kterého jsi poslal, Ježíše Krista.
Jan 20:17 Ježíš jí řekl: „Nedotýkej se mne, dosud jsem nevystoupil k Otci. Ale jdi k mým bratřím a pověz jim, že vystupuji k Otci svému i Otci vašemu a k Bohu svému i Bohu vašemu.“ Žid. 1:3,8,9 On je září jeho slávy a otiskem jeho podstaty, všechno nese svým mocným slovem. Když skrze sebe vykonal očištění od našich hříchů, posadil se po pravici Majestátu na výsostech. O Synovi však: ‚Tvůj trůn, Bože, je na věky věků a žezlo práva je žezlem tvého království. Miluješ spravedlnost a nenávidíš nepravost, proto pomazal tě, Bože, Bůh tvůj olejem radosti nad všechny tvé druhy.

Zj.3:12 Kdo vítězí, toho učiním sloupem ve svatyni svého Boha a již nikdy nevyjde ven. Napíšu na něj jméno svého Boha a jméno města svého Boha, nového Jeruzaléma, který sestupuje z nebe od mého Boha, i své nové jméno. Podle trojičního dogmatu je jeden Bůh existující ve třech osobách a každá z nich je Bůh. Jsou rovni si svou velikostí, nikdo není vyšší než druhý. Výše uvedené texty toto dogma zcela zřetelně vyvrací. Představují nám Boha Otce jako nejvyššího Boha a Ježíše jako Boha, který je Bohu Otci vždy podřízen. Ježíš o tom podává zcela zřetelné a silné svědectví a po svém oslavení v nebi opakovaně uvádí: „svého Boha“. I další texty o tom vydávají svědectví.
Klíčový je text: Žalm 83:19 ať poznají, že ty jediný, jenž Hospodin /Jehovah, Jehova,Jahve/ máš jméno, jsi ten nejvyšší nad celou zemí! וידעו כי־אתה שמך יהוה לבדך עליון על־כל־הארץ׃ hebrejsky JHVH

Ježíš a ani Svatý Duch, nikde není označen tímto jménem!

Luk.1:35 A anděl jí odpověděl: „Duch Svatý přijde na tebe a moc Nejvyššího tě zastíní; proto také to Svaté, co se z tebe narodí, bude nazváno Syn Boží.
Řecky moc - δύναμις, εως, ἡ [dynamis] (G1411): 1. síla, moc; schopnost; moc uzdravovat 2. mocný čin, zázrak - to jsou činy Svatého Ducha
Svatý Duch je zde označen jako moc Nejvyššího a ne jako Bůh Duch Svatý. Kdybychom dále použili vyznání o Trojici, kde každá osoba jedná samostatně museli bychom za Otce Ježíše považovat Svatého Ducha!


Zj.22:3 A nebude tam nic proklatého. Bude tam trůn Boží a Beránkův; jeho služebníci mu budou sloužit. Zjevení podrobně popisuje nebeské uspořádání a o Duchu Svatém, zde není zmínka.

Sof.3:9, Tehdy změním národům rty v čisté, všichni budou vzývat Hospodinovo jméno a budou mu svorně sloužit. Žalm 105:1 Vzdávejte chválu Hospodinu! Vzývejte jeho jméno! Oznamujte mezi národy jeho činy! Řím.10:13 neboť ‚každý, kdo by vzýval Pánovo jméno, bude zachráněn. 1 Kor.1:2 církvi Boží, která je v Korintu, posvěceným v Kristu Ježíši, povolaným svatým, spolu se všemi, kteří na kterémkoliv místě vzývají jméno našeho Pána Ježíše Krista, Pána jejich i našeho: Sk.7:59, A kamenovali Štěpána, který vzýval Pána a říkal: „Pane Ježíši, přijmi mého ducha.“ Vzývat mají pouze Boha Otce a Ježíše. Výzva k vzývání Svatého Ducha se v Písmu nevyskytuje. Mar.13:11, Až vás budou vodit, aby vás vydávali, nestarejte se, co budete mluvit, ale, co vám bude dáno v té hodině, mluvte; neboť nemluvíte vy, nýbrž Duch svatý. Mar.12:36 Sám David řekl v Duchu Svatém: ‚Řekl Pán mému Pánu: Seď po mé pravici, dokud nepoložím tvé nepřátele za podnož tvých nohou. ‘ Když v těchto textech mluví Duch Svatý není to osoba. Sk.2:2-4 Náhle se ozval zvuk z nebe, jako když se žene prudký vítr, a naplnil celý dům, kde seděli. A ukázaly se jim jazyky jakoby z ohně, které se rozdělovaly, a na každém z nich se usadil jeden. Všichni byli naplněni Duchem Svatým a začali mluvit jinými jazyky, jak jim Duch dával promlouvat. Řím.8:9 Vy však nejste v těle, ale v Duchu, pokud ve vás vskutku Duch Boží přebývá. Jestliže však někdo nemá Kristova ducha, ten není jeho. Každý obdržel Ducha Svatého. Kolik Duchů Svatých je? Může se osoba rozdělit na více osob? Může osoba Bůh Duch Svatý přebývat v těle člověka? Iz.63:11, Ale jeho lid si připomenul dávné dny Mojžíše: Kde je ten, kdo je vyvedl z moře s pastýři svého stáda? Kde je ten, kdo do jeho středu umístil svého svatého Ducha Iz.42:5, Toto praví Bůh, Hospodin, jenž stvořil nebesa a roztahuje je, rozprostírá zemi i to, co na ní vzchází, který dává dech lidu na ní a ducha těm, kdo po ní chodí: Neh.9:20, Dával jsi jim svého dobrého ducha, aby je přiváděl k porozumění. Jejich ústům jsi neodepřel svou manu a na jejich žízeň jsi jim dával vodu. 1.Kor.2:11, Vždyť kdo z lidí ví, co je v člověku, než duch člověka, který je v něm? Tak ani Boží věci nezná nikdo, jen Duch Boží. Řím.5:5 A naděje nezahanbuje, neboť Boží láska je vylita v našich srdcích skrze Ducha svatého, který nám byl dán. 1.Jana5:6 To je ten, který přišel skrze vodu a krev: Ježíš Kristus. Ne pouze ve vodě, ale ve vodě a v krvi. A Duch je ten, který to dosvědčuje, neboť Duch je pravda. Jan 15:26, Až přijde Zastánce, kterého vám pošlu od Otce, Duch Pravdy, jenž vychází od Otce, ten o mně vydá svědectví. Jan 14:16,17 A já požádám Otce a on vám dá jiného Zastánce, aby byl s vámi na věčnost — Ducha pravdy, jejž svět nemůže přijmout, protože ho nevidí ani nezná. Vy jej znáte, neboť u vás zůstává a ve vás bude. Gal.5:22,23 Ovocem Ducha je však láska, radost, pokoj, trpělivost, laskavost, dobrota, věrnost, mírnost, sebeovládání. Proti takovým není žádný zákon. Je více textů, které dosvědčují co je a jak se projevuje Svatý Duch. Boží Duch je nám představován jako Boží moc, tvůrčí síla, Duch stvořitelský, Duch prorocký. Boží Duch přináší do života člověka, který obdrží Ducha Svatého naplnění skutečného lidství. Dogma o Trojici má svůj původ v mytologii a pohanských náboženstvích. Filozofie také měla na formování tohoto dogmatu určitý vliv. Židé byli monoteisté i přesto,že byli obklopeni božstvy jiných národů, které vyznávaly triády nebo tři bohy. Byly to například triády kanánské, babylonské, asyrské, egyptské nebo římské.
Definice Trojice se objevila až v roce 381 n.l. v Konstantinopoli. Ježíš, apoštolové a ani prvotní křesťané tomuto dogmatu nevěřili. Přišli teologové a Boží inspirované Slovo bylo znehodnoceno teologií ovlivněnou filozofií, tradicí a na pomoc přišlo ještě tajemství.
Existuje ještě více argumentů proti trojičnímu dogmatu. Člověk by se měl navrátit k původnímu inspirovanému biblickému učení.


Vložil: Tomas v Čtvrtek, 27. duben 2023 @ 15:15:38 CEST (829 čtenářů)
Více... | 58 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Trojice nebo trojjedinost - špatné dědictví křesťanství
Žhavá témata

poslal Mikim

Vložil: Tomas v Sobota, 22. duben 2023 @ 13:37:08 CEST (604 čtenářů)
Více... | 9366 bytů | 44 komentáře | Skóre: 0



Teologie: Důkaz, že Ježíš a původní aramejští křesťané byli vegetariáni,
Žhavá témata

poslal mikim

Už jsem tady odkaz na tento článek jednou dával a jsou tam zajímavé informace, tak ho zde dávám přeložený ještě jednou celý:

Je to trošku delší čtení (cca 20 stran ve Wordu), autor se věnuje důkazům z biblických a nebiblických zdrojů, apokryfů apod., občas se v závěru opakuje nebo na chvíli zavítá s důkazy i do Indie (vegetarián se nezapře) dává tam i odkazy odkud čerpal, ale jinak tam jsou zajímavé informace podporující vegetariántsví Ježíše i apoštolů, kteří chodili s ním.

Takže, pokud jste masožrouti tak raději nečtěte .
Vložil: Tomas v Neděle, 16. duben 2023 @ 13:18:04 CEST (621 čtenářů)
Více... | 60145 bytů | 13 komentáře | Skóre: 0




Stránka vygenerována za: 0.78 sekundy