Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiřina.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 4, článků celkem: 16980, komentáře < 7 dní: 108, komentářů celkem: 447776, adminů: 60, uživatelů: 5289  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 211 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
125361150
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Otázka pro rosmana - o spáse
Vloženo Sobota, 16. listopad 2024 @ 12:53:23 CET Vložil: Tomas

Dotazy čtenářů poslal Nepřihlášený

Otázka pro rosmana:

proč by nás měla zachraňovat víra v Ježíše Krista, když je podle tebe pouhý člověk a nemá moc spasit ani sebe, natož nás?
Jak by nás víra v něj měla spasit, když zachraňuje jedině Bůh, ale Ježíš podle tebe není Bůh a není tedy schopen ani dát život věčný, protože ho jako pouhý člověk podle tebe sám nemá, natož aby ho rozdával druhým?


Jak může přinést spásu víra v pouhého člověka? K čemu je to dobré? A jak by taková spása člověka vírou v člověka měla probíhat? Rozdává Bůh nějaké vstupenky "správné víry", kterými se člověk prokáže před branou do Království? Nebo stačí zarecitovat básničku toho správného, unitářského vyznání, abychom se dostali do Království? V čem spočívá spása a jak probíhá? A od čeho a k čemu nás zachraňuje? Jak taková spása funguje?
A když je Ježíš pouhý člověk, potřebuje také být spasen a jak? Pokud nepotřebuje, kdo ho vykoupil, když "všichni zhřešili"?
A pokud nás Ježíš vykupuje, jakou mocí nás vykupuje, když je sám člověk a je tedy sám stejně bezmocný jako všichni lidé? Kde bere jeho oběť a vykoupení moc, když on není Bůh? Je snad Bůh Otec stejný jako Bůh Aztéků a Máyů, když vyžaduje lidské oběti na usmíření a utišení a odvrácení svého hněvu? Proč nebyla dostatečná oběť starozákonních proroků, které také židé ukamenovali a jinak popravili? A proč naopak stačí oběť Ježíšova, když je pouhý člověk? Čím se liší on od dalších lidí, že by měla stačit jeho oběť a ne naše? Čím je jeho oběť víc a kde bere moc ke spasení?


"Otázka pro rosmana - o spáse" | Přihlásit/Vytvořit účet | 48 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Otázka pro rosmana - o spáse (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 16. listopad 2024 @ 13:01:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je vidět, že jste ještě nečetl Bibli.  Nebo když ano, tak jste ji ani za mák neporozuměl.

Čtěte Bibli, tam to všechno je napsané.





TEN , KDO POPÍRÁ KRISTA , TEDY BOHA , ODMÍTÁ OTCE I DUCHA SVATÉHO ! (Skóre: 1)
Vložil: Ekrazit v Sobota, 16. listopad 2024 @ 16:06:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Jan 5, 22 [biblenet.cz] [biblenet.cz]    Otec nikoho nesoudí, ale všechen soud dal do rukou Synovi,
Jan 5, 23 [biblenet.cz] [biblenet.cz]  aby všichni ctili Syna, jako ctí Otce. Kdo nemá v úctě Syna, nemá v úctě ani Otce, který ho poslal.
Jan 10, 30 [biblenet.cz]  Já a Otec jsme jedno.“

A obviňovat Krista z bohorouhačství pak znamená (minimálně!) odmítnutí spasení.

Aby bylo jasno: Existuje Slovo, které bylo u Boha, a které bylo a je Bohem (J. 1,1); Slovo, které se stalo tělem a přebývalo mezi námi (J. 1,14).

Ten, kdo obviňuje z hříchu Toho,  který hříchu nepoznal, tedy Boha, se nutně Bohu rouhá:



Jan 1, 29 [biblenet.cz] [biblenet.cz]   Druhého dne spatřil Jan Ježíše, jak jde k němu, a řekl: „Hle, beránek Boží, který snímá hřích světa.
Jan 8, 46 [biblenet.cz] [biblenet.cz]   Kdo z vás mě usvědčí z hříchu? Mluvím-li pravdu, proč mi nevěříte?
Jan 8, 47 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Kdo je z Boha, slyší Boží řeč. Vy proto neslyšíte, že z Boha nejste.“
Římanům 5, 17 [biblenet.cz] [biblenet.cz]   Jestliže proviněním Adamovým smrt se zmocnila vlády skrze jednoho člověka, tím spíše ti, kteří přijímají hojnost milosti a darované spravedlnosti, budou vládnout v životě věčném skrze jednoho jediného, Ježíše Krista.

KRISTUS JE VTĚLENÝ BŮH

Koloským 2, 9 [biblenet.cz] [biblenet.cz]   V něm je přece vtělena všechna plnost božství;
Exodus 3, 14 [biblenet.cz] [biblenet.cz]  Bůh řekl Mojžíšovi: „JSEM, KTERÝ JSEM.“ A pokračoval: „Řekni Izraelcům toto: JSEM posílá mě k vám.“

JÁ  JSEM ! ! !
CHYTRÉMU NAPOVĚZ . . .


TEN , KDO UPÍRÁ KRISTU BOŽSTVÍ , BUDE KRISTEM SOUZEN . A BUDE TO SOUD BOŽÍ - A NIKOLI LIDSKÝ :



Jan 1, 29 [biblenet.cz] [biblenet.cz]  Druhého dne spatřil Jan Ježíše, jak jde k němu, a řekl: „Hle, beránek Boží, který snímá hřích světa.
Zjevení Janovo 5, 6 [biblenet.cz] [biblenet.cz]  Vtom jsem spatřil, že uprostřed mezi trůnem a těmi čtyřmi bytostmi a starci stojí Beránek, ten obětovaný; měl sedm rohů a sedm očí, což je sedmero duchů Božích vyslaných do celého světa.
Zjevení Janovo 21, 22 [biblenet.cz] [biblenet.cz]  Avšak chrám jsem v něm nespatřil: Jeho chrámem je Pán Bůh všemohoucí a Beránek.
Zjevení Janovo 21, 23 [biblenet.cz] [biblenet.cz]  To město nepotřebuje ani slunce ani měsíc, aby mělo světlo: září nad ním sláva Boží a jeho světlem je Beránek.

TY , KTEŘÍ POPÍRAJÍ KRISTOVO BOŽSTVÍ , SÁM KRISTUS SRAZÍ NA KOLENA :

Filipským 2, 10 [biblenet.cz] [biblenet.cz] aby se před jménem Ježíšovým sklonilo každé koleno – na nebi, na zemi i pod zemí –
Filipským 2, 11 [biblenet.cz] [biblenet.cz]  a k slávě Boha Otce každý jazyk aby vyznával: Ježíš Kristus jest Pán.

*

I . KRISTUS JE BŮH , KTERÝ SE STAL TĚLEM , SKRZE NĚHOŽ VŠECHNO JE STVOŘENO

Jan 1, 1 [biblenet.cz] [biblenet.cz]  Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo bylo Bůh.
Jan 1, 3 [biblenet.cz] [biblenet.cz]  Všechno povstalo skrze ně a bez něho nepovstalo nic, co jest.
Koloským 1, 16 [biblenet.cz]   neboť v něm bylo stvořeno všechno na nebi i na zemi – svět viditelný i neviditelný; jak nebeské trůny, tak i panstva, vlády a mocnosti – a všechno je stvořeno skrze něho a pro něho.
Jan 1, 14 [biblenet.cz] [biblenet.cz]  A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy.

Písmo hovoří velmi jasně. Slovo, které bylo u Boha a které bylo (a je) Bohem (J. 1.1), skrze něhož vše bylo stvořeno (J. 1,3; Kol. 1,16), se stalo tělem (J. 1,14).

Slovo se stalo tělem - nikoli člověkem!
Bůh je nestvořený, člověk je stvořený, od Adama zatížený dědičným hříchem:

Římanům 5, 17 [biblenet.cz] [biblenet.cz]  Jestliže proviněním Adamovým smrt se zmocnila vlády skrze jednoho člověka, tím spíše ti, kteří přijímají hojnost milosti a darované spravedlnosti, budou vládnout v životě věčném skrze jednoho jediného, Ježíše Krista.

TEN KDO TVRDÍ , ŽE KRISTUS BYL POUHÝM ČLOVĚKEM , KRISTU TÍM PŘISUZUJE HŘÍCH !

2. Korintským 5, 21 [biblenet.cz] [biblenet.cz]  Toho, který nepoznal hřích, kvůli nám ztotožnil s hříchem, abychom v něm dosáhli Boží spravedlnosti.

II . BIBLICKÝ PRINCIP : VĚTŠÍ POSÍLÁ MENŠÍHO

Jan 14, 28 [biblenet.cz] [biblenet.cz]  Slyšeli jste, že jsem vám řekl: Odcházím – a přijdu k vám. Jestliže mě milujete, měli byste se radovat, že jdu k Otci; neboť Otec je větší než já.
Jan 12, 44 [biblenet.cz] [biblenet.cz]  Ježíš hlasitě zvolal: „Kdo věří ve mne, ne ve mne věří, ale v toho, který mě poslal.
Jan 15, 26 [biblenet.cz] [biblenet.cz]  Až přijde Přímluvce, kterého vám pošlu od Otce, Duch pravdy, jenž od Otce vychází, ten o mně vydá svědectví.
Jan 20, 21 [biblenet.cz] [biblenet.cz]  Ježíš jim znovu řekl: „Pokoj vám. Jako mne poslal Otec, tak já posílám vás.“

Ten, kdo pokládá Krista za pouhého (tedy nutně hříšného) člověka, se dopouští rouhání proti Duchu svatému tím, že vlastně tvrdí, že Duch svatý je MENŠÍ , než hříšný člověk.

Anebo jinak:

Člověk (nutně hříšný), posílá!!! Ducha svatého, který je tedy nutně MENŠÍ než on ! ! !


Skutky apoštolů 9, 3 [biblenet.cz] [biblenet.cz]  Na cestě, když už byl blízko Damašku, zazářilo kolem něho náhle světlo z nebe.
Skutky apoštolů 9, 4 [biblenet.cz] [biblenet.cz]  Padl na zem a uslyšel hlas: „Saule, Saule, proč mne pronásleduješ? “
Skutky apoštolů 9, 5 [biblenet.cz] [biblenet.cz]  Saul řekl: „Kdo jsi, Pane?“ On odpověděl: „Já jsem Ježíš, kterého ty pronásleduješ.

Sk 9,5 Kterýž řekl: I kdo jsi Pane? A Pán řekl: Já jsem Ježíš, jemuž ty se protivíš. Tvrdoť jest tobě proti ostnům se zpěčovati.  (BK)

POPÍRÁNÍ KRISTOVA BOŽSTVÍ
SLUŽBA UMÍRAJÍCÍM [notabene.granosalis.cz] [notabene.granosalis.cz]

Kristus, Král Králů a Pán Pánů přebývá  ve světle nepřístupném pro lidi (1Tm. 6; 15; Zj. 17,14); tedy na pravici Boží (Mt. 26,64), odkud přijde na oblacích nebeských (Mt. 24,30), a bude soudit zemi (J. 5,22; Sk. 10,42).

1. Timoteovi 6, 15 [biblenet.cz]  Jeho příchod zjeví v určený čas požehnaný a jediný Vládce, Král králů a Pán pánů.
Zjevení Janovo 17, 14 [biblenet.cz]  Ti budou bojovat s Beránkem, ale Beránek je přemůže, protože je Pán pánů a Král králů; ti, kdo jsou s ním, jsou povolaní a vyvolení a věrní.“
Matouš 26, 64 [biblenet.cz]  Ježíš odpověděl: „Ty sám jsi to řekl. Ale pravím vám, od nynějška uzříte Syna člověka sedět po pravici Všemohoucího a přicházet s oblaky nebeskými.“
Matouš 24, 30 [biblenet.cz]  Tehdy se ukáže znamení Syna člověka na nebi; a tu budou lomit rukama všechny čeledi země a uzří Syna člověka přicházet na oblacích nebeských s velkou mocí a slávou.
Jan 5, 22 [biblenet.cz]  Otec nikoho nesoudí, ale všechen soud dal do rukou Synovi,
Skutky apoštolů 10, 42 [biblenet.cz]  A uložil nám, abychom kázali lidu a dosvědčovali, že je to on, koho Bůh ustanovil za soudce živých i mrtvých.

VÍRA V ČLOVĚKA VEDE KE SMRTI - VÍRA V BOHA VEDE K ŽIVOTU VĚČNÉMU ! ! !

1. Janův 5, 20 [biblenet.cz]  Víme, že Syn Boží přišel a dal nám schopnost rozeznávat, abychom poznali, kdo je pravý Bůh. A jsme v tom pravém Bohu, protože jsme v jeho Synu Ježíši Kristu. On je ten pravý Bůh a věčný život

ecr







]


Re: TEN , KDO POPÍRÁ KRISTA , TEDY BOHA , ODMÍTÁ OTCE I DUCHA SVATÉHO ! (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Sobota, 16. listopad 2024 @ 18:10:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...Hříšný člověk nemůže sejmout hříchy světa!

No to opravdu nemůže, ale Ježíš jako jediný nezhřešil takže On může.

CEP Ekumenický překlad, 1979
1Jan 3:5: "A víte, že Syn Boží se zjevil, aby hříchy sňal, a v něm žádný hřích není."

CEP Ekumenický překlad, 1979
1Pe 2:22: "On `hříchu neučinil a v jeho ústech nebyla nalezena lest´."

CEP Ekumenický překlad, 1979
1Kor 15:21: "A jako vešla do světa smrt skrze člověka, tak i zmrtvýchvstání:"

CEP Ekumenický překlad, 1979
Řím 5:17: "Jestliže proviněním Adamovým smrt se zmocnila vlády skrze jednoho člověka, tím spíše ti, kteří přijímají hojnost milosti a darované spravedlnosti, budou vládnout v životě věčném skrze jednoho jediného, Ježíše Krista."

CEP Ekumenický překlad, 1979
Řím 5:19: "Jako se neposlušností jednoho člověka mnozí stali hříšníky, tak zase poslušností jednoho jediného mnozí se stanou spravedlivými."

CEP Ekumenický překlad, 1979
Skut 7:56: "a řekl: "Hle, vidím nebesa otevřená a Syna člověka, stojícího po pravici Boží.""



]


Re: TEN , KDO POPÍRÁ KRISTA , TEDY BOHA , ODMÍTÁ OTCE I DUCHA SVATÉHO ! (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 16. listopad 2024 @ 19:02:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ř 5:15:   Avšak s darem milosti tomu není tak jako s proviněním. Jestliže proviněním jednoho člověka mnozí zemřeli, mnohem více se na mnohé rozhojnila Boží milost a dar spravedlnosti v milosti toho jednoho ČLOVĚKA, Ježíše Krista.

Ř 5:18:   A tak tedy: jako skrze provinění jednoho člověka přišlo na všechny lidi odsouzení, tak i skrze spravedlivý čin jednoho ČLOVĚKA přišlo na všechny lidi ospravedlnění k životu.

1Tm 2:5:   Je totiž jeden Bůh, jeden je také prostředník mezi Bohem a lidmi, ČLOVĚK Kristus Ježíš, 6 který (ten člověk Kristus Ježíš) dal sám sebe jako výkupné za všechny, jako svědectví ve svůj čas.




]


VY JSTE ( S ODPUŠTĚNÍM ! ) MAGOR , PANE ROSMANO ! (Skóre: 1)
Vložil: Ekrazit v Sobota, 16. listopad 2024 @ 20:00:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
VY JSTE ( S ODPUŠTĚNÍM ! )MAGOR , PANE ROSMANO !
STÁLE TO SAMÉ . . .
JAKO KDYŽ PŘESKAKUJE DESKA . . .
UŽ VÁM PŘESKAKUJE . . .
KATASTROFÁLNĚ ZÚŽENÝ OBZOR . . .
DĚS ! ! !

ecr


]


BOŽÍ SLOVO JE POŘÁD TO SAMÉ, PANE EKRAZITE :-) (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 16. listopad 2024 @ 20:08:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Boží slovo je pořád to samé.    Asi jste o tom ještě neslyšel. A usvědčuje vás ze lži...

A vy ho také nezměníte, pane Ekrazite :-)    I kdyby jste se stavěl na hlavě...






]


SANCTA SIMPLICITAS ! ! ! (Skóre: 1)
Vložil: Ekrazit v Sobota, 16. listopad 2024 @ 20:16:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
SANCTA  SIMPLICITAS ! ! !

ecr


]


Re: SANCTA SIMPLICITAS ! ! ! (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 16. listopad 2024 @ 20:39:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jo, jste jednoduchý. Řekl bych až primitivní.

Nejste schopen pochopit,  že člověk Kristus Ježíš dal sám sebe jako výkupné za všechny..

A že
   
Žd 9:12:  vešel ne skrze krev kozlů a telat, ale skrze svou vlastní krev jednou provždy do svatyně, když získal věčné vykoupení.




]


Re: SANCTA SIMPLICITAS ! ! ! (Skóre: 1)
Vložil: Syntezator v Sobota, 16. listopad 2024 @ 23:16:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věříš, že za tebe na kříži umřel jen člověk, tedy zástupce rodu homo sapiens. To je směšné. To taky mohl na kříži umřít za celé lidstvo šimpanz, ty idiote. 


]


Re: SANCTA SIMPLICITAS ! ! ! (Skóre: 1)
Vložil: Syntezator v Sobota, 16. listopad 2024 @ 23:26:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tvoje vize tvého náboženství  při tvé postupující degradaci 2965109688_82369dbd2c_z.jpg (426×640)


]


Re: SANCTA SIMPLICITAS ! ! ! (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Neděle, 17. listopad 2024 @ 08:34:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Evidentně hulíš a bereš drogy. Bůh tě ztrestej!


]


Re: SANCTA SIMPLICITAS ! ! ! (Skóre: 1)
Vložil: Syntezator v Neděle, 17. listopad 2024 @ 10:26:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak mě asi tak může ztrestat tvůj bůh - Zelenskyj? A že tvůj bůh - Zelenský bere drogy, neznamená, že je berou všichni další. 



]


Re: SANCTA SIMPLICITAS ! ! ! (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 16. listopad 2024 @ 23:42:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Idiot jsi ty, když si myslíš, že se nějakým chlapkům podařilo zabít Boha.

A navíc neumíš číst a nechápeš, co je v Bibli napsané. IQ tykve. Kretén, no..  


Porozumět těmto jednoduchým větám je daleko nad tvé primitivní schopnosti prvoka, idiote

Ř 5:15:   Avšak s darem milosti tomu není tak jako s proviněním. Jestliže proviněním jednoho člověka mnozí zemřeli, mnohem více se na mnohé rozhojnila Boží milost a dar spravedlnosti v milosti toho jednoho ČLOVĚKA, Ježíše Krista.

Ř 5:18:   A tak tedy: jako skrze provinění jednoho člověka přišlo na všechny lidi odsouzení, tak i skrze spravedlivý čin jednoho ČLOVĚKA přišlo na všechny lidi ospravedlnění k životu.

1Tm 2:5:   Je totiž jeden Bůh, jeden je také prostředník mezi Bohem a lidmi, ČLOVĚK Kristus Ježíš, 6 který (ten člověk Kristus Ježíš) dal sám sebe jako výkupné za všechny, jako svědectví ve svůj čas.






]


Re: SANCTA SIMPLICITAS ! ! ! (Skóre: 1)
Vložil: Syntezator v Pondělí, 18. listopad 2024 @ 23:40:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mě nemusíš přesvědčovat, že Jošua byl jen člověk, bobku. Já jsem na to přišel dříve než ty. Dokonce si myslím, že tomu člověku, pokud kdy existoval, domalovali nadpřirozené schopnosti jako chození po vodě, lítání do oblak, krmení tisíců lidí z jediné ošatky bez doplnění zásob, atd. Jenže právě i ty nadpřirozené schopnosti a celá ta legenda horem i dolem ukazuje na Ježíše nikoli jen člověka a o to tu jde. Nejde o mě. Jde o tu knihu. Já se umím povznést nad svoje osobní přesvědčení a umím se vcítit do křesťanů, že chápou Ježíše jako více než člověka. 

Ty si můžeš myslet, že Ježíš byl jen člověk. Však já si myslím to samé. Jenže já jsem agnostik, či ateista a to je srandovní, že já chápu, proč si křesťané myslí, že Ježíš je syn boží nebo bůh. Zatímco ty jim nerozumíš a chceš jim to sebrat. A schválně z bible vybíráš jen ty pasáže, které se ti hodí do tvého popírání božství a ignoruješ ty verše, které na božství ukazují. Ale to je vaše věc, váš problém. Já se tím jen bavím, krátím si chvíli. 

Klidně si tu piš dokola, že Ježíš byl jen člověk. Já si taky myslím, že Ježíš byl jen člověk. Mně to vysvětlovat nemusíš, bobe. Já jsem přišel dokonce i na to, že ani Zelenský není bůh, ale je jen člověk. Toto prozření tebe zatím čeká. Ale kdoví, zda na to někdy přijdeš. Ježíše jsi ponížil, Zelenského povýšil a co to z tebe udělalo? Někoho, kdo se žere jak s ateisty, tak s pobožnými. Někde jsi udělal chybu, soudruhu...


]


Re: SANCTA SIMPLICITAS ! ! ! (Skóre: 1)
Vložil: Ekrazit v Pondělí, 18. listopad 2024 @ 09:51:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Skvělá úvaha, pane Syntezatore!

Víte, co je děsivé?

Děsivé je to, že vy, ač nevěřící, máte pravdu, zatímco rádoby křesťanská smečka, která tu na vás poštěkává, pravdu nemá!!!

Je mi z těch primitivů na zvracení . . .

Mějte se hezky.

ecr


]


Re: SANCTA SIMPLICITAS ! ! ! (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pondělí, 18. listopad 2024 @ 21:02:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty jsi Parazite opravdu idiot, když chválíš z*****a co tady dal obrázek s ukřižovanou opicí namísto Krista. Je mi z Tebe opravdu na zvracení 


]


Re: SANCTA SIMPLICITAS ! ! ! (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Sobota, 16. listopad 2024 @ 22:33:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
SAKRA PARAZITAS :).


]


A PANE EKRAZITE, KRISTA neznamená TEDY BOHA , (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 16. listopad 2024 @ 21:20:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

PANE EKRAZITE, KRISTA neznamená TEDY BOHA , jak tady opakovaně lžete.

KRISTUS (MESIÁŠ)   ZNAMENÁ POMAZANÝ BOHEM.   

Nikoliv jak lživě podsouváte  BŮH. Nikoliv ten, který pomazává.

Kristus je člověk, kterého Bůh pomazal Duchem svatým a mocí, jak svědčí Písmo, apoštolové.


Ž 2:1:   Proč se bouří národy, proč lidé přemítají o prázdných věcech? 2Srocují se králové světa a mocnáři se spolu radí (1) proti Hospodinu a (2) proti jeho pomazanému.

Sk 4:24:   Když to bratři uslyšeli, svorně pozvedli hlas k Bohu: "Pane, ty jsi stvořil nebe i zemi, moře i všechno, co je v nich. 25 Ty jsi skrze Ducha svatého řekl ústy svého služebníka, našeho otce Davida: ‚Proč se národy vzbouřily a lidé vymýšleli marnosti? 26 Králové země povstali a vládcové se spřáhli (1) proti Hospodinu a (2) proti jeho Pomazanému.' 27 A opravdu, Herodes a Pontius Pilát se spřáhli s pohany a s lidem Izraele (2) proti tvému svatému služebníku Ježíši, jehož jsi pomazal28 a provedli, co tvá ruka a tvá vůle předurčila, že se má stát. 29 Pohleď nyní na jejich výhrůžky, Hospodine, a dej svým služebníkům, ať mluví tvé slovo se vší smělostí. 30 Vztahuj svou ruku k uzdravování a dej, ať se ve jménu tvého svatého služebníka Ježíše dějí divy a zázraky!"






]


Re: A PANE EKRAZITE, KRISTA neznamená TEDY BOHA , (Skóre: 1)
Vložil: Syntezator v Sobota, 16. listopad 2024 @ 23:26:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tvoje vize tvého náboženství  při tvé postupující degradaci 2965109688_82369dbd2c_z.jpg (426×640)


]


Otázka na Rosmana (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pondělí, 18. listopad 2024 @ 14:47:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ROSMANO - Otázka pro tebe: Existoval Syn Boží předtím, než se fyzicky narodil, a když ano, tak jako co?


]


Re: Otázka na Rosmana (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 18. listopad 2024 @ 15:09:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Existoval v Boží mysli, v Božím plánu, v Božím záměru, v Božím předzvědění - zkrátka v Božím Logosu.

1P 1:20:   on byl předzvěděn před stvořením světa, zjeven pak na konci časů pro vás,

Byl předzvěděn v Božím záměru, mysli..




]


Re: Otázka na Rosmana (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pondělí, 18. listopad 2024 @ 16:12:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ROSMANO - Ale takhle jsme existovali v Boží mysli všichni.


]


Re: Otázka na Rosmana (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 18. listopad 2024 @ 17:51:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano.
Ef 1:4:   On si nás v něm vybral před založením světa, abychom byli svatí a bez poskvrny před jeho tváří v lásce,

A také tehdy, před založením světa, si nás Bůh vybral, abychom byli svatí a bez poskvrny před Jeho tváří




]


Re: Otázka na Rosmana (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pondělí, 18. listopad 2024 @ 16:52:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ROSMANO - A ta Sláva Božího Syna, kterou měl u Boha ještě než byl svět, byla tedy také jen v mysli?


]


Re: Otázka na Rosmana (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 18. listopad 2024 @ 19:34:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A tu slávu nám Pán Ježíš dal ještě než byl svět ? Nebo někdy později ?

J 17:22:    Slávu, kterou jsi mi dal, jsem dal jim, aby byli jedno, jako my jsme jedno —


]


Re: Otázka na Rosmana (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pondělí, 18. listopad 2024 @ 20:40:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ROSMANO - Jan 17,5


]


Re: Otázka na Rosmana (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 18. listopad 2024 @ 21:03:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ef 1,4
Jan 17,22


]


Re: Otázka na Rosmana (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pondělí, 18. listopad 2024 @ 21:10:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Jan 17:5

Nyní, Otče, oslav mě spolu se sebou slávou, kterou jsem měl u tebe dříve, než byl svět.

Trinitární tvrzení

Trinitáři vykládají text tak, že Ježíš měl tuto slávu u Otce před stvořením světa, v současnosti tuto slávu neměl, protože se této slávy vzdal, a žádá, aby se mu tato sláva vrátila. Na základě tohoto výkladu tvrdí, že Ježíš před stvořením existoval jako sebevědomá osoba.

Tvrzení vs. fakta

Biblická fakta nám ukazují, že Ježíš 
nežádá zpět svou slávu, ani nenaznačuje, že před stvořením existoval jako sebevědomá osoba.

Problémy s reklamací

1. Trinitární eisegeze

Je třeba uznat, co si trinitáři v textu představují. Představují si, že Ježíš mluví o „době“, než čas začal, „když“ byl s Otcem a bylo to tehdy, když sdílel tuto slávu s Otcem.

2. „Než byl svět“ nebo „Než jsem sestoupil z nebe“?

Trinitáři chápou výroky jako „sestoupil jsem z nebe“ v Janovi 6:38 tak, že Ježíš byl sebevědomou již existující osobou, která sestoupila z nebe do Mariina lůna asi před 2000 lety. Podobná myšlenka se předpokládá ve Filipským 2:5-11, kde trinitáři obvykle tvrdí, že inkarnace již existujícího Boha Syna je, když se Ježíš vzdal této zvláštní slávy.

Kdyby se již existující Ježíš vzdal své slávy, když sestoupil z nebe, aby se inkarnoval, a on žádal, aby mu byla navrácena, dalo by se očekávat, že by řekl: „Nyní, Otče, oslav mě spolu se sebou. se slávou, kterou jsem měl u tebe, než jsem sestoupil z nebe." V trinitární doktríně se Ježíš nevzdal své slávy při „založení světa“; vzdal se své slávy, když se stal člověkem. Tento problém však trojiční vykladači jednoduše ignorují.

3. Ježíš dal budoucím učedníkům stejnou slávu

U Jana 17:22 se Ježíš modlí za své budoucí učedníky. Mnoho z těchto učedníků ještě neexistuje. Ale Ježíš řekl, že dal (minulý čas) těmto budoucím učedníkům stejnou slávu. Dělá podobnou věc, když říká, že již poslal své učedníky do světa: „Jak jsi mě poslal do světa, i já jsem je poslal do světa“ ve verši 18, i když se to ve skutečnosti stalo po jeho vzkříšení, „Jako mne poslal Otec, i já posílám vás“ a on je posílá pomazáním Duchem svatým (20:21).

Neprosím jen za ně, ale i za ty, kteří ve mne věří skrze jejich slovo... Slávu, kterou jsi mi dal, jsem dal jim. Jan 17:22.
Trinitářský výklad je v rozporu s těmito výroky. Pokud někdo chce interpretovat 

Jana 17:5 tak, že Ježíš existoval s Otcem před stvořením, bude také nezbytně nutné důsledně interpretovat Ježíšova slova ve verši 22 tak, že jeho budoucí učedníci existovali spolu s ním, když pronášel tuto modlitbu. Trinitáři však tyto nesrovnalosti jednoduše ignorují.

4. Božská přirozenost bez slávy?

V trinitární doktríně se Ježíš nevzdává své božské přirozenosti, když se v inkarnaci stane lidskou bytostí. Ale to znamená, že trinitáři tvrdí, že Ježíš měl božskou přirozenost, která postrádala božskou slávu. Ale to je absurdní. V trinitární doktríně je božská přirozenost definována jako vlastnictví různých atributů. Nebýt žádné z těchto vlastností znamená, že nemáte božskou přirozenost, protože tato 
přirozenost byla definována jako vlastnictví těchto atributů. Tuto nedůslednost ignorují i ​​trinitáři.

5. Viděli jsme jeho Slávu

V Janově 1. kapitole Jan vysvětluje, jak se Slovo stalo tělem, což trinitáři vykládají jako vtělení Boha Syna. Potom říká: "Viděli jsme jeho slávu." Jak by mohli vidět jeho božskou slávu, když se této slávy vzdal a potřebuje o ni požádat zpět u Jana 17:5. Tento problém neberou v potaz ani trinitáři.

Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi a my jsme viděli jeho slávu. 1:14

Byli jsme očitými svědky jeho majestátu, když se mu dostalo cti a slávy od Boha Otce, když mu hlas z Majestátní slávy řekl: 

"Toto je můj milovaný Syn, se kterým jsem zalíben."
2. Petra 1:17

6. "Měl to" neznamená sebevědomou preexistenci

Pozorně si prohlédněte následující pasáže:

Požehnán buď Bůh a Otec našeho Pána Ježíše Krista, který nás požehnal každým duchovním požehnáním na nebeských místech v Kristu, tak jako si nás v něm vyvolil před založením světa, abychom byli před Ním svatí a bezúhonní. . Efezským 1:3-4.

Bůh nás zachránil a povolal svatým povoláním, ne podle našich skutků, ale podle svého vlastního záměru a milosti, která nám byla dána v Kristu Ježíši před časy věků, ale nyní se projevila zjevením našeho Spasitele Krista Ježíše. 2. Timoteovi 1:9-10
Pavel mluví o tom, že byl vyvolen před založením světa. Také mluví o milosti, která nám byla dána před stvořením světa. Vybral si nás. Bylo nám to dáno. Měli jsme to. Měli jsme to, ale to neznamená, že jsme již existovali jako sebevědomé osoby u založení světa. Nějakým způsobem mohou trinitáři pochopit, jak to může být pravda, ale stejná myšlenka je nenapadá ohledně Jana 17:5. A tento fakt neberou v potaz ani trinitáři. 7. Beránek, který byl zabit od založení světa Jan je autorem Jana 17:5. Trinitáři vykládají tuto slávu jako něco, co Ježíš „měl“ – minulý čas. Je to také osoba, která řekla, že Ježíš je "Beránek, který byl zabit od založení světa. Jak mohl Jan něco takového říct? Jak mohl mluvit o ukřižování v minulém čase, když řekl, že Beránek byl zabit Trinitáři intuitivně vědí, co má Jan na mysli, když tato slova Bůh dokonává od založení světa (Židům 4:3; 
srov. Izajáš 55:11). a On stanovil časy a období svou vlastní autoritou (Skutky 1:7) mohl hovořit o ukřižování jako o minulosti již od založení světa, protože Bůh mluvil, že je, dokončil své dílo a křížovou událost. byli Bohem předurčeni, aby se projevili v čase a období, které ustanovil, ale z nějakého důvodu nejsou trinitáři schopni použít stejnou myšlenku na Jana 17:5, a také tuto skutečnost ignorují. Analýza faktů 1. Ježíš mluví o svém oslavení, jako by ho právě měl Ježíš byl oslaven, když ho Bůh vzkřísil z mrtvých. Víme tedy, že Ježíš ještě není oslaven, když se modlí u Jana 17. Modlí se, aby byl oslaven. Jan říká, že Duch ještě nebyl dán, protože Ježíš ještě nebyl oslaven (7:39). Nemusel Mesiáš tyto věci vytrpět a pak vstoupit do své slávy? Lukáš 24:26. Ale ve verši 17:22 Ježíš naznačuje, že Bůh mu již dal tuto slávu. Ježíš mluví o svém oslavení, jako by mu již bylo dáno. 2. Stejnou slávu vzdává Ježíš svým budoucím učedníkům U Jana 17:22 se Ježíš modlí za své budoucí učedníky: "Moje modlitba není jen za ně. Modlím se také za ty, kteří ve mne uvěří skrze jejich poselství." A pak dává stejnou slávu těmto budoucím učedníkům. „Nyní, Otče, oslav mne spolu se sebou slávou, kterou jsem měl u tebe před světem... Slávu, kterou jsi mi dal, jsem dal jim, aby byli jedno, jako my jsme jedno. ....Přeji si, aby i oni, které jsi mi dal, byli se mnou tam, kde jsem já, aby viděli mou slávu, kterou jsi mi dal. Tato sláva je dána učedníkům, kteří ještě ani neexistovali. Měli to, protože jim to již dal Ježíš. Ale zatím neexistují. Je zřejmé, že totéž může platit o Ježíši. 3. Jan 17:24 Jan 17:24 objasňuje Jana 17:5. Všimněte si, jak Ježíš mluví o tom, že byl milován „před založením světa“, ale stejným dechem také říká: „sláva má, kterou jsi mi dal“. Otče, přeji si, aby i oni, které jsi mi dal, byli se mnou tam, kde jsem já, aby viděli mou slávu, kterou jsi mi dal, protože jsi mě miloval před založením světa. On (Beránek) byl předzvěstován před založením světa, ale pro vás se projevil v těchto posledních časech. 1 Petr 1:0. Beránek, který byl zabit od založení světa. Zjevení 13:8. V tomto bodě by mělo být naprosto jasné, že jazyk Jana 17:5 nutně neznamená, že Ježíš existoval jako sebevědomá osoba. V opačném případě bychom museli důsledně dospět k závěru, že křesťané také existovali dříve, než se narodili, protože byli vyvoleni před založením světa (Ef 1:4) a měli milost před časy věků (2 Tim 1: 9) a stejnou slávu jim dal Ježíš (J 17,22). Ale víme, že jsme neexistovali před stvořením, abychom něco dostali před stvořením. Tento jazyk odkazuje na Boží předurčení, to, co Bůh zamýšlel udělat, protože to, co Bůh zamýšlí, se jistě splní. Protože Bůh dokonává všechna svá díla slovem, které mluvil (Izajáš 55:1), a dokončil všechna svá díla od založení světa (Židům 4:3) a určil časy a období, kdy se věci stanou Víme, že tyto věci lze říci o křesťanech, protože Bůh již řekl, aby to pro nás udělali. Z Boží perspektivy se to stalo. 4. Výklad Jana 17:5 S použitím typického anglického překladu Jana 17:5 se Ježíš odvolává na něco, co už měl, protože mu to Bůh dal od založení světa (srov. Zj 13,8). Bůh mu to dal, ale také určil časy a období, kdy se věci stanou v našem čase a prostoru (Skutky 1:7). Bůh mu již dal tuto slávu, slávu vzkříšení, a on se ji nyní chystal přijmout. Stejně jako byl Beránek zabit od založení světa a měl být ukřižován a byla mu dána tato sláva od založení světa a chystal se tuto slávu obdržet.

5. Pochybný překlad

Jak jsme viděli, není třeba vykládat typický překlad Jana 17:5, jak to dělají trinitáři. A tak jsme se mohli zastavit přímo u toho a už nemusíme nic říkat. Existuje však další problém. Přeložili vůbec trinitáři tento verš správně? Tento spisovatel si to nemyslí.

Řecký text je následující:

a nyní mne oslav se svým otcem, u tebe je sláva, která byla před světem
Ježíš se v tomto verši zmiňuje o tom, že je para Otcem dvakrát.

a nyní mne oslav se svým otcem, u tebe je sláva, která byla před světem

a nyní mne oslav, Otče, vedle tebe k té slávě, kterou jsem měl před světem, abych byl s tebou
Einai

Problém s trojičním překladem je v tom, že jednoduše překládají infinitivní sloveso einai jako „byl“ a pak předpokládají, že to, co následuje („vedle vás“), není pro toto sloveso relevantní, ale patří jinam do věty. Za prvé, einai neznamená „byl“. Angličtí překladatelé někdy používají slovo „byl“ k překladu tohoto slovesa, ale ne proto, že to slovo znamená. Mohou to udělat jen proto, že anglicky mluvící mohou někdy vyjádřit podobnou myšlenku jinými slovy. Například výraz jako: "Věřili, že Ježíš je (einai) Kristus" by mohl být přeložen jako "Věřili, že Ježíš byl Kristus." Ale čtenář zde musí jasně něco pochopit. Nemohou to udělat, protože einai znamená „byl“. Mohou to udělat jen proto, že celý výraz „Věřili, že Ježíš je (einai) Kristus“ lze také anglicky vyjádřit jako „Věděli, že je Kristus“. Jde o to, že totéž můžeme říci v angličtině jinak. Jinými slovy, přesný překlad je "Věřili, že Ježíš je (einai) Kristus." Stává se však, že v angličtině vyjádříme stejnou myšlenku jako: "Věřili, že Ježíš byl Kristus." Není to skutečně skutečný překlad řeckého textu? náhodou je celý výraz jiný anglický způsob vyjádření stejné myšlenky. Řecké slovo einai prostě neznamená „byl“. Znamená to „být“.

Také infinitivní sloveso einai očekává doplněk. Toto sloveso znamená „být“ a očekává, že naznačíte, co to je být. "Věřili, že Ježíš je __?__." "Věděli, že je to Kristus." Kdykoli je použit tento infinitiv, očekává se, že pochopíme, že něco nebo někdo má být něčím nebo být někým. Očekávaný doplněk einai implicitně odpovídá na otázku "Co?" nebo "Kdo?" Trinitářský překlad Jana 17:5 však tuto skutečnost ignoruje.

Nyní se podívejme na skutečná slova, která Jan použil na konci verše, „být s tebou“. Měli bychom očekávat, že slova „vedle tebe“ jsou doplňkem, který infinitiv einai očekává.

Kromě toho budou gramatici odkazovat na einai jako na artikulární infinitiv, protože existuje modifikace členu. Všimněte si dvojitého (určitého) článku v textu:
a nyní mne oslav se svým otcem, u tebe je sláva, která byla před světem
Druhý článek upravuje řecké slovo kosmos – svět. První článek je to, co dělá einai artikulárním infinitivem. Důsledkem takovéto větné struktury je, že celý výraz je upraven tímto článkem, "před THE [svět, který bude vedle tebe]." Článek upravuje vše v závorkách. Článek nemění jen samotné sloveso. Modifikuje verbální výraz a umožňuje, aby celá tato sada slov fungovala jako podstatné jméno, „něco“. Protože celý slovní výraz je určité „něco“, předchází mu člen. Jako příklad Filipským 2:6 doslova zní „být rovný Bohu“. Tento článek zde není určen pouze k úpravě slovesa einai (být), ale k úpravě celého slovního výrazu tak, aby fungoval jako podstatné jméno. V tomto případě je „něco“ rovnost s Bohem (dosl. „být rovný Bohu“), a tak celému slovnímu vyjádření předchází článek. Když tedy interpretujeme řecký text Jana 17:5, musíme si uvědomit, jak má řecká gramatika fungovat.

Co to znamená

Důsledkem této struktury je, že Ježíš říká, že měl něco „předtím“. Před čím? Před [světem, který bude vedle tebe]. Další zkoumání výrazů použitých v tomto verši dále objasní, co je míněno slovy v Janovi 17:5.

Kosmos ("svět")

Trinitářský výklad v podstatě vykládá Jana 17:5 tak, že Ježíš má na mysli slávu, kterou měl u Otce před stvořením nebes a země („dříve než byl svět“). Vykládají slovo „svět“ (kosmos) jako v podstatě synonymum pro „stvoření“ v určitém smyslu. Ale podívejme se, jak Ježíš používá slovo „svět“ v Janovi 17.

Zjevil jsem tvé jméno lidem, které jsi mi dal ze světa... Ptám se jejich jménem? Neptám se jménem světa.... I
již nejsem na světě a oni sami jsou ve světě.... tyto věci mluvím ve světě .... svět je nenáviděl, protože nejsou ze světa, stejně jako já nejsem ze světa .... Nežádám Tě, abys je vzal ze světa... Nejsou ze světa, jako já nejsem ze světa... jako jsi mě poslal do světa, i já jsem poslal je do světa... Slávu, kterou jsi mi dal, jsem dal jim... aby svět poznal, že jsi mě poslal.
Pečlivě pochopte, jak Ježíš používá slovo „svět“. Ježíš se modlí za učedníky, ale ne za svět. Svět nenávidí učedníky, protože nejsou z tohoto světa. Ježíš posílá své učedníky do světa, jako jej poslal Otec do světa. „Svět“ zde zjevně není planeta Země ani fyzický vesmír. Ježíš nemluví o tom, že planeta Země nebo fyzický vesmír nenávidí své učedníky, ani nás neinformuje, že se za fyzický vesmír nemodlí nebo že posílá své učedníky do vesmíru. Slovo „svět“ zde odkazuje na padlý stvořený řád, padlý stav věcí. Z tohoto důvodu se Ježíš modlí za své učedníky, kteří nejsou z tohoto světa, ale nemodlí se za „svět“, tedy za ty, kteří jsou z padlého světa, kterým učedníci nejsou.

Je-li tomu tak, musíme se pak upřímně ptát sami sebe, co Ježíš myslí „před světem“ v Janovi 17:5. Opakované použití slova „svět“ v bezprostředně následujícím kontextu nám ukazuje, že slovo „svět“ se nevztahuje na planetu Zemi nebo fyzický vesmír. Jinak se několik výroků v Janovi 17 změní v úplný nesmysl.

Takže co to všechno znamená?

Bezprostřední kontext

Trinitářský výklad Jana 17:4 ignoruje bezprostředně předcházející kontext. Pečlivě si prohlédněte, o čem Ježíš mluví v předchozích verších:

Otče, přišla hodina; oslav svého Syna, aby Syn oslavil tebe... Já jsem tě oslavil na zemi, když jsem vykonal dílo, které jsi mi svěřil, abych vykonal. Nyní, Otče, oslav mě společně se sebou, k té slávě, kterou jsem měl...
Ježíš nám říká, že oslavil Otce na zemi. Jak to udělal? Janovo evangelium nám to objasňuje. Otec, který zůstal v Ježíši, konal skutky (14:10). Ježíš oslavil Otce skutky, které konal ve jménu Otce (5:43). Poté, co oslavil Otce (17:4), prosí Otce, aby ho oslavil (17:5). Skutky, které Ježíš konal, zjevily jeho slávu (2:11). Ježíš řekl, že se neoslavil tím, kým byl, ale byl to jeho Otec, kdo ho oslavil (8:54). Je to proto, že Otec, který v něm přebývá, konal skutky (14:10) a takto „sláva, která přichází od jediného Boha“, jsou skutky, které Ježíš říkal a šel (5:43-44). Tímto způsobem byl Otec oslaven v něm (12:28; 17:4), oslaven skutky, které Ježíš konal, protože přišel ve jménu svého Otce, aby konal Otcovy skutky (10:32) a Otec zůstal v on dělal ty práce.

Všimněte si také, jak Ježíš žádá, aby byl oslaven, aby v tomto oslavení oslavil Otce. Dále si všimněte, jak Ježíš řekl, že oslavil Otce na zemi ve verši 17:4. Nyní porovnejte tuto skutečnost s následujícím:"k té slávě, kterou jsem měl před světem."
Sláva, kterou měl Ježíš po boku (para) Otce před světem, se nevztahuje na slávu, kterou měl Ježíš před stvořením nebe a země. Mluví o slávě, kterou měl po boku (odst.) Otce, pokud jde o skutky, které konal před lidmi světa (17:4), těmi, kteří nenáviděli Ježíše, a učedníky, kteří nejsou ze světa.

Mluvím to, co jsem viděl u svého Otce; proto i ty děláš věci, které jsi slyšel u svého otce. 8:38

Jak můžete věřit, když přijímáte slávu jeden od druhého a nehledáte slávu, která je pro jediného Boha? 5:44

Nyní poznali, že vše, co jsi mi dal, je pro tebe. 17:7.

7. Shrnutí: Překlad

Fakta nám ukazují, že Janova slova jsou trinitárními tlumočníky zcela nesprávně interpretována. Ježíšova slova, (dosl.) „a nyní mne oslav, Otče, spolu s tebou k té slávě, kterou jsem měl před světem, aby byl s tebou“ znamenají, že Ježíš žádá, aby byl oslaven k té slávě, kterou měl po boku Otce ve smyslu skutky, které činil před světem, který nenávidí Ježíše a jeho učedníky. Tyto skutky ukazovaly jeho slávu a oslavovaly Otce, který v něm přebýval a konal skutky a který tímto způsobem oslavil Ježíše ohledně těchto skutků. V Janovi 17:5 chce být Ježíš oslaven k té slávě, kterou měl po boku Otce před světem, který ho nenáviděl, když konal ty skutky, a která slávou je „být (einai) po boku tebe“.

Vpravdě, vpravdě, pravím vám, Syn od sebe nemůže nic dělat, ledaže by to viděl dělat Otce; neboť cokoli činí Otec, totéž činí Syn. 5:19.

Závěr

Ježíš byl Beránek, který byl zabit od založení světa. Trinitáři a všichni ostatní vědí, že to neznamená, že událost ukřižování již existovala. Odkazuje na Boží předurčení a Jeho předurčené věci jsou skutečností od založení světa, protože On dokončil všechna svá díla od založení světa. A také stanovil časy a období, kdy se tyto skutečnosti projeví v našem čase a prostoru stvoření.

Přijmeme-li typický trinitářský překlad tohoto verše, biblická fakta nám ukazují, že zde uvedené trojiční tvrzení je neopodstatněné. Písmo mluví o křesťanech, kteří byli vyvoleni před založením světa a kterým byla dána milost před časy věků. Tento jazyk neznamená, že v Janovi 17:5 vědomě existovalo předem, to je to, co podle trinitářů takový jazyk nutně znamená, když nám Písmo jasně ukazuje, že to není správné.

Ale trinitářské tvrzení má ještě více problémů. Jednoduchý přehled kontextu a slova „svět“ v tomto kontextu ukazuje, že trinitáři jsou úplně mimo. U Jana 17:4 se Ježíš zmiňuje o tom, jak oslavil Otce skutky, které konal. A protože Otec přebývající v Ježíši konal skutky (14:10), Otec oslavoval Ježíše podle skutků, které konal (5:44; 8:54). Fakta nás nutí interpretovat řecký text Jana 17:5 tak, že Ježíš žádá, aby byl oslaven k této slávě, tedy ke slávě, kterou měl u Otce ve smyslu skutků, které Otec skrze něho konal.

Beránek, který byl zabit od založení světa. 

Zjevení 13:8.


]


Re: Otázka na Rosmana (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 21. listopad 2024 @ 16:44:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Biblická fakta nám ukazují, že Ježíš nežádá zpět svou slávu, ani nenaznačuje, že před stvořením existoval jako sebevědomá osoba."...

Přece nemůžeš být až tak velký ignorant, Mikime!

Biblická fakta nám právě na toto ukazují:


(J 17,4...)
Já jsem tě oslavil na zemi, když jsem dokonal dílo, které jsi mi dal, abych je vykonal.  
A nyní ty, Otče, oslav mne u sebe tou slávou, kterou jsem u tebe měl, dříve než byl svět.“  




..."Ježíš byl Beránek, který byl zabit od založení světa."...

Každý se zdravým rozumem přece ví, že Ježíš (Beránek) byl zabit před dvěma tisíci roky. To už svět přece hodně dlouhou dobu existoval!

Toto už jsou hodně velké úlety od zdravého selského rozumu.




]


Re: Otázka pro rosmana - o spáse (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Sobota, 16. listopad 2024 @ 13:48:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ježíš byl Bohem Otcem zplozen jako člověk, který po vzkříšení dostal od Boha moc a sílu na nebi a na zemi. Tuto moc a sílu dostal proto, že byl ve všem věrný svému Bohu Otci až na smrt a žil celý život bezhříšně. Byl vyvýšen i nad anděly a i presto zůstal Synem člověka tedy člověkem za kterého se sám vždy považoval, a jako Syn člověka (nokoliv jako Bůh) příjde s Bohem Otcem podruhé spasit své věrné, svaté a spravedlivé lidi zapsané v knize života.
Tím, že v něm koluje i Otcova DNA je nazýván i Boží Syn nikoliv však Bůh Syn, což je vymýšlený a nebilický pojem katolíky.

CEP Ekumenický překlad, 1979
Jan 17:3: "A život věčný je v tom, když poznají tebe, jediného pravého Boha, a toho, kterého jsi poslal, Ježíš Krista."



Re: Otázka pro rosmana - o spáse (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 18. listopad 2024 @ 07:47:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Tím, že v něm koluje i Otcova DNA je nazýván i Boží Syn ...."...


Bůh je duch a přece má (podle Mikima) také svoji DNA?

A co andělé - taky má každý z nich svoji DNA?

A jak je to u andělů s otisky prstů?
(To by se pak podle otisků prstů dalo rozlišit, které dílo pochází od konkrétního zlého ducha! Stačilo by vzít z Mikima otisky ...  :-)


]


Re: Otázka pro rosmana - o spáse (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pondělí, 18. listopad 2024 @ 21:00:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Všichni majísvoji DNA jak Bůh tak andělé tak i lidé. Andělé jsou bytosti z masa a kostí stejně jako my lidé, akorát mají oslavená těla, která jednou budeme mít i my a které se projevují jinak, mohou být neviditelná apod.


]


Re: Otázka pro rosmana - o spáse (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 19. listopad 2024 @ 08:13:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toto jsou ale pořádné bludy!


Takže i zlí duchové (padlí andělé) mají těla z masa a kostí? A kolik se tedy dožívají let?  A liší se jejich těla také pohlavím?


První, kdo kdy měl oslavené tělo, byl Ježíš Kristus po svém vzkříšení.

Kde byla andělská těla do té doby?





]


Re: Otázka pro rosmana - o spáse (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Úterý, 19. listopad 2024 @ 22:35:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Všichni andělé musí mit či mají v nebi oslavená těla už od svého stvoření a Ježíš jako čtvrtý člověk až po vzkříšení. První měli oslavená těla Henoch, Eliáš a po vzkříšení i Mojžíš. Dva z nich se ukázali Ježíši už zde na zemi v oslavených tělech. 
Padlí andělé asi už nemají oslavená těla, protože už nemají přistup v nebi ke stromu života.


]


Re: Otázka pro rosmana - o spáse (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 20. listopad 2024 @ 08:26:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pak jsou andělé vlastně také jenom lidmi - jako Ježíš?

V čem jsou jiní?

Kde jsi přišel na to, že anděl má tělo?

Andělé jsou duchové, nejsou hmotné povahy, nemají tělo, nejsou ani mužem či ženou. Byli stvořeni ke sdílení společenství s Bohem, ke spolupráci na díle stvoření i vykoupení. Nerozmnožují se, nemají děti, neuzavírají manželství jako lidé.


]


Re: Otázka pro rosmana - o spáse (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Středa, 20. listopad 2024 @ 22:18:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V Bibli se sice píše, že andělé jsou duchové, ale já v to moc nevěřím jedním veršem v Bibli se nedá nic potvrdit. Ledaźe by byl rozdíl mezi normálním andělem tedy poslem a jinými obyvateli nepadlých světů, kterých bude nespočítaně ve všech galaxiích a vesmírech. Ale to dopředu nevíme. A osobně v nich žadný rozdíl nevidím co se týče těla, a rozdíl bude jen v práci, andělé slouží či pracují hlavně pro Boha. Věřím, že jsou mezi nimi muži i ženy (andělky) a těším se na setkání s nimi ještě než liliputin začne jak zběsilý mačkat to své červené atomové tlačítko, aby vyhodil vsechno na zemi do luftu :).



]


Re: Otázka pro rosmana - o spáse (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Pondělí, 18. listopad 2024 @ 12:17:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pán Ježíš je pravý Bůh a pravý člověk



Re: Otázka pro rosmana - o spáse (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 18. listopad 2024 @ 14:34:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Pán Ježíš o tom říká něco jiného



]


Re: Otázka pro rosmana - o spáse (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Pondělí, 18. listopad 2024 @ 15:17:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rosmano
A co?
Já jsem tě přece nespasil
Jsem člověk


]


Re: Otázka pro rosmana - o spáse (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 18. listopad 2024 @ 15:21:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pravý Bůh je někdo jiný než Pán Ježíš.


J 17:3:    A to je ten věčný život - aby poznali tebe, jediného pravého Boha, a toho, jehož jsi poslal, Ježíše Krista.




]


Re: Otázka pro rosmana - o spáse (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Pondělí, 18. listopad 2024 @ 15:33:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rosmano
No a jako co?
Bůh je v Nejsvětější Trojici jeden


]


Re: Otázka pro rosmana - o spáse (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 18. listopad 2024 @ 15:37:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne


]


Re: Otázka pro rosmana - o spáse (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Pondělí, 18. listopad 2024 @ 18:06:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rosmano
A proč o sobě Bůh mluví v množném čísle?


]


Re: Otázka pro rosmana - o spáse (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 18. listopad 2024 @ 19:06:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Akuzativ
A proč bych ti měl odpovídat na hloupou, nesmyslnou otázku ?




]


Re: Otázka pro rosmana - o spáse (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Úterý, 19. listopad 2024 @ 05:33:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rosmano
Slovo Písma svatého není hloupost
Bůh o sobě mluví v množném čísle
On je v Nejsvětější Trojici jeden


]


Re: Otázka pro rosmana - o spáse (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 19. listopad 2024 @ 08:02:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne, nemluví o sobě v množném čísle.
To si vymýšlíš.




]


Re: Otázka pro rosmana - o spáse (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Úterý, 19. listopad 2024 @ 20:20:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rosmano
  • Genesis 1, 26 [biblenet.cz] [biblenet.cz]I řekl Bůh: „Učiňme člověka, aby byl naším obrazem podle naší podoby. 


]


Re: Otázka pro rosmana - o spáse (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 19. listopad 2024 @ 21:17:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To nic nemění na tom, co jsem řekl.




]


Stránka vygenerována za: 0.34 sekundy