 |
Právě je 216 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: martino
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 129764326 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
Kontrasty: Jak by mohl být OTEC JEDINÝ PRAVÝ BŮH, když by neměl SYNA??
Vloženo Sobota, 14. červen 2025 @ 09:53:38 CEST Vložil: Tomas |
poslal Nepřihlášený Jakýsi šamšula tady napsal, že jediný pravý Bůh je OTEC. Pokud ale jediný pravý Bůh je jedině OTEC, pak OTEC koho? Co dělá Boha Otce Bohem Otcem? Přece jedině SYN. A jakého SYNA by mohl mít Bůh OTEC než jedině Syna Božího, tedy BOHA Z BOHA, který je stejně Bůh jako OTEC, protože je SYnem B O H A Otce??
Boha Otce nedělá Otcem ani to, že stvořil svět, ani to, že nás přivedl k životu, protože on je OTCEM nezávisle na stvoření. On je Otcem jako BŮH OTEC, a otcem je jedině ten, kdo má potomka. Nebo snad může někdo být otcem bez potomka, bez syna?
Už jen to samotné označení Boha za Otce jasně říká, že Bůh je Otec, protože má Syna - bez něj by nemohl být Otcem, ale jen Bohem bez otcovtsví.
Bůh je ale OTEC.
A Otec koho? To nám sděluje Syn - že on je JEDNOrozený a tedy jediný Syn jediného Otce, a že on je Bůh z Boha, protože je s Otcem jedno, a že on je SYyn Boží, protože je Synem Boha Otce.
Ale pokud je Bůh Otcem, pak jako Bůh je jím odvěčně - nebyl čas, kd by nebyl Otcem, ale Bůh Otec je Otcem jako Bůh, tedy věčně. A to jedině díky Synu. A to znamená, že on je Otcem Syna věčně, bez počátku, stejně jako tím pádem Syn je Synem věčně, bez počátku - protože je Bůh, a navíc proto, že Otec je Otcem díky Synu a Syn je Synem díky Otci. Otec nezačal být Otcem, ale je Otcem, a Syn nezačal být Synem, ale je Syn.
Už jen jméno Boha jako Otce tedy jasně dosvědčuje a prozrazjuje, že Bůh Otec není osoamělou osobou, ale věčným Otcem svého Syna a proto také Syn není objevivším se v čase, ale věčným Synem, protože je Synem věčného Otce, který je Otcem věčně - bez počátku a bez konce.
A právě tento Syn nám zjevuje tuto pravdu, když zjevuje Boha jako svého Otce a sebe jako jediného Syna Otce, kterého zná, dříve než byl svět.
Kdo tedy chce psát o tom, že Bůh Otec je samojediný Bůh a samojediná osoba, je pouhý šamšula, protože samo označení Boha jako Otce jasně dosvědčuje, že Bůh je společenství osob: Otce a Syna a toho, kterého Otec a Syn zjevují: jiného Utěšitele neboli Ducha.
Kdykoliv tedy říkáme "Otec", spolu s ním říkáme i Syn, a kdykoliv říkáme Otec a Syn , jasně vyznáváme Trojici, protože Bůh Otec je vždy Otcem a to Otcem Syna - Syna Božího, SYna Jednorozeného, Syna, který od Otce posílá Ducha, který vydává svědectví o Synu a uvádí do veškeré pravdy. On je pečetí pravdy o Trojici, protože vydává svědectví Synu, který svědčí o Otci, který je jeden ze Tří, jak nám to zjevuje Písmo, jak to dosvědčují a hlásají apoštolové a jak to schraňuje Boží Církev.
A žádný šamšiula s tím nic nenadělá. Každá hereze umírá, ale pravda Boží Církve zní dál: ve jménu Otce i Syna i Dycha Svatého.
|
Re: Jak by mohl být OTEC JEDINÝ PRAVÝ BŮH, když by neměl SYNA?? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 14. červen 2025 @ 10:16:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
/ Jakýsi šamšula tady napsal, že jediný pravý Bůh je OTEC. /
:-))))
Jo. A vypadá to, že ten jakýsi šamšula je Pán Ježíš:
"Když to Ježíš pověděl, zvedl oči k nebi a řekl: "OTČE, ....... aby poznali TEBE JEDINÉHO PRAVÉHO BOHA..." (Jan 17,3)
A další šamšula je apoštol Pavel:
"Pro nás je ale jen JEDINÝ BŮH - OTEC" (1 Kor 8,6) - ap. Pavel
|
|
|
Re: Jak by mohl být OTEC JEDINÝ PRAVÝ BŮH, když by neměl SYNA?? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 14. červen 2025 @ 10:38:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Naprosto přesné pojmenování, že Bůh je už sám v sobě společenstvím Otce, který věčně plodí Syna. Bůh je svojí podstatou beze změny, je věčný, absolutně dokonalý, je pořád stejný, nepodléhá běhu času. Proto i akt plození Otcem je věčným neměnným vnitrobožským vztahem.
Nikdy nebyla doba, kdy by Bůh nebyl Otcem - ani když ještě nebylo stvořeno vůbec nic - a nikdy nebyla doba, kdy by se Bůh Otcem teprve snad stal. Otec byl Otcem dříve, než byl čas! A proto i Syn je Synem dříve, než byl čas.
(J 17,5) A nyní ty, Otče, oslav mne u sebe tou slávou, kterou jsem u tebe měl, dříve než byl svět.“
Duch svatý je pak vzájemným darem Lásky mezi Otcem a Synem od věčnosti.
Bůh je věčný a beze změny v čase - je Otcem, Synem a Duchem svatým. Jeden jediný Bůh.
|
Re: Jak by mohl být OTEC JEDINÝ PRAVÝ BŮH, když by neměl SYNA?? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 14. červen 2025 @ 10:52:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Stando, nevím, co od toho tvého vymezování se proti Jedinému Bohu Pána Ježíše, proti Jedinému Bohu apoštola Pavla očekáváš ?
Myslíš, že je porazíš, dokážeš jejich lhavost či omyl a prosadíš jiného Boha, toho správného jediného Boha ?
|
]
Re: Jak by mohl být OTEC JEDINÝ PRAVÝ BŮH, když by neměl SYNA?? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 16. červen 2025 @ 09:49:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já se přece nijak nevymezuji proti jedinému Bohu. I já věřím v jednoho jediného Boha. A je mi jasné, že jeho bytí jako člověk svým rozumem obsáhnout či uchopit nijak nedokážu.
Když tedy hovořím o jednom jediném Bohu, který je sám v sobě společenstvím Otce se Synem v Duchu svatém - hovořím o nepochopitelném tajemství Boha Lásky, o tajemství, před kterým je třeba se s respektem sklonit, kterému třeba prostě jen věřit. Protože právě tolik nám Kristus (jako člověk i Bůh zároveň) o Bohu pověděl. Víc vědět nepotřebujeme. |
]
Re: Jak by mohl být OTEC JEDINÝ PRAVÝ BŮH, když by neměl SYNA?? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 16. červen 2025 @ 12:56:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
No, Stando, když Ježíš nebo apoštol Pavel mluví o Jediném Bohu, tak NEHOVOŘÍ o jediném Bohu, který je sám v sobě společenstvím Otce se Synem v Duchu svatém.
Když toto tvrdíš, tak to znamená, že se vůči Ježíši i ap. Pavlovi vymezuješ. Že máš jiného Boha než oni.
Proto se tě ptám, co od toho vymezování se oproti Ježíši či ap. Pavlovi očekáváš ? Myslíš, že je porazíš, dokážeš jejich lhavost či omyl a prosadíš jiného Boha, toho "správného jediného Boha" ? Neobáváš se Božího soudu ?
|
]
Re: Jak by mohl být OTEC JEDINÝ PRAVÝ BŮH, když by neměl SYNA?? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 16. červen 2025 @ 15:27:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."... tak NEHOVOŘÍ o jediném Bohu, který je sám v sobě společenstvím Otce se Synem v Duchu svatém."...
Jak to, že nehovoří?
Já a Otec jsme jedno.....
Všechno, co má Otec je moje .... Duch svatý z mého vezme .... |
]
Re: Jak by mohl být OTEC JEDINÝ PRAVÝ BŮH, když by neměl SYNA?? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 16. červen 2025 @ 16:03:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jak to, že nehovoří ? Protože Ježíš nehlásal nepravdy. Hlásal PRAVDU o Bohu. Takovým způsobem nehovoří o jediném Bohu, který je sám v sobě společenství, Otce, Syna a Ducha svatého :
"Když to Ježíš pověděl, zvedl oči k nebi a řekl: "OTČE, ....... aby poznali TEBE JEDINÉHO PRAVÉHO BOHA..." (Jan 17,3)
"Pro nás je ale jen JEDINÝ BŮH - OTEC" (1 Kor 8,6) - apoštol Pavel
|
]
Re: Jak by mohl být OTEC JEDINÝ PRAVÝ BŮH, když by neměl SYNA?? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 18. červen 2025 @ 06:38:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Žádný z lidí nemůže pravdivě říci: Všechno, co má nebeský Otec (božskou slávu, božskou moc, nesmrtelnost, věčné bytí ....) že má snad on - člověk také! |
]
Re: Jak by mohl být OTEC JEDINÝ PRAVÝ BŮH, když by neměl SYNA?? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 18. červen 2025 @ 12:22:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Stando, a ty se domníváš, že tato tvoje "úvaha" spolehlivě vyvrací Ježíšova slova
|
]
Re: Jak by mohl být OTEC JEDINÝ PRAVÝ BŮH, když by neměl SYNA?? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 19. červen 2025 @ 07:37:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Josefe. I pro nás je jediný Bůh Otec.
Ježíšovo lidství stojí pořád vedle Boha (Otce, Syna a Ducha svatého). Ježíšovo lidství stojí po Boží pravici (= dostalo moc, jakou má jenom Bůh, protože je navěky propojeno s božstvím Syna)..
Takže já zde žádný rozpor nevidím.
Josefe, oba dva se snažíme s upřímným srdcem poznávat Jediného Pravého Boha. Přesto se stejně jeden z nás (logicky) v některých věcech plete. Protože to je naše lidská vlastnost - poznáváme zatím jen nedokonale.
Já byl pokřtěný ve jménu Otce, Syna a Ducha svatého a to je pro mne pravý Bůh..
|
]
Re: Jak by mohl být OTEC JEDINÝ PRAVÝ BŮH, když by neměl SYNA?? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 19. červen 2025 @ 09:54:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
No vidíš, Stando.
Tvrdíš - > "I pro nás je jediný Bůh Otec.", a vzápětí jedním dechem to popíráš a píšeš - > " vedle Boha (Otce, Syna a Ducha svatého). "
nebo " Já byl pokřtěný ve jménu Otce, Syna a Ducha svatého a to je pro mne pravý Bůh.. "
Já ti věřím Stando, že tvoje přemýšlení nad Božím slovem, je upřímné. A toho si vážím. Ostatní k tomu nemají co říct a postupně se vytratili... Ono je to tak, že mnoho lidí ani neví, čemu vlastně věří a proč... jen se opakují protřelá klišé a doktríny..
Já bych možná ještě před nějakými 5 - 6 lety se snažil argumentovat podobně jako ty. Víc jak 50 let jsem se nad takovými věcmi nezamýšlel a víceméně to bral, jak se to prezentovalo, jak byl ten všeobjímající narrativ podáván, jak to bylo dáno tím prostředím, tím totálním převálcováním představ, myšlení a tím i víry skoro všech široko daleko... Jenže také to bylo období, kdy jsem některé teksty a souvislosti v Písmu neviděl - dnes skoro nechápu, jak to bylo možné... Je pravdou, že se na ty teksty Písma nikdy nekázalo, nevyučovalo, nezamýšlelo, spíš se je ignorovalo nebo nad nimi mávlo rukou... s nějakou přijatou floskulí na ústech..
Já byl také pokřtěný ve jménu Otce, Syna a Ducha svatého. A pro mne je pravý Bůh Otec, Syn Ježíš je Kristus, Mesiáš, Boží syn, a Duch svatý je aktivní projev Boha ve svém stvoření, Boží vanutí, Boží prst,...
|
]
Re: Jak by mohl být OTEC JEDINÝ PRAVÝ BŮH, když by neměl SYNA?? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 19. červen 2025 @ 12:39:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | opr: teksty
texty |
]
Re: Jak by mohl být OTEC JEDINÝ PRAVÝ BŮH, když by neměl SYNA?? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 20. červen 2025 @ 06:45:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Josefe, škoda, že správci neuveřejnili to, co já vložil jako porovnání od AI. Byly tam docela dobré postřehy.
..."a Duch svatý je aktivní projev Boha ve svém stvoření, Boží vanutí, Boží prst,..."...
To všechno je pravda. Ale schází zde sama osobnost Ducha svatého, který se za nás přece jako osoba přimlouvá u nebeského Otce.
|
]
Re: Jak by mohl být OTEC JEDINÝ PRAVÝ BŮH, když by neměl SYNA?? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pondělí, 16. červen 2025 @ 08:02:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bůh nikoho věčně neplodí nic takového se v Bibli nepíše. Proč by měl Bůh věčně plodit syna? Naprostá ujeťárna a nesmysl, který si někdo vymyslel a ostatní mu na to skočili. |
]
Re: Jak by mohl být OTEC JEDINÝ PRAVÝ BŮH, když by neměl SYNA?? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 16. červen 2025 @ 09:53:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mikime,
Bůh obdařil své tvory plodností - domníváš se snad, že samotnému Bohu plodnost schází - že ji nemá? Že tobě plodnost dal a sám ji snad nemá?
Argument, že něco není v Bibli, je argumentem naprosto lichým. Nikde, ani samotným Ježíšem, ani apoštoly, nebylo stanoveno věřit pouze tomu, co je v Bibli.
S tím přišel až Luther (sola scriptura). A to je hereze. |
]
Re: Jak by mohl být OTEC JEDINÝ PRAVÝ BŮH, když by neměl SYNA?? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 16. červen 2025 @ 12:33:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
No, Stando, takovými myšlenkovými pochody a prostocviky by se dalo obhájit a podstrčit do křesťanství jakoukoliv kravinu..
Myslíš, že Ježíš, když tady pobýval na zemi 33 let, se cítil být neustále plozen ? A i teď v nebi po Boží pravici je neustále plozen, protože Bohu plodnost neschází ? A skončí někdy to plození Ježíše ? Nastane někdy čas, kdy už konečně bude zplozen ?
|
]
Re: Jak by mohl být OTEC JEDINÝ PRAVÝ BŮH, když by neměl SYNA?? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 16. červen 2025 @ 15:31:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Plození Syna Otcem v Bohu je věčný a neměnný VZTAH. Je charakterem Boha.
Cožpak nebeskému Otci snad schází plodnost? Pak by asi nebyl dokonalým Bohem!
Otec bez plodivé síly je přece protimluv! |
]
Re: Jak by mohl být OTEC JEDINÝ PRAVÝ BŮH, když by neměl SYNA?? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 16. červen 2025 @ 16:10:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | :-)))))
Stando, nad takovými úvahami se musím hlasitě smát :-))
Vymyslíš si blbost -> pak se odvoláš na Všemohoucnost Boha -> existuje nějaká blbost, kterou by Bůh nebyl schopen vykonat ? No neexistuje !!! -> No vida !! Takže máme důkaz, že ta blbost je PRAVDA !!
A tak se vymýšlely trinitární bajky :-)
|
]
Re: Jak by mohl být OTEC JEDINÝ PRAVÝ BŮH, když by neměl SYNA?? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 18. červen 2025 @ 06:44:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
I všemohoucí Bůh je omezen sám sebou, svým charakterem. Nemůže udělat cokoli!
Bůh jedná vždycky jenom rozumně - nemůže konat nerozumně!
Bůh je dobrý, nemůže konat zle - jak konají zlí duchové!
Nesmí tě mást výrazové prostředky Starého zákona - totiž že Bůh tvoří i zlo. Bůh má na mysli vždycky jenom dobro lidí - když tedy dopouští na lidi i zlo, je to pro lidi užitečné. Z pohledu Boha jde vždycky o záchranu lidí. |
]
Re: Jak by mohl být OTEC JEDINÝ PRAVÝ BŮH, když by neměl SYNA?? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 18. červen 2025 @ 12:31:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
No právě proto, že Bůh jedná rozumně, nemůže konat nerozumně a nemůže udělat cokoli, tak nedělá takové blbosti jak tady podsouváš:
" akt plození Otcem je věčným neměnným vnitrobožským vztahem ".
Pokud se domníváš, že to není blbost, zkus odpovědět na otázky, které jsem ti položil výše:
Myslíš, že Ježíš, když tady pobýval na zemi 33 let, se cítil být neustále plozen ? A i teď v nebi po Boží pravici je neustále plozen, protože Bohu plodnost neschází ? A skončí někdy to plození Ježíše ? Nastane někdy čas, kdy už konečně bude zplozen ?
|
]
Re: Jak by mohl být OTEC JEDINÝ PRAVÝ BŮH, když by neměl SYNA?? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 18. červen 2025 @ 13:54:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toto plození je vnitrobožský "VZTAH" mezi Otcem a Synem - říkáme mu také "Duch svatý" - Bůh je nad lidské chápání. |
]
|
|
Dekonvertita Dan Baker to kdysi řekl dobře... (Skóre: 1) Vložil: LD (lubd@post.cz) v Sobota, 14. červen 2025 @ 20:15:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Sluníčko už tady v Brně pomalu zapadá, sedím v zahradním altánu a pozoruji pomalu vznikající trávník o který se tu už třetím týdnem snažím ... a mám tu sebou čirou náhodou notebook a napadlo mě se po dlouhé době podívat, co se děje na kdysi oblíbeném pobožném fóru - no a zdá, že jsou tu teď v módě články, které naprosto věrně demonstrují jeden z klíčových aspektů (nejenom) žido-křesťanství:
- náboženská věrouka vytvoří imaginární problém (spíše celou plejádu imaginárních problémů) na který pak věřící svorně hledají (a domněle nalézají :) imaginární řešení
A budete ty imaginární jakože-řešení na imaginární jakože-problémy-či-otázky nalézat až do smrti smrťoucí - to je v kostce jádro (nejenom) abrahámovských náboženství. Jak by řekl profesor A. Funda - mých předchozích 40 let v pozici teologa bylo 40 let promrhaného času...
---
Btw., stále sleduji kauzu Willy vs pyramidový podvod ONPASSIVE - vypadá to, že by možná letos mělo dojít ke klíčovému soudnímu rozhodnutí - pokud se tak stane, tak pošlu na GS článek s přeloženým soudním verdiktem a můžeme zde pak všichni s napětím sledovat, jak bude probíhat Williho pokání... |
Re: Dekonvertita Dan Baker to kdysi řekl dobře... (Skóre: 1) Vložil: Nemohouci1 v Pondělí, 16. červen 2025 @ 16:32:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, co když bůh existuje a maskuje důkazy o své existenci, abys na něj musel slepě věřit? Třeba rozhodil kosti dinosaurů jen jako prču. Je to zkouška víry :o :o :o |
]
|
|
Re: Věda doložila, že Ježíš nemá pozemského Otce. (Skóre: 1) Vložil: martino v Sobota, 14. červen 2025 @ 20:43:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ježíš je pravý Bůh a pravý člověk.
https://youtube.com/shorts/x9pLCKY3pss?si=AcTQnpflCt2Mxrk0
|
Y (Skóre: 1) Vložil: LD (lubd@post.cz) v Sobota, 14. červen 2025 @ 21:28:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kdyby chyběl jen chromozóm ypsilon, ale - a to pan duchovní z videa zamlčel - v otázce krvavých hostií chybí i "chromozóm" aj a kjů a tím pádem to pro (skutečnou) vědu až taková záhada není... |
]
Re: Věda doložila, že Ježíš nemá pozemského Otce. (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pondělí, 16. červen 2025 @ 08:03:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bůh je jen jeden a to Jehovah, který sám potvrdil, že o žadném jiném Bohu nic neví. |
]
Re: Věda doložila, že Ježíš nemá pozemského Otce. (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Pátek, 20. červen 2025 @ 17:50:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bůh je jeden V Nejsvetejší Trojici jeden |
]
Re: Věda doložila, že Ježíš nemá pozemského Otce. (Skóre: 1) Vložil: mikim v Čtvrtek, 26. červen 2025 @ 22:39:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Není kecáš nic takového se totiž v Bibli nepíše. |
]
|
|
Re: Jak by mohl být OTEC JEDINÝ PRAVÝ BŮH, když by neměl SYNA?? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 15. červen 2025 @ 14:00:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
Zase jen tendenční trinitární fígle, spekulace a fabulace :-) A neznalost Písma.
Bůh je Otcem nejen proto, že má potomky, ty, kteří jsou zrozeni z Boha, proto, že je Otcem izraelského národa, ale především je Otcem proto, že je:
- Otcem slávy Ef 1:17: aby vám Bůh našeho Pána Ježíše Krista, Otec slávy, dal Ducha moudrosti a zjevení v pravém poznání jeho samého
- Otcem světel Jk 1:17: Každé dobré dání a každý dokonalý dar je shůry, sestupuje od Otce světel, u něhož není proměny ani zatmění z odvrácení. - Otcem duchů Žd 12:9: Také v našich tělesných otcích jsme měli vychovatele a měli jsme je v úctě. Nebudeme mnohem více poddáni Otci duchů, abychom žili?
- Otcem milosrdenství 2K 1:3: Požehnaný Bůh a Otec našeho Pána Ježíše Krista, Otec milosrdenství a Bůh veškerého povzbuzení,
|
Re: Jak by mohl být OTEC JEDINÝ PRAVÝ BŮH, když by neměl SYNA?? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 18. červen 2025 @ 06:36:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." ale především je Otcem proto, že je: ...."...
Otec bez Syna by přece nebyl žádným Otcem! Tolik by snad mohlo každému dojít.
"Otec slávy, světel, duchů, milosrdenství" - třeba znát způsob orientálního myšlení a vyjadřování.
Co třeba "Otec pěti set? To je román od Karla Maye. nebo "Otec šavle"? (v řeči Západu vynikající šermíř). |
]
Re: Jak by mohl být OTEC JEDINÝ PRAVÝ BŮH, když by neměl SYNA?? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 18. červen 2025 @ 12:53:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Stando, skutečnost, že Boha nazýváme Otcem, nemá nic společného s tím, že až nastal správný čas, přivedl Bůh Izraeli z Davidova semene podle zaslíbení zachránce, Ježíše. Jak o tom mluví ap. Pavel
"22 A když ho (Saula) odstranil, vzbudil jim za krále Davida, o němž vydal svědectví: ‚Nalezl jsem Davida, syna Jišajova, muže podle mého srdce, který bude činit všechnu mou vůli. ‘ 23 Z jeho semene přivedl Bůh Izraeli podle zaslíbení zachránce, Ježíše. " "32 A my vám hlásáme radostnou zvěst, že to zaslíbení, které dostali naši otcové, 33 splnil Bůh nám, jejich dětem, když vzkřísil z mrtvých Ježíše, jak je to i napsáno v druhém Žalmu: ‚Ty jsi můj Syn, já jsem tě dnes zplodil.‘"
Bůh je Otcem proto, že On je původcem, iniciátorem, architektem všeho, co existuje. Také všeho, co žije. (obdobně jako mluvíme, že např. otcem teorie relativity je Albert Einstein - on ji vymyslel, formuloval, popsal, zdůvodnil,..) A Bůh přebývá vždy ve své slávě a ve světle. On je Otcem té slávy. I Otcem světla.
Bez ohledu na to, jestli už nastal čas, kdy povolal jako svého syna izraelský národ, bez ohledu na to, jestli už povolal z semene Davidova Ježíše, Mesiáše. Atd.
Tvrdit zase takové smýšlené teorie a věci, že Bůh je Otcem proto, že má Syna -> a tudíž ten syn musí existovat věčně, bez počátku, jsou ubohé a nepravdivé pokusy dodat legitimitu trojičním hypotézám a představám.
|
]
]
Re: Jak by mohl být OTEC JEDINÝ PRAVÝ BŮH, když by neměl SYNA?? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 19. červen 2025 @ 10:22:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ef 3:14: Proto poklekám na kolena před Otcem, 15 od něhož odvozuje své jméno veškeré otcovství na nebi i na zemi |
]
Re: Jak by mohl být OTEC JEDINÝ PRAVÝ BŮH, když by neměl SYNA?? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 20. červen 2025 @ 07:39:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."od něhož odvozuje své jméno veškeré otcovství na nebi i na zemi ..."...
I toto je pravda - ale Bůh je od věčnosti pořád stejný - neměnný. Je stálý, nic se na něm nemění. Otec byl Otcem i předtím, než cokoli stvořil. Protože Otec plodí .....
Samozřejmě že plození u Boha má jinou podobu (Bůh je duch), než co si pod tím slovem představujeme my. |
]
|
|
Re: Jak by mohl být OTEC JEDINÝ PRAVÝ BŮH, když by neměl SYNA?? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Neděle, 15. červen 2025 @ 16:48:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Jediný pravý Bůh je jediný pravý Bůh a nikoho dalšího k životu nepotřebuje jak se nám snaží nalhat katolíci apod. individua. |
Re: Jak by mohl být OTEC JEDINÝ PRAVÝ BŮH, když by neměl SYNA?? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 18. červen 2025 @ 06:31:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Katolíci přece také věří v jednoho Boha, ty trubko! |
]
Re: Jak by mohl být OTEC JEDINÝ PRAVÝ BŮH, když by neměl SYNA?? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Čtvrtek, 26. červen 2025 @ 22:38:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No to určitě a ještě k tomu přidej panenku Marii a tisíce svatých...:). |
]
|
|
Re: Jak by mohl být OTEC JEDINÝ PRAVÝ BŮH, když by neměl SYNA?? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 16. červen 2025 @ 09:59:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nesmíš, Jirko, věřit kdejaké kravině!
Íránská ideologie je nenávistná vůči Izraelskému státu a to dlouhodobě - vychází tak už z učení Mohameda. Už malé děti se v Íránu učí, že židy třeba zahnat do oře, zničit. Proto usilují o atomovou bombu - oni by ji totiž neváhali použít na Izrael ani okamžik! Že by přitom zničili i sami sebe - to jim vůbec nevadí - každý muslim přece dostane v ráji 99 panen.
Vymydlené muslimské mozky jsou neštěstím pro selý svět. |
]
Re: Jak by mohl být OTEC JEDINÝ PRAVÝ BŮH, když by neměl SYNA?? (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Pondělí, 16. červen 2025 @ 20:16:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Izrael hází rakety a bomby na Sýrii, na Palestinu, na Írán.
Tobě to přijde normální, Stando, že Izrael bombarduje všechny světové strany?
Rusko bombarduje jen Ukrajinu a jak vyvádíte. Představ si, kdyby se Rusko chovalo jako Izrael a házelo rakety a bomby na všechny strany, nejen na Ukrajinu, ale třeba na Finsko, na Čínu, na Mongolsko, atd. Tobě by takový stát připadal normální? Hele, ještě že tam v Kremlu místo Putina není Netanjahu. To už by byl konec světa. |
]
Re: Jak by mohl být OTEC JEDINÝ PRAVÝ BŮH, když by neměl SYNA?? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 18. červen 2025 @ 06:30:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V Íránu se nijak netají touhou vymazat Izrael z mapy - učí tak ve školách děti, ve sdělovacích prostředcích, v projevech státníků. Bezmezná nenávist vůči všemu židovskému s kořeny v tom jejich zvrhlém náboženství. S genocidou židů začal už Mohamed.
Jestli oni získají atomovou bombu - a k tomu si pořídili tisíce centrifug - a bordel je, že jim je dodali Němci! - , nebudou váhat ani okamžik ji použít - jim je to jedno! A to pak bude už záležitost celého světa - radioaktivní spad si nevybírá.
Proto Tramp hovoří , že nechce jen příměří, ale přímo konec konfliktu. Domnívám se, že Íráncům nakonec zničí centrifugy. |
]
Re: Jak by mohl být OTEC JEDINÝ PRAVÝ BŮH, když by neměl SYNA?? (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Středa, 18. červen 2025 @ 08:54:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No vidíš a já jsem to četl naopak. Že to samé říkali o Iráku, že se chystá na zbraně hromadného ničení a je třeba Irák rozbombardovat humanitárně a demokraticky, zabít Husajna, k tomu dalších cca 600 000 civilistů, aby byla ta jediná pravda a láska.
To stejné dneska chystají. Demokraticky a humanitárně rozbombardovat Irán, zase pod stejnou záminkou jako kdysi rozbombardovali Irák.
A potom, že se dějiny neopakují.
Jasně, že to je pořád dokola. Je jen otázkou času, který další stát USA a Izrael demokraticky a humanitárně vybombardují. Íránem to rozhodně neskončí. Však humanitárně a demokraticky bombardovali i Sýrii a taky režim aby byl pro -americký.
A kdyby někdo žil na Měsíci, tak to udělají i tam. Však tam Amíci přistáli jako první. Ale nenašli tam nikoho, na koho by mohli shazovat bomby, tak se zdekovali a nechali toho.
To už je v povaze toho "národa", viz Indiáni, atd.
Já jsem fandil Trumpovi, že je proti green dealu, proti inkluzi, proti progresivismu, proti genderismu, proti neřízené migraci, atd. .... ale rozhodně ne kvůli panovačné, dobyvačné a věčně konfliktní a nadřazené povaze Amíků. |
]
Re: Jak by mohl být OTEC JEDINÝ PRAVÝ BŮH, když by neměl SYNA?? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 19. červen 2025 @ 07:44:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ve všech národech najdeš lidi i s jejich temnými stránkami.
U všech muslimských národů je však jeden problém - berou si za vzor zločince a vraha Mohameda jako "nejlepšího z lidí".
A když před muslimem to takto správně pojmenuješ, klidně ti uřízne hlavu nebo vrazí nůž do srdce - a bude u svých souvěrců za hrdinu. (Viz. třeba Theo van Gogh). |
]
Re: Jak by mohl být OTEC JEDINÝ PRAVÝ BŮH, když by neměl SYNA?? (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Čtvrtek, 19. červen 2025 @ 10:50:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ve všech národech najdeš lidi i s jejich temnými stránkami. Vložil: oko
No naštěstí to tak říkáš, máš pravdu a díky tomu nejsi fašista. Na rozdíl od rosmana, mikima, co vidí svět dualisticky, fašisticky (spíše nacisticky) a rozdělují národy na nadřazené a podřadné.
Můžeme spolu nesouhlasit, ale nemělo by to nikdy překročit linii etnické paušalizace.
Souhlasím s tím, že islám je nebezpečnější než judaismus nebo křesťanství a je nejen více militantní, násilný, ale i více zakazující život a jeho projevy, viz ty ženy v černých hábitech - to samo o sobě působí depresivně a ten, kdo to náboženství vymýšlel, musel trpět těžkou depresí. |
]
Re: Jak by mohl být OTEC JEDINÝ PRAVÝ BŮH, když by neměl SYNA?? (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Čtvrtek, 19. červen 2025 @ 11:12:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale k tomu Íránu a islámu jen takovou perličku, která ukazuje, že příroda stejně nakonec vítězí. V Íránu sice oficiálně homo vztahy neexistují a neexistuje ani íránská gay seznamka. Ale oni místo toho používají youtube. :-) Já jsem na to přišel náhodou, když jsem hledal recenzi na určité auto. No a vyjelo mi video na youtube s tím autem a u toho švarný Íránec popisuje auto. Jenže současně jsou tam záběry na něj. No a v komentářích pod videem mu vypisují muži z Íránu nabídky k seznámení. I s telefonnními čísly nebo emaily apod. :-) No a to samé dělají všichni ostatní.
Takže tady vidím, že vláda státu je vždycky bezzubá. Vláda sice oficiálně něco zakáže, ale příroda si stejně cestu najde. Lidi si vymyslí náhradní možnosti. Jak vidíš, použijí youtube k seznamování.
No a když jsem sledoval videa Turisty Sváti nebo dalších cestovatelů, tak v reálu ho chtěli kamioňáci apod. na parkovištích.
Čili ty muslimské země žijí takový dvojí život. Jeden proklamační, druhý reálný. Připomíná mi to katolíky i další naše pobožné. Je to tak. |
]
Kdo bude ten dvacátý? (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Neděle, 22. červen 2025 @ 19:05:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak Američané napadli Irán. A Iránem to neskončí. Jen za mého života bombardovaly USA 19 států:
1. Vietnam (do 1975)
2. Kambodža a Laos (do 1975) 3. Angola (70. léta – 80. léta)
4. Chile (1973) 5. Libanon (1982–1984) 6. Grenada (1983) 7. Panama (1989) 8. Irák (1991) 9. Somálsko (1992–1994) 10. Bosna (1995) 11. Jugoslávie / Srbsko (1999)
12. Afghánistán (od 2001)
13. Irák (2003)
14. Pákistán (od cca 2004)
15. Jemen (od cca 2002)
16. Libye (2011) 17. Sýrie (od 2014)
18. Niger, Mali (od 2010) 19. Írán (2025)
Kdo bude ten další, dvacátý, na koho budou Amíci házet bomby? |
]
Re: Kdo bude ten dvacátý? (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Neděle, 22. červen 2025 @ 22:09:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Syntezator Po II. Světové válce se domluvilo, že USA bude garantem míru na světě Podle toho došlo i k dělení atomových zbraní
|
]
Re: Kdo bude ten dvacátý? (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Pondělí, 23. červen 2025 @ 00:15:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jak se domluvilo? Co to je za všeobecný blábol - ono se domluvilo?
Jaké dělení atomových zbraní? Jak se dá atomová bomba dělit? A jak se dělí? Z nějakého centrálního skladu?
Akouzativ - buď se neumíš vyjadřovat a neznáš význam slov a vět, nebo fetuješ a píšeš na granosalis sjetý... |
]
Re: Kdo bude ten dvacátý? (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Pondělí, 23. červen 2025 @ 00:26:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A Američané jsou garantem rozesrávání zemí a garantem války. K tomu všechny jejich války byly neúspěšné. Na této planetě nebude mír, dokud se všechny státy světa nespojí proti USA a Západu. Je evidentní, že kompletně všechny státy světa, nejen BRICS se musejí spojit proti Západu, NATO a USA, které na této planetě a ostatních státech světa parazitují. Američané a jejich satelity, tedy nyní i my jsme ŘÍŠÍ ZLA. ZÁPAD = ŘÍŠE ZLA. |
]
Re: Kdo bude ten dvacátý? (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Pondělí, 23. červen 2025 @ 09:50:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je ale srandovní, že pro lidi jako rosmano je teď Trump hrdina. Ještě před pár týdny byl pro něj Trump fujky fujky a teďkom je pro něj hrdina a frajer. Když se Trump začal chovat jako grázl, tak to grázlům najednou vyhovuje. I v české vládě. Špína prostě vždycky svým nosem zavane vítr jiné špíny a hned ožije. Špína k špíně. Grázl ke grázlovi. |
]
Re: Kdo bude ten dvacátý? (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Pondělí, 23. červen 2025 @ 07:38:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Syntezator Na to budou určitě smlouvy Myslel jsem, že o tom víš |
]
Re: Kdo bude ten dvacátý? (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Pondělí, 23. červen 2025 @ 08:59:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jo takhle. Smlouvy na maximální přípustný limit atomových zbraní. Tak to jistě. To podepisovali státníci velmocí už v mém dětství a pamatuji si to ze zpráv, z televize už od 80. let.
Akuzative, tak to se omlouvám, to bylo nedorozumění. Ale v tom případě se zkus vyjadřovat přesněji, protože já nezvládám pouhé naznačování a v telepatii nejsem dobrý. :-) |
]
Re: Kdo bude ten dvacátý? (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Pondělí, 23. červen 2025 @ 12:04:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Syntezator Neomlouvej se, není třeba, ty máš přehled O))) Je dobré si ledacos připomenout |
]
|
|
|
|