 |
Právě je 192 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: Willy
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 129764026 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
Život víry: PAVLŮV BŮH není TROJICE
Vloženo Pátek, 13. červen 2025 @ 00:42:50 CEST Vložil: Tomas |
poslal rosmano
Apoštol Pavel/Saul měl Boha před svým obrácením a měl také Boha po svém obrácení. Pořád toho stejného.
Pavel, dříve Saul, byl vzdělaný, horlivý Žid, farizeus, který miloval Boha, byl horlivcem pro Boha, jak to sám vyznává :
Sk 22:3: "Jsem Žid narozený v kilikijském Tarsu, ale vychovaný zde v tomto městě. Zákonu našich otců jsem byl vyučen v největší přísnosti u nohou Gamalielových a byl jsem horlivcem pro Boha, jako jste dodnes vy všichni.
A horlivě pronásledoval ty, kteří uvěřili v Pána Ježíše, že je Mesiáš, Kristus, a že Ho Bůh vzkřísil z mrtvých. Pán Ježíš ho však na jeho cestě zastavil, a to takovým způsobem, takovou září, že oslepl.
Sk 22:12: Nějaký Ananiáš, zbožný muž podle Zákona, mající dobré svědectví od všech tam bydlících Židů, 13 přišel za mnou, postavil se přede mě a řekl mi: ‚Bratře Saule, prohlédni.‘ A já jsem v tu chvíli na něho pohlédl. 14 On řekl: ‚ Bůh našich otců si tě vyvolil, abys poznal jeho vůli, uviděl jeho Spravedlivého a uslyšel hlas z jeho úst, 15 neboť mu budeš přede všemi lidmi svědkem toho, co jsi viděl a slyšel.
Bůh Saula/Pavla vyvolil pro své dílo, pro Boží království, pro svědectví o Kristu a pro záchranu mnohých
A Pavel tímto zážitkem, tímto obrácením, poznáním Boží vůle, poznáním Mesiáše nezměnil Boha, ve kterého dosud věřil, Boha Izraele, Boha jejich otců, Boha Abraháma, Izáka a Jákoba, Boha Nejvyššího, Stvořitele nebe i země, Boha Jediného - toho nezměnil na Boha trojjediného, na Trojici. Jeho Bůh byl i nadále tím stejným Bohem. Stejným Bohem, ve kterého věřili a uctívali jeho otcové, Izraelci, Židé. Což je velmi zřetelné z Jeho četných slov a svědectví.
Před místodržitelem Félixem říká následující :
Sk 24:14: Ale vyznávám ti, že podle té Cesty, kterou nazývají sektou, takto sloužím Bohu svých otců a věřím všemu, co je napsáno v Zákoně a v Prorocích.
Pavel dost často ve svých spisech a kázáních používá slovní obrat "MŮJ BŮH", "NÁŠ BŮH", "SVÉHO BOHA", apod. A z blízkého i dalšího kontextu je zcela patrné a zřejmé, kdo je tím Pavlovým Bohem. A že rozhodně tím Bohem není TROJICE. Nýbrž Jediný Bůh - Otec. Bůh Izraele, Jahve.
Ř 1:8: Především děkuji svému Bohu skrze Ježíše Krista za vás všechny, že se zvěst o vaší víře šíří po celém světě. 1K 1:4: Stále za vás děkuji svému Bohu za Boží milost, která vám byla dána v Kristu Ježíši:
1K 6:11: Takoví jste někteří byli. Ale dali jste se omýt, byli jste posvěceni, byli jste ospravedlněni ve jménu našeho Pána Ježíše Krista a v Duchu našeho Boha.
2K 12:21: Obávám se, aby mě můj Bůh, až opět přijdu, u vás nepokořil a abych neoplakával mnohé, kteří padli do hříchu a neučinili pokání z nečistoty, smilstva a bezuzdnosti, kterých se dopustili. Fp 1:3: Děkuji svému Bohu při každé vzpomínce na vás
Fp 4:19: Můj Bůh naplní všechnu vaši potřebu podle svého bohatství v slávě v Kristu Ježíši.
Fp 4:20: Našemu Bohu a Otci sláva na věky věků. Amen. Fm 1:4: Děkuji svému Bohu vždycky, když se o tobě zmiňuji ve svých modlitbách, 1Te 1:3: máme na paměti váš skutek víry, vaši námahu lásky a vytrvalost naděje našeho Pána Ježíše Krista před naším Bohem a Otcem. 1Te 2:2: I když jsme předtím ve Filipech trpěli a byli potupeni, jak sami víte, odhodlali jsme se ve svém Bohu vám v mnohém zápase směle mluvit Boží evangelium.
1Te 3:9: Vždyť jakou vděčností za vás můžeme Bohu odplatit za všechnu tu opravdovou radost, kterou z vás máme před naším Bohem?
2Te 1:11: Proto se za vás také stále modlíme, aby vás náš Bůh učinil hodnými svého povolání a v moci naplnil každý dobrý úmysl a skutek víry,
2Te 1:12: aby tak bylo oslaveno jméno našeho Pána Ježíše ve vás a vy v něm podle milosti našeho Boha a Pána Ježíše Krista. Žd 12:29: Neboť náš Bůh je oheň stravující.
Ga 1:4: který dal sám sebe za naše hříchy, aby nás vysvobodil z tohoto přítomného zlého věku podle vůle našeho Boha a Otce,
Velmi jasně také vyznívá Pavlovo chápání Boha a Pána Ježíše Krista, muže z Nazaretu z PAVLOVÝCH KÁZÁNÍ, např. 1) v Antiochii Pisidské - Skutky 13, 14 - 46. krátký vzorek: " 21 Pak žádali o krále, a Bůh jim dal Saula, syna Kíšova, muže z kmene Benjamínova, na čtyřicet let. 22 A když ho odstranil, vzbudil jim za krále Davida, o němž vydal svědectví: ‚Nalezl jsem Davida, syna Jišajova, muže podle mého srdce, který bude činit všechnu mou vůli. ‘ 23 Z jeho semene přivedl Bůh Izraeli podle zaslíbení zachránce, Ježíše. "
2) nebo kázání v Aténách na Areopagu - Skutky 17, 22 - 34 krátký vzorek: "30 Když tedy Bůh přehlédl ty doby nevědomosti, nařizuje nyní lidem, aby všichni a všude činili pokání. 31 Neboť ustanovil den, v němž bude spravedlivě soudit obydlený svět skrze muže, kterého k tomu určil. Všem o tom poskytl důkaz tím, že jej vzkřísil z mrtvých.“
Ze všech těch Pavlových kázání, svědectví, listů je NAPROSTO zřejmé, že Pavel neměl ani ponětí o nějaké Trojici, nic takového nekázal a nevěřil.
|
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 13. červen 2025 @ 08:20:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | (2 J 1,9) Každý, kdo zachází dále a nezůstává v učení Kristově, nemá Boha; kdo zůstává v učení Kristově, má i Otce i Syna.
(1 J 2,23) Každý, kdo popírá Syna, nemá ani Otce. Kdo vyznává Syna, má i Otce.
(1 J 1,2 ...) Ten život byl zjeven, viděli jsme a svědčíme a zvěstujeme vám věčný život, který byl u Otce a nám byl zjeven. — Co jsme viděli a slyšeli, zvěstujeme i vám, abyste také vy měli společenství s námi. Naše společenství je s Otcem a s jeho Synem Ježíšem Kristem. Toto vám píšeme, aby naše radost byla úplná. A toto je zvěst, kterou jsme od něho slyšeli a vám ji zvěstujeme: Bůh je světlo a není v něm žádná tma. Řekneme-li, že s ním máme společenství, a přitom chodíme v temnotě, lžeme a nečiníme pravdu. Jestliže však chodíme v tom světle, jako on je v tom světle, máme společenství mezi sebou a krev Ježíše Krista, jeho Syna, nás očišťuje od každého hříchu.
(Fm 1,3) Milost vám a pokoj od Boha Otce našeho a Pána Ježíše Krista.
(Fp 2,9 ...) Proto ho také Bůh povýšil nade vše a dal mu jméno, které je nad každé jméno, aby se ve jménu Ježíše sklonilo každé koleno; ti, kdo jsou na nebi i na zemi i pod zemí, a k slávě Boha Otce aby každý jazyk vyznal, že Ježíš Kristus je Pán.
Jestliže je Ježíš pouze lidským Vykupitelem lidstva a není Bůh - z jakého důvodu by se mu vlastně měli klanět andělé i zlí duchové?
(J 16,28) Vyšel jsem od Otce a přišel jsem na svět; opět opouštím svět a jdu k Otci.“
(J 15,23 ...) Kdo mne nenávidí, nenávidí i mého Otce. Kdybych byl mezi nimi neučinil skutky, které neučinil nikdo jiný, neměli by hřích. Ale nyní viděli, a mají v nenávisti jak mne, tak mého Otce. To proto, aby se naplnilo slovo, které je napsáno v jejich Zákoně: ‚Nenáviděli mne bez příčiny.‘ “ „Až přijde Zastánce, kterého vám pošlu od Otce, Duch Pravdy, jenž vychází od Otce, ten o mně vydá svědectví.
Proč zde není použit plurál? (nenáviděli nás bez příčiny?).
A kdo to je, ten "Zastánce", který má vydat svědectví, když to není Duch svatý, třetí božská osoba?
(J 14,9) Ježíš mu řekl: „ Tak dlouho jsem s vámi, Filipe, a ty jsi mne nepoznal? Kdo viděl mne, viděl Otce. Jak můžeš říkat: ‚Ukaž nám Otce‘?
(J 6,46) Ne že by někdo Otce viděl, kromě toho, kdo je od Boha; ten viděl Otce.
|
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 13. červen 2025 @ 11:35:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Stando, chápu, že chceš zdůraznit, že máš jiného Boha než měl apoštol Pavel..
|
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 13. červen 2025 @ 12:49:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Právě že ti poukazuji na Boha, kterého měl apoštol Pavel skutečně:
Jestliže by byl Ježíš pouhým člověkem, jak by mohl být pro nás dárcem milosti a pokoje?
Vždyť toto jsou Boží dary!
(1 Te 5,23) A sám Bůh pokoje kéž vás celé posvětí ...
(Fm 1,3) Milost vám a pokoj od Boha Otce našeho a Pána Ježíše Krista.
(Zj 22,21) Milost Pána Ježíše Krista se všemi svatými....
(1 Pt 5,10) A Bůh veškeré milosti, který vás povolal ke své věčné slávě v Kristu Ježíši
V křesťanském učení jsou: Milost (charis) – Boží přízeň, která posvěcuje a zachraňuje.Pokoj (eirēnē / šalom) – plnost života s Bohem, dar, který překračuje lidské možnosti (srov. Jan 14,27).Posvěcení, povolání, věčná sláva – výsostně Boží skutky, nikoli lidské zásluhy. Pokud tedy Ježíš:dává milost (Zj 22,21),uděluje pokoj (Jan 14,27),posvěcuje (1 Te 5,23),spolupůsobí s Otcem ve zvěstování požehnání (Fm 1,3),pak buď:Je Bůh, a má pravomoc udělovat to, co může dát jen Bůh,nebo:Je jen člověk – a v tom případě by bylo rouhání, aby si přisvojoval úlohu Dárce božích darů .....
„Milost vám a pokoj od Boha Otce našeho a Pána Ježíše Krista.“ Toto požehnání je formálně symetrické: Milost a pokoj od Boha Otce a od Pána Ježíše Krista → Tedy: stejný zdroj, stejná úroveň působení. → Pavel neříká „skrze Ježíše“, ale „od Ježíše“ – vedle Otce. V kontextu židovského monoteismu by to nedávalo smysl, pokud by Ježíš nebyl účasten božství.
„Milost Pána Ježíše Krista se všemi svatými.“ Tato milost je milostí, která posvěcuje, dává účast na věčné slávě. Neříká se: „Ať vám Bůh dá milost skrze Krista“, ale „milost Kristova ať je s vámi“ – tzn. on sám je dárcem.
"Bůh veškeré milosti, který vás povolal ke své věčné slávě v Kristu Ježíši…“ Bůh je zdroj veškeré milosti. Ale Ježíš Kristus je prostředí, způsob a zároveň cíl tohoto povolání – to není možné bez účasti na božské přirozenosti. Kristus není jen „nástroj“ – je prostředníkem, který je zároveň Bohem i člověkem.
|
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 13. červen 2025 @ 12:58:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Stando, a můžeš mi prozradit, který z těch tebou uvedených veršů dokazuje, že Ježíš je Bůh ? A že se ap. Pavel mýlil ve svém chápání a poznání Boha ?
|
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 13. červen 2025 @ 21:12:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
(Fm 1,3) Milost vám a pokoj od Boha Otce našeho a Pána Ježíše Krista.
|
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 13. červen 2025 @ 21:30:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Co to jako má být, Stando ? :-)
Jasně, že Pavel věřil v Jediného Pravého Boha - Otce. Žádnou Trojici. A kromě Boha také ve vzkříšeného muže z Nazareta, Ježíše, kterého Jediný Bůh učinil Pánem i Mesiášem.
|
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 14. červen 2025 @ 07:48:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pouhý člověk nemůže být dárcem milosti a pokoje - to jsou Boží dary. |
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 14. červen 2025 @ 08:41:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proč by nemohl být? Ježíš jako člověk je Pán a dostal od Boha sílu a moc a další, takže může dávat i milost. Nikde není psáno, že milost může dávat pouze Bůh.
A za druhé bych na podobných zvoláních a zbožných přáních apoštolů určitě nestavěl kdo může nebo nemůže dávat milost. To není 100% argument. |
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 14. červen 2025 @ 09:39:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
No vidíš. Apoštol Pavel má na to jiný názor :
Ř 5:15: Avšak s darem milosti tomu není tak jako s proviněním. Jestliže proviněním jednoho člověka mnozí zemřeli, mnohem více se na mnohé rozhojnila Boží milost a dar spravedlnosti V MILOSTI TOHO JEDNOHO ČLOVĚKA, Ježíše Krista.
|
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 14. červen 2025 @ 10:48:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toto je právě důkaz, že Pán Ježíš není pouze člověkem, ale že je také Bohem. A jen proto může být dárcem milosti.
Podle tvojí verze by člověk obdržel milost od Boha Otce skrze Ježíše - člověka. Pak by to ale byla zase jen Boží milost - nikdy ne Kristova milost! Ježíš - pouze člověk - by nemohl být sám ze sebe dárcem Božích milostí - to je rouhání - stavění člověka na roveň Bohu!
Nic takového ovšem apoštolové neučili a nedělali!
(Fp 4,23) Milost Pána Ježíše Krista s vaším duchem. Amen.
(Fp 1,2) Milost vám a pokoj od Boha, našeho Otce a Pána Ježíše Krista.
(Milost a pokoj jsou výhradně Boží dary).
Otec a Syn jsou zde postaveni na stejnou rovinu. To je možné jen proto, že jsou jedním Bohem.
( |
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 14. červen 2025 @ 11:04:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Stando, já věřím Božímu slovu. Věřím slovům Ježíše, apoštolů. Nevěřím spekulacím, které tato slova popírají, vyvrací.
Pro mě když je napsáno ČLOVĚK, ta to znamená ČLOVĚK. Nikoli Bůh.
A všechny ty pozdravy a přání věřícím, které apoštolové píšou ve svých listech, jsou jasným důkazem, že Ježíš je někdo jiný než Bůh. A vůbec Bůh a Ježíš nejsou stavěni na jednou rovinu, jak sis to vymyslel :-)
|
]
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 15. červen 2025 @ 14:44:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ne, nejsou Stando. Kde tam máš napsané, že jsou zde postaveni na stejnou rovinu ? Stejný pozdrav a přání tlumočí ap. Jan ve Zjevení. A píše následovně :
" 4 Jan sedmi sborům v Asii: Milost vám a pokoj od Toho, který jest a který byl a který přichází, i od sedmi duchů, kteří jsou před jeho trůnem, ( to jest od Boha ) 5 A od Ježíše Krista, jenž je věrný svědek, prvorozený z mrtvých a vládce králů země. Tomu, jenž nás miluje a svou krví nás rozvázal z našich hříchů 6 a učinil nás královstvím, kněžími svému Bohu a Otci ( to jest od Ježíše Krista, který není v nebi dalším Bohem, ale má svého Boha ) — jemu sláva i moc na věky věků. Amen. "
Rozhodně nejsou na stejné úrovni...
Ježíš není věčný Bůh. Jediný pravdivý Bůh je Otec. Tak o tom svědčí Ježíš i apoštolové. I Bůh sám, samozřejmě.
Bůh se nestal jedním z nás. To jsou řeckoplatónské fabulace a mýty, propašované do křesťanství někdy ve 3., 4., 5. století.
|
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 16. červen 2025 @ 08:23:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ježíš je Adoni i Adonaj - a Pavel tyto dvě naprosto odlišné přirozenosti nesměšuje, ale odlišuje. Proto vždy hovoří o Bohu zvlášť a o Ježíši - člověku také zvlášť.
Hovoří o obou přirozenostech. Samozřejmě, že Ježíšovo lidství není na stejné úrovni s Ježíšovým božstvím.
(J 16,25 ...) „ Tyto věci jsem vám pověděl v přirovnáních. Přichází hodina, kdy k vám již nebudu mluvit v přirovnáních, nýbrž vám budu otevřeně vyprávět o Otci. V tom dni budete žádat v mém jménu, a neříkám vám, že já budu prosit Otce za vás. Vždyť sám Otec vás miluje, protože jste si mě zamilovali a uvěřili jste, že já jsem vyšel od Boha. Vyšel jsem od Otce a přišel jsem na svět; opět opouštím svět a jdu k Otci.“
|
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 16. červen 2025 @ 13:02:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ne, Stando, Ježíš není Adoni i Adonaj.
Ježíš je pouze Adoni z toho žalmu 110. Tímto žalmem pisatelé NZ argumentují, když dovozují ze SZ, že Ježíš je Pánem, že Ho Bůh Jahwe učinil Pánem.
|
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pondělí, 16. červen 2025 @ 08:11:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Apoštol Pavel nemá žádnou moc určovat kdo dává nebo nedává milost. Je to jen jeho přání či zvolání na kterém nikdo kdo má normální IQ nebude stavět rovnitko mezi Bohem a člověkem Ježíšem. |
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 24. červen 2025 @ 08:03:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Věta souřadící. Otec a Kristus zde jsou na stejné úrovni - oba dva jako dárci milosti. |
]
PRO NEÚNAVNÉHO DEBILIZÁTORA ZDEJŠÍ DISKUSNÍ SCÉNY (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Pondělí, 07. červenec 2025 @ 13:44:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | PRO NEÚNAVNÉHO DEBILIZÁTORA ZDEJŠÍ DISKUSNÍ SCÉNY
Ř 9,5 Jejichž jsou otcové, a ti, z nichž [jest] Kristus podlé těla, kterýž jest nade všecky Bůh požehnaný na věky. Amen. (BK)
Ř. 9,5 "jejichž jsou otcové a nichž je, co do masa, KRISTUS, jenž je nade všemi, Bůh velebení hodný do věků. AMÉN . (Pavlík)
Speciálně pro pana debilizátora:
Znovu a znovu opakuji (ale vážený pan to nechápe), že Písmo je z principu BEZROZPORNÉ , z čehož nutně plyne, že se výroky Písma doplňují a z Písma proto nelze dělat jakýkoli výběr.
Písmo hovoří jasně: Neubereš! Nepřidáš! (5M. 13,1; Jer. 26,2; Zj. 22; 18,19).
Vlastníkům mozku by toto moje kratičké vyjádření mohlo bohatě stačit.
ecr |
]
PRO NEVZDĚLANÉHO EKRAZITA (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 07. červenec 2025 @ 17:13:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Něco vám prozradím, příteli..
Abyste nezůstal v nevědomosti a bludech. Apoštol Pavel si určitě neprotiřečí. A neprotiřečí ani Ježíšovi a nepokládá Ho za pomýleného a lháře. A dobře ví, kdo je JEDINÝ PRAVÝ BŮH. A věří v této věci všem Písmům SZ, jakož i samotnému Ježíši. Písmo je z principu BEZROZPORNÉ - v tom máte pravdu.
Tak předně : V řeckém jazyce, ve kterém jsou psány apoštolské listy, a jsou k dispozici i nejstarší dochované manuskripty (včetně listu Římanům), neexistuje žádná interpunkce. Žádné čárky, tečky. Dokonce text je psán tak, že nejsou ani žádné mezery mezi jednotlivými slovy, dokonce ani mezi větami.
A záleží pouze na překladatelích a opisovačích textů, kam a jak podle svého citu a porozumění či předporozumění čárky nebo tečky do textu umístí. A je nabíledni, že od konce 4. století, kdy to bylo všem nařízeno světskou i církevní mocí pod hrozbou exkomunikace, vyhnanství, konfiskace majetku i smrti, že se všichni ti překladatelé a opisovači snažili těmto trestům vyhnout a přizpůsobit překladaný text závazně vnucenému chápání Boha jako Trojice ( což byla v křesťanství nikdy předtím neslýchaná novinka ), a podle toho čárky nebo tečky v textu umístili. Čili předporozumění bylo (a je, zůstává pořád ) velmi silné a žádoucí...
Nicméně - apoštol Pavel rčení "Bůh požehnaný na věky" používá ve svých textech vícekrát, a vždycky se jedná o Boha Otce, Boha Stvořitele, ne o Ježíše.
Ř 1:25: vyměnili Boží pravdu za lež, kořili se a sloužili tvorstvu více než Stvořiteli, jenž je požehnaný na věky. Amen. 2K 11:31: Bůh a Otec Pána Ježíše, který je požehnaný na věky, ví, že nelžu.
Říká se tomu "doxologie" - chvalořečení. Provolání slávy Bohu. Zvolání. Něco jako "Sláva Bohu" apod.
Taková a podobná provolání jsou dost častá, i od jiných apoštolů, nejen od Pavla. Např.:
1Tm 1:17: Králi věků, nesmrtelnému, neviditelnému, jedinému Bohu buď čest a sláva na věky věků! Amen. Ju 1:25: Jedinému Bohu, našemu Spasiteli - jemu buď skrze našeho Pána Ježíše Krista sláva a velebnost, vláda i moc přede všemi věky, nyní i po všechny věky. Amen.
Něco pro vás v angličtině :
Nejbližší a nejpřesnější překlad, takový, který není v rozporu s Písmem, se slovy Boha o sobě samém i se slovy Pána Ježíše o Bohu, v neposlední řadě s učením a vírou ap. Pavla, je tento překlad Petrů (až na tu pomlčku. Správně by měla být tečka a nová věta, nikoli pomlčka )
Ř 9:5: Jejich předkové jsou praotci (izraelského národ) a od nich podle lidské přirozenosti pochází i Kristus - Bůh, který je nade všecko a který buď veleben na věky! Amen.
Tzn.: Ř 9:5: Jejich předkové jsou praotci (izraelského národ) a od nich podle lidské přirozenosti pochází i Kristus. Bůh, který je nade všecko a který buď veleben na věky! Amen.
A úplně nejpřesněji to uvádí Katolický liturgický překlad :
Ř 9:5: Jejich předkové jsou praotci izraelského národa a od nich podle lidské přirozenosti pochází i Kristus. Bůh, který je nade všecko, buď velebený navěky! Amen.
|
]
PROFIL NEÚNAVNÉHO DEBILIZÁTORA ZDEJŠÍ DISKUSNÍ SCÉNY (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Pondělí, 07. červenec 2025 @ 18:21:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak za prvé: Vaše posouzení mého vzdělání mě velice pobavilo. Za druhé: vašim přítelem být ani nemohu. A to z toho důvodu, že jste nevěřící člověk. Jako člověku rozumu velmi, velmi mdlého, podám tento polopatický výklad. Samozřejmě to nedělám pro vás (vy mi za to nestojíte), ale pro druhé, kteří si snad můj komentář přečtou.
Jan 5, 22 [biblenet.cz] Otec nikoho nesoudí, ale všechen soud dal do rukou Synovi, Jan 5, 23 [biblenet.cz] aby všichni ctili Syna, jako ctí Otce. Kdo nemá v úctě Syna, nemá v úctě ani Otce, který ho poslal.
Smysl těchto dvou veršů í je tento: Spasitel si nárokuje úctu jaká náleží nebeskému Otci. To znamená, že Spasitel je Bůh. Spasitel je Cestou, Pravdou a Životem (J. 14,6) a jedinými Dveřmi vedoucími k Otci (J. 10; 7,9) - což člověk v žádném případě býti nemůže!!!
Proto Kristovo prohlášení nemůže být zpochybňováno. Kdo nectí Krista jako Boha - Otce, ten nectí ani Otce - je tudíž nevěřící a zcela mimo spasení.
A to je zcela jasně váš případ. Vy už jste svou nenávistí ke Kristu a lidem tak zotročený, že Satan, zcela vaši mysl ovládající, vám PROSTĚ NEDOVOLÍ přijetí této jednoduché biblické pravdy. Chápu vás: vy, stejně jako pan Vota, si musíte dokázat sám sobě, že máte pravdu, jinak byste musel i přes vaši zotročenost Satanem připustit, že je to s vámi velmi, velmi bledé.
Znovu opakuji, jen pro kompletnost:
1. Janův 5, 20 [biblenet.cz] Víme, že Syn Boží přišel a dal nám schopnost rozeznávat, abychom poznali, kdo je pravý Bůh. A jsme v tom pravém Bohu, protože jsme v jeho Synu Ježíši Kristu. On je ten pravý Bůh a věčný život.
Nicméně, Písmo k vám již nemluví.
POLOPATIČTĚJI TO VYSVĚTLIT NEUMÍM .
Přeji krásný, vlahý večer. A slunce v duši.
ecr
|
]
]
PRO NEVZDĚLANÉHO EKRAZITA (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 07. červenec 2025 @ 18:51:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Vy si vážně myslíte, že těmi vašimi dřísty, fabulacemi, překrucováním smyslu Písma, úsměvnými smyšlenkami, jste vyvrátil Ježíšova slova a dokázal, že Ježíš lže ? :
J 17:1: Když to Ježíš pověděl, zvedl oči k nebi a řekl: "OTČE, ......... aby poznali TEBE, JEDINÉHO PRAVÉHO BOHA ... "
JSTE NAIVNÍ TROUBA.
|
]
ŘÍKAL JSTE SI O PÁR FACEK - TAK JSEM VÁM VYHOVĚL . . . (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Pondělí, 07. červenec 2025 @ 21:33:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ŘÍKAL JSTE SI O PÁR FACEK - TAK JSEM VÁM VYHOVĚL . . .
|
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 14. červen 2025 @ 08:46:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | CT WH 1885 Wescott and Hort (WH) Phil 2:9: "διο και ο θεοϲ αυτον υπερυψωϲεν και εχαριϲατο αυτω το ονομα το υπερ παν ονομα" CT WH 1885 Wescott and Hort (WH) Phil 2:9: "διο και ο θεοϲ αυτον υπερυψωϲεν και εχαριϲατο αυτω το ονομα το υπερ παν ονομα" CT WH 1885 Wescott a Hort (WH) Flp 2:9: "Proto ho také Bůh povýšil a dal mu jméno, které je nad každé jméno."
CT WH 1885 Wescott and Hort (WH) Phil 2:10: "ινα εν τω ονοματι ιηϲου παν γονυ καμψη επουρανιων και επιγειων και καταχθονιων" CT WH 1885 Wescott a Hort (WH) Flp 2:10: "aby se před jménem Ježíšovým sklonilo každé koleno těch v nebi, těch na zemi i těch pod zemí"
CT WH 1885 Wescott and Hort (WH) Phil 2:11: "και παϲα γλωϲϲα εξομολογηϲηται οτι κυριοϲ ιηϲουϲ χριϲτοϲ ειϲ δοξαν θεου πατροϲ" CT WH 1885 Wescott a Hort (WH) Fil 2:11: "a každý jazyk vyznává, že Ježíš Kristus je Pán, ke slávě Boha Otce"
Bůh povýšil člověka Ježíše. Kdyby byl Ježíš i Bůh tak by jej Bůh Otec nemusel povyšovat. A nepovýšil jej na Boha, ale na Pána ke slávě Boha Otce. Jak jednoduché jak srozumitelné. |
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 14. červen 2025 @ 10:59:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Bůh povýšil člověka Ježíše."...
Bůh se stal člověkem Ježíšem - a tím povýšil i Ježíšovo lidství jako člověka. Otec nemusel povyšovat nebeského Syna - naopak to Syn se musel nejdřív ponížit a přijat lidství! Podle Otcova věčného plánu záchrany lidstva (Gn 3,15).
(Fp 2,5) Mějte tedy v sobě to smýšlení, které bylo i v Kristu Ježíši. Ačkoli byl ve způsobu Božím, nelpěl na tom, že je roven Bohu, nýbrž sám sebe zmařil, vzal na sebe způsob otroka a stal se podobným lidem. A když se ukázal v podobě člověka, ponížil se, stal se poslušným až k smrti, a to smrti na kříži.
..."A nepovýšil jej na Boha, ale na Pána..."...
Což je ale významově totéž! Titul "PÁN" přináležel v Izraelském národě výhradně Bohu. Jiní "páni" jsou očima Písma vnímáni v úplně jiné podružné rovině. Např. králi se říkalo "pane" - protože král v mesianismu královském zastupoval viditelně autoritu Hospodina. |
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 14. červen 2025 @ 13:43:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Zase Stando používáš falešný, tendenční překlad
Ježíš není rovný Bohu. Bohu není roven nikdo. Mimo jiné proto Bůh je Bůh.
Ž 89:7: Vždyť kdo v oblacích je roven Hospodinu? Kdo je podoben Hospodinu mezi Božími syny? Iz 40:25: Ke komu mne tedy připodobníte? Komu jsem roven? praví ten Svatý. Iz 46:5: Ke komu mne připodobníte a komu mne postavíte na roveň, ke komu mne přirovnáte, abychom si byli podobni? J 14:28: Slyšeli jste, že jsem vám řekl: ‚Odcházím a přijdu k vám.‘ Kdybyste mě milovali, zaradovali byste se, že jdu k Otci, neboť Otec je větší než já. Ef 4:6: jeden Bůh a Otec všech, ten nade všemi, skrze všechny a ve všech nás. J 10:29: Můj Otec, který mi je dal, je větší nade všechny a nikdo je nemůže vytrhnout z ruky mého Otce.
1K 11:3: Chtěl bych však, abyste si uvědomili, že hlavou každého muže je Kristus, hlavou ženy její muž a hlavou Krista (je) Bůh.
/ ..." A nepovýšil jej na Boha, ale na Pána..."...
Což je ale významově totéž! Titul "PÁN" přináležel v Izraelském národě výhradně Bohu. Jiní "páni" jsou očima Písma vnímáni v úplně jiné podružné rovině. Např. králi se říkalo "pane" - protože král v mesianismu královském zastupoval viditelně autoritu Hospodina. /
Ale kdepak. Nevím Stando, proč pořád používáš ta lživá tvrzení, o kterých jsme už minimálně 5x mluvili a vyjasňovali. Apoštolové, když zdůvodňují legitimitu Ježíše jako Pána, tak se odvolávají na Žalm 110. A ten argument používají v NZ asi 30x - nejvíce ze všech starozákonních veršů, na které se odvolávají.
A ten zní takto: Ž 110:1: Žalm Davidův. Hospodin řekl mému Pánu: „Seď po mé pravici, dokud nepoložím tvé nepřátele za podnož tvým nohám.“ Ž 110:1: Davidův. Žalm. Jahvův výrok k mému Pánu: „Zasedni po mé pravici, dokud nepoložím tvé nepřátele za podnož tvých nohou.“ - Jeruzalémská bible A v hebrejštině zní tento žalm takto: Řekl JHWH (Jahwe) mému AdoniAdoni je lidský pán, král, nadaný autoritou mocnář. Nikoliv Bůh. (Bůh je Adonaj)
Správné překlady Fp 2,6, které neodporují uvedeným textům Písma, jsou např. tyto: Fp 2:6: ačkoli měl Božskou podobu, nepokládal rovnost s Bohem za žádoucí kořist, Fp 2:6: Kterýž jsa v způsobu Božím, nepoložil sobě toho za loupež rovný býti Bohu,
|
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 14. červen 2025 @ 13:49:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | pokračování:
Správné překlady Fp 2,6, které neodporují uvedeným textům Písma, jsou např. tyto: Fp 2:6: ačkoli měl Božskou podobu, nepokládal rovnost s Bohem za žádoucí kořist, Fp 2:6: Kterýž jsa v způsobu Božím, nepoložil sobě toho za loupež rovný býti Bohu,
Fp 2:6: Który chociaż był w postaci Bożej, nie upierał się zachłannie przy tym, aby być równym Bogu.
|
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 15. červen 2025 @ 07:01:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Správné překlady" od jehovistů? |
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 15. červen 2025 @ 14:49:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Žilkův překlad, Bible kralická a polská Biblia Warszawska nejsou překlady "od jehovistů"
|
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 16. červen 2025 @ 08:15:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nejsou. Ale jsou účelově vybrány proto, aby doplnily tvoji ideovou koncepci - a ta je jehovistická.
Podle mne to říká, že Ježíš má božskou přirozenost - jsa v způsobu Božím. - jen proto to od Ježíše není rouháním být roven nebeskému Otci: " Všechno, co má Otec, je mé ..." (J 16,15).
Takže Ježíš nekrade, nepřisvojuje si Otcovu autoritu neprávem.
Ježíš je "Adoni", ale je také "Adonaj". |
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 16. červen 2025 @ 13:18:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jediný Pravý Bůh je Jahwe (Jehova, JHWH), takže jehovistická koncepce Boha je správně. Co tě na tom udivuje ? Takovou měl a věřil Ježíš, patriarchové, proroci, izraelští králové, apoštolové.
A ty překlady, které jsem uvedl, jsou v souladu s vírou a učením Ježíše, apoštolů. Kdežto ty tvoje jsou s vírou a učením Ježíše a apoštolů v rozporu. Takže jsou nepravé, zfalšované.
/ Ježíš je "Adoni", ale je také "Adonaj". /
Ne. Nikoliv. Takové tvrzení je v rozporu s tím, co o Bohu a Ježíši zvěstuje sám Ježíš, apoštolové, i sám Bůh.
Takový text, že někdo je Adoni a zároveň Adonaj, v Bibli, kterou používal Ježíš a apoštolové, nikde není. Nikdo z apoštolů ani Ježíš takový text nikdy necitoval.
Smyšlené fabulace.
|
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 16. červen 2025 @ 15:42:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
..." Takový text, že někdo je Adoni a zároveň Adonaj, v Bibli, kterou používal Ježíš a apoštolové, nikde není."...
Jak to, že není?
(J 1,1) Na počátku bylo Slovo a to Slovo bylo u Boha a to Slovo bylo Bůh (Adonaj).
(J 1,14) A Slovo se stalo tělem (Adoni) a přebývalo mezi
námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jediný Syn, plný
milosti a pravdy. |
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 16. červen 2025 @ 16:17:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jen dedukce a domyšlenky. Interpretace, nadinterpretace a dezinterpretace Písma.
V rozporu s celým Písmem. V rozporu s 1. přikázáním. V rozporu s učením Ježíše i apoštolů.
|
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 18. červen 2025 @ 06:50:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Co z toho má být dedukcí: J 1,1, nebo J 14? |
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 18. červen 2025 @ 13:00:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Dedukcí je domněnka, že tyto dva verše mluví o tom, že Ježíš je Adoni i Adonaj.
(J 1,1) Na počátku bylo Slovo a to Slovo bylo u Boha a to Slovo bylo Bůh (Adonaj).
(J 1,14) A Slovo se stalo tělem (Adoni) a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jediný Syn, plný milosti a pravdy.
To by všechno, co Bůh povolal skrze svůj Logos/Slovo k existenci bylo Adonaj i Adoni.
Adonaj i Adoni by bylo Slunce, Měsíc, hvězdy, země, moře, lidi, zvířata,...
|
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 19. červen 2025 @ 07:51:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Adonaj" se stalo i "Adoni" a ten pak přebýval mezi námi a vzal tíhu našich hříchů na sebe.. A dělá tak dodnes. Přebývá ve svém tajemném těle (církvi) a skrze její službu nám mohou být odpouštěny hříchy.
Nic takového se nestalo v případě stvoření Slunce, Měsíce, hvězd. |
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 19. červen 2025 @ 09:25:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Slovo/Logos se stalo VŽDY TĚLEM. Kdykoli Bůh své Slovo, svůj plán, záměr se rozhodl realizovat. I v případě Slunce, Měsíce, hvězd...
Písmo v řečtině používá Logos - což je mnohem širší pojem než slovo. Znamená také logické uspořádání (Logos - odtud logika), záměr, plán, mysl, předzvědění, vyřčené zaslíbení, tvůrčí božské slovo,..
A ten Logos, boží Logos (slovo) se VŽDYCKY stalo tělem, kdykoliv Bůh to slovo, to co měl ve své mysli, záměru, vyřkl. Stačí číst 1. kapitolu Genesis.
Bůh řekl - a stalo se. Logos se stal tělem. Stal se skutečností. Uskutečnil se. Realizoval.
A to podle toho, co Bůh měl ve své mysli, jaký byl Jeho záměr, se jednou to Slovo (Logos) stalo tělem - např. Sluncem. Jindy se stalo tělem - stalo se hvězdami. Jindy se stalo tělem - stalo se naší zemí Jindy se stalo tělem - stalo se člověkem Jindy se stalo tělem - stalo se slonem Jindy se stalo tělem - stalo se žirafou atd.
Vždycky se Slovo (Logos) stalo tělem. A to velmi různými těly - podle Božího záměru a plánu.
" 38 Bůh mu však dává tělo, jak to sám chtěl: každému semeni jeho vlastní tělo. 39 Není každé tělo stejné, nýbrž jiné je tělo lidské, jiné je tělo dobytka, jiné tělo ptáků a jiné tělo ryb. 40 A jsou těla nebeská a těla pozemská, ale jiná je sláva nebeských a jiná pozemských. 41 Jiná je sláva slunce, jiná je sláva měsíce a jiná je sláva hvězd. Neboť hvězda od hvězdy se liší ve slávě. "
Vždy, kdykoliv Bůh povolává cokoliv nebo kohokoliv k existenci , je u toho Boží Logos - Boží záměr, úmysl, plán, předzvědění,.. Tak to bylo i na začátku příběhu Ježíše, povolání Jej k existenci. Sk 13:23: Z jeho (Davidova) semene přivedl Bůh Izraeli podle zaslíbení zachránce, Ježíše.1P 1:20: on byl předzvěděn (byl už v Boží mysli, záměru před stvořením světa) před stvořením světa, zjeven pak na konci časů pro vás,Bez Božího Logosu (záměru, plánu, vyjádřeného vyřčeným slovem), bez toho, že by to nejdříve měl Bůh ve své mysli, v záměru, plánu, nevznikne nahodile, samo od sebe, vůbec nic.
" 3 Všechno vzniklo skrze ně (skrze Boží Logos) a bez něho (bez Božího Logosu, slova) nevzniklo vůbec nic, co je."
|
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 20. červen 2025 @ 08:02:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Biblický důkaz o věčném božství Krista:
Jan 1,1: „Na počátku bylo Slovo, a to Slovo bylo u Boha, a to Slovo bylo Bůh.“ Slovo (Logos = Kristus) je zde identifikováno s Bohem, nikoli jako nižší bytost.
Jan 10,30: „Já a Otec jsme jedno.“ Kol 1,16: „Skrze něho (Krista) bylo stvořeno všechno...“
Pokud je všechno stvořeno skrze Krista, nemůže být on sám stvořený.
Soteriologický argument (spásný) :
Pokud Ježíš není plně Bůh, nemůže spasit člověka: Pouze Bůh může zachránit.
Pokud by byl Kristus stvořený, nebyl by schopen přivést člověka k Bohu jako prostředník. Athanasius z Alexandrie (hlavní oponent Aria): „Co není přijato (Kristem), nemůže být uzdraveno.“ Kristus musel být plně božský i lidský, aby mohl obnovit celé lidství.
Trinitární vztahy – bezčasost :
Pokud Bůh je od věčnosti Otec, musí mít od věčnosti Syna.
Jinak by Bůh nebyl věčně Otec, ale stal by se jím až ve chvíli stvoření Syna. To by znamenalo změnu v Bohu, což je teologicky nepřijatelné (Bůh je neměnný).
Liturgická a církevní praxe:
Křesťané uctívají Krista - klaní se Kristu (už i apoštolové - Mt 28,17) – v modlitbě, zpěvu, eucharistii. Pokud by Kristus nebyl Bůh, byla by tato praxe modlářstvím. První křesťané by se tedy dopouštěli hříchu, kdyby Kristus nebyl pravý Bůh.
je u toho Boží Logos - Boží záměr, úmysl, plán, předzvědění,. Slunce vzniká jako tělesný předmět, ale není Slovo samo, ani „vtělené Slovo“. Vzniká něco jiného než Bůh – čisté stvoření, oddělené od Stvořitele.
„Tělem“ se v případě Ježíše Krista myslí celá lidská přirozenost: tělo, duše, vůle, emoce, smrtelnost. Neznamená to, že Slovo „převzalo lidské tělo jako oblek“, ale že se plně stalo člověkem. Nepřestalo být Bohem, ale přijalo navíc lidství.
|
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 20. červen 2025 @ 12:42:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Stando, žádný důkaz o věčném božství Krista neexistuje. Pokud by existoval, byl by to zároveň důkaz, že Ježíš nemluvil pravdu, že nevěděl a mýlil se, nebo záměrně lhal v tom, kdo je Jediný Pravý Bůh.
A to znamená, (protože předpokládám a jsem si jistý, že Ježíš mluvil pravdu a dobře věděl, kdo je Jediný Pravý Bůh), že uvedené tebou teorie a dedukce jsou falešné a některé až dost úsměvné, jasně popírající a ignorující mnohé texty Písma. A o všech jednotlivě jsme už zeširoka hovořili. Já je znám dlouho, ovšem jsou to nadinterpretace Písma, které v důsledku stavějí Ježíše (i apoštoly) do hodně nelichotivého světla - že tedy nevěděli nebo lhali o tom, kdo je Jediný Pravý Bůh.
|
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 16. červen 2025 @ 10:45:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Co je to, Josefe, za "jedinečného Boha", který je v lůnu Otcově?
|
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 16. červen 2025 @ 13:06:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
To není nic. Nevím, kdo si to vymyslel. Apoštol Jan nic takového nepsal. Ježíš nic takového nehlásal. Ani žádný z apoštolů o ničem takovém nekázal, nezvěstoval. Ani sám Bůh nikdy nic takového lidem nezjevil.
|
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 16. červen 2025 @ 15:38:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Napsal to evangelista a apoštol Jan:
(J 1,18) Boha nikdo nikdy neviděl; jedinečný Bůh, který je v lůnu Otcově, ten nám o něm pověděl.
|
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 16. červen 2025 @ 15:49:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ne, nenapsal. Jan psal konzistentně všechny své spisy. Ve svých spisech si neprotiřečí a neblouzní.
A napsal toto: J 1:18: Boha žádný nikdy neviděl; jednorozený ten Syn, kterýž jest v lůnu Otce, onť vypravil.
J 1:18: Boha nikdy nikdo neviděl; jednorozený Syn, který je v Otcově náručí, ten jej vylíčil.
J 1:18: Boha nikdo nikdy neviděl; jediný Syn, nakloněný k Otcově náruči, ten nám jej dal poznat.
J 20:31: Tyto jsou ale zapsány, abyste uvěřili, že Ježíš je Mesiáš, Boží Syn, a abyste skrze víru měli život v jeho jménu.
|
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 18. červen 2025 @ 07:01:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Vysvětli mi tedy, co to pro tebe, Josefe, znamená ten přítomný čas. Jak může být člověk - Ježíš v lůnu nebeského Otce?
V Janovi 1,18 je v řeckém originále jistá textová varianta, která se liší podle rukopisů – a tedy v některých zní „Bůh“ a v jiných „Syn“.
Starší texty: monogenēs Theos“ (μονογενὴς θεός) – doslova: „jednorozený Bůh“
Tuto variantu podporují nejstarší a nejspolehlivější rukopisy, např. P^66, P^75, Codex Sinaiticus, Codex Vaticanus ...
Novější texty: „monogenēs huios“ (μονογενὴς υἱός) – doslova: „jednorozený Syn“
Tuto variantu najdeme v pozdějších rukopisech, např. Textus Receptus (ze kterého čerpá i Kralická Bible)
Obě varianty potvrzují božství Krista, ale „jednorozený Bůh“ (μονογενὴς θεός) je výrazně silnější teologické prohlášení – říká, že ten, kdo zjevuje Otce, je sám Bůh, ne jen Syn.
|
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 18. červen 2025 @ 13:52:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Stando, božství Krista nepotvrzují žádné varianty. To by musely nejdřív zrušit Ježíšova slova o tom, kdo je Jediný Pravdivý Bůh.
/ Vysvětli mi tedy, co to pro tebe, Josefe, znamená ten přítomný čas. Jak může být člověk - Ježíš v lůnu nebeského Otce? /
V lůnu nebo v náruči.
Není to nic jiného, než co mluví Ježíš sám o sobě:
J 14:10: Nevěříš, že já jsem v Otci a Otec je ve mně? Slova, která k vám mluvím, nemluvím sám ze sebe; Otec, který ve mně přebývá, činí své skutky. J 14:11: Věřte mi, že já jsem v Otci a Otec ve mně; ne-li, věřte aspoň pro ty skutky. |
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 19. červen 2025 @ 07:56:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Být v lůnu - je ten nejintimnější vztah mezi matkou s dítětem.
Toto není žádná adopce! |
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 19. červen 2025 @ 10:33:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
No, dobře, a tak tedy ta úvaha podle tebe ruší Ježíšova slova "OTČE, ....... aby poznali TEBE JEDINÉHO PRAVÉHO BOHA..." (Jan 17,3) ? To jako fakt ?
"Být v lůnu" jakož i "být v náruči" je obrazná řeč.
Já jsem v Otci a Otec je ve mně. Jako ty, Otče, jsi ve mně a já v tobě, ať jsou i oni v nás (v lůnu ? ) ...
|
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 20. červen 2025 @ 08:07:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." je obrazná řeč."...
V biblické tradici metafora neznamená „nepravda“ nebo „nepodstatné“. Naopak: je to obrazné vyjádření hluboké reality, kterou slova nejsou schopna plně vystihnout. Jde o způsob, jak lidskými slovy popsat neviditelný, věčný a duchovní vztah mezi Otcem a Synem. |
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 20. červen 2025 @ 12:27:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Stando, nevyhýbej se odpovědi na otázky, které jsem ti položil:
No, dobře, a tak tedy ta úvaha podle tebe ruší Ježíšova slova "OTČE, ....... aby poznali TEBE JEDINÉHO PRAVÉHO BOHA..." (Jan 17,3) ? To jako fakt ?
Já vím, že obrazná řeč vyjadřuje něco, co se jinak slovy těžko dá popsat. A vůbec nenaznačuji, že "být v lůnu Otcově" nebo "být v náruči Otcově" je nepravda nebo že je to nepodstatné. Vím, že jde o způsob, jak popsat duchovní vztah mezi Otcem a Ježíšem, Synem Božím. Ovšem nevím, proč do toho vkládat přívlastek "věčný" ?
To proto, aby se zrušilo ta výše uvedena Ježíšova slova ?
|
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 20. červen 2025 @ 13:37:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."nevím, proč do toho vkládat přívlastek "věčný" ?"...
Písmo (Jan 1,1; 17,5) - Syn je u Otce od počátku, před časem ....
Tradice (Nicea 325)Syn je zrozený od věčnosti, ne stvořený ... Teologie TrojiceOtec není Otec bez Syna → vztah je věčný ...
Logika Boží neměnnosti: Bůh se nemění → vztah se nezapočal v čase ....
Bůh Syn je zrozený z Otce – ale ne v čase, nýbrž od věčnosti. Není to počátek ani časový akt. Není to „stvoření“ – Syn není tvor. Není to ani „porod“ v lidském smyslu – je to nečasový, duchovní způsob bytí.
Otec nerodí jako matka, ale vydává Syna v duchovní realitě. Syn přijímá bytí od Otce, ale věčně, bez začátku. Je to způsob, jak Syn má božství – z Otce, ne sám od sebe.
Jan 1,14: „…jednorozený od Otce“
Žalm 2,7: „Ty jsi můj Syn, dnes jsem tě zplodil.“ (citováno o Kristu v Novém zákoně – „dnes“ - se nerovná čas, ale věčné nyní)
Když Jan 1,18 říká, že Syn „je v lůnu Otce“, odkazuje to právě na: Důvěrný, věčný, neporušitelný vztah mezi Otcem a Synem, Existenci Syna jako osoby zrozené z Otce, A to bez časového začátku – věčně.
|
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 20. červen 2025 @ 16:14:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
No, a všechny ty úvahy, pokusy o interpretaci a všchny ty spekulace
|
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Pátek, 20. červen 2025 @ 17:47:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rosmano Je to nad tvé chápání Bůh to je, který může všechno a ty nic |
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 24. červen 2025 @ 08:00:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Poznání Boha není intelektem, ale je srdcem. |
]
|
|
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a-svetu.estranky.cz/) v Sobota, 14. červen 2025 @ 19:10:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | Osobně vyznávámHospodina Ježíše Krista, vtěleného Boha mezi námi, jehož Přítomnost, Láska a Pravda je živě osvědčována Duchem Svatým skrze Písmo Nového i Starého zákona, jako Panovníka a Spasitele.
|
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 15. červen 2025 @ 14:53:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
To myslíš jako ve smyslu :
1.) že Ježíš Kristus má Hospodina, a vyznáváš Ježíšova Hospodina ? anebo 2.) že Ježíš Kristus je Hospodin, že Hospodin (Jahwe) se přejmenoval na Ježíše Krista ?
|
]
|
|
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a-svetu.estranky.cz/) v Neděle, 15. červen 2025 @ 21:09:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | Zajimava je pro tuto otazku prednaska: zde#mce_temp_url# |
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a-svetu.estranky.cz/) v Neděle, 15. červen 2025 @ 21:09:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zvlast poslednich cca 30 minut. |
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a-svetu.estranky.cz/) v Neděle, 15. červen 2025 @ 21:10:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zvlast poslednich cca 30 minut. |
]
Re: PAVLŮV BŮH není TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 15. červen 2025 @ 21:19:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jakou otázku máš na mysli ?
|
]
|
|
|
|