Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Libuše / Amálie.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 5, článků celkem: 17088, komentáře < 7 dní: 26, komentářů celkem: 451220, adminů: 60, uživatelů: 5313  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 215 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
129764238
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Hereze zleva, hereze zprava, ale Ježíš je uprostřed, protože je Bůh i člověk
Vloženo Pátek, 13. červen 2025 @ 00:39:59 CEST Vložil: Tomas

Kritika bludů poslal Nepřihlášený


Tady na Granu je to trošku jak u psychoušů na oddělení: jeden popírá, že Ježíš je Bůh, druhej zase, že je člověk. Ale přitom víme, že Pán je jak Bůh, tak i člověk, protože je Bůh, který se stal člověkem. Jak to víme? Stačí číst Bibli.


Např. Jan píše:

Slovo, které bylo Bůh, se stalo tělem, tzn. člověkem, a díky tomu přebývalo mezi námi.

Ježíš je tedy Bůh i člověk - ne napůl Bůh a napůl člověk, ale cele Bůh a cele člověk. Jak jinak by nás spasil, kdyby se nestal člověkem a neobětoval sám sebe obětí svého těla neboli sebe samého na kříži?

Že je Bůh, to víme hodně z jeho vlastních slov, když sám říká, že je dřív než Abraham, že je roven Otci, protože je jedno s Otcem, že je dárce života atd.

Ale je také člověk, Ekrazite, když jasně víme, že on - Syn, Slovo - se stal tělem neboli člověkem.

Proto také je nejen Syn Boží, ale i Syn člověka,

a proto také lze o něm říct nejen že je Pán, ale i člověk:

"Je totiž jeden Bůh a jeden prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš"

- prostředníkem mezi Bohem a člověkem může být jedině ten, který je Bůh i člověk

To potvrzuje i Pavel, když píše, že v Kristu přebývá plnost Božství tělesně:

Kristus není naplněn plností Boží jako jeho učedníci, kteří nejprve jsou bez naplnění a pak jsou naplněni, ale Kristus není naplněn, ale v něm přebývá plnost Božské přirozenosti neboli Božství a to tělesným způsobem, tělesně - Bůh, který je Duch, je mezi námi tělesnými lidmi tělesným způsobem.

Tím Pavel potvrzuje to, co napsal i Jan:

"Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi", kde řecké eskenó odkazuje na přebývání Boží šechiny, tentolrát ne ve stánku z tkaniny a dřeva, ale ve stánku lidství.


Věříš, Ekrazite, že Ježíš je Bůh, ale popíráš, že je člověkem. Bible ale jasně říká, že Ježíš je nejen Bůh, ale i člověk, to jest Bůh, který se stal člověkem a tak díky tomu plnost božské přirozenosti neboli Božství v Kristu přebývá tělesně.

To říká Písmo i na jiných místech, když hovoří o Synu Božím, Ježíši Kristu, že je i člověk:

"o Synu je na jednom místě řečeno: 'Co je člověk, že ho máš, Bože, na mysli, a Syn člověka, že na něj hledíš?'" Židům

"Proviněním toho jediného, totiž Adama, mnozí propadli smrti; oč spíše zahrnula mnohé Boží milost, milost darovaná v jediném člověku, Ježíši Kristu." Římanům


Tož tak.


Arwin




"Hereze zleva, hereze zprava, ale Ježíš je uprostřed, protože je Bůh i člověk" | Přihlásit/Vytvořit účet | 15 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Hereze zleva, hereze zprava, ale Ježíš je uprostřed, protože je Bůh i člověk (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 13. červen 2025 @ 07:44:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Od počátku křesťanství usiluje vládce tohoto světa zatemnit lidem rozum i srdce - uvrhnout je do nevědomosti o Bohu.
To je jeho první vítězství nad takovým člověkem; ten buď v Boha přestane věřit úplně, nebo má alespoň notně zkreslený pohled na Boha, jak nám ho představil a hlásal Kristus.
Za celé ty roky, co to tu sleduji, tak se tu ještě ani jednou nestalo, že by se někdo "chytil za nos" a přiznal si, že věří nesmyslům.

(Ef 4,18)
Mají zatemněné myšlení a jsou odcizeni od Božího života pro nevědomost, která je v nich kvůli zatvrzelosti jejich srdce.



Re: Hereze zleva, hereze zprava, ale Ježíš je uprostřed, protože je Bůh i člověk (Skóre: 1)
Vložil: Syntezator v Pátek, 13. červen 2025 @ 11:30:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když máte nějakou náboženskou, esoterickou postavu, o které víte všecko pouze z knihy mýtů, tak je jasné, že se budete hádat donekonečna, kolik procent osobnosti té postavy je z té přirozené složky a kolik procent té nadpřirozené...



Re: Hereze zleva, hereze zprava, ale Ježíš je uprostřed, protože je Bůh i člověk (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pátek, 13. červen 2025 @ 12:09:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ještě jste zapomněl na další psychouše - na ty, kteří tvrdí, že Ježíš je Bůh i člověk.

Aby se zjistilo, jak to je, co si o tom myslí samotný Bůh, co si o tom myslí Ježíš, co si o tom myslí apoštolové,  stačí číst Bibli.


Ty vaše kváziargumenty  jsou pouze dedukce, domněnky, nadinterpretace a dezinterpretace Písma.
Žádný z těch uvedených textů není důkazem či informací pro čtenáře, že Ježíš je Bůh.  A sám Ježíš něco takového popírá.






Re: Hereze zleva, hereze zprava, ale Ježíš je uprostřed, protože je Bůh i člověk (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pátek, 13. červen 2025 @ 22:28:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Koloským 2:9

Neboť v něm tělesně přebývá veškerá plnost božství.

Trinitární tvrzení

Trinitáři tvrdí, že tento verš naznačuje, že „Ježíš je Bůh“, protože říká, že v něm tělesně přebývá veškerá plnost božství.

Tvrzení vs. fakta

Fakta ukazují, že Pavel má na mysli oslavený stav Ježíše Krista a to, jak Bůh tělesně přebývá ve vzkříšeném Ježíši.

Problémy s tvrzením

1. Překlady

"Neboť v něm tělesně přebývá veškerá plnost Božství." (Douay-Rheims).

„Neboť v něm tělesně přebývá veškerá plnost Božství“ (ASV).

„Neboť v něm tělesně přebývá veškerá plnost Božství“ (KJV).

„Neboť v něm tělesně přebývá celá plnost božství“ (ESV).

„Neboť v Kristu žije veškerá plnost Božství v tělesné podobě“ (NIV).

„Neboť v něm přebývá celá plnost božstva tělesně“ (NAB).

„Neboť v Něm přebývá veškerá plnost Božství v tělesné podobě“ (NASB).

Neboť v něm tělesně přebývá celá plnost božství (NRSV).

„Neboť v něm tělesně přebývá celá plnost božství“ (RSV),

2. Theotēs

Starší překlady přeloží řecké slovo theotēs jako "Boh". Z nějakého neznámého důvodu si mnoho trinitárních laiků myslí, že toto konkrétní slovo implikuje představu boha tří osob. Ale tato představa je prostě mylná. Toto slovo jednoduše znamenalo „Boží HOOD“ a nebylo to konkrétní slovo používané pro představu bytosti tří osob. V moderní angličtině bychom stejnou myšlenku vyjádřili tím, že bychom řekli něco jako „God-NESS“ nebo „božstvo“ v kvalitativním smyslu. Zde Pavel říká, že podstata Boha Ježíše Krista přebývá ve vzkříšeném Ježíši tělesně. Slovo theotes se nevztahuje na „koho“, ale na „co“.

3. Trojiční nedůslednost

Čím se trinitáři snaží argumentovat? Text říká, že v něm tělesně přebývá plnost božství. Jeho tělo je jeho lidská přirozenost. Na jedné straně Trinitáři tvrdí, že Ježíšovo tělesné tělo je jeho lidstvím. Na druhou stranu se tu dohadují, že je tělesně „Bůh“. Jeho božská přirozenost a jeho lidská přirozenost jsou dvě odlišné a odlišné věci v jejich vlastní doktríně. Ale tady jako by chtěli tvrdit, že jeho lidská 
přirozenost ("tělesná") je božství. V trinitární doktríně můžete říci, že božská identita je božstvo, ale nemůžete říci, že jeho lidská přirozenost je božstvím. Božstvo neviselo mrtvé na kříži; lidstvo bylo. Toto tvrzení nedává žádný smysl a jsou v rozporu s jejich vlastní doktrínou.

4. Chybné trojiční předpoklady

Trinitáři bezohledně předpokládají, že tento verš lze aplikovat na Ježíše „ve dnech jeho těla“ (Židům 5:5) a dělají to běžně, i když Pavel říká, že Krista již nepoznáváme podle těla (2 Kor 5:16). Ale kontext nade vší pochybnost ukazuje, že Pavel má zjevně na mysli vzkříšeného Krista.

5. Kolosanům 1:19

V Koloským 1:19 má Pavel na mysli stejnou věc, kde říká: „v něm se zalíbilo přebývat veškerá plnost“. V kontextu je zřejmé, že má na mysli oslaveného Krista, „prvorozeného z mrtvých“.

6. Koloským 2:10 a Efezským 3:19

Hned následující verš naznačuje, že Kolosané byli stvořeni, aby v nich přebývala plnost božstva. Zjevně bychom nepředpokládali, že jsou Bohem. A znovu v Efezským 3:19 Pavel říká: "Abyste byli naplněni do míry veškeré plnosti Boží." Nepředpokládali bychom, že to znamená, že věřící jsou Bůh.

6. Neříká, že Ježíš JE božstvo

Tento verš neříká, že Ježíš JE božstvo. Říká, že v něm přebývá veškerá plnost božstva. Bůh Otec přebývá ve věřících (J 14,23). To neznamená, že věřící JSOU Bůh. Věřící jsou „účastníky božské přirozenosti“ (2 Petr 1:4). To neznamená, že JSOU BŮH.

Analýza faktů

1. Pavel má konkrétně na mysli Zmrtvýchvstalého Krista

Kontext Koloským 2:9 jasně ukazuje, že Pavel má na mysli Zmrtvýchvstalého Krista.

A. Pavel má na mysli Krista v PŘÍTOMNÉM ČASE, což znamená, že má na mysli vzkříšeného Krista.

Neboť v něm tělesně přebývá veškerá plnost božství a v něm jste se naplnili a on je Hlavou veškeré vlády a moci a v něm jste byli také obřezáni obřízkou bez rukou...
b. Pavel také zdůrazňuje, že všichni plní božství přebývají v Kristu tělesně, protože mluví k údům Těla Kristova a ukazuje jim, co je jejich v Kristu, „ale Tělo je Kristus“ (2,17). Tělo Kristovo jsou ti, kteří jsou „ve“ vzkříšeném Kristu.

Neboť v něm tělesně přebývá veškerá plnost božství a v něm jste se naplnili a on je Hlavou veškeré vlády a moci a v něm jste byli také obřezáni obřízkou bez rukou...
Pavel také říká Kolosanům, že byli „naplněni“ v Kristu. To se může týkat pouze naplnění ve vzkříšeném Kristu.

C. Když Bůh vzkřísil Ježíše z mrtvých, 
vzkřísil ho vysoko nad veškerou „vládu a moc“ a podřídil mu všechno (1 Kor 15,27; Židům 2,5-9). Z tohoto důvodu jsou všechny věci (rozsvíceno) v čele v Kristu (Efezským 1:9-10), o čemž Pavel mluví zde v Koloským 2:10.

Neboť v něm tělesně přebývá veškerá plnost božství a v něm jste se naplnili a on je Hlavou veškeré vlády a moci a v něm jste byli také obřezáni obřízkou bez rukou...
Opět je zcela jasné, že Pavel má na mysli vzkříšeného Krista.

d. Pavel vysvětluje, že Kolosanští byli vzkříšeni z mrtvých spolu s Kristem.

Neboť v něm tělesně přebývá veškerá plnost božství a v něm jste se naplnili a on je Hlavou veškeré vlády a moci a v něm jste byli také obřezáni obřízkou bez rukou. 
ve svlékání těla obřízkou Kristovou; 12 spolu s ním jste byli pohřbeni ve křtu, ve kterém jste s ním byli také vzkříšeni vírou v působení Boha, který ho vzkřísil z mrtvých. Když jste byli mrtví ve svých přestoupeních a neobřízce svého těla, oživil vás spolu s ním....
Bezprostřední kontext nenechává absolutně žádné pochybnosti o tom, že Pavel konkrétně mluví o vzkříšeném Kristu. Proto neexistuje žádný důvod, abychom tento text zneužili k neukřižovanému Ježíši ve dnech jeho těla.

2. Stejná PLNOST božství přebývá ve všech pravých křesťanech

Hned v dalším verši Pavel říká Kolosanům, že jsou PLNÍ v Kristu:

Neboť v něm tělesně přebývá veškerá plnost božství a v něm jste byli naplněni.
Řecké slovo použité ve verši 10 je plēroō, což je slovesný tvar podstatného jména plērōma použitého ve verši 9. Jsou to tvary sloves a podstatného jména stejného řeckého konceptu. Pavel v listě Efezanům říká v podstatě totéž:
aby Kristus skrze víru přebýval ve vašich srdcích; a abyste byli zakořeněni a zakotveni v lásce, abyste byli schopni se všemi svatými pochopit, jaká je šířka a délka, výška a hloubka, a abyste poznali lásku Kristovu, která převyšuje poznání, abyste byli naplněni pro všechny plnost Boží. Efezským 3:17-19.
Kološané v nich také přebývala plnost božstva. Mít plnost Boha neznamená, že JSTE Bůh. Znamená to, že ve vás přebývá plnost Ducha Božího. Veškerá plnost 
božství, plnost Boha byla v Ježíši tělesně. Veškerá plnost božství byla také v Kolosanech. Kolosanští byli „účastníky božské přirozenosti“ (2 Petr 1:4), což znamená, že jsou „účastníky Ducha“ (Židům 1:4), a tak jsou plni ve vzkříšeném Kristu. Zmrtvýchvstalý Kristus křtí v Duchu svatém, protože byl vzkříšen, aby byl „životodárným Duchem“ (1. Korintským 15:45); Pán JE Duch (2. Korintským 3:17; 4:5). Být „v Kristu“ znamená být ve vzkříšeném životě Ježíše, který byl vzkříšen tělem v Duchu svatosti (Řím 1,4). Už neznáme Krista podle těla, ale Krista podle Ducha (2 Kor 5,16; 1 Petr 3,18). Duch přebývá v těle Kristově, to znamená, že křesťané tvoří jeho tělo. Jsou PLNÍ ve vzkříšeném Kristu, protože plnost tohoto Ducha přebývá ve vzkříšeném Ježíši tělesně.

3. Plnost poznání a moudrosti

Ve svém prvním dopise Korinťanům Pavel vysvětluje, že „Boží moudrost“ se nám dává poznat v Duchu. Duch nám zjevuje samé hlubiny Boha. A to je přesně to, o čem Pavel mluví v Koloským 2:9. Všimněte si kontextu:
ke všemu bohatství, které plyne z plné jistoty porozumění k poznání tajemství Boha a Krista, v nichž jsou ukryty všechny poklady moudrosti a poznání. Říkám to proto, aby vás nikdo neošálil přesvědčivými argumenty... Dbejte na to, aby vás nikdo neodvedl do zajetí filozofií a prázdným podvodem, podle tradice lidí, podle základních principů světa, spíše než podle Krista. Neboť v Něm přebývá veškerá plnost božství v tělesných...

Pavlova pointa je, že veškerá plnost Božího poznání a moudrosti je nám dána poznat skrze Ducha, když jsme v Kristu, protože všechna tato plnost přebývá ve vzkříšeném Kristu, který byl tělem oděn a pohlcen Duchem živého Boha, když vstal z mrtvých. Duch přebývá ve vzkříšeném Ježíši tělesně a to je samo o sobě plností božství, protože Duch nám sděluje všechny poklady Boha a nebe. Všimněte si, co řekl Pavel:

„Plnost“, kterou má Pavel na mysli, je nejkonkrétněji plnost moudrosti a vědění, které máme v Kristu, a zmiňuje se o tom Kolosanům, aby si uvědomili, že nepotřebují být vedeni lidmi a jejich filozofiemi k podvodu. Tato plnost pochází z Ducha v nás a to platí o Ježíši „tělesně“, protože jeho ukřižované tělo bylo „pohlceno“ Duchem, když vstal z mrtvých, 
takže je tělu „životodárným Duchem“.

Porovnejte také následující dvě pasáže z Koloským a všimněte si, že Pavel má podobné myšlenky:
nepřestali jsme se za tebe modlit a prosit, abys byl NAPLNĚN poznáním Jeho vůle ve vší duchovní moudrosti a porozumění, abyste chodili způsobem hodným Pána, abyste se mu líbili ve všech ohledech, přinášeli ovoce v každém dobrém skutku a rozvíjeli se v poznání Boha; posílen vší mocí, podle své slavné síly, k dosažení veškeré stálosti a trpělivosti; radostně děkovat Otci, který nás způsobil, abychom měli podíl na dědictví svatých ve Světle. 1:9-12.
a ke všemu bohatství, které pochází z PLNÉ 
jistoty porozumění k poznání tajemství Boha a Krista, v němž jsou ukryty všechny poklady moudrosti a poznání. Říkám to proto, aby vás nikdo nesvedl přesvědčivými argumenty... Proto jako jste přijali Krista Ježíše Pána, tak v něm choďte, pevně zakořeněni a nyní v něm budováni a utvrzeni ve své víře. jak jsi byl poučen, a překypující vděčností. Dbejte na to, aby vás nikdo nesvedl do zajetí filozofií a prázdným podvodem, podle lidské tradice, podle základních principů světa, spíše než podle Krista. Neboť v Něm tělesně přebývá veškerá PLNOST božství a v něm jste naplnění...

4. Účastníci božské přirozenosti

Věřící jsou „účastníky božské přirozenosti“ (2 Petr 1:4), protože jsou „účastníky Ducha svatého“. To je důvod, proč v nich přebývá stejná plnost božství, jako v něm přebývá Ježíš tělesně. Křesťané mají v sobě přebývat plnost Boha ve smyslu Ducha svatého přebývajícího v jejich srdcích. Ale Kristus má plnost Boha, která v něm přebývá tělesně, protože je tělesně oslaven. Jeho ukřižované tělo bylo pohlceno a oděno Duchem svatým Božím. Ukřižované tělo je tělo, které bylo oděno nesmrtelností Ducha, který dává život. Z toho důvodu je vzkříšený Ježíš životodárným Duchem (1 Kor 15,45); Pán je Duch (2. Korintským 3:17) a my jsme proměňováni ve stejný obraz od slávy ke slávě (2. Korintským 3:17-18). A všichni věřící ponesou stejný obraz, až budou vzkříšeni (1 Kor 15,49). Křesťané, tělo Kristovo, má stejnou plnost, protože tuto plnost, protože Ježíš byl tělesně vzkříšen, aby se stal životodárným Duchem. Jako takoví jsou účastníky božské přirozenosti a 
až budou vzkříšeni, bude v nich tělesně přebývat veškerá plnost božstva. Toto znamená pravé synovství.

Závěr

Trinitářský nárok je postaven na domě z písku, což je falešný předpoklad. Trinitáři jednoduše předpokládají, že pokud veškerá plnost božství přebývá v Kristu, pak máme nějakým způsobem předpokládat, že je Bůh svou identitou. V Kolosanech však také přebývala plnost Boha, protože jsou údy Kristova těla. Tou plností je nebeské bohatství, které máme v Duchu Božím, který v nás přebývá, poklady moudrosti a poznání.

Požehnán buď Bůh a Otec našeho Pána Ježíše Krista, který nám požehnal každým 
duchovním požehnáním v nebesích v Kristu.



Stránka vygenerována za: 0.23 sekundy